quote:
quote:
PSV gaat die punten nog wel laten liggen, da's het probleem niet.
Het probleem is dat de 'achtervolgende' clubs er zelf ook te veel gaan verliezen om daarvan te profiteren.
Ik hoop echt dat we het mis hebben hoor, ik zie veel liever de titel naar Heerenveen of zelfs Rotterdam gaan dan naar dat Brabantse rothol.
PSV kan zeer goed 'berekend' spelen, anders gezegd, spelen op resultaat. Ze verliezen inderdaad punten, maar bijna altijd als ze zich dat kunnen permitteren, als ze MOETEN winnen, of MOETEN winnen met een bepaald aantal doelpunten verschil dan doen ze dat ook.
Dat hebben we vorig seizoen wel gezien. Half Nederland dacht dat AZ kampioen zou worden, de andere helft dacht Ajax, maar geheel onverwacht ging PSV er met de landstitel vandoor.
Dat is niet zo zeer toeval, het is hun kwaliteit, dat laten ze ook vaak genoeg zien in de Champions League.
Je kan het ook omdraaien, PSV wordt niet zozeer landskampioen omdat ze superieur voetbal spelen, maar omdat de andere clubs, waaronder Ajax, punten laten liggen op momenten dat het niet kan.
Als Ajax kampioen wilt worden moeten we ook ECHT BETER zijn dan de rest. Zoals ik al eerder zei, als je van de 22 wedstrijden in de competitie maar 11 wedstrijden (50%) wint, ben je gewoon niet goed genoeg.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.