Ja, op zich te begrijpen, er zal wellicht een gezellig onvangst committee daar staan of gestaan hebbenquote:Rechter stelt tasjesdiefzaak uit
Uitgegeven: 5 februari 2008 14:52
Laatst gewijzigd: 5 februari 2008 15:17
AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam heeft dinsdag het proces tegen de vrouw die begin 2005 een tasjesdief doodreed, uitgesteld. De 46-jarige Germaine C. was namelijk niet op de zitting verschenen.
De rechter acht het echter noodzakelijk dat zij bij de behandeling van de zaak aanwezig is en besloot de zaak aan te houden. C. had in een verklaring aan haar advocaat, Cees Korvinus, aangegeven dat zij niet op de zitting durfde te verschijnen. Volgens de raadsman zijn haar angsten te groot.
De rechtbank gaf aan die gevoelens te begrijpen, maar vindt dat de vrouw er vanuit maatschappelijk oogpunt en in het belang van het onderzoek toch bij moet zijn.
Germaine C. werd op de avond van 17 januari 2005 in de Derde Oosterparkstraat door twee mannen op een brommer beroofd van haar tas. Toen C. achteruit achter hen aan reed, kwam een van hen om het leven.
Nachtmerries
C. verklaarde via haar raadsman dat ze het ten zeerstevoor het slachtoffer en de familie betreurt wat er is gebeurd, aldus de verklaring.
C. hoopt dat de betrokkenen een streep onder de zaak kunnen zetten en in vrede verder kunnen gaan. "Ik heb het niet gewild, deze keuze niet gemaakt. Dit heeft buiten mijn schuld plaatsgevonden", aldus de verklaring.
C. zegt dat haar leven in een nachtmerrie is veranderd sinds 17 januari 2005. "Ik was in shock, ik hoorde letterlijk het bloed gutsen en suizen in mijn hoofd. Mijn hele lichaam tintelde, het was alsof ik iemand anders was."
Huilbuien
Volgens C. heeft zij sinds het incident slapeloze nachten en last van huilbuien. Ze voelt zich slachtoffer.
Volgens advocaat Korvinus is het niet aannemelijk dat C. op de zitting zal verschijnen als de rechtbank dat beveelt. Haar angsten zijn volgens Korvinus zo groot dat ze nooit en te nimmer op een zitting zal verschijnen.
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 13:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, hier ben ik het mee eens. Als bewezen kan worden dat zij bewust en opzettelijk deze jongen heeft doodgereden, dan moet ze zitten. Eigen rechter spelen mag niet.
Echter denk ik dat het een ongeluk was. Ik vermoed dat de dader op zijn scooter, uitdagend zat te wachten toen hij zag dat Germaine achteruit reed, met de bedoeling om lachend weg te rijden op het moment dat zij uitstapt.
Misschien heeft deze mevrouw wel per ongeluk op de gaspedaal gedouwd, i.p.v. op de rem. Als je achteruit kijkt kun je je daar best in vergissen.
Hoe dan ook. Het lijkt me een ongeluk. Ik denk niet dat het haar doel was om die jongen dood te rijden.
Lijkt me ook onmogelijk om hard te maken dat dit opzet was en geen ongeluk. Dus gaat ze vrijuit.
Jij kan dat raar vinden, ik niet. Heb het zelf eens meegemaakt, nou ja, iets dergelijks.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 16:04 schreef Taurus het volgende:
[..]wat 'n raar scenario om te 'denken dat het zo gegaan is'. Dat die kerel met de tas niet wilde wegvluchten, maar nee, láchend ook nog haar stond op te wachten waarna zij perongeluk haar gas in trapte
Denken dat het een ongeluk was is niet voldoende, het doet wel terzake natuurlijk, maar je hebt geen enkele reden om dat te denken. Zij gaat haar tas achterna, veel aannemelijker. Loopt die tas uit zichzelf> nee, dus je gaat eigenlijk die dief achterna. Die wordt aangereden dóór de auto, en sterft. Dood door schuld? Ik zou bijna zeggen 'ja duh'. Het is niet bepaald 'aannemelijker' om te denken dat die kerel lachend zijn dood stond op te wachten door dat zij perongeluk hem klem reed
Ja, want moeders stond lachend, smuikend voor het raam mee te kijken.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 17:00 schreef The_End het volgende:
Was het te moeilijk om ze aan te spreken?
Dan kun je iedereen die te hard rijdt, of door rood rijdt, wel meteen enkeltje bak geven, want stel dat ze een kind hadden overreden!!quote:Op dinsdag 5 februari 2008 17:00 schreef voyeur het volgende:
En dan nog maar een keer:
Als mevrouw hard achteruit de bocht omgegaan was om haar tasje te achterhalen en ze had je kind daarbij overreden. Was het dan ook oke geweest? Of is het alleen oke omdat ze goed gemikt heeft en de tasjesdief tegen de boom te pletter reed. Voorbedachte rade dus.
Wie haar verdedigt moet hier toch echt kiezen. Je kan niet per ongeluk een tasjesdief doodrijden wat 'net goed voor hem was' terwijl je wel in staat bent andere slachtoffers te vermijden. Je neemt het risico dat er doden vallen, mogelijk volstrekt onschuldige, omdat je je handtas meer waard vindt dan een menselijk leven of je voert gericht en gecontroleerd een executie uit.
Kies maar.
p.s. Mevrouw voelt zich 'een slachtoffer' dus die heeft iig geen besef van normen en waarden.
Er is één heel groot verschil... Mevrouw C. heeft iemand dood gemaakt.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 17:16 schreef Gia het volgende:
Dan kun je iedereen die te hard rijdt, of door rood rijdt, wel meteen enkeltje bak geven, want stel dat ze een kind hadden overreden!!
Wat een verhaal zeg.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 17:46 schreef Croga het volgende:
[..]
Er is één heel groot verschil... Mevrouw C. heeft iemand dood gemaakt.
Er zijn dan twee opties:
1. Mevrouw C. heeft expres deze persoon dood gereden. In dat geval is Mevrouw C. een gewetenloze moordenares en behoord in de lik.
2. Mevrouw C. heeft per ongeluk deze persoon dood gereden. In dat geval had Mevrouw C. net zo goed iemand anders per ongeluk dood kunnen rijden. In dat geval is Mevrouw C. dus roekeloos met de dood tot gevolg en behoord in de lik.
Wacht.. ik zal de gemoedstoestand van het slachtoffer eens in gedachten nemen....quote:Op dinsdag 5 februari 2008 17:53 schreef Bommenlegger het volgende:
Wel eens gedacht aan de gemoedstoestand van het slachtoffer?
Ga jij het slachtoffer opvangen?quote:Of gaan we hier de dader beter opvangen dan het slachtoffer.
Volgens mij heeft mevrouw C. niet het recht om iemand te vermoorden.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 10:56 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat mensen dit nog gaan verdedigen.
Ali steelt tas -> Mevrouw C. wil in paniek achter haar tas aan -> rijdt Ali aan -> Ali dood,....
Wat is het probleem nou...als Ali gewoon ze poten had thuis gehouden en lekker gewerkt had voor zijn poen , had hij nu nog geleefd...
Mevrouw C. moet gewoon lekker worden vrijgesproken.....
Inmiddels veranderd in Mevr C omdat ik het over haar had.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 18:30 schreef Croga het volgende:
[..]
Wacht.. ik zal de gemoedstoestand van het slachtoffer eens in gedachten nemen....
Oh nee, dat kan niet, die is dood
[..]
Ga jij het slachtoffer opvangen?
Hij is in eerste instantie dader. En niet voor de eerste keer. Maar nu was er eens een slachtoffer dat het niet pikte en er achteraan ging. Dat moest een keer gebeuren. De dader riep het over zichzelf af.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 18:30 schreef Croga het volgende:
[..]
Wacht.. ik zal de gemoedstoestand van het slachtoffer eens in gedachten nemen....
[..]
Een rioolrat kun je niet vermoorden.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 18:30 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Volgens mij heeft mevrouw C. niet het recht om iemand te vermoorden.
Hoe weet trouwens het OM zeker dat deze gast haar tas heeft gejat (ik heb dit nieuws niet gevolgd) en hoe weet je of C. deze gast niet opzettelijk heeft vermoord?
Nou, slachtoffer... Hij was toch echt in eerste instantie dader. de reactie van mevrouw was alleen (vermoedelijk gezien het resultaat) niet proportioneel. Dat is heel iets anders.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 18:30 schreef Croga het volgende:
[..]
[..]
Ze is verantwoordelijk voor haar daden en moet gewoon naar de rechtszaal komen. Is wegblijven uiteindelijk ook strafbaar?quote:Op dinsdag 5 februari 2008 15:32 schreef milagro het volgende:
[..]
Ja, op zich te begrijpen, er zal wellicht een gezellig onvangst committee daar staan of gestaan hebben
Ik las 'piratenfamilie'quote:Op dinsdag 5 februari 2008 09:53 schreef Ops het volgende:
Kan die primatenfamilie van Ali niet aangeklaagd worden?
daar dacht ik ook meteen aan, een soort van 'practice what you preach'-situatie.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 18:37 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Hij is in eerste instantie dader. En niet voor de eerste keer. Maar nu was er eens een slachtoffer dat het niet pikte en er achteraan ging. Dat moest een keer gebeuren. De dader riep het over zichzelf af.
De rechter kan haar laten oppakken om haar zo te verplichten naar de rechtzitting te komen. Daarnaast zal het wegblijven ook zeker meewegen in de strafmaat.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 19:22 schreef SCH het volgende:
Ze is verantwoordelijk voor haar daden en moet gewoon naar de rechtszaal komen. Is wegblijven uiteindelijk ook strafbaar?
Ja een wereld waar eigenrichting de norm is en de Sharia kennelijk welkom is. Handen afhakken van jonge criminelen zou bij de moslimbashers kennelijk heel populair zijn. United het verleden in...quote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:26 schreef Modus het volgende:
Waar is die metgezel van hem eik mee weggekomen? Een welgemeend 'FOEI!' ? Een dag schoffelen?
Je moet gewoon met je vuile stinkpoten van andermans spullen afblijven, klaar, opgelost. We leven in een volkomen omgekeerde wereld.
als ik het me goed herinner is het een marokaan. zoals iedereen weet is een gewapende overval voor hun een respectabel beroep.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 18:18 schreef __Saviour__ het volgende:
wat maakt iedereen zich druk om die crimineel. Hij was ook al betrokken bij een gewapende overval.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |