quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 10:47 schreef KaiN het volgende:Ik vind die koningspythons er altijd dik uitzien, wat ik ook eigenlijk niet zo mooi vind aan die slangen.
Wat wel zo is is dat veel kwekers tegenwoordig slangen zo snel mogelijk groot willen krijgen, wat vaak met zich mee brengt dat de slang ook te dik wordt. Maar dat is dan mooi aan de slang want hij is groot en zwaar en dat is stoer. Gevolg is wel dat je slang een paar jaar minder lang leeft door de gevolgen van overgewicht. Dus dat er regiussen zijn die relatief klein zijn en 5 kilo wegen wilt dus niks zeggen over de gezondheid van die beesten. Zo groot en zo dik mogeljik hoeft niet goed te zijn.
Ik heb geen idee wat een normaal gewicht is voor een regius, dus kan ook niet beoordelen of deze nu te dik is of niet. Zijn tekening is in elk geval erg mooi vind ik. Hoop dat je er veel plezier aan beleeft

ben het gedeeltelijk met je eens.
maar elke respectabele kweker met een goede naam zal nooit gaan power feeden.
dit vanwege het inderdaad vroege overlijden van het beestje (99% van de gevallen is het dan lever vervetting)
een normaal gewicht ligt een klein beetje aan de lengte van de slang als je een vrouwtje neemt die kweekrijp is en die zit tussen de 1,20 meter en 1,40 meter. dan zal ze toch al wel tegen de 3,5 kilo zitten (dit zijn geen uitzonderingen)
regiussen kunnen tot 1,80 worden in gevangenschap (gebeurd niet vaak)
een regius is een masieve slang de nek zal altijd wat dun zijn maar de rest van het lichaam is echt dik.
zolang je de ruggegraat nog een klein beetje ziet (echt minimaal) dan is de regius goed op gewicht. is het een ronde worst dan moet je wel actie ondernemen
op de foto van Heatwave kun je de ruggegraat nog goed zien.