Wat heeft het Iraanse cultuur hiermee te maken?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:27 schreef ruud_fr het volgende:
achterlijke cultuur
zo, hebben we die vast gehad
Neem maar van mij aan dat het geen verkrachters zijn.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:29 schreef schatje het volgende:
Wat als ze nou wel verkrachters zijn? Daar ga ik echt niet voor tekenen.
enquote:Officieel luidt de beschuldiging tegen de twee verkrachting.
Dit zijn pas effectieve straffen!quote:De executie van de jongens zou niet gebeuren door de gebruikelijke ophanging. Men zou de slachtoffers een zak over het hoofd trekken en ze dan van een hoge klif in een ravijn gooien. Mocht het slachtoffer het toch overleven, dan wordt hij alsnog opgehangen.
Tuurlijk!!!quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:31 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Neem maar van mij aan dat het geen verkrachters zijn.
Moeilijk hé..quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:34 schreef Revolution-NL het volgende:
Hitler was er niks bij.
We are a religion of peace...
de islam heb ik het overquote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:30 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat heeft het Iraanse cultuur hiermee te maken?
Verder is dit natuurlijk gewoon afschuwelijk.
Waar heeft het wel mee te maken?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:30 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat heeft het Iraanse cultuur hiermee te maken?
Verder is dit natuurlijk gewoon afschuwelijk.
quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:31 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Of je legt even uit wat jij wel weet en wij niet.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:39 schreef AryaMehr het volgende:
Gooi dit topic maar dicht. Ik geen zin om te discussiëren met infantiele mensen die een gebrek aan wereldkennis bezitten.
Nee, als je ze allemaal executeert, dan zijn ze er (daarna) niet meerquote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:49 schreef popolon het volgende:
No gays in Iran, says Ahmadinejad
Als ze er niet zijn hoef je ze ook niet te straffen !!
Voor 100 man ga je geen speciale regels makenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:49 schreef popolon het volgende:
De beschuldiging is dan ook, handig genoeg, verkrachting.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:49 schreef popolon het volgende:
Je moet leven volgens de richtlijnen van een perverse minderheid? Wat een laffe onzin.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Hint voor de betrokkenen: als er de doodstraf staat op het een of ander: DOE DAT DAN NIET!
Natuurlijk moet je je niet aan de regels houden als het je niet aanstaat.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:57 schreef StaalPaal het volgende:
[..]
Je moet leven volgens de richtlijnen van een perverse minderheid? Wat een laffe onzin.
Jij staat natuurlijk klaar om je broertje naar de ovens te brengen als ze erom vragen.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:59 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je je niet aan de regels houden als het je niet aanstaat.
Goed idee!!
Als dat de regels zijn...quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:01 schreef StaalPaal het volgende:
[..]
Jij staat natuurlijk klaar om je broertje naar de ovens te brengen als ze erom vragen.
Precies, want wie zijn wij nu helemaal om te denken dat het fout is om mensen in een ravijn te gooien.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:04 schreef __Saviour__ het volgende:
Je moet respect hebben voor andere culturen je weets.
En in Nederland zijn helemaal geen ravijnen!quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:07 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Precies, want wie zijn wij nu helemaal om te denken dat het fout is om mensen in een ravijn te gooien.
Da's alleen maar omdat we in NL zijn opgegroeid.
Waarvoor dacht jij dat die mijnen in Limburg dienden?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:08 schreef Tha_Erik het volgende:
En in Nederland zijn helemaal geen ravijnen!
Nee taakstraf voor verkrachting is geweldig!quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:07 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Precies, want wie zijn wij nu helemaal om te denken dat het fout is om mensen in een ravijn te gooien.
Da's alleen maar omdat we in NL zijn opgegroeid.
quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:08 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
En in Nederland zijn helemaal geen ravijnen!
Of gewoon een nieuw programma op RTL8.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:10 schreef Wokkel het volgende:
Gelukkig zijn hier geen ravijnen anders lag heel RTL boulevard erin
Wat dat betreft zijn we hier wel vooruitgaan.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:12 schreef DennisMoore het volgende:
Nouja, vroeger gebeurde het in NL natuurlijk ook wel.
Als op die ouwe schepen twee matrozen lagen te vozen, dan was het gebruikelijk om ze aan elkaar vast te binden en ze overboord te mikken. De VOC-mentaliteit.
matrozen?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:12 schreef DennisMoore het volgende:
Nouja, vroeger gebeurde het in NL natuurlijk ook wel.
Als op die ouwe schepen twee matrozen lagen te vozen, dan was het gebruikelijk om ze aan elkaar vast te binden en ze overboord te mikken. De VOC-mentaliteit.
Sure, in Iran komen geen homo's voor, en als ze er per ongeluk wel zijn zijn het er max. 100 waarvan het afslachten met een ":7" begeleid dient te worden.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:52 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Voor 100 man ga je geen speciale regels maken
En elke maand worden het er steeds minder
Jij hebt cijfers over het aantal homo's?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:19 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Sure, in Iran komen geen homo's voor, en als ze er per ongeluk wel zijn zijn het er max. 100 waarvan het afslachten met een ":7" begeleid dient te worden..
Dat schijnt altijd ca. 10% van de populatie te zijn.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:20 schreef Devrim_ het volgende:
Jij hebt cijfers over het aantal homo's?
Zullen er zeker enkele duizenden zijn. Plus een veelvoud aan personen die het onderdrukken.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:20 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Jij hebt cijfers over het aantal homo's?
Oh puber trouwens.
Dat grapje was al een paar keer gemaakt.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:24 schreef Aoristus het volgende:
ik dacht dat er geen homo's waren in Iran.
Zelfs de derde keer blijft dit een goede toevoeging aan het topic.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:24 schreef Aoristus het volgende:
ik dacht dat er geen homo's waren in Iran.
Dat meen je ook echt he?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:25 schreef Monidique het volgende:
Als dat de cultuur daar is, wie zijn wij om erover te oordelen?
Maakt het uit voor het antwoord?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:27 schreef Monidique het volgende:
Is dit een vraag of wil je gewoon gerustgesteld worden?
Ja.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:28 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Maakt het uit voor het antwoord?
Iran heeft meer dan 70 miljoen inwoners.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zullen er zeker enkele duizenden zijn. Plus een veelvoud aan personen die het onderdrukken.
Bronquote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:27 schreef Houtspeer het volgende:
Terwijl alleen de leiders slecht zijn.
Men zegt ook dat de gras altijd groener is aan de overkant, terwijl dat niet altijd zo is.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:28 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Bron?
Men zegt ook wel 's dat een land de leiders krijgt die het verdient...
Omdat het mij niet eerlijk lijkt. En waarschijnlijk 90% van de wereldbevolking ook niet. Dus ik ben niet de enige.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:25 schreef Monidique het volgende:
Als dat de cultuur daar is, wie zijn wij om erover te oordelen?
De leiders van Iran zijn helemaal niet slecht.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:27 schreef Houtspeer het volgende:
TS, waarom plaats je zulke slechte dingen over Iran hier op fok? Ik begrijp dat je 'awareness' wilt creëren, maar de meesten hier op fok zijn te oppervlakkig en denken dan dat Iran zelf superslecht is. Terwijl alleen de leiders slecht zijn.
Nou ja, nu zijn het er 2, straks vast een heleboelquote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:26 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dat grapje was al een paar keer gemaakt.
Die twee zijn zelf makkelijk te checken.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:30 schreef Houtspeer het volgende:
Men zegt ook dat de gras altijd groener is aan de overkant, terwijl dat niet altijd zo is.
Een banaan is geel, wil je daar ook een bron voor?
Ik denk het ook, het is wel iets te zwaar.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:30 schreef Zwansen het volgende:
Ik denk dat het een veel te zware straf is voor zo'n vergrijp. Heb jij er helemaal geen mening over?
Inderdaad. Ik heb geen mening over wat, nou ja, in dit voorbeeld Amerika doet in, bij voorbeeld, Irak. Als dat de oorlogszuchtige cultuur van de Amerikanen is, wie zijn wij om erover te oordelen?quote:Heb je ook geen mening over de V.S. en de oorlog in Irak? Omdat het nu eenmaal in de cultuur zit van de V.S. om de beste, sterkste te zijn en veel oorlogen te beginnen?
Ja okeeeee... Je ziet een ding aan iemand die goed is en dan ben je blind voor al de slechte dingen?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:30 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
De leiders van Iran zijn helemaal niet slecht.
Ahmadinejad is een van de weinige die zijn bek durft open te trekken tegen papa Bush![]()
Zouden meer landen moeten doen!!
Gast, ik hoop echt dat jij loopt te rellen hier. Kan me niet voorstellen dat iemand die de Iraanse cultuur niet afwijst, hier in Nederland kan en gaat wonen.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:30 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
De leiders van Iran zijn helemaal niet slecht.
Ahmadinejad is een van de weinige die zijn bek durft open te trekken tegen papa Bush![]()
Zouden meer landen moeten doen!!
Is dat niet heel normaal tegenwoordig?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:33 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Gast, ik hoop echt dat jij loopt te rellen hier. Kan me niet voorstellen dat iemand die de Iraanse cultuur niet afwijst, hier in Nederland kan en gaat wonen.
Ik zou niet graag in Iran willen wonen neequote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:33 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Gast, ik hoop echt dat jij loopt te rellen hier. Kan me niet voorstellen dat iemand die de Iraanse cultuur niet afwijst, hier in Nederland kan en gaat wonen.
Dan zou jouw reactie moeten zijn om die nuance duidelijk te maken, niet de TS vragen zulk nieuws niet meer te posten want dat riekt naar onder het tapijt willen vegen van elke misstand.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:27 schreef Houtspeer het volgende:
TS, waarom plaats je zulke slechte dingen over Iran hier op fok? Ik begrijp dat je 'awareness' wilt creëren, maar de meesten hier op fok zijn te oppervlakkig en denken dan dat Iran zelf superslecht is. Terwijl alleen de leiders slecht zijn.
Ken jij de Iraanse cultuur? Volgens mij alleen maar de slechte dingen die door de media voorgeschoteld worden. Maar ja, dat is dan niet jouw schuld.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:33 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tekenen natuurlijkquote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:36 schreef Monidique het volgende:
Maar goed... achterlijk, ja. Maar wat moeten we nou met petitiononline.com? Ik geloof er vooralsnog geen ruk van.
Dat klopt, maar dat zou niet helpen gezien de gemiddelde fokker. Eigenlijk moest ik het pm-en naar TS.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:35 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Dan zou jouw reactie moeten zijn om die nuance duidelijk te maken, niet de TS vragen zulk nieuws niet meer te posten want dat riekt naar onder het tapijt willen vegen van elke misstand.
Ik ken wel iets van Iran. Volgens mij is het een prachtig land. Ken zelfs 2 mensen uit Iran en die waren ook niet echt te spreken over de huidige regering en hun beleid. Maar goed, ook dat soort mensen zijn niet geheel objectief, maar zoiets vormt wel je mening uiteraard.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:37 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Ken jij de Iraanse cultuur? Volgens mij alleen maar de slechte dingen die door de media voorgeschoteld worden. Maar ja, dat is dan niet jouw schuld.
Je mag van alles zeggen over de Nederlandse cultuur, geen probleem, vrijheid van meningsuiting weet je wel. En als je dan een beetje je best doet wat genaunceerd en niet te eenzijdig over te komen zullen mensen nog naar je luisteren ook! Dat wij niets te zeggen hebben over het Iraanse beleid betekent toch niet dat we er niet onze mening over mogen geven?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:35 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ik zou niet graag in Iran willen wonen nee!
Maar als niemand iets over de Nederlandse cultuur of gebruiken mag zeggen vind ik dat Iran mag doen wat ze willen zolang het binnen hun grenzen gebeurt.
Wij als inwoners van Nederland/België hebben niks te zeggen over het Iraanse beleid.
Volgens mij zijn de mensen in de VS ook niet echt blij met de regering daarquote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:39 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik ken wel iets van Iran. Volgens mij is het een prachtig land. Ken zelfs 2 mensen uit Iran en die waren ook niet echt te spreken over de huidige regering en hun beleid. Maar goed, ook dat soort mensen zijn niet geheel objectief, maar zoiets vormt wel je mening uiteraard.
Toen iemand uit Turkije zei dat Nederland ook Turks moest geven op scholen stond iedereen op z'n achterste potenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:40 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Je mag van alles zeggen over de Nederlandse cultuur, geen probleem, vrijheid van meningsuiting weet je wel. En als je dan een beetje je best doet wat genaunceerd en niet te eenzijdig over te komen zullen mensen nog naar je luisteren ook! Dat wij niets te zeggen hebben over het Iraanse beleid betekent toch niet dat we er niet onze mening over mogen geven?
Ach welnee, er zijn altijd kortzichtige Tokkies, maar de meeste mensen kennen meer kleuren als enkel zwart en wit hoor. Ik zou graag eens naar Iran reizen als ik de kans zou krijgenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:39 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat zou niet helpen gezien de gemiddelde fokker. Eigenlijk moest ik het pm-en naar TS.
Wie zegt dat niemand iets over de NL'se cultuur mag zeggen?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:35 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ik zou niet graag in Iran willen wonen nee!
Maar als niemand iets over de Nederlandse cultuur of gebruiken mag zeggen vind ik dat Iran mag doen wat ze willen zolang het binnen hun grenzen gebeurt.
Wij als inwoners van Nederland/België hebben niks te zeggen over het Iraanse beleid.
Dus omdat mensen in de VS niet blij zijn met Bush, moeten we mensen die uit Iran komen maar niet serieus nemen?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:41 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de mensen in de VS ook niet echt blij met de regering daar
Nederland idem.
[..]
'Nederland moet les in het Turks geven'quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wie zegt dat niemand iets over de NL'se cultuur mag zeggen?
Deze mensen worden een ravijn ingegooid omdat ze iemand hebben verkrachtquote:En wat een onzin is het dat als je toevallig in een ander land woont je niets over een ander land mag zeggen? Er zullen een hoop dingen in bepaalde culturen zijn die je verwerpelijk vindt, maar waar je je bij neerlegt. Maar mensen om brengen omdat ze homoseksueel zijn?
Waarom Iran dan wel serieus nemen en de VS niet?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:45 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dus omdat mensen in de VS niet blij zijn met Bush, moeten we mensen die uit Iran komen maar niet serieus nemen?
En Nederlanders zeiken altijd. Alleen meestal over kleine dingen. Vrouwen stenigen en homo's ophangen vind ik iets anders dan zeuren over te hoge belasting of teveel aan files.
Uhuh, en de VS viel Irak binnen vanwege de massavernietigingswapens.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:47 schreef Devrim_ het volgende:
Deze mensen worden een ravijn ingegooid omdat ze iemand hebben verkracht
Misschien toch maar ff het bericht lezen?
Lang niet alle staten.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:50 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Waarom Iran dan wel serieus nemen en de VS niet?
De VS maakt nog steeds gebruik van de doodstraf hoor (met een spuitje maar het blijft een doodstraf)
Waar staat dat? Ik mis het even.quote:
Zeg, ik gaf die draai (de VS dus) niet aan het topic hoor.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:54 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ik mis ook even waarom je het meld
Heb ik niet meegekregen moet ik zeggen, dus ik stond ieg niet op mijn achterste poten, misschien andere mensen (op Fok) welquote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:41 schreef Devrim_ het volgende:
Toen iemand uit Turkije zei dat Nederland ook Turks moest geven op scholen stond iedereen op z'n achterste poten
Ik ben ook niet eens met het voorstel maar als iemand (moslims) zijn bek open trekt over Nederland is het weer van,quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:58 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Heb ik niet meegekregen moet ik zeggen, dus ik stond ieg niet op mijn achterste poten, misschien andere mensen (op Fok) wel. Het staat mensen in Iran toch ook vrij om boos te reageren op onze verontwaardiging over die doodstraf? Dat houdt de discussie gaande. Op verschillende middelbare scholen in NL kun je trouwens eindexamen in Turks doen hoor, dus ik neem aan dat dit over lagere scholen ging? Dat vind ik ook niet zo'n goed idee gezien de taalachterstand die onder allochtonen soms bestaat, tenzij het kan helpen die taalachterstand te bestrijden.
De meeste mensen zijn tegen de doodstraf in het algemeen, en dan maakt het niet of het over de VS of Iran gaat. Er is nog wel een verschil tussen het executeren van mensen vanwege een seksuele geaardheid (Iran) of vanwege een bewezen strafbaar feit tegen een buitenstaander (VS), waarbij het verschil er hem vooral in zit dat het in het tweede geval erom gaat dat de veroordeelde een onschuldige ander iets ergs heeft aangedaan, terwijl het in het eerste geval gaat om het beleven van seksualiteit waar elke deelnemer mee ingestemd heeft en buitenstaanders op geen enkele manier hinder van ondervinden.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:50 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
De VS maakt nog steeds gebruik van de doodstraf hoor (met een spuitje maar het blijft een doodstraf)
Eigenlijk is het wel typisch dat ze het zo brengen. Zouden de Iraanse Devrim_'s het niet pikken als ze praktiserende homo's martelen en het ravijn ingooien?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:47 schreef Devrim_ het volgende:
Deze mensen worden een ravijn ingegooid omdat ze iemand hebben verkracht
Em..Als er echt zoveel mensen in de VS tegen de doodstraf zouden zijn zou dat echt wel afgeschaft worden.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:06 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
De meeste mensen zijn tegen de doodstraf in het algemeen, en dan maakt het niet of het over de VS of Iran gaat. Er is nog wel een verschil tussen het executeren van mensen vanwege een seksuele geaardheid (Iran) of vanwege een bewezen strafbaar feit tegen een buitenstaander (VS), waarbij het verschil er hem vooral in zit dat het in het tweede geval erom gaat dat de veroordeelde een onschuldige ander iets ergs heeft aangedaan, terwijl het in het eerste geval gaat om het beleven van seksualiteit waar elke deelnemer mee ingestemd heeft en buitenstaanders op geen enkele manier hinder van ondervinden.
Dat cultuur begint hier toch ook al goed in te burgerenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:27 schreef ruud_fr het volgende:
achterlijke cultuur
zo, hebben we die vast gehad
Waarom moeten immorele regels gerespecteerd worden?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:10 schreef Devrim_ het volgende:
Verder moeten wij en de inwoners van Iran zelf de regels in dat land respecteren.
Weet je ook waarvoor ze in de VS de doodstraf geven? En waarvoor in Iran???quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:50 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Nee, dat is niet in het algemeen waar. Zo zijn Aboutaleb en Marcouch bijv. moslims die regelmatig hun bek opentrekken over NL (het zijn ten slotte bestuurders) en daar wordt door de grote meerderheid prima naar geluisterd. Ook die imam, Van Bommel, wordt o.h.a. aardig gepruimd. Omdat dat mensen zijn die met een wat gematigde boodschap komen en intelligent genoeg zijn om mee in discussie te gaan zonder meteen allerlei geschreeuw. NL-ers zijn i.h.a. behoorlijk eigenwijs, maar zijn toch ook wel behoorlijk bereid te luisteren naar andere groepen hoor. Zolang het maar enigszins respectvol is.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:02 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ik ben ook niet eens met het voorstel maar als iemand (moslims) zijn bek open trekt over Nederland is het weer van,
Bom erop
Achterlijk land
Tegen de muur zetten die gasten
Wie zijn dat wel om zoiets te zeggen etc. etc.
Wie ben jij om te beslissen wat 'immorele' regels zijn?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:12 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Waarom moeten immorele regels gerespecteerd worden?
Betoog jij nu dat homo zijn een halve identiteit is (whatever that may be) en dat ze dat homo zijn maar moeten laten?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:06 schreef Triggershot het volgende:
Die homo's daar moeten gewoon hun halve identiteit - homo zijn - weggooien.
En we gaan gewoon net zo hard door tot zij ook inzien dat wat ze doen fout is, zijn er al btw kamervragen gesteld over de mensen die ze nog willen vervolgen door een rechtzaak? Knettergek zijn ze geworden, knettergek, gewoon meteen executeren.
Jij bent het dus ook overal mee eens wat de V.S. betreft? Het zijn hun regels en het is niet aan ons om daarover te oordelen?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:15 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Wie ben jij om te beslissen wat 'immorele' regels zijn?
Ben jij een leider van Iran?
Denk het niet
Let eens op mijn schrijfstijl.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:16 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Betoog jij nu dat homo zijn een halve identiteit is (whatever that may be) en dat ze dat homo zijn maar moeten laten?
Dus jij zou gewoon je Joodse buurman hebben aangegeven bij de Duitsers natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:15 schreef Devrim_ het volgende:
Wie ben jij om te beslissen wat 'immorele' regels zijn?
Ben jij een leider van Iran?
Denk het niet
Sommige homoseksuelen in Iran vluchten dan ook. Zo ook naar Nederland. Niet zo fijn als er officieel de doodstraf staat op je seksuele geaardheid en je voortdurend in angst moet leven.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:10 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Em..Als er echt zoveel mensen in de VS tegen de doodstraf zouden zijn zou dat echt wel afgeschaft worden.
Verder moeten wij en de inwoners van Iran zelf de regels in dat land respecteren.
Wil je dat niet mag je vertrekken..Netzoals dat keihard in Nederland geschreeuwd word.
Pas je je niet aan? Wegwezen dan
Op zich heeft hij wel een punt.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:18 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dus jij zou gewoon je Joodse buurman hebben aangegeven bij de Duitsers natuurlijk.
Want dat waren de regels..
Maakt dat echt wat uit?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:13 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Weet je ook waarvoor ze in de VS de doodstraf geven? En waarvoor in Iran???
Jezus. Wat een figuur ben jij.
Ja maar Aboutaleb en Marcouch zijn mensen die dieper zijn betrokken in Nederland en je eigenlijk al Nederlander zou kunnen noemen ipv Marokkaan oid.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:15 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Nee, dat is niet in het algemeen waar. Zo zijn Aboutaleb en Marcouch bijv. moslims die regelmatig hun bek opentrekken over NL (het zijn ten slotte bestuurders) en daar wordt door de grote meerderheid prima naar geluisterd. Ook die imam, Van Bommel, wordt o.h.a. aardig gepruimd. Omdat dat mensen zijn die met een wat gematigde boodschap komen en intelligent genoeg zijn om mee in discussie te gaan zonder meteen allerlei geschreeuw. NL-ers zijn i.h.a. behoorlijk eigenwijs, maar zijn toch ook wel behoorlijk bereid te luisteren naar andere groepen hoor. Zolang het maar enigszins respectvol is.
Ik ben het in grote lijnen eens met de V.S (je kan nooit 100% eens zijn met zulke dingen)quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:17 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Jij bent het dus ook overal mee eens wat de V.S. betreft? Het zijn hun regels en het is niet aan ons om daarover te oordelen?
Hoe intolerant dan ook, wij vinden hun aanpak en vervolging van homo's immoreel, akkoord en we wijzen het af, zij doen het zelfde, alleen vinden zij dan homosexualiteit immoreel.quote:
Flauwekul.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:20 schreef Devrim_ het volgende:
Het enige wat je als buitenstaander daar kan veranderen is dat ze zich nog strenger gaan gedragen doordat ze zich opgestookt voelen door het buitenland.
Komen de Joden ook weer langs.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:18 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dus jij zou gewoon je Joodse buurman hebben aangegeven bij de Duitsers natuurlijk.
Want dat waren de regels..
Ja dus?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:21 schreef Triggershot het volgende:
Hoe intolerant dan ook, wij vinden hun aanpak en vervolging van homo's immoreel, akkoord en we wijzen het af, zij doen het zelfde, alleen vinden zij dan homosexualiteit immoreel.
Wij hangen geen mensen op die het immoreel vinden.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoe intolerant dan ook, wij vinden hun aanpak en vervolging van homo's immoreel, akkoord en we wijzen het af, zij doen het zelfde, alleen vinden zij dan homosexualiteit immoreel.
O RLY?quote:
Maar inhoudelijk kun je er blijkbaar niet op ingaan?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:22 schreef Devrim_ het volgende:
Komen de Joden ook weer langs.
Gezellig
Wie kopt Adolf Hitler en de (vermeende!) Armeense genocide ook nog even in
Is het niet tegen objectieve principes om hun moraliteit neer te halen omdat het niet strookt met onze subjectieve standplaatsgebonden moreel?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:22 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja dus?
Betekent dat dat de een geen ongelijk kan hebben en de ander gelijk?
En er zijn tal van voorbeelden waarbij mensen na buitenlandse inmenging, bemiddeling en publiciteit een lagere straf kregen of zelfs werden vrijgelaten.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:23 schreef Devrim_ het volgende:
O RLY?
Volgens mij heeft de Iraanse regering o.a. strengere regels ingesteld qua hoofddoeken sinds dat kat en muis spelletje is begonnen tussen Iran en de VS.
Is zelfs op de FOK!Frontpage geweest.
Vergeleken met de maatstaven van Iran en hun straffen belonen wij de verkrachters en criminelen hier in NL.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wij hangen geen mensen op die het immoreel vinden.
Ik had het niet over de bevolking in de VS maar hier in NL. Ook in de VS lijkt er steeds meer verzet tegen te komen trouwens, de doodstraf geldt daar ook niet meer in alle staten, nog in 37 van de 50 staten. Ik kan een regel nog wel respecteren maar dat betekent niet dat ik het er mee eens hoef te zijn. Ik hoop van harte dat in Iran de situatie voor homo's menselijker wordt, ik kan mijn wens daarover uiten, maar het is aan de bevolking zelf om iets al dan niet te veranderen. In NL wordt (overdreven) geageerd tegen kutmarokkanen en soortgelijken die anderen lastigvallen en/of fysiek wat aandoen. Daar gaat het om (hoewel het idd helaas een steeds blindere discussie wordt...).quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:10 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Em..Als er echt zoveel mensen in de VS tegen de doodstraf zouden zijn zou dat echt wel afgeschaft worden.
Wil je dat niet mag je vertrekken..Netzoals dat keihard in Nederland geschreeuwd word.
Pas je je niet aan? Wegwezen dan
Wtf heeft mijn buurman hiermee te maken? (Mijn buurman is niet eens Joods!)quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:24 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Maar inhoudelijk kun je er blijkbaar niet op ingaan?
Als jij slaafs de regels volgt, dan is dat de consequentie.
En dat laat goed zien dat je nog niet zo volwassen bent.
Nope, cultuurrelativisme is een doodlopende weg.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:25 schreef Triggershot het volgende:
Is het niet tegen objectieve principes om hun moraliteit neer te halen omdat het niet strookt met onze subjectieve standplaatsgebonden moreel?
Hoe fout dan ook, zij handelen wel vanuit een perspectief wat in hun ogen 'immoreel' is, daar ligt het probleem en punt van Devrim.
OMGquote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:26 schreef Devrim_ het volgende:
Wtf heeft mijn buurman hiermee te maken? (Mijn buurman is niet eens Joods!)
Overigens zou ik het wel doen hoor.
Puur om mijzelf en mijn familie te beschermen...Hoe zou men in die tijd moeten weten hoe de oorlog zou aflopen?
Maar ok..dat is een hele andere discussie
Ja leuk maar dat lukt bij kleine en kwetsbare landen als bijv. Afghanistan.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:25 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En er zijn tal van voorbeelden waarbij mensen na buitenlandse inmenging, bemiddeling en publiciteit een lagere straf kregen of zelfs werden vrijgelaten.
Nu jij weer.
Men hoeft het niet te relativeren, of nuanceren, op welke gebied dan ook, dat is mijn doel niet, uiteindelijk zal die persoon even veel pijn voelen en zal hij sterven of hij nu terecht berecht is of onterecht, maar wij hebben niet te bepalen wat moreel is voor de Iraniers.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:26 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nope, cultuurrelativisme is een doodlopende weg.
Tja het is jammer voor de homo's in Iran dat ze niet normaal kunnen leven daar (van mij mogen ze er met rust gelaten worden hoor) maar Iran moet zichzelf uit die situatie trekken en niet het buitenland.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:26 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ik had het niet over de bevolking in de VS maar hier in NL. Ook in de VS lijkt er steeds meer verzet tegen te komen trouwens, de doodstraf geldt daar ook niet meer in alle staten, nog in 37 van de 50 staten. Ik kan een regel nog wel respecteren maar dat betekent niet dat ik het er mee eens hoef te zijn. Ik hoop van harte dat in Iran de situatie voor homo's menselijker wordt, ik kan mijn wens daarover uiten, maar het is aan de bevolking zelf om iets al dan niet te veranderen. In NL wordt (overdreven) geageerd tegen kutmarokkanen en soortgelijken die anderen lastigvallen en/of fysiek wat aandoen. Daar gaat het om (hoewel het idd helaas een steeds blindere discussie wordt...).
Zolang dat niet gebeurt, d.w.z. zolang jij je leven leeft zonder andere mensen lastig te vallen/iets aan te doen, ben je vrij om te beleven/geloven/liefhebben hoe en wat je wilt. Dat geldt in Iran klaarblijkelijk niet en dat maakt een groot verschil.
Het regime daar zeker wel. Zij hebben het recht niet om die onschuldige mensen te veroordelen.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Men hoeft het niet te relativeren, of nuanceren, op welke gebied dan ook, dat is mijn doel niet, uiteindelijk zal die persoon even veel pijn voelen en zal hij sterven of hij nu terecht berecht is of onterecht, maar wij hebben niet te bepalen wat moreel is voor de Iraniers.
Als die normen in NL fout en achterlijk en immoreel zijn, dan zijn ze dat elders ook.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:26 schreef Triggershot het volgende:
Vergeleken met de maatstaven van Iran en hun straffen belonen wij de verkrachters en criminelen hier in NL.
Waarom niet? Is dat niet 'politiek correct'?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:28 schreef Triggershot het volgende:
maar wij hebben niet te bepalen wat moreel is voor de Iraniers.
Iemand die onschuldig is volgens jouw normen neem ik aan?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:29 schreef Perecules het volgende:
[..]
Het regime daar zeker wel. Zij hebben het recht niet om die onschuldige mensen te veroordelen.
ipv te OMG-en zou je er natuurlijk ook inhoudelijk op kunnen ingaan.quote:
Hoe kom jij erop dat die mensen onschuldig zijn?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:29 schreef Perecules het volgende:
[..]
Het regime daar zeker wel. Zij hebben het recht niet om die onschuldige mensen te veroordelen.
Met nadruk op vergeleken met Iraanse maatstaven van straffen he, nogmaals vergeleken, als je in Iran voor verkrachting wordt opgehangen of wat dan ook vs 8 jaar voor het vermoorden van iemand in Nederland waarvan 2 jaar voorwaardelijk dan is straffen in Nederland een beloning, met verlof en evenementen van dien, nogmaals vergeleken met.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:30 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Als die normen in NL fout en achterlijk en immoreel zijn, dan zijn ze dat elders ook.
Anders is je moraal geen knip voor de neus waard.
Als er straks bijvoorbeeld mensen met blauwe ogen worden vervolgd, gemarteld en geexecuteerd in Iran, dan hebben wij het recht zeker ook niet om te protesteren omdat het immoreel is. Iraniers zijn niet een groep. Een groot gedeelte is wel beschaafd. Het zijn geen barbaren daar.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Men hoeft het niet te relativeren, of nuanceren, op welke gebied dan ook, dat is mijn doel niet, uiteindelijk zal die persoon even veel pijn voelen en zal hij sterven of hij nu terecht berecht is of onterecht, maar wij hebben niet te bepalen wat moreel is voor de Iraniers.
Stel nou dat zij hun moraal jou willen opleggen, vindt jij dat oke?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:31 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Waarom niet? Is dat niet 'politiek correct'?
'k Vind het net zo fout om een homo in Amsterdam te doden als in Iran.
Iran betekent wel land van Ariers, relevant? Wellicht. Protesteren en je mening uiten mag altijd heb ik niets op tegen.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:33 schreef Perecules het volgende:
[..]
Als er straks bijvoorbeeld mensen met blauwe ogen worden vervolgd, gemarteld en geexecuteerd in Iran, dan hebben wij het recht zeker ook niet om te protesteren omdat het immoreel is. Iraniers zijn niet een groep. Een groot gedeelte is wel beschaafd. Het zijn geen barbaren daar.
En jij noemt mij onvolwassen?quote:
Ja hoor, dat mogen ze proberen. En ik houd het recht om daartegen te protesteren als het conflicteert met mijn moraal en geweten.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:33 schreef Triggershot het volgende:
Stel nou dat zij hun moraal jou willen opleggen, vindt jij dat oke?
Zijn zij in jouw ogen wel schuldig als het enkel om het praktiseren van homoseksualiteit zou gaan?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Iemand die onschuldig is volgens jouw normen neem ik aan?
Nee, ik heb het echt over geforceerd opdringen dmv een invasie of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:35 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja hoor, dat mogen ze proberen. En ik houd het recht om daartegen te protesteren als het conflicteert met mijn moraal en geweten.
Nee, we straffen minder zwaar. Dat is geen belonen, dat is gewoon een gevolg van het feit dat zwaarder straffen over het algemeen nauwelijks helpt. Ik ben het met je eens dat de straffen wel eens licht lijken en dat je een gevoel van onrechtvaardigheid overvalt. Maar feit blijft dat nog nooit gebleken is dat zwaarder straffen preventief werkt. Sterker nog, er zijn meer aanwijzingen dat het geen positief effect heeft. Blijven alleen de negatieve effecten, zoals de hogere kosten van een grotere populatie gevangenen en de moeilijkere reïntegratie na een langere straf (met het risico dat iemand zo losgesneden is van de maatschappij dat illegale praktijken opnieuw lonken).quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vergeleken met de maatstaven van Iran en hun straffen belonen wij de verkrachters en criminelen hier in NL.
Je mist mijn punt.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:35 schreef Perecules het volgende:
[..]
Zijn zij in jouw ogen wel schuldig als het enkel om het praktiseren van homoseksualiteit zou gaan?
In mijn ogen niet maar volgens de Iraanse regels wélquote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:35 schreef Perecules het volgende:
[..]
Zijn zij in jouw ogen wel schuldig als het enkel om het praktiseren van homoseksualiteit zou gaan?
Ik ga er vanuit dat de beschuldiging van 'verkrachting' verzonnen is, zoals daar vaker schijnt te gebeuren, volgens rapporten van mensenrechtenclubs.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:32 schreef Triggershot het volgende:
Met nadruk op vergeleken met Iraanse maatstaven van straffen he, nogmaals vergeleken, als je in Iran voor verkrachting wordt opgehangen of wat dan ook vs 8 jaar voor het vermoorden van iemand in Nederland waarvan 2 jaar voorwaardelijk dan is straffen in Nederland een beloning, met verlof en evenementen van dien, nogmaals vergeleken met.
Zum Befehl! *klak*quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:37 schreef Devrim_ het volgende:
In mijn ogen niet maar volgens de Iraanse regels wél
En daar gaat het toch ook om?
Moordenaars en verkrachters zouden ook niet vrij mogen komen.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:36 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Nee, we straffen minder zwaar. Dat is geen belonen, dat is gewoon een gevolg van het feit dat zwaarder straffen over het algemeen nauwelijks helpt. Ik ben het met je eens dat de straffen wel eens licht lijken en dat je een gevoel van onrechtvaardigheid overvalt. Maar feit blijft dat nog nooit gebleken is dat zwaarder straffen preventief werkt. Sterker nog, er zijn meer aanwijzingen dat het geen positief effect heeft. Blijven alleen de negatieve effecten, zoals de hogere kosten van een grotere populatie gevangenen en de moeilijkere reïntegratie na een langere straf (met het risico dat iemand zo losgesneden is van de maatschappij dat illegale praktijken opnieuw lonken).
Daar gaat het nu toch niet over. Het gaat er om dat burgerbevolking en regeringen in landen waar wel vrijheid is protesteren bij het regime.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, ik heb het echt over geforceerd opdringen dmv een invasie of iets dergelijks.
Of ik het goed vind wanneer een vreemde mogendheid NL binnenvaltquote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:36 schreef Triggershot het volgende:
Nee, ik heb het echt over geforceerd opdringen dmv een invasie of iets dergelijks.
Nogmaals waarde van belonen is als je het gaat vergelijken, overigens vind ik het een wel erg foute gevolg, alsof lichter straffen dan wel gaat helpen??quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:36 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Nee, we straffen minder zwaar. Dat is geen belonen, dat is gewoon een gevolg van het feit dat zwaarder straffen over het algemeen nauwelijks helpt. Ik ben het met je eens dat de straffen wel eens licht lijken en dat je een gevoel van onrechtvaardigheid overvalt. Maar feit blijft dat nog nooit gebleken is dat zwaarder straffen preventief werkt. Sterker nog, er zijn meer aanwijzingen dat het geen positief effect heeft. Blijven alleen de negatieve effecten, zoals de hogere kosten van een grotere populatie gevangenen en de moeilijkere reïntegratie na een langere straf (met het risico dat iemand zo losgesneden is van de maatschappij dat illegale praktijken opnieuw lonken).
Jij kent ze?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:31 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Als ze een afwijkende intentie en motief hebben van vervolgen buiten wat ze opgeven zijn ze onder andere bezig met zelfbedrog, maar ergens vanuit gaan zegt absoluut niets.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:37 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat de beschuldiging van 'verkrachting' verzonnen is, zoals daar vaker schijnt te gebeuren, volgens rapporten van mensenrechtenclubs.
Het gaat om een benadering, beschouwing en opleggen, dat namelijk iedereen handelt als hoe ze moreel achten en immorele dingen aanpakken, ook jij doet dat, ook ik.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:38 schreef Perecules het volgende:
[..]
Daar gaat het nu toch niet over. Het gaat er om dat burgerbevolking en regeringen in landen waar wel vrijheid is protesteren bij het regime.
Omdat dan de link met de VS vs. Irak en mogelijk Iran kan worden gelegd en wij op één hoop kunnen worden geveegd met de Bushstemmende rednecks.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:39 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Of ik het goed vind wanneer een vreemde mogendheid NL binnenvalt?
Wat is dat voor rare vraag?
Wat een vage zin.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:41 schreef Triggershot het volgende:
Als ze een afwijkende intentie en motief hebben van vervolgen buiten wat ze opgeven zijn ze onder andere bezig met zelfbedrog, maar ergens vanuit gaan zegt absoluut niets.
Tsjaah, jij schrijft je zelf de vrijheid toe dat je in mijn scenario recht hebt om te protesteren, dus vraag ik het je in een geval waar je de vrijheden niet hebt, dus dat andermans moreel jou wordt opgelegdquote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:39 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Of ik het goed vind wanneer een vreemde mogendheid NL binnenvalt?
Wat is dat voor rare vraag?
Nee,quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:42 schreef Perecules het volgende:
Triggershot en Devrim zouden jullie wel of niet een petitie tekenen als protest tegen vervolging van homoseksuelen als vaststond dat deze mannen enkel werden geexetuurd voor het praktiseren van homoseksualiteit, dus niet voor verkrachting.
Je duikt nu in details en omstandigheden waarin overheid van Iran in participeert, dat verdedig ik niet en omdat ik grotendeels jouw moreel deel - standplaatsgebondenheid - keur ik het af, maar daar hadden we het dan ook niet over, of het goed of fout is, wat dat is zo subjectief als mooi en lelijk.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:42 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wat een vage zin.
Volgens mensenrechtenclubs worden er in de praktijk regelmatig valse aanklachten verzonnen om, ook richting buitenland, de executies te rechtvaardigen.
'k Geef het Iraanse regime bij het ophangen van tieners niet echt het voordeel van de twijfel.
Wat is dan de vraag? Stel Iran valt Nederland binnen en gaat hier homo's oppakken... wat dan? Of ik dat okay vind? Nee, natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:43 schreef Triggershot het volgende:
Tsjaah, jij schrijft je zelf de vrijheid toe dat je in mijn scenario recht hebt om te protesteren, dus vraag ik het je in een geval waar je de vrijheden niet hebt, dus dat andermans moreel jou wordt opgelegd
so he held, heb jij even begrepen wat ik bedoelde.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:42 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Omdat dan de link met de VS vs. Irak en mogelijk Iran kan worden gelegd en wij op één hoop kunnen worden geveegd met de Bushstemmende rednecks..
En daarin verschillen we dus van mening.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:45 schreef Triggershot het volgende:
of het goed of fout is, wat dat is zo subjectief als mooi en lelijk.
Waarom niet, ook mijn kind kan een homo zijn die in Iran even wat monumenten wil bekijken.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:42 schreef Perecules het volgende:
Triggershot en Devrim zouden jullie wel of niet een petitie tekenen als protest tegen vervolging van homoseksuelen als vaststond dat deze mannen enkel werden geexetuurd voor het praktiseren van homoseksualiteit, dus niet voor verkrachting.
Dat we eisen dmv politieke druk dat zij zich aanpassen aan onze moraal, gedwongen, ongeacht the case may be.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:45 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wat is dan de vraag? Stel Iran valt Nederland binnen en gaat hier homo's oppakken... wat dan? Of ik dat okay vind? Nee, natuurlijk niet.
Nee lichter straffen helpt ook niet. Uiteindelijk is het onomkoombaar dat misdaad zal blijven bestaan en dat er andere zaken als de strafmaat veel bepalender zijn voor de hoeveelheid misdaad. Straffen zijn voor een deel ook bedoeld om recht te doen aan het rechtsvaardigheidsgevoel in de maatschappij, en je ziet rechters daar de laatste tijd ook in zekere mate meebuigen met de huidige tijdsgeest en zwaardere straffen gaan uitdelen.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nogmaals waarde van belonen is als je het gaat vergelijken, overigens vind ik het een wel erg foute gevolg, alsof lichter straffen dan wel gaat helpen??
Als ze mij oppakken omdat ik homo ben, ondersteboven ophangen, m'n voetzolen kapotslaan met een knuppel en 230V op m'n ballen zetten beken ik ook wel dat ik een verkrachter ben, kwestie van overtuigend ondervragen...quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:29 schreef schatje het volgende:
Natuurlijk wel, alleen niet in een universele goed en kwaad, talloze dingen die ik kan opnoemen die ik goed noem waarmee jij het niet eens (hoeft te zijn/) mee bentquote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:46 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En daarin verschillen we dus van mening.
Ik geloof wél in goed en fout, jij blijkbaar niet.
hier heb ik al antwoord op gegeven, meerdere malen in dit topic.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:49 schreef keesjeislief het volgende:
Maar dit is offtopic. Vind je niet dat iemand zijn leven ontnemen omdat hij een bepaalde beleving van seksualiteit heeft, zonder anderen schade te doen, een moraal is die in geen enkel universum houdbaar zou moeten zijn?
Sorry.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
so he held, heb jij even begrepen wat ik bedoelde.
Dat bedoel ik dus.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:49 schreef Triggershot het volgende:
Natuurlijk wel, alleen niet in een universele goed en kwaad
En dat ik het niet met je eens ben, dat iets niet universeel kan zijn/is vind jij goed of slecht?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:54 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus.
Ik vind dat iets universeel goed of kwaad kan zijn, ongeacht of men dat elders ook zo vindt of niet.
Dat is toch altijd al zo? Er wordt toch altijd al politieke druk uitgeoefend op landen onderling. Kijk naar de individuele landen, de VN en mensenrechtenorganisaties.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat we eisen dmv politieke druk dat zij zich aanpassen aan onze moraal, gedwongen, ongeacht the case may be.
Universeel is er een afkeer van het vervolgen van onschuldige mensen.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En dat ik het niet met je eens ben, dat iets niet universeel kan zijn/is vind jij goed of slecht?
Mja alleen volgt ene veto de andere als het op Israel aan komt, lekker representatief ook.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:15 schreef Perecules het volgende:
[..]
Dat is toch altijd al zo? Er wordt toch altijd al politieke druk uitgeoefend op landen onderling. Kijk naar de individuele landen, de VN en mensenrechtenorganisaties.
Jup, alleen is 'onschuldig' niet universeel te noemen.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:16 schreef Perecules het volgende:
[..]
Universeel is er een afkeer van het vervolgen van onschuldige mensen.
Maar toch, ook op Israel wordt druk uitgeoefend door andere landen, de VN en mensenrechtenorganisaties.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja alleen volgt ene veto de andere als het op Israel aan komt, lekker representatief ook.
Waar ben je schuldig aan als je homo bent?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jup, alleen is 'onschuldig' niet universeel te noemen.
zelden tot nooit, heel selectief, maar verschilligheid in de VN en dat Iran lid is van VN is eigenlijk grootste bewijs dat er geen universeel moreel is.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:27 schreef Perecules het volgende:
[..]
Maar toch, ook op Israel wordt druk uitgeoefend door andere landen, de VN en mensenrechtenorganisaties.
In Iran ben je dan dus schuldig.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:28 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Waar ben je schuldig aan als je homo bent?
Het is 'hun cultuur' ook niet. Het is de weerzinwekkende instelling van een aantal fundamentalistische gestoorde gekken.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:29 schreef wonderer het volgende:
Is zeggen "hun cultuur, daar moeten we ons niet mee bemoeien" terwijl er mensen lijden niet net hetzelfde als de andere kant opkijken als er iemand in elkaar wordt geslagen?
Onder 'iedereen' valt ook de Iraanse wetmakers niet?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:32 schreef Perecules het volgende:
Triggershot en Devrim even een ander voorbeeld.
Stel je voor dat Iran besluit om de doodstraf in te voeren voor Soennieten, omdat zij immoreel zouden zijn. Vervolgens worden Soennieten vervolgd, gemarteld en geexecuteerd door ze van een ravijn te gooien. Dan is het toch niet meer dan normaal, dat regeringen en burgers van andere landen protesteren? Iedereen kan toch begrijpen dat zoiets onethisch is?
Dus geweld is nu een onderdeel van een cultuur geworden?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:29 schreef wonderer het volgende:
Is zeggen "hun cultuur, daar moeten we ons niet mee bemoeien" terwijl er mensen lijden niet net hetzelfde als de andere kant opkijken als er iemand in elkaar wordt geslagen?
Bijna iedereen dan. Laten we zeggen mensen met een normaal ontwikkeld ethisch besef, maar goed wat vind jij?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onder 'iedereen' valt ook de Iraanse wetmakers niet?
Iran wil homo's in een ravijn gooienquote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:37 schreef Perecules het volgende:
[..]
Bijna iedereen dan. Laten we zeggen mensen met een normaal ontwikkeld ethisch besef, maar goed wat vind jij?
Ik stel de vraag nogmaals.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In Iran ben je dan dus schuldig.
Ik wil het wel blijven herhalen hoor:quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:39 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik stel de vraag nogmaals.
WAAR ben je schuldig aan als je homo bent?
Dat ze in Iran allerlei smoesje in naam van een sprookjesboek verzinnen heb ik werkelijk schijt aan.
Voor dit soort zaken waar daadwerkelijk niemand last van heeft en waar je niemand leed mee betrokkend (zowel fysiek als wel psygisch) zou nergens ter wereld een straf op mogen staan.
Dus als ik het goed begrijp vind jij het wel normaal en moedig jij het aan als burgers en regeringen van andere landen druk uitoefenen op de regering van een ander land, zoals hier in het geval van vervolging van homoseksuelen?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Iran wil homo's in een ravijn gooien
Omdat ik mijn ethiek in Nederland heb gevormd en ben beinvloed wel ja, maar geen idee wat mijn standpunt zou zijn als ik in staphorst woonde, maar hier en nu wel ja.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:45 schreef Perecules het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp vind jij het wel normaal en moedig jij het aan als burgers en regeringen van andere landen druk uitoefenen op de regering van een ander land, zoals hier in het geval van vervolging van homoseksuelen?
Dan kun je ook begrijpen dat normale mensen Iran een achterlijk kutland vinden en het boek waarop hun rechtsysteem zich baseert een minder waard vinden dan de pleepapier die vanmiddag door de plee is gespoeld.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik wil het wel blijven herhalen hoor:
IN IRAN BEN JE SCHULDIG ALS JE EEN HOMO BENT
Net zoals zij schijt hebben aan jouw ethiek, en nu?
Nu kunnen burgers en regeringen van andere landen druk uitoefenen op Iran om iets minder schijt te hebben aan ethiek.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik wil het wel blijven herhalen hoor:
IN IRAN BEN JE SCHULDIG ALS JE EEN HOMO BENT
Net zoals zij schijt hebben aan jouw ethiek, en nu?
Ik noem China geen achterlijk kutland omdat er een paar idiote dictators aan macht zijn, staat mijn moreel mij niet toe, jouwe wel?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:47 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dan kun je ook begrijpen dat normale mensen Iran een achterlijk kutland vinden en het boek waarop hun rechtsysteem zich baseert een minder waard vinden dan de pleepapier die vanmiddag door de plee is gespoeld.
Toch?
Progressie is van alle tijden.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:48 schreef Perecules het volgende:
[..]
Nu kunnen burgers en regeringen van andere landen druk uitoefenen op Iran om iets minder schijt te hebben aan ethiek.
Nee, het gaat om het wegkijken terwijl er iets ergs gebeurt (er worden jonge jongens vermoord op een behoorlijk brute manier, de reden maakt niet eens uit) met een bepaalde "reden".quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus geweld is nu een onderdeel van een cultuur geworden?
vanwaar de 'cultuur' dan?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:52 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nee, het gaat om het wegkijken terwijl er iets ergs gebeurt (er worden jonge jongens vermoord op een behoorlijk brute manier, de reden maakt niet eens uit) met een bepaalde "reden".
Regressie helaas ook.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Progressie is van alle tijden.
Maar dan kan net zo een dreiging zijn als een vooruitgang, stel je voor dat Iran ook haar ow zo fijne idealen buiten haar landgrenzen wil brengen en andere mensen 'helpen'?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:53 schreef Perecules het volgende:
[..]
Regressie helaas ook.Maar goed, we moeten buiten de landgrenzen kijken om andere mensen te helpen. Wij zijn niet alleen maar burger van een land, maar ook wereldburgers.
Omdat dat hier gezegd werd door een aantal mensen... "hun cultuur dus wij moeten ons er niet mee bemoeien"quote:
quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:58 schreef wonderer het volgende:
[..]
Omdat dat hier gezegd werd door een aantal mensen... "hun cultuur dus wij moeten ons er niet mee bemoeien"
Misschien wil het regime in Iran dat wel, maar hebben zij daar de macht en middelen niet voor. Tenminste dat hoop ik niet.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar dan kan net zo een dreiging zijn als een vooruitgang, stel je voor dat Iran ook haar ow zo fijne idealen buiten haar landgrenzen wil brengen en andere mensen 'helpen'?
Wat wij weten en jij niet is dat de authoriteit in Iran niet de cultuur van de bewoners representeert, het tegenovergestelde juist.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waar heeft het wel mee te maken?
[..]
[..]
Of je legt even uit wat jij wel weet en wij niet.
Dat niemand, in welke willekeurige uithoek hier op aarde, onder dwang in zijn menselijke integriteit wil worden aangetast is simpelweg universeel.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En dat ik het niet met je eens ben, dat iets niet universeel kan zijn/is vind jij goed of slecht?
quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:36 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Moeilijk hé..
Het verschil tussen een cultuur regime en een religie zien..
Dat is net zoals zeggen dat niemand onder dwang...:quote:Op zaterdag 2 februari 2008 01:07 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat niemand, in welke willekeurige uithoek hier op aarde, onder dwang in zijn menselijke integriteit wil worden aangetast is simpelweg universeel.
Dan hoop ik dat het serieverkrachters zijn en alle idioten daar verkrachten.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:29 schreef schatje het volgende:
Nee.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 01:32 schreef Xith het volgende:
[..]
Dat is net zoals zeggen dat niemand onder dwang...:
...ijsjes wilt eten
...geld wilt aannemen
...etc...
Kan mij voorstellen als je mensenrechten ondergeschikt acht aan sektarische idioten.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 10:00 schreef Burakius het volgende:
' Mensenrechten-organisaties stellen '
Hier stopte ik
Lol!quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik noem China geen achterlijk kutland omdat er een paar idiote dictators aan macht zijn, staat mijn moreel mij niet toe, jouwe wel?
Owned.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 12:02 schreef retteketet het volgende:
Ik kan iedereen aanraden om uiterst kritisch te zijn ten opzichte van welke berichtgeving over Iran dan ook. Er zijn de laatste tijd al zoveel grove leugens over dat land verspreid...
Alleen is het zo dat de homo in Iran al een crimineel is en zeker dus niet onschuldig volgens hun wetten en dat we maar negeren dat het gaat om een verkrachter in het bericht alleen omdat het iran is, al wij op zo een manier kunnen bemoeien met ze, dan vraag ik me af waar de grens ligt op internationaal niveau wat ene land over andere te zeggen heeft.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 23:04 schreef Perecules het volgende:
[..]
Misschien wil het regime in Iran dat wel, maar hebben zij daar de macht en middelen niet voor. Tenminste dat hoop ik niet.
Het kan niet zo zijn, zoals al eerder terecht is opgemerkt, dat wij gewoon de andere kant op kijken bij vervolging van onschuldige homoseksuelen (of anderen) enkel omdat Iran ons niet direct bedreigd. Als een crimineel een ander mens tot slachtoffer maakt en je kan, zonder gevaar voor jezelf, iets doen, dan zullen veel mensen iets doen om het onschuldige slachtoffer te helpen. Je laat het slachtoffer niet zomaar aan zijn eigen lot over.
Dat zelfde zou je dan moeten hebben met doodstraf in de VS, we hebben al eeuwen geleden samen afgesproken dat het doden van mensen tegen (sociaal) humanisme is.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 01:07 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat niemand, in welke willekeurige uithoek hier op aarde, onder dwang in zijn menselijke integriteit wil worden aangetast is simpelweg universeel.
De president heeft alleen macht voor zover de dictaoriale regime van ayatollahs dat toe laten, weleens gehoord van 'hoeders van de revolutie' ?quote:Op zaterdag 2 februari 2008 11:41 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Lol!
Het ligt in Iran dus aan de dictator daar?
Ik dacht nog altijd dat Iran een president had...
Want?quote:talk about het ingooien van je eigen ramen
Uhuh, dus wel he, de religieuze revolutionaire garde maakt daar de wetten uit, alleen zij hebben een bevoeghdeid in Iran. Onder Pahlavi was het veel progressiever en modern en de normale samenleving is de regime beu, tis dat ze geen andere keus hebben.quote:Nee Triggy... het ligt daar niet aan de dictator... het ligt daar aan al die relifreaks die daar graag alles wat buiten hun sprookjesboek valt keihard willen afstraffen en de normale islamitische bevolking doet keihard mee!
Als jij het verkrachter verhaal gelooft spreekt dat boekdelen over jou.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Alleen is het zo dat de homo in Iran al een crimineel is en zeker dus niet onschuldig volgens hun wetten en dat we maar negeren dat het gaat om een verkrachter in het bericht alleen omdat het iran is, al wij op zo een manier kunnen bemoeien met ze, dan vraag ik me af waar de grens ligt op internationaal niveau wat ene land over andere te zeggen heeft.
Poging tot ad hominem, tof!quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:13 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Als jij het verkrachter verhaal gelooft spreekt dat boekdelen over jou.
Mijn mening in deze is herhaaldelijks langsgeweest, scroll anders paar pagina's/posts terug.quote:Zeg nou eens eerlijk... wat vind jij hiervan?
Dat is niet het onderwerp van deze topic, dus waarom ik dat erbij moet halen ontgaat me even.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat zelfde zou je dan moeten hebben met doodstraf in de VS, we hebben al eeuwen geleden samen afgesproken dat het doden van mensen tegen (sociaal) humanisme is.
Ook daar gaat dit topic niet over, maar om daar op te reageren heb je minder moeite mee?quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:18 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat is niet het onderwerp van deze topic, dus waarom ik dat erbij moet halen ontgaat me even.
Daarbij gaat mijn reactie expliciet over het bestaan van universele waarden.
Ik ben het niet eens met de stelling die wordt gesuggereerd, dat er geen universeel geldende waarden bestaan.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ook daar gaat dit topic niet over, maar om daar op te reageren heb je minder moeite mee?
Zolang er landen zijn als Saudie, Iran, China, etc, die jouw normen niet delen kan je niet spreken over universele waarden, juist omdat het termen als 'universeel' tekort doet, en geen ruimte overlaat voor uitzonderingen.
Ik ervaar dat eerder als een ideaal wat we niet willen verliezen, maar respect voor je standpunt.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met de stelling die wordt gesuggereerd, dat er geen universeel geldende waarden bestaan.
Daar is mijn reactie.
Liever het nastreven van idealen dan een defaitistisch houding ten aanzien van autoritaire dictaturen.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ervaar dat eerder als een ideaal wat we niet willen verliezen, maar respect voor je standpunt.
Waarom zijn, volgens jou, waarden zoals bijvoorbeeld geluk, vrede en rechtvaardigheid niet universeel?quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ervaar dat eerder als een ideaal wat we niet willen verliezen, maar respect voor je standpunt.
Niets mis met idealen, maar dat is gewoon niet de realiteit als jij ook erkend dat jij niet de normen en waarden van Iran deelt, dan kan je zelf toch ook niet spreken van universele waarden?quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:29 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Liever het nastreven van idealen dan een defaitistisch houding ten aanzien van autoritaire dictaturen.
Van mijn kant natuurlijk ook respect voor die opvatting.
Geluk en rechtvaardigheid zijn geen waarden maar gevoelens.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:32 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Waarom zijn, volgens jou, waarden zoals bijvoorbeeld geluk, vrede en rechtvaardigheid niet universeel?
Iran deelt ook waarden met het Westen, bijvoorbeeld vrede en respect.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niets mis met idealen, maar dat is gewoon niet de realiteit als jij ook erkend dat jij niet de normen en waarden van Iran deelt, dan kan je zelf toch ook niet spreken van universele waarden?
Volgens mij kan je dat zowel individueel als gemeenschappelijk toepassen.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Geluk en rechtvaardigheid zijn geen waarden maar gevoelens.
Met uitzondering van het vernietigen van Israel en disrespect voor homo's en joden wordt jouw 2 voorbeelden nie gediskwalificeerd?quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Iran deelt ook waarden met het Westen, bijvoorbeeld vrede en respect.
Misschien niet relevant, maar wel iets dat iedereen na wil streven, ergo een waarde.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:36 schreef Monidique het volgende:
Niet relevant; het zijn geen waarden.
Nee. Ik denk, dat Iran meer waarde hecht aan vrede (en retoriek) dan aan oorlog met Israël.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Met uitzondering van het vernietigen van Israel en disrespect voor homo's en joden wordt jouw 2 voorbeelden nie gediskwalificeerd?
Maar je kan aanwezige percentage die wordt gedomineerd in de media niet diskwalificeren, wel?quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee. Ik denk, dat Iran meer waarde hecht aan vrede (en retoriek) dan aan oorlog met Israël.
Ja, en dat kan.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar je kan aanwezige percentage die wordt gedomineerd in de media niet diskwalificeren, wel?
Het nastreven van geluk is een waarde, ja.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Misschien niet relevant, maar wel iets dat iedereen na wil streven, ergo een waarde.
oke met deze post heb je jezelf nog belachelijker gemaakt dan de pipo die je al wasquote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:26 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Wtf heeft mijn buurman hiermee te maken? (Mijn buurman is niet eens Joods!)
Overigens zou ik het wel doen hoor.
Puur om mijzelf en mijn familie te beschermen...Hoe zou men in die tijd moeten weten hoe de oorlog zou aflopen?
Maar ok..dat is een hele andere discussie
Vrijheid van meningsuiting?quote:Op zaterdag 2 februari 2008 17:49 schreef Martinovibes het volgende:
En dan te bedenken dat er imans zijn die deze misstanden lopen te prediken in Nederlandse gebedshuizen ( bijv die moskee in Amsterdam ).
Pak die imans op en tief ze vanaf het topje van de lopik zendmast, mooie vrije val van bijna 400 meter
nou nee, met die post laat die een (voor fok! uitzonderlijk) inlevingsvermogen zien in de omstandigheden van het moment ..quote:Op zaterdag 2 februari 2008 15:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
oke met deze post heb je jezelf nog belachelijker gemaakt dan de pipo die je al was
Aanzetten tot haat, discriminatie en belediging.quote:
Zo ken ik nog een paar mensen die zulke uitspraken doen maar ipv te worden bestraft worden beloondquote:Op zondag 3 februari 2008 01:21 schreef sizzler het volgende:
[..]
Aanzetten tot haat, discriminatie en belediging.
Dat was niet aan de orde.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:59 schreef Monidique het volgende:
Maar inderdaad, definitiegelul. Hoe dan ook, geluk is geen waarde.
Nee, maar ik heb nog steeds dezelfde mening. Daar is niets moeilijks aan.quote:Op zondag 3 februari 2008 12:50 schreef Xith het volgende:
[..]
Moeilijk he, toegeven dat je fout zat?
quote:Op zondag 3 februari 2008 12:00 schreef Daffodil31LE het volgende:
Duidelijk een achtergesteld land. Ze hebben daar blijkbaar niet eens flatgebouwen!
quote:Op zondag 3 februari 2008 12:00 schreef Daffodil31LE het volgende:
Duidelijk een achtergesteld land. Ze hebben daar blijkbaar niet eens flatgebouwen!
En wij hebben in Nederland homo's zat maar geen eens ravijnen.quote:
Over bekrompen wereldvisie gesproken.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Hint voor de betrokkenen: als er de doodstraf staat op het een of ander: DOE DAT DAN NIET!
Jamaar, jamaar, ies koeltoer!!quote:Op maandag 4 februari 2008 10:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Over bekrompen wereldvisie gesproken.
Wat mij betreft grijpt de VN liever nog vandaag dan morgen in om de ultra-islamitsche dictatuur in Iran omver te werpen en hervormingsgezinde democraten een kans te geven.
Wat zal dat lekker branden zeg.quote:
Dat hebben de amerikanen nog nooit gedaan in iran.quote:Op maandag 4 februari 2008 10:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat mij betreft grijpt de VN liever nog vandaag dan morgen in om de ultra-islamitsche dictatuur in Iran omver te werpen en hervormingsgezinde democraten een kans te geven.
nee , ik ken wel de perzische cultuur , iraanse lijk me niks , te religieus enzo :/quote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:37 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Ken jij de Iraanse cultuur? Volgens mij alleen maar de slechte dingen die door de media voorgeschoteld worden. Maar ja, dat is dan niet jouw schuld.
Alsof er een verschil is tussen de Perzische cultuur en de Iraanse. Dat een paar mollahs het land op een barbaarse manier regeren betekent niet meteen dat het representatief is voor een heel volk of cultuur.quote:Op woensdag 6 februari 2008 12:46 schreef Beckham het volgende:
[..]
nee , ik ken wel de perzische cultuur , iraanse lijk me niks , te religieus enzo :/
Je wilt de Iraniers vergelijken met de Pakistanen? Iraniers plegen geen zelfmoordaanslagen, in tegenstelling tot de Arabieren en Pakistanen.quote:Op woensdag 6 februari 2008 12:56 schreef Triggershot het volgende:
Ik vraag me af of er ruimte is voor terugkeer van de Pahlevi's, zo ja, zoals dat ging met Bhutto? Meteen in eigen land begraven?
Wat ben je toch zwart-wit bezig, de vraag was of Pahlevi zelfde zou kunnen overkomen, als ze als fam uberhaupt wel weer politiek actief konden zijn, gezien troon opeisen niet meer zal lukken, ten tweede kan je op meerdere mensen manieren doden tegenwoordig.quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:00 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je wilt de Iraniers vergelijken met de Pakistanen? Iraniers plegen geen zelfmoordaanslagen, in tegenstelling tot de Arabieren en Pakistanen.
Nee.quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat ben je toch zwart-wit bezig, de vraag was of Pahlevi zelfde zou kunnen overkomen, als ze als fam uberhaupt wel weer politiek actief konden zijn, gezien troon opeisen niet meer zal lukken, ten tweede kan je op meerdere mensen doden tegenwoordig.
Ze zouden oneliners in een ravijn moeten gooien.quote:
Een land verplichten om een democratie te worden vind ik nou niet echt democratisch, maargoed, dat zal wel weer aan mij liggen.quote:Op maandag 4 februari 2008 10:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De meeste vrouwen in Iran dragen niet eens een burqa, ze dragen de hoofddoek vaak half op hun hoofd.quote:Op woensdag 13 februari 2008 21:04 schreef BigMick het volgende:
Het 'probleem' in Iran is niet eens zo groot, de mensen zijn er gewoon zoals jij en ik. Sommige vrouwen dragen jarretels onder de burqa. Het is gewoon de ziekelijk wazige overheid waar nieman iets van begrijpt
Groot deel van het probleem schuilt hem trouwens ook in mensen zoals jij, die niet eens weten hoe het er aan toe gaat in het land zelf en voor het gemak maar de gehele moslimswereld op een hoop gooien.quote:Op woensdag 13 februari 2008 21:04 schreef BigMick het volgende:
Het 'probleem' in Iran is niet eens zo groot, de mensen zijn er gewoon zoals jij en ik. Sommige vrouwen dragen jarretels onder de burqa. Het is gewoon de ziekelijk wazige overheid waar nieman iets van begrijpt
Net Nederland dusquote:Op vrijdag 1 februari 2008 23:44 schreef Xith het volgende:
[..]
Wat wij weten en jij niet is dat de authoriteit in Iran niet de cultuur van de bewoners representeert, het tegenovergestelde juist.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |