abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 februari 2008 @ 11:18:58 #1
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_56522433
Dan maar een nieuw topic .

Ik heb sinds Zaterdag dit lieve beestje in huis

Het is een Koningspython (python reguis) van een meter en nu ongeveer een half jaar oud. Hij is net van de kweker en moet dus nog zijn eerste muis krijgen van mij (nog nooit gedaan ).

Beetje magere OP, maar er was nog geen slangentopic en ik heb er verder (nog) niet zoveel over te vertellen, hij is er net .

Meer sneekies? .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_56522941
hoi,

mooie regius heb je daar. ga je wel veel plezier van hebben
maar uhh een meter lang en pas 6 mnd? dan word het een grote dame/heer of het beestje is al wat ouder als de kweker vermeld (ik denk dat dat het is ik ga voor 1,5 jaar)

ga je levend of dood voeren? als je levend voert er wel bij blijven en muis niet langer dan 15-20 min in de bak laten.
maar als de regius al een meter groot is moet je hem ook eigenlijk geen muizen meer voeren maar dan zou ie al wel een (kleine) halfwas rat kunnen hebben (LET WEL sommige regiussen pakken alleen maar muizen)

heb er zelf ook 1 gehad maar ben over gegaan op boa's (voor foto's zie mijn oudere topics)
ik zal van de week wel even nieuwe foto's maken. en die hier posten

maar wederom erg mooi beestje. wellicht dat het aan de foto ligt maar denk dat er een vervelling aan zit te komen
  maandag 4 februari 2008 @ 11:48:35 #3
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_56522990
Tja, ik ga ook maar af op de kweker, maar dat schijnt een hele goeie te zijn, dus het zal wel kloppen. Afmeting was ook bij benadering hoor .

Ik ga levend voeren en heb me uiteraard wel goed ingelezen op diverse slangenfora mbt voeren etc . De kweker voerde hem ook nog steeds een muis, dus dat zal voorlopig nog wel ff genoeg zijn denk ik, eerst maar eens kijken OF ie al wil eten, hij moet ook vervellen binnenkort...
Get woke, go broke!
  Moderator maandag 4 februari 2008 @ 11:57:10 #4
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_56523155
Mooi beestje HW
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_56523257
WHELP!!
pi_56523294
quote:
Op maandag 4 februari 2008 11:48 schreef HeatWave het volgende:
Tja, ik ga ook maar af op de kweker, maar dat schijnt een hele goeie te zijn, dus het zal wel kloppen. Afmeting was ook bij benadering hoor .

Ik ga levend voeren en heb me uiteraard wel goed ingelezen op diverse slangenfora mbt voeren etc . De kweker voerde hem ook nog steeds een muis, dus dat zal voorlopig nog wel ff genoeg zijn denk ik, eerst maar eens kijken OF ie al wil eten, hij moet ook vervellen binnenkort...
hahaha dan had ik het toch goed gezien dat ie moet vervellen.
als ie is verveld dan moet je nieuwe foto's maken dan is ie op zijn mooist.

ben nog steeds gek van regiussen heb er ook wel een beetje spijt van dat ik hem heb weg gedaan maar goed. er komt er binnenkort wel weer 1 bij.
ik wil graag de regius morph (kleurslag) Mojave. weet niet of je deze al een keer hebt gezien.

mag ik vragen bij welke kweker je hem vandaan hebt?
als je dat niet op forum wilt zeggen mag je me natuurlijk ook PM sturen.

er is een leuk progje voor het correct opmeten van een slang. ik heb de link zo even snel niet meer maar hij staat in 1 van mijn eerdere topics. is echt heel erg handig.
  maandag 4 februari 2008 @ 13:30:23 #7
105263 Litso
Interlectueel.
pi_56524921
Wat een mooi beest
Ik moet er zelf niet aan denken een slang te nemen, het lijkt me geen gezellig huisdier en een slang in een bak houden vind ik eigenlijk wat zielig, maar ik vind het wel prachtbeesten. Ik ben vooral benieuwd naar de foto's als hij net verveld is inderdaad

Misschien dat hier overigens nog wat nuttige info in staat?
Reptielen & Amfibie n deel 4
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  maandag 4 februari 2008 @ 14:32:05 #8
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_56526099
Foto's komen wel als ie verveld is dan .

Dit schijnt ook nog eens een Phantom te zijn, whatever dat moge wezen, maar de kweker had zoiets van "als je hem ook weg doet wil ik hem terug" .
Get woke, go broke!
pi_56526502
die morph komt mij niet bekend voor.
kan zo ook niet zien aan de kleur of patroon dat het een aparte kleurslag is. wellicht heeft ie wel bepaalde genen. dus ff snel vrouwtje erbij halen en dan over 2 jaar kweken dan weet je het zeker hahaha.
pi_56526795
heb trouwens plaatje gevonden van die Phantom.
wel erg gaaf beestje
http://www.ralphdavisreptiles.com/matrix/traits/phantom.asp
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 februari 2008 @ 15:44:12 #11
163650 Greys
pi_56527628
Wat een dikkie!

Ik had niet verwacht dat ik het ooit over een slang zou zeggen... maar hij kijkt best lief
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_56527681
Wat een snoepje!
  maandag 4 februari 2008 @ 15:54:31 #13
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_56527861
Hij is opzich ook best lief . Voor een slang dan .

Tis wel een beetje een suf ding soms, dan kruipt ie heel smooth over een randje een om er vervolgens pontificaal vanaf te flikkeren .
Get woke, go broke!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 februari 2008 @ 16:02:11 #14
163650 Greys
pi_56528079
quote:
Op maandag 4 februari 2008 15:54 schreef HeatWave het volgende:
Hij is opzich ook best lief . Voor een slang dan .

Tis wel een beetje een suf ding soms, dan kruipt ie heel smooth over een randje een om er vervolgens pontificaal vanaf te flikkeren .
Hij doet me met dat soort acties een beetje denken aan die ene van Jungle Book

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 4 februari 2008 @ 16:03:10 #15
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_56528102
quote:
Op maandag 4 februari 2008 16:02 schreef Greys het volgende:

[..]

Hij doet me met dat soort acties een beetje denken aan die ene van Jungle Book

[ afbeelding ]
Wassie maar zo slim .
Get woke, go broke!
  maandag 4 februari 2008 @ 20:24:55 #16
124403 UZN
Hello world!
pi_56533306
Nounou. Die mag nodig op dieet!
pi_56533348
8) er is wel al een topic >>> Reptielen topic
  maandag 4 februari 2008 @ 20:28:49 #18
124403 UZN
Hello world!
pi_56533394
Een gekko is geen slang. Heb ik het nog niet eens over al die kutkikkers
pi_56533407
quote:
Op maandag 4 februari 2008 20:28 schreef UZN het volgende:
Een gekko is geen slang. Heb ik het nog niet eens over al die kutkikkers
Een slang is een reptiel.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 februari 2008 @ 20:50:12 #20
163650 Greys
pi_56533863
Een apart slangentopic is leuk
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 4 februari 2008 @ 23:10:31 #21
105263 Litso
Interlectueel.
pi_56537301
quote:
Op maandag 4 februari 2008 20:50 schreef Greys het volgende:
Een apart slangentopic is leuk
Dat vonden senesta en ik ook
pi_56540908
die regius hoeft echt niet op dieet hoor.
hij hoort zo massief te zijn.
een regius mag zo dik zijn als je pols (ligt er natuurlijk wel aan hoe groot je pols is hahahahaha)

er zijn regiussen bekend die een kleine 5 kilo wegen en die zijn niet eens zo heel erg lang
pi_56540924
ik ben het er helemaal mee eens dat we een eigen slangen topic hebben
  dinsdag 5 februari 2008 @ 10:47:43 #24
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_56542261
Ik vind die koningspythons er altijd dik uitzien, wat ik ook eigenlijk niet zo mooi vind aan die slangen.

Wat wel zo is is dat veel kwekers tegenwoordig slangen zo snel mogelijk groot willen krijgen, wat vaak met zich mee brengt dat de slang ook te dik wordt. Maar dat is dan mooi aan de slang want hij is groot en zwaar en dat is stoer. Gevolg is wel dat je slang een paar jaar minder lang leeft door de gevolgen van overgewicht. Dus dat er regiussen zijn die relatief klein zijn en 5 kilo wegen wilt dus niks zeggen over de gezondheid van die beesten. Zo groot en zo dik mogeljik hoeft niet goed te zijn.

Ik heb geen idee wat een normaal gewicht is voor een regius, dus kan ook niet beoordelen of deze nu te dik is of niet. Zijn tekening is in elk geval erg mooi vind ik. Hoop dat je er veel plezier aan beleeft
  dinsdag 5 februari 2008 @ 10:48:50 #25
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_56542286
Zo dik is het beest echt niet hoor, geen idee waar jullie dat vandaan halen.

Hij is op het breedste punt zo'n 2 vingers dik....
Get woke, go broke!
pi_56542844
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 10:47 schreef KaiN het volgende:
Ik vind die koningspythons er altijd dik uitzien, wat ik ook eigenlijk niet zo mooi vind aan die slangen.

Wat wel zo is is dat veel kwekers tegenwoordig slangen zo snel mogelijk groot willen krijgen, wat vaak met zich mee brengt dat de slang ook te dik wordt. Maar dat is dan mooi aan de slang want hij is groot en zwaar en dat is stoer. Gevolg is wel dat je slang een paar jaar minder lang leeft door de gevolgen van overgewicht. Dus dat er regiussen zijn die relatief klein zijn en 5 kilo wegen wilt dus niks zeggen over de gezondheid van die beesten. Zo groot en zo dik mogeljik hoeft niet goed te zijn.

Ik heb geen idee wat een normaal gewicht is voor een regius, dus kan ook niet beoordelen of deze nu te dik is of niet. Zijn tekening is in elk geval erg mooi vind ik. Hoop dat je er veel plezier aan beleeft
ben het gedeeltelijk met je eens.
maar elke respectabele kweker met een goede naam zal nooit gaan power feeden.
dit vanwege het inderdaad vroege overlijden van het beestje (99% van de gevallen is het dan lever vervetting)

een normaal gewicht ligt een klein beetje aan de lengte van de slang als je een vrouwtje neemt die kweekrijp is en die zit tussen de 1,20 meter en 1,40 meter. dan zal ze toch al wel tegen de 3,5 kilo zitten (dit zijn geen uitzonderingen)
regiussen kunnen tot 1,80 worden in gevangenschap (gebeurd niet vaak)

een regius is een masieve slang de nek zal altijd wat dun zijn maar de rest van het lichaam is echt dik.
zolang je de ruggegraat nog een klein beetje ziet (echt minimaal) dan is de regius goed op gewicht. is het een ronde worst dan moet je wel actie ondernemen

op de foto van Heatwave kun je de ruggegraat nog goed zien.
pi_56542893
even wat anders.

nu ik weer mooie foto van een regius heb gezien begint het weer te kriebelen. ik wil er ook weer 1

ps mijn boa heeft vanmorgen weer een dikke rat naar binnen zitten werken. ben helaas vergeten fotos te maken (het was nog vroeg)
  dinsdag 5 februari 2008 @ 11:56:52 #28
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_56543454
Ja op foto's zien regiussen er altijd wel dik uit in het midden, dat is ook de reden dat ik ze niet zo geweldig vind. Maar bedankt voor de info over de regiussen altijd leuk om van verschillende soorten kennis te hebben.

Ben trouwens benieuwd naar na-de-vervelling-foto's.
pi_56543525
Gaaf zeg. Hoe groot is die bak van jou?
Geef mij maar Amsterdam
pi_56543549
quote:
Op maandag 4 februari 2008 12:05 schreef klarendaller het volgende:

[..]

hahaha dan had ik het toch goed gezien dat ie moet vervellen.
als ie is verveld dan moet je nieuwe foto's maken dan is ie op zijn mooist.

ben nog steeds gek van regiussen heb er ook wel een beetje spijt van dat ik hem heb weg gedaan maar goed. er komt er binnenkort wel weer 1 bij.
ik wil graag de regius morph (kleurslag) Mojave. weet niet of je deze al een keer hebt gezien.

mag ik vragen bij welke kweker je hem vandaan hebt?
als je dat niet op forum wilt zeggen mag je me natuurlijk ook PM sturen.

er is een leuk progje voor het correct opmeten van een slang. ik heb de link zo even snel niet meer maar hij staat in 1 van mijn eerdere topics. is echt heel erg handig.
Ghehehe... K vond 'm ook al aardig "dof"....

HW...Is ie al verveld? En heeft ie al gegeten?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 5 februari 2008 @ 12:15:08 #31
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_56543683
Bak is 200x60x60.

Hij is nog niet verveld en heeft ook nog niet gegeten, kan aan 3 dingen liggen. Of hij is nog niet aan de bak gewend of omdat hij dus moet vervellen, of het muisje was toch nog ff te groot. .

Vanavond herkansing met kleiner muisje .
Get woke, go broke!
pi_56544341
zo zo dat is een mooie grote bak daar kun je ook zeker wel een leuk koppel in kwijt

zou niet te vaak proberen te voeren. als het niet lukt hem lekker een weekje met rust laten.
vanwege stress.

als ie honger heeft dan pakt ie hem van zelf wel.
ook kan het zijn dat de bak inderdaad nog te groot voor hem is.
dit kun je wel makkelijk oplossen door er (tijdelijk) een schot in te zetten.
je gaat levend voeren, kreeg de slang bij de kweker ook levend of dood? als ie daar namelijk dood kreeg dan is ie daar aan gewend

schiet zelf niet in de stress als ie straks een keer een maand niet wil eten ofzo sommige regiussen stoppen wel een half jaar met eten
pi_56544409
ik wil trouwens niet als wijsneus of beterwetertje over komen ofzo
het is alleen goed bedoeld advies.

ik liep namelijk tegen de zelfde (problemen) dingen aan toen ik mijn regius nog had

[ Bericht 0% gewijzigd door klarendaller op 05-02-2008 14:02:02 ]
  dinsdag 5 februari 2008 @ 14:18:37 #34
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_56544763
Zo neem ik het niet op hoor .

Ik geef ruiterlijk toe er zelf nog niet zo heel veel verstand van te hebben, maar mijn vriendin wel .

Ja, dat mbt eten had ik ook al gehoord, geen overhaasting, hij overleeft het wel een tijdje. Hij at altijd levend bij de kweker, maar daar zat ie in een veel kleinere bak. We hebben er ook al over gedacht om hem evt (als het echt te lang duurt) in zo'n bakje te zetten en dan te voeren, maar zoals gezegd geen haast .

Mijn vriendin kennende zal er niet zomaar wat aangerotzooid worden hoor .
Get woke, go broke!
  dinsdag 5 februari 2008 @ 19:23:16 #35
124403 UZN
Hello world!
pi_56547807
Een regius heeft idd een andere bouw. Maar bij deze schiet het te ver door. Zou iets rustiger voeren. Blijft de kop/lijf verhouding ook beter en zal hij langer leven.
pi_56548763
Hijs wel vet inderdaad.
  woensdag 6 februari 2008 @ 00:03:28 #37
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56552757
heel lang geleden heb ik eens eens reptielentopic geopend, maar die loopt dus niet meer.

Ik heb nu alleen nog maar 2 gekko's maar heb wel 2 boa constrictors, 8 korenslangen en baardagamen gehad.

maar deze is idd flink aan gewicht.
  woensdag 6 februari 2008 @ 09:27:31 #38
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_56555871
Het is een flinke jongen idd maar ik kan niet op basis van deze ene foto zeggen dat ie te dik is?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_56558516
precies mijn gedachte.
ik kan echt niet zien dat ie te dik is.
  woensdag 6 februari 2008 @ 11:57:01 #40
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_56558643
Altijd leuk de experts .

Ligt gewoon aan de foto, beestje is totaal niet dik.
Get woke, go broke!
  woensdag 6 februari 2008 @ 13:15:40 #41
17709 hollander172
pi_56560152
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 11:57 schreef HeatWave het volgende:
Ligt gewoon aan de foto
Snel nieuwe foto's plaatsen dus.
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2008 @ 14:58:24 #42
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_56562154
Da's wel een flinke chickmagnet zeg HW .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_56562278
Mooi regiusje hoor, ziet er in mijn ogen niet dik uit. Ik heb er ook 2, maar die zijn al wat ouder: 9 en 11 jaar.
  woensdag 6 februari 2008 @ 15:09:55 #44
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_56562335
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 14:58 schreef Skaai het volgende:
Da's wel een flinke chickmagnet zeg HW .
Je moest eens weten Skaai, Kroeg in, slang om mijn nek en scoruuuuh! .
Get woke, go broke!
  woensdag 6 februari 2008 @ 16:06:39 #45
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56563507
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 11:57 schreef HeatWave het volgende:
Altijd leuk de experts .

Ligt gewoon aan de foto, beestje is totaal niet dik.
tja, heb heel mijn leven slangen gehad, maar ik zeg ook niet dat hij te dik is, hij is gewoon flink aan de maat voor zo'n jong beestje, dat kan je ook positief oppakken.
pi_56565099
Beest is niet dik, zo hoort een Regius gewoon te zijn. Die hebben een redelijk breed lijf, met een in verhouding kleine kop en mager staartje. Mooi dier is het.

Wij hebben 2 Elaphe Schrencki Schrencki's zitten, van 9 maanden oud. Ook enorm leuke beestjes, heel actief en nieuwsgierig. Op de wishlist Elaphe Taeniura Friesei, en sinds gisteren de Regenboogboa
Proud property of hollander172
  woensdag 6 februari 2008 @ 19:41:19 #47
124403 UZN
Hello world!
pi_56567424
Ik zit op het moment zo rond de 25. Van baby haakneusjes tot volwassen Elaphe Taeniura. Verwacht dit jaar nakweek van:

Korenslang
Elaphe Taeniura
Mexican black king
campbelli

Van het weekend weer samen. ZIjn hopelijk de mannen verveld (Vonden het nodig om direct nadat de vrouwen verveld, en dus klaar waren, zelf in de vervelling te schieten.)

Leuk HeatWave dat je het NU al beter weer dan andere meer ervaren slangenhouders in dit topic. De meeste wachten een maandje of 2 totdat ze neerkijken op 'experts'
pi_56567899
quote:
Leuk HeatWave dat je het NU al beter weer dan andere meer ervaren slangenhouders in dit topic. De meeste wachten een maandje of 2 totdat ze neerkijken op 'experts'
Mwah, denk niet dat hij erop neerkijkt hoor. Hij leest gewoon van veel mensen dat de bouw gewoon normaal is, en dan reageert hij op jouw eerste reactie die alleen bevatte dat ie weleens op dieet mocht. Daar ga je je dan een beeld bij vormen ofzo?
En ach, buiten dat. Ik ben geen expert, maar ken mijn eigen slangen, weet wat ze nodig hebben, en als anderen daar toevallig anders over denken: lekker boeiend, het zijn mijn dieren en ik verzorg ze zoals ik het goed acht.

Gister weer even bij de kweker van onze jongens (inmiddels vrienden van ons) geweest. Had weer mooie nakweek zitten van vanalles en nog wat. Waaronder de Regenboogjes, prachtig!

En een mooi staaltje supersnel hamsterwurgen gezien van de Bogertophis Subocularis. Mooie slangen zijn dat ook.
pi_56567944
UZN, heb je trouwens foto's van de Mexican Black King? Kan me er even geen beeld bij vormen, ben benieuwd!
  woensdag 6 februari 2008 @ 20:09:13 #50
124403 UZN
Hello world!
pi_56567989
Ik doelde meer op de reactie dat ie volhield dat ie echt niet dik was. Er zijn toch echt meerdere mensen in dit topic die dit vinden.
pi_56568276
maar ook veel mensen (waaronder moi) zeggen dat ie niet te dik is
pi_56568660
Nope, ik vind hem op het oog ook niet te dik. Flinke jongen, dat wel. Maar om echt te beoordelen of ie te dik is of niet moet je toch echt meerdere foto's zien denk ik. Dit is optisch een zeer verneukeratieve foto natuurlijk, omdat het lijf zeer prominent in beeld is, is gebogen, en de kop op de achtergrond ligt.
Maargoed, ik ga er dus idd vanuit dat hij niet te dik is, zeker als HeatWave dat zelf zegt, die ziet hem in het echt.
pi_56576496
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 20:09 schreef UZN het volgende:
Ik doelde meer op de reactie dat ie volhield dat ie echt niet dik was. Er zijn toch echt meerdere mensen in dit topic die dit vinden.
Je kan ook vinden dat mn bolle reet te dik is, kotsmisselijk word ik van dit soort zelfingenomen types die te dom zijn om de hoek en inval van een foto in te schatten maar wel "expert" zijn. Mensen die dit al te lastig vinden zullen hooguit luchthapexpert zijn!

Je ziet 1 fucking foto en meteen is het beestje te dik, de kweker die al 25 jaar slangen verkoopt, mijn vriendin die al 10 jaar reptielen houdt, de halve wereld die hem IRL gezien hebben vinden het een prima beest, maar ene UZN kan het wel even beter beoordelen adhv een fucking snel geschoten foto 10 min nadat ik het beestje had...

Tief ff lekker uit mijn topic ok?
Get woke, go broke!
pi_56578164
is het beestej al verveld?
ben namelijk erg nieuwschierig hoe mooi die is geworden na de vervelling

mijn boa heeft zijn prooi zo goud als helemaal verteerd dus kan vanavond weer ff foto's van hem maken

oh en alvast voor mensen die hm te dik vinden, hij heeft nog niet zo lang gelden een rat gegeten
pi_56578312
Nee, nog niet verveld, maar dat kan elk moment gebeuren, ogen zijn melkwit en hij is zo dof als wat .
Get woke, go broke!
pi_56578718
Hoe oud wordt zo'n beest in gevangenschap?

Ik heb er de ballen verstand van, maar heeft een slang niet gewoon een berg ruimte nodig om lekker te kunnen leven? Want zelfs vergeleken met een muis of hamster heeft het relatief erg weinig ruimte natuurlijk.
Geef mij maar Amsterdam
pi_56579225
@ Heatwave
mooi om te horen maar dan duurt het nog wel een paar dagen. als de ogen weer helder zijn dan kan het tot een week duren (kan ook al na 2 dagen) voordat ie verveld. SHIT!!! nog langer wachten op nieuwe foto's

@bullebak
een slang kan in gevangen schap in theorie tot wel 40 jaar worden.
maar de oudst geregistreerde zat dacht ik rond de 25 jaar en dat is een python regius

de ruimte is ook weer per slang verschillend een regius bijvoorbeeld heeft in het wild een klein leefgebied (blijft altijd in het zelfde gebied) het is ook een niet actieve slang.

maar de zelfde vergelijking kun je natuurlijk ook maken voor een vogeltje in een kooi of een vis in zijn aquarium
pi_56579259
We wachten geduldig af .

Inmiddels issie zo suf dat ik hem Snurkie genoemd heb .
Get woke, go broke!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 februari 2008 @ 14:48:12 #59
163650 Greys
pi_56583032
Ik geloof dat ik mijn excuses moet aanbieden, ik begon namelijk met hem 'een dikkie' te noemen
Maar daar moet ik dan wel even bij zeggen dat ik NUL komma NUL verstand van slangen heb en de foto een beetje vertekent denk ik inderdaad. Maar ik bedoelde 'dikkie' goed en lief hoor
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_56583088
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 14:48 schreef Greys het volgende:
Ik geloof dat ik mijn excuses moet aanbieden, ik begon namelijk met hem 'een dikkie' te noemen
Maar daar moet ik dan wel even bij zeggen dat ik NUL komma NUL verstand van slangen heb en de foto een beetje vertekent denk ik inderdaad. Maar ik bedoelde 'dikkie' goed en lief hoor
geeft niet, het is ook een beetje een onduidelijke foto. Ik werd er alleen een beetje gek van dat ik een leuk topicje open over mijn slang en dat het dus een Centraal SlangEN topic is. En het halve topic staat opeens vol met al die so-called "experts" (die dus maar wat lullen) over de dikte van EEN slang. Beetje topic verneuken ten top. .

En dat is niet de eerste keer mbt dieren dat er allerlei betweters komen ranten terwijl ze dus eigenlijk NIETS en dan ook NIETS weten....

Viel verkeerd . Maar dus niet jouw schuld .
Get woke, go broke!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 februari 2008 @ 14:55:44 #61
163650 Greys
pi_56583197
Oke, thanks
Ben heel benieuwd naar meer foto's van Snurkie En van andere slangen van slangen-baasjes in dit topic!

Een n00b vraag: staat zo'n slangenbak dan gewoon in de huiskamer? En wat zit daar dan zoal in, een tak enzo?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_56583248
Terrarium staat gewoon in de hiskamer ja, met boven hem een bak met 5 leguanen en daarboven weer een bak met 1 baardagaam erin .

Er zitten 2 grote takken in ja, kan ie een beetje klimmen enzo.

Nieuwe foto's komen na de vervelling wel denk ik, die maakt mijn vriendin altijd .
Get woke, go broke!
  donderdag 7 februari 2008 @ 15:15:37 #63
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56583558
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 14:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

geeft niet, het is ook een beetje een onduidelijke foto. Ik werd er alleen een beetje gek van dat ik een leuk topicje open over mijn slang en dat het dus een Centraal SlangEN topic is. En het halve topic staat opeens vol met al die so-called "experts" (die dus maar wat lullen) over de dikte van EEN slang. Beetje topic verneuken ten top. .

En dat is niet de eerste keer mbt dieren dat er allerlei betweters komen ranten terwijl ze dus eigenlijk NIETS en dan ook NIETS weten....
Jongen zeg, doe niet zo op je pikkie getrapt, je laat je nu wel erg kennen hoor, ik heb een boa gehad die flink aan de maat was, niet dik maar zeker niet dun, als mensen mij daarop wezen deed ik ook niet zo gefrustreerd hoor.
Ik snap best dat je blij bent met je eerste slang maar je moet wel een dikkere huid kweken hoor, je zal namenlijk met deze (enorme leuke) hobby ook best veel kritiek krijgen.

Dit zijn overigens onze boa's (staan er ook nog wat foto's) die we helaas nu niet meer hebben.

pi_56583721
Ik zie niet in waarom ik dat maar moet pikken?

De hele "regels" van de slangenwereld onderling zullen me aan mijn aars oxideren. Dit is FOK! en op FOK! mag je idd best kritiek geven, maar als ik 1 lullig ,uit de losse pols geschoten, fototje neerzet is het gewoonweg niet de bedoeling om dan maar meteen de expert uit te hangen en een heel topic verneuken met totaal loze "expertise". En of dat nou in het heilige F&F is of in DIG, CUL of VBL. Gewoon not-done en debiel.

Als het beestje nou idd te dik WAS ok, maar dat is het niet en ik heb al 10 keer gezegd dat het aan de foto ligt, en toch doordrammen.

En vooral dus het "ik ben expert en jij niet " toontje is olie op het vuur bij mij. Want je hebt dus EN een grote bek over je expertise EN je hebt het ook nog eens totaal bij het verkeerde einde. .Nou dan heb je aan mij een verkeerde.

EN ik heb dit dus al veel vaker op dierenfora gezien, van die zelfingenomen lui die de wijsheid wel ff in pacht hebben, want ze hebben al 10 jaar zelf een *vul beest in*. Dat je overal totaal andere meningen tegenkomt, met allerlei argumenten telt niet, wat "ik heb al 10 jaar een *vul beest in*" en daarmee is de kous af.

Mensen die hier posten (in totale onschuld, want de foto is idd niet best, zoals ik al vanaf het begin schreef) dat ie een beetje dik lijkt, niets mis mee.

Maar zodra er dan na 50 posts nog zo'n "expert" komt, die ook nog eens beledigd is (gaan we nu al de expert afvallen?) en dus OOK uit zijn expertnek lult, ja dan reageer ik een tikje giftig, bite me (leuke slangen puns, not intended).

Dit is een AL-GE-MEEN slangEN topic en dus niet het centrale "noem HW's slang dik" topic. .
Get woke, go broke!
  donderdag 7 februari 2008 @ 15:24:44 #65
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56583731
Hier de rest van de diertjes nog even, overigens niet alleen slangen.

de terra's

E.g.g. wildkleur striped

E.g.g. missing black motley

E.g.g miami phase

E.g.g. snowcorn

terra boa's

gekko ulikowski mannetje

vrouwtje (moest medicatie hebben vandaar in de hand)

Baardagaam

paar leguanen die hier even in opvang hebben gezeten.

Heb nog meer dieren gehad maar niet alle foto's digitaal.
pi_56583791
Oh, de "je" is niet op 1 persoon gericht overigens, gewoon in het algemeen .
Get woke, go broke!
  donderdag 7 februari 2008 @ 15:32:35 #67
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56583884
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 15:23 schreef HeatWave het volgende:

De hele "regels" van de slangenwereld onderling zullen me aan mijn aars oxideren. Dit is FOK! en op FOK! mag je idd best kritiek geven, maar als ik 1 lullig ,uit de losse pols geschoten, fototje neerzet is het gewoonweg niet de bedoeling om dan maar meteen de expert uit te hangen en een heel topic verneuken met totaal loze "expertise". En of dat nou in het heilige F&F is of in DIG, CUL of VBL. Gewoon not-done en debiel.

Als het beestje nou idd te dik WAS ok, maar dat is het niet en ik heb al 10 keer gezegd dat het aan de foto ligt, en toch doordrammen.

En vooral dus het "ik ben expert en jij niet " toontje is olie op het vuur bij mij. Want je hebt dus EN een grote bek over je expertise EN je hebt het ook nog eens totaal bij het verkeerde einde. .Nou dan heb je aan mij een verkeerde.

EN ik heb dit dus al veel vaker op dierenfora gezien, van die zelfingenomen lui die de wijsheid wel ff in pacht hebben, want ze hebben al 10 jaar zelf een *vul beest in*. Dat je overal totaal andere meningen tegenkomt, met allerlei argumenten telt niet, wat "ik heb al 10 jaar een *vul beest in*" en daarmee is de kous af.

Mensen die hier posten (in totale onschuld, want de foto is idd niet best, zoals ik al vanaf het begin schreef) dat ie een beetje dik lijkt, niets mis mee.

Maar zodra er dan na 50 posts nog zo'n "expert" komt, die ook nog eens beledigd is (gaan we nu al de expert afvallen?) en dus OOK uit zijn expertnek lult, ja dan reageer ik een tikje giftig, bite me (leuke slangen puns, not intended).

Dit is een AL-GE-MEEN slangEN topic en dus niet het centrale "noem HW's slang dik" topic. .
Maar waarom maak je je er dan zo druk om? Jij blijft er op in gaan terwijl de rest allang heeft afgehaakt, en ik wil niet zeggen dat ik een expert ben maar ik heb wel levenslange ervaring en ik heb er een studie over gedaan en ik doe nu nog vrijwilligerswerk op dit gebied, uiteraard weet ik ook niet alles maar ik weet wel waneer een slang erg goed doorvoed is, nogmaals zeg ik helemaal niet dat dat slecht is maar hij is niet mager, klaar uit.
Uit welke hoek je hem ook fotografeerd.. en ja, toevallig heb ik op het gebied van fotografie ook wel wat verstand.
En de definitie van dik is ook discutabel, de een vind een persoon dik en de ander vind diezelfde persoon dun, it's all in the eye of the beholder.
Maar om nu gelijk de "expers" af te kraken en te zeggen dat ze niets weten terwijl jij daar helemaal geen sjoege van hebt vind ik ook wat overdreven, dat jij nu 1 slang hebt maakt jou ook niet alleswetend.
Jij komt op mij juist over als het "nieuwe" ventje wat de rest wel eens even de waarheid zal vertellen maar verders totaal niet leest wat er nou echt staat, dat zie ik ook veel op dierenfora's.
pi_56583912
@KD
zo je hebt de kamer goed vol staan hahahaha
pi_56583982
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 15:32 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

Maar waarom maak je je er dan zo druk om? Jij blijft er op in gaan terwijl de rest allang heeft afgehaakt, en ik wil niet zeggen dat ik een expert ben maar ik heb wel levenslange ervaring en ik heb er een studie over gedaan en ik doe nu nog vrijwilligerswerk op dit gebied, uiteraard weet ik ook niet alles maar ik weet wel waneer een slang erg goed doorvoed is, nogmaals zeg ik helemaal niet dat dat slecht is maar hij is niet mager, klaar uit.
Uit welke hoek je hem ook fotografeerd.. en ja, toevallig heb ik op het gebied van fotografie ook wel wat verstand.
En de definitie van dik is ook discutabel, de een vind een persoon dik en de ander vind diezelfde persoon dun, it's all in the eye of the beholder.
Maar om nu gelijk de "expers" af te kraken en te zeggen dat ze niets weten terwijl jij daar helemaal geen sjoege van hebt vind ik ook wat overdreven, dat jij nu 1 slang hebt maakt jou ook niet alleswetend.
Jij komt op mij juist over als het "nieuwe" ventje wat de rest wel eens even de waarheid zal vertellen maar verders totaal niet leest wat er nou echt staat, dat zie ik ook veel op dierenfora's.
Misschien, maar ik ben dan ook niet degene die er over gaat. Mijn vriendin, met al tig jaren dieren ervaring, zorgt voor het grootste deel voor het beestje. En we hadden gisteren zelfs nog een slangenverzorger uit Artis over de vloer die het beestje prima vond.

Maar goed, die heeft er slechts 6 jaar voor gestudeerd, dus die zal het allemaal wel niet zo goed weten als de mensen hier .

Ik ben ook helemaal niet alwetend, ik weet alleen 1 ding 100% zeker, dat het beestje niet te dik is, en laat dat nou juist het punt zijn waar iedereen zo moeilijk over doet . Over andere zaken als voeren, behuizing whatever ben ik 100% bereid om naar advies te luisteren hoor.

Maar goed, kunnen we het nu weer over slangEN hebben?
Get woke, go broke!
  donderdag 7 februari 2008 @ 15:37:07 #70
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56583983
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 15:33 schreef klarendaller het volgende:
@KD
zo je hebt de kamer goed vol staan hahahaha
Niet meer hoor, helaas moesten we ivm verhuizing de meeste reptielen weg doen, we wonen nu boven een bedrijf en hier waren ze er niet zo bij mee.
Maar zie ze nog regelmatig aangezien ze bij vrienden en kenissen zitten, we hebben n alleen nog maar de 2 gekko's.
De baardagaam heeft hier ook nog gezeten maar die is overleden aan ouderdom.
  donderdag 7 februari 2008 @ 15:39:51 #71
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56584031
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 15:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Misschien, maar ik ben dan ook niet degene die er over gaat. Mijn vriendin, met al tig jaren dieren ervaring, zorgt voor het grootste deel voor het beestje. En we hadden gisteren zelfs nog een slangenverzorger uit Artis over de vloer die het beestje prima vond.

Maar goed, die heeft er slechts 6 jaar voor gestudeerd, dus die zal het allemaal wel niet zo goed weten als de mensen hier .

Ik ben ook helemaal niet alwetend, ik weet alleen 1 ding 100% zeker, dat het beestje niet te dik is, en laat dat nou juist het punt zijn waar iedereen zo moeilijk over doet .

sorry, dan heb je helemaal gelijk, als iemand die er 6 jaar voor gestudeerd heeft en iemand uit artis het beestje heeft goedgekeurd dan heb jij uiteraard gelijk en niemand anders

Maar je leest nog steeds niet , heb geloof ik al 5x geschreven dat ik het beestje er juist goed uit vind zien, mede door zijn gewicht... je bent nu net een vrouw die vraagd maakt deze broek mijn kont dik , wat je ook antwoord het is nooit goed..
pi_56584102
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 15:39 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

sorry, dan heb je helemaal gelijk, als iemand die er 6 jaar voor gestudeerd heeft en iemand uit artis het beestje heeft goedgekeurd dan heb jij uiteraard gelijk en niemand anders

Maar je leest nog steeds niet , heb geloof ik al 5x geschreven dat ik het beestje er juist goed uit vind zien, mede door zijn gewicht... je bent nu net een vrouw die vraagd maakt deze broek mijn kont dik , wat je ook antwoord het is nooit goed..
Dat is iig een stuk betrouwbaarder dan de mening van iemand die het beestje 1 keer op een snapshotje ziet he?

Ik heb het ook niet tegen jou perse, maar gewoon in het algemeen. Neem nou gewoon eens aan dat het beestje niet te dik is . Als hij gewoon netjes uitgestrekt op zijn takje ligt is hij echt heel erg normaal van formaat, op deze foto ligt ie op zich zelf waardoor hij dus platter lijkt, zo lastig is dat toch niet?

En de hele discussie over wie nou de expert is, is precies wat ik bedoel, iedereen is maar "Expert" en waarom zou iemand die 6 jaar gestudeerd heeft, met een jarenlange werkervaring met reptielen, dit dan NIET zijn? .

het beestje is niet dun, zover wil ik meegaan, maar niet dun is idd ook niet DIK .
Get woke, go broke!
  donderdag 7 februari 2008 @ 15:45:10 #73
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56584124
je wilt niet lezen, je wilt alleen gelijk krijgen.

Ik wens je veel plezier met je slang!!
  donderdag 7 februari 2008 @ 15:45:31 #74
105263 Litso
Interlectueel.
pi_56584131
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 15:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat, graag
pi_56584156
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 15:45 schreef KD-fotografie het volgende:
je wilt niet lezen, je wilt alleen gelijk krijgen.

Ik wens je veel plezier met je slang!!
Nee hoor, ik geef je in de laatste zin ook gewoon gelijk, omdat wat jij zegt daar klopt. Hij ziet er gezond uit, door zijn gewicht. Maar dat gewicht is dus niet te dik .

En verder is het wel weer mooi geweest zo . Jouw foto's zijn overigens erg leuk, maar die ene slang he, is die niet...... .
Get woke, go broke!
  donderdag 7 februari 2008 @ 16:23:20 #76
17709 hollander172
pi_56584774
Wat een geouwehoer weer, ik zeg plaatjes!

Die van ons:

Die van klarendaller: (als je het niet op prijs stelt haal ik het plaatje wel weer weg )

pi_56584880
hahahaha geen probleem hoor
alleen dit is wel een erg oude foto toen had ik hem pas een paar weken. en moets ie nog kleine muisjes eten
nu is ie ruim een meter en krijgt dikke halfwas ratten

als ik straks thuis ben van het werk zal ik even nieuwe plaatjes schieten.

hij is trouwens helemaal omgekleurd naar oranje/bruin
pi_56586118
Kut...net heel verhaal getypt...is het weg.

naja verkorte versie. Klarendaller, het blijft een prachtboa!

Foto van onze jongens is ook al ouder, ze zijn al wat dikker en donkerder nu. Leuke met Schrencken, uiteindelijk worden ze zwart met geel, dus elke vervelling kleuren ze donkerder, en de lichtbruine stukken iets lichter.

Nog steeds niet gehapt ook, zal vast weleens gebeuren, maar vooralsnog kunnen we alles met ze.
Meestal als we ze beet hebben om in de bakken te doen voor het voeren gaan ze op onderzoek uit. Dan eindigen ze nog weleens verstrikt in onze brillen

(nu kan dat nog, als ze straks 1.50 tot 1.80 zijn gaat het lastiger worden haha)
pi_56588130
Tvp.
Mooie foto´s!
Koning.
pi_56588288
hier een aantal nieuwe foto's van mijn boa

ben ook al paar keer gebeten
2x in de hand en 1x in de nek
pi_56588345
Nog geen wurgpogingen gehad?
Koning.
pi_56588616
hahaha nee dat niet het waren alleen defensieve beten

heb hem net even gemeten en hij zit rond de 120 cm
das groter dan ik zelf dacht
  vrijdag 8 februari 2008 @ 08:55:23 #83
17709 hollander172
pi_56597428
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 19:41 schreef klarendaller het volgende:
hahaha nee dat niet het waren alleen defensieve beten

heb hem net even gemeten en hij zit rond de 120 cm
das groter dan ik zelf dacht
Hoe reageert je hond op de boa eigenlijk?

Ik zie volgens mij een bench vandaar.
pi_56597897
zo zo heel scherp gezien,

de hond maakt het niks uit. hij is alleen nieuwschierig en wil ruiken. maar laat ze niet bij elkaar in de buurt komen
pi_56598203
mooi beest HeetWijf
Ja doei.
pi_56601670
KD; wat gaaf, dat jullie ook zoveel reptielen hebben (gehad)! Let jij nog ergens speciaal op met die kleine in de buik?
(Ik had bij de slangenvereniging een artikel opgevraagd over salmonella en kleine kids, blijf gewoon doen wat ik al deed; ontsmetten).

Ik heb zelf 11 guttata's en een lampro; http://cornsnake.animal-kingdom.nl/
Bij een vriendin van me zit nog een emoryi die ze heeft opgevangen, die hier naar toekomt (een erg pittig beestje die een goed huisje nodig heeft).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  vrijdag 8 februari 2008 @ 16:04:55 #87
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_56604602
Leuke foto's Heb mijn 2 gutta's al eens in een topic gezet, wanneer ik nieuwe foto's heb gooi ik ze hier wel neer.
1 van de gutta's begint laatste weken een beetje tof te doen. Bijt herhaaldelijk, is eigenlijk sinds de vervelling. Maargoed misschien omdat het een jong beestje is, nu ongeveer half jaar, is het iets waar ze nog overheen moet groeien. Gelukkig is een beet van een gutta niet zo indrukwekkend.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 16:11:53 #88
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56604722
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 13:22 schreef Llewella het volgende:
KD; wat gaaf, dat jullie ook zoveel reptielen hebben (gehad)! Let jij nog ergens speciaal op met die kleine in de buik?
(Ik had bij de slangenvereniging een artikel opgevraagd over salmonella en kleine kids, blijf gewoon doen wat ik al deed; ontsmetten).
Wij hebben/hadden standaard Dettol en alcohol langs de bakken staan, niet alleen voor ons zelf maar ook voor de dieren onderling.
De kleine van een kennis van me is idd ernstig ziek geworden, die hebben de dieren ook weggedaan, kan me dat best voorstellen, lijkt me ook erg eng.

Demi heeft eigenlijk nooit echt contact met de slangen en andere reptielen gehad, de gekko's kent ze ook alleen vanachter glas.
De gekko's verzorgd mijn man nu, net als de kattenbak.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 16:13:13 #89
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56604749
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 16:04 schreef KaiN het volgende:
Leuke foto's Heb mijn 2 gutta's al eens in een topic gezet, wanneer ik nieuwe foto's heb gooi ik ze hier wel neer.
1 van de gutta's begint laatste weken een beetje tof te doen. Bijt herhaaldelijk, is eigenlijk sinds de vervelling. Maargoed misschien omdat het een jong beestje is, nu ongeveer half jaar, is het iets waar ze nog overheen moet groeien. Gelukkig is een beet van een gutta niet zo indrukwekkend.
jonge dieren zijn vaak wat pittiger maar soms wil het ook aanleiding zijn voor iets, zou dus voor de zekerheid wel even de ontlasting na laten kijken en even goed kijken of hij geen last heeft van bloedmijt.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 23:01:44 #90
17709 hollander172
pi_56612827
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 09:30 schreef klarendaller het volgende:
zo zo heel scherp gezien,

de hond maakt het niks uit. hij is alleen nieuwschierig en wil ruiken. maar laat ze niet bij elkaar in de buurt komen
Niet helemaal scherp hoor, meen me te herinneren dat je ergens iets over je hond had gepost. (bull/terrierachtige toch? )

Die van ons interesseert het helemaal niet, in het begin hield ik de hond nog op afstand maar dat is nu helemaal niet meer nodig. (niet dat ze ooit met elkaar in aanraking komen of kunnen komen) Hij wil ook niet ruiken oid, op de een of andere manier heeft ie in de gaten dat beide werelden niet verenigbaar zijn ofzo.
pi_56619280
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 15:23 schreef HeatWave het volgende:

If you cant stand the heat, get out of the kitchen.
pi_56619810
Nog maar even een plaatje.
Dit heeft de kweker van onze slangen momenteel zitten, en ik ben er helemaal verliefd op.
Staat toch wel ernstig hoog op mijn verlanglijstje nu, hoewel we eerst groter willen gaan wonen.

De Regenboogboa dus.

pi_56621862
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 16:11 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

Wij hebben/hadden standaard Dettol en alcohol langs de bakken staan, niet alleen voor ons zelf maar ook voor de dieren onderling.
De kleine van een kennis van me is idd ernstig ziek geworden, die hebben de dieren ook weggedaan, kan me dat best voorstellen, lijkt me ook erg eng.

Demi heeft eigenlijk nooit echt contact met de slangen en andere reptielen gehad, de gekko's kent ze ook alleen vanachter glas.
De gekko's verzorgd mijn man nu, net als de kattenbak.
Ik ken toevallig iemand van het reptielenforum die idd met een besmetting van een baby te maken heeft gehad, wat behoorlijk ernstig was. (die ook de dieren heeft weggedaan, toevallig dezelfde? Basch is zijn nick daar)
Ik heb het zelf nog met m'n internist overlegd, maar het komt gelukkig maar zelden voor, toch is voorzichtigheid natuurlijk belangerijk.
Zelf verzorg ik wel de reptielen, maar heb ook een heel scala aan ontsmettingsmiddelen (dettols, zeep etc).
En daarnaast heb ik een groot pak van die latex handschoenen gehad van m'n beste vriendin die ze nog op het werk had staan.

Het gevaar schijnt hem vooral in jonge kinderen vs reptielen te zitten, de eerste 4 jaar is het oppassen geblazen.

Ik heb wel backup zo rond de bevalling, een vriendin van me die zelf veel slangen en gekko's heeft had meteen al aangeboden me te helpen.

De kattenbak doet vriendlief wel.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zaterdag 9 februari 2008 @ 14:30:12 #94
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56622605
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 13:36 schreef Llewella het volgende:

[..]

Ik ken toevallig iemand van het reptielenforum die idd met een besmetting van een baby te maken heeft gehad, wat behoorlijk ernstig was. (die ook de dieren heeft weggedaan, toevallig dezelfde? Basch is zijn nick daar)
Is idd dezelfde.
Hij hangt hier ook ergens rond hoor, tenminste een tijdje terug zag ik hem in ouders zijn 2 mannetjes showen.
pi_56702546
Ik heb zondag foto's gemaakt van de creams, en een filmpje.

De dame (feller oranje met meer contrast) is een grote '05 dame van me, en de man (meer cream-kleurig) is een man van een vriendin van me.

En nog een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=enIHi9rYDXk
Amber Mae
pi_56929952
En nog een paar mooie plaatjes:

En ik heb ze al een aantal keer betrapt:

http://www.youtube.com/watch?v=v5obSccnFhA
Amber Mae
pi_58471481
hoi hoi,

het was zo lekker weer en aangezien wij een geen wind in de tuin hebben liep de temperatuur lekker op.
vond het wel een mooi moment om weer wat nieuwe foto's te maken.
de slang vond het ook niet erg want hij heeft een hele poos lekker liggen zonnen op de leuning.

even wennen aan de buiten lucht

een close up

het zonnen kan beginnen

het achterkantje moegen we natuurlijk niet vergeten

zo als je kan zien is mijn vriendin niet echt gek op slangen
  zondag 4 mei 2008 @ 14:42:36 #98
105263 Litso
Interlectueel.
pi_58471885
Tis inderdaad een lekker weertje in Arnhem Hij ziet er uit alsof hij ligt te genieten inderdaad

HeatWave, hoe is het met de jouwe?
pi_58495549
ja hij heeft er echt van genoten.
heeft wel een half uur op die plek gelegen. daarna had hij er geneg van want toen kroop hij onder een kussen
pi_58498291
Nou, hier liggen er inmiddels 42 eieren in de broedstoof!!!
Verwachte uitkomstdatum, half/eind juni, precies wanneer ikzelf ons kleintje verwacht

Koppel Ghost (poss.het. motley amel) x Snopal (poss.het. motley) - 22 eieren

Koppel Creamsicles - 20 eieren

Voor beide dames was het de eerste keer, dus zeer zeker netjes qua aantal eieren! (En ook meer dan genoeg wat mij betreft, gezien er al een drukke tijd aankomt )
Amber Mae
  maandag 5 mei 2008 @ 20:54:33 #101
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58498474
leuk!!
Echt een babyboom bij jou dus dadelijk.
pi_59347971
quote:
Op maandag 5 mei 2008 20:48 schreef Llewella het volgende:

Koppel Ghost (poss.het. motley amel) x Snopal (poss.het. motley) - 22 eieren
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En dan hier de eerste 5 'resultaatjes' die momenteel uit het ei kruipen!

Amber Mae
pi_60509413
kick!

was mooi weer dus paar foto's in de tuin geschoten

pi_60513847
Wat een mooi exemplaar!
Ben je niet bang dat die snel ontsnapt als je even niet oplet?
Koning.
pi_60515730
nee niet echt hahaha.

hij gaat altijd lekker in de zon liggen
pi_60516732
Wat een mooie slangen allemaal. Mijn complimenten!

Ik had eigenlijk een vraagje. Wat doen jullie met het velletje van de slang als deze is gaan vervellen? Ik zoek i.v.m. een (veels te uitgebreid ) verjaardagskado het oude vel van een slang. Als iemand me hier aan kan helpen, graag. Ik vergoed de eventuele kosten natuurlijk.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_60518517
ik gooi ze altijd weg

zodra hij weer verveld mag je hem best hebben. vervelende is alleen wel dat hij maar 1x in de 6-8 wk verveld hahaha hij moet weer over een week of 4.

kan ook gebeuren dat het vel er niet als geheel af gaat maar dat het in stukken gaat. daar heb je dan ook niks aan denk ik
pi_60524853
Ik heb ook maar stukjes nodig, het hoeft niet allemaal aan elkaar. En het duurt nog een tijdje voor diegene jarig is. Bedankt in ieder geval. Ik houd dit topic wel in de gaten.

Even een vraag uit nieuwsgierigheid, krijgen alle slangen per definitie levend voer (of ingevroren pinkies enzo) of zijn er voor de kleinere variant ook pellets? Voor salamanders zie ik overal pelletvoer opduiken, terwijl dit jaren terug toch niet echt zo was, vroeg me af of dit voor reptielen ook opging.
pi_60532215
Je zou evt ook aan een reptielenshop kunnen vragen.

Wat ga je met de vellen doen?
pi_60532704
Om een lang verhaal kort te maken - ik ga een kist vol met rariteiten maken die zogenaamd is nagelaten door een ontdekkingsreiziger. In die kist zitten potjes en flesjes vol met dingen als een tand van de basilisc (tand van een krokodil die ik ergens heb kunnen vinden), huid van een jonge draak (slangenvel dus) etcetc. Dit alles moet er flink oud uit komen zien en ik ga er nog een zogenaamd dagboek bij maken.

Het klinkt allemaal een beetje melig, maar het gaat vast gaaf worden. Echt
pi_60533310
Misschien is het cool om er een spinnen "vel" bij te doen. Das meer een soort uitgeholde spin. Heb zelf helaas geen spin. Misschien een mailtje sturen naar Ruud van http://www.faunashop.nl/ met je idee. Faunashop zit in Rotterdam.

Leuk cadeau trouwens .
pi_60533454
Ik ken de Faunashop en na je vorige comment heb ik direct naar ze gemaild, ik moet er binnenkort toch langs voor pinky's. We zijn ons ook een beetje aan het orienteren op een slang, dus dan kan ik gelijk even om advies vragen.

De vriend in kwestie is hysterisch voor spinnen, maar het is een goed idee!
pi_60535319
Ik wil je ook wel een vel doneren. Geen idee alleen wanneer er weer eentje ligt, groot voordeel is wel dat ze tot nu toe in zijn geheel verveld zijn en dus mooie hele vellen achterlaten. Velletjes zijn een cm of 80 lang en iets van 1,5 cm doorsnee. Het idee klinkt in ieder geval leuk!
pi_60728119
Gekkehoedenmaker, beide slangen zitten weer tegen de vervelling aan dus als ik 1 of 2 vellen voor je moet bewaren moet je het maar zeggen.
pi_60738521
Awesome! Godzor, ik pm je!

Oh, ik zie net dat dat niet lukt. Zullen we het verder via mail regelen om dit topic even een beetje slowchat vrij te houden? Ik ben te bereiken op c.gruppen [at] gmail.com.

[ Bericht 45% gewijzigd door gekkehoedenmaker op 11-08-2008 18:33:50 ]
pi_60858404
mijn boa zit ook tegen zijn vervelling aan.
laat maar weten of je het nog wilt hebben
pi_61496068
Ik heb momenteel ook nog een vervelling liggen; van een gut van 1.30 lang

En ik heb weer zin in slangendag! a.s. 12 oktober is dat.
En voor het eerst heb ik daar zelf een tafeltje; om de jonkies te verkopen. Samen met een vriendin die nog veeeel meer slangen dan mij heeft; belooft een gezellige dag te worden, en een hoop bekenden van oa r-f weer te spreken!
Amber Mae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')