In Amerika moeten autochtonen op bepaalde gelegenheden ook hun trouw zweren. Bijvoorbeeld elke dag als ze naar school gaan.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 17:27 schreef Gia het volgende:
[..]
In Amerika heb je toch ook zoiets! Trouw zweren aan de Amerikaanse grondwet.
Ik zie niet in waarom dat hier niet zou kunnen.
In Amerika doen die kids dat braaf. Waarom zouden ze dat hier niet doen?
Omdat er ouders zijn dit gewoon altijd een obstinate instelling hebben?
Het doet niet pijn, er verandert verder niks voor je. Je zegt in feite alleen maar dat je de Nederlandse wet en maatschappij respecteert.
quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:12 schreef DrWolffenstein het volgende:
Nieuwe Nederlanders hoeven dat document straks niet te ondertekenen, maar dat betekend ook dat ze geen Nederlander worden. Kortom, iedereen blij. Daarbij is het natuurlijk compleet nutteloos, maar Klopkoek heeft wel goed gezien dat je aan dat document verplichtingen aan kunt hangen. Bijvoorbeeld mensen een enkeltje thuisland geven als ze binnen een x aantal jaar een misdrijf plegen.
Welnee. Wat je wel kunt doen is gekken die de sharia willen vestigen in Nederland oppakken aan de hand van bijvoorbeeld een artikel in het document wat zegt dat je niet zult proberen de Nederlandse rechtsorde omver te werpen.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
![]()
De volgende stap is een Moslimster, ter bevordering van de administratieve efficiëntie.
Jij bent echt een eng mannetje. Autochtonen moeten gewoon ook zo'n document tekenen en anders tekent niemand helemaal niets omdat je toch geacht wordt de wet te kennen.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:30 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Welnee. Wat je wel kunt doen is gekken die de sharia willen vestigen in Nederland oppakken aan de hand van bijvoorbeeld een artikel in het document wat zegt dat je niet zult proberen de Nederlandse rechtsorde omver te werpen.
Ik ben ook wel voorstander van een soort "verklaring van burgerschap" voor autochtonen hoor. Mensen zijn vergeten dat wonen in een land rechten (sociale voorzieningen) en plichten (verdedigen tegen vijanden van binnenuit en buitenaf) met zich mee brengt.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij bent echt een eng mannetje. Autochtonen moeten gewoon ook zo'n document tekenen en anders tekent niemand helemaal niets omdat je toch geacht wordt de wet te kennen.
Starship Troopers gekeken? Die film draait om 'citizenship'.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:49 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ik ben ook wel voorstander van een soort "verklaring van burgerschap" voor autochtonen hoor. Mensen zijn vergeten dat wonen in een land rechten (sociale voorzieningen) en plichten (verdedigen tegen vijanden van binnenuit en buitenaf) met zich mee brengt.
Tja, met bepaald geen verheffende gevolgen! Over indoctrinatie gesproken!quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In Amerika moeten autochtonen op bepaalde gelegenheden ook hun trouw zweren. Bijvoorbeeld elke dag als ze naar school gaan.
Dan heb je het vooral over anderen, neem ik aan? Want jij weet dat natuurlijk wel precies!quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:49 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ik ben ook wel voorstander van een soort "verklaring van burgerschap" voor autochtonen hoor. Mensen zijn vergeten dat wonen in een land rechten (sociale voorzieningen) en plichten (verdedigen tegen vijanden van binnenuit en buitenaf) met zich mee brengt.
Ik ga nederland toch echt niet verdedigen hoor, who cares about nederland? Ik leef voor mezelf.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:49 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Aan dat soort egocentrisme gaat de samenleving kapot. Ik zal morgen wel even een uitgebreider betoogje schrijven.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 23:38 schreef Xith het volgende:
[..]
Ik ga nederland toch echt niet verdedigen hoor, who cares about nederland? Ik leef voor mezelf.
Ik geloof juist dat dat soort egocentrisme juist als gevolg heeft dat men zich waardevol maakt voor de samenleving. Waarde betaald zich namelijk uit.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 23:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Aan dat soort egocentrisme gaat de samenleving kapot. Ik zal morgen wel even een uitgebreider betoogje schrijven.
Laat ik in ieder geval dit alvast zeggen: liberalen hebben heel lang het algemeen belang benadrukt, vooral in de 19e eeuw toen inderdaad de staten opkwamen zoals we die nu kennen. Dat is ook de reden geweest dat zij tegen uitbreiding van het kiesrecht waren (althans, de openlijke redenen), andere groepen in de samenleving waren volgens de liberalen een stuk minder op het algemeen belang gefocust.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 23:49 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik geloof juist dat dat soort egocentrisme juist als gevolg heeft dat men zich waardevol maakt voor de samenleving. Waarde betaald zich namelijk uit.
Maargoed, ik wacht je betoog af..
Ja ok, zoiets zij mijn vriend ook al laatst in een discussie..quote:Op vrijdag 1 februari 2008 23:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Aan dat soort egocentrisme gaat de samenleving kapot. Ik zal morgen wel even een uitgebreider betoogje schrijven.
Ja, de overheid is slechts een bedenksel van een onzichtbare onderdrukker die ons onder de duim wilt houdenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 23:00 schreef Yildiz het volgende:
Overigens een ideale financiële gijzeling.
Je richt een organisatie op, die eerst mensen ondersteunt in hun dagelijkse werkzaamheden.
Vervolgens vraag je meer en meer belasting, betaal je daar jezelf van, en geef je wat terug aan diegene waarvan jij denkt dat die het nodig heeft (sociale voorzieningen).
Vervolgens, als klap op de vuurpijl, ga je die personen waarvan je het geld krijgt, nog eens dwingen om bepaalde morele standpunten te hebben, en als het even kan een verbod op wat gevaarlijke gedachten. Dat alles omdat de burger de overheid zou moeten bedanken voor zijn bestaan, terwijl diezelfde overheid juist bestaat bij gratie van de betaling en acceptatie van de burger. Hoewel de overheid in alle situaties dus juist loyaal zou moeten zijn aan de burger -de burger betaalt immers al dan niet indirect de sociale voorzieningen en zogenaamde bescherming, 'vergeet' de overheid even zijn bestaansrecht, en doet een overheid alsof het even alles kan bepalen voor de burger uit een gevoel van -morele- superioriteit.
Briljant idee.
Nee, de overheid was in beginsel bedoeld om de burger te ondersteunen. Vroeger had je geen democratiën maar koning- en keizerrijken. Diegenen aan de top waren dan wel rijk, maar zorgden er wel voor dat het clubje zich kon verdedigen tegen invallers. Verlies van burgers betekend namelijk verlies van inkomen.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 00:42 schreef SuperbDeLux het volgende:
[..]
Ja, de overheid is slechts een bedenksel van een onzichtbare onderdrukker die ons onder de duim wilt houden![]()
Je gaat gemakshalve even helemaal voorbij aan de democratische legitimering van onze regering en bovendien het bestaansrecht van de overheid in het algemeen. Als jij genoeg mensen op de been kunt brengen kan het allemaal in no-time afgelopen zijn. Zoniet via democratische weg dan toch zeker via een militaire junta. Als jij zo nodig je eigen persoonlijke mening aan anderen wilt opleggen![]()
Bovendien maak je een non-existent onderscheid tussen een overheid en een burger; het is wat mij betreft precies dezelfde entiteit. De overheid zelf bestaat voor 100% uit burgers namelijk.. En wij hebben allen het recht actief of passief deel te nemen aan de totstandkoming van de overheid.
Dus wat mij betreft is die hele Calimero-toon van de grote boze overheid die ons overheerst "en das niet eerlijk!" nogal onterecht.
Ja, dat vindt nu ook nog plaats. Maar zeg ik dat als je geen overheid had maar -laat ik wat hips noemen- machtige kapitalistische bedrijven, waarom zou ik daar dan ineens wel loyaal aan zijn? Waarom zou je als persoon sowieso loyaal moeten zijn aan iets?quote:Op zaterdag 2 februari 2008 11:51 schreef Klopkoek het volgende:
Machtsmisbruik vond ook plaats toen je nog geen overheden had, en op een veel oneerlijker manier.
Maarja, dat is nou typisch de elite: die zijn tegen de overheid zodat zij dan meer vrijheid hebben anderen te misbruiken (wat zij uiteraard geen machtsmisbruik noemen maar het wel is).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |