hahaha dan had ik het toch goed gezien dat ie moet vervellen.quote:Op maandag 4 februari 2008 11:48 schreef HeatWave het volgende:
Tja, ik ga ook maar af op de kweker, maar dat schijnt een hele goeie te zijn, dus het zal wel kloppen. Afmeting was ook bij benadering hoor.
Ik ga levend voeren en heb me uiteraard wel goed ingelezen op diverse slangenfora mbt voeren etc. De kweker voerde hem ook nog steeds een muis, dus dat zal voorlopig nog wel ff genoeg zijn denk ik, eerst maar eens kijken OF ie al wil eten, hij moet ook vervellen binnenkort...
quote:Op maandag 4 februari 2008 15:54 schreef HeatWave het volgende:
Hij is opzich ook best lief. Voor een slang dan
.
Tis wel een beetje een suf ding soms, dan kruipt ie heel smooth over een randje een om er vervolgens pontificaal vanaf te flikkeren.
Wassie maar zo slimquote:Op maandag 4 februari 2008 16:02 schreef Greys het volgende:
[..]Hij doet me met dat soort acties een beetje denken aan die ene van Jungle Book
[ afbeelding ]
Een slang is een reptiel.quote:Op maandag 4 februari 2008 20:28 schreef UZN het volgende:
Een gekko is geen slang. Heb ik het nog niet eens over al die kutkikkers
ben het gedeeltelijk met je eens.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 10:47 schreef KaiN het volgende:
Ik vind die koningspythons er altijd dik uitzien, wat ik ook eigenlijk niet zo mooi vind aan die slangen.
Wat wel zo is is dat veel kwekers tegenwoordig slangen zo snel mogelijk groot willen krijgen, wat vaak met zich mee brengt dat de slang ook te dik wordt. Maar dat is dan mooi aan de slang want hij is groot en zwaar en dat is stoer. Gevolg is wel dat je slang een paar jaar minder lang leeft door de gevolgen van overgewicht. Dus dat er regiussen zijn die relatief klein zijn en 5 kilo wegen wilt dus niks zeggen over de gezondheid van die beesten. Zo groot en zo dik mogeljik hoeft niet goed te zijn.
Ik heb geen idee wat een normaal gewicht is voor een regius, dus kan ook niet beoordelen of deze nu te dik is of niet. Zijn tekening is in elk geval erg mooi vind ik. Hoop dat je er veel plezier aan beleeft
Ghehehe... K vond 'm ook al aardig "dof"....quote:Op maandag 4 februari 2008 12:05 schreef klarendaller het volgende:
[..]
hahaha dan had ik het toch goed gezien dat ie moet vervellen.
als ie is verveld dan moet je nieuwe foto's maken dan is ie op zijn mooist.
ben nog steeds gek van regiussen heb er ook wel een beetje spijt van dat ik hem heb weg gedaan maar goed. er komt er binnenkort wel weer 1 bij.
ik wil graag de regius morph (kleurslag) Mojave. weet niet of je deze al een keer hebt gezien.
mag ik vragen bij welke kweker je hem vandaan hebt?
als je dat niet op forum wilt zeggen mag je me natuurlijk ook PM sturen.
er is een leuk progje voor het correct opmeten van een slang. ik heb de link zo even snel niet meer maar hij staat in 1 van mijn eerdere topics. is echt heel erg handig.
Snel nieuwe foto's plaatsen dus.quote:Op woensdag 6 februari 2008 11:57 schreef HeatWave het volgende:
Ligt gewoon aan de foto
Je moest eens weten Skaai, Kroeg in, slang om mijn nek en scoruuuuh!quote:Op woensdag 6 februari 2008 14:58 schreef Skaai het volgende:
Da's wel een flinke chickmagnet zeg HW.
tja, heb heel mijn leven slangen gehad, maar ik zeg ook niet dat hij te dik is, hij is gewoon flink aan de maat voor zo'n jong beestje, dat kan je ook positief oppakken.quote:Op woensdag 6 februari 2008 11:57 schreef HeatWave het volgende:
Altijd leuk de experts.
Ligt gewoon aan de foto, beestje is totaal niet dik.
Mwah, denk niet dat hij erop neerkijkt hoor. Hij leest gewoon van veel mensen dat de bouw gewoon normaal is, en dan reageert hij op jouw eerste reactie die alleen bevatte dat ie weleens op dieet mocht. Daar ga je je dan een beeld bij vormen ofzo?quote:Leuk HeatWave dat je het NU al beter weer dan andere meer ervaren slangenhouders in dit topic. De meeste wachten een maandje of 2 totdat ze neerkijken op 'experts'
Je kan ook vinden dat mn bolle reet te dik is, kotsmisselijk word ik van dit soort zelfingenomen types die te dom zijn om de hoek en inval van een foto in te schatten maar wel "expert" zijn. Mensen die dit al te lastig vinden zullen hooguit luchthapexpert zijn!quote:Op woensdag 6 februari 2008 20:09 schreef UZN het volgende:
Ik doelde meer op de reactie dat ie volhield dat ie echt niet dik was. Er zijn toch echt meerdere mensen in dit topic die dit vinden.
geeft niet, het is ook een beetje een onduidelijke foto. Ik werd er alleen een beetje gek van dat ik een leuk topicje open over mijn slang en dat het dus een Centraal SlangEN topic is. En het halve topic staat opeens vol met al die so-called "experts" (die dus maar wat lullen) over de dikte van EEN slang. Beetje topic verneuken ten top.quote:Op donderdag 7 februari 2008 14:48 schreef Greys het volgende:
Ik geloof dat ik mijn excuses moet aanbieden, ik begon namelijk met hem 'een dikkie' te noemen![]()
Maar daar moet ik dan wel even bij zeggen dat ik NUL komma NUL verstand van slangen heb en de foto een beetje vertekent denk ik inderdaad. Maar ik bedoelde 'dikkie' goed en lief hoor![]()
Jongen zeg, doe niet zo op je pikkie getrapt, je laat je nu wel erg kennen hoor, ik heb een boa gehad die flink aan de maat was, niet dik maar zeker niet dun, als mensen mij daarop wezen deed ik ook niet zo gefrustreerd hoor.quote:Op donderdag 7 februari 2008 14:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
geeft niet, het is ook een beetje een onduidelijke foto. Ik werd er alleen een beetje gek van dat ik een leuk topicje open over mijn slang en dat het dus een Centraal SlangEN topic is. En het halve topic staat opeens vol met al die so-called "experts" (die dus maar wat lullen) over de dikte van EEN slang. Beetje topic verneuken ten top..
En dat is niet de eerste keer mbt dieren dat er allerlei betweters komen ranten terwijl ze dus eigenlijk NIETS en dan ook NIETS weten....
Maar waarom maak je je er dan zo druk om? Jij blijft er op in gaan terwijl de rest allang heeft afgehaakt, en ik wil niet zeggen dat ik een expert ben maar ik heb wel levenslange ervaring en ik heb er een studie over gedaan en ik doe nu nog vrijwilligerswerk op dit gebied, uiteraard weet ik ook niet alles maar ik weet wel waneer een slang erg goed doorvoed is, nogmaals zeg ik helemaal niet dat dat slecht is maar hij is niet mager, klaar uit.quote:Op donderdag 7 februari 2008 15:23 schreef HeatWave het volgende:
Ik zie niet in waarom ik dat maar moet pikken?
De hele "regels" van de slangenwereld onderling zullen me aan mijn aars oxideren. Dit is FOK! en op FOK! mag je idd best kritiek geven, maar als ik 1 lullig ,uit de losse pols geschoten, fototje neerzet is het gewoonweg niet de bedoeling om dan maar meteen de expert uit te hangen en een heel topic verneuken met totaal loze "expertise". En of dat nou in het heilige F&F is of in DIG, CUL of VBL. Gewoon not-done en debiel.
Als het beestje nou idd te dik WAS ok, maar dat is het niet en ik heb al 10 keer gezegd dat het aan de foto ligt, en toch doordrammen.
En vooral dus het "ik ben expert en jij niet" toontje is olie op het vuur bij mij. Want je hebt dus EN een grote bek over je expertise EN je hebt het ook nog eens totaal bij het verkeerde einde. .Nou dan heb je aan mij een verkeerde.
EN ik heb dit dus al veel vaker op dierenfora gezien, van die zelfingenomen lui die de wijsheid wel ff in pacht hebben, want ze hebben al 10 jaar zelf een *vul beest in*. Dat je overal totaal andere meningen tegenkomt, met allerlei argumenten telt niet, wat "ik heb al 10 jaar een *vul beest in*" en daarmee is de kous af.
Mensen die hier posten (in totale onschuld, want de foto is idd niet best, zoals ik al vanaf het begin schreef) dat ie een beetje dik lijkt, niets mis mee.
Maar zodra er dan na 50 posts nog zo'n "expert" komt, die ook nog eens beledigd is (gaan we nu al de expert afvallen?) en dus OOK uit zijn expertnek lult, ja dan reageer ik een tikje giftig, bite me (leuke slangen puns, not intended).
Dit is een AL-GE-MEEN slangEN topic en dus niet het centrale "noem HW's slang dik" topic..
Misschien, maar ik ben dan ook niet degene die er over gaat. Mijn vriendin, met al tig jaren dieren ervaring, zorgt voor het grootste deel voor het beestje. En we hadden gisteren zelfs nog een slangenverzorger uit Artis over de vloer die het beestje prima vond.quote:Op donderdag 7 februari 2008 15:32 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Maar waarom maak je je er dan zo druk om? Jij blijft er op in gaan terwijl de rest allang heeft afgehaakt, en ik wil niet zeggen dat ik een expert ben maar ik heb wel levenslange ervaring en ik heb er een studie over gedaan en ik doe nu nog vrijwilligerswerk op dit gebied, uiteraard weet ik ook niet alles maar ik weet wel waneer een slang erg goed doorvoed is, nogmaals zeg ik helemaal niet dat dat slecht is maar hij is niet mager, klaar uit.
Uit welke hoek je hem ook fotografeerd.. en ja, toevallig heb ik op het gebied van fotografie ook wel wat verstand.![]()
En de definitie van dik is ook discutabel, de een vind een persoon dik en de ander vind diezelfde persoon dun, it's all in the eye of the beholder.
Maar om nu gelijk de "expers" af te kraken en te zeggen dat ze niets weten terwijl jij daar helemaal geen sjoege van hebt vind ik ook wat overdreven, dat jij nu 1 slang hebt maakt jou ook niet alleswetend.
Jij komt op mij juist over als het "nieuwe" ventje wat de rest wel eens even de waarheid zal vertellen maar verders totaal niet leest wat er nou echt staat, dat zie ik ook veel op dierenfora's.
Niet meer hoor, helaas moesten we ivm verhuizing de meeste reptielen weg doen, we wonen nu boven een bedrijf en hier waren ze er niet zo bij mee.quote:Op donderdag 7 februari 2008 15:33 schreef klarendaller het volgende:
@KD
zo je hebt de kamer goed vol staan hahahaha
sorry, dan heb je helemaal gelijk, als iemand die er 6 jaar voor gestudeerd heeft en iemand uit artis het beestje heeft goedgekeurd dan heb jij uiteraard gelijk en niemand andersquote:Op donderdag 7 februari 2008 15:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Misschien, maar ik ben dan ook niet degene die er over gaat. Mijn vriendin, met al tig jaren dieren ervaring, zorgt voor het grootste deel voor het beestje. En we hadden gisteren zelfs nog een slangenverzorger uit Artis over de vloer die het beestje prima vond.
Maar goed, die heeft er slechts 6 jaar voor gestudeerd, dus die zal het allemaal wel niet zo goed weten als de mensen hier.
Ik ben ook helemaal niet alwetend, ik weet alleen 1 ding 100% zeker, dat het beestje niet te dik is, en laat dat nou juist het punt zijn waar iedereen zo moeilijk over doet.
Maar goed, kunnen we het nu weer over slangEN hebben?
Dat is iig een stuk betrouwbaarder dan de mening van iemand die het beestje 1 keer op een snapshotje ziet he?quote:Op donderdag 7 februari 2008 15:39 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
sorry, dan heb je helemaal gelijk, als iemand die er 6 jaar voor gestudeerd heeft en iemand uit artis het beestje heeft goedgekeurd dan heb jij uiteraard gelijk en niemand anders![]()
Maar je leest nog steeds niet , heb geloof ik al 5x geschreven dat ik het beestje er juist goed uit vind zien, mede door zijn gewicht... je bent nu net een vrouw die vraagd maakt deze broek mijn kont dik , wat je ook antwoord het is nooit goed..
Dat, graagquote:Op donderdag 7 februari 2008 15:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar goed, kunnen we het nu weer over slangEN hebben?
Nee hoor, ik geef je in de laatste zin ook gewoon gelijk, omdat wat jij zegt daar klopt. Hij ziet er gezond uit, door zijn gewicht. Maar dat gewicht is dus niet te dikquote:Op donderdag 7 februari 2008 15:45 schreef KD-fotografie het volgende:
je wilt niet lezen, je wilt alleen gelijk krijgen.
Ik wens je veel plezier met je slang!!
Hoe reageert je hond op de boa eigenlijk?quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:41 schreef klarendaller het volgende:
hahaha nee dat niet het waren alleen defensieve beten
heb hem net even gemeten en hij zit rond de 120 cm
das groter dan ik zelf dacht
Wij hebben/hadden standaard Dettol en alcohol langs de bakken staan, niet alleen voor ons zelf maar ook voor de dieren onderling.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:22 schreef Llewella het volgende:
KD; wat gaaf, dat jullie ook zoveel reptielen hebben (gehad)! Let jij nog ergens speciaal op met die kleine in de buik?
(Ik had bij de slangenvereniging een artikel opgevraagd over salmonella en kleine kids, blijf gewoon doen wat ik al deed; ontsmetten).
jonge dieren zijn vaak wat pittiger maar soms wil het ook aanleiding zijn voor iets, zou dus voor de zekerheid wel even de ontlasting na laten kijken en even goed kijken of hij geen last heeft van bloedmijt.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 16:04 schreef KaiN het volgende:
Leuke foto'sHeb mijn 2 gutta's al eens in een topic gezet, wanneer ik nieuwe foto's heb gooi ik ze hier wel neer.
1 van de gutta's begint laatste weken een beetje tof te doen. Bijt herhaaldelijk, is eigenlijk sinds de vervelling. Maargoed misschien omdat het een jong beestje is, nu ongeveer half jaar, is het iets waar ze nog overheen moet groeien. Gelukkig is een beet van een gutta niet zo indrukwekkend.
Niet helemaal scherp hoor, meen me te herinneren dat je ergens iets over je hond had gepost.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 09:30 schreef klarendaller het volgende:
zo zo heel scherp gezien,
de hond maakt het niks uit. hij is alleen nieuwschierig en wil ruiken. maar laat ze niet bij elkaar in de buurt komen
If you cant stand the heat, get out of the kitchen.quote:Op donderdag 7 februari 2008 15:23 schreef HeatWave het volgende:
Ik zie niet in waarom ik dat maar moet pikken?
De hele "regels" van de slangenwereld onderling zullen me aan mijn aars oxideren. Dit is FOK! en op FOK! mag je idd best kritiek geven, maar als ik 1 lullig ,uit de losse pols geschoten, fototje neerzet is het gewoonweg niet de bedoeling om dan maar meteen de expert uit te hangen en een heel topic verneuken met totaal loze "expertise". En of dat nou in het heilige F&F is of in DIG, CUL of VBL. Gewoon not-done en debiel.
Ik ken toevallig iemand van het reptielenforum die idd met een besmetting van een baby te maken heeft gehad, wat behoorlijk ernstig was. (die ook de dieren heeft weggedaan, toevallig dezelfde? Basch is zijn nick daar)quote:Op vrijdag 8 februari 2008 16:11 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Wij hebben/hadden standaard Dettol en alcohol langs de bakken staan, niet alleen voor ons zelf maar ook voor de dieren onderling.
De kleine van een kennis van me is idd ernstig ziek geworden, die hebben de dieren ook weggedaan, kan me dat best voorstellen, lijkt me ook erg eng.
Demi heeft eigenlijk nooit echt contact met de slangen en andere reptielen gehad, de gekko's kent ze ook alleen vanachter glas.
De gekko's verzorgd mijn man nu, net als de kattenbak.
Is idd dezelfde.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 13:36 schreef Llewella het volgende:
[..]
Ik ken toevallig iemand van het reptielenforum die idd met een besmetting van een baby te maken heeft gehad, wat behoorlijk ernstig was. (die ook de dieren heeft weggedaan, toevallig dezelfde? Basch is zijn nick daar)
En dan hier de eerste 5 'resultaatjes' die momenteel uit het ei kruipen!quote:Op maandag 5 mei 2008 20:48 schreef Llewella het volgende:
Koppel Ghost (poss.het. motley amel) x Snopal (poss.het. motley) - 22 eieren
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |