abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 1 februari 2008 @ 02:01:28 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_56449727
Dacht ik open er een topic over

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 1 februari 2008 @ 02:07:44 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_56449761
Obama begint goed

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 1 februari 2008 @ 02:09:08 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_56449772
Hillary begint alsof ze een spreekbeurt houdt

Trouwste user 2022 vrijdag 1 februari 2008 @ 02:12:36 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_56449782
Ze hersteld zich

Trouwste user 2022 vrijdag 1 februari 2008 @ 02:23:36 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_56449826
Tong gaat slapen moet er weer vroeg uit. Hillary staat voor

pi_56449834
tong moet idd gaan slapen.

Hij is al tegen zichzelf aan het lullen
Don't walk in front of me, I may not follow... Don't walk behind me, I may not lead...
Just walk beside me and be my friend.
Games
  Trouwste user 2022 vrijdag 1 februari 2008 @ 02:25:00 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_56449835
En mijn video loopt

Trouwste user 2022 vrijdag 1 februari 2008 @ 02:28:56 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_56449852
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 02:25 schreef tong80 het volgende:
En mijn video loopt

Staat ie plots in de gang.

Lopende video's is shit.

Trusten Printscreen

pi_56449895

Je bent nog veel te wakker tong

Maar mocht je idd aftaaien... dan een goeienachtrust
Don't walk in front of me, I may not follow... Don't walk behind me, I may not lead...
Just walk beside me and be my friend.
Games
  vrijdag 1 februari 2008 @ 02:57:46 #10
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_56449954
Hillary is een 9, Obama een 8+.. net ietsje minder komt hij uit de verf.

Hillary kreeg een staande ovatie met:
"It took a Clinton to clean up after the first Bush, it takes another Clinton to clean up after the second one".

Zo boog ze een kritische vraag om, in een ongekend applaus voor haarzelf. Ik denk dat ze hierdoor gaat winnen, ook al zou Obama ook McCain of Romney kunnen verslaan.

[ Bericht 70% gewijzigd door Perico op 01-02-2008 03:14:22 ]
pi_56450751
Als de kans groot wordt dat HIllary gaat winnen moeten de republikeinse stemmers wel zo slim zijn om voor Obama te stemmen. Want wat de republikeinen echt nooit kunnen verteren is dat Clinton de nieuwe president wordt van Amerika.

Volgens mij krijg je een kleine volksverhuizing mocht Clinton uiteindelijk winnen.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 09:10:30 #12
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_56451370
Ik vond Obama juist sterker uit het debat komen, alhoewel het redelijk gelijk op ging. Maar bij Clinton vond ik haar antwoorden vaak TE lang en TE veel 'name-dropping', en Obama was gewoon veel duidelijker, was ook heel duidelijk wat betreft zijn visie op immigranten en censorship etc.

Daarnaast kwam Obama gewoon veel scherper en slimmer over, 'wijzer', rustiger, meer uitstraling, etc, terwijl Hillary er inderdaad uitzag of ze alles stap voor stap had ingestudeert etc etc.
pi_56455306
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 02:57 schreef Perico het volgende:

"It took a Clinton to clean up after the first Bush, it takes another Clinton to clean up after the second one".
Die is wel leuk bedacht
  vrijdag 1 februari 2008 @ 14:38:37 #14
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_56458795
Yeah, was een leuke, mooie opmerking
Waarschijnlijk de grootste ovatie van het hele debat.

Het was sowieso wel een plezierig debat om naar te kijken, afgezien van de soms wat langdurige antwoorden van Hillary, want beide kandidaten gingen eindelijk weer respectvol met elkaar om, en waren het ook in grote lijnen vaak met elkaar eens.
Op het einde kwam er ook ter sprake dat veel kiezers graag zouden zien dat ze als een soort dynamic duo straks de strijd aangaan met de republikeinen, dus Barack als prez, en Hil als vice, of andersom.
En daar was de zaal ook laaiend enthousiast over.

Maar als ik moet kiezen, dan ben ik ECHT ontzettend onder de indruk van Obama. Hij is gewoon ontzettend scherp, komt erg goed over, komt met goede punten, laat zich niet in een hoek lullen of gooit met leugens of valse beloftes etc...
Komt over als een realist en een idealist.
pi_56459142
quote:
Die was echt geniaal inderdaad. .
pi_56460793
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 14:38 schreef Yi-Long het volgende:
Yeah, was een leuke, mooie opmerking
Waarschijnlijk de grootste ovatie van het hele debat.

Het was sowieso wel een plezierig debat om naar te kijken, afgezien van de soms wat langdurige antwoorden van Hillary, want beide kandidaten gingen eindelijk weer respectvol met elkaar om, en waren het ook in grote lijnen vaak met elkaar eens.
Op het einde kwam er ook ter sprake dat veel kiezers graag zouden zien dat ze als een soort dynamic duo straks de strijd aangaan met de republikeinen, dus Barack als prez, en Hil als vice, of andersom.
En daar was de zaal ook laaiend enthousiast over.

Maar als ik moet kiezen, dan ben ik ECHT ontzettend onder de indruk van Obama. Hij is gewoon ontzettend scherp, komt erg goed over, komt met goede punten, laat zich niet in een hoek lullen of gooit met leugens of valse beloftes etc...
Komt over als een realist en een idealist.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 17:36:17 #17
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_56462681
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 02:57 schreef Perico het volgende:

Zo boog ze een kritische vraag om, in een ongekend applaus voor haarzelf. Ik denk dat ze hierdoor gaat winnen, ook al zou Obama ook McCain of Romney kunnen verslaan.
leuke one-liner, vraag me af wie 'm bedacht heeft.
pi_56462846
Een deel van de foto's staat ook in het centrale deel, maar hier passen ze beter. Foto's van het koppel Ik zie hier nog wel een Clinton-Obama of Obama-Clinton inzitten.

pi_56462923
schattig .
pi_56464004
Het was een aardig debat. Inhoud. Grappig. Jammer van de presentator, maar ja.
pi_56464285
Obama <3 Hillary.

Hillary <3 Obama.

Dus.

Half neger kindjes.

(ja obama is zelf ook halve neger, nou en, 1/4 is te ingewikkeld.)
ignorance more frequently begets confidence than does knowledge - Charles Darwin
pi_56464320
Waar ik wel een sjeez-rollende-ogen-moment van kreeg, was toen Clinton zei dat ze hetzelfde idee had voor gezondheidszorg, zoiets, als Edwards. Toen dacht ik wel, sja, goh, wat is hij opeens toch populair.
pi_56467970
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 19:00 schreef Monidique het volgende:
Waar ik wel een sjeez-rollende-ogen-moment van kreeg, was toen Clinton zei dat ze hetzelfde idee had voor gezondheidszorg, zoiets, als Edwards. Toen dacht ik wel, sja, goh, wat is hij opeens toch populair.
"National Health Insurance means combining the efficiency of the Postal Service with the compassion of the I.R.S. and the cost accounting of the Pentagon"
pi_56468044
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 21:46 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

"National Health Insurance means combining the efficiency of the Postal Service with the compassion of the I.R.S. and the cost accounting of the Pentagon"
Ja, boze overheid, enzo, fascisme, belasting is diefstal...
pi_56468149
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 21:50 schreef Monidique het volgende:
Ja, boze overheid, enzo, fascisme, belasting is diefstal...
Goed zo
  Trouwste user 2022 vrijdag 1 februari 2008 @ 23:07:01 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_56469743
Mooi debat. De volgende keer wel meer vuurwerk graag

pi_56470056
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 21:46 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Das een mooie om te onthouden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_56471382
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 23:18 schreef Lyrebird het volgende:
Das een mooie om te onthouden.
There's plenty more where that came from.

Lyrebird ik begrijp je vertrouwen in overheden en sterke leiders niet zo goed. Voor iemand die het motto 'Live free or die' voert (een motto dat ik niet durf te voeren, veels te bang voor de dood) ben je opmerkelijk verdraagzaam tegenover staatsdwang. Please explain...
pi_56473035
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 00:05 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

There's plenty more where that came from.

Lyrebird ik begrijp je vertrouwen in overheden en sterke leiders niet zo goed. Voor iemand die het motto 'Live free or die' voert (een motto dat ik niet durf te voeren, veels te bang voor de dood) ben je opmerkelijk verdraagzaam tegenover staatsdwang. Please explain...
Ik ben een pragmaticus, geen theoreticus. Het libertarisme is een prachtige theorie maar je hebt met mensen te maken en die laten zich (nog) niet in een model vatten. Dat komt misschien met een zekere tolerantie tot wat de beleidsmakers in Washington doen. Zo vind ik Ron Paul's oplossing om de troepen uit het Midden-Oosten terug te trekken geen oplossing. Hadden de geallieerden na D-day de troepen uit Europa terug moeten trekken? D'r waren zat libertariers die daar wel brood in zagen.

Financieel gezien zitten we waarschijnlijk wel op een lijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_56473064
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:24 schreef Lyrebird het volgende:
Zo vind ik Ron Paul's oplossing om de troepen uit het Midden-Oosten terug te trekken geen oplossing. Hadden de geallieerden na D-day de troepen uit Europa terug moeten trekken?
Als de situatie in het Midden-Oosten te vergelijken is met de Tweede Wereldoorlog, dan was Roosevelt na Pearl Harbor maoďstisch China binnengevallen.
pi_56473114
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

Als de situatie in het Midden-Oosten te vergelijken is met de Tweede Wereldoorlog, dan was Roosevelt na Pearl Harbor maoďstisch China binnengevallen.
Scherp. Want er waren geen massavernietigingswapens in Irak en er was geen verband tussen Saddam Hussein en Al Quada.

Heb je het Duelfer report gelezen?
pi_56473182
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:28 schreef Lyrebird het volgende:
Heb je het Duelfer report gelezen?
Ik heb het rapport niet gelezen. Niet dat het ertoe doet, maar ik ben ervan overtuigd jij ook niet. Is niet erg, want er zijn samenvattingen:
quote:
* Saddam controlled all of the Regime’s strategic decision making.
* Saddam’s primary goal from 1991 to 2003 was to have UN sanctions lifted, while maintaining the security of the Regime.
* The introduction of the Oil-For-Food program (OFF) in late 1996 was a key turning point for the Regime.
* By 2000-2001, Saddam had managed to mitigate many of the effects of sanctions and undermine their international support.
* Iran was the pre-eminent motivator [of Saddam's desire to rebuild Iraq's WMD capability].
* The Iraq Survey Group (ISG) judged that events in the 1980s and early 1990s shaped Saddam’s belief in the value of WMD.
* Saddam ended his nuclear program in 1991. ISG found no evidence of concerted efforts to restart the program, and Iraq’s ability to reconstitute a nuclear weapons program progressively decayed after 1991.
* Saddam wanted to recreate Iraq’s WMD capability, after sanctions were removed and Iraq’s economy stabilized. Saddam aspired to develop a nuclear capability—in an incremental fashion, irrespective of international pressure and the resulting economic risks—but he intended to focus on ballistic missile and tactical chemical warfare (CW) capabilities.
(nou ja, ik heb de samenvatting en verscheidene stukken van het rapport wel gelezen, maar dit is gemakkelijker.)

Maar dit gaat niet over massavernietigingswapens en de huidige oorlogen hebben niets met de Tweede Wereldoorlog te maken.
pi_56473204
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:24 schreef Lyrebird het volgende:
Ik ben een pragmaticus, geen theoreticus. Het libertarisme is een prachtige theorie maar je hebt met mensen te maken en die laten zich (nog) niet in een model vatten.
Het sociaal-democratische model is ook een model. Het libertarische ideaal komt juist het dichtste bij het loslaten van ieder model, zolang je iemands lijf en daaruit voortvloeiende eigendommen maar respecteert, dat is het enige dogma.
quote:
Dat komt misschien met een zekere tolerantie tot wat de beleidsmakers in Washington doen. Zo vind ik Ron Paul's oplossing om de troepen uit het Midden-Oosten terug te trekken geen oplossing. Hadden de geallieerden na D-day de troepen uit Europa terug moeten trekken? D'r waren zat libertariers die daar wel brood in zagen.
Oke, da's een lastige, maar als ik de eerste tien minuten van Saving Private Ryan bekijk heb ik wel zoiets van "Jezus, ga terug, ik leer wel Duits, of Russisch, maar dit mag ik van niemand vragen, laat staan iemand toe dwingen". Maar ik ben blij dat ik Hollands praat, dat geef ik eerlijk toe.
quote:
Financieel gezien zitten we waarschijnlijk wel op een lijn.
Ik snap niet goed dat je 'financieel' op dezelfde lijn kan zitten zonder de morele lijn eveneens te aanvaarden.
pi_56473241
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:32 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik heb het rapport niet gelezen. Niet dat het ertoe doet, maar ik ben ervan overtuigd jij ook niet. Is niet erg, want er zijn samenvattingen:
[..]
Ik heb het rapport wel gelezen (een lange zit) en deze samenvatting dekt de lading niet. Hieraan kun je trouwens ook zien dat journalisten luie honden zijn.
pi_56473301
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:35 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb het rapport wel gelezen (een lange zit)
Hulde. Want een lange zit inderdaad.
quote:
en deze samenvatting dekt de lading niet. Hieraan kun je trouwens ook zien dat journalisten luie honden zijn.
Natuurlijk zijn zij dat. Het punt is alleen: Saddam had geen massavernietigingswapens (en er werd gelogen, gemanipuleerd, etc... door het Amerikaanse regime) en, met name, het is een zo ontzettend opzichtige afleiding van waar het om gaat: dit is niet de Tweede Wereldoorlog.
pi_56473390
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:33 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Oke, da's een lastige, maar als ik de eerste tien minuten van Saving Private Ryan bekijk heb ik wel zoiets van "Jezus, ga terug, ik leer wel Duits, of Russisch, maar dit mag ik van niemand vragen, laat staan iemand toe dwingen". Maar ik ben blij dat ik Hollands praat, dat geef ik eerlijk toe.
Ik vind het zelf ook erg lastig, maar ik geloof in goed/kwaad en dat je het kwaad moet bestrijden. No matter what.
quote:
Ik snap niet goed dat je 'financieel' op dezelfde lijn kan zitten zonder de morele lijn eveneens te aanvaarden.
Wat betreft financieen is een libertarisch model praktisch haalbaar. Op veel andere vlakken is dat veel moeilijker.
pi_56473414
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:42 schreef Lyrebird het volgende:
Ik vind het zelf ook erg lastig, maar ik geloof in goed/kwaad en dat je het kwaad moet bestrijden. No matter what.
Vind je ook dat je anderen mag dwingen te betalen voor het bestrijden van het kwaad, of zelfs mag dwingen eraan mee te doen?
pi_56473429
Iedereen die vindt dat een overheid (handig kan zijn/er moet zijn/nuttig is/whatever) vindt dat, natuurlijk. Dat weet je.
pi_56473466
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:45 schreef Monidique het volgende:
Iedereen die vindt dat een overheid (handig kan zijn/er moet zijn/nuttig is/whatever) vindt dat, natuurlijk. Dat weet je.
To what extent? Mag iemand die weigert tegen 'het kwaad' te strijden worden doodgeschoten? Wie is er dan eigenlijk 'het kwaad'?
pi_56473497
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:48 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

To what extent? Mag iemand die weigert tegen 'het kwaad' te strijden worden doodgeschoten? Wie is er dan eigenlijk 'het kwaad'?
Ik bedoel dat je dit al weet. Of men is libertariër, en leeft in vrijheid of wenst dat, of men ziet ergens nog nut voor een fascistische Big Brother-overheid. Dit topic gaat over Amerika.
pi_56473524
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:50 schreef Monidique het volgende:
Ik bedoel dat je dit al weet. Of men is libertariër, en leeft in vrijheid of wenst dat, of men ziet ergens nog nut voor een fascistische Big Brother-overheid. Dit topic gaat over Amerika.
Alle topics gaan uiteindelijk over libertarisme. Je beantwoordt de vraag niet. Zeg het 'ns hardop en probeer dan straks nog 'ns in slaap te komen
pi_56473577
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:52 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Alle topics gaan uiteindelijk over libertarisme. Je beantwoordt de vraag niet. Zeg het 'ns hardop en probeer dan straks nog 'ns in slaap te komen
Waarom zouden alle topics gaan over een kansloos don quichot verhaal? Lijkt me nergens voor nodig. Probeer dat geweldige concept eerst maar eens uit in de praktijk en ga er daarna mee pronken.

.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 03:56:41 #43
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56474505
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:42 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Welk kwaad? Niemand, en ook elk weldenkend mens weet dat er geen 'terrorist country' bestaat.

Dat hele Al Qaida gebrabbel in Irak is een pot nat. Als ze bestaan zitten ze overal, niet in een grotje ergens in Irak.

Protect America. Begin eerst maar eens met je eigen burgers ipv geldverslindende kansloze kruistochten die nergens toe leiden.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_56474611
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 03:56 schreef popolon het volgende:
Protect America. Begin eerst maar eens met je eigen burgers ipv geldverslindende kansloze kruistochten die nergens toe leiden.
Het is geen kruistocht en ik ben het niet eens met dat het nergens toe zal leiden. Maar ik ben wel met je eens dat het een geldverslindende toestand is, terwijl dat geld hard nodig is in de VS. Of toch niet? Ik ben van mening dat meer geld vaak weinig oplost, en dat het 'm vooral in de aanpak zit. Waarom zijn onze ziektekosten zo hoog? Waarom betalen we ons blauw aan college education? Dat zijn allemaal zaken die veel goedkoper konden, als ze ook maar iets beter worden aangepakt.

Ik werk zelf op een universiteit en als je ziet wat studenten terug krijgen voor de $10.000 die ze per jaar betalen, dan sla je steil achterover. Begin met een dean aan te stellen die verstand heeft van geld en zakendoen, en zet daar geen wetenschapper mee. Vragen om problemen.
pi_56477375
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 09:10 schreef Yi-Long het volgende:
Ik vond Obama juist sterker uit het debat komen, alhoewel het redelijk gelijk op ging. Maar bij Clinton vond ik haar antwoorden vaak TE lang en TE veel 'name-dropping', en Obama was gewoon veel duidelijker, was ook heel duidelijk wat betreft zijn visie op immigranten en censorship etc.

Daarnaast kwam Obama gewoon veel scherper en slimmer over, 'wijzer', rustiger, meer uitstraling, etc, terwijl Hillary er inderdaad uitzag of ze alles stap voor stap had ingestudeert etc etc.
Het feit dat mensen op dit soort dingen letten maakt televisiedebatten ongewenst.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_56478805
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 12:37 schreef retteketet het volgende:

[..]

Het feit dat mensen op dit soort dingen letten maakt televisiedebatten ongewenst.
Hoe moet je anders bepalen welke kandidaat de beste president zou zijn?
lollig
  zaterdag 2 februari 2008 @ 14:09:34 #47
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56478853
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 17:44 schreef Majar het volgende:
Een deel van de foto's staat ook in het centrale deel, maar hier passen ze beter. Foto's van het koppel Ik zie hier nog wel een Clinton-Obama of Obama-Clinton inzitten.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Lijkt mij ook geweldig
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zaterdag 2 februari 2008 @ 20:19:26 #48
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_56484770
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:07 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Door zelf de globale standpunten te identificeren en kijken of hij/zij daar bij blijft.
pi_56493880
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:48 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Eens even over die dwang he. Volgens mij is het onmogelijk om mensen NIET te dwingen. Stel dat jij een schoon Vondelpark wilt. Dan dwing jij mij dus om mijn afval in de afvalbak te gooien. Maar stel nu dat ik de vrijheid wil om mijn afval gewoon op straat te kunnen gooien. Dan dwing ik jou dus weer om in een smerig park rond te lopen.

Natuurlijk kunnen we dan aan de onderhandelingstafel gaan zitten, en samen tot een compromis komen, maar er zal altijd een punt komen waarop we het niet eens kunnen worden. Hoe ga je zo'n conflict dan oplossen zonder het bestaan van een bemiddelend orgaan zoals de overheid?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_56494642
quote:
Op zondag 3 februari 2008 02:49 schreef Seneca het volgende:

[..]

Eens even over die dwang he. Volgens mij is het onmogelijk om mensen NIET te dwingen. Stel dat jij een schoon Vondelpark wilt. Dan dwing jij mij dus om mijn afval in de afvalbak te gooien. Maar stel nu dat ik de vrijheid wil om mijn afval gewoon op straat te kunnen gooien. Dan dwing ik jou dus weer om in een smerig park rond te lopen.

Natuurlijk kunnen we dan aan de onderhandelingstafel gaan zitten, en samen tot een compromis komen, maar er zal altijd een punt komen waarop we het niet eens kunnen worden. Hoe ga je zo'n conflict dan oplossen zonder het bestaan van een bemiddelend orgaan zoals de overheid?
"Met behulp van DRO's, belasting is diefstal."
lollig
pi_56495328
quote:
Op zondag 3 februari 2008 07:17 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

"Met behulp van DRO's, belasting is diefstal."
DRO's?

Dienst Ruimtelijke Ordening?
Digitaal Rijbewijs Onderwijs?

Anyway, belasting is geen diefstal, want het wordt geheven door mensen die we zelf een mandaat hebben gegeven door op ze te stemmen. Als je geen belasting wilt betalen staat het je vrij om op iemand te stemmen die belastingen wil afschaffen, of, bij gebrek aan zo iemand, zelf een partij beginnen die het belastingstelsel wil afschaffen. Dat dat niet is gebeurd tot op vandaag de dag is imho genoeg rechtvaardiging om het belastingstelsel te handhaven zoals het nu is.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_56495806
quote:
Op zondag 3 februari 2008 10:45 schreef Seneca het volgende:

[..]

DRO's?

Dienst Ruimtelijke Ordening?
Digitaal Rijbewijs Onderwijs?
Dispute Resolution Organisation. Een onafhankelijk bedrijf dat ervoor zorgt dat contract bekrachtigd worden en onenigheden tussen 2 personen die daar zelf niet uit komen op te lossen.
lollig
pi_56495844
quote:
Op zondag 3 februari 2008 11:25 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Dispute Resolution Organisation. Een onafhankelijk bedrijf dat ervoor zorgt dat contract bekrachtigd worden en onenigheden tussen 2 personen die daar zelf niet uit komen op te lossen.
Tja, maar dan moet je wel eerst zo'n DRO zien te vinden. En ook daar kunnen weer conflicten over ontstaan, zeker als ik er belang bij heb dat er helemaal geen compromis komt. Hoe ga je dat dan oplossen?
pi_56495918
quote:
Op zondag 3 februari 2008 10:45 schreef Seneca het volgende:
Anyway, belasting is geen diefstal, want het wordt geheven door mensen die we zelf een mandaat hebben gegeven door op ze te stemmen. Als je geen belasting wilt betalen staat het je vrij om op iemand te stemmen die belastingen wil afschaffen, of, bij gebrek aan zo iemand, zelf een partij beginnen die het belastingstelsel wil afschaffen. Dat dat niet is gebeurd tot op vandaag de dag is imho genoeg rechtvaardiging om het belastingstelsel te handhaven zoals het nu is.
Dus als maar genoeg mensen ervoor stemmen de slavernij of het stenigen van overspelige vrouwen weer in te voeren heb jij daar geen enkel probleem mee. Ergens over stemmen rechtvaardigt immers alles.
pi_56495953
quote:
Op zondag 3 februari 2008 11:35 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dus als maar genoeg mensen ervoor stemmen de slavernij of het stenigen van overspelige vrouwen weer in te voeren heb jij daar geen enkel probleem mee. Ergens over stemmen rechtvaardigt immers alles.
Nope, maar wat is het alternatief. Als de meerderheid geen gelijk heeft, hoe bepaal je dan wie zijn zin krijgt?
pi_56495982
quote:
Op zondag 3 februari 2008 11:38 schreef Seneca het volgende:
Nope, maar wat is het alternatief. Als de meerderheid geen gelijk heeft, hoe bepaal je dan wie zijn zin krijgt?
Het alternatief is simpelweg het respecteren van iemands lijf en eigendommen. M.a.w. niemand krijgt zijn zin als hij over andermans lijf of eigendommen wil beschikken en daartoe geweld, dwang of fraude initieert.
pi_56496121
quote:
Op zondag 3 februari 2008 11:41 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Het alternatief is simpelweg het respecteren van iemands lijf en eigendommen. M.a.w. niemand krijgt zijn zin als hij over andermans lijf of eigendommen wil beschikken en daartoe geweld, dwang of fraude initieert.
We kiezen toch vrijwillig op partijen die belasting willen heffen? Ja, jij misschien niet. Maar je maakt wel gebruik van de infrastructuur die met dat belastinggeld is aangelegd.

Natuurlijk zou jij liever zien dat dat privaat geregeld wordt Anyway, ik zou uitgebreider willen reageren, maar moet zo weg.
pi_56496194
quote:
Op zondag 3 februari 2008 11:51 schreef Seneca het volgende:
We kiezen toch vrijwillig op partijen die belasting willen heffen? Ja, jij misschien niet. Maar je maakt wel gebruik van de infrastructuur die met dat belastinggeld is aangelegd.
Ik heb weinig andere keuze, behalve emigreren ja. Maar jij vindt dus dat iemand ergens toe gedwongen mag worden, met geweld desnoods, tot iets wat hij niet wil zolang een meerderheid het er maar mee eens is. Besef je echt niet dat dat een heel enge en gevaarlijke gedachte is die uiteindelijk dus inderdaad slavernij en steniging goedpraat?
quote:
Natuurlijk zou jij liever zien dat dat privaat geregeld wordt Anyway, ik zou uitgebreider willen reageren, maar moet zo weg.
Have a nice day.
pi_56496208
edit: dubbel
pi_56507591
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:07 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Aan de hand van zijn of haar standpunten. Ras, geslacht, kleding, uiterlijk en dat soort randzaken zijn totaal niet belangrijk bij het kiezen van een president. Ik denk dat in veel TV-debatten de persoonlijkheid en het uiterlijk van de politici afleidt van de boodschap die ze uitdragen, en dat is natuurlijk niet de bedoeling...
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_56507622
quote:
Op zondag 3 februari 2008 11:41 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Zonder overheid zou niemand dat respect kunnen opbrengen! Bij veel mensen is de beschaving ver te zoeken als er geen overheid is die toezicht op ze houdt. Zonder centraal gezag zou er trouwens ongetwijfeld een soort feodale maatschappij ontstaan, waarin er alsnog kleine overheden zouden ontstaan die veel tyrannieker zouden optreden dan een democratisch gekozen overheid.
pi_56507810
quote:
Op zondag 3 februari 2008 20:37 schreef retteketet het volgende:
Zonder overheid zou niemand dat respect kunnen opbrengen! Bij veel mensen is de beschaving ver te zoeken als er geen overheid is die toezicht op ze houdt.
En dat soort mensen wil jij dus absolute macht in handen geven. Of bestaat een overheid soms uit een ander, beter, soort mensen?
quote:
Zonder centraal gezag zou er trouwens ongetwijfeld een soort feodale maatschappij ontstaan, waarin er alsnog kleine overheden zouden ontstaan die veel tyrannieker zouden optreden dan een democratisch gekozen overheid.
Dus geweld, dwang en fraude is goed omdat anders mensen ongetwijfeld geweld, dwang en fraude jegens elkaar zouden gebruiken.
  zondag 3 februari 2008 @ 21:26:10 #63
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_56508608
Tering kerels. Ontopic aub. Er zijn meer dan genoeg andere topics over jullie favo speeltje.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_56510606
quote:
Op zondag 3 februari 2008 21:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Tering kerels. Ontopic aub. Er zijn meer dan genoeg andere topics over jullie favo speeltje.
Sorry Rock, we dwaalden idd wel heel erg af
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')