Misschien zouden wij ook zoiets moeten doenquote:Fans Liverpool willen club kopen
Geschreven door Matthijs van Laar op donderdag, 31 januari om 10:49
De fans van Liverpool zijn de bemoeienissen van de steenrijke Amerikaanse eigenaars George Gillett en Tom Hicks meer dan zat. Ze hebben een buitengewoon ambitieus plan gelanceerd, wat in moet houden dat de club door supporters over de gehele wereld tezamen op wordt gekocht.
Initiatiefnemer Rogan Taylor heeft met zijn Share Liverpool FC Group als doel zo’n honderdduizend fans van over de gehele wereld te bewegen om 5.000 pond te betalen voor een aandeel. Het totaalbedrag moet daarmee uitkomen op 500 miljoen pond, zo’n 670 miljoen euro. De zittende eigenaren betaalden vorig jaar 710 miljoen om de roemruchte club in het bezit te krijgen.
De fans van The Reds zijn met name bang dat de twee tyconen de club door willen verkopen aan een nieuwe investeerder. Zo verschenen er onlangs berichten in de media dat een grote investeringsmaatschappij uit het Aziatische Dubai klaar zou staan met een grote zak geld om Gillett en Hicks af te lossen als hoofdverantwoordelijken.
Dit zien de supporters niet zitten, en zij willen dan ook zelf het heft in handen nemen. Met name de komst van het nieuwe stadion is een belangrijke agendapunt van de fans. De realisatie hiervan heeft al meerdere malen vertraging opgelopen, en moet nu eens echt van de grond komen.
Het blijft toch opvallend dat spelers bij Ajax niet presteren. Ajax heeft altijd wel een goede selectie, maar kampioen worden / in Europa presteren, hoo maar.quote:Op donderdag 31 januari 2008 00:08 schreef Toewan het volgende:
[..]
Ja, beiden werden ze binnen gehaald als de verlossers. Zou het Sammy op een zelfde wijze vergaan?
Maar zo triest als het met Stam was gesteld is het met Davids nog niet. En misschien komt die schorsing niet eens slecht uit, hij was vandaag een van de zwakkere spelers.
Vorig jaar was het ook kut!quote:
Luis Suarez speelt bij Ajax ook prima in vergelijking met vorig jaar bij FCG, kijk alleen de doelpunten maar.quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:50 schreef ErikT het volgende:
Dit zojuist in het nababbel topic gepost, maar hier is het wellicht meer op zijn plaats:
[..]
Het blijft toch opvallend dat spelers bij Ajax niet presteren. Ajax heeft altijd wel een goede selectie, maar kampioen worden / in Europa presteren, hoo maar.
Denk eens aan dit rijtje spelers. Iedereen speelt ofwel goed bij zijn nieuwe club (1), of speelde beter bij zijn oude club(2). Hoe kan dat nou?
Zlatan (1)
Chivu (1)
Van der Vaart (1)
Sneijder (1)
Mido (1)
Stam (2) Verliest zelfs zin in voetbal. Ja, hij vertelt het anders, maar dat verhaal geloof ik niet.
Davids (2)
Suarez (2)
Perez (1 en 2)
en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Uitzondering: Huntelaar. Meer weet ik er niet.
(Ik post het ook maar eens in het ajax topic, eens kijken wat iedereen daar vindt.)
Nou, elke speler wordt weggekocht als hij op het beoogde topniveau komt...quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:50 schreef ErikT het volgende:
Dit zojuist in het nababbel topic gepost, maar hier is het wellicht meer op zijn plaats:
[..]
Het blijft toch opvallend dat spelers bij Ajax niet presteren. Ajax heeft altijd wel een goede selectie, maar kampioen worden / in Europa presteren, hoo maar.
Denk eens aan dit rijtje spelers. Iedereen speelt ofwel goed bij zijn nieuwe club (1), of speelde beter bij zijn oude club(2). Hoe kan dat nou?
Zlatan (1)
Chivu (1)
Van der Vaart (1)
Sneijder (1)
Mido (1)
Stam (2) Verliest zelfs zin in voetbal. Ja, hij vertelt het anders, maar dat verhaal geloof ik niet.
Davids (2)
Suarez (2)
Perez (1 en 2)
(Ik post het ook maar eens in het ajax topic, eens kijken wat iedereen daar vindt.)
11 goals en 8 assists, toch erg netjes, al had hij gister moeten scoren.quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:51 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Luis Suarez speelt bij Ajax ook prima in vergelijking met vorig jaar bij FC Groningen, kijk alleen de doelpunten maar.
Dat sowieso...die naam die Ajax heeft is ook een nadeel. Kijk maar eens naar die keeperskwestie. Gomes pakt al jaren punten voor PSV, en Stekelenburg doet het dit jaar eens redelijk goed...en meteen zit de halve Premier League bij Ajax op de tribune.quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:52 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nou, elke speler wordt weggekocht als hij op het beoogde topniveau komt...
Bij hun nieuwe clubs spelen ze beter.quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:51 schreef Urquhart het volgende:
Zlaten, Chivu, Van der Vaart, Sneijder speelden toch ook goed bij Ajax?
Gelukkig is Feyenoord ook niet in vorm.quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:48 schreef Scorpie het volgende:
*Uitkijkend naar zondag.
Alhoewel ik er voor vrees dat we het schip in gaan
Daar hebben ze ook betere spelers om zich heen, en zijn ze verder ontwikkeld.quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:54 schreef ErikT het volgende:
[..]
Bij hun nieuwe clubs spelen ze beter.
PSV staat in Europa ook bekend als winkel. (Gomes wordt al tijden met AC Milan in verband gebracht. En Valencia wil hem hebben.)quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:54 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat sowieso...die naam die Ajax heeft is ook een nadeel. Kijk maar eens naar die keeperskwestie. Gomes pakt al jaren punten voor PSV, en Stekelenburg doet het dit jaar eens redelijk goed...en meteen zit de halve Premier League bij Ajax op de tribune.
Wellicht dat PSV gewoon consequenter handelt als er een club zich meld voor een speler, hoe je het ook wend of keert op de een of andere manier vertrekken de toppers vaak wel uit Amsterdam maar niet uit Eindhoven en dát is voor mij echt heel frustrerend...quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:56 schreef ErikT het volgende:
[..]
PSV staat in Europa ook bekend als winkel. (Gomes wordt al tijden met AC Milan in verband gebracht. En Valencia wil hem hebben.)
Maar ze speelden bij Ajax met elkaar samen. Dus hadden ze goeie spelers om zich heen. Verder ontwikkeld kan, maar waarom is dit effect bij Ajax groter dan bij PSV? PSV heeft in principe precies hetzelfde probleem.quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:55 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Daar hebben ze ook betere spelers om zich heen, en zijn ze verder ontwikkeld.
Nu al zeggen dat Sneijder beter speelt bij Real dan vorig jaar bij Ajax. Sneijder speelde vorig jaar geweldig bij Ajax en met afstand de beste middenvelder in de Nederlandse compettitie.quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:50 schreef ErikT het volgende:
[..]
Zlatan (1)
Chivu (1)
Van der Vaart (1)
Sneijder (1)
Mido (1)
Davids (2)
Suarez (2)
Perez (1 en 2)
Uiteindelijk gaan alle toppers bij PSV ook weg. Van het team dat in 2005 de CL halve finale haalde zijn alleen Gomes en Farfan nog over geloof ik.quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:57 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Wellicht dat PSV gewoon consequenter handelt als er een club zich meld voor een speler, hoe je het ook wend of keert op de een of andere manier vertrekken de toppers vaak wel uit Amsterdam maar niet uit Eindhoven en dát is voor mij echt heel frustrerend...
Bij Ajax vertrekken ze sneller. Daarnaast heb je bij Ajax ook te maken met een extra druk. PSV moet gaan voor het kampioenschap, Ajax ook. Maar bij Ajax moet het met aanvallend voetbal, goed verzorgd. De spits moet kunnen meeverdedigen, buitenspelers moet mannetjes kunnen uitspelen etc. Alles wordt getoetst aan 1995.quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:57 schreef ErikT het volgende:
[..]
Maar ze speelden bij Ajax met elkaar samen. Dus hadden ze goeie spelers om zich heen. Verder ontwikkeld kan, maar waarom is dit effect bij Ajax groter dan bij PSV? PSV heeft in principe precies hetzelfde probleem.
Dat ze dit seizoen maar geen kampioen mogen worden. Dan is het seizoen toch niet helemaal verklootquote:Op donderdag 31 januari 2008 12:55 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Gelukkig is Feyenoord ook niet in vorm.
Met dit verschil dat Stekelenburg dit seizoen voor het eerst goed is en meteen wordt er van diverse kanten aan hem geplukt, terwijl Gomes al 4 seizoenen de pannen van het dak keept bij jullie.quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:56 schreef ErikT het volgende:
(Gomes wordt al tijden met AC Milan in verband gebracht. En Valencia wil hem hebben.)
En dan heeft Valencia interesse in hem, niet geheel toevallig de club van de oud-coach van PSVquote:Op donderdag 31 januari 2008 13:02 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Met dit verschil dat Steekelenburg dit seizoen voor het eerst goed is en meteen wordt er van diverse kanten aan hem geplukt, terwijl Gomes al 4 seizoenen de pannen van het dak keept bij jullie.
Dat vind ik wel vreemd.
Contracten verlengen en verkopen kan hij als de beste, maar dat andere he...dat levert nog weleens problemen opquote:Op donderdag 31 januari 2008 13:03 schreef Morendo het volgende:
http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)adridEnLiverpool.htm
Van Geel is een toppertje!
Hij heeft laatst bijgetekend omdat hij het zo naar z'n zin heeft bij PSV. Dat zie ik bij Ajax nooit gebeuren. Kijk naar het verschil Sneijder, VDV en Afellay, Aissati.quote:Op donderdag 31 januari 2008 13:02 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Met dit verschil dat Stekelenburg dit seizoen voor het eerst goed is en meteen wordt er van diverse kanten aan hem geplukt, terwijl Gomes al 4 seizoenen de pannen van het dak keept bij jullie.
Dat vind ik wel vreemd.
Ik denk dat dit klopt. En toch is dat vreemd, voor 2 clubs met dezelfde ambitie.quote:Op donderdag 31 januari 2008 13:00 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Bij Ajax vertrekken ze sneller. Daarnaast heb je bij Ajax ook te maken met een extra druk. PSV moet gaan voor het kampioenschap, Ajax ook. Maar bij Ajax moet het met aanvallend voetbal, goed verzorgd. De spits moet kunnen meeverdedigen, buitenspelers moet mannetjes kunnen uitspelen etc. Alles wordt getoetst aan 1995.
Als Ajax de hele wedstrijd op resultaat gaan spelen, moet je de fluitconcerten eens horen. In Eindhoven kraait er geen haan naar.
En dan die FIFA regel dat voetballers na 3 jaar weg kunnen lopen.quote:Op donderdag 31 januari 2008 13:02 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Met dit verschil dat Stekelenburg dit seizoen voor het eerst goed is en meteen wordt er van diverse kanten aan hem geplukt, terwijl Gomes al 4 seizoenen de pannen van het dak keept bij jullie.
Dat vind ik wel vreemd.
Juist, als je ziet dat PSV kost wat kost Affelay, Aisatti, Gomes en Farfan wil behouden en bij Ajax er bij eerste de beste bod spelers als Babel verkocht worden. En wanneer het bestuur hun poot stijf moet houden (bij Sneijder, Zlatan noem ze maar op....) ze altijd op het laatste moment verkocht worden. En daar gaat de club aan ten onder omdat er NOOIT meteen goede vervangers worden gekocht. Omdat er totaal niet naar het scouting-beleid wordt geluisterd. Want de laatste goede onbekende buitenlander was Zlatan? Trabelsi? Maxwell? dat is toch al minstens 5 a 6 jaar geleden dat zij werden aangetrokken.quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:57 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Wellicht dat PSV gewoon consequenter handelt als er een club zich meld voor een speler, hoe je het ook wend of keert op de een of andere manier vertrekken de toppers vaak wel uit Amsterdam maar niet uit Eindhoven en dát is voor mij echt heel frustrerend...
al 3 maanden niet. zuchtquote:Op donderdag 31 januari 2008 12:55 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Gelukkig is Feyenoord ook niet in vorm.
Het publiek begint in Amsterdam ook langzameraan te zien dat je niet altijd met mooi voetbal kunt winnen en eisen. Tijden zijn veranderd. Maar wat we nu laten zien is en geen voetbal en geen resultaat. Tsjah dan gaan mensen morren.quote:Op donderdag 31 januari 2008 13:05 schreef ErikT het volgende:
[..]
Hij heeft laatst bijgetekend omdat hij het zo naar z'n zin heeft bij PSV. Dat zie ik bij Ajax nooit gebeuren. Kijk naar het verschil Sneijder, VDV en Afellay, Aissati.
[..]
Ik denk dat dit klopt. En toch is dat vreemd, voor 2 clubs met dezelfde ambitie.
Over die Hongaar gesproken:quote:Op donderdag 31 januari 2008 13:06 schreef toma het volgende:
PSV heeft het daarintegen wel goed voor elkaar, want wanneer Perez vertrekt staat er meteen 1 of andere onbekende Hongaar klaar om zijn werk over te nemen. En ieder jaar komt er wel weer een onbekende zuid-Amerikaanse zwartjoekel bij.
quote:Interesse Ajax in Hongaarse belofte 3 juni 2007 - door onze redacteur Daniël van Tulder
Volgens de Hongaarse website NB1 heeft Ajax interesse in de twintigjarige Hongaar Balázs Dzsudzsák. De aanvallende middenvelder van DVSC zou ook in de belangstelling staan van een aantal clubs uit de Italiaanse Serie A en de Engelse Premier League. Zoals bekend is Ajax al enige tijd op zoek naar een spelmaker, die het eventuele vertrek van Wesley Sneijder en/of Kenneth Perez zou kunnen opvangen.
Balázs Dzsudzsák Op de officiële site van DVSC meldt Dzsudzsák dat naast Ajax ook Anderlecht hengelt naar zijn diensten. De jongeling, die dit seizoen landskampioen werd, heeft nog een contract tot medio 2010 bij de club uit Debrecen.
De 1.79 meter lange middenvelder heeft met zeven treffers een groot aandeel gehad in het binnenhalen van het kampioenschap. Dzsudzsák is een veelzijdige speler die ook op de linksbuitenpositie uit de voeten kan. Met zijn linkerbeen scoort de technisch goede voetballer zijn goals vaak uit afstandsschoten en vrije trappen. Daarnaast brengt de jongeling door zijn balvastheid en beweeglijkheid andere spelers in stelling om te scoren.
Lekker boeien wat Feyenoord doet toch.. laat Ajax en feyenoord nou een keer aanhaken aan PSV dan stellen die wedstrijden nog wat voor. DIe wedstrijd van zondag is onbelangrijk als AZ niet wint.quote:
Precies mijn punt. Even een klein beetje brommen voor de verlenging, dat is op z'n PSV's opgelost, waarschijnlijk door een onovertroffen Brabantse koffietafel ofzo, maar hij blijft wel.quote:Op donderdag 31 januari 2008 13:05 schreef ErikT het volgende:
Hij heeft laatst bijgetekend omdat hij het zo naar z'n zin heeft bij PSV. Dat zie ik bij Ajax nooit gebeuren.
En als wij winnen, wat danquote:Op donderdag 31 januari 2008 13:09 schreef denthemen het volgende:
Zondag absoluut winnen!
Als iedereen nou eens speelt zoals Gabri dat gister deed, en zo agressief als Edje, alleen dan niet te ver gaan, dan blijft er niks van die club uit rotterdam over
En waarom heeft Ajax hem dan niet gekocht??? Sukkels zijn het.quote:Op donderdag 31 januari 2008 13:08 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Over die Hongaar gesproken:
[..]![]()
Dan zien we elkaar weer in de play-offsquote:Op donderdag 31 januari 2008 13:09 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
En als wij winnen, wat dan
Hongarije is eng, ver weg. En dan zien we zondagavond om 19:00 uur nietquote:Op donderdag 31 januari 2008 13:09 schreef toma het volgende:
[..]
En waarom heeft Ajax hem dan niet gekocht??? Sukkels zijn het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |