Ja, beviel prima. Het zat op 10 minuutjes lopen van het echte centrum, maar we zaten wel vlakbij het Ierse uitgaansgebied (Williamstreet). Dat was ideaal, veel leuke pub's in de straat (Hogan's, Whelan's). Plus, een beetje lopen is ook geen ramp, zo zie je nog eens iets.quote:
Hier kan je vast wat vinden:quote:Op maandag 5 januari 2009 13:22 schreef k_man het volgende:
Ik overweeg eens tedentripje naar Dublin dit voorjaar.
[..]
Of iets van moderne architectuur?
Dublin kun je in 2 volle dagen bezichtigen denk ik. Misschien 3 als je echt alles op 't lijstje af wil gaan. Kun je de laatste dag kapotgaan in Temple Bar ofzo.quote:Op maandag 5 januari 2009 13:22 schreef k_man het volgende:
Ik overweeg eens tedentripje naar Dublin dit voorjaar.
[..]
Zijn dit zo'n beetje alle must-sees in de stad?
Zijn er geen interessante musea? Of iets van moderne architectuur?
Ik zal er waarschijnlijk 5 of 6 dagen zijn (incl dag van aankomst en dag van vertrek, dus netto vier echte volledige dagen). Is dat te veel, te weinig voor een goede indruk/ En als het wat ruim is, zijn er dan nog interessante dagtripjes te maken?
Oh, en dat hotel van Bono, is dat een beetje leuk? Kostbaar?
Hellup!!
Ik ben er inmiddels al geweest. Lokatie was echt perfect (vorige keer zat ik 35 min lopen van t centrum). Hostel was erg goedkoop, schone douches, matrassen waren k*t (maarja, voor die paar uurtjes..), vriendelijk personeel. Dus volgende keer wellicht weer naar Avalon.quote:Op maandag 5 januari 2009 13:31 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
Ja, beviel prima. Het zat op 10 minuutjes lopen van het echte centrum, maar we zaten wel vlakbij het Ierse uitgaansgebied (Williamstreet). Dat was ideaal, veel leuke pub's in de straat (Hogan's, Whelan's). Plus, een beetje lopen is ook geen ramp, zo zie je nog eens iets.
Hostel was verder schoon en netjes. Ik vind het al snel prima hoor, dus ik spreek puur voor mezelf. Verder alles goed geregeld.
Dat word je wel als je er eenmaal geweest bent (aldus deze Ierlandgekquote:Op maandag 5 januari 2009 21:40 schreef k_man het volgende:
Hmm, ok, dank je.
Ik word er niet heel enthousiast van eigenlijk.
Inderdaadquote:Op maandag 5 januari 2009 22:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat word je wel als je er eenmaal geweest bent (aldus deze Ierlandgek).
Inderdaad! Ik mag dan wel enigszins negatief klinken, als je eenmaal de sfeer weet te proeven en ziet hoe mooi de omgeving is, dan kom je graag nog eens terug. Het centrum zelf heb je alleen wel in een paar dagen gezien (en daar vroeg je omquote:Op maandag 5 januari 2009 22:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Je hebt met 5/6 dagen voldoende tijd om ook even buiten Dublin te kijken. Al vaker in dit en het Ierland-topic genoemd: de coastal walk van Bray naar Greystones en de rondwandeling om Howth Head. Beiden erg goed met de DART te bereiken. Heb je iets meer dan een halve dag voor nodig. En nog een werkelijk geweldige treinreis vlak langs de Ierse zee![]()
.
In Dublin ligt ook de National Gallery (www.nationalgallery.ie ; Merrion Sq West). Gratis entree. Ben er vorig jaar een keer naar binnen gewandeld en heb er genoten van schitterende meesterwerken, waaronder Rembrandts, Van Goghs en een Caravaggio. Meer dan 12.500 kunstwerken, dus genoeg te zien.
Elders in Dublin ligt Chester Beatty Library (www.cbl.ie ; ook gratis entree), wat ik ook errug mooi vond. Volgens de Lonely Planet een van de mooiste musea van Europa en dat zeggen ze niet voor niets. Gave collecties van wereldreligies, met zeer oude Korans etc. Je kunt er ook nog es lekker eten.
Wat ik zelf ook erg leuk vind, is wandelen door het havengebied. Iedere keer dat ik er kom is het weer helemaal veranderd door de vele bouwwerkzaamheden daar. Leuk om het te zien veranderen.
Je kunt die 5/6 dagen dus prima vullen met afwisselende dingen.
Als je buiten de stad gaat moet je eigenlijk ook gewoon met auto, zeker Glendalough is jammer om te doen zonder een tour door de Wicklow Mountains te maken.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:37 schreef Janetje het volgende:
[..]
Inderdaad
Ik heb er 6 maanden gewoond en ik vond het jammer weer te moeten vertrekken. Die wandelingen in Howth en Bray zijn inderdaad de moeite waard. Heerlijk uitwaaien in een heerlijke omgeving.. Ik moet zeggen dat ik ook Glendalough práchtig vond (zoiets).. Alleen jammer dat daar maar 1 of 2 bussen per dag naartoe gaan vanuit Dublin.
Een auto huren is daarom erg de moeite waardquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:15 schreef =HellFire= het volgende:
En laat je die als tijdelijk ex-pat nou niet zo snel hebben.En dan is er ook nog zoiets als tijd. Maar goed, met de DART kom je een heel end. Letterlijk!
Tja, ik denk toch dat ik dit voorjaar nog maar wat extra vrije dagen opneem en dan twee weken naar Iran ga, of misschien een weekje Jordanië.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
Damn, blauwe vingers getypt en nog niet weten te overtuigenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Tja, ik denk toch dat ik dit voorjaar nog maar wat extra vrije dagen opneem en dan twee weken naar Iran ga, of misschien een weekje Jordanië.
Ja, bijv aan Henry Street ligt het Jervis Shopping Center. Daar beneden in de kelder zit een vrij grote Tesco. Maar er zit bijvoorbeeld ook een Lidl en een Aldi in het centrum alleen die zijn niet zo heel groot.quote:Op woensdag 7 januari 2009 13:05 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Zaterdag is het zover:in de avond aankomst(ryanair) en woensdag vlieg ik dan naar Berlijn.
Heb dus 3 volle dagen!
Zijn er ook (grote) supermarkten in het centrum te vinden of meer erbuiten?
Ja je hebt overal wel van die Spar, Londis en Centra winkeltjes, maar dat is pure afzetterij. Hoewel de Egg-Mayo&Rocket sandwiches wel lekker zijn die ze daar hebben.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:07 schreef =HellFire= het volgende:
En Grafton Street heeft St. Stephen's Green Shopping Centre met daarin een Dunnes Store. Maar er zijn genoeg kleine Centra's (wel duur) in en rondom het centrum te vinden.
Ok,relaxt! Zit ik vlakbij (Lower Gardiner St) Ben een beetje on a low budget dus veel in 't hostel kokenquote:Op woensdag 7 januari 2009 18:30 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Ja, bijv aan Henry Street ligt het Jervis Shopping Center. Daar beneden in de kelder zit een vrij grote Tesco. Maar er zit bijvoorbeeld ook een Lidl en een Aldi in het centrum alleen die zijn niet zo heel groot.
Lidl en Aldi zitten allebei op Parnell Street. Loop vanaf de Henry Street door het straatje waar de markt altijd is (kun je niet missen, volg je neus), langs het Ilac Center en je bent bij de Lidl (tegenover Chapters). Voor de Aldi moet je nog een stukje linksaf.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:26 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
[..]
Ok,relaxt! Zit ik vlakbij (Lower Gardiner St) Ben een beetje on a low budget dus veel in 't hostel koken
Ik ben jaloers!quote:Nog 2 dgn! Weet er iemand ook leuke pubs met live music?
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:56 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Als je buiten de stad gaat moet je eigenlijk ook gewoon met auto, zeker Glendalough is jammer om te doen zonder een tour door de Wicklow Mountains te maken.
's Nachts heb je wel nachtbussen maar die zijn erg onbetrouwbaar. Een taxi vanuit het centrum zal zo'n 20-25 euro kosten, goed te doen dus. Je vliegt zeker met Ryan naar Tenerife?quote:Op zondag 11 januari 2009 21:20 schreef DutchieBre het volgende:
Wij gaan via een stopover in Dublin naar Tenerife toe in september. We komen 's ochtends aan en dan willen we lekker een dagje sightsee-en. Het volgende probleem kom ik dan helaas tegen. We vliegen namelijk al om 6 uur 's ochtends vanuit Dublin naar Tenerife, nu is mijn vraag of die bussen (die ik me nog kan herinneren van mijn vorige 2 bezoeken aan Dublin) ook in de nacht (of in de hele vroege ochtend) rijden.
Zo niet, heeft iemand andere tips (wat zou een taxi bv kosten in de nacht van uit het centrum naar de airport)
Wat vinden jullie absoluut wat ik tijdens mijn enige dag moet doen ?
Yes .. Wilde eerst via Madrid en Vueling gaan. Maar ik ken Madrid ondertussen ook wel, dus leek me leuker via Dublin te gaan. Een taxi 's nachts is net zo duur als overdag ?quote:Op zondag 11 januari 2009 22:21 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
's Nachts heb je wel nachtbussen maar die zijn erg onbetrouwbaar. Een taxi vanuit het centrum zal zo'n 20-25 euro kosten, goed te doen dus. Je vliegt zeker met Ryan naar Tenerife?
Da's wel het beste. Het zijn geen aangelegde paden (als in: met klinkers of asfalt), dus kan wel wat modderig worden als 't regent, lijkt mequote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:21 schreef RicknRoll het volgende:
Ik ga vrijdag a.s. naar Dublin, is het noodzakelijk dat het weer goed is voor die wandeling van Bray naar Greystones?
hmm, de voorspellingen voor het weekend zijn niet al te best. Maar goed, een goed excuus om komende zomer weer te gaan toch?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Da's wel het beste. Het zijn geen aangelegde paden (als in: met klinkers of asfalt), dus kan wel wat modderig worden als 't regent, lijkt me.
Op de dag dat ik naar Bray was, hebben we Bray Head 'beklommen'. Toen we halverwege waren -> stromende regen, het pad was compleet verdwenen of was een grote modderpoel.. Uiteindelijk zijn we toch doorgegaan en kwamen glijdend en volledig, van kop tot teen onder de modder, weer beneden aan. Het was erg leuk, maar niet heel geschikt als je nog iets anders wilt doen.. Prachtig uitzicht vanaf daar wel trouwens..quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:21 schreef RicknRoll het volgende:
Ik ga vrijdag a.s. naar Dublin, is het noodzakelijk dat het weer goed is voor die wandeling van Bray naar Greystones?
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:45 schreef RicknRoll het volgende:
[..]
hmm, de voorspellingen voor het weekend zijn niet al te best. Maar goed, een goed excuus om komende zomer weer te gaan toch?
Haha, dat ben ik ook zeker met je eens... Ik vraag me alleen af wat mijn vriendin daarvan gaat vindenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..].
En om bij slecht weer de pub in te duiken met een heerlijke pint van het zwarte goud![]()
.
Die vermaakt zich daar ook welquote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:28 schreef RicknRoll het volgende:
[..]
Haha, dat ben ik ook zeker met je eens... Ik vraag me alleen af wat mijn vriendin daarvan gaat vinden
Ja, dat denk ik ook wel, ze ging ook regelmatig mee als ik achter de bar stond in O'Ceallaigh Irish Pub in Groningen, vond ze ook erg gezellig!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die vermaakt zich daar ook wel. Super gezellig. Zeker als er nog wat muzikanten gaan spelen
.
Ik ben er vorig jaar ook een paar dagen geweest, kon het me al niet herinneren. Die Luas ken je die een beetje? Ik heb begrepen dat Sandyford niet ver is van waar ik moet zijn. Het lijkt wel betrekkelijk de middle of nowhere. Ik denk dat ik dus sowieso maar even bel of ze liever taxi-bonnetjes of liever een huurauto-rekening zien. Die Luas is dan wellicht een mooie oplossing om bij Cafe en Seine te komenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:54 schreef LintuxCx het volgende:
Treinen vanaf het vliegveld? Wat is dat voor nieuwerwets idee?
Je kunt het beste een auto huren of een taxi nemen. Het OV is hier alleen binnen het centrum nog enigszins bruikbaar, en vanaf het centrum naar bepaalde plekken.
quote:How do I get from the Green Line to the Red Line?
There is no public transport linking the two. The most direct route is down Grafton Street, across College Green and up O ‘Connell Street to Abbey Street. It is a 15 minute walk.
quote:Op zondag 15 maart 2009 12:58 schreef XL het volgende:
van de site:
[..]
In Nederland zouden ze dit soort kunstjes ook kunnen flikken, maar dan verzinnen ze tenminste wel nog een busverbinding (2x overstappen) die 3x per dag tussen beide haltes gaat.
Jij hebt in 3 dagen een goede indruk van Dublin gekegen: Het is een leuke stad voor de kroegen (maar dan bij voorkeur in de suburbs) voor een snelle kennismaking met het land, maar voor het mooie Ierland ga je naar de rest van het land.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:48 schreef Mikkie het volgende:
Eerste impressie van drie dagen Dublin:
- Temple Bar is te duur en overrated;
- Heel Dublin is duur, ¤ 15,- voor een simpele pizza is schandalig;
- Er zijn geinige dingen te zien, maar bijvoorbeeld City Hall en Christ Church Cathedral vond ik weinig bijzonder;
- Kilmainham Gaol was erg gaaf en zeer de moeite waard;
- De pubs zijn gezellig en over het algemeen ben je overal welkom: Ieren zijn vriendelijk.
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:48 schreef Mikkie het volgende:
Eerste impressie van drie dagen Dublin:
- Temple Bar is te duur en overrated;![]()
![]()
- Heel Dublin is duur, ¤ 15,- voor een simpele pizza is schandalig;![]()
- Er zijn geinige dingen te zien, maar bijvoorbeeld City Hall en Christ Church Cathedral vond ik weinig bijzonder;![]()
- Kilmainham Gaol was erg gaaf en zeer de moeite waard;![]()
![]()
- De pubs zijn gezellig en over het algemeen ben je overal welkom: Ieren zijn vriendelijk. Irish Pubculture FTW!!
Ik heb maar een huurautootje genomen. Ik zal wel eens op kantoor rondvragen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 01:53 schreef LintuxCx het volgende:
Mjah, vanaf een uur of vier-vijf kan dat wat hectisch worden, al hoef jij misschien niet via de stad, misschien dat het dan meevalt.
Als je per taxi gaat kun je de taxi toko om advies vragen, denk dat die dat wel een beetje weten.
Ik ook, maar dan geen gezinstrip gelukkigquote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:19 schreef Maisnon het volgende:
Volgende week vrijdag 3 dagen naar Dublin
't wordt wel een gezinstrip dus het zal wel veel sightseeing worden.
Nu nog even alle tips hier verzamelen want ik kijk er niet laaiend enthousiast naar uit haha
quote:Op maandag 30 maart 2009 21:05 schreef XL het volgende:
Ik heb het erg naar mijn zin gehad in Dublin. Niet in de 'stad' geweest, maar een fantastisch leuke klant! In juni weer eens voor vermaak naar Dublin!
Ik vond The Bunkhouse vorig jaar januari erg goed. Was nog heel nieuw op dat momentquote:Op dinsdag 7 april 2009 20:53 schreef Rookert het volgende:
Ik ga waarschijnlijk met een paar vrienden naar Dublin begin juni en heb al een paar mooie verhalen gelezen hier, maar wat is nou een redelijk hostel? Ik heb zelf het Avalon House gevonden, maar daar zijn nogal gemengde recensies van. Dus wie is er in een hostel geweest voor een schappelijke prijs/kwaliteit verhouding?
Daar had ik al gekeken, maar deze nog niet gezien, ziet er best goed uitquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik vond The Bunkhouse vorig jaar januari erg goed. Was nog heel nieuw op dat moment. Check http://www.hostelworld.com/hostels/Dublin voor de diverse hostels die beschikbaar zijn voor je reisperiode en recente beoordelingen.
Yup. Ruimte genoeg dan. En 't voordeel is dat je op je kamer met niemand hoeft rekening te houdenquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:24 schreef Rookert het volgende:
[..]
Daar had ik al gekeken, maar deze nog niet gezien, ziet er best goed uitGoed ontbijt ook, is meestal hetgene wat karig is bij hostels geloof ik, ook al is het de enige maaltijd die je krijgt.
Ben verder nog nooit in een hostel geweest, maar als je met 4 vrienden in een dorm van 6 zit zal het wel prima zijn lijkt me?
Ik zelf ben ik Avalon geweest en vond het goed te doen. Locatie is echt perfect. Matrassen vond ik wat minder, maar t was er in ieder geval schoon. Zou er zelf zo weer heen gaan.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:53 schreef Rookert het volgende:
Ik ga waarschijnlijk met een paar vrienden naar Dublin begin juni en heb al een paar mooie verhalen gelezen hier, maar wat is nou een redelijk hostel? Ik heb zelf het Avalon House gevonden, maar daar zijn nogal gemengde recensies van. Dus wie is er in een hostel geweest voor een schappelijke prijs/kwaliteit verhouding?
Tja, hoe laat kom je daar meestal terug? We blijven maar 2 nachten, maar een Ierse pub willen we natuurlijk wel even goed bekijkenquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:31 schreef Heremeteit het volgende:
Waarom zou je in een hostel gaan zitten? Dan kun je veel beter een B&B nemen. Aan Clontarf Road zitten een paar op een leuke locatie en niet ver van het centrum (paar minuten met de bus).
quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:24 schreef Rookert het volgende:
[..]
Tja, hoe laat kom je daar meestal terug? We blijven maar 2 nachten, maar een Ierse pub willen we natuurlijk wel even goed bekijkenOok omdat we er maar kort zijn wil ik gewoon dicht bij het centrum zitten en eigenlijk geen geld uitgeven aan de bus, ook al is het openbaar vervoer relatief cheap.
Maar op tijd rijden hebben de ieren nog nooit van gehoord![]()
Die cliff wandeling vanuit Bray kon je in een half dagje doen? Lijkt me wel leuk om ook iets van het Ierse landschap te zien en niet alleen de pub en kathedralen/gevangenissen
Kun je idd in een halve dag doenquote:Op dinsdag 7 april 2009 23:24 schreef Rookert het volgende:
[..]
Die cliff wandeling vanuit Bray kon je in een half dagje doen? Lijkt me wel leuk om ook iets van het Ierse landschap te zien en niet alleen de pub en kathedralen/gevangenissen
Klinkt goedquote:Op woensdag 8 april 2009 18:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Kun je idd in een halve dag doen. En dan in een pub in Greystones fish & chips met een goede pint Guinness
.
Klein kickje omdat ik het graag vandaag wil weten ivm actie Ryanairquote:Op woensdag 8 april 2009 19:29 schreef Rookert het volgende:
[..]
Klinkt goed![]()
In verband met een verjaardag van iemand gaan we nu misschien een paar dagen later, van dinsdag t/m donderdag ipv van donderdag t/m zaterdag. Maakt dit veel uit qua gezelligheid in de stad 's avonds? We missen wel een vrijdag avond![]()
En moet ik een hostel nemen of toch maar een B&B? We zullen niet idioot laat terugkomen (uur of 2 's nachts als we nog wat willen doen de volgende dag), maar heb een beeld dat je daar eerder terug moet zijn...
Ja, daar verbaasde ik me ook al zo over. We gingen niet al te laat terug naar ons guesthouse waar we graag nog wat biertjes wilde nuttigen, dus ik stond in de rij om af te rekenen bleek het al 10 uur geweest te zijn, dus mochten ze niets meer verkopen. Ik stond echt met mijn mond vol tanden, ik dacht echt dat hij me diste, haha. Maar het was bittere waarheid volgens onze taxi chauffeur John Lennon !!quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:36 schreef LintuxCx het volgende:
Hangt volgens helemaal af van het hostel/B&B waar je precies zit. Ik zat in een B&B in Galway vorig jaar en daar kon ik om elke tijd terugkomen, we hadden gewoon een sleutel van de voordeur.
Qua avonden zal dat wel goedkomen. Sowieso mis je nu de vrijdag en maandag van Pasen (of die zou je sowieso al missen) waarop je geen alcohol kunt kopen hier.
Iedereen klaagt er steen en been over, ik ben nog blijer dat ik de alcohol hype overgeslagen heb.
Op de zaterdag en zondag wordt er wel alcohol verkocht? Beetje inconsistent ander..quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:36 schreef LintuxCx het volgende:
Hangt volgens helemaal af van het hostel/B&B waar je precies zit. Ik zat in een B&B in Galway vorig jaar en daar kon ik om elke tijd terugkomen, we hadden gewoon een sleutel van de voordeur.
Qua avonden zal dat wel goedkomen. Sowieso mis je nu de vrijdag en maandag van Pasen (of die zou je sowieso al missen) waarop je geen alcohol kunt kopen hier.
Iedereen klaagt er steen en been over, ik ben nog blijer dat ik de alcohol hype overgeslagen heb.
Of anders Shish kebab bij zo'n toko in Dame Street (zit volgens mij vlak bij thomas read)quote:Op maandag 13 april 2009 14:40 schreef The6thgate het volgende:
Ah vorig jaar een weekje geweest. Goeie herinneringen aan.
Ergens in Temple Bar zit ook een of andere snackbar waar je even Taco Fries moet halen als de pubs sluiten. Goeie uitvinding
quote:Op maandag 13 april 2009 15:15 schreef lost95 het volgende:
[..]
Of anders Shish kebab bij zo'n toko in Dame Street (zit volgens mij vlak bij thomas read)
Huk.. mijn vriendin en ik zijn er ook een (1, één) keer geweest.quote:Op maandag 15 juni 2009 01:32 schreef Kali-Mist1 het volgende:
Hier heb ik ook vaak genoeg een kebab gehaald!![]()
http://www.abrakebabra.com/main.html
quote:Op maandag 15 juni 2009 18:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Huk.. mijn vriendin en ik zijn er ook een (1, één) keer geweest.
Allebei hebben we ons de volgende dag ziek moeten melden wegens hévige racekak.
Enjoy your meal!
quote:Op maandag 15 juni 2009 20:49 schreef XL het volgende:
Ik kom donderdag weer naar Dublin, om zaterdag naar Oasis op Slane Castle te gaan.
Waar krijg ik in Dublin het beste full Irish breakfast?
Weet iemand een goed hostel? We vertrekken op 6 augustus en we komen de 10e weer terug.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:07 schreef Seven.of.Nine het volgende:
In augustus ga ik een paar dagen naar Dublin. Tickets al geboekt voor 24 euro per persoon. Aankomende week even de hostels bekijken.
Ik zat 2 weken geleden in Camden Place Hostelquote:Op woensdag 1 juli 2009 19:03 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
Weet iemand een goed hostel? We vertrekken op 6 augustus en we komen de 10e weer terug.
Thanks, heb geboekt!quote:Op woensdag 1 juli 2009 22:21 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ik zat 2 weken geleden in Camden Place HostelWas echt perfect, zat met nog 3 vrienden in een 4 persoonskamer met ensuite badkamer en deze kamer was echt stukken beter dan een 2 sterren hotel in Rome vorig jaar. Ik weet niet of je helemaal op een budget bent en alleen op een slaapzaal kan/wil, maar ook dit is aan te raden. Het personeel is heel vriendelijk en relaxed (ik had een plastic deksel van het hostel per ongeluk laten smelten in de magnetron daar
Deden ze helemaal niet moeilijk over, moesten lachen en vroeg meteen of mijn eten nog wel goed was
). Ook de locatie is heel prima, het ligt in een brede steeg met aan de ene kant een iets drukkere weg met veel internationale eettentjes en aan de andere kant van de steeg begint een wat duurdere wijk (lees: veliger) waar elke avond wel een upperclass feestje was
. Het is 4 minuten lopen van St. Stephen Green's Park, toch wel een van de meest relaxte parken in Dublin vond ik
. Ter illustratie, als je de deur uit gaat van het hostel, naar rechts gaat, 100 meter loopt en naar links gaat zie je het al liggen, zo dichtbij zit je er. Verder ligt het ook ten zuiden van de rivier de Liffey, waar het wat meer welvarend gedeelte van Dublin ligt. Ik kan het het je echt aanraden, prima tijd gehad
![]()
www.camdenplacehostel.com
Een dik halfuur met de bus zoiets. Zie o.a. http://www.terravision.eu/dublin.htmlquote:Op maandag 27 juli 2009 15:30 schreef k_man het volgende:
Hoeveel tijd zou ik moeten rekenen om vanaf het vliegveld in het centrum te komen?
De stadsbus doet er even lang over, rijdt vaker en kost nog geen 2 euro. Ze rijden dezelfde route achter elkaar aan. Alleen met grote bagage is de Terravision bus aan te raden.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
Een dik halfuur met de bus zoiets. Zie o.a. http://www.terravision.eu/dublin.html
http://www.dublinpubscene.com/index2.htmlquote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:14 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Is er een overzicht van leuke betaalbare kroegen? Ik hou zelf trouwens van dansvloeren met gewoon hitjes enzo. Lekker simpel vermaak..
Bij hun vriendin?quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:31 schreef Seven.of.Nine het volgende:
En weet iemand waar de lesbo's uithangen in het weekend?
En 1 pluspunt, ze verkopen 10-packs met Guinnessquote:Op maandag 27 juli 2009 16:42 schreef DutchTrain het volgende:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=dublin+airport+worst+airport+in+the+world&meta=&aq=f&oq= of meer in het bijzonder => http://www.airlinequality.com/Airports/Airport_forum/dub.htm
Staat al jarenlang bovenaan de lijst van slechtste vliegvelden ter wereld.
Uit eigen ervaring:
- slechte bereikbaarheid (over een paar jaar rijdt er een trein)
- enorme loopafstanden (er wordt een pier bijgebouwd)
- onlogische routes door de luchthaven (ik moest door een keuken en via een nooduitgang om een stuk af te snijden)
- te weinig beveiliging (rijen mengden zich met mensen die voor incheckbalies stonden)
- trage check-in (mensen stonden buiten, waardoor ook de bussen niet meer konden rijden)
- te weinig plekken om wat te eten / drinken (dus lange rijen waar je wel wat kunt krijgen)
- onduidelijke gates / ongemotiveerd personeel (2 vluchten gingen boarden via dezelfde gate, beneden aan de trap op het platform stonden 2 vliegtuigen en moest je links (Wenen) of rechts (Barcelona), maar velen stapten in het verkeerde vliegtuig, wat pas bij het tellen van de passagiers werd opgemerkt.
Ik weet niet of je Ierse meiden wilt hoor..quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:38 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Veel lesbo's zijn single. En die meiden zoek ik.
Connecties leggen kan nooit kwaad.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:24 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik weet niet of je Ierse meiden wilt hoor..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |