Mocht je oventomaatjes willen die qua smaak wat beter aansluiten bij kerriekip en mandarijntjes...quote:Op woensdag 6 februari 2008 16:49 schreef Ewelina het volgende:
Eventueel kun je er ook mozerella bij doen, maar ik lust geen kaas. Kruiden kun je ook variëren, bv provencaalse kruiden of italiaanse kruiden erover, of rozemarijn.
Achgossie! Wanneer kun je eigenlijk weer gewoon koken?quote:Op woensdag 6 februari 2008 18:19 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb macaroni bolognese op, de kipmaaltijden waren helaas allemaal al op
Geen idee, man die nieuw fornuis zou komen brengen, zou aan begin van de week bellen, maar nog niks gehoord. En mn huisbaas neemt zn telefoon niet op, heb het nummer van die keukenman zelf niet.quote:Op woensdag 6 februari 2008 18:22 schreef minilotje het volgende:
[..]
Achgossie! Wanneer kun je eigenlijk weer gewoon koken?
Oeh dat klinkt lekker!quote:Op woensdag 6 februari 2008 18:21 schreef minilotje het volgende:
[..]
Mocht je oventomaatjes willen die qua smaak wat beter aansluiten bij kerriekip en mandarijntjes...
Rooster eens wat ingekerfde tomaten in de oven met zoete ui in grote stukken, flinke tenen knoflook, een schepje bruine suiker, een beetje honing, zwarte peper en wat chilipoeder!
Je maakt me bangquote:Op woensdag 6 februari 2008 13:37 schreef Ewelina het volgende:
Bij mij worden ze niet kleiner van afvallen, er moest een plastisch chirurg aan te pas komen. Ze zijn wel groter dan op mijn 16e/18e. Kreeg op mijn 19e/20e nog even een groeispurt: even 3/4 cupmaten erbij
quote:Op woensdag 6 februari 2008 18:17 schreef minilotje het volgende:
Een broccoli vermomd als de LSD-visioenen die ik af en toe 's zomers op rare strandfeestjes aan de binnenkant van mijn ogen zie!
Bijna buurvrouwquote:Op woensdag 6 februari 2008 16:38 schreef Ewelina het volgende:
Net lekker naar de Dappermarkt geweest
Een hoop dingen gekocht, o.a. voor het avondeten vandaag, allemaal gezond en lekker
Ga denk ik morgen naar de Albert Cuijp, nu geen tijd meer voor.
Ik eet vanavond kerriekip met allemaal bijgerechtjes
- tomaatjes uit de oven
- mandarijntjes
- basmatirijst
- komkommer
Ga zo al koken, vriendlief komt pas om 19:00u maar dan kan de kerrie goed intrekken
Boodschappen doen op de markt is leuk trouwens. En goedkoop!
@zwahiel: jij hebt carnaval gevierd?Waar?
Ik heb daar vroeger ook gewoond op de 1e van Swindenstraat to de Albert Heijn!quote:Op woensdag 6 februari 2008 20:08 schreef Aventura het volgende:
[..]
Bijna buurvrouwIk woon ook vlakbij de Dappermarkt
Ben ook fan van de markt. Veel keus en veel goedkoper.
Volgende keer zal ik zwaaienquote:Op woensdag 6 februari 2008 20:08 schreef Aventura het volgende:
[..]
Bijna buurvrouwIk woon ook vlakbij de Dappermarkt
Ben ook fan van de markt. Veel keus en veel goedkoper.
En dit vind ik nou een van de leukste dingen van het topic: de ideetjes om iets lekkers te maken, en nu dat jij het ook echt lekker vindtquote:Op woensdag 6 februari 2008 21:00 schreef Ewelina het volgende:
[..]
@Minilotje: de tomaatjes waren erg lekker!heb alleen geen zwarte peper en bruine suiker gebruikt, omdat ik dat niet in huis had. In plaats daarvan heb ik de peper & zout weggelaten en gewone kristalsuiker gebruikt. Smaakte ook prima
Binnenkort met zwarte peper, zout en bruine suiker uitproberen![]()
Wat grappig zeg!quote:Op woensdag 6 februari 2008 20:27 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik heb daar vroeger ook gewoond op de 1e van Swindenstraat to de Albert Heijn!
's Nachts wordt ijn buik ook altijd platter. Dat zal wel komen omdat je alles ontspant en alle spijsverteringsprocessen dan hebben stilgelegen.quote:Op woensdag 6 februari 2008 21:44 schreef Chicolate het volgende:
Ja heb ik ook ... 's morgens is alles strakgetrokken (en in de zomervakantie merk ik vaak dat als ik weinig tot niets gegeten heb, het strak blijft) en dan is de spiegel al een stuk leuker... met strakke buikspieren is het bolle wel wat minder, maar het verdwijnt niet, bij mij tenminste
.
Sowieso heb ik 's morgens een nacht gelegen, en het lijkt alsof door de ontspanning mijn buik al een stuk dunner is ... sta maar eens op na een uurtje gelegen/geslapen te hebben, groot deel van de bolling is dan al weg. Naja, zal wel goed zitten, zoveel is het verschil niet
...
Gelezen.quote:Op woensdag 6 februari 2008 22:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Zo zeg, jullie gaan snel! Mijn dag was lijntechnisch best wel saai, maar goed gelukt, omdat ik gewoon simpelweg te druk ben geweest om te eten! Ontbeten met koffie en ontbijtkoek, lunch een cup-a-soup en een boterham met ham, avondeten groentesoep en een broodje kroket. Niet echt gezond, en al helemaal geen groente en fruit, maar het was wel weinig allemaal. Heb ook totaal geen honger nu, wie wil weten hoe dat komt moet maar even in dit topic lezen.
Ik kan me voorstellen dat je dan geen honger hebt nee, wat kut zegquote:Op woensdag 6 februari 2008 22:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Zo zeg, jullie gaan snel! Mijn dag was lijntechnisch best wel saai, maar goed gelukt, omdat ik gewoon simpelweg te druk ben geweest om te eten! Ontbeten met koffie en ontbijtkoek, lunch een cup-a-soup en een boterham met ham, avondeten groentesoep en een broodje kroket. Niet echt gezond, en al helemaal geen groente en fruit, maar het was wel weinig allemaal. Heb ook totaal geen honger nu, wie wil weten hoe dat komt moet maar even in dit topic lezen.
Ik kan je helemaal begrijpenquote:Op woensdag 6 februari 2008 22:23 schreef Razztwizzle het volgende:
quote:Metabool syndroom door light frisdrank
Uitgegeven: 6 februari 2008 18:36
Het drinken van de 'light' versie van frisdranken vergroot je kansen op het metabool syndroom. Light frisdranken zijn wat dat betreft slechter voor je dan het eten van gefrituurd voedsel.
Een 'westers' dieet – met veel vetten, suikers en rood vlees – verhoogt je kansen op het metabool syndroom met 18%. Een gezond dieet – met veel groente, fruit, vis en gevogelte – vermindert het risico op dit syndroom niet. Zo ontdekten wetenschappers in Amerika in een onderzoeksgroep van 9500 mensen die negen jaar zijn gevolgd.
De groep die het meest gefrituurde voedsel at had vergeleken met de groep die het minst gefrituurde voedsel at, had 25% meer kans op het metabool syndroom. Terwijl mensen die elke dag een blikje light frisdrank drinken hun kans hebben verhoogd met 34%, vergeleken met mensen die dat niet deden.
Het metabool syndroom is een combinatie van vier aandoeningen: een hoge bloeddruk, verhoogd cholesterol en bloedsuiker waardes en obesitas. Deze geven op hun beurt weer een verhoogd risico op hart- en vaatziekten en suikerziekte.
ja, zo ben ik ook blij dat ik dat spul sowieso al niet te drinken vind...quote:Op donderdag 7 februari 2008 01:28 schreef Isabeau het volgende:
Toch blij dat ik al heel lang geleden ben gestopt met het drinken van light frisdranken; het blijkt toch niet echt best voor je te zijn.
[..]
Tof dat je af mag rijden en ik hoop dat je het haalt, maar ik snap je verhaal verder niet.quote:Op donderdag 7 februari 2008 00:02 schreef Jeipod het volgende:
Ennnnn ik mag de 27e afrijden o/ hopelijk in 1x ... heb dat geluk echt nodig, moet een auto ... door weer en wind elke keer 20 min naar stage lopen is niet leuk. Dinsdag zeikesnat ... komt je gezondheid en humeur niet ten goede ...
En van de 15 euro aanbieding van Only ookquote:Op woensdag 6 februari 2008 15:00 schreef ColdFeet het volgende:
Die ribvetjes had ik niet genoemd, dat zijn jouw woordenMaar hé, jij kunt tenminste broeken van de H&M dragen
Dit is wel een beetje een rare zin. Het lijkt erop dat ze het gezonde dieet als referentiekader gebruiken. Dan is dat het relatief risico van 1 toch?quote:Een 'westers' dieet – met veel vetten, suikers en rood vlees – verhoogt je kansen op het metabool syndroom met 18%. Een gezond dieet – met veel groente, fruit, vis en gevogelte – vermindert het risico op dit syndroom niet. Zo ontdekten wetenschappers in Amerika in een onderzoeksgroep van 9500 mensen die negen jaar zijn gevolgd.
maar dan nogquote:Op donderdag 7 februari 2008 09:48 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Edit 2: Misschien moet jeipod eerst met het OV en dan 20 minuten lopen nog eens, dan zou het weleens te ver fietsen kunnen zijn. Maar om dan de auto te nemen vind ik idd. ook overdreven. Zo vaak regent het nou ook weer niet.
Dat stukje over die drukke klas of mis ik ietsquote:Op woensdag 6 februari 2008 22:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Misschien moet ie eerst een uur in de bus en dan 20 minuten lopen..quote:Op donderdag 7 februari 2008 10:08 schreef Faithy het volgende:
[..]
maar dan nogof je nou eerst met het OV meot en dan 20 minuten lopen, of alleen 20 minuten lopen.. als je het alleen voor die 20 minuten doet..
![]()
vind 20 minuten nog wel mee vallenen het is goed voor de gezondheid, en je wordt lekker wakker 's ochtends
![]()
Volgens mij is "ie" een meissiequote:Op donderdag 7 februari 2008 10:16 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Misschien moet ie eerst een uur in de bus en dan 20 minuten lopen..
ja, dat zei ik: dat ik het dan nóg niet helemaal begreep...quote:Op donderdag 7 februari 2008 10:16 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Misschien moet ie eerst een uur in de bus en dan 20 minuten lopen..
Daar ben je dan ook scholier voorquote:Op donderdag 7 februari 2008 10:10 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Dat stukje over die drukke klas of mis ik iets?
oeh die heb ik ook maar vind het ontzettend stinkenquote:Op donderdag 7 februari 2008 12:57 schreef Viking84 het volgende:
Heb wierooksticks met vanillegeur gekocht bij de Xenos.
Die vriendin met wie ik was ook.quote:Op donderdag 7 februari 2008 13:02 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
oeh die heb ik ook maar vind het ontzettend stinken![]()
Ah, dat verklaart het al een beetje.quote:Op donderdag 7 februari 2008 15:00 schreef Jeipod het volgende:
Hoi, nee ik heb een stuk weg gelaten ...
Voor mijn stage moet ik vanuit mijn dorp eerst 20 min met de bus, naar de stad om daar een trein te pakken. Die trein doet er 10 min over om op een volgend station te komen ... en van daaruit 20 min lopen.
Klinkt niet zo heel ernstig en ik kan prima op de fiets, nu is het geval alleen, dat ik een hele groot stuk over een weg zonder fietspad moet fietsen .. deze weg heeft geen verlichting en mijn fiets ook niet, vandaar die mobiele lampjes ... nu geven deze genoeg licht om op gezien te worden, ik zie alleen de straat niet. Het is pikkedonker 'smorgens .. en direct pal naast deze weg ligt een sloot ... en de weg is smal, en er wordt geraced met auto's ... rijden 90 ipv 60. Dus ik vind dit niet zo heel veilig ... daarom liever en auto ... en mijn vriendje woont in Leeuwarden (A) en nu elke keer 2-3 uur reizen heen en terug met de bus, begint na 3 jaar toch wel vervelend te worden.
Is het nu een legitieme reden dat ik graag een auto wil ?:P:P
Eniwee, vandaag, cruesli balans gegeten, 2 crackers filet americain, straks nog 1 ... en net gesport met zonnebankje, nu ff tas inpakken (weer naar Lwd strak) en gauw nog ff langs de kapper
1 uur in de bus en dan ook nog eens 20 minuten lopen = 80 m reistijdquote:Op donderdag 7 februari 2008 10:34 schreef Faithy het volgende:
[..]
ja, dat zei ik: dat ik het dan nóg niet helemaal begreep...
hehe, dinsdag bracht mn moeder me en toen was het half 8 en nog niet licht hoorquote:Op donderdag 7 februari 2008 15:13 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ah, dat verklaart het al een beetje.
Maar afijn, het was vanochtend om 8 uur al licht buiten!En gister om 6 uur was het ook nog licht!
Dus tenzij je hele bizarre werktijden hebt, kun je weer fijn in het licht fietsen.
Maar afijn, ik vind dat je altijd kunt fietsen want ik vind autorijden stom. En daarom staat mijn auto vooral voor de deur geparkeerd.
Hm.. Ik snap het van 2 kanten wel.. natuurlijk wil je jouw visie en je vak is zo leuk en leren is leuk enz overdragenquote:Op donderdag 7 februari 2008 12:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Daar ben je dan ook scholier voor. Als je zelf nog eens voor de klas komt te staan, realiseer je je pas wat een etterbakje je zelf ooit bent geweest
.
ja, pop, maar dat deel van het verhaal ontbrak dusquote:Op donderdag 7 februari 2008 15:14 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
1 uur in de bus en dan ook nog eens 20 minuten lopen = 80 m reistijd
terwijl je er vaak met de auto dan opeens in 40 m kan zijn
ik zou het wel wetendie 40 minuten winst gaan boksen als lichaamsbeweging oid als je daar op doelde
ja lees 't nu ook pas op deze paginaquote:Op donderdag 7 februari 2008 15:19 schreef Faithy het volgende:
[..]
ja, pop, maar dat deel van het verhaal ontbrak dus![]()
nu kan ik zeggen 'ok, dan snap ik het wel' (neem zelf ook de motor terwijl er een prima bus-verbinding is, maargoed.. daar doe ik dan ook wel veel langer over)
Nope, nog steeds nietquote:Op donderdag 7 februari 2008 14:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Sylvana, ik heb het misschien helemaal gemist, maar was er nu al een uitslag van waar al je klachten vandaan komen?
Dat is balen zeg, dat het er nu weer aan zit, welkom terug en veel succesquote:Op donderdag 7 februari 2008 15:26 schreef CherryLips het volgende:
Oh ik moet ook weer afvallen. Ik deed vorig jaar mee in dit topic en ben toen zo'n 5 kilo afgevallen, maar het zit er nu weer bijna aan. Ik ben nu bezig de chocola te vervangen door kiwi's, gelijk goed voor de stoelgang
.
quote:Op donderdag 7 februari 2008 15:56 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
hoeveel onderzoeken hebben ze al gedaanen nogsteeds niks
!
Thnxquote:Op donderdag 7 februari 2008 16:06 schreef Chicolate het volgende:voor Sylvana, echt ongelooflijk zo lang als dit duurt ...
quote:Op donderdag 7 februari 2008 17:02 schreef Isabeau het volgende:
Ja, wat frustrerend voor je Sylvana. Als er nou gewoon kwaadaardige cellen waren gevonden was je tenminste opgelucht geweest.
Jup, ik heb ook liever dat ze IETS vinden dan NIETS. En als dat IETS dan kwaadaardig is, so be it, dan kan er tenminste wel behandeld worden. En heb ik toch een stuk minder onzekerheid dan dat ze de hele tijd niks kunnen vinden.quote:Op donderdag 7 februari 2008 17:21 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
!
Wel een beetje eens, en ik kan me zo'n opmerking van jouw kant ook prima voorstellen. Maar ik zou er ook aardig gefrustreerd/moedeloos van worden als er steeds maar geen oorzaak werd gevonden.
Dat is wel erg weinig, die van mij zijn 29 kcal per stuk. Ik doe er nooit wat op ofzo, eet ze gewoon zo opquote:Op donderdag 7 februari 2008 17:22 schreef ColdFeet het volgende:
Chicolate, volgens caloriechecker.nl is een rijstwafel 19 kcal... Niks mis mee om er daar een paar van te eten tussendoor, dus.
Lekker met selderijzoutOf met pindakaas, krijg je zo'n lekker tsjomp-tsjomp gevoel van in je mond
Ik hou alleen van extreem vers broodquote:Op donderdag 7 februari 2008 17:22 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh, en ik hou van brood. Dik, donker brood
. Of witte, zachte puntjes
. Krentebollen
. Blue Band Brood
. Thuis eet ik altijd geroosterd brood, ik bewaar m'n brood namelijk in de vriezer om te voorkomen dat het oud wordt, want ik ben de enige thuis die brood eet. Brood mee naar school? Heerlijk! Boter, ham, sla, komkommer erop
. Ik ben brood-addict.
De mijne zijn 24quote:Op donderdag 7 februari 2008 17:22 schreef ColdFeet het volgende:
Chicolate, volgens caloriechecker.nl is een rijstwafel 19 kcal... Niks mis mee om er daar een paar van te eten tussendoor, dus.
Lekker met selderijzoutOf met pindakaas, krijg je zo'n lekker tsjomp-tsjomp gevoel van in je mond
Ik ook (ook een brood-addict, ook brood in de vriezer, ook roosteren)quote:Op donderdag 7 februari 2008 17:22 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh, en ik hou van brood. Dik, donker brood
. Of witte, zachte puntjes
. Krentebollen
. Blue Band Brood
. Thuis eet ik altijd geroosterd brood, ik bewaar m'n brood namelijk in de vriezer om te voorkomen dat het oud wordt, want ik ben de enige thuis die brood eet. Brood mee naar school? Heerlijk! Boter, ham, sla, komkommer erop
. Ik ben brood-addict.
Bedoel je nu te zeggen dat je al die tijd kant-en-klaar hebt gegeten omdat de elektrische ontsteking van je fornuis het niet deed?quote:Op donderdag 7 februari 2008 17:58 schreef Sylvana het volgende:
Nou, man van fornuis is geweest, en we moeten nu maar gewoon stekker eruit doen en met lucifers aansteken en dan gaat ie ff met huisbaas overleggen wat voor nieuw fornuis+ afzuigkap er kan komen enzo
Hij deed het wel, maar hij gaf stroomstoten af. En we wisten niet waardoor dat kwam, wat er eventueel mis zou kunnen zijn, dus we vertrouwden het gewoon niet. Wilden eerst zekerheid hebben dat het veilig was zeg maarquote:Op donderdag 7 februari 2008 18:08 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Bedoel je nu te zeggen dat je al die tijd kant-en-klaar hebt gegeten omdat de elektrische ontsteking van je fornuis het niet deed?
Pfoe, wat een lijst met onderzoeken zeg! Nu maar duimen dat je snel uitsluitsel krijgt.quote:Op donderdag 7 februari 2008 17:23 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Jup, ik heb ook liever dat ze IETS vinden dan NIETS.
Ha, leuk! Niks mis met allerlei groene kruiden op je tomaat natuurlijk (waarom klinkt dat als een vunzige uitdrukking?), maar zeker bij kip en kerrie smaakt iets zoetigs vaak ook prima.quote:Op woensdag 6 februari 2008 21:00 schreef Ewelina het volgende:
@Minilotje: de tomaatjes waren erg lekker!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |