abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64683845
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 19:46 schreef lost95 het volgende:

[..]

Hoe beviel je hostel?
Ja, beviel prima. Het zat op 10 minuutjes lopen van het echte centrum, maar we zaten wel vlakbij het Ierse uitgaansgebied (Williamstreet). Dat was ideaal, veel leuke pub's in de straat (Hogan's, Whelan's). Plus, een beetje lopen is ook geen ramp, zo zie je nog eens iets.
Hostel was verder schoon en netjes. Ik vind het al snel prima hoor, dus ik spreek puur voor mezelf. Verder alles goed geregeld.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  Moderator maandag 5 januari 2009 @ 13:33:28 #102
45833 crew  Fogel
pi_64683896
quote:
Op maandag 5 januari 2009 13:22 schreef k_man het volgende:
Ik overweeg eens tedentripje naar Dublin dit voorjaar.
[..]
Of iets van moderne architectuur?
Hier kan je vast wat vinden:
http://www.riai.ie/gallery.html?type=regional
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_64684169
Oh, voor underground techno moet je op vrijdagavond in Mc Gruders zijn. Ik weet het adres niet meer precies, maar zit net buiten het centrum, 15 min lopen vanaf Temple Bar zegmaar (zit meer richting Guinness). Lekker vaag sfeertje, al was het niet heel erg druk toen wij er waren. Zeker geen grote club of iets dergelijks, maar wel lekkere muziek.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_64705242
quote:
Op maandag 5 januari 2009 13:22 schreef k_man het volgende:
Ik overweeg eens tedentripje naar Dublin dit voorjaar.
[..]

Zijn dit zo'n beetje alle must-sees in de stad?
Zijn er geen interessante musea? Of iets van moderne architectuur?

Ik zal er waarschijnlijk 5 of 6 dagen zijn (incl dag van aankomst en dag van vertrek, dus netto vier echte volledige dagen). Is dat te veel, te weinig voor een goede indruk/ En als het wat ruim is, zijn er dan nog interessante dagtripjes te maken?

Oh, en dat hotel van Bono, is dat een beetje leuk? Kostbaar?

Hellup!!
Dublin kun je in 2 volle dagen bezichtigen denk ik. Misschien 3 als je echt alles op 't lijstje af wil gaan. Kun je de laatste dag kapotgaan in Temple Bar ofzo. Moderne architectuur is er niet echt: ze houden toch 't meeste van het neo-classicisme, wat er op neerkomt dat je veel oude gebouwen in de Romeinse sfeer (pilaren en dergelijke) ziet. Niet slecht, ik hou er wel van, maar echt modern spul valt wat tegen. Musea ben ik nooit in geweest, maar schijnt wel okee te zijn. En natuurlijk is er Trinity College waar genoeg rondleidingen te vinden zijn.

Als je van Engelse/Ierse schrijvers houdt, is het misschien leuk om alle woningen/geboortehuizen van menig wijlen auteur bij langs te gaan.
pi_64706235
Hmm, ok, dank je.

Ik word er niet heel enthousiast van eigenlijk.
pi_64706464
quote:
Op maandag 5 januari 2009 13:31 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Ja, beviel prima. Het zat op 10 minuutjes lopen van het echte centrum, maar we zaten wel vlakbij het Ierse uitgaansgebied (Williamstreet). Dat was ideaal, veel leuke pub's in de straat (Hogan's, Whelan's). Plus, een beetje lopen is ook geen ramp, zo zie je nog eens iets.
Hostel was verder schoon en netjes. Ik vind het al snel prima hoor, dus ik spreek puur voor mezelf. Verder alles goed geregeld.
Ik ben er inmiddels al geweest. Lokatie was echt perfect (vorige keer zat ik 35 min lopen van t centrum). Hostel was erg goedkoop, schone douches, matrassen waren k*t (maarja, voor die paar uurtjes..), vriendelijk personeel. Dus volgende keer wellicht weer naar Avalon.
  maandag 5 januari 2009 @ 22:30:43 #107
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_64709035
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:40 schreef k_man het volgende:
Hmm, ok, dank je.

Ik word er niet heel enthousiast van eigenlijk.
Dat word je wel als je er eenmaal geweest bent (aldus deze Ierlandgek ).

Je hebt met 5/6 dagen voldoende tijd om ook even buiten Dublin te kijken. Al vaker in dit en het Ierland-topic genoemd: de coastal walk van Bray naar Greystones en de rondwandeling om Howth Head. Beiden erg goed met de DART te bereiken. Heb je iets meer dan een halve dag voor nodig. En nog een werkelijk geweldige treinreis vlak langs de Ierse zee .

In Dublin ligt ook de National Gallery (www.nationalgallery.ie ; Merrion Sq West). Gratis entree. Ben er vorig jaar een keer naar binnen gewandeld en heb er genoten van schitterende meesterwerken, waaronder Rembrandts, Van Goghs en een Caravaggio. Meer dan 12.500 kunstwerken, dus genoeg te zien .

Elders in Dublin ligt Chester Beatty Library (www.cbl.ie ; ook gratis entree), wat ik ook errug mooi vond. Volgens de Lonely Planet een van de mooiste musea van Europa en dat zeggen ze niet voor niets . Gave collecties van wereldreligies, met zeer oude Korans etc. Je kunt er ook nog es lekker eten.

Wat ik zelf ook erg leuk vind, is wandelen door het havengebied. Iedere keer dat ik er kom is het weer helemaal veranderd door de vele bouwwerkzaamheden daar. Leuk om het te zien veranderen .

Je kunt die 5/6 dagen dus prima vullen met afwisselende dingen .
pi_64709343
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:30 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Inderdaad
Ik heb er 6 maanden gewoond en ik vond het jammer weer te moeten vertrekken. Die wandelingen in Howth en Bray zijn inderdaad de moeite waard. Heerlijk uitwaaien in een heerlijke omgeving.. Ik moet zeggen dat ik ook Glendalough práchtig vond (zoiets).. Alleen jammer dat daar maar 1 of 2 bussen per dag naartoe gaan vanuit Dublin.

[ Bericht 2% gewijzigd door Janetje op 05-01-2009 22:55:24 (moet ik het wel goed schrijven..) ]
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_64728609
quote:

[..]

Je hebt met 5/6 dagen voldoende tijd om ook even buiten Dublin te kijken. Al vaker in dit en het Ierland-topic genoemd: de coastal walk van Bray naar Greystones en de rondwandeling om Howth Head. Beiden erg goed met de DART te bereiken. Heb je iets meer dan een halve dag voor nodig. En nog een werkelijk geweldige treinreis vlak langs de Ierse zee .

In Dublin ligt ook de National Gallery (www.nationalgallery.ie ; Merrion Sq West). Gratis entree. Ben er vorig jaar een keer naar binnen gewandeld en heb er genoten van schitterende meesterwerken, waaronder Rembrandts, Van Goghs en een Caravaggio. Meer dan 12.500 kunstwerken, dus genoeg te zien .

Elders in Dublin ligt Chester Beatty Library (www.cbl.ie ; ook gratis entree), wat ik ook errug mooi vond. Volgens de Lonely Planet een van de mooiste musea van Europa en dat zeggen ze niet voor niets . Gave collecties van wereldreligies, met zeer oude Korans etc. Je kunt er ook nog es lekker eten.

Wat ik zelf ook erg leuk vind, is wandelen door het havengebied. Iedere keer dat ik er kom is het weer helemaal veranderd door de vele bouwwerkzaamheden daar. Leuk om het te zien veranderen .

Je kunt die 5/6 dagen dus prima vullen met afwisselende dingen .
Inderdaad! Ik mag dan wel enigszins negatief klinken, als je eenmaal de sfeer weet te proeven en ziet hoe mooi de omgeving is, dan kom je graag nog eens terug. Het centrum zelf heb je alleen wel in een paar dagen gezien (en daar vroeg je om ).

Ik vond Dublin trouwens in 't begin een shithole (vrij naar In Bruges - heb ook meermaals de quotes uit de film gelinkt naar Dublin i.p.v. dat Vlaamse hok), maar als ik morgen een e-mail krijg met de vraag of ik weer wil werken/wonen/leven in Dublin voor x aantal weken, zeg ik zo weer ja!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:56:02 #110
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_64732124
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:37 schreef Janetje het volgende:

[..]

Inderdaad
Ik heb er 6 maanden gewoond en ik vond het jammer weer te moeten vertrekken. Die wandelingen in Howth en Bray zijn inderdaad de moeite waard. Heerlijk uitwaaien in een heerlijke omgeving.. Ik moet zeggen dat ik ook Glendalough práchtig vond (zoiets).. Alleen jammer dat daar maar 1 of 2 bussen per dag naartoe gaan vanuit Dublin.
Als je buiten de stad gaat moet je eigenlijk ook gewoon met auto, zeker Glendalough is jammer om te doen zonder een tour door de Wicklow Mountains te maken.
pi_64735678
En laat je die als tijdelijk ex-pat nou niet zo snel hebben. En dan is er ook nog zoiets als tijd. Maar goed, met de DART kom je een heel end. Letterlijk!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 19:02:20 #112
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_64739691
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:15 schreef =HellFire= het volgende:
En laat je die als tijdelijk ex-pat nou niet zo snel hebben. En dan is er ook nog zoiets als tijd. Maar goed, met de DART kom je een heel end. Letterlijk!
Een auto huren is daarom erg de moeite waard Wat natuurlijk niet betekent dat je met de DART niet op mooie plekken kunt komen. Sterker nog, de DART rit naar Bray is echt een must.
pi_64751409
quote:
Tja, ik denk toch dat ik dit voorjaar nog maar wat extra vrije dagen opneem en dan twee weken naar Iran ga, of misschien een weekje Jordanië.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:23:54 #114
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_64752102
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:08 schreef k_man het volgende:

[..]

Tja, ik denk toch dat ik dit voorjaar nog maar wat extra vrije dagen opneem en dan twee weken naar Iran ga, of misschien een weekje Jordanië.
Damn, blauwe vingers getypt en nog niet weten te overtuigen .

Maar goed, genoemde bestemming zijn ook wel leuk ja
pi_64766373
Zaterdag is het zover:in de avond aankomst(ryanair) en woensdag vlieg ik dan naar Berlijn.
Heb dus 3 volle dagen!
Zijn er ook (grote) supermarkten in het centrum te vinden of meer erbuiten?
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_64776005
In het centrum van Berlijn? Of in het centrum van Dublin?
  woensdag 7 januari 2009 @ 18:30:24 #117
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_64780249
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:05 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Zaterdag is het zover:in de avond aankomst(ryanair) en woensdag vlieg ik dan naar Berlijn.
Heb dus 3 volle dagen!
Zijn er ook (grote) supermarkten in het centrum te vinden of meer erbuiten?
Ja, bijv aan Henry Street ligt het Jervis Shopping Center. Daar beneden in de kelder zit een vrij grote Tesco. Maar er zit bijvoorbeeld ook een Lidl en een Aldi in het centrum alleen die zijn niet zo heel groot.
pi_64786818
En Grafton Street heeft St. Stephen's Green Shopping Centre met daarin een Dunnes Store. Maar er zijn genoeg kleine Centra's (wel duur) in en rondom het centrum te vinden.
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:01:29 #119
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_64789361
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:07 schreef =HellFire= het volgende:
En Grafton Street heeft St. Stephen's Green Shopping Centre met daarin een Dunnes Store. Maar er zijn genoeg kleine Centra's (wel duur) in en rondom het centrum te vinden.
Ja je hebt overal wel van die Spar, Londis en Centra winkeltjes, maar dat is pure afzetterij. Hoewel de Egg-Mayo&Rocket sandwiches wel lekker zijn die ze daar hebben. Binnenkort krijg ik Ierse vrienden op bezoek en die weten wel wat ze voor mij moeten meenemen.
pi_64806052
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:30 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Ja, bijv aan Henry Street ligt het Jervis Shopping Center. Daar beneden in de kelder zit een vrij grote Tesco. Maar er zit bijvoorbeeld ook een Lidl en een Aldi in het centrum alleen die zijn niet zo heel groot.
Ok,relaxt! Zit ik vlakbij (Lower Gardiner St) Ben een beetje on a low budget dus veel in 't hostel koken
Nog 2 dgn! Weet er iemand ook leuke pubs met live music?
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:01:52 #121
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_64807154
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:26 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Ok,relaxt! Zit ik vlakbij (Lower Gardiner St) Ben een beetje on a low budget dus veel in 't hostel koken
Lidl en Aldi zitten allebei op Parnell Street. Loop vanaf de Henry Street door het straatje waar de markt altijd is (kun je niet missen, volg je neus), langs het Ilac Center en je bent bij de Lidl (tegenover Chapters). Voor de Aldi moet je nog een stukje linksaf.
quote:
Nog 2 dgn! Weet er iemand ook leuke pubs met live music?
Ik ben jaloers! Porter House TB heeft vaak live muziek. Je kunt ook kijken of Whelan's iets te bieden heeft, die hebben een zaaltje achter met soms optredens.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:10:02 #122
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_64855759
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:56 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Als je buiten de stad gaat moet je eigenlijk ook gewoon met auto, zeker Glendalough is jammer om te doen zonder een tour door de Wicklow Mountains te maken.

Als je om een uur of 6 / 7 in de ochtend vertrekt kan je zelfs een paar uur in Galway doorbrengen!

-edit-
maar het ging over Dublin...
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_64928394
Wij gaan via een stopover in Dublin naar Tenerife toe in september. We komen 's ochtends aan en dan willen we lekker een dagje sightsee-en. Het volgende probleem kom ik dan helaas tegen. We vliegen namelijk al om 6 uur 's ochtends vanuit Dublin naar Tenerife, nu is mijn vraag of die bussen (die ik me nog kan herinneren van mijn vorige 2 bezoeken aan Dublin) ook in de nacht (of in de hele vroege ochtend) rijden.

Zo niet, heeft iemand andere tips (wat zou een taxi bv kosten in de nacht van uit het centrum naar de airport)

Wat vinden jullie absoluut wat ik tijdens mijn enige dag moet doen ?
  zondag 11 januari 2009 @ 22:21:51 #124
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_64931178
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:20 schreef DutchieBre het volgende:
Wij gaan via een stopover in Dublin naar Tenerife toe in september. We komen 's ochtends aan en dan willen we lekker een dagje sightsee-en. Het volgende probleem kom ik dan helaas tegen. We vliegen namelijk al om 6 uur 's ochtends vanuit Dublin naar Tenerife, nu is mijn vraag of die bussen (die ik me nog kan herinneren van mijn vorige 2 bezoeken aan Dublin) ook in de nacht (of in de hele vroege ochtend) rijden.

Zo niet, heeft iemand andere tips (wat zou een taxi bv kosten in de nacht van uit het centrum naar de airport)

Wat vinden jullie absoluut wat ik tijdens mijn enige dag moet doen ?
's Nachts heb je wel nachtbussen maar die zijn erg onbetrouwbaar. Een taxi vanuit het centrum zal zo'n 20-25 euro kosten, goed te doen dus. Je vliegt zeker met Ryan naar Tenerife?
pi_64934686
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:21 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

's Nachts heb je wel nachtbussen maar die zijn erg onbetrouwbaar. Een taxi vanuit het centrum zal zo'n 20-25 euro kosten, goed te doen dus. Je vliegt zeker met Ryan naar Tenerife?
Yes .. Wilde eerst via Madrid en Vueling gaan. Maar ik ken Madrid ondertussen ook wel, dus leek me leuker via Dublin te gaan. Een taxi 's nachts is net zo duur als overdag ?

Ik wil deze dag wel echt iets zien van Dublin, mijn vorige bezoeken waren echt bliksembezoeken (zelfde dag heen en terug) vanwege werk en een sollicitatie die ik er had (ze vlogen me wel in dat was wel beter )

Tell me, wat moet ik echt doen die dag ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')