abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 31 mei 2017 @ 07:08:04 #151
444149 Eejit
What's the craic?
pi_171341069
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 09:26 schreef JDude het volgende:
Nog zes-weken-en-een-beetje *O*

Aangezien bijna ons hele reisgezelschap wel iets met voetbal heeft en de Ierse competitie in de zomer doorloopt, zitten we er aan te denken om een wedstrijdje mee te pikken. Redelijk in de buurt (2,5 km) van ons appartement is een ploeg die vrijdagavond thuis speelt. In de wijk Drumcondra. Street View geeft de indruk dat je daar redelijk over straat kunt 's avonds. Iemand (andere) ervaringen?
Houd er rekening mee dat voetbal niet zo populair is in Ierland. Zeker aangezien dan ook het GAA bezig is. Reken dus niet op volle stadions.
Tiocfaidh ár lá!
We are the pride of the North!
pi_171341100
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 09:26 schreef JDude het volgende:
Nog zes-weken-en-een-beetje *O*

Aangezien bijna ons hele reisgezelschap wel iets met voetbal heeft en de Ierse competitie in de zomer doorloopt, zitten we er aan te denken om een wedstrijdje mee te pikken. Redelijk in de buurt (2,5 km) van ons appartement is een ploeg die vrijdagavond thuis speelt. In de wijk Drumcondra. Street View geeft de indruk dat je daar redelijk over straat kunt 's avonds. Iemand (andere) ervaringen?
Als je naar een veredelde amateurwedstrijd wil met 3 man en een paardenkop op de tribune moet je dat zeker doen! Toch weer extra inkomsten voor die club.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 10 juni 2017 @ 15:40:58 #153
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_171597947
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 07:08 schreef Eejit het volgende:

[..]

Houd er rekening mee dat voetbal niet zo populair is in Ierland. Zeker aangezien dan ook het GAA bezig is. Reken dus niet op volle stadions.
Nee, daar ging ik al niet vanuit als je ziet op wat voor accommodaties zelfs de "Eredivisie" speelt. Maar als er een beetje leven in de brouwerij is en een paar pinten, is het al goed.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 11 juli 2017 @ 08:56:44 #154
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_172335295
Nog 2 dagen *O*
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 17 juli 2017 @ 19:03:35 #155
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_172488642
Was tof.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_172488760
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 15:40 schreef JDude het volgende:

[..]

Nee, daar ging ik al niet vanuit als je ziet op wat voor accommodaties zelfs de "Eredivisie" speelt. Maar als er een beetje leven in de brouwerij is en een paar pinten, is het al goed.
Vorig jaar hetzelfde gedaan toen ik in Dublin was. Ben zelf bij 'traveller' club Bohemians geweest. Niveau is ondanks dat het de Ierse eredivisie is niet om aan te gluren, maar ach ze hebben er tig bieren op de tap en men schenkt zelfs sterkte drank. Daarnaast veel te kijken want veel kampers. Mooie club.

Je kan ook nog kiezen voor Shamrock Rovers. De derby bezoeken is het mooiste, al had ik dat geluk helaas niet.
U MAD?
pi_172488778
quote:
17s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:03 schreef JDude het volgende:
Was tof.
Ah fuck, het was een post van jou zie ik nu. Te laat....
Nog bij het voetbal geweest? Speelden allebei niet thuis zie ik.
U MAD?
  maandag 17 juli 2017 @ 19:17:46 #158
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_172488845
We zijn bij Shelbourne FC beland. Ooit een van de grootste clubs van het land. In 2004 nog champions League gespeeld. Daarna teruggezet wegens financiële ellende en afgegleden. Stadion heeft ook z'n beste tijd wel gehad aangezien ze over drie jaar naar een nieuwe accomodatie verhuizen. Had iets triests maar ook wel z'n charme en super aardige lui waar we nog een praatje mee hebben kunnen maken.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_174640973
Wil de week voor kerst paar dagen naar Dublin (1ste x, stedentrip) rond 19dec.

Wat moet ik zeker doen/gezien hebben?
pi_174641298
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 00:16 schreef Exterminator het volgende:
Wil de week voor kerst paar dagen naar Dublin (1ste x, stedentrip) rond 19dec.

Wat moet ik zeker doen/gezien hebben?
De binnenkant van je paraplu ga je zeker zien. Het regent daar 22 uur per dag.
Ik was er in december 2015.

Ontopic:

- Temple Bar district
- Trinity College Bibliotheek
- Dat gevangenis kasteel van die U2 videoclip
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_174642113
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 00:16 schreef Exterminator het volgende:
Wil de week voor kerst paar dagen naar Dublin (1ste x, stedentrip) rond 19dec.

Wat moet ik zeker doen/gezien hebben?
Als je voor het eerst gaat kan ik zeker Kilmainham Jail en de Guinness Storehouse aanraden. Dublin Castle is ook mooi. Bezoekje aan de campus van Trinity College ook de moeite waard.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 2 november 2017 @ 11:54:25 #162
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_174821910
Wie heeft er tips/ervaringen met oud op nieuw in Dublin?
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_174821943
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 11:54 schreef T_Killer het volgende:
Wie heeft er tips/ervaringen met oud op nieuw in Dublin?
Heb er twee jaar gewoond maar met oud en nieuw was het altijd vrij dood..
pi_174822082
Ik heb ook maar weer eens tickets geboekt naar Dublin _O_
  donderdag 2 november 2017 @ 12:41:09 #165
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_174822719
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 11:56 schreef ElJardinero9 het volgende:

[..]

Heb er twee jaar gewoond maar met oud en nieuw was het altijd vrij dood..
Dood als in: Geen grote vuurwerkshows op pleinen, maar wel gewoon feest in de kroegen?
Of dood als in: Helemaal niks te beleven?
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_174823058
Over 2 weken naar Dublin!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174823472
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:41 schreef T_Killer het volgende:

[..]

Dood als in: Geen grote vuurwerkshows op pleinen, maar wel gewoon feest in de kroegen?
Of dood als in: Helemaal niks te beleven?
in Dublin haar kroegen is altijd iets te beleven .
pi_174823578
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 11:54 schreef T_Killer het volgende:
Wie heeft er tips/ervaringen met oud op nieuw in Dublin?
Ga gewoon een paar maanden later met st Patty
pi_175188377
Heerlijk weekend gehad in Dublin. Vrijdagochtend met z'n 7en heen gevlogen met Ryanair. Ging allemaal prima. We zaten wel wat verspreid door het vliegtuig maar had nog gedownloade Netflixseries op m'n telefoon staan dus kwam allemaal goed. Taxi genomen naar het centrum, ingecheckt in hotel en daarna op pad om te lunchen. Kwamen uiteindelijk uit bij een Chinees zaakje genaamd Duck waar we heerlijke pekingeend en andere lekkernijen hebben geluncht. Vervolgens een beetje rondgelopen door de South Side met een bezoek aan de campus van Trinity College en 's middags een tour met gids gedaan door de North Side. 's Avonds heerlijk brisket gegeten bij The Bison Bar aan de Liffey en daarna diverse pubs bezocht in Temple Bar.

Op zaterdag begonnen we met een whiskeytasting en Irish Breakfast brunch bij The Irish Whiskey Museum, gevolgd door een wandelingetje naar Dublin Castle en Christ Church Cathedral. Daarna de pub in gegaan voor meer bier om vervolgens langs de Liffey en het herontwikkelde oude havengebied naar het Aviva Stadium te lopen voor de rugbywedstrijd Ierland - Fiji. Het stadion was uitverkocht dus de sfeer zat er goed in. Het werd een leuke en spannende wedstrijd met actie tot het eind, dus goed vermaakt. Na de wedstrijd teruggelopen naar Temple Bar voor burgers bij Bobos en daarna verder naar de pubs voor diverse pints.

Zondagochtend uitgecheckt en als afsluiter een Escape Room gedaan. Met nog 8 seconden te gaan wisten we er uit te komen, zeker een aanrader. Nog even geluncht bij een pub in Parnell Street en vervolgens een taxi genomen naar het vliegveld voor de terugreis. Dat ging ook perfect en zo kwam een gedenkwaardig weekend tot een zeer goed einde.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 20 november 2017 @ 09:51:33 #170
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_175189167
quote:
6s.gif Op maandag 20 november 2017 09:08 schreef Nielsch het volgende:
Heerlijk weekend gehad in Dublin. Vrijdagochtend met z'n 7en heen gevlogen met Ryanair. Ging allemaal prima. We zaten wel wat verspreid door het vliegtuig maar had nog gedownloade Netflixseries op m'n telefoon staan dus kwam allemaal goed. Taxi genomen naar het centrum, ingecheckt in hotel en daarna op pad om te lunchen. Kwamen uiteindelijk uit bij een Chinees zaakje genaamd Duck waar we heerlijke pekingeend en andere lekkernijen hebben geluncht. Vervolgens een beetje rondgelopen door de South Side met een bezoek aan de campus van Trinity College en 's middags een tour met gids gedaan door de North Side. 's Avonds heerlijk brisket gegeten bij The Bison Bar aan de Liffey en daarna diverse pubs bezocht in Temple Bar.

Op zaterdag begonnen we met een whiskeytasting en Irish Breakfast brunch bij The Irish Whiskey Museum, gevolgd door een wandelingetje naar Dublin Castle en Christ Church Cathedral. Daarna de pub in gegaan voor meer bier om vervolgens langs de Liffey en het herontwikkelde oude havengebied naar het Aviva Stadium te lopen voor de rugbywedstrijd Ierland - Fiji. Het stadion was uitverkocht dus de sfeer zat er goed in. Het werd een leuke en spannende wedstrijd met actie tot het eind, dus goed vermaakt. Na de wedstrijd teruggelopen naar Temple Bar voor burgers bij Bobos en daarna verder naar de pubs voor diverse pints.

Zondagochtend uitgecheckt en als afsluiter een Escape Room gedaan. Met nog 8 seconden te gaan wisten we er uit te komen, zeker een aanrader. Nog even geluncht bij een pub in Parnell Street en vervolgens een taxi genomen naar het vliegveld voor de terugreis. Dat ging ook perfect en zo kwam een gedenkwaardig weekend tot een zeer goed einde.
Leuk om te lezen! ^O^
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_175216725
Ik wil samen met mijn vriendin oud/nieuw vieren in Dublin.

De vliegtickets zijn betaalbaar, maar de overnachtingen zijn stervensduur!

We zouden vanaf 29 of 30 december tm 2 januari willen gaan.

Weet iemand waar we betaalbare overnachtingen in (de buurt van) het centrum kunnen vinden?

Mag wel buiten het centrum liggen, als je er maar makkelijk met de metro naar toe kan.

Maximaal iets van 80 euro per nacht... of iets meer.
pi_175216799
Dublin heeft geen metro, wel bussen en een tram.

80 euro pn is erg weinig voor een hotel in Dublin. AirBNB al geprobeerd?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175217389
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:42 schreef Nielsch het volgende:
Dublin heeft geen metro, wel bussen en een tram.

80 euro pn is erg weinig voor een hotel in Dublin. AirBNB al geprobeerd?
80 euro per nacht rond oud en nieuw? Bunkbed in 'n hostel misschien maar anders wordt dat heel lastig vrees ik
pi_175220171
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 14:13 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

80 euro per nacht rond oud en nieuw? Bunkbed in 'n hostel misschien maar anders wordt dat heel lastig vrees ik
Gaat inderdaad niet lukken nee, zeker niet in een hotel. Qua verblijf is het absoluut een dure stad. Heeft ook geen echte goedkope ketens zoals Premier Inn of Ibis zoals Londen dat wel heeft.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175222923
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:42 schreef Nielsch het volgende:
Dublin heeft geen metro, wel bussen en een tram.

80 euro pn is erg weinig voor een hotel in Dublin. AirBNB al geprobeerd?
Foutje wat betreft die metro.. ben er namelijk al een keer geweest :-)

Maar voor een hostel betaal je bijna net zoveel als voor een hotel.

Heb even snel snel op die AirBNB site gekeken, maar zal daar nog eens op zoeken.

Update:
Heb op Airbnb een klein appartementje gevonden voor 249 euro voor 3 nachten. Een paar minuten lopen van de Temple Bar. Ideaal!

Alleen nog even aan mijn vriendin laten zien.. en als ze het ok vindt, boek ik het morgen... als het dan nog niet weg is 😊

[ Bericht 15% gewijzigd door Cracker26 op 22-11-2017 01:08:16 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')