Dat zeg ik helemaal niet. Leer lezen!!quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:21 schreef moussie het volgende:
[..]
wat een onzin, van die grefo weet je dat die op zondag niet werkt, punt, dus die wordt op die dag niet ingeroosterd, opgeroepen of whatever .. dat heeft die aangegeven tijdens de sollicitatie, zo denkt die erover, als het een probleem is gaat die wel ergens anders werken
van deze moslim weet je dat die ieder lichamelijk contact met een vrouw zal proberen te vermijden, en om van daaruit de conclusie te trekken dat deze moslim een vrouw in nood niet zou helpen vind ik nogal wat .. je denkt echt dat als jij de gracht inmietert hij aan de zijkant blijft staan kijken hoe jij verzuipt, je bent een vrouw, hij mag je niet aanraken ?
Ik zeg dan ook nergens dat hij dat niet zal doen. Ik heb het erover dat hij zich zou kunnen beroepen op zijn geloof om niet met een vrouw te hoeven samenwerken om dit soort zaken te voorkomen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:59 schreef Triggershot het volgende:
Aldanwel is een hand geven en een vrouw in noodzakelijke (Lees: levensbedreigende situaties bijstaan) is ook een verplichting in de Islam bij gebrek aan bijstand voor de dames in kwestie.
in je vorige reactie op mij was het nog : hij zal verzoeken, dat heb je nu afgezwakt naar : hij zou kunnen verzoeken .. feit is dat je dat niet weet, dat je iemand afwijst op basis van veronderstellingenquote:Op woensdag 13 februari 2008 15:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook nergens dat hij dat niet zal doen. Ik heb het erover dat hij zich zou kunnen beroepen op zijn geloof om niet met een vrouw te hoeven samenwerken om dit soort zaken te voorkomen.
Aangezien dit bij voorbaat al onwenselijk is, kan hij daarop afgewezen worden.
deze meneer verteld voor zijn sollicitatie dat die geen handen schud .. dus dat die na de proeftijd beslist om streng gelovig te worden zit er niet echt in héquote:En dan kunnen we wel weer gaan mekkeren dat dit vooraf afgesproken kan worden, maar we kennen allemaal het verhaal van de moslima die zonder hoofddoek op een middelbare school gaat werken en na de proeftijd ineens besluit om diepgelovig te worden en een hoofddoek te gaan dragen. En hier dan ook nog eens door de commissie gelijke behandeling voor in het gelijk wordt gesteld.
zoiets kan iedereen in elke baan gebeuren, dat het toch anders uitpakt .. zo zou het ook kunnen dat die vrouw die hij ontzet heeft daarna alleen nog maar overdag ingeroosterd wil worden of zelfs ontslag neemt omdat die baan toch heftiger is dan verwacht, terwijl hijzelf geen enkel probleem heeftquote:Deze cipier kan vooraf aangeven dat samenwerken met een vrouw geen probleem is.
Komt het een keer voor dat hij een vrouwelijke collega uit de klauwen van een gevangene moet bevrijden, dan zal hij zich hier wellicht niet prettig bij voelen en misschien vanaf dat moment gaan aangeven toch liever zijn geloof te willen volgen en niet meer met vrouwen ingeroosterd te willen worden.
en het voorbeeld van die schooljuf lijkt dus in niets op dit voorval, deze man geeft duidelijk en ruim van te voren aan waar zijn grens ligt en wordt uiteindelijk afgewezen op basis van veronderstellingen ..quote:Juist door voorvallen zoals die schooljuf, zijn werkgevers voorzichtiger geworden in het aannemen van diepgelovige mensen, daar waar het zou kunnen gaan botsen met de werkzaamheden. En dit geldt dus net zo goed voor de grefo. Iemand die aangeeft nooit op zondag te willen werken, loopt kans om in een ziekenhuis afgewezen te worden. En terecht. Anderen willen ook weleens op zondag vrij.
Nee, dat ken ik niet. Vertel?quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook nergens dat hij dat niet zal doen. Ik heb het erover dat hij zich zou kunnen beroepen op zijn geloof om niet met een vrouw te hoeven samenwerken om dit soort zaken te voorkomen.
Aangezien dit bij voorbaat al onwenselijk is, kan hij daarop afgewezen worden.
En dan kunnen we wel weer gaan mekkeren dat dit vooraf afgesproken kan worden, maar we kennen allemaal het verhaal van de moslima die zonder hoofddoek op een middelbare school gaat werken en na de proeftijd ineens besluit om diepgelovig te worden en een hoofddoek te gaan dragen. En hier dan ook nog eens door de commissie gelijke behandeling voor in het gelijk wordt gesteld.
Tegenover deze cipier is dat geen sterk argument. Hij heeft van tevoren herhaaldelijk gevraagd of het niet-geven van eenhand een probleem kan zijn. Hij heeft dus zelf erg zijn best gedaan om zijn houding duidelijk te maken.quote:Deze cipier kan vooraf aangeven dat samenwerken met een vrouw geen probleem is.
Komt het een keer voor dat hij een vrouwelijke collega uit de klauwen van een gevangene moet bevrijden, dan zal hij zich hier wellicht niet prettig bij voelen en misschien vanaf dat moment gaan aangeven toch liever zijn geloof te willen volgen en niet meer met vrouwen ingeroosterd te willen worden.
Dan had de werkgever dat soort gevallen in het gesprek aan de orde kunnen stellen. Is een heel normale vraag: "Wat zou je doen als...." Zeker nu hij het zelf al ruim van tevoren aangekaart had.quote:Juist door voorvallen zoals die schooljuf, zijn werkgevers voorzichtiger geworden in het aannemen van diepgelovige mensen, daar waar het zou kunnen gaan botsen met de werkzaamheden. En dit geldt dus net zo goed voor de grefo. Iemand die aangeeft nooit op zondag te willen werken, loopt kans om in een ziekenhuis afgewezen te worden. En terecht. Anderen willen ook weleens op zondag vrij.
of we doen het me de next best thing ..quote:Op donderdag 14 februari 2008 00:45 schreef Kees22 het volgende:
Overigens is speculeren op zijn reactie in deze discussie weinig vruchtbaar, tenzij we hem zelf om een direct antwoord vragen.
een ietwat kronkelige zin waaruit ik begrijp dat deze man vanuit zijn geloof verplicht is om een dame in nood te helpenquote:Aldanwel is een hand geven en een vrouw in noodzakelijke (Lees: levensbedreigende situaties bijstaan) is ook een verplichting in de Islam bij gebrek aan bijstand voor de dames in kwestie.
Dat blijft speculeren.quote:Op donderdag 14 februari 2008 00:54 schreef moussie het volgende:
[..]
of we doen het me de next best thing ..
[..]
een ietwat kronkelige zin waaruit ik begrijp dat deze man vanuit zijn geloof verplicht is om een dame in nood te helpen
Ik was een beetje in de war met 'handen schudden'. Daar is een incident van geweest dat een juf na de proeftijd ineens geen mannen meer de hand wilde schudden.quote:
Zoals ik al zei: Dat kun je vantevoren aan de orde stellen, maar dan nog kan de werknemer op een dag besluiten om zijn geloof toch belangrijker te vinden en gaan eisen niet meer met een vrouw ingeroosterd te worden.quote:Op donderdag 14 februari 2008 00:45 schreef Kees22 het volgende:
Dan had de werkgever dat soort gevallen in het gesprek aan de orde kunnen stellen. Is een heel normale vraag: "Wat zou je doen als...." Zeker nu hij het zelf al ruim van tevoren aangekaart had.
Tjeemig zeg, iedereen kan van mening/instelling veranderen nadat die een baan heeft geaccepteerd, we zijn mensen en geen machines .. helemaal met een baan zoals deze, of je die stress idd wel aan kan zal de praktijk moeten uitwijzenquote:Op donderdag 14 februari 2008 07:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: Dat kun je vantevoren aan de orde stellen, maar dan nog kan de werknemer op een dag besluiten om zijn geloof toch belangrijker te vinden en gaan eisen niet meer met een vrouw ingeroosterd te worden.
Zoals een lerares ineens een hoofddoekje kan gaan dragen of weigeren mannen een hand te geven.
Zoals een grefo ineens niet meer op zondag wil werken.
duh, en dat weten ze omdat die man van begin af aan klare wijn inschenkt .. had die zijn mond gehouden over het handen schudden had die die baan wel gekregen ..quote:In dit geval is het duidelijk dat het om een strenggelovige moslim gaat. En dan zul je als werkgever een hele boel dingen vantevoren uit moeten sluiten, eventueel vast laten leggen, om hier later geen problemen mee te krijgen. Want mensen kunnen ineens besluiten nog strenger in de leer te worden en terugkomen op eerder gemaakte afspraken. En dan worden ze door een CGB nog in het gelijk gesteld ook.
Makkelijker is het dan om gewoon een andere kandidaat aan te nemen.
Juist niet als het hele verhaal klopt inclusief de opmerking van de sollicitant dat hij vantevoren gebeld heeft met de uitleg van zijn situatie. Het had simpel voorkomen kunnen worden.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:11 schreef RM-rf het volgende:
Feitelijk is in deze situatie juist precies datgene gedaan wat juist is..
Nog een klein schepje erbovenop dan maar .. ?quote:Op donderdag 14 februari 2008 01:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat blijft speculeren.
Dus speculeren dat de werkgever speculeerde dat ... blijft erg onvruchtbaar.
Misschien heeft hij een slecht sprekende allochttoon aan de lijn gehad die van toeten noch blazen weet.quote:Op donderdag 14 februari 2008 10:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Juist niet als het hele verhaal klopt inclusief de opmerking van de sollicitant dat hij vantevoren gebeld heeft met de uitleg van zijn situatie. Het had simpel voorkomen kunnen worden.
quote:Op donderdag 14 februari 2008 10:52 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Misschien heeft hij een slecht sprekende allochttoon aan de lijn gehad die van toeten noch blazen weet.
Weet jij veel.
nou zeg .. Dr.Nikita heeft net met zoveel woorden toegegeven dat er minstens 2 allochtonen bestaan zonder strafbladquote:Op donderdag 14 februari 2008 10:53 schreef SCH het volgende:
[..]Ja, alles is ten slotte de schuld van de allochtonen
Het gaat er niet alleen om of die man het uiteindelijk wel zou doen... de directie moet zekerheid hebben dat die man in geval dat er daadwerkelijk behoefte toe is, geen problemen heeft met het fysieke contact met een vrouwelijke collega...quote:Op donderdag 14 februari 2008 00:54 schreef moussie het volgende:
een ietwat kronkelige zin waaruit ik begrijp dat deze man vanuit zijn geloof verplicht is om een dame in nood te helpen
uit bovenstaande concludeer ik dat jij niet gelovig bent en ook nooit geweest .. partijtje schipperen met geloofsregels/principes zoals jij daar voorstelt is zo typisch westers, atheïstisch, dat doe je toch 'effe' .. lol ..quote:Op donderdag 14 februari 2008 10:58 schreef RM-rf het volgende:
Het gaat er niet alleen om of die man het uiteindelijk wel zou doen... de directie moet zekerheid hebben dat die man in geval dat er daadwerkelijk behoefte toe is, geen problemen heeft met het fysieke contact met een vrouwelijke collega...
Hoe zouden die mensen die dat sollicitaiegesprek afnemen die zekerheid moeten hebben.. nu, bv door de man te vragen op verzoek tóch een hand te schudden... waarbij de vrouw duidelijke aangeeft daar geen problemen mee te hebben.
Op dat moment kan de man prima aantonen dat zijn geloofsprincipes niet zijn wens die baan te krijgen hinderen...
En dàt is exact wat die man is voorgesteld...
tja, en in dit geval blijkt dat dan afschuwelijk mis te zijn gelopen .. zijn gewoonte wordt geacht wel degelijk bij de uitoefening van het beroep te hinderenquote:Ik zou juist zeggen dat die sollicictatieprocedure juist exact volgens het boekje gegaan is en geheel conform de bestaande anti-discriminatieregels... welke nl. geen verplichting inhouden iemand uit bepaalde achtergestelde groepen een ban te _moeten_ geven, maar enkel daarop gebaseerd zijn te verhinderen dat deze bij voorbaat geweigerd worden vanwege bepaalde gebruiken of eigenschappen, die verder de uiteofeneing van het beroep niet zouden hinderen en waar omheen te komen is..
Volgens exact die anti-discriminatieregels mocht overigens het bedrijf niet weigeren of het gesprek afzeggen enkel op basis van zijn melding van zn geloof (waarover hij dus telefoneerde)... dat zou wél een weigering zijn zonder te kijken of eventuele problemen rondom dat geloof te overkomen zijn...
Het is idd jammer dat anti-discriminatie en positieve discriminatie iedere keer weer op dezelfde hoop belandenquote:Ik ben persoonlijk absoluut het eens met de huidige en bestaande anti-discriminatieregels, maar daarbij moeten mensen het juist afwennen om hun 'foute' ideeen over anti-discriminatie op te geven...
anti-disctrimnatie is niet het 'bevoordelen van mensen uit bepaalde minderheidsgroepen'... het is niet meer en niet minder dan het voorkomen van een eventuele benadeling op die gronden
Aldus een extremist.quote:Op donderdag 14 februari 2008 10:53 schreef SCH het volgende:
[..]Ja, alles is ten slotte de schuld van de allochtonen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |