De kostenbesparing op het uitvoeren van abortussen bedoel je?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:53 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee. Je kan sporen van gemeenschap gemakkelijk bewijzen, maar wanneer er al een tijdje overheen gaat is er simpelweg gebrek aan bewijs.
Het zou zomaar kunnen, dat het aantal aangiften van verkrachting stijgt.
Alleen vind ik het niet aannemelijk, dat deze stijging de kostenbesparing teniet zou doen. Ergo, dat de meeste vrouwen die voor abortus kiezen gewetenloze egocentristen zijn.
Ja maar, een abortuskliniek mag daar toch geen waardeoordeel over geven? Als er een aangifte ligt van verkrachting dan kan een kliniek niet zo maar zeggen we geloven u niet mevrouw, betalen.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik heb het over de vergoeding die wordt gehonoreerd met het argument verkrachting.
Hoe dan? Wat kan een verzekering hier aan doen? Als een vrouw aangifte doet en er is een proces verbaal opgemaakt en de kliniek heeft de abortus op grond van verkrachting uitgevoerd dan gaat de rekening naar de verzekering en dan moeten ze betalen, er is immers een proces verbaal wegens verkrachting en een zwangerschap.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. Bovendien gaan de verzekeringsmaatschappijen zich natuurlijk hier tegen wapenen.
Het voorstel van de PVV leidt onherroepelijk tot een kostenbesparing. Echter in het geval van een bizarre stijging van het aantal aangiften van verkrachting en de daarbij behorende kosteloze vergoeding voor het plegen van abortus zou deze besparing kleiner uitvallen dan zou kunnen worden beoogd.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:59 schreef kahaarin het volgende:
[..]
De kostenbesparing op het uitvoeren van abortussen bedoel je?
Ik denk ook niet dat alle vrouwen dit gaan doen maar dat je wel rekening moet houden met een verhoging van het aantal aangiftes waardoor de daadwerkelijk verkrachte vrouwen de dupe zijn, immers er is dan minder tijd en geld voor het onderzoek naar hun zaak.
Ook denk ik dat een onderzoek dermate meer geld kost dat het maar een paar keer hoeft voor te komen dat dit gebeurt om er voor te zorgen dat het niet echt rendabel is.
Lees eens goed! Ik heb het uitleg gegeven over mijn stelling inzake kostenbesparing voortvloeiend uit het voorstel versus de stijging van de aangiften van verkrachting die de kostenbesparing teniet maakt.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:05 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ja maar, een abortuskliniek mag daar toch geen waardeoordeel over geven? Als er een aangifte ligt van verkrachting dan kan een kliniek niet zo maar zeggen we geloven u niet mevrouw, betalen.
Dat mag volgens mij niet, alleen de politie en het justitieel apparaat mag daar een oordeel over geven.
Het lijkt mij aannemelijk, dat een bizarre stijging van het aantal aangiften van verkrachting gevolgd zullen worden met bepaald beleid.quote:Hoe dan? Wat kan een verzekering hier aan doen? Als een vrouw aangifte doet en er is een proces verbaal opgemaakt en de kliniek heeft de abortus op grond van verkrachting uitgevoerd dan gaat de rekening naar de verzekering en dan moeten ze betalen, er is immers een proces verbaal wegens verkrachting en een zwangerschap.
Een verzekering kan wel onderzoek doen naar de vrouw maar dat zal veel meer kosten dan die 300 euro dus dat doen ze ook niet.
Maar waarom gratis?? Het kost in feite 300,-. Gratis is wel heel erg vrijblijvend.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je snapt het dus niet, anders zou je wel inzien waarom het de samenleving veel meer geld kost als abortus niet gratis is.
http://www.rutgersnissogroep.nl/news_items/LAR_2006quote:In 2006 zijn 32.992 abortussen uitgevoerd, dit komt neer op 8,6 abortussen op de 1.000 vrouwen tussen de 15 en de 45 jaar. Hiermee is het abortuscijfer sinds 2002, afgezien van kleine fluctuaties, stabiel.
Onze posts hebben elkaar gekruist, allebei om 12.05 uur.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:11 schreef damian5700 het volgende:
Lees eens goed! Ik heb het uitleg gegeven over mijn stelling inzake kostenbesparing voortvloeiend uit het voorstel versus de stijging van de aangiften van verkrachting die de kostenbesparing teniet maakt.
Nee dat denk ik ook niet maar wat kost het onderzoek daar naar? Het is helemaal niet zo'n groot bedrag wat bespaard gaat worden hoor, echt niet, kijk maar in het begin van mijn post, je doet net of besparen op abortus betekent dat alle andere kosten hetzelfde blijven, dat geloof ik dan weer niet.quote:Het lijkt mij aannemelijk, dat een bizarre stijging van het aantal aangiften van verkrachting gevolgd zullen worden met bepaald beleid.
Misschien denk jij, dat wanneer het aantal aangiften met bijvoorbeeld 20% of 30% toeneemt men overgaat op de orde van de dag?
Ik ga daar niet van uit.
Je bent vergeten de abortussen door buitenlanders in Nederland mee te nemen. Die moeten namelijk wel betalen en zorgen volgens de OP voor 13% van de abortussen.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:59 schreef kahaarin het volgende:
[..]
http://www.rutgersnissogroep.nl/news_items/LAR_2006
Dat betekent dus 11.547.200 euro
Men gaat al die "verkrachters" opsluiten en verhoren (a 300 euro per uur) en als daar niets uit komt gaat men vervolgens de vrouwen verhoren en vervolgen voor een valse aangifte, waarna de vrouwen de volgende keer zorgen voor "getuigen" geronseld uit een feministische auto club of vrouwen café....quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:11 schreef damian5700 het volgende:
Het lijkt mij aannemelijk, dat een bizarre stijging van het aantal aangiften van verkrachting gevolgd zullen worden met bepaald beleid.
Misschien denk jij, dat wanneer het aantal aangiften met bijvoorbeeld 20% of 30% toeneemt men overgaat op de orde van de dag?
Ik ga daar niet van uit.
Helemaal juist, 10.046.064 dus.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je bent vergeten de abortussen door buitenlanders in Nederland mee te nemen. Die moeten namelijk wel betalen en zorgen volgens de OP voor 13% van de abortussen.
Ik waterboard voor 150 euro per uur!quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Men gaat al die "verkrachters" opsluiten en verhoren (a 300 euro per uur)
En dan heb je ook nog het effect, dat als je gaat praten over je verkrachting, dat niemand je meer serieus neemt. Want iedereen die ongewenst zwanger is of was beweert verkracht te zijn geweest.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Men gaat al die "verkrachters" opsluiten en verhoren (a 300 euro per uur) en als daar niets uit komt gaat men vervolgens de vrouwen verhoren en vervolgen voor een valse aangifte, waarna de vrouwen de volgende keer zorgen voor "getuigen" geronseld uit een feministische auto club of vrouwen café....
![]()
Abortus gratis lijkt me een stuk simpeler en goedkoper.
precies, zo'n verkrachtings-scenario wordt toch pas interessant op het moment dat dat de enige reden zou zijn waarom je abortus zou mogen plegen .. wie gaat er nou vertellen dat die verkracht is om ¤ 350 te besparen ?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:48 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
En dan heb je ook nog het effect, dat als je gaat praten over je verkrachting, dat niemand je meer serieus neemt. Want iedereen die ongewenst zwanger is of was beweert verkracht te zijn geweest.
Dat we met zn allen hier zo serieus op in gaan, pfff
Precies, zo'n abortus bij 12 weken stelt geen reet voor nietwaar.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:23 schreef moussie het volgende:
En last but not least, die 12 weken zijn voor een vrouwenlijf de natuurlijke periode waarin een vrucht door het lichaam kan worden afgestoten (bah, wat klinkt zo'n medische term koud soms), daarop is onze wetgeving gebaseerd .. waarom zou dat ineens moeten veranderen ?
in de context van dit topic .. nee, het stelt moreel gezien niet meer of minder voor dan een abortus bij 8 weken, dus waarom die arbitraire grens, die zoals ik al zei niet uit de lucht is komen vallen, verschuiven terwijl daartoe geen medische reden is .. ?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 14:06 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Precies, zo'n abortus bij 12 weken stelt geen reet voor nietwaar.
Het kind houden ook. Zullen we kraamzorg e.d. dan ook maar even uit het pakket halen?quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:51 schreef Drugshond het volgende:
[..]
En die vergoed het dus schijnbaar niet meer. Abortus is technisch gezien geen ziekte maar een keuze.
Mensen uit de sociale lagere klasse die absoluut geen kind willen en het geld niet kunnen ophoesten.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:56 schreef moussie het volgende:
[..]
precies, zo'n verkrachtings-scenario wordt toch pas interessant op het moment dat dat de enige reden zou zijn waarom je abortus zou mogen plegen .. wie gaat er nou vertellen dat die verkracht is om ¤ 350 te besparen ?
Ik vermoed eerlijk gezegd dat mensen uit de sociaal lagere klassen dat wel op een andere manier zouden 'regelen', die zullen namelijk net als ik denken dat niemand zo'n verhaal gelooft, zelfs niet als het wel waar is ..quote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:55 schreef Nielsch het volgende:
Mensen uit de sociale lagere klasse die absoluut geen kind willen en het geld niet kunnen ophoesten.
Zo lust ik er nog meer; wat als ik moet stoppen met school omdat het te ver is met de fiets en de staat geen auto wil betalen? Etc.quote:Op donderdag 7 februari 2008 15:21 schreef Seneca het volgende:
Een ongewenste zwangerschap is emotioneel al ontzettend zwaar. Moet ik het weg laten halen, of toch niet? En nu zal de heer Wilders het nog wel eventjes veel moeilijker maken, door je ook nog eens voor de kosten van de abortus op te laten draaien. En als je dat nu niet kunt betalen? Jammer dan, het kost de samenleving geld.
Wat denk je dat het de samenleving kost als een jongen en een meisje allebei moeten stoppen met hun opleiding, omdat ze noodgedwongen een kind moeten opvoeden, dat ook nog eens ongewenst was om mee te beginnen? Not to mention het feit dat de staat natuurlijk kinderbijslag kwijt is aan dit kind.
Jij bent dus ook voor de pil uit 't ziekenfonds?quote:Op zondag 10 februari 2008 00:25 schreef Napalm het volgende:
Het is heel simpel; de staat vergoed kosten welke mensen niet zelf kunnen beinvloeden; ziekten, onvrijwillige werkloosheid. Andere zaken dienen niet gesubsidieerd te worden.
De pil als middel tegen iedere maand half doodbloeden ja, als middel tegen de kinder-SOA nee. Neuken is immers vrijwillig.quote:Op zondag 10 februari 2008 00:28 schreef gronk het volgende:
[..]
Jij bent dus ook voor de pil uit 't ziekenfonds?
Precies en zulke onverantwoordelijke ouders wil men toch niet voor een kind?quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:08 schreef Rens_Wilders het volgende:
En dan zijn er mensen die de abortus niet kunnen of willen betalen, dat kind komt en dan wordt hij afgedanktDit lost toch werkelijk niks op.
Volgens die redenering kun je mensen zelf laten opdraaien voor een abortus, op straat laten rotten na een faillisement of ontslag, laten creperen wanneer ze ziek worden en niet verzekerd. Allemaal best, ik ben ook voor eigen verantwoording enzo, maar je vergeet daarbij te kijken naar of de maatschappij als geheel nu daadwerkelijk bij zo'n beleid gebaat is.quote:Op zondag 10 februari 2008 00:25 schreef Napalm het volgende:
Het is heel simpel; de staat vergoedt kosten welke mensen niet zelf kunnen beinvloeden; ziekten, onvrijwillige werkloosheid. Andere zaken dienen niet gesubsidieerd te worden. Dan ben ik nog eerder voor een door de staat betaalde begrafenis.
Dan zullen we kindertoeslag ook meteen maar schrappen? Hadden ze maar geen kinderen moeten nemen...quote:Op zondag 10 februari 2008 00:25 schreef Napalm het volgende:
[..]
Zo lust ik er nog meer; wat als ik moet stoppen met school omdat het te ver is met de fiets en de staat geen auto wil betalen? Etc.
Het is heel simpel; de staat vergoedt kosten welke mensen niet zelf kunnen beinvloeden; ziekten, onvrijwillige werkloosheid. Andere zaken dienen niet gesubsidieerd te worden. Dan ben ik nog eerder voor een door de staat betaalde begrafenis.
Echt he..quote:Op zondag 10 februari 2008 11:10 schreef SCH het volgende:
Hier komt de echte conservatieve aard van de PVV naar voren, het is een soort SGP in vermomming.
Heb het al vaker gezegd, die Wilders is echt geen haar anders dan al die achterlijke imams.quote:Op zondag 10 februari 2008 11:10 schreef SCH het volgende:
Hier komt de echte conservatieve aard van de PVV naar voren, het is een soort SGP in vermomming.
PVV conservatief? Niet echt. Conservatief is behoudend. Ik vind de PVV eerder regressief.quote:Op zondag 10 februari 2008 11:10 schreef SCH het volgende:
Nou ja, als ze je dan een keer onder een vrachtwagen vandaan peuteren dan betaal je de kosten ook maar zelf. Had je maar thuis moeten blijven.quote:Op zondag 10 februari 2008 00:48 schreef Napalm het volgende:
[..]
De pil als middel tegen iedere maand half doodbloeden ja, als middel tegen de kinder-SOA nee. Neuken is immers vrijwillig.
Zit de PVV 1st te kankeren dat de islam onze maatschappij 200 jaar terug zet,draaien ze vervolgens zelf alle wetten terugquote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:08 schreef Party_P het volgende:
Wilders wordt met de dag gekker. Abortus zelf betalen kom op zeg :/
quote:Op zondag 10 februari 2008 12:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
Onverantwoord neuken doe jezelf. Is precies hetzelfde als stomdronken achter het stuur kruipen, een ongeluk veroorzaken en vervolgens van de verzekering de schade claimen.
Als je door een dronken tegenligger geramd word word je zelden zwanger.quote:Op zondag 10 februari 2008 12:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
Onverantwoord neuken doe jezelf. Is precies hetzelfde als stomdronken achter het stuur kruipen, een ongeluk veroorzaken en vervolgens van de verzekering de schade claimen.
Ik hoop van harte dat bij jou ooit het condoom scheurt. Of dat jij tot die 1% van de bevolking blijkt te behoren (toch al snel zo'n 60.000 mensen) waarbij de pil NIET effectief blijkt te zijn.quote:
Non-argument.quote:Op zondag 10 februari 2008 12:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je door een dronken tegenligger geramd word word je zelden zwanger.
Wellus!quote:
Heb jij überhaupt enig idee hoe dat nu zit met de vergoeding van de pil en hoe duur die eigenlijk is ? Ik vermoed eerlijk gezegd van niet, anders zou je deze onzin niet schrijven ..quote:Op zondag 10 februari 2008 00:48 schreef Napalm het volgende:
De pil als middel tegen iedere maand half doodbloeden ja, als middel tegen de kinder-SOA nee. Neuken is immers vrijwillig.
Ik hoop dat jij de betekenis kent van eigen verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 10 februari 2008 12:59 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik hoop van harte dat bij jou ooit het condoom scheurt. Of dat jij tot die 1% van de bevolking blijkt te behoren (toch al snel zo'n 60.000 mensen) waarbij de pil NIET effectief blijkt te zijn.
Abortus: "Agema kost de samenleving geld..."quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:20 schreef Nielsch het volgende:
Agema: "abortus kost de samenleving geld..."
Dat hoop ik ook voor jou.quote:Op zondag 10 februari 2008 13:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik hoop dat jij de betekenis kent van eigen verantwoordelijkheid.
Jij niet in ieder gevalquote:Op zondag 10 februari 2008 13:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik zou meteen een afspraak maken om de parasiet weg te halen. Zeer verantwoordelijk.quote:Op zondag 10 februari 2008 13:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ben ik helemaal voor. Maar als je ook maar een beetje realistisch bent dan besef je dat zodra je iedereen verantwoordelijk gaat maken voor al zijn eigen keuzes de samenleving daar als geheel schade van ondervindt. Ik ben er van overtuigd dat in een maatschappij waarin je je geen enkele misstap kunt permitteren, omdat de overheid je op geen enkele manier tegemoet komt, er een hoop mensen op straat zullen belanden.quote:Op zondag 10 februari 2008 13:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik ken mijn verantwoordelijkheden. Schuif mijn seksleven niet af op de samenleving als "spuit me maar lekker vol want de samenleving betaalt toch ons pleziertje mocht het misgaan."quote:
Ik betaal liever jouw eenmalige abortus dan dat ik jarenlang de kinderbijslag betaal van jouw ongewenste kind.quote:Op zondag 10 februari 2008 13:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik ken mijn verantwoordelijkheden. Schuif mijn seksleven niet af op de samenleving als "spuit me maar lekker vol want de samenleving betaalt toch ons pleziertje mocht het misgaan."
Lekkere a-sociale instelling zeg.
Maargoed, eigen initiatief cq verantwoordelijkheid bestaat nog amper tegenwoordig.
quote:Op zondag 10 februari 2008 01:05 schreef Seneca het volgende:
Volgens die redenering kun je mensen zelf laten opdraaien voor een abortus, op straat laten rotten na een faillisement of ontslag, laten creperen wanneer ze ziek worden en niet verzekerd. Allemaal best,
als je junkies niet ziet als vrijjwillig ziek dan is dat een logisch gevolg. (interessant om door te trekken naar rokers met longkanker)quote:Op zondag 10 februari 2008 01:05 schreef Seneca het volgende:
Bijvoorbeeld: Je kunt wel zeggen dat alle junks in dit land hun situatie aan zichzelf te wijten hebben (wat strikt genomen ook zo is) en ze daarom geen eten, onderdak, etc. op kosten van de staat aanbieden.
Leuke redenatie maar je gaat voorbij aan twee zaken; ten eerste is die junk al cirmineel want die drugs van hem groeit niet aan de bomen..Ten tweede heb je primair een handhavingsprobleem; diefstal wat natuulijk op een heel andere wijze valt op te lossen..quote:Op zondag 10 februari 2008 01:05 schreef Seneca het volgende:
Het gevolg is dan echter wel dat die junk dat eten gaat stelen. Wordt hij niet gepakt heeft hij te eten, wordt hij wel gepakt dan heeft hij een lekker warme cel om in te slapen. De samenleving betaalt hoe dan ook, maar wanneer je de verslaafdenopvang zelf regelt kun je in ieder geval nog proberen ze te helpen met afkicken. Wanneer je dat niet doet blijft het probleem zichzelf in stand houden.
Dit is eigenlijk waar het om gaat.quote:Op zondag 10 februari 2008 13:40 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik betaal liever jouw eenmalige abortus dan dat ik jarenlang de kinderbijslag betaal van jouw ongewenste kind.
Het probleem met de PVV is dat ze eigenlijk helemaal niets willen betalen, en dat het ontzettende korte-termijn denkers zijn. Uiteindelijk betalen ze daar veel meer voor.quote:Op zondag 10 februari 2008 14:16 schreef nonzz het volgende:
Dit is eigenlijk waar het om gaat.
Maar van de PVV zijn we inmiddels wel gewend dat ze ELK probleem van de verkeerde kant aanpakken...
Je vergeet dat de staat heeft bepaald dat (sommige) drugs illegaal zijn. De staat is dus de primaire veroorzaker van het probleem. Ze mogen dus zelf de troep opruimen.quote:Op zondag 10 februari 2008 14:01 schreef Napalm het volgende:
Leuke redenatie maar je gaat voorbij aan twee zaken; ten eerste is die junk al cirmineel want die drugs van hem groeit niet aan de bomen..Ten tweede heb je primair een handhavingsprobleem; diefstal wat natuulijk op een heel andere wijze valt op te lossen..
Ze zitten heel dicht bij elkaar inderdaadquote:Op zondag 10 februari 2008 12:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Heb het al vaker gezegd, die Wilders is echt geen haar anders dan al die achterlijke imams.
of het kind gewenst is heeft invloed op of jij de kinderbijslag wil betalen??quote:Op zondag 10 februari 2008 13:40 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik betaal liever jouw eenmalige abortus dan dat ik jarenlang de kinderbijslag betaal van jouw ongewenste kind.
Idioterie; Wilders vraagt er niet om dat mensen hem naar het leven staan, zolang hij zich aan de wet houdt dient de staat hem te beschermen. Logisch is dan ook dat de maatschappij die betaalt.quote:Op zondag 10 februari 2008 13:40 schreef Seneca het volgende:
Los daarvan vind ik dat de PVV wel de laatste partij is die in die geval een appel mag doen op eigen verantwoordelijkheid. Wilders kost de samenleving met zijn uitspraken ook geld. Die schuift zijn uitspraken af op de samenleving als "ik schop tegen alles en iedereen aan want de samenleving betaalt toch mijn beveiliging als ik eens iemand voor het hoofd stoot"
Ik ben van mening zolang je anderen geen overlast bezorgd je jezelf helemaal plat mag spuiten/ snuiven.quote:Op zondag 10 februari 2008 14:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je vergeet dat de staat heeft bepaald dat (sommige) drugs illegaal zijn.
Welk probleem bedoel je nu?quote:Op zondag 10 februari 2008 14:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:De staat is dus de primaire veroorzaker van het probleem. Ze mogen dus zelf de troep opruimen.
dus jij vindt het verantwoordelijk om een ongewenst kind op de wereld te zettenquote:Op zondag 10 februari 2008 13:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik ken mijn verantwoordelijkheden. Schuif mijn seksleven niet af op de samenleving als "spuit me maar lekker vol want de samenleving betaalt toch ons pleziertje mocht het misgaan."
Lekkere a-sociale instelling zeg.
Maargoed, eigen initiatief cq verantwoordelijkheid bestaat nog amper tegenwoordig.
Dus jij vindt het onverantwoordelijk om ongewenste personen, zoals criminelen, in leven te laten? Ongewenste kinderen kunnen overigens net zo goed een goede en nuttige toekomst hebben.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:12 schreef SCH het volgende:
[..]
dus jij vindt het verantwoordelijk om een ongewenst kind op de wereld te zetten![]()
![]()
Dat is een heel andere discussie. Over de ethische kant van abortus, daar doelde ik niet op. Maar het gaat er hier om alsof het goedkoper zou.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:23 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dus jij vindt het onverantwoordelijk om ongewenste personen, zoals criminelen, in leven te laten? Ongewenste kinderen kunnen overigens net zo goed een goede en nuttige toekomst hebben.
Ten eerste ben je als junk crimineel omdat de drugs zelf illegaal zijn (gebruik) en omdat anderen die drugs aanleveren (heling)quote:
Dat mag je ff uitleggen, waarom ik te makkelijk over abortus denkquote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:01 schreef ethiraseth het volgende:
En jij denkt veel te makkelijk over een abortus. Dat er een kleine groep is die er heel makkelijk over denkt neemt niet weg dat het voor de meeste vrouwen echt wel een heftige beslissing is ,waar soms nog lang psychische problemen door overblijven. Dat wordt nooit meegenomen in idiote voorstellen als de pvv hier doet. Men kijkt naar de uitzonderingen en doet alsof dat de norm is.
Jij denkt niet makkelijk over abortus, je denkt dat het makkelijk is om abortus te plegen .. en dat is het dus voor de overgrote meerderheid van vrouwen niet, het is een heftige beslissing die zijn sporen achterlaat ..quote:Op zondag 10 februari 2008 16:49 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Dat mag je ff uitleggen, waarom ik te makkelijk over abortus denk
Want waar je dat nou weer vandaan haalt is me een raadsel.
En bovendien niet waar.
Heb je daar tegenwoordig een abortus voor nodig dan? Ik dacht dat de morning after pil dan wel afdoende was, is men resistent geworden tegen die morning after pillen danquote:Op zondag 10 februari 2008 12:59 schreef Seneca het volgende:
Ik hoop van harte dat bij jou ooit het condoom scheurt. .
Dus jij vindt het verantwoordelijk om een leven te beëindigen vanwege onverantwoordelijk gedrag om maar 1 punt te noemen?quote:Op zondag 10 februari 2008 16:12 schreef SCH het volgende:
[..]
dus jij vindt het verantwoordelijk om een ongewenst kind op de wereld te zetten![]()
![]()
Sorry hoor, maar in dit topic ben jij degene die kortzichtig wauwelt. Lees anders even terug.quote:Op zondag 10 februari 2008 17:43 schreef Dr.Nikita het volgende:
Een mooie stok achter de deur om goed na te denken over eventuele gevolgen maar dáár sta je niet bij stil.
sjonge, kan je nog kortzichtiger wauwelen. Een avondje uit met entree, drank en drugs kosten haast meer.
De Nederlandse abortus cijfers behoren tot de laagste ter wereld. Dus die vrijheid-blijheid is geen oorzaak van veel abortussen. Eerder andersom.quote:Op zondag 10 februari 2008 19:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Goed punt van Agema, ik denk dat we er op zijn minst naar moeten streven om het aantal abortussen sterk te beperken. Vrijheid blijheid kan nooit een situatie zijn waarin een beslissing wordt genomen over het doden van een ongeboren kind (lastige situatie trouwens, twee vrijheden botsen). Ook hoop ik dat mensen voorzichtiger worden als het gaat om met Jan-en-Alleman in bed te duiken, die cultuur ontstaat denk ik veel meer bij veel jongeren.
Ja, want de pil en/of condoom zijn bij perfect gebruik absoluut 100% betrouwbaarquote:Op zondag 10 februari 2008 12:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
Jah, want een kind krijgen dat je niet wilt en/of kan betalen is heel verantwoordelijk!quote:Op zondag 10 februari 2008 13:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Mja. Beetje wereldvreemd om te stellen dat alleen christenen het ongepast vinden om ongeboren kinderen te doden.quote:Op donderdag 7 februari 2008 16:11 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Alle argumenten die voorbij komen, zijn afgeleid van Christelijke loze principes.
Dus als een voorbehoedsmiddel faalt bij perfect gebruik, wat mogelijk is, dan is de vrouw onverantwoordelijk en moet zij als straf 9 maanden haar lichaam opofferen met alle (permanente) gevolgen van dien, om vervolgens een bevalling/keizersnede door te moeten maken (nog een aanslag op lichaam en geest) met als laatste onderdeel van de straf een ongewenst kind? Misschien zelfs wel meerdere kinderen? Ja, goed idee! Dat zal haar leren!quote:Op zondag 10 februari 2008 19:47 schreef Dodecahedron het volgende:
De PVV heeft ergens wel gelijk natuurlijk. Als een abortus wordt gepleegd als gevolg van onverantwoordelijk gedrag, dan is die abortus betalen in dezelfde orde als het betalen van een cosmetische ingreep. Het wordt natuurlijk anders bij een verkrachting of wanneer iemand van 13/14 zwanger wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |