Je hebt weer wat gevonden om over te klagen.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
hmmm, da's vreemd, er is toch maar één soort tweede patch
8.0.2 versie heb ik.....
ik denk dat ik de oude database heb dus dat zal het wel zijn, dat maakt verder niets uit toch voor het spelen?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Heb ik ook. Kijk eens naar zijn history?
Of ben je misschien met de oudste database begonnen?
Nee, alleen voor de data.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
ik denk dat ik de oude database heb dus dat zal het wel zijn, dat maakt verder niets uit toch voor het spelen?
Met landzaat en podolskiquote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:32 schreef jorienvdherik het volgende:
barca heb ik wel gehad nu , real ownt me telkens in de competitie, laatste 2 jaar.
ga maar eens met feyenoord beginnen opnieuw, met de nieuwe patch
En Hansson!quote:
Ja, is FM2008 met een soort van FM2007 skin die volgens mij Flex of Flexright heet. Hij kwam volgens mij twee topics terug langsquote:Op zaterdag 16 februari 2008 16:32 schreef RayMania het volgende:
Hey Lyzio, speel jij 2008? Zoja, welke skin gebruik je daarvoor?
Je zult toch echt érgens iets fout moeten doen. Ondanks de knappe overwinning op Inter.quote:Op zondag 17 februari 2008 14:02 schreef RayMania het volgende:
Ik ben er maar mee gestopt, waarom moet je fucking pro zijn om een beetje resultaat te halen? Ik heb het serieus geprobeerd met Celtic, HSV, Salzburg en Ajax en elke keer is het drie keer niks!
Ik heb zoveel gelezen over pressing, passing, creatieve vrijheid, tempo, breedte, weersomstandigheden, moraal, trainingen. Ik heb aparte thuis -en uit technieken gemaakt, ik doe de teamtalks goed, de vragen in de pers goed en nog sta ik dichter bij degradatie dan dat ik kampioen word.
Ik snap er niks meer van. Ik haal de CL (2-0 en 1-1 tegen Toulouse), ik win de eerste vier poulewedstrijden (2-1 Stuttgart, 0-2 Inter, 3-0 Levski en 2-3 Levski), maar de meest makkelijke wedstrijden win ik niet. Wáárom verlies ik van AZ, PSV, Feyenoord, Heerenveen en speel ik gelijk tegen Excelsior, Vitesse, terwijl ik dezelfde tactiek gebruik in wedstrijden die ik uit bij Inter win (lijkt mij niet heel makkelijk) en thuis van Stuttgart win.
Het is niet dat ik niet tegen mijn verlies kan, maar ik verwacht toch wel een beetje resultaat als je hele tactieken uitdiept en het hele SI-forum afleest voor tips. 2007 ging heerlijk en toen deed ik précies hetzelfde als nu. Is het hele spel van 0 af aan opnieuw ontwikkeld ofzo?.
Tsja, maar wat?quote:Op zondag 17 februari 2008 14:11 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Je zult toch echt érgens iets fout moeten doen. Ondanks de knappe overwinning op Inter.
Mwah op zich doe ik het hetzelfde... alleen thuis tegen goede tegenstanders gebruik ik regelmatig de fans als drijfveerquote:Op zondag 17 februari 2008 14:34 schreef RayMania het volgende:
Met teamtalks bijvoorbeeld, is dit nou goed of fout?
Thuis tegen goede tegenstanders (PSV, Feyenoord, AZ): Succes wensen.
Thuis tegen subtoppers (FC Groningen, Twente, Roda etc): Jullie kunnen hier winnen.
Thuis tegen degradatieclubs (Sparta, Excelsior, VVV etc): Ik verwacht een zege.
Uit eigenlijk ook een beetje zo, alleen bij de subtoppers wens ik nog wel eens succes.
Thuis heb ik alles gevarieerd, alleen Huntelaar (zonder ball = 20) op veel aanvallende impulsen. Verder Leonardo (dribbelen = 20) op Lopen met de bal. Lijkt mij wel okay. Ik denk dat ik loop te kloten met de passing in combinatie met breedte en tempo.quote:Op zondag 17 februari 2008 14:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mwah op zich doe ik het hetzelfde... alleen thuis tegen goede tegenstanders gebruik ik regelmatig de fans als drijfveer
Wat bij mij verder altijd helpt is gewoon niet teveel poespas bij de tactiek... niet te veel willen perfectioneren want dan overvoer je je spelers met taken en gaat het mis
Ik pas die spelersinstellingen nooit aan... ik pas alleen de teaminstellingen aan....quote:Op zondag 17 februari 2008 14:39 schreef RayMania het volgende:
[..]
Thuis heb ik alles gevarieerd, alleen Huntelaar (zonder ball = 20) op veel aanvallende impulsen. Verder Leonardo (dribbelen = 20) op Lopen met de bal. Lijkt mij wel okay. Ik denk dat ik loop te kloten met de passing in combinatie met breedte en tempo.
Dus je zet bijvoorbeeld het hele team op directe passing, terwijl iemand een passingeigenschap kan hebben van 10 en dus eigenlijk de bal theoretisch veel inlevert?quote:Op zondag 17 februari 2008 14:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik pas die spelersinstellingen nooit aan... ik pas alleen de teaminstellingen aan....
Passing kom ik niet aan, die hou ik gevarieerd... maar ik selecteer sowieso al mijn spelers op passingkwaliteiten, niemand in mijn basiself zit onder de 13... ook de verdedigers niet... ik speel aanvallend met veel creativiteit (ook een selectiecriteria) met veel tempo en breed veld. 4-4-2 aanvallende ruit. Nu met de 2e patch werkt dit perfect omdat de spitsen ook eindelijk de kansen afmaken.quote:Op zondag 17 februari 2008 14:42 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dus je zet bijvoorbeeld het hele team op directe passing, terwijl iemand een passingeigenschap kan hebben van 10 en dus eigenlijk de bal theoretisch veel inlevert?
Ik zal het eens proberen met een nieuw spel om het simpel te houden. Stel je ook niets - naast de vrije trappen, aanvoerder en targetman misschien - in voor aanvallende/verdedigende corners etc?quote:Op zondag 17 februari 2008 14:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Passing kom ik niet aan, die hou ik gevarieerd... maar ik selecteer sowieso al mijn spelers op passingkwaliteiten, niemand in mijn basiself zit onder de 13... ook de verdedigers niet... ik speel aanvallend met veel creativiteit (ook een selectiecriteria) met veel tempo en breed veld. 4-4-2 aanvallende ruit. Nu met de 2e patch werkt dit perfect omdat de spitsen ook eindelijk de kansen afmaken.
Ik kies alleen de nemer van mijn vrije trappen en corners, voor de rest doe ik er niks mee... en ik scoor volop uit vrije trappen en corners...quote:Op zondag 17 februari 2008 15:08 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik zal het eens proberen met een nieuw spel om het simpel te houden. Stel je ook niets - naast de vrije trappen, aanvoerder en targetman misschien - in voor aanvallende/verdedigende corners etc?
Post eens een screentje van de tussenstand in je competitie?quote:Op zondag 17 februari 2008 15:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik kies alleen de nemer van mijn vrije trappen en corners, voor de rest doe ik er niks mee... en ik scoor volop uit vrije trappen en corners...
Ik ben pas 6 competitiewedstrijden onderweg, ik speel met Chelsea, ik sta nu 4e dus er valt nog niks van te zeggen....quote:Op zondag 17 februari 2008 15:16 schreef RayMania het volgende:
[..]
Post eens een screentje van de tussenstand in je competitie?.
Je zit geloof ik nogal wat te kloten met je tactic. Misschien kan ik mijn tactic eens uploaden.. een 4-4-2 ruit. + Corner tacticquote:Op zondag 17 februari 2008 15:08 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik zal het eens proberen met een nieuw spel om het simpel te houden. Stel je ook niets - naast de vrije trappen, aanvoerder en targetman misschien - in voor aanvallende/verdedigende corners etc?
Dan is er weinig leuks aan als ik gedownloade tactieken ga gebruiken. Dan is het alleen speler selecteren, verkopen en nieuwe spelers kopenquote:Op zondag 17 februari 2008 15:21 schreef andre347 het volgende:
[..]
Je zit geloof ik nogal wat te kloten met je tactic. Misschien kan ik mijn tactic eens uploaden.. een 4-4-2 ruit. + Corner tactic
Ja, dat snap ikquote:Op zondag 17 februari 2008 15:23 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dan is er weinig leuks aan als ik gedownloade tactieken ga gebruiken. Dan is het alleen speler selecteren, verkopen en nieuwe spelers kopen.
Zo makkelijk is het niet hoor, bovendien vind ik Manchester en Arsenal sterker qua selecties aan het begin van het spelquote:
Met Chelsea is het even makkelijk als dat het met Manchester en Arsenal is.quote:Op zondag 17 februari 2008 15:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zo makkelijk is het niet hoor, bovendien vind ik Manchester en Arsenal sterker qua selecties aan het begin van het spel
Nou, het is al knap om niet kampioen te wordenquote:Op zondag 17 februari 2008 15:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zo makkelijk is het niet hoor, bovendien vind ik Manchester en Arsenal sterker qua selecties aan het begin van het spel
Ah, dat is wel een interessant stukje.quote:Op zondag 17 februari 2008 15:34 schreef andre347 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ikMaar doordat ik verscheidene tactics heb gedownload heb ik een aantal dingen geleerd die ik nu toepas in mijn tactic.
Edit Bekijk dit eens staat ook wel op het SI-Forum
Kansloos, ik speel standaard 4-4-2 of 4-3-3 en haal gewoon veel puntenquote:Op zondag 17 februari 2008 14:02 schreef RayMania het volgende:
Ik ben er maar mee gestopt, waarom moet je fucking pro zijn om een beetje resultaat te halen? Ik heb het serieus geprobeerd met Celtic, HSV, Salzburg en Ajax en elke keer is het drie keer niks!
Ik heb zoveel gelezen over pressing, passing, creatieve vrijheid, tempo, breedte, weersomstandigheden, moraal, trainingen. Ik heb aparte thuis -en uit technieken gemaakt, ik doe de teamtalks goed, de vragen in de pers goed en nog sta ik dichter bij degradatie dan dat ik kampioen word.
Ik snap er niks meer van. Ik haal de CL (2-0 en 1-1 tegen Toulouse), ik win de eerste vier poulewedstrijden (2-1 Stuttgart, 0-2 Inter, 3-0 Levski en 2-3 Levski), maar de meest makkelijke wedstrijden win ik niet. Wáárom verlies ik van AZ, PSV, Feyenoord, Heerenveen en speel ik gelijk tegen Excelsior, Vitesse, terwijl ik dezelfde tactiek gebruik in wedstrijden die ik uit bij Inter win (lijkt mij niet heel makkelijk) en thuis van Stuttgart win.
Het is niet dat ik niet tegen mijn verlies kan, maar ik verwacht toch wel een beetje resultaat als je hele tactieken uitdiept en het hele SI-forum afleest voor tips. 2007 ging heerlijk en toen deed ik précies hetzelfde als nu. Is het hele spel van 0 af aan opnieuw ontwikkeld ofzo?.
Maar jij bent dan ook geweldig, ondanks dat je gelijk met Barça begintquote:Op zondag 17 februari 2008 17:33 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Kansloos, ik speel standaard 4-4-2 of 4-3-3 en haal gewoon veel punten
En vergeet Feyenoord niet met Landzaat, Podolski, Hansson en Wilhelmssonquote:Op zondag 17 februari 2008 17:39 schreef RayMania het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook geweldig, ondanks dat je gelijk met Barça begint.
Ik kan nu juist wel wat met zijn opmerking. Ik denk dat het nu gelijk beter met mijn FM gaat. Dit in tegenstelling tot andre347 en TheVulture, die helemaal niets bijdragen natuurlijk!quote:Op zondag 17 februari 2008 17:41 schreef sjimz het volgende:
[..]
En vergeet Feyenoord niet met Landzaat, Podolski, Hansson en Wilhelmsson
Ging het maar zo in het echte voetballeven. Je haalt gewoon Hofland, Makaay, Gio, Landzaat etc en je wordt kampioen. Oh, wacht. Deze vind ik trouwens ook wel interessant, maar een béééétje teveel tekst.quote:Op zondag 17 februari 2008 17:47 schreef EnGCatjuh het volgende:
Als je gewoon Ronaldinho, Kaka, Cech en Ferdinand naar je team (bij voorkeur Jupiler League) edit, komt alles goed.
Nee, niet. Want met Huntelaar word ik ook geen kampioen.quote:Op zondag 17 februari 2008 18:09 schreef jorienvdherik het volgende:
Als je nou Berg haalt van Groningen kan je zo kampioen worden in NL
Als ik een redelijk transferbudget krijg wel ja.quote:Op zondag 17 februari 2008 18:43 schreef VoreG het volgende:
Je scoort veel, maar je krijgt er ook el veel tegen. Ga je in de verdediging nog aankopen doen?
Je scoort er 20 meer dan je directe tegenstander, maar ondertussen heb je aan doelsaldo er maar+8 op je tegenstander.quote:Op zondag 17 februari 2008 18:47 schreef RayMania het volgende:
Ik vind 39 tegengoals in 34 wedstrijden toch vrij netjes.
Laten we samen eens een team pakken dan, kijken wat het gaat worden na 1 seizoen. kies jij de club maar.quote:Op zondag 17 februari 2008 18:30 schreef RayMania het volgende:
[..]
Nee, niet. Want met Huntelaar word ik ook geen kampioen.
Als jij zo goed FM kan, waarom start je dan geen spel met een kleine club. Doe eens zoals sjimz en start drie divisies lager. Dán komt het aan op tactiek en de juiste spelers halen met de juiste eigenschappen. Wat jij nu doet is al de beste spelers hebben met vaak eigenschappen van 18-20. Het maakt dan niet uit wat je instelt of op welke tactiek je spelers laat spelen, deze spelers kunnen alles aan.
Ben benieuwd of je ook een resultaat weet neer te zetten met Cisco Roma, of bijvoorbeeld Yeovil Town. Lijkt me een leuke uitdaging voor je.
Dat komt ook omdat ik voor een italiaanse ploeg vrij aanvallend voetbal met 5 offensieve spelers en 2 vleugelverdedigers die ook nog zat aanvallende impulsen hebben.quote:Op zondag 17 februari 2008 18:54 schreef VoreG het volgende:
[..]
Je scoort er 20 meer dan je directe tegenstander, maar ondertussen heb je aan doelsaldo er maar+8 op je tegenstander.
Betekent dus dat je er teveel tegen krijgt.
Geen lotgenoten?quote:Op zondag 17 februari 2008 13:44 schreef ganzenherder het volgende:
Heb net die nieuwe patch geinstalleerd en meteen gaan de stats van al mijn talentjes keihard achteruit. Is dat normaal?
Ik ben net ontslagen bij Ajax en een nieuw spel gestart met Kopenhagen. Ik wil wel effe zeggen dat ik nul verstand heb van alle talenten etc, dus dan ben jij waarschijnlijk in het voordeel.quote:Op zondag 17 februari 2008 18:59 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Laten we samen eens een team pakken dan, kijken wat het gaat worden na 1 seizoen. kies jij de club maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |