abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64935127
Taxi's zijn 's nachts en op zondag duurder dan de rest van de week dacht ik. Maar inderdaad, ontzettend veel fijner dan iig de aircoach. Die neem ik hooguit soms van vliegveld naar huis. Naar het vliegveld toe is 'ie te onbetrouwbaar en te onvoorspelbaar. Je weet nooit of en wanneer 'ie komt, en hij is me ook al een keer gewoon voorbij gereden!

De port tunnel kun je in weekends en mogelijk de nacht wel voor een fatsoenlijke prijs nemen. Zaterdag en zodag iig maar drie euro, en dat bespaar je jezelf wel op de rest van de route misschien. Doordeweeks tijdens de spits twaalf, dan kun je 'm beter niet nemen tenzij je haast hebt.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_64937171
Laatste keer Aircoach kon ik beginnen vanaf Bewley's Hotel in Leopardstown (want daar woonde ik). Ideaal. Vreemd genoeg werd ik verwezen naar de verkeerde bus op de heenweg, dus toen was ik via een stadsbus en LUAS gelopen (voor slechts 4 euro)...
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:48:46 #128
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65013062
Eerste impressie van drie dagen Dublin:

- Temple Bar is te duur en overrated;
- Heel Dublin is duur, ¤ 15,- voor een simpele pizza is schandalig;
- Er zijn geinige dingen te zien, maar bijvoorbeeld City Hall en Christ Church Cathedral vond ik weinig bijzonder;
- Kilmainham Gaol was erg gaaf en zeer de moeite waard;
- De pubs zijn gezellig en over het algemeen ben je overal welkom: Ieren zijn vriendelijk.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_65908969
Ik ga vrijdag a.s. naar Dublin, is het noodzakelijk dat het weer goed is voor die wandeling van Bray naar Greystones?
't Is een goed jaar voor de tijd van het weer...
pi_65910082
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:21 schreef RicknRoll het volgende:
Ik ga vrijdag a.s. naar Dublin, is het noodzakelijk dat het weer goed is voor die wandeling van Bray naar Greystones?
Da's wel het beste. Het zijn geen aangelegde paden (als in: met klinkers of asfalt), dus kan wel wat modderig worden als 't regent, lijkt me .
pi_65911463
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:05 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Da's wel het beste. Het zijn geen aangelegde paden (als in: met klinkers of asfalt), dus kan wel wat modderig worden als 't regent, lijkt me .
hmm, de voorspellingen voor het weekend zijn niet al te best. Maar goed, een goed excuus om komende zomer weer te gaan toch?
pi_65914801
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:21 schreef RicknRoll het volgende:
Op de dag dat ik naar Bray was, hebben we Bray Head 'beklommen'. Toen we halverwege waren -> stromende regen, het pad was compleet verdwenen of was een grote modderpoel.. Uiteindelijk zijn we toch doorgegaan en kwamen glijdend en volledig, van kop tot teen onder de modder, weer beneden aan. Het was erg leuk, maar niet heel geschikt als je nog iets anders wilt doen.. Prachtig uitzicht vanaf daar wel trouwens..
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_65914951
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:45 schreef RicknRoll het volgende:

[..]

hmm, de voorspellingen voor het weekend zijn niet al te best. Maar goed, een goed excuus om komende zomer weer te gaan toch?
.
En om bij slecht weer de pub in te duiken met een heerlijke pint van het zwarte goud .
pi_65917338
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:30 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

.
En om bij slecht weer de pub in te duiken met een heerlijke pint van het zwarte goud .
Haha, dat ben ik ook zeker met je eens... Ik vraag me alleen af wat mijn vriendin daarvan gaat vinden
pi_65917405
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:28 schreef RicknRoll het volgende:

[..]

Haha, dat ben ik ook zeker met je eens... Ik vraag me alleen af wat mijn vriendin daarvan gaat vinden
Die vermaakt zich daar ook wel . Super gezellig. Zeker als er nog wat muzikanten gaan spelen .
pi_65917513
Hmm. Guinness. Had laatst in Alkmaar Guinness gehad die háást identiek was aan de Dublinse. Echt heerlijk. Het kan natuurlijk nooit zo goed zijn als het ware zwarte goud... but still.
pi_65917806
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:29 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Die vermaakt zich daar ook wel . Super gezellig. Zeker als er nog wat muzikanten gaan spelen .
Ja, dat denk ik ook wel, ze ging ook regelmatig mee als ik achter de bar stond in O'Ceallaigh Irish Pub in Groningen, vond ze ook erg gezellig!
  zaterdag 14 maart 2009 @ 13:23:15 #138
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_67036898
Ik had voor juni al een bezoek aan Slane Castle en Dublin op de agenda staan. Moet echter over twee weken ook werken in Dublin. Nou ja, Loughlinstown.

Wat is aan te bevelen om daar te komen vanaf Dublin Airport. Ik heb al wat gehoord over LUAS. Gaat die vanaf het vliegveld en brengt die mij daar? Volgens mij zit daar een business park? Zitten er wat hotels daar? Is het groot? Autootje huren misschien?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_67041451
Treinen vanaf het vliegveld? Wat is dat voor nieuwerwets idee?

Je kunt het beste een auto huren of een taxi nemen. Het OV is hier alleen binnen het centrum nog enigszins bruikbaar, en vanaf het centrum naar bepaalde plekken.
  zondag 15 maart 2009 @ 11:15:35 #140
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_67062959
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 15:54 schreef LintuxCx het volgende:
Treinen vanaf het vliegveld? Wat is dat voor nieuwerwets idee?

Je kunt het beste een auto huren of een taxi nemen. Het OV is hier alleen binnen het centrum nog enigszins bruikbaar, en vanaf het centrum naar bepaalde plekken.
Ik ben er vorig jaar ook een paar dagen geweest, kon het me al niet herinneren. Die Luas ken je die een beetje? Ik heb begrepen dat Sandyford niet ver is van waar ik moet zijn. Het lijkt wel betrekkelijk de middle of nowhere. Ik denk dat ik dus sowieso maar even bel of ze liever taxi-bonnetjes of liever een huurauto-rekening zien. Die Luas is dan wellicht een mooie oplossing om bij Cafe en Seine te komen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_67064093
De Luas is op zich okay als het in de buurt komt van waar je heen wil. Dan moet je beginpunt dus ook ergens op die lijn liggen. Zie http://www.luas.ie/ voor een omschrijving van de twee routes. Het meest bizarre blijft toch dat er twee Luas lijnen zijn die niet op elkaar aansluiten...
  zondag 15 maart 2009 @ 12:58:35 #142
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_67065815
van de site:
quote:
How do I get from the Green Line to the Red Line?
There is no public transport linking the two. The most direct route is down Grafton Street, across College Green and up O ‘Connell Street to Abbey Street. It is a 15 minute walk.

In Nederland zouden ze dit soort kunstjes ook kunnen flikken, maar dan verzinnen ze tenminste wel nog een busverbinding (2x overstappen) die 3x per dag tussen beide haltes gaat.
  maandag 16 maart 2009 @ 12:12:28 #143
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_67097807
quote:
Op zondag 15 maart 2009 12:58 schreef XL het volgende:
van de site:
[..]

In Nederland zouden ze dit soort kunstjes ook kunnen flikken, maar dan verzinnen ze tenminste wel nog een busverbinding (2x overstappen) die 3x per dag tussen beide haltes gaat.

Die keuze is er in Dublin ook, genoeg busverbindingen tussen de 2 LUAS lijnen (tientallen bussen per uur), maar je moet weten waar je moet uitstappen en welke bussen je kunt nemen.
Treinen in Dublin is ook weer zo'n verhaal: 2 hoofdstations, maar geen verbinding ertussen: Ze gaan OF vanaf Connolly Station OF van Heuston Station en de afstanden tussen de 2 stations is 45 min lopen (een keer gedaan, foute inschatting) maar er gaat gelukkig een LUAS tussen de 2 stations.
The best firms advertise the least...
  maandag 16 maart 2009 @ 12:34:38 #144
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_67098327
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:48 schreef Mikkie het volgende:

- Er zijn geinige dingen te zien, maar bijvoorbeeld City Hall en Christ Church Cathedral vond ik weinig bijzonder;
- De pubs zijn gezellig en over het algemeen ben je overal welkom: Ieren zijn vriendelijk.
Jij hebt in 3 dagen een goede indruk van Dublin gekegen: Het is een leuke stad voor de kroegen (maar dan bij voorkeur in de suburbs) voor een snelle kennismaking met het land, maar voor het mooie Ierland ga je naar de rest van het land.
The best firms advertise the least...
  maandag 16 maart 2009 @ 14:18:31 #145
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_67101220
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:48 schreef Mikkie het volgende:

- De pubs zijn gezellig en over het algemeen ben je overal welkom: Ieren zijn vriendelijk. Irish Pubculture FTW!!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_67143010
Je kan er goed winkelen.
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:14:29 #147
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_67182037
Hoe is het verkeer rond Dublin op vrijdagmiddag. Ik moet met auto naar het vliegveld vanaf M50 ten zuiden van Dublin (Druid Valley) tot aan het vliegveld. Hoe lang gaat dat duren?
pi_67194762
Mjah, vanaf een uur of vier-vijf kan dat wat hectisch worden, al hoef jij misschien niet via de stad, misschien dat het dan meevalt.

Als je per taxi gaat kun je de taxi toko om advies vragen, denk dat die dat wel een beetje weten.
  donderdag 19 maart 2009 @ 06:59:53 #149
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_67195361
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 01:53 schreef LintuxCx het volgende:
Mjah, vanaf een uur of vier-vijf kan dat wat hectisch worden, al hoef jij misschien niet via de stad, misschien dat het dan meevalt.

Als je per taxi gaat kun je de taxi toko om advies vragen, denk dat die dat wel een beetje weten.
Ik heb maar een huurautootje genomen. Ik zal wel eens op kantoor rondvragen.
pi_67244511
Volgende week vrijdag 3 dagen naar Dublin

't wordt wel een gezinstrip dus het zal wel veel sightseeing worden.

Nu nog even alle tips hier verzamelen want ik kijk er niet laaiend enthousiast naar uit haha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')