abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 februari 2008 @ 22:28:58 #1
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_56536252
Beste PUB Users,

Zo nu en dan evalueren wij een forum en meestal gebeurt dat achter de schermen. Dat zouden we nu ook kunnen doen, en van allerlei dingen bedenken. Maar we hebben besloten om het nu eens volledig anders aan te pakken.

We zouden graag zien dat degene die PUB als user gebruiken ons eens gaan vertellen wat er wel goed gaat, wat er beter kan, en vooral welke ideeën jullie hebben om PUB leuker, gekker aantrekkelijker, informatiever en levendiger te maken. Wie kunnen dat immers beter bedenken dan de users die er huizen.

En dan graag evalueren met opbouwende kritiek en dus niet het forum of de mods afzeiken, daar komen we niet ver mee. We laten dit topic een week lopen, en nemen alles mee naar achter om plan de campgne te maken. Dus kom op, doe je best en spui je ideeën.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  maandag 4 februari 2008 @ 22:29:35 #2
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_56536272
fipo, goed topic
Gaat lekker toch zo in PUB?
pi_56536358
Kutforum als je het mij vraagt
Er lopen wat topics als brommers enz en een sc die de helft van de tijd nergens over gaat, maar voor de rest is er niks 'leuks' eigenlijk
En dat komt waarschijnlijk omdat je de meeste dingen beter in andere sub-fora kan bespreken..
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 4 februari 2008 @ 22:33:06 #4
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_56536383
quote:
Op maandag 4 februari 2008 22:32 schreef MouzurX het volgende:
Kutforum als je het mij vraagt
Er lopen wat topics als brommers enz en een sc die de helft van de tijd nergens over gaat, maar voor de rest is er niks 'leuks' eigenlijk
Das niet opbouwend, wat is er niet leuk aan (behalve dat je zegt: scooters ), en wat moet er gedaan worden om het leuker te maken?
  maandag 4 februari 2008 @ 22:35:12 #5
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_56536450
quote:
Op maandag 4 februari 2008 22:33 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Das niet opbouwend, wat is er niet leuk aan (behalve dat je zegt: scooters ), en wat moet er gedaan worden om het leuker te maken?
precies dat was de vraag
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_56536759
quote:
Op maandag 4 februari 2008 22:35 schreef buzzer het volgende:

[..]

precies dat was de vraag
-Teveel langlopende (opsom)topics
-De slowchat hier gaat nergens over, het gaat ook niet over pub zeg maar, maar eerder over een paar users, waar je dus niks van snapt.
-Veel 'puber' onderwerpen kunnen veel beter in andere sub-fora besproken worden( en dat gebeurt ook), seks, sport, lifestyle etc.
-Te weinig nieuwe topics die uitnodigen tot posten

oplossing: andere sub-fora afschaffen :p
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 februari 2008 @ 22:50:12 #7
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_56536850
Ik hoor het gaarne, ik denk zelf dat PUB een beetje op een dood spoor zit.

Alles is al wel een keer gedaan, we kunnen dingen blijven herhalen, we kunnen dingen bij andere subs vandaan halen maar echt origineel is het allemaal niet.

We hebben een aantal pogingen gedaan maar die zijn niet even succesvol geweest, Wat vind jij van..? Is nog wel goed gelezen en goed in gepost maar eigen inbreng is er amper. Ik vind ook dat de users meer mogen openen en posten, i.p.v. de gebruikelijke bagger.

Maar zoals ik al eerder zei: "Komt u maar!"
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 5 februari 2008 @ 00:06:18 #8
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_56538497
quote:
Op maandag 4 februari 2008 22:50 schreef Dark_Angelus het volgende:

Alles is al wel een keer gedaan, we kunnen dingen blijven herhalen, we kunnen dingen bij andere subs vandaan halen maar echt origineel is het allemaal niet.

We hebben een aantal pogingen gedaan maar die zijn niet even succesvol geweest, Wat vind jij van..? Is nog wel goed gelezen en goed in gepost maar eigen inbreng is er amper. Ik vind ook dat de users meer mogen openen en posten, i.p.v. de gebruikelijke bagger.

Mja, ik ben het wel met je eens; alles is al een keer gedaan. Dat hoeft opzich niet erg te zijn, aangezien er steeds nieuwe aanwas komt, maar voor de 'langdurige user' wordt het bij het 2e topic met dezelfde inhoud, saai en niet boeiend meer om te lezen en er in te posten.

Dus het punt dat users meer mogen openen, is ook een beetje in tegenspraak met het vorige wat je zegt, aangezien het dan toch een kopie is van eerdere topics, danwel een zelfde soort topic als in andere subs.

Ergo: PUB is inderdaad wat aan het doodbloeden, misschien tijd voor een fikse verandering, danwel opheffing van PUB en start van een nieuw forum, voor dezelfde categorie users, maar met een gewijzigde inhoud, zodat het ook weer aantrekkelijk en fris wordt
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_56544539
quote:
Op maandag 4 februari 2008 22:50 schreef Dark_Angelus het volgende:

Waar slaat dat nou weer op

De wereld verandert, er komen constant nieuwe dingen, nieuwe problemen, nieuwe discussieonderwerpen, echt onzin dat alles al gedaan is.

Ik denk dat PUB in één grote winterdepressie zit. Iedereen zeikt elkaar af in de SC, er is alleen maar gezeik dat het slecht gaat met PUB. Ook dit weer. Ik denk dat als straks het zonnetje gaat schijnen en iedereen weer vrolijk wordt de helft van de problemen zijn opgelost

Tevens is het tijd voor een meet.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 16:37:55 #10
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_56546146
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 13:54 schreef Borkydude het volgende:

[..]

De wereld verandert, er komen constant nieuwe dingen, nieuwe problemen, nieuwe discussieonderwerpen, echt onzin dat alles al gedaan is.

Ik denk dat PUB in één grote winterdepressie zit. Iedereen zeikt elkaar af in de SC, er is alleen maar gezeik dat het slecht gaat met PUB. Ook dit weer. Ik denk dat als straks het zonnetje gaat schijnen en iedereen weer vrolijk wordt de helft van de problemen zijn opgelost

Nou volgens mij is dat gezeik, hoofdzakelijk in de SC al bijna een jaar aan de gang, dus in die winterdepressie geloof ik niet zo.

Meet gaan we wel weer eens doen, maar pas ergens in Maart
pi_56549729
Ohlalaa, een subtiel opbouwende kritiek topic! Ik vind het wel een beetje te eng en te serieus worden. Als PUB op de schop gaat kan het nooit wat worden, omdat het sowieso nooit goed is. Je ziet het met de veranderingen in de slowchat. Ik zal over de rest even nadenken.
I would go along with someone like you
pi_56549776
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 13:54 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Toen ik PUB binnen wandelde was de hele sfeer anders.
Maar volgens mij ligt dat niet aan de winter.

Ik vind het hier echt niet meer zo leuk als eerst; dat kan aan mij liggen, of aan anderen.

Ik weet niet wanneer ik kan, testweek undso in maart. Plus dat ik nog jarig ben.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 21:38:44 #13
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_56549794
pub was leuk
  dinsdag 5 februari 2008 @ 21:40:45 #14
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_56549841
quote:
Geheel verzorgd voor en door jongeren met computernieuws, film/tv/pop nieuws, columns, coole links, reviews en gaming.
Waarom een aparte subforum speciaal voor jongeren als heel FOK voor en door jongeren is verzorgd?
Dat vroeg ik me altijd af.
And all the things you do with it
  dinsdag 5 februari 2008 @ 21:41:56 #15
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_56549865
Hm, nja, als exmodje van PUB mag ik wel denk ik.

Meets zijn gezellig, maar het is te veel een kliekje. Dit weet FC natuurlijk ook heel goed. Door het kliekgedrag is PUB een erg gesloten forum geworden, waar weinig te ontplooien valt. Er zijn weinig nieuwe topics, wat ervoor zorgt dat PUB ook niets aantrekt.
pi_56552459
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:41 schreef Messenga het volgende:

Meets zijn gezellig, maar het is te veel een kliekje. Dit weet FC natuurlijk ook heel goed. Door het kliekgedrag is PUB een erg gesloten forum geworden, waar weinig te ontplooien valt. Er zijn weinig nieuwe topics, wat ervoor zorgt dat PUB ook niets aantrekt.
Maar voor 'de kliek' zelf is het altijd heel leuk geweest, vind ik dan.
Voor mijn gevoel is het sinds het veranderen van de SC hard bergafwaards gegaan. Maar hier is niks meer aan te veranderen, en ik zou dan ook niet weten wat er verder nog aan te doen is.. Jammerwel.
  woensdag 6 februari 2008 @ 00:16:37 #17
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_56552919
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:41 schreef Messenga het volgende:

ja, en de ehele simpele vraag die ik stel is: hoe gaan we dat doorbreken?
Ik heb nu wel gelezen dat het kut is (maar dat wist ik al, anders was dit topic er niet) dus: hoe gaan we PUB uit de stront trekken, de deur wagenwijd openzetten en de azijnpissers op een ander spoor zetten?

GAME ON
  woensdag 6 februari 2008 @ 00:18:33 #18
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_56552953
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 23:47 schreef booo het volgende:

[..]

Maar voor 'de kliek' zelf is het altijd heel leuk geweest, vind ik dan.
Voor mijn gevoel is het sinds het veranderen van de SC hard bergafwaards gegaan. Maar hier is niks meer aan te veranderen, en ik zou dan ook niet weten wat er verder nog aan te doen is.. Jammerwel.
ik heb anders ideeën zat hoor, en ik zit echt vol met mijn bek open dat hier helemaal niets vandaan komt.. Ik weet dat de hedendaagse jeugd meer van het consumeren van hapklare en voorgekauwde brokken, maar sjezus, dit vind ik serieus erg... (overigens is dit niet persoonlijk bedoeld hoor)
  woensdag 6 februari 2008 @ 00:18:39 #19
125915 Dribbel_
pi_56552956
Overal heb je kliekjes, daar kan je geen mensen tussendwingen, dat lukt gewoon niet als je dat gaat forceren gaan ze alleen maar nóg dwarser worden, dat is overal al zo dus laat staan bij pubers
Wil wel opbouwende kritiek hierover geven maar dat is lastig dus ik alat het hierbij
  woensdag 6 februari 2008 @ 00:21:30 #20
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_56552997
Ja hallo Dribbel, maar zo werkt dat echt inet hoor..
Dat het kliekje er is is al erg genoeg, maar die gaan dus echt never nooit bepalen wie er wel en wie er niet in het forum komen. Bovendien is er zoveel van dit forum te maken dat het kliekje lekker verbleekt in een zielig hoekje.
Als dit de insteek is zoals jij hem noemt komt er inderdaad geen reet van terecht. En dan kunnen we twee dingen doen: of we gaan gezapig zitten staren naar niets, of we gaan er iets aan doen.

En het wordt toch echt dat laatste hoor Kliek of geen kliek.
  woensdag 6 februari 2008 @ 00:25:27 #21
108558 Messenga
pi_56553049
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 00:16 schreef buzzer het volgende:

[..]

ja, en de ehele simpele vraag die ik stel is: hoe gaan we dat doorbreken?
Ik heb nu wel gelezen dat het kut is (maar dat wist ik al, anders was dit topic er niet) dus: hoe gaan we PUB uit de stront trekken, de deur wagenwijd openzetten en de azijnpissers op een ander spoor zetten?

GAME ON
De kliek uit elkaar halen? Jullie weten in FC ook wel wie er verantwoordelijk is voor het kliekgedrag. het nadeel is gewoon dat PUB te veel overlappingen heeft met andere fora van FOK!, waardoor echte ideeën vaak niet eens van tafel komen.
  woensdag 6 februari 2008 @ 00:25:46 #22
125915 Dribbel_
pi_56553057
Nee ik doel niet op dat het over het hele forum hier is, maar gewoon over het algemeen, ook zo'n meet bijvoorbeeld, als het een vast groepje is is het als buitenstaander toch die drempel om erbij te komen. In de slowchat worden "vreemden" dan vaak genegeerd en praten ze lekker met die mensen door. Maarja je snapt vast wat ik wil.
Die zullen niet zeggen wie er wel en niet mogen komen, maar ze hebben dusdanig de invloed dat ze dat in feite wel bepalen....
  woensdag 6 februari 2008 @ 00:27:38 #23
108558 Messenga
pi_56553084
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 00:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Nee ik doel niet op dat het over het hele forum hier is, maar gewoon over het algemeen, ook zo'n meet bijvoorbeeld, als het een vast groepje is is het als buitenstaander toch die drempel om erbij te komen. In de slowchat worden "vreemden" dan vaak genegeerd en praten ze lekker met die mensen door. Maarja je snapt vast wat ik wil.
Die zullen niet zeggen wie er wel en niet mogen komen, maar ze hebben dusdanig de invloed dat ze dat in feite wel bepalen....
So true.
  woensdag 6 februari 2008 @ 00:30:07 #24
67615 Shadowcat
Macho does not prove mucho
pi_56553111
Verkapt "dit forum gaat dicht maar we doen net alsof we de users nog een kans geven om het te redden zodat ze later niet kunnen zeiken dat we ze geen stem gegeven hebben" topic.
I never travel without my diary, so that I always have something sensational to read.
  woensdag 6 februari 2008 @ 00:32:29 #25
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_56553151
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 00:30 schreef Shadowcat het volgende:
Verkapt "dit forum gaat dicht maar we doen net alsof we de users nog een kans geven om het te redden zodat ze later niet kunnen zeiken dat we ze geen stem gegeven hebben" topic.
je slaat de plank zo volledig mis
  woensdag 6 februari 2008 @ 00:42:00 #26
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_56553254
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 00:25 schreef Messenga het volgende:

[..]

De kliek uit elkaar halen? Jullie weten in FC ook wel wie er verantwoordelijk is voor het kliekgedrag. het nadeel is gewoon dat PUB te veel overlappingen heeft met andere fora van FOK!, waardoor echte ideeën vaak niet eens van tafel komen.
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 00:25 schreef Dribbel_ het volgende:
deze twee pak ik even samen
Nogmaals ook hier geldt: het was niet persoonlijk tegen jou, maar het gaat me om de algemene houding.
Ik heb niet de illusie dat de kliek uit elkaar te halen valt, maar het tijdperk dat zij met hun gedrag nieuwe users de tent uitjagen mag best wel een keer over zijn nu. Ik bedoel het forum is groot genoeg om de kliek fijn in hun eigen sop gaar te laten koken, en het forum vol te trappen met leuke topics, Thema's, Prijsvragen, Vraagbaken, uitstapjes naar de andere subsites...
En laat die kliek dan lekker wegrotten in de SC.

Ik zeg het hard en zo bedoel ik het ook. Als we niets doen weten we namelijk dat er zeker niets gebeurt, en dan is de boel hier binnen korte tijd doodgebloed en gaat het elfstedentochforum beginnen aan een inhaalrace, en dát lijkt me geen goed idee.
  woensdag 6 februari 2008 @ 01:03:51 #27
125915 Dribbel_
pi_56553485
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 00:42 schreef buzzer het volgende:

[..]

[..]
, maar het tijdperk dat zij met hun gedrag nieuwe users de tent uitjagen mag best wel een keer over zijn nu.
Het probleem is zoals ik dus al zei, er word niemand weggejaagd , maar ze worden gewoon niet direct opgenomen in het gesprek of iets, dus voelen zich genegeerd en gaan dus weg, blijf je een tijdje hangen dan kom je er achter dat je wel mee kan lullen als je gewoon normaal doet. MAar dat doen ze dan weer niet. Waar ligt het probleem dan, bij die kliek of die users die gelijk erbij willen horen ?
  woensdag 6 februari 2008 @ 01:12:51 #28
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_56553561
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 01:03 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Het probleem is zoals ik dus al zei, er word niemand weggejaagd , maar ze worden gewoon niet direct opgenomen in het gesprek of iets, dus voelen zich genegeerd en gaan dus weg, blijf je een tijdje hangen dan kom je er achter dat je wel mee kan lullen als je gewoon normaal doet. MAar dat doen ze dan weer niet. Waar ligt het probleem dan, bij die kliek of die users die gelijk erbij willen horen ?
Exact, iedereen die zich de afgelopen maanden gewoon open en relaxt heeft opgesteld zit nu nog steeds in PUB. Dus inderdaad waar ligt het probleem dan, bij de kliek ( ) of bij de nieuwe users
  woensdag 6 februari 2008 @ 01:20:43 #29
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_56553648
Je geeft zelf eigenlijk al antwoord op die vraag.
En het nuanceverschil zit hem in: er direct bij willen horen is compleet iets anders dan niet genegeerd willen worden. Als ik ergens in een SC kom waar ik genegeerd word, blijf ik ook echt niet hangen omdat het misschien ooit beter wordt. Dan ben ik weg en kom ik nooit meer terug.

Het probleem ligt dus bij de kliek Stel je voor dat je als kliek een nieuw iemand welkom heet, een beetje de weg wijst op het forum. Ondenkbaar natuurlijk. Negeren tot ze vanzelf weglopen kost minder inspanning en is de weg van de minste weerstand. Moeite doen om iemand in het forum te houden is natuurlijk ook niet hip.

Overigens ben ik wel heel blij dat je feilloos blootlegt wat er mis is.... alleen is het nog een paar graadjes erger dan in mijn stoutste dromen.
  woensdag 6 februari 2008 @ 01:25:18 #30
125915 Dribbel_
pi_56553686
Het zijn die pubers nog het minst met hun kliekjes die echt mensen negeren in BeF of iets hoef je het niet eens te proberen
Maar je snapt toch ook wel dat je niet zomaar iedereen kan/wil accepteren, als ik een sukkel ergens zie kan ik ook wel heel blij gaan doen enz maar daar zit ik ook niet op te wachten Het probleem ligt ook niet óf alleen bij die kliek óf bij die users die erbij willen horen maar blijft een combinatie daarvan en dan is altijd zo geweest en dat zal je ook zo niet ff kunnen oplossen (denk ik dan he ) en dat is dus niet alleen hier maar overal op dit forum en op welk ander forum dan ook.
  woensdag 6 februari 2008 @ 01:30:37 #31
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_56553727
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 01:20 schreef buzzer het volgende:
En het nuanceverschil zit hem in: er direct bij willen horen is compleet iets anders dan niet genegeerd willen worden. Als ik ergens in een SC kom waar ik genegeerd word, blijf ik ook echt niet hangen omdat het misschien ooit beter wordt. Dan ben ik weg en kom ik nooit meer terug.

Het probleem ligt dus bij de kliek Stel je voor dat je als kliek een nieuw iemand welkom heet, een beetje de weg wijst op het forum. Ondenkbaar natuurlijk. Negeren tot ze vanzelf weglopen kost minder inspanning en is de weg van de minste weerstand. Moeite doen om iemand in het forum te houden is natuurlijk ook niet hip.

Overigens ben ik wel heel blij dat je feilloos blootlegt wat er mis is.... alleen is het nog een paar graadjes erger dan in mijn stoutste dromen.
Nu sla je echt complete onzin uit, valt me echt van je tegen. Kom sowieso eerst maar eens met bewijzen, voor mijn part quotes als je met zulke harde taal komt. Alle nieuwe users die in de slowchat komen (mits niet alleen met als doel hem vol te baggeren) worden welkom geheten. Sterker nog, hen wordt aangespoord zich even kort voor te stellen. Dus denk nou nog eens na over je harde taal, voordat je weer met een ongefundeerde mening komt.
  woensdag 6 februari 2008 @ 01:33:20 #32
125915 Dribbel_
pi_56553739
Maar okee Buzzer, kom jji eens met een paar quotes van users dan die andere "de tent uit jagen" zoals je hetzelf noemt.
Als het zo'n groot probleem is zal het een kleine moeite zijn die te vinden
  woensdag 6 februari 2008 @ 01:39:47 #33
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_56553777
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 01:33 schreef Dribbel_ het volgende:
Maar okee Buzzer, kom jji eens met een paar quotes van users dan die andere "de tent uit jagen" zoals je hetzelf noemt.
Als het zo'n groot probleem is zal het een kleine moeite zijn die te vinden
Idd, de laatste en eigenlijk enige die ik me kan herinneren was ChipsZak en dat is al meer dan een jaar geleden.
pi_56554917
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 02:00 schreef Dribbel_ het volgende:
Biertje ?
Ja, lekker.
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 01:20 schreef buzzer het volgende:

Is totaal niet zo. Heeft iemand mij weggejaagd toen ik aan kwam zetten?
De afgelopen tijd zijn er ook een aantal users binnen gekomen die ook gewoon geaccepteerd zijn.
Er wordt niemand bij voorbaat weggejaagd.

Ga maar alle SC's doorlezen like BB says.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 6 februari 2008 @ 11:06:31 #35
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_56557548
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 10:51 schreef Borkydude het volgende:
Als PUB dicht gaat pleeg ik zelfmoord.
Ik wil graag opbouwende argumenten waarmee we PUB weer naar een hoger level kunnen krijgen. Dit soort reacties laat je maar lekker achterwegen want daar hebben we niets aan
pi_56557999
Er zijn gewoon te weinig dingen als "de pub schooklas"ofzo .. dat was wel een leuk topic maar voor de rest heb ik er zelf niet echt veel mee ookal ben ik een "puber"

Er zijn idd gewoon teveel overlappingen:
seks -> sex
relaties -> r&p
uitgaan -> weet afkorting niet maar ook een sub-forum voor
sporten -> sport/voetbal

wat blijft er dan nog over? general pub dingen ofzo?

[ Bericht 41% gewijzigd door MouzurX op 06-02-2008 11:34:07 ]
  woensdag 6 februari 2008 @ 12:56:14 #37
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_56559750
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 01:30 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Nu sla je echt complete onzin uit, valt me echt van je tegen. Kom sowieso eerst maar eens met bewijzen, voor mijn part quotes als je met zulke harde taal komt. Alle nieuwe users die in de slowchat komen (mits niet alleen met als doel hem vol te baggeren) worden welkom geheten. Sterker nog, hen wordt aangespoord zich even kort voor te stellen. Dus denk nou nog eens na over je harde taal, voordat je weer met een ongefundeerde mening komt.
Niet om te fucken ofzo, na afgelopen weekend, maar wat Buzzer zegt is wel degelijk waar. Kijk een LucasBergman. Het is dat hij een stugge volhouder is, maar in eerste instantie werd hij wel degelijk genegeerd. Hetzelfde geldt voor T_C, want in eerste instantie hoorde zij er ook gewoon ècht niet bij. Face it. En zo één twee drie weet ik niet zoveel anderen te bedenken, maar als je er hard bij nadenkt zal het toch zeker duidelijk zijn dat het waar is. Nieuwe aanwas kan weer andere nieuwe aanwas aantrekken, en ik denk dat dàt de manier is om PUB uit deze gigantische baggerhoop los te trekken.
Het kliekje blijft een kliekje, en als buitenstaander moet je er gewoon ontzettend veel moeite voor doen om een beetje aandacht te krijgen. Daar zit 95% van de users niet op te wachten. Dus daar gaat je nieuwe aanwas en daarmee ook de nieuwe input.
Ik heb het idee dat het PUB-kliekje alles al zo'n beetje met elkaar besproken heeft, en zo nee, dan doen ze dat op MSN wel. Daarom zijn er de laatste tijd zo weinig boeiende topics. Dus zolang het kliekje zo gesloten is zal het mijns inziens klote blijven.
Niks mis met kliekjes, zolang er maar ruimte is voor extra aanwas. Zolang dat niet zo is zit PUB nog vaster dan de Zhen Hua 10.

Echter, dat schip is ook vlotgetrokken, dus ik denk echt wel dat er hoop is voor PUB. Daar is alleen flink wat extra sleepvermogen voor nodig Daarom moet het kliekje dus ook even beseffen waar ze mee bezig zijn, en wat ze daaraan kunnen doen!
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 6 februari 2008 @ 12:59:43 #38
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_56559826
Agree.
  woensdag 6 februari 2008 @ 13:20:40 #39
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_56560258
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 12:56 schreef oshiro het volgende:

[..]

Niet om te fucken ofzo, na afgelopen weekend, maar wat Buzzer zegt is wel degelijk waar. Kijk een LucasBergman. Het is dat hij een stugge volhouder is, maar in eerste instantie werd hij wel degelijk genegeerd. Hetzelfde geldt voor T_C, want in eerste instantie hoorde zij er ook gewoon ècht niet bij. Face it. En zo één twee drie weet ik niet zoveel anderen te bedenken, maar als je er hard bij nadenkt zal het toch zeker duidelijk zijn dat het waar is. Nieuwe aanwas kan weer andere nieuwe aanwas aantrekken, en ik denk dat dàt de manier is om PUB uit deze gigantische baggerhoop los te trekken.
Het kliekje blijft een kliekje, en als buitenstaander moet je er gewoon ontzettend veel moeite voor doen om een beetje aandacht te krijgen. Daar zit 95% van de users niet op te wachten. Dus daar gaat je nieuwe aanwas en daarmee ook de nieuwe input.
Ik heb het idee dat het PUB-kliekje alles al zo'n beetje met elkaar besproken heeft, en zo nee, dan doen ze dat op MSN wel. Daarom zijn er de laatste tijd zo weinig boeiende topics. Dus zolang het kliekje zo gesloten is zal het mijns inziens klote blijven.
Niks mis met kliekjes, zolang er maar ruimte is voor extra aanwas. Zolang dat niet zo is zit PUB nog vaster dan de Zhen Hua 10.

[ afbeelding ]

Echter, dat schip is ook vlotgetrokken, dus ik denk echt wel dat er hoop is voor PUB. Daar is alleen flink wat extra sleepvermogen voor nodig Daarom moet het kliekje dus ook even beseffen waar ze mee bezig zijn, en wat ze daaraan kunnen doen!
Maar het probleem is dat, wat Dribs ook al zegt, kliekjesvorming niet te voorkomen is. En zeker nu de sfeer wat gespannen/slecht is de afgelopen tijd, dat versterkt alleen maar de kliekvorming. Als de sfeer eenmaal weer beter wordt, hoe weet ik nog zo ff niet, zal de kliek ook weer meer open staan voor andere mensen, verwacht ik.
pi_56563494
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 13:20 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Maar het probleem is dat, wat Dribs ook al zegt, kliekjesvorming niet te voorkomen is. En zeker nu de sfeer wat gespannen/slecht is de afgelopen tijd, dat versterkt alleen maar de kliekvorming. Als de sfeer eenmaal weer beter wordt, hoe weet ik nog zo ff niet, zal de kliek ook weer meer open staan voor andere mensen, verwacht ik.
Waarom is de sfeer zo slecht?

Ik flikker alle posts waar we niets aan hebben weg trouwens .
  woensdag 6 februari 2008 @ 16:18:47 #41
125915 Dribbel_
pi_56563757
Zijn er klachten gekomen waardoor jullie die dinen willen veranderen, of heeft Danny je hier op afgestuurd zodat er meer users terecht kunnen waardoor hij weer meer centen kan verdienen ?
  woensdag 6 februari 2008 @ 16:23:42 #42
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_56563845
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 16:18 schreef Dribbel_ het volgende:
Zijn er klachten gekomen waardoor jullie die dinen willen veranderen, of heeft Danny je hier op afgestuurd zodat er meer users terecht kunnen waardoor hij weer meer centen kan verdienen ?
Zoals in de OP aangegeven: Zo nu en dan evalueren wij een forum en meestal gebeurt dat achter de schermen.

Ik geloof dat GC net aan de beurt is geweest. Nu pakken ze dus PUB.
Moet er aanleiding zijn? Volgens de OP niet.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  woensdag 6 februari 2008 @ 16:26:38 #43
108558 Messenga
pi_56563917
Tuurlijk, er is altijd een aanleiding ter evaluatie.

Nou ben ik wel eens benieuwd wat de Fa's etc zelf vinden.
pi_56564082
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 16:26 schreef Messenga het volgende:
Tuurlijk, er is altijd een aanleiding ter evaluatie.

Nou ben ik wel eens benieuwd wat de Fa's etc zelf vinden.
De algemene mening is dat PUB wat strakker aan de banden gelegd moet worden, dat er meer búiten die kliek moet gebeuren. Op zich is het niet eens zo'n probleem dat de SC een kliek heeft, dat is overal zo en elke kliek is lastig om in te komen, in feite. Wat wel een probleem is, is dat de SC de rest van het subforum zo ongeveer beheert. Dat moet los van elkaar komen te staan. PUB heeft veel potentie, omdat problemen die overal op FOK! besproken kunnen worden, hier op Pubersniveau wordt besproken. Ik zag iemand hier al posten dat heel FOK! voor pubers is, maar dat is niet per definitie zo. FOK! is geen jongerenforum, die stempel hebben we allang niet meer.

Maar goed, wij kunnen wel van alles bedenken en doen, maar dan moeten de users hier dat ook wel willen. Als de meerderheid zegt dat het fantastisch loopt, wie zijn wij dan om te roepen dat dat niet zo is?
  woensdag 6 februari 2008 @ 16:39:24 #45
108558 Messenga
pi_56564196
Nouja, je bent niet voor niets FA, dus dan heb je wel recht om dat niet te roepen. Probleem met alle topics buiten de SC heeft twee kanten. Enerzijds dat ze worden uitgelachen met de mededeling van " Whaha, je bent 12, welkom op de wereld. " etc. Anderzijds de overlapping waar vaak genoeg over is gesproken. Elk topic dat in PUB geopend wordt, kan in elk subforum van FOK! geopend worden.
pi_56564307
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 16:39 schreef Messenga het volgende:
Nouja, je bent niet voor niets FA, dus dan heb je wel recht om dat niet te roepen. Probleem met alle topics buiten de SC heeft twee kanten. Enerzijds dat ze worden uitgelachen met de mededeling van " Whaha, je bent 12, welkom op de wereld. " etc. Anderzijds de overlapping waar vaak genoeg over is gesproken. Elk topic dat in PUB geopend wordt, kan in elk subforum van FOK! geopend worden.
Dat eerste probleem is redelijk makkelijk op te lossen door heel hard en consequent te modden op dat soort jankzakkerij. Dat tweede probleem hebben alle subfora wel denk ik. Het is niet zo dat in R&P elke week iets nieuws en hips wordt besproken, het zijn toch de standaard verhalen. Wat het verschil maakt tussen een topic openen in PUB en in een willekeurig ander subforum is denk ik het feit dat hier pubers onder elkaar kunnen discussiëren, wat vaak toch een andere blik op de feiten geeft. Een topic over je relatie kan in PUB héél anders lopen dan in OUD, om maar iets te noemen.

Wat wél een probleem is hier, is dat er zo weinig wordt geopend. Dat ligt niet aan het gebrek aan onderwerpen denk ik, PUB richt zich nou eenmaal niet op één onderwerp, zoals POL of NWS doet. Waar het dan wel aan ligt, dat zijn we aan het uitzoeken. De sfeer die in PUB heerst en het feit dat de SC eigenlijk het belangrijkste onderwerp is, lijkt mij een grote reden.
  woensdag 6 februari 2008 @ 16:53:08 #47
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_56564422
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 16:05 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Waarom is de sfeer zo slecht?

Ik flikker alle posts waar we niets aan hebben weg trouwens .
Tja, meerdere factoren. Het begon door de voetbalgasten-invasie, daardoor ging een groot deel van de toffe users weg. En tja, om het maar ff heel cliché te zeggen, soort zoekt soort, dus daarna werd het gewoon amper tot niet beter
  woensdag 6 februari 2008 @ 16:53:38 #48
108558 Messenga
pi_56564430
Dé wil om een topic te openen is er ook nauwelijks. Er komen nauwelijks users bij, waardoor de brug om een topic te openen ook steeds groter wordt. Een subforum met discussietopics willen jullie dus zien? De discussies die geopend worden bloeden vaak na enkele dagen al dood.
  woensdag 6 februari 2008 @ 16:55:43 #49
108558 Messenga
pi_56564460
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 16:53 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Tja, meerdere factoren. Het begon door de voetbalgasten-invasie, daardoor ging een groot deel van de toffe users weg. En tja, om het maar ff heel cliché te zeggen, soort zoekt soort, dus daarna werd het gewoon amper tot niet beter
Die voetbalinvasie is omdat er veel VBL-posters nog jonge gasten zijn.
  woensdag 6 februari 2008 @ 19:34:53 #50
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_56567285
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 16:55 schreef Messenga het volgende:

[..]

Die voetbalinvasie is omdat er veel VBL-posters nog jonge gasten zijn.
Nee, dat was niet het geval
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')