abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56599843
Daar zal McCain niet blij mee zijn, maarja, als Republikeinse president moet Bush wel de Republikeinse frontrunner steunen.
pi_56600066
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 10:57 schreef Klopkoek het volgende:
Er zijn geruchten dat Bush vandaag McCain gaat endorsen.
En Gore Obama.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 11:45:03 #78
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56600072
Ik las dat Bush heel veel kan betekenen qua fondswerving, maar dat hij inderdaad niet in de schijnwerpers naast McCain moet staan.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56600086
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 09:39 schreef Klopkoek het volgende:
Ik hoop nog op zo'n uitglijer a la dit:
http://nl.youtube.com/watch?v=BcUU41zjreM&feature=related
Geweldig. Neergezet (door de media) als de rare, radicale, linkse pacifist, maar uiteindelijk gewoon een gematigde Democraat die natuurlijk wat betreft Irak gelijk heeft gekregen. Ja, jammer...
  vrijdag 8 februari 2008 @ 11:49:18 #80
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56600145
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

En Gore Obama.
Gore, de rascommunist. Ik kan me nog goede de verhitte debatten toen herinneren, zelfs bij mij in de klas toen

Gore moet echt erbuiten blijven.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56600166
Het is al goed, Klopkoekje, heus, stil maar...
  vrijdag 8 februari 2008 @ 11:52:26 #82
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56600205
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

Geweldig. Neergezet (door de media) als de rare, radicale, linkse pacifist, maar uiteindelijk gewoon een gematigde Democraat die natuurlijk wat betreft Irak gelijk heeft gekregen. Ja, jammer...
Kom nou... Een blaaskaak die in een bezweet overhemd met opgestroopte mouwen YIEHAAAAA uit spuwt... Hoe geloofwaardig is dat?

Maar eerlijk is eerlijk: ik had gedacht dat het gehuil van Clinton net zo desastreus zou zijn. Is niet gebeurd.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 8 februari 2008 @ 11:54:40 #83
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56600249
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:50 schreef Monidique het volgende:
Het is al goed, Klopkoekje, heus, stil maar...
Gore gaat niet de gematigde kiezers aanspreken. Net zoals Ted Kennedy ook weinig hielp. Ik denk zelfs dat Ted Kennedy een last is voor Obama aangezien Obama niet de thuisstaat van Kennedy kon winnen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56600549
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 23:46 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

War on poverty moet mijns inziens zo spoedig mogelijk gestopt worden.
Er zijn wel meer wars waar ik mijn twijfels bij heb of ze enig succes hebben. [i]War on drugs, war on terror, war on videogames etc.
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 23:50 schreef Lyrebird het volgende:
Overigens vreemd dat in een land dat niet op angst drijft (Nederland), je al van vroeg af aan wordt aangepraat dat de verzorgingsstaat goed is voor ons allen. Want je zou eens je baan kunnen verliezen.
Hier maken politici ook gebruik van angst. Kijk maar naar de SP of Wilders.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 12:19:58 #85
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56600628
quote:
Thursday, Feb. 07, 2008
Evangelical Leader to Back Huckabee
By AP/ERIC GORSKI

James Dobson, one of the nation's most prominent evangelical Christian leaders, is about to endorse former Arkansas Gov. Mike Huckabee, The Associated Press has learned.

Dobson, founder of Colorado Springs, Colo.-based Focus on the Family, talked to the GOP presidential hopeful Thursday and later was to release a statement explaining his choice, said Gary Schneeberger, a spokesman for Dobson.

Huckabee had long sought Dobson's endorsement, believing he is the best fit to advance Dobson's conservative, moral worldview.

Until now, Dobson had never endorsed a GOP presidential hopeful during the primary campaign. But he ruled out front-runner John McCain in a blistering commentary on Super Tuesday, and on Thursday the fight for the GOP nomination narrowed to a two-man race between McCain and Huckabee, who is far behind in the delegate count but pledged to fight on. Mitt Romney, a third hopeful trying to claim the conservative label, dropped out of the race Thursday.

Dobson released a statement Tuesday that criticized McCain for his support of embryonic stem cell research, his opposition to a federal anti-gay marriage amendment and for his temper and use of foul language.

He said if McCain were the nominee, he would not cast a ballot for president for the first time in his life.

Dobson had left open the possibility that he would vote for either Romney or Huckabee, but endorsed neither.

Throughout the unsettled GOP race, Dobson picked his spots to signal that some candidates simply didn't meet his standards. Dobson wrote on a conservative news Web site that he wouldn't support former New York Mayor Rudy Giuliani should he win the Republican nomination. Dobson called Giuliani an "unapologetic supporter of abortion on demand" and criticized him for signing a bill in 1997 creating domestic-partnership benefits in New York City.

At one point, Dobson said he'd consider voting for a minor-party candidate if faced with Giuliani as the nominee.

Later, Dobson ruled out former Tennessee Sen. Fred Thompson for his stands on issues. Dobson also said Thompson "has no passion, no zeal, and no apparent 'want to.'"

Dobson emphasizes that when he endorses candidates, he is doing so as a private citizen and not as a representative of Focus on the Family, a tax-exempt organization.
James Dobson is wel een grote vis volgens mij.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56600663
Zijn er ergens voorspellingen voor aankomend weekend? Of worden die niet opgesteld?
pi_56600749
http://caffertyfile.blogs(...)cnightmare%e2%80%9d/
quote:
This thing between Barack Obama and Hillary Clinton could get really ugly.

Here’s the scenario: the race between them remains tight. They go to the convention in August where the nomination could depend on the votes of the 796 super delegates, who can ignore the wishes of the voters.

Experts worry it could send an awful message to the voters, of an old-school, corrupt system of smoke-filled rooms where the party bosses, instead of the voters, make the decision. Which is precisely what would happen.

But it won’t happen if Democratic National Chairman Howard Dean has anything to say about it. Dean is hopeful the Democrats will have a nominee – either Clinton or Obama – in the middle of March or April. But if they don’t, he says they’re going to have to get the candidates together and make some kind of “arrangement.” I wonder what that would be.

Dean says he doesn’t think the party can afford to have a big fight at the convention and then go on to win the general election against the Republicans in the next 8 weeks.

Not to mention the fact that the Republicans nearly have their nominee, John McCain, sealed up.

A brokered convention hasn’t happened in U.S. presidential politics in decades. They tend not to be pretty.
Interessant.
pi_56600808
Och... endorsement...
quote:
"The stakes in November are high. Prosperity and peace are in the balance," Bush said in prepared remarks for a speech he's scheduled to give Friday to the conservative Political Action Conference. "So with confidence in our vision and faith in our values, let us go forward ... fight for victory ... and keep the White House in 2008."
http://www.iht.com/articl(...)nservatives-Bush.php

"Prosperity and peace are in the balance". Natuurlijk, George W. McCain.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 14:44:15 #89
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_56603201
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 12:22 schreef Hertog_Martin het volgende:
Zijn er ergens voorspellingen voor aankomend weekend? Of worden die niet opgesteld?
Ik quote even van mn blog (http://www.volkskrantblog.nl/bericht/183260), if you don't mind;

'Het spel bij de Democraten zal zich ongeveer als volgt ontvouwen, als beide kandidaten in de race blijven: op 9 februari zal Obama winnen in Louisiana, Nebraska en Washington. Op 10 februari maakt Clinton vervolgens een comeback in Maine. Op 12 februari wint Obama dan weer in District of Columbia en Maryland, terwijl Clinton Virginia binnensleept. Op 19 februari wint Obama dan weer Hawaii en Wisconsin, maar op 4 maart sleept Clinton de hoofdprijs binnen met winst in Ohio, Texas en Rhode Island. Kortom: het zal zo ongeveer 50-50 blijven.

Statistisch gezien lijkt het inmiddels onmogelijk voor 1 van beide kandidaten om voor de conventie in augustus een meerderheid te halen, tenzij Clinton gemiddeld meer dan 70% van de stemmen per voorverkiezing wint, en dat is uitgesloten. Slecht nieuws dus voor de Democraten, die nog 7 maanden lang onderling kunnen blijven kibbelen, terwijl de 'Grand Old Party', zoals de Republikeinse partij hier in de VS bekend staat, op korte termijn al volop in de aanval kan gaan.'

Zo ongeveer.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  vrijdag 8 februari 2008 @ 15:15:58 #90
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56603720
Darktower, ik begrijp dat jij betrokken bent bij de Democratische campagne, maar wat doen die precies? Waarom heb je niet voor 1 van de kandidaten gekozen?
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 8 februari 2008 @ 15:21:54 #91
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_56603819
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 15:15 schreef Montov het volgende:
Darktower, ik begrijp dat jij betrokken bent bij de Democratische campagne, maar wat doen die precies? Waarom heb je niet voor 1 van de kandidaten gekozen?
Omdat ik neutraal 'moet' zijn. Ik ga in de campagne aan het werk voor de Democratic National Committee (lees: de landelijke Democratische partij) op het hoofdkantoor in Washington DC. Zolang nog niet bekend is wie de Democratische genomineerde wordt, spreekt de DNC natuurlijk geen steun uit. Maar ik neig persoonlijk steeds meer naar Barack Obama. Daar heb ik toch een beter gevoel bij, ook al was het leuk om deze week Bill en Hillary te ontmoeten.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_56604148
Maar jij wilt dus Obama en Clinton als President en Vice-President of andersom? Lijkt me onmogelijk, geen van tweeën zal een rol in de schaduw nemen als ze beiden even populair zijn.

En over welk hekje ben je gestapt dan
  vrijdag 8 februari 2008 @ 15:55:34 #93
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_56604447
Over een dranghekje. Absurd verhaal...
  vrijdag 8 februari 2008 @ 16:01:08 #94
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56604543
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 09:09 schreef Klopkoek het volgende:
Voor jou zou McCain de beste keus zijn denk ik. Onder die twee anderen gaan op zeker de belastingen omhoog. En jij als niet-Amerikaan kunt minder aanspraak doen op diensten van de staat. 1+1=2.
Ik ben Amerikaan (dubbel paspoort) - Anders mocht ik ook niet stemmen natuurlijk.
Overigens heeft iedereen die 10 jaar werkt en betaald aan Social Security daar ook recht op daarna, of je nou Amerikaan bent of niet.

Voor iedereen die alleen naar de eigen portemonee kijkt is McCain inderdaad beter. Er zijn gelukkig ook mensen die wat verder kijken, en zien wat beter is voor het land. Overigens val ik onder de inkomensgrens die Barack wil gaan belasten.

Ironisch genoeg krijgt Barack Obama met name onder de hoge inkomens veel meer steun dan uit de lage.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 8 februari 2008 @ 16:09:50 #95
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56604685
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 09:49 schreef Hertog_Martin het volgende:
McCain is 71 en wordt 72
Hij is 72 op de dag van de verkiezing, en wordt 73 in zijn eerste jaar als President. Hij is 76 als hij weer voor een verkiezing staat.

Hoe dan ook: Bejaarde!

Een presidentskandidaat moet eigenlijk zo rond de 50 a 55 zijn. Jong genoeg voor 4 of 8 jaar KEIhard werken (want dat is de baan wel), oud genoeg voor veel ervaring.

Barack is met zijn 47 nog net aan de jonge kant, maar nog niet zo jong als Kennedy die op zijn 43e President werd.

McCain is een bejaarde zak aardappelen met meer status-quo en geen verandering van de Bush doctrine.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 8 februari 2008 @ 17:02:40 #97
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56605692
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 16:01 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik ben Amerikaan (dubbel paspoort) - Anders mocht ik ook niet stemmen natuurlijk.
Overigens heeft iedereen die 10 jaar werkt en betaald aan Social Security daar ook recht op daarna, of je nou Amerikaan bent of niet.
Ow dat wist ik niet. Ik dacht altijd dat het hebben van een Amerikaans paspoort nog niet betekent dat je op alles aanspraak mag maken.

Ik wist ook niet dat het hebben van een Amerikaanse nationaliteit noodzakelijk is om te kunnen stemmen. Dat verschilt ook een beetje per land volgens mij (in NL mogen mensen met een permanente verblijfsvergunning gewoon stemmen voor de gemeenteraad bijv.).
quote:
Voor iedereen die alleen naar de eigen portemonee kijkt is McCain inderdaad beter. Er zijn gelukkig ook mensen die wat verder kijken, en zien wat beter is voor het land. Overigens val ik onder de inkomensgrens die Barack wil gaan belasten.

Ironisch genoeg krijgt Barack Obama met name onder de hoge inkomens veel meer steun dan uit de lage.
Waarom ben je in Amerika gaan wonen? Vanuit je werk? Wordt je dan gerekruteerd of heb je zelf specifiek lopen zoeken?

Ikzelf zou stiekum ook wel ooit nog eens in de VS willen gaan wonen/verblijven, alhoewel ik vast als toerist alleen maar de mooie kanten van Amerika heb gezien.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 8 februari 2008 @ 17:06:46 #98
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56605749
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 16:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Hij is 72 op de dag van de verkiezing, en wordt 73 in zijn eerste jaar als President. Hij is 76 als hij weer voor een verkiezing staat.

Hoe dan ook: Bejaarde!

Een presidentskandidaat moet eigenlijk zo rond de 50 a 55 zijn. Jong genoeg voor 4 of 8 jaar KEIhard werken (want dat is de baan wel), oud genoeg voor veel ervaring.

Barack is met zijn 47 nog net aan de jonge kant, maar nog niet zo jong als Kennedy die op zijn 43e President werd.

McCain is een bejaarde zak aardappelen met meer status-quo en geen verandering van de Bush doctrine.
Sorry maar dat gezever in de media over ervaring vind ik een beetje onzin. In Europa zijn zat 40ers president, bondskanselier of premier (eerste minister) geworden. Soms zelfs zonder weinig politieke ervaring (Angela Merkel is daar een bekend voorbeeld van).

Het belangrijkste is -naar mijn idee- dat politici capabel zijn om crisissen te managen. Dan komt het er op aan, dan kun je minder vertrouwen op je ambtelijke staf.

Als je naar Nederland kijkt dan hadden Lubbers, Van Agt en Piet de Jong ook zeer weinig ervaring toen ze aantraden als premier. Hebben het toch goed gedaan (oké, Van Agt misschien niet).
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 8 februari 2008 @ 20:03:29 #99
202940 Diebold
We love the South
pi_56608765
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 15:41 schreef Hertog_Martin het volgende:
Maar jij wilt dus Obama en Clinton als President en Vice-President of andersom? Lijkt me onmogelijk, geen van tweeën zal een rol in de schaduw nemen als ze beiden even populair zijn.

En over welk hekje ben je gestapt dan
Obama sprak twee weken geleden over wat hij zoekt in zijn VP: iemand met veel militaire ervaring.
Dat elimineert alle Clintons.
Wij hopen op een Obama-Webb ticket, samen vermorzelden ze de Republikeinen in 2006.
A house divided against itself cannot stand, Abraham Lincoln (R), 16 June 1858, Illinois
Members of Veterans for Obama. Yes, we can!
  vrijdag 8 februari 2008 @ 20:07:27 #100
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_56608849
Webb lijkt me kansloos. Niemand weet wie dat is.
Bij Clinton is de verwachting nog steeds dat ze Richardson kiest, bij Obama ligt het nog open.
Maar ik wil gewoon een Obama-Clinton ticket, met het American Dream Team Obama-Bill-Hillary-Ted-Oprah-etc on the road. DAT is pas onverslaanbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')