abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56581704
Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#37)

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
Cryo's

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Diaan73:
Had PCOS nu waarschijnlijk niet meer. 11 feb. naar gyn geweest en ze is doorverwezen naar het fertiteam. Binnen nu en 6 weken een afspraak.

Jaape
LEO operatie in september 2007, sindsdien eigen cyclus, gaat het even een poosje zonder hulp proberen.

Jose81:
Stoppen met Clomid, starten met Pregnyl en Puregon. Eind mei weer terug naar de gyn

Marie79: Op de wachtlijst voor iui

Nijo
Vermoedelijk PCOS. 23-11 eerste afspraak gyn

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 17-02-2008 18:05:02 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_56581744
Laatste paar posten:
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 09:25 schreef miss_sly het volgende:
vanochtend 36,77, dalende, maar afgerond op 1 cijfer achter de komma nog steeds 36,8. Had vanmorgen wel een paar krampjes die op menstruatiepijn lijken, dus zou me niets verbazen als ik vandaag of morgen ongesteld word.

Jose, dinsdag naar de gyn? Voortgangsgesprek, mogelijk nieuwe stappen in de behandeling?
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:23 schreef Tally het volgende:
Nou gister ziekenhuisje gepikt
Project baby is naar een nieuwe level getild..
Vanmorgen mijn puregon en pregnyl opgehaald..
Ik mag gaan spuiten nu.. Eerst een menstruatie opwekken..
We proberen dit 1 maand/keer.. En de volgende level zal IVF worden in het UMC..
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 13:34 schreef miss_sly het volgende:
Wat gaan jullie nu proberen dan, Tally? Ik snap het niet helemaal

Spannende tijd dus in ieder geval
pi_56582157
We gaan nu met hormoonspuiten (puregnon) de follikelgroei stimuleren en met pregnyl de eisprong stimuleren.
Eerst werd alleen dmv clomid de follikelgroei gestimuleerd.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_56582524
Dit is toch gebruikelijk bij IVF? Of gaan jullie dit nu een keer doen met IUI en daarna IVF?
  donderdag 7 februari 2008 @ 14:27:34 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56582667
Met IUI worden Puregon en Pregnyl toch ook wel gebruikt? (volgens mij heeft Catootje dat destijds ook gespoten met IUI)

Puregon spuiten is gelukkig niet zo 'moeilijk'. Onwijs dunne en scherpe naaldjes op de prikpen, voel je amper wat van. Geen gedoe met mengen enzo (en van de puregon zelf had ik ook nagenoeg geen last).
Pregnyl is het HcG-hormoon (zwangeren-hormoon) en geeft dus meer bijwerkingen (en moet zelf gemengd worden).

Succes iig Tally!

miss-sly, bij jou nog steeds geen duidelijkheid waar je in je cyclus zit he? Vervelend
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 7 februari 2008 @ 14:29:07 #6
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_56582694
Spannend hoor Tally.... ik hoop dat het goed bij je aanslaat en dat je er niet veel last van hebt.

marie... nog één weekje wachten....
Make love, not war ☮
pi_56582736
Heb IUI uit de link gehad..
Maar zowel KI als IUI doe ik niet.
Nu spuit ik tot aan de eisprong en dan is het gebruikelijk om de dag na de pregnyl seks te hebben.
Dus er worden geen zaadcellen of wat dan ook ingespoten.
pi_56582827
niet? hier staat bijv. een uitleg.
pi_56582832
Ok, dus deze keer een keer gewoon zelf thuis proberen en daarna gaan jullie IVF doen?

Spannend! Hoop dat het zonder IVF al gaat lukken
pi_56582854
thanks Bix..

Ja dit keer is het nog zelf klussen..
We mogen dit 1 keer doen.. En daarna worden we doorverwezen naar het UMC.
Ik hoop ook dat dit werkt. Mja.. We zullen wel weer zien..
pi_56582865
oh wacht, je hebt je vraag weggehaald.

tally, succes! heb je veel last van dat spuiten en de bijverschijnselen?
pi_56582909
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 14:38 schreef bixister het volgende:
oh wacht, je hebt je vraag weggehaald.

tally, succes! heb je veel last van dat spuiten en de bijverschijnselen?
Nee maar dat ligt meer aan dat ik nog niet spuit..
Ik heb nu primolut om een menstruatie op te wekken..
Sinds de operatie ben ik niet (op wat dagen een beetje bloed erna) meer ongesteld geweest..
Nu is dat ook maar pas geleden.. Vandaag begonnen met de primolut..
Dan op dag 2 van de menstruatie moet ik beginnen met prikken..

Ik zie er tegen op.. Maar ach.. Een mens went snel
  donderdag 7 februari 2008 @ 14:42:35 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_56582934
Tally, hier wordt gigantisch voor jullie geduimd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56582962
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 14:42 schreef Troel het volgende:
Tally, hier wordt gigantisch voor jullie geduimd!
Ik weet het Troel
Dank je!
pi_56583041
Wow, jullie zijn allemaal wel een paar stappen verder dan ik en mijn vrouw. Wij hebben begin dit jaar de uitslag gekregen van een gromosomen- en eventueelk stollingsprobleem-onderzoek. Allemaal moeilijke termen werden er gebruikt, maar het resultaat was dat er met ons niets mis is.

Zwanger worden is ook niet het probleem, zwanger blijven begint een uitdaging te worden......
pi_56583870
Tally wat spannend!! Ook hier wordt meegeduimd!

MissSly wat een nare berichten, hoop dat er snel wat meer duidelijkheid komt lief!

Bart wat vervelend! Er kwam helemaal niets uit de onderzoeken, wat zijn jullie vervolgstappen nu?
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_56583966
Bij ons was het de derde zwangerschap raak.. In 2005 is onze dochter geboren. Halverwege vorig jaar weer een miskraam en dan willen ze je toch graag even onderzoeken.. Nu het advies gekregen om te blijven proberen want het bewijs dat het wel kan is er tenslotte...
pi_56584066
Jeetje heftig hoor! Telkens maar die gigantische spanning en de teleurstelling en het verdriet dat het niet lukt.. Gelukkig was daar wonder 1! Ik hoop van harte dat wonder 2 zich snel aandient voor jullie!!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_56589329
Tally wat spannend. Inderdaad is het te hopen dat je uiteindelijk niet bij de IVF terecht komt, en dat het de komende ronde eindelijk eens raak is! Dat zou in elk geval helemaal goed zijn!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_56593493
Even een vraagje hoe jullie denken over zwanger worden en alcoholgebruik. Nu weet ik dat het natuurlijk beter is om geen alcohol te drinken als je zwanger wilt worden, dat is algemeen bekend. Maar persoonlijk hou ik wel van af en toe een biertje in het weekend, of een wijntje met het eten. En het gebeurt ook wel eens dat dat er wat teveel worden. Zelf vind ik dat ik dat mag omdat ik gewoon nog een beetje een leuk leven wil hebben. Misschien duurt het nog wel jaren voordat ik zwanger ben en dat zou ik al die jaren niet kunnen drinken.

Maar ik heb nu al van 2 mensen gehoord in niet precies die bewoording maar toch dat ‘het misschien wel m'n eigen schuld is dat ik niet zwanger word omdat ik zoveel drink’. In beide gevallen waren dat vrouwen die binnen een maand zwanger werden. Ik word dan echt woedend als ik zulk soort opmerkingen krijg. Ook al bedoelen ze het waarschijnlijk goed hoor. Hoe denken jullie daarover??
moi moi het leven is mooi
  vrijdag 8 februari 2008 @ 08:48:26 #21
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_56597350
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 23:24 schreef Jaape het volgende:
Even een vraagje hoe jullie denken over zwanger worden en alcoholgebruik. Nu weet ik dat het natuurlijk beter is om geen alcohol te drinken als je zwanger wilt worden, dat is algemeen bekend. Maar persoonlijk hou ik wel van af en toe een biertje in het weekend, of een wijntje met het eten. En het gebeurt ook wel eens dat dat er wat teveel worden. Zelf vind ik dat ik dat mag omdat ik gewoon nog een beetje een leuk leven wil hebben. Misschien duurt het nog wel jaren voordat ik zwanger ben en dat zou ik al die jaren niet kunnen drinken.

Maar ik heb nu al van 2 mensen gehoord in niet precies die bewoording maar toch dat ‘het misschien wel m'n eigen schuld is dat ik niet zwanger word omdat ik zoveel drink’. In beide gevallen waren dat vrouwen die binnen een maand zwanger werden. Ik word dan echt woedend als ik zulk soort opmerkingen krijg. Ook al bedoelen ze het waarschijnlijk goed hoor. Hoe denken jullie daarover??
Jaape, ik vind het bullshit. wat die vrouwen zeggen.... ik ken ook een aantal mensen die juist zwanger werden toen ze "dronken" waren, dan gaat het allemaal wat losser, minder geremd.

Ikzelf zou er pas rekening mee houden als ik een positieve test in de handen heb. Tot die tijd leef ik gewoon mn leven.
Make love, not war ☮
  Moderator vrijdag 8 februari 2008 @ 09:13:32 #22
5428 crew  miss_sly
pi_56597653
De gyn. van mijn zusje zei vorige week na de IUI op haara vraag dat een goed moment om je te gedragen alsof je zwanger bent, het moment is dat je een positieve test in handen hebt. Tot die tijd kan bijvoorbeeld een beetje alcohol geen kwaad, alhoewel je je niet klem moet zuipen, zoals hij het zei

En daarbij, Jaape, je moet doen waar jij je goed bij voelt! Als jij je prettig voelt met eens een wijntje of biertje, prima. Als je je daar schuldig of onprettig bij voelt, niet doen. Zo simpel is het. En de personen in kwestie die dat zeiden, zou ik even filnk de mantel uitvegen

Vanochtend 36,90...zometeen even bellen...
  vrijdag 8 februari 2008 @ 09:47:41 #23
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56598160
Jaape, ik zou zo boos worden op zulke meiden. Die hebben dus echt geen flauw benul waar ze het over hebben.

Na IVF/ICSI is mij door de artsen ook altijd gewoon verteld dat je tot de positieve test gewoon normaal je borrel en broodje filet mag nemen. Mits je dit niet overdrijft natuurlijk.

miss-sly, spannend. Ben benieuwd wat ze zeggen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Moderator vrijdag 8 februari 2008 @ 09:50:10 #24
5428 crew  miss_sly
pi_56598208
Nou, ze gaat even overleggen met de gyn en ik word teruggebeld...had ik wel verwacht.
Ik denk dat ze of zullen vragen even bloed te rpikken (hoewel me dat onnodig lijkt, gezien het uitblijven van de menstruatie en de huidige hoge temp lijkt het me duidelijk dat er een eisprong en dus progesteron is) of nog minstens een week afwachten. En dan maar dat laatste, heb geen zin in weer geprik Mijn aders worden er steeds minder blij mee en iedere keer wordt het moeilijker om goed te prikken en dat ene zielige buisje vol te laten lopen.

Dus we wachten weer vrolijk en geduldig verder
pi_56599159
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 23:24 schreef Jaape het volgende:

Ik ben ook gemaakt, gegroeid en geboren op een glas wijn per week... Alles met mate natuurlijk..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')