Das niet opbouwend, wat is er niet leuk aan (behalve dat je zegt: scootersquote:Op maandag 4 februari 2008 22:32 schreef MouzurX het volgende:
Kutforum als je het mij vraagt
Er lopen wat topics als brommers enz en een sc die de helft van de tijd nergens over gaat, maar voor de rest is er niks 'leuks' eigenlijk
precies dat was de vraagquote:Op maandag 4 februari 2008 22:33 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Das niet opbouwend, wat is er niet leuk aan (behalve dat je zegt: scooters), en wat moet er gedaan worden om het leuker te maken?
-Teveel langlopende (opsom)topicsquote:
Mja, ik ben het wel met je eens; alles is al een keer gedaan. Dat hoeft opzich niet erg te zijn, aangezien er steeds nieuwe aanwas komt, maar voor de 'langdurige user' wordt het bij het 2e topic met dezelfde inhoud, saai en niet boeiend meer om te lezen en er in te posten.quote:Op maandag 4 februari 2008 22:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik hoor het gaarne, ik denk zelf dat PUB een beetje op een dood spoor zit.
Alles is al wel een keer gedaan, we kunnen dingen blijven herhalen, we kunnen dingen bij andere subs vandaan halen maar echt origineel is het allemaal niet.
We hebben een aantal pogingen gedaan maar die zijn niet even succesvol geweest, Wat vind jij van..? Is nog wel goed gelezen en goed in gepost maar eigen inbreng is er amper. Ik vind ook dat de users meer mogen openen en posten, i.p.v. de gebruikelijke bagger.
Maar zoals ik al eerder zei: "Komt u maar!"
Waar slaat dat nou weer opquote:Op maandag 4 februari 2008 22:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik hoor het gaarne, ik denk zelf dat PUB een beetje op een dood spoor zit.
Alles is al wel een keer gedaan, we kunnen dingen blijven herhalen, we kunnen dingen bij andere subs vandaan halen maar echt origineel is het allemaal niet.
We hebben een aantal pogingen gedaan maar die zijn niet even succesvol geweest, Wat vind jij van..? Is nog wel goed gelezen en goed in gepost maar eigen inbreng is er amper. Ik vind ook dat de users meer mogen openen en posten, i.p.v. de gebruikelijke bagger.
Maar zoals ik al eerder zei: "Komt u maar!"
Nou volgens mij is dat gezeik, hoofdzakelijk in de SC al bijna een jaar aan de gang, dus in die winterdepressie geloof ik niet zo.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 13:54 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op
De wereld verandert, er komen constant nieuwe dingen, nieuwe problemen, nieuwe discussieonderwerpen, echt onzin dat alles al gedaan is.
Ik denk dat PUB in één grote winterdepressie zit. Iedereen zeikt elkaar af in de SC, er is alleen maar gezeik dat het slecht gaat met PUB. Ook dit weer. Ik denk dat als straks het zonnetje gaat schijnen en iedereen weer vrolijk wordt de helft van de problemen zijn opgelost
Tevens is het tijd voor een meet.
Toen ik PUB binnen wandelde was de hele sfeer anders.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 13:54 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op
De wereld verandert, er komen constant nieuwe dingen, nieuwe problemen, nieuwe discussieonderwerpen, echt onzin dat alles al gedaan is.
Ik denk dat PUB in één grote winterdepressie zit. Iedereen zeikt elkaar af in de SC, er is alleen maar gezeik dat het slecht gaat met PUB. Ook dit weer. Ik denk dat als straks het zonnetje gaat schijnen en iedereen weer vrolijk wordt de helft van de problemen zijn opgelost
Tevens is het tijd voor een meet.
Waarom een aparte subforum speciaal voor jongeren als heel FOK voor en door jongeren is verzorgd?quote:Geheel verzorgd voor en door jongeren met computernieuws, film/tv/pop nieuws, columns, coole links, reviews en gaming.
Maar voor 'de kliek' zelf is het altijd heel leuk geweest, vind ik dan.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:41 schreef Messenga het volgende:
Hm, nja, als exmodje van PUB mag ik wel denk ik.
Meets zijn gezellig, maar het is te veel een kliekje. Dit weet FC natuurlijk ook heel goed. Door het kliekgedrag is PUB een erg gesloten forum geworden, waar weinig te ontplooien valt. Er zijn weinig nieuwe topics, wat ervoor zorgt dat PUB ook niets aantrekt.
ja, en de ehele simpele vraag die ik stel is: hoe gaan we dat doorbreken?quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:41 schreef Messenga het volgende:
Hm, nja, als exmodje van PUB mag ik wel denk ik.
Meets zijn gezellig, maar het is te veel een kliekje. Dit weet FC natuurlijk ook heel goed. Door het kliekgedrag is PUB een erg gesloten forum geworden, waar weinig te ontplooien valt. Er zijn weinig nieuwe topics, wat ervoor zorgt dat PUB ook niets aantrekt.
ik heb anders ideeën zat hoor, en ik zit echt vol met mijn bek open dat hier helemaal niets vandaan komt.. Ik weet dat de hedendaagse jeugd meer van het consumeren van hapklare en voorgekauwde brokken, maar sjezus, dit vind ik serieus erg... (overigens is dit niet persoonlijk bedoeld hoor)quote:Op dinsdag 5 februari 2008 23:47 schreef booo het volgende:
[..]
Maar voor 'de kliek' zelf is het altijd heel leuk geweest, vind ik dan.
Voor mijn gevoel is het sinds het veranderen van de SC hard bergafwaards gegaan. Maar hier is niks meer aan te veranderen, en ik zou dan ook niet weten wat er verder nog aan te doen is.. Jammerwel.
De kliek uit elkaar halen? Jullie weten in FC ook wel wie er verantwoordelijk is voor het kliekgedrag. het nadeel is gewoon dat PUB te veel overlappingen heeft met andere fora van FOK!, waardoor echte ideeën vaak niet eens van tafel komen.quote:Op woensdag 6 februari 2008 00:16 schreef buzzer het volgende:
[..]
ja, en de ehele simpele vraag die ik stel is: hoe gaan we dat doorbreken?
Ik heb nu wel gelezen dat het kut is (maar dat wist ik al, anders was dit topic er niet) dus: hoe gaan we PUB uit de stront trekken, de deur wagenwijd openzetten en de azijnpissers op een ander spoor zetten?
GAME ON
So true.quote:Op woensdag 6 februari 2008 00:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Nee ik doel niet op dat het over het hele forum hier is, maar gewoon over het algemeen, ook zo'n meet bijvoorbeeld, als het een vast groepje is is het als buitenstaander toch die drempel om erbij te komen. In de slowchat worden "vreemden" dan vaak genegeerd en praten ze lekker met die mensen door. Maarja je snapt vast wat ik wil.
Die zullen niet zeggen wie er wel en niet mogen komen, maar ze hebben dusdanig de invloed dat ze dat in feite wel bepalen....
je slaat de plank zo volledig misquote:Op woensdag 6 februari 2008 00:30 schreef Shadowcat het volgende:
Verkapt "dit forum gaat dicht maar we doen net alsof we de users nog een kans geven om het te redden zodat ze later niet kunnen zeiken dat we ze geen stem gegeven hebben" topic.
quote:Op woensdag 6 februari 2008 00:25 schreef Messenga het volgende:
[..]
De kliek uit elkaar halen? Jullie weten in FC ook wel wie er verantwoordelijk is voor het kliekgedrag. het nadeel is gewoon dat PUB te veel overlappingen heeft met andere fora van FOK!, waardoor echte ideeën vaak niet eens van tafel komen.
deze twee pak ik even samenquote:Op woensdag 6 februari 2008 00:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Nee ik doel niet op dat het over het hele forum hier is, maar gewoon over het algemeen, ook zo'n meet bijvoorbeeld, als het een vast groepje is is het als buitenstaander toch die drempel om erbij te komen. In de slowchat worden "vreemden" dan vaak genegeerd en praten ze lekker met die mensen door. Maarja je snapt vast wat ik wil.
Die zullen niet zeggen wie er wel en niet mogen komen, maar ze hebben dusdanig de invloed dat ze dat in feite wel bepalen....
Het probleem is zoals ik dus al zei, er word niemand weggejaagdquote:Op woensdag 6 februari 2008 00:42 schreef buzzer het volgende:
[..]
[..]
, maar het tijdperk dat zij met hun gedrag nieuwe users de tent uitjagen mag best wel een keer over zijn nu.
Exact, iedereen die zich de afgelopen maanden gewoon open en relaxt heeft opgesteld zit nu nog steeds in PUB. Dus inderdaad waar ligt het probleem dan, bij de kliek (quote:Op woensdag 6 februari 2008 01:03 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het probleem is zoals ik dus al zei, er word niemand weggejaagd, maar ze worden gewoon niet direct opgenomen in het gesprek of iets, dus voelen zich genegeerd en gaan dus weg, blijf je een tijdje hangen dan kom je er achter dat je wel mee kan lullen als je gewoon normaal doet. MAar dat doen ze dan weer niet. Waar ligt het probleem dan, bij die kliek of die users die gelijk erbij willen horen ?
Nu sla je echt complete onzin uit, valt me echt van je tegen. Kom sowieso eerst maar eens met bewijzen, voor mijn part quotes als je met zulke harde taal komt. Alle nieuwe users die in de slowchat komen (mits niet alleen met als doel hem vol te baggeren) worden welkom geheten. Sterker nog, hen wordt aangespoord zich even kort voor te stellen. Dus denk nou nog eens na over je harde taal, voordat je weer met een ongefundeerde mening komt.quote:Op woensdag 6 februari 2008 01:20 schreef buzzer het volgende:
Je geeft zelf eigenlijk al antwoord op die vraag.
En het nuanceverschil zit hem in: er direct bij willen horen is compleet iets anders dan niet genegeerd willen worden. Als ik ergens in een SC kom waar ik genegeerd word, blijf ik ook echt niet hangen omdat het misschien ooit beter wordt. Dan ben ik weg en kom ik nooit meer terug.
Het probleem ligt dus bij de kliekStel je voor dat je als kliek een nieuw iemand welkom heet, een beetje de weg wijst op het forum. Ondenkbaar natuurlijk. Negeren tot ze vanzelf weglopen kost minder inspanning en is de weg van de minste weerstand. Moeite doen om iemand in het forum te houden is natuurlijk ook niet hip.
Overigens ben ik wel heel blij dat je feilloos blootlegt wat er mis is.... alleen is het nog een paar graadjes erger dan in mijn stoutste dromen.
Idd, de laatste en eigenlijk enige die ik me kan herinneren was ChipsZak en dat is al meer dan een jaar geleden.quote:Op woensdag 6 februari 2008 01:33 schreef Dribbel_ het volgende:
Maar okee Buzzer, kom jji eens met een paar quotes van users dan die andere "de tent uit jagen" zoals je hetzelf noemt.
Als het zo'n groot probleem is zal het een kleine moeite zijn die te vinden
Ja, lekker.quote:Op woensdag 6 februari 2008 02:00 schreef Dribbel_ het volgende:
Biertje ?
Is totaal niet zo.quote:Op woensdag 6 februari 2008 01:20 schreef buzzer het volgende:
Je geeft zelf eigenlijk al antwoord op die vraag.
En het nuanceverschil zit hem in: er direct bij willen horen is compleet iets anders dan niet genegeerd willen worden. Als ik ergens in een SC kom waar ik genegeerd word, blijf ik ook echt niet hangen omdat het misschien ooit beter wordt. Dan ben ik weg en kom ik nooit meer terug.
Het probleem ligt dus bij de kliekStel je voor dat je als kliek een nieuw iemand welkom heet, een beetje de weg wijst op het forum. Ondenkbaar natuurlijk. Negeren tot ze vanzelf weglopen kost minder inspanning en is de weg van de minste weerstand. Moeite doen om iemand in het forum te houden is natuurlijk ook niet hip.
Overigens ben ik wel heel blij dat je feilloos blootlegt wat er mis is.... alleen is het nog een paar graadjes erger dan in mijn stoutste dromen.
Ik wil graag opbouwende argumenten waarmee we PUB weer naar een hoger level kunnen krijgen. Dit soort reacties laat je maar lekker achterwegen want daar hebben we niets aanquote:Op woensdag 6 februari 2008 10:51 schreef Borkydude het volgende:
Als PUB dicht gaat pleeg ik zelfmoord.
Niet om te fucken ofzo, na afgelopen weekend, maar wat Buzzer zegt is wel degelijk waar. Kijk een LucasBergman. Het is dat hij een stugge volhouder is, maar in eerste instantie werd hij wel degelijk genegeerd. Hetzelfde geldt voor T_C, want in eerste instantie hoorde zij er ook gewoon ècht niet bij. Face it. En zo één twee drie weet ik niet zoveel anderen te bedenken, maar als je er hard bij nadenkt zal het toch zeker duidelijk zijn dat het waar is. Nieuwe aanwas kan weer andere nieuwe aanwas aantrekken, en ik denk dat dàt de manier is om PUB uit deze gigantische baggerhoop los te trekken.quote:Op woensdag 6 februari 2008 01:30 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Nu sla je echt complete onzin uit, valt me echt van je tegen. Kom sowieso eerst maar eens met bewijzen, voor mijn part quotes als je met zulke harde taal komt. Alle nieuwe users die in de slowchat komen (mits niet alleen met als doel hem vol te baggeren) worden welkom geheten. Sterker nog, hen wordt aangespoord zich even kort voor te stellen. Dus denk nou nog eens na over je harde taal, voordat je weer met een ongefundeerde mening komt.
Maar het probleem is dat, wat Dribs ook al zegt, kliekjesvorming niet te voorkomen is. En zeker nu de sfeer wat gespannen/slecht is de afgelopen tijd, dat versterkt alleen maar de kliekvorming. Als de sfeer eenmaal weer beter wordt, hoe weet ik nog zo ff niet, zal de kliek ook weer meer open staan voor andere mensen, verwacht ik.quote:Op woensdag 6 februari 2008 12:56 schreef oshiro het volgende:
[..]
Niet om te fucken ofzo, na afgelopen weekend, maar wat Buzzer zegt is wel degelijk waar. Kijk een LucasBergman. Het is dat hij een stugge volhouder is, maar in eerste instantie werd hij wel degelijk genegeerd. Hetzelfde geldt voor T_C, want in eerste instantie hoorde zij er ook gewoon ècht niet bij. Face it. En zo één twee drie weet ik niet zoveel anderen te bedenken, maar als je er hard bij nadenkt zal het toch zeker duidelijk zijn dat het waar is. Nieuwe aanwas kan weer andere nieuwe aanwas aantrekken, en ik denk dat dàt de manier is om PUB uit deze gigantische baggerhoop los te trekken.
Het kliekje blijft een kliekje, en als buitenstaander moet je er gewoon ontzettend veel moeite voor doen om een beetje aandacht te krijgen. Daar zit 95% van de users niet op te wachten. Dus daar gaat je nieuwe aanwas en daarmee ook de nieuwe input.
Ik heb het idee dat het PUB-kliekje alles al zo'n beetje met elkaar besproken heeft, en zo nee, dan doen ze dat op MSN wel. Daarom zijn er de laatste tijd zo weinig boeiende topics. Dus zolang het kliekje zo gesloten is zal het mijns inziens klote blijven.
Niks mis met kliekjes, zolang er maar ruimte is voor extra aanwas. Zolang dat niet zo is zit PUB nog vaster dan de Zhen Hua 10.
[ afbeelding ]
Echter, dat schip is ook vlotgetrokken, dus ik denk echt wel dat er hoop is voor PUB. Daar is alleen flink wat extra sleepvermogen voor nodigDaarom moet het kliekje dus ook even beseffen waar ze mee bezig zijn, en wat ze daaraan kunnen doen!
Waarom is de sfeer zo slecht?quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:20 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Maar het probleem is dat, wat Dribs ook al zegt, kliekjesvorming niet te voorkomen is. En zeker nu de sfeer wat gespannen/slecht is de afgelopen tijd, dat versterkt alleen maar de kliekvorming. Als de sfeer eenmaal weer beter wordt, hoe weet ik nog zo ff niet, zal de kliek ook weer meer open staan voor andere mensen, verwacht ik.
Zoals in de OP aangegeven: Zo nu en dan evalueren wij een forum en meestal gebeurt dat achter de schermen.quote:Op woensdag 6 februari 2008 16:18 schreef Dribbel_ het volgende:
Zijn er klachten gekomen waardoor jullie die dinen willen veranderen, of heeft Danny je hier op afgestuurd zodat er meer users terecht kunnen waardoor hij weer meer centen kan verdienen ?
De algemene mening is dat PUB wat strakker aan de banden gelegd moet worden, dat er meer búiten die kliek moet gebeuren. Op zich is het niet eens zo'n probleem dat de SC een kliek heeft, dat is overal zo en elke kliek is lastig om in te komen, in feite. Wat wel een probleem is, is dat de SC de rest van het subforum zo ongeveer beheert. Dat moet los van elkaar komen te staan. PUB heeft veel potentie, omdat problemen die overal op FOK! besproken kunnen worden, hier op Pubersniveau wordt besproken. Ik zag iemand hier al posten dat heel FOK! voor pubers is, maar dat is niet per definitie zo. FOK! is geen jongerenforum, die stempel hebben we allang niet meer.quote:Op woensdag 6 februari 2008 16:26 schreef Messenga het volgende:
Tuurlijk, er is altijd een aanleiding ter evaluatie.
Nou ben ik wel eens benieuwd wat de Fa's etc zelf vinden.
Dat eerste probleem is redelijk makkelijk op te lossen door heel hard en consequent te modden op dat soort jankzakkerij. Dat tweede probleem hebben alle subfora wel denk ik. Het is niet zo dat in R&P elke week iets nieuws en hips wordt besproken, het zijn toch de standaard verhalen. Wat het verschil maakt tussen een topic openen in PUB en in een willekeurig ander subforum is denk ik het feit dat hier pubers onder elkaar kunnen discussiëren, wat vaak toch een andere blik op de feiten geeft. Een topic over je relatie kan in PUB héél anders lopen dan in OUD, om maar iets te noemen.quote:Op woensdag 6 februari 2008 16:39 schreef Messenga het volgende:
Nouja, je bent niet voor niets FA, dus dan heb je wel recht om dat niet te roepen. Probleem met alle topics buiten de SC heeft twee kanten. Enerzijds dat ze worden uitgelachen met de mededeling van " Whaha, je bent 12, welkom op de wereld." etc. Anderzijds de overlapping waar vaak genoeg over is gesproken. Elk topic dat in PUB geopend wordt, kan in elk subforum van FOK! geopend worden.
Tja, meerdere factoren. Het begon door de voetbalgasten-invasie, daardoor ging een groot deel van de toffe users weg. En tja, om het maar ff heel cliché te zeggen, soort zoekt soort, dus daarna werd het gewoon amper tot niet beterquote:Op woensdag 6 februari 2008 16:05 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Waarom is de sfeer zo slecht?
Ik flikker alle posts waar we niets aan hebben weg trouwens.
Die voetbalinvasie is omdat er veel VBL-posters nog jonge gasten zijn.quote:Op woensdag 6 februari 2008 16:53 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Tja, meerdere factoren. Het begon door de voetbalgasten-invasie, daardoor ging een groot deel van de toffe users weg. En tja, om het maar ff heel cliché te zeggen, soort zoekt soort, dus daarna werd het gewoon amper tot niet beter
Nee, dat was niet het gevalquote:Op woensdag 6 februari 2008 16:55 schreef Messenga het volgende:
[..]
Die voetbalinvasie is omdat er veel VBL-posters nog jonge gasten zijn.
Ja, maar dat is een beetje een vicieuze cirkel, weinig users -> weinig nieuwe topics -> weinig interessant voor andere users enzovoortsquote:Op woensdag 6 februari 2008 16:53 schreef Messenga het volgende:
Dé wil om een topic te openen is er ook nauwelijks. Er komen nauwelijks users bij, waardoor de brug om een topic te openen ook steeds groter wordt. Een subforum met discussietopics willen jullie dus zien? De discussies die geopend worden bloeden vaak na enkele dagen al dood.
dat is een goed begin:Yquote:Op woensdag 6 februari 2008 19:41 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ja, maar dat is een beetje een vicieuze cirkel, weinig users -> weinig nieuwe topics -> weinig interessant voor andere users enzovoorts
Wat mij een oplossing lijkt, is veel nieuwe en leuke topics te gaan maken, zorgen (mods, let op!) dat die topics schoon blijven en zo zorgen dat er nieuwe users komen, die ook weer voor nieuwe input zorgen
ik heb ook niet gezegd dat er mensen worden weggestuurd, maar op pagina 1 staat een reaktei waarin letterlijk staat dat nieuwe users in eerste instantie niet gelijk worden opgenomen in het gesprek en dat ze zich dan genegeerd voelen. En natuurlijk zal dat niet voor iedereen gelden.. Maar PUB moet gewoon weer een open karakter krijgen zoals in het begin.quote:Op woensdag 6 februari 2008 19:56 schreef Bakakame het volgende:
Ik zit ook nog niet zo lang hier in PUB, maar bij de SC werd ik ook niet genegeerd of weggestuurd of wat dan ook.
Ik stelde me gewoon voor en er werd gewoon normaal tegen me gedaan
Voorzover ik heb kunnen merken ligt 't dus niet per se aan de kliek
En wat betreft topics, misschien wordt er gewoon heel weinig geopend omdat mensen denken "Oh die hoort in R&P/SEX/UVT/whatever" dus open ik het daar maar. Dus zo komen alle topics in de andere subfora terecht, omdat PUB gewoon .. PUB is, en de rest is wat specifieker, dus daar kun je waarschijnlijk ook beter met je vraag of probleem of idee terecht.
Niet te pessimistisch, het moet goed gaan komen aangezien er nu een hoop druk achter gezet gaat worden door meerdere factoren. We hebben goed overleg en wij zijn ook benieuwd naar de reacties en respons van de users die hier posten. Samen naar de toekomstquote:Op donderdag 7 februari 2008 19:56 schreef Messenga het volgende:
Oh, ik geef je helemaal gelijk hoor Buzz, maar het is niet de eerste keer dat dit wordt geprobeerd.
Brommer SCquote:Op vrijdag 8 februari 2008 16:29 schreef Hijacking het volgende:
afgezien van brommer sc is pub een saai sub forum
Ik wil niet zeuren hoor, maar als je de SC dicht gooit staat dat ongeveer gelijk aan PUB dichtgooien. Of er moet opeens echt een heleboel nieuwe input komen qua leuke topics, maar ik zie niet waarom dat nu opeens wel zou gebeuren en de afgelopen jaren nietquote:Op maandag 11 februari 2008 15:10 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ik vind het niveau ook erg gedaald in PUB, en dat bedoel ik niet elitair of zo, maar het is veel gebagger en weinig inhoudelijks meer. De SC is niks meer, ik denk dat het dichtgooien ervan een serieuze optie is om te overwegen, en dat geeft PUB ook minder "kliekjesaanzien". Ik heb het willen proberen met het "Kletstopic", en dat werkte in het begin even, maar ik hoor van veel mensen dat ze PUB te kliekerig vinden en daarom niet leuk vinden om in te posten. D_A en ik hebben ook een begin gemaakt met de opinietopics [Wat vind jij...], maar daar werd ook niet aan meegedaan, terwijl mij dat in ieder geval echt iets is waarin PUB zijn bestaansrecht mee kan terugkrijgen. De kijk van een puber op politiek/sport/nieuws is erg verschillend van die van een volwassene.
Ik ben ook voor strenger modden, maar we moeten los modden, dus dat kan ook niet.
Dit is dus míjn mening. Ik heb dit niet besproken met de rest dus nu niet gaan denken dát de SC ook daadwerkelijk op de lijst staat om dicht te gaan, maar dit vind ik gewoon.
Daarom pleit ik dus voor strenger modden.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:11 schreef Dark_Angelus het volgende:
Het ligt ook aan de insteek van PUB, mensen reageren soms vrij 'kinderachtig' en krijgen dan gelijk reacties om de oren ben je wel oud genoeg, je bent net 12, mag je al bier zuupen, heb je al tieten, etc etc.
Met zulke opmerkingen daal je enorm in het enige respect wat ik voor je had. Het is waardeloos om iemand weg te pesten. Ze was vrij makkelijk te pakken op opmerkingen en daar gingen jullie vol in. Jammer dat dingen zo moeten lopen op een forum.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:10 schreef Borkydude het volgende:
De enige persoon die echt is weggepest is ChipsZak.Dat was echt geweldig
Wees een trots man!quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:10 schreef Borkydude het volgende:
De enige persoon die echt is weggepest is ChipsZak.Dat was echt geweldig
Daarmee ga je het niet bereiken. We kunnen niet modden tegen alle bagger die users uit blijven kramen. We kunnen het doen maar daar ga je de kern niet mee aan. De kern ligt bij de users zelf, jij als mod moet alleen sturen en aangeven hoe het wel en anders kan. Als ik als politie agent door alle topics heen moet is er voor mij de lol snel af.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:12 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Daarom pleit ik dus voor strenger modden.
Jij denkt dat je die ONZ-lui kunt veranderen?quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:14 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Daarmee ga je het niet bereiken. We kunnen niet modden tegen alle bagger die users uit blijven kramen. We kunnen het doen maar daar ga je de kern niet mee aan. De kern ligt bij de users zelf, jij als mod moet alleen sturen en aangeven hoe het wel en anders kan. Als ik als politie agent door alle topics heen moet is er voor mij de lol snel af.
Je leest niet goed, ik kan lui niet veranderen maar de users die hier komen zijn mede verantwoordelijk voor het gedrag wat er in topics is. Als ik daar moet baggerruimen is het niet eens relevant om ieder topic open te houden. Puber-onderwerpen zijn voor veel mensen makkelijk aas om lekker in te gaan baggeren. Dan kan ik wel gaan modden en streng zijn maar ze blijven komen of topics worden er gewoon door verpest vanwege het vele modden. Kan prima een tijdje hoor, maar de kern ligt bij de users zelf.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:14 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Jij denkt dat je die ONZ-lui kunt veranderen?
Klopt, maar dat werkt blijkbaar nietquote:Op woensdag 13 februari 2008 22:21 schreef Dark_Angelus het volgende:
Terwijl de afgelopen twee jaar juist gehamerd is op het verlaten van de opsommingstopics en wat meer intellectuele topics te gaan openen.
En waarop loopt dat dood? Juist, dat de users niet verder in discussie willen, geen gesprek willen. Maar gewoon willen flamen en baggeren.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:23 schreef Messenga het volgende:
Het probleem zit het niet in de inhoud van topics, het probleem zit em in het feit dat elk goedbedacht idee doodloopt.
Dan moet je daar toch strenger tegen modden?quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:25 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
En waarop loopt dat dood? Juist, dat de users niet verder in discussie willen, geen gesprek willen. Maar gewoon willen flamen en baggeren.
Nee tuurlijk niet, je kan nog zo streng modden, maar aan de wil van de users verander je niks hequote:Op woensdag 13 februari 2008 22:26 schreef Messenga het volgende:
[..]
Dan moet je daar toch strenger tegen modden?
De users die merken dat dat wordt weggemod blijven in het vervolg wel weg hoor.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:27 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet, je kan nog zo streng modden, maar aan de wil van de users verander je niks he
Ja klopt, maar dan houd je toch nog minder over? Dan lopen de topics helemaal niet...quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:28 schreef Messenga het volgende:
[..]
De users die merken dat dat wordt weggemod blijven in het vervolg wel weg hoor.
Dan houd je wel binnen het schip wat je wel wil hebben. Dan moet je ervoor zorgt dat je je doelgroep bereikt door genoeg kwaliteitstopics te krijgen, wat weer zorgt voor meer users -> meer reacties -> beter imago. Het is op dit moment blijkbaar nodig om als politieagent te spelen. Als D_A die taak niet op zich wil nemen, moet ie even geen mod zijn.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:31 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ja klopt, maar dan houd je toch nog minder over? Dan lopen de topics helemaal niet...
Eerste. ziemijn post hierboven.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:34 schreef Dark_Angelus het volgende:
Het is een beetje cirkeltje, we gaan strenger modden --> minder reacties en mensen posten niet meer vanwege weinig reacties.
Weinig modden --> Bagger, meuk en rommel. Beetje modden en de topics lopen dood.
Ja wat moet je dan?
Nou daar ben ik het dus niet mee eens, mensen horen algeheel toegelaten te worden. Als ik nu als een politieagent doorga hou je niets over van de topics. Mensen reageren niet meer want 'vrezen' het modden. GC of andere fora kunnen daar nog wel doorheen prikken maar ik denk dat dat in PUB toch net even wat anders werkt.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:34 schreef Messenga het volgende:
[..]
Eerste. ziemijn post hierboven.
Als ze normaal posten hebben ze niets te vrezen, je moet onkruid mijden als je een mooi voetbalveld wil hebben, je moet kutusers en reacties mijden als je een leuk forum wiltquote:Op woensdag 13 februari 2008 22:36 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Nou daar ben ik het dus niet mee eens, mensen horen algeheel toegelaten te worden. Als ik nu als een politieagent doorga hou je niets over van de topics. Mensen reageren niet meer want 'vrezen' het modden. GC of andere fora kunnen daar nog wel doorheen prikken maar ik denk dat dat in PUB toch net even wat anders werkt.
Helaas werkt het zo niet in de praktijk, het klinkt prima in theorie maar ik ben bang dat je daardoor PUB alleen maar verder aan het opdoeken bent.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:37 schreef Messenga het volgende:
[..]
Als ze normaal posten hebben ze niets te vrezen, je moet onkruid mijden als je een mooi voetbalveld wil hebben, je moet kutusers en reacties mijden als je een leuk forum wilt
Ehm, het is nog nooit geprobeerd. Er is in Pub nog nooit een grote schoonmaak geweest. Je moet investeren voordat je winst kan boeken.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Helaas werkt het zo niet in de praktijk, het klinkt prima in theorie maar ik ben bang dat je daardoor PUB alleen maar verder aan het opdoeken bent.
De startpositie moet een opschoning van PUB zijn, wanneer dat 'clean' is, is een topic boom best een goed idee.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:42 schreef Dark_Angelus het volgende:
Dan heb je duidelijk je mening en advies gegeven. Ik hoop dat andere users zich hier ook nog even komen melden want ik ben wel benieuwd naar andere ideeën. Ik vind het idee van BB ook helemaal niet slecht
We moeten niets.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:45 schreef Messenga het volgende:
[..]
De startpositie moet een opschoning van PUB zijn, wanneer dat 'clean' is, is een topic boom best een goed idee.
Jazeker, maar goed je brengt je post al dat we jouw idee moeten en zouden kunnen doorvoeren. Daar ben ik het niet geheel mee eens. Je hebt ergens een punt maar dat heb ik van meerdere mensen. Dus ik wil een zo breed mogelijk pakket krijgen waar we uit kunnen gaan werken.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:48 schreef Messenga het volgende:
[..]
Nah, volgens mij wel, want anders schiet het helemaal niets op.
Welke andere meningen dan van FA's, Mods, BB en mij kan je nog verwachten dan? Die ook nog relevant en invloedrijk zullen zijn.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:49 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Jazeker, maar goed je brengt je post al dat we jouw idee moeten en zouden kunnen doorvoeren. Daar ben ik het niet geheel mee eens. Je hebt ergens een punt maar dat heb ik van meerdere mensen. Dus ik wil een zo breed mogelijk pakket krijgen waar we uit kunnen gaan werken.
Tijd zal het leren.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:53 schreef Messenga het volgende:
[..]
Welke andere meningen dan van FA's, Mods, BB en mij kan je nog verwachten dan? Die ook nog relevant en invloedrijk zullen zijn.
Het gaat er niet om dat het afgedekt gaat worden, het gaat erom dat PUB weer een eigen gezicht krijgt. Dingen uit andere fora mag je best gebruiken met een insteek richting PUBquote:Op woensdag 13 februari 2008 22:53 schreef MouzurX het volgende:
Wat voor topics wil je hier dan? zoveel valt er niet van te maken alles wordt al gedekt door een ander sub-forum ongeveer.
Dat is al zo vaak genoemd; hier komen andere users dan in de andere foraquote:Op woensdag 13 februari 2008 22:53 schreef MouzurX het volgende:
Wat voor topics wil je hier dan? zoveel valt er niet van te maken alles wordt al gedekt door een ander sub-forum ongeveer.
Dat is geen oplossing.quote:Op donderdag 14 februari 2008 00:42 schreef Elwood1802 het volgende:
PUB mag van mij wel gesloten worden. Onderwerpen slaan als een visstick op een drumstel, de users zijn hendig kinderachtig. Laat die topics gewoon verplaatsen naar een ander sub forum.
Problem solved, slotje.
Want dan ben jij geen mod meer? Misschien is het wel dé oplossing, misschien is PUB wel gewoon dood, op een SC na.quote:
oh zo werkt het niet.quote:Op donderdag 14 februari 2008 13:03 schreef Messenga het volgende:
[..]
Want dan ben jij geen mod meer? Misschien is het wel dé oplossing, misschien is PUB wel gewoon dood, op een SC na.
Het grote probleem is al talloze keren gezegd, pub is eigenlijk geen onderwerp, alles valt wel in een ander sub-forum en een oplossing weet ik daar niet op. Naast opdoeken dan.quote:Op donderdag 14 februari 2008 13:23 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
oh zo werkt het niet.
PUB is een forum waar nieuw leven in moet. Een forum is groot en we moeten goed toegankelijk zijn met nieuwe ideeën. Misschien dat het nu even dood is maar daar hebben meer subs last van. Dat gaan we oplossen met de tips die hier gegeven worden. En we kunnen er wel degelijk iets mee.
Je zou precies in jezelfde uitleg het probleem al moeten zien als je een beetje zou nadenkenquote:Op donderdag 14 februari 2008 00:42 schreef Elwood1802 het volgende:
PUB mag van mij wel gesloten worden. Onderwerpen slaan als een visstick op een drumstel, de users zijn hendig kinderachtig. Laat die topics gewoon verplaatsen naar een ander sub forum.
Problem solved, slotje.
boeie zit toch niet veel meer op fok.quote:Op donderdag 14 februari 2008 20:26 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je zou precies in jezelfde uitleg het probleem al moeten zien als je een beetje zou nadenken
Ze willen die kinderachtige kindjes juist in dat hoekje houden [ afbeelding ]
Nou, waar blijft 'ie ? Een sterk painttopic moet wel wat mensen trekken, lijkt me.quote:Op woensdag 6 februari 2008 20:15 schreef MouzurX het volgende:
Oplossing: leuke paint topics makenben bezig aan eentje
O ja helemaal vergetenquote:Op donderdag 14 februari 2008 22:16 schreef Meneer-Goud het volgende:
[..]
Nou, waar blijft 'ie ? Een sterk painttopic moet wel wat mensen trekken, lijkt me.
Steek d'r een beetje moeite in, moet helemaal goed komen.quote:Op donderdag 14 februari 2008 22:20 schreef MouzurX het volgende:
[..]
O ja helemaal vergeten
Naja wilde een "teken je lelijkste leraar" topic maken alleen de op tekening maken duurde zo lang![]()
Misschien kan iemand anders een op maken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |