abonnement Unibet Coolblue
pi_56413008
Welkom op de Erasmus slowchat @ FOK!


Woudestein / Hoboken



Voorgaande delen
EUR deel 8
EUR deel 7
EUR deel 6
EUR deel 5; het jaarplansysteem
EUR deel 4
EUR deel 3; een nieuwe start
EUR deel 2; Op naar MyEur
EUR deel 1

Handige Links
EUR website
MyEUR
Blackboard
OSIRIS
SIN-Online
EURmail
ERNA
StudieLink
Studiekeuzetest

FOK!ers @ EUR (naam - faculteit - opleiding - fase)
Artianos - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
BliksemSchigt - RSM - International Business Administration - Bachelor
Bolkesteijn - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
BVO - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Master
ChRoNiC - FEW - Economie & bedrijfseconomie - bachelor EN FRG - Nederlands Recht - Bachelor
DahaKa - FRG - Nederlands Recht - Bachelor
Flashwin - FRG - Nederlands Recht - Bachelor
Irritatie100 - RSM - Bedrijfskunde - Bachelor
Lennox - FHKW - Geschiedenis - Bachelor
Najir - FEW - Informatica&Economie - Bachelor
Nepthys - FHKW - Algemene Cultuurwetenschappen - Bachelor
PietjePuk007 - FEW - Economics & ICT - Master
Public_NME - RSM - Business Administration - Master in Strategic Management
Pulu - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
SnookieMJ - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Master
SuperHarregarre - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
ThE_ED - FSW - Sociologie - Bachelor
Version1 - RSM - Business Administration - Master Finance & Investments
Vincenski - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor

Als je ook in de OP wil post in 't topic, als je eruit wil ook !
Game On!
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_56413425
Even tvp'je dumpen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  woensdag 30 januari 2008 @ 17:58:21 #3
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56414000
Ben begonnen met mijn eerste elective; mijn her had ik ook gehaald dus nu 20ects (officieus 24).
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_56416452
Een TVP. Trouwens, zitten hier ook econometristen? Ik heb het curriculum van econometrie bekeken en het zijn aardig wat wiskunde en statistiek vakken, een voordeel is dat ik bij mijn vorige studie al aardig wat wiskunde heb gehad. Kan iemand inschatten hoeveel vakken je nog moet doen van het eerste jaar als je qua wiskunde de volgende onderwerpen al hebt gehaald (op TU niveau)?

- Calculus; meervoudige integralen, meervoudig differentiëren, differentiaalvergelijkingen, goniometrie en complexe getallen.
- Lineaire algebra; alles zo'n beetje, ook Jacobianen, Hessianen. Wel voornamelijk toegespits op rekenen met mechanica.
- Bewijzen vanuit het ongerijmde.
- En een kleine beetje lineaire programmeren.
- Statistiek en kansrekening op TU-niveau

Ik weet dat ik bij de studie-adviseur een gedetailleerd antwoord kan krijgen, maar het is een beetje een idee van de laatste maand om naar econometrie over te stappen, dus ik zit nog een beetje rond te kijken wat econometrie nou precies inhoud. Ook omdat ik geen ster ben in wiskunde, met oefenen lukt het wel goed, op het VWO had ik een 7 voor WiB12.

[ Bericht 98% gewijzigd door Bolkesteijn op 30-01-2008 20:19:33 ]
  woensdag 30 januari 2008 @ 19:52:30 #5
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_56416491
Yeah 7,8 voor Financiele rekenkunde & Levensverzekeringswiskunde
pi_56416627
Pimp ik nog even mee met een 8 voor mn herkansing Filmanalyse

55 pnt to go . Als ik morgen statistiek haal mag ik gecomprimeerd onderzoek doen. Bachelor thesis nog en dan ben ik er al 25 verder. Nog wat bijvakken en ik ben van de zomer klaar. Kan niet wachten.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  woensdag 30 januari 2008 @ 20:12:51 #7
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56416920
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 19:58 schreef Lennox het volgende:
Pimp ik nog even mee met een 8 voor mn herkansing Filmanalyse

55 pnt to go . Als ik morgen statistiek haal mag ik gecomprimeerd onderzoek doen. Bachelor thesis nog en dan ben ik er al 25 verder. Nog wat bijvakken en ik ben van de zomer klaar. Kan niet wachten.
Ik ook, moet nog 36 punten voor mijn MSc titel Even 2 electives knallen er zijn er al alweer 20 vanaf... Dan alleen nog thesis! *Zin in de zomer heeft
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_56417073
Wat zijn electives?
  woensdag 30 januari 2008 @ 20:23:53 #9
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56417162
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat zijn electives?
Keuzevakken. Je hebt bij RSM een Master Programme Elective (binnen je eigen department) en een Master Free Elective (binnen alle departments van RSM en soms zelfs van FEW). Zijn 10ECTS per stuk en zijn gelukkig een stuk meer op de praktijk gebaseerd, zijn dus wat vlotter.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_56417173
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:12 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik ook, moet nog 36 punten voor mijn MSc titel Even 2 electives knallen er zijn er al alweer 20 vanaf... Dan alleen nog thesis! *Zin in de zomer heeft
Ik weet niet of ik nog voor Msc ga. Masters in R'dam zijn voor mijn studie sowieso niet je van het. Daarnaast gaat het studeren me steeds meer tegenstaan.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  woensdag 30 januari 2008 @ 20:28:26 #11
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56417261
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:24 schreef Lennox het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik nog voor Msc ga. Masters in R'dam zijn voor mijn studie sowieso niet je van het. Daarnaast gaat het studeren me steeds meer tegenstaan.
Waar kom je dan uit? UU/UVA? Masters zijn voor bedrijfskunde in Rotterdam het beste. Best grappig; aan het begin zag ik zoveel nieuwe gezichten in de Master, echt niet normaal. Kende bijna niemand meer!!
Studeren staat mij ook steeds meer tegen, ik kan ook al niet meer thuis leren. Moet altijd naar de UB om me te concentreren, anders doe ik geen fuck. Hopelijk na de zomer werken of misschien reizen.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_56417699
Leiden of Utrecht
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_56417850
Utrecht moet wel leuk zijn bij geschiedenis, Maarten van Rossum.
  woensdag 30 januari 2008 @ 21:04:45 #14
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56418164
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
Utrecht moet wel leuk zijn bij geschiedenis, Maarten van Rossum.
Die komt binnenkort op de EUR een gastcollege geven o.i.d. volgens een flyer die ik zag hangen.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_56419025
Na maarliefst 3 uur toch nog centraal!
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_56431108
Beste allemaal,

Ik ben vorig jaar afgestudeerd aan de Haagse Hogeschool en heb daar de HBO opleiding Facility Management afgerond. Ik ben op dit moment alweer enige tijd aan het werk, maar heb toch het idee om verder te gaan leren. In de vorm van een schakeljaar op een universiteit.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Eurasmus uni te Rotterdam aangezien, ik daar vlakbij woon.

Ik ben me op dit moment aan het verdiepen in Master opleidingen en ben erg geinteresseerd in richtingen; Management, Organisatie, Economie en Personeel. Nu klinkt de opleiding Bedrijfskunde erg interessant aangezien deze opleiding de meeste raakvlakken heeft met mijn interesses. Helaas is het zo dat ik een gemiddelde van 7,0 moet hebben op mijn HBO eindlijst en een wiskunde toets moet afleggen, voordat ik wordt toegelaten.
Een gemiddelde van 7,0 heb ik niet.

Dus ben ik verder gaan zoeken. Bij de opleiding bestuurskunde kan ik wel instromen in het schakeljaar. Wat ik jammer vindt is dat deze opleiding gericht is op de publieke sector. Ik weet namelijk niet of daar mijn toekomst ligt...

vragen
Die wiskunde toets die als assesment veel gevraagd wordt bij pre-masters is die qua niveau goed te maken?

Ik ben benieuwd of er hier users zijn die ervaring hebben met de opleiding bestuurskunde en of deze nou echt puur gericht is op overheidsinstanties en of je later ook gewoon in het bedrijfsleven kan gaan werken met deze opleiding?

Ik ben op dit moment 22 jaar (volgende maand 23) en vraag me af of ik niet te oud ben om aan een 2 jarige master te beginnen?

Tevens ben ik in voor ideeen van jullie kant op het gebied van pre-masters in de vorm van andere opleidingen die aansluiten op mijn vorige opleiding.

Alvast bedankt!
pi_56431195
Je bent absoluut niet te oud in vergelijking met de overige masterstudenten. De overige vragen kan ik geen antwoord op geven (wel schakeljaar gedaan, maar geen wiskundetoets vooraf).
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_56438780
Ik word volgende maand 23 en ben nu Ba-3 student man. Dan nog ben ik 1 van de jongere van mijn studie.

Lopen veeeel oudere mensen rond, dus leeftijd hoef je het zeker niet voor te laten.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  donderdag 31 januari 2008 @ 18:59:09 #19
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56440096
Leeftijd is geen issue, ik heb ook een gast van 40+ in mijn jaar zitten en voor de rest veel mensen achter in de 20. Ik heb een Pre-master IBA gedaan, maar aangezien je geen 7.0 hebt is dat niet echt een optie. Ik heb overigens geen wiskunde toets gehad omdat ik wiskunde sufficiënt was.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 31 januari 2008 @ 21:48:09 #20
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56444115
Verdwijning van Bart Veth...Iemand meer info hierover? Las het vandaag in EM; erg sneu...
Student spoorloos verdwenen
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_56444768
Dat is alweer een tijdje geleden, hoorde 't tijdens een borrel van de studievereniging (de borrel van de betreffende studentenvereniging was toen afgelast). Daarna niks meer van gehoord .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_56451699
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 18:59 schreef Public_NME het volgende:
Leeftijd is geen issue, ik heb ook een gast van 40+ in mijn jaar zitten en voor de rest veel mensen achter in de 20. Ik heb een Pre-master IBA gedaan, maar aangezien je geen 7.0 hebt is dat niet echt een optie. Ik heb overigens geen wiskunde toets gehad omdat ik wiskunde sufficiënt was.
Ik heb gister mijn gemiddelde gemeten en dat komt neer op een 6,8. Balen dus
Voor de zekerheid toch maar een mailtje gestuurd naar de studieadviseur van Bedrijfskunde.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 15:43:02 #23
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_56460280
Wel mooi, wij moesten bij de mentoraat bijeenkomst (een keer in de 2 weken op woensdag) vorige keer een betoog maken. Nu was het zo dat er 3 artikelen op Blackboard kwamen die je moest lezen en daar een stelling bij moest bedenken.

Ik werd dus op de bewuste dag wakker, ik dacht mooi dit is niet mijn mentoraat week, dus ik draai me nog een keertje om. Om een half uur later wakker te schrikken met de gedachte dat ik toch mentoraat had. Ik dus snel douchen en tijdens het maken van mijn ontbijt schoot me ineens te binnen dat ik ook nog een betoog moest maken! Dus ik razendsnel die artikelen uitprinten (ik was al laat) en in de bus doorlezen. Ik kwam het lokaal binnen zonder een stelling te hebben bedacht, dus ik eerst nog een half uur puzzelen op een stelling en uiteindelijk het betoog net binnen de tijd af.

Gisteren dus de uitslag, ze gaat die betogen uitdelen, ze komt bij mij en zegt": "en jij bent de enige.."
Ik dacht nog dat ze wilde zeggen "met een onvoldoende", maar ik was de enige met een 10

Toch 10% van het vak dat betoog, altijd mooi meegenomen.

Tot zover mijn erg uitgebreide tvp
pi_56462881
Ik hoorde dat 't lijk van die verdwenen jongen gevonden is, heb geen bron.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_56463032
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 17:46 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik hoorde dat 't lijk van die verdwenen jongen gevonden is, heb geen bron.
Bij een werkcollege wat ik vanmorgen had zaten een aantal lui van Laurentius, zij waren in de pauze druk aan het bellen met vragen als 'Waar hebben ze hem gevonden?' 'Hoe moet dat nou met zijn kamer?' 'Moeten we nog meehelpen met het onderzoek?', dus ga er maar vanuit dat het lijk van die jongen gevonden is. Ook omdat Tropicana vlakbij de soos van Laurentius is.
pi_56463076
Het is idd waar, bron site Laurentius.
quote:
Overlijden Bart Veth
gepost op: 01-02-2008

Waarde Laurentianen en overige lezers,

Vanochtend hebben wij het vreselijke bericht vernomen dat het lichaam van ons eerstejaars lid Bart Veth uit V.C. Spycker gisterennacht is gevonden in het water van het Haringvliet. Wij zullen per direct een periode van verenigingsrouw aannemen, dit betekent dat de sociëteit vanaf vandaag ’s avonds gesloten zal zijn, er zullen geen activiteiten plaatsvinden.
De verenigingsrouw zal duren tot en met de dag van de begrafenis.

Tot op heden is nog niet bekend wanneer de begrafenis zal gaan plaatsvinden. Wanneer wij dit weten zullen wij jullie hier direct over inlichten.

Overdag zullen wij wel geopend zijn en er zal in het Cachet een rouwkamer ingericht worden. Hier is de komende dagen (m.u.v. zondag) de gehele dag voor iedereen de mogelijkheid om te tekenen in het condoleanceregister. Ook is er in het Biljart ruimte om met elkaar samen te komen.

Voor verdere vragen kan je natuurlijk altijd contact met ons opnemen,

Met Laurentiaanse groet,
Het 36e College van Bestuur
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_56483275
Wat studeerde die Bart? Misschien is het wel een studiegenootje...
pi_56483380
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 18:57 schreef AJ187 het volgende:
Wat studeerde die Bart? Misschien is het wel een studiegenootje...
Die deed iets in Utrecht dacht ik
  donderdag 14 februari 2008 @ 00:29:18 #29
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_56718283
wat was er gebeurd hiero?
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_56725867
Sorry dat ik er zo tussen val, maar mag ik ook in de OP? Ben net nieuw hier maar zit inmiddels in mijn tweede bachelorjaar @ de EUR-FRG, en wel Nederlands Recht.

Bvd!
pi_56745162
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:23 schreef Cleese het volgende:
mag ik ook in de OP?
Het volgende topic sta je erin (kan 'm nu niet meer aanpassen). Of je moet crossover heul lief aankijken .

Wat een rust hier .

Ik heb eindelijk de opdrachten van m'n laatste vak binnen (50% van 't eindcijfer) en ik had 42,5 uit 50 . Een 2,5 is nu genoeg en dat moet wel gelukt zijn, maandag uitslag .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 15 februari 2008 @ 14:52:29 #32
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_56750074
Voor tentamen BKV in maart heb ik al 60% van het eindcijfer binnen, wat een 7 is (dit is het mentoraat). BKV halen moet dus wel te doen zijn lijkt me..

Er zit trouwens bij mij iemand in die mentoraatgroep die het eerste trimester niks gehaald heeft en voor die 60% nu ook een 2 ofzo heeft staan
  vrijdag 15 februari 2008 @ 14:58:11 #33
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56750214
Zo net klaar met de 2e workshop van Atos consulting, was op zich wel aardig. Gister Deloitte consulting gehad, en dat was ook wel leuk. Lopen er nog meer mensen mee op de ERD?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_56750337
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 14:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Er zit trouwens bij mij iemand in die mentoraatgroep die het eerste trimester niks gehaald heeft en voor die 60% nu ook een 2 ofzo heeft staan
Och, opzich is dat geen kansloze positie, maar hij moet vanaf nu dan wel echt punten gaan scoren, zeker nu je in de zomer maar 3 herkansingen mag doen. Helaas is het juist dat inzicht waar het meestal aan schort.

Wat is dat trouwens, een tentamen over het mentoraat? Het moet niet gekker worden, ik vond dat ze vorig jaar al veel te fanatiek waren met dat mentoraat.
pi_56750511
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 14:58 schreef Public_NME het volgende:
Zo net klaar met de 2e workshop van Atos consulting, was op zich wel aardig. Gister Deloitte consulting gehad, en dat was ook wel leuk. Lopen er nog meer mensen mee op de ERD?
Ik ben naar de presentatie van Deloitte geweest, komende week nog wat presentaties .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 15 februari 2008 @ 15:27:40 #36
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_56750863
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 15:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Och, opzich is dat geen kansloze positie, maar hij moet vanaf nu dan wel echt punten gaan scoren, zeker nu je in de zomer maar 3 herkansingen mag doen. Helaas is het juist dat inzicht waar het meestal aan schort.

Wat is dat trouwens, een tentamen over het mentoraat? Het moet niet gekker worden, ik vond dat ze vorig jaar al veel te fanatiek waren met dat mentoraat.
Het mentoraat haalde je bepaalde cijfers (quizjes, wat vage opdrachten, een presentatie en een betoog) wat 60% is, daarnaast heb je nog een boekje waar het tentamen (en de overige 40%) over gaat.

Wij mogen trouwens dit jaar nog gewoon zoveel herkansen als we willen, voor zover ik weet. Voor mij gaan er volgens jaar pas dingen veranderen.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 15:35:06 #37
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56751037
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 15:12 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Ik ben naar de presentatie van Deloitte geweest, komende week nog wat presentaties .
Oké, was vorige week Vrijdag? En je stelde ook nog wat vragen geloof ik?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_56753275
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 15:27 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Wij mogen trouwens dit jaar nog gewoon zoveel herkansen als we willen, voor zover ik weet. Voor mij gaan er volgens jaar pas dingen veranderen.
Volgens mij ook.

Had 1 vak van 10 ECTS waar een opdracht 50% telde. 7,5 voor gehaald, maar omdat ik me vol op ander (belangrijker) vak had gestort niet het tentamen gemaakt. In de zomer is dat ook wel te halen.

Nu met onderzoekscollege bezig
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  vrijdag 15 februari 2008 @ 17:13:53 #39
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_56753405
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 17:07 schreef Lennox het volgende:

[..]

Volgens mij ook.

Had 1 vak van 10 ECTS waar een opdracht 50% telde. 7,5 voor gehaald, maar omdat ik me vol op ander (belangrijker) vak had gestort niet het tentamen gemaakt. In de zomer is dat ook wel te halen.

Nu met onderzoekscollege bezig
Alhoewel ik wel van andere mensen hoor dat ze er dit jaar al maximaal 3 mogen herkansen, maar ik ben RSM en zijn volgens mij een beetje eigenwijs Ik heb namelijk ook maar 3 tentamenweken terwijl iedereen die ik ken er 5 heeft.
pi_56753451
Zal wel per faculteit verschillen. Hoorde van een maatje dat hij met 150 pnt naar zijn master door mag stromen. Ik moet er dit jaar 170 hebben om naar master door te gaan. Ook zo krom.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_56755634
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 15:35 schreef Public_NME het volgende:
Oké, was vorige week Vrijdag? En je stelde ook nog wat vragen geloof ik?
Nee, ik heb geen vragen gesteld. Ga komende week iig nog naar KPMG & PWC.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_56755945
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 11:22 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]
Ik zie mezelf wel verschijnen al we aan het volgende deel toe zijn .

Ik ben van plan vanavond maar thuis te blijven en wat bij te gaan lezen , het dreigt inmiddels al weer een bodemloze put te worden qua stof die ik nog moet doornemen. Zeker nu er over een paar weken al deeltentamens zijn, is het niet meer te doen om één of twee weken voor het reguliere tentamen flink te gaan stampen.
pi_56756159
Bodemloze put , we kunnen in dit topic niet nog een afvaller aan hoor .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_56756346
. Nu stoppen zou niet slim meer zijn. Moet toch voor 1 februari ofzo ?

Zal blij zijn als ik mn bsc heb. Thesis en onderzoek is redelijk pittig, maar ga er zo wel lekker van tussen . Vrijheid is ook belangrijk
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_56757186
Ik zit inmiddels in m'n tweede jaar, alle punten uit het B1 waren gelijk na dat eerste jaar al binnen en ook dit jaar gaat het heel aardig. Dus stoppen doe ik nu zeker niet meer . Alleen aan al die pagina's literatuur lijkt maar geen einde te komen, tegen de tijd dat je een bepaalde hoeveelheid hebt weggelezen, is er al weer dubbel zoveel bijgekomen .

Maar het gaat me gewoon lukken .
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:08:44 #46
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56760275
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 19:02 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Nee, ik heb geen vragen gesteld. Ga komende week iig nog naar KPMG & PWC.
Ah ok, dan was het iemand anders van je opleiding. Zat vandaag ook met iemand van jouw master in een groepje; wel grappig om de verschillende standpunten en benadering te zien bij een case.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_56846040
Whahah zelf in het Erasmus Magazine staat een artikel over hoe slecht studenten de UB vinden

Maar een ding is zeker waar: Die toiletten daar (sowieso in het hele C-gebouw) zijn echt te goor voor woorden

Die geur alleen al...ik ging een keer bijna over me nek
pi_56856221
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 21:25 schreef AJ187 het volgende:
Whahah zelf in het Erasmus Magazine staat een artikel over hoe slecht studenten de UB vinden

Maar een ding is zeker waar: Die toiletten daar (sowieso in het hele C-gebouw) zijn echt te goor voor woorden

Die geur alleen al...ik ging een keer bijna over me nek
Die in het H-gebouw bezorgden me ook weleens kotsneigingen, volgens mij heeft het hele oude gedeelte van de campus daar last van. De toiletten in het T-gebouw zijn dan wel weer goed te doen.
pi_56856290
Ik zit nu 1,5 jaar op deze uni, kwam maandag een man naar me toe met de vraag waar 't J-gebouw is. Ik kon 't hem niet vertellen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 20 februari 2008 @ 12:42:44 #50
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_56857751
Echt geweldig, vanmiddag RSM debat, wat inhoudt dat ik van 16.00 tot 19.30 op de uni ben Niet gaan is geen optie, dan word 2 punten van je tentamen afgehaald
  woensdag 20 februari 2008 @ 17:16:12 #51
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56864135
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 11:20 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik zit nu 1,5 jaar op deze uni, kwam maandag een man naar me toe met de vraag waar 't J-gebouw is. Ik kon 't hem niet vertellen .
Naast het M-gebouw, dat is het MBA gebouw van RSM. Er liggen daar trouwens elke morgen gratis FT's en WSJ's up for grabs.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_56870693
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 11:16 schreef Cleese het volgende:

[..]

Die in het H-gebouw bezorgden me ook weleens kotsneigingen, volgens mij heeft het hele oude gedeelte van de campus daar last van. De toiletten in het T-gebouw zijn dan wel weer goed te doen.
Waar is het H-gebouw? Ik ken wel het G-gebouw, daar zijn die wc's ook zo goor
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:16 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Naast het M-gebouw, dat is het MBA gebouw van RSM. Er liggen daar trouwens elke morgen gratis FT's en WSJ's up for grabs.
Serieus? Waar in het gebouw staan ze dan? Ik ben daar nog nooit naar binnengeweest...
  woensdag 20 februari 2008 @ 21:57:20 #53
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_56871423
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 21:35 schreef AJ187 het volgende:

[..]

Waar is het H-gebouw? Ik ken wel het G-gebouw, daar zijn die wc's ook zo goor
[..]

Serieus? Waar in het gebouw staan ze dan? Ik ben daar nog nooit naar binnengeweest...
H-gebouw is dat hele hoge gebouw aan het C-gebouw.
  woensdag 20 februari 2008 @ 23:03:29 #54
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56873565
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 21:35 schreef AJ187 het volgende:

[..]

Waar is het H-gebouw? Ik ken wel het G-gebouw, daar zijn die wc's ook zo goor
[..]

Serieus? Waar in het gebouw staan ze dan? Ik ben daar nog nooit naar binnengeweest...
Door de draaideur en dan na 5m aan de linkerkant, zie je vanzelf. Je mag ze gewoon pakken...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_56875000
Zat vandaag nog in H15 ofzo. Maar dat gebouw is inderdaad zwaar ranzig. L en T zijn prima, verder zit ik ook weinig in andere gebouwen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_56876716
Doe mij maar gebouw G/F (daar zit een fijne PC-ruimte, ruime tafels en de schermresolutie is hoger dan in H), of gebouw C/H voor de colleges, moge misschien oude gebouwen zijn maar zeker het C-gebouw vind ik een fijne sfeer hebben. Overigens gebouwen vind ik veel te kantoorachtig (vooral T en M). Bovendien scheelt het lopen vanaf Kralingse Zoom.
pi_56878350
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 02:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
Doe mij maar gebouw G/F (daar zit een fijne PC-ruimte, ruime tafels en de schermresolutie is hoger dan in H), of gebouw C/H voor de colleges, moge misschien oude gebouwen zijn maar zeker het C-gebouw vind ik een fijne sfeer hebben. Overigens gebouwen vind ik veel te kantoorachtig (vooral T en M). Bovendien scheelt het lopen vanaf Kralingse Zoom.
Als ik in T of M zit stap ik gewoon uit bij Voorschoterlaan en dan ik ga met tram 7 mee
  donderdag 21 februari 2008 @ 10:27:42 #58
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56879527
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 09:20 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Als ik in T of M zit stap ik gewoon uit bij Voorschoterlaan en dan ik ga met tram 7 mee
Oh dus jij bent een van die luie lamzakken die te beroerd zijn om te lopen!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_56880293
Stukje lopen van Kralingse zoom is niet erg vind ik. Mits het een beetje normaal weer is natuurlijk. Overigens ga ik al tijden niet meer met OV, moet hem ook nog steeds ophalen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_56880966
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 10:27 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Oh dus jij bent een van die luie lamzakken die te beroerd zijn om te lopen!
Klopt helemaal Maar ik neem wel altijd de trap en nooit de lift hoor
pi_56881559
Vandaag precies 3 weken terug dat we tentamen hebben gemaakt. Uitslag duurt lang
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  donderdag 21 februari 2008 @ 12:14:58 #62
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56881744
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:39 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Klopt helemaal Maar ik neem wel altijd de trap en nooit de lift hoor
In T? Doe ik echt niet, mijn begeleider zit op de 10e verdieping hehe.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_56882043
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:14 schreef Public_NME het volgende:

[..]

In T? Doe ik echt niet, mijn begeleider zit op de 10e verdieping hehe.
Ik zit nooit in T omdat daar geen zalen zijn waar alle eerstejaars studenten in passen
pi_56883706
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:06 schreef Lennox het volgende:
Vandaag precies 3 weken terug dat we tentamen hebben gemaakt. Uitslag duurt lang
Gisteren had ik ook al een uitslag terug moeten krijgen en nu staat er opeens een bericht op BB: we hebben nog niet alle tentamens nagekeken, de uitslag komt misschien begin maart pas. Was te verwachten met twee beginnende docenten die steeds al volledig langs elkaar heen werkten en de tussentijdse opdrachten ook nooit op tijd hadden nagekeken.
pi_56886691
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:06 schreef Lennox het volgende:
Vandaag precies 3 weken terug dat we tentamen hebben gemaakt. Uitslag duurt lang
Twee dagen geleden waren de cijfers van economie er dan, 6 weken na dato .
  vrijdag 22 februari 2008 @ 11:00:32 #66
149465 DahaKa
Een duif met brood om zn nek
pi_56902140
wat ik eigenlijk niet snap is waarom niet meer mensen studeren in het G gebouw? heb binnekort weer tentamens en het is daar heerlijk studeren (ivgm. de UB) ) Nja zal wel aan mij liggen . Moet volgende week 3 tentamens (privaatr. publiekr. en hist. ontw. v/h recht) maken, natuurlijk in de vakantie, lekker alles vlak achter elkaar . Heerlijk die tentamenplanning van de frg
?????????????????????????????????????????????
pi_56902887
Wat ik niet snap is waarom niet alle mensen gewoon thuis studeren ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 22 februari 2008 @ 12:38:15 #68
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56903626
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 11:35 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wat ik niet snap is waarom niet alle mensen gewoon thuis studeren ?
Omdat je dan teveel afleiding hebt, zoals ik nu... Zo toch nog maar even naar de UB.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_57035042
Psst. Wie hebben er nog meer Geschiedenis van de Economie gemaakt afgelopen dinsdag? Er is net een antwoordenmodel op BB gezet waar ik niet echt vrolijk van word. Ik durf zelfs zo ver te gaan om te beweren dat ze een verkeerd antwoordenmodel geplaatst hebben.

Nja, ik ga me er verder maar niet druk om maken. Morgen het belangrijkste: Macro 2.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_57037263
Vorig jaar een 3,7 voor statistiek. Nu:

Channel: Statistiek
Grade object: Cijfer Statistiek (docent xxxx) feb. 2008
Grade: 9,2
User: xxxxxx



Nu bezig met onderzoekscollege en laatste blok bachelor-scriptie.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_57040056
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:19 schreef SuperHarregarre het volgende:
Psst. Wie hebben er nog meer Geschiedenis van de Economie gemaakt afgelopen dinsdag? Er is net een antwoordenmodel op BB gezet waar ik niet echt vrolijk van word. Ik durf zelfs zo ver te gaan om te beweren dat ze een verkeerd antwoordenmodel geplaatst hebben.
Ik heb vanmorgen Micro-A gemaakt. Ging denk ik wel goed, maar Geschiedenis heb ik niet gedaan. Ik wil eerst zoveel mogelijk FEW-vakken hebben, dat is voor mij veel makkelijker roosteren omdat ik dan niet aan die aanwezigheidsplicht hoef te denken.
quote:
Nja, ik ga me er verder maar niet druk om maken. Morgen het belangrijkste: Macro 2.
Ik moest Macro 2 ook nog halen maar ik heb nu gewoon het hele vak Macro (FEB dus) gedaan dit omdat je dan mee kon doen aan de 'bonus'regeling, opdrachten die voor 30 % meetellen voor het eindresultaat. Het is even werk, maar ik kan nu iets van een 4,4 halen op het tentamen. Bovendien gaat de helft van het tentamen over Macro 1 dus ik denk wel dat ik het haal. Vorig jaar vond ik de stof van Macro 2 overigens erg lastig, maar nu leek het ineens allemaal veel makkelijker te gaan, ik weet niet hoe jij Macro 2 hebt voorbereid maar ik denk dat het echt wel te doen is nu je het als een herkansing moet maken.

Volgend blok ACI-1 (met Achaibersing ), ik heb Statistiek 2 met een aantal 3e jaars meegedaan en zij zeiden dat dat vak echt heel erg kut was. En ik ben al zo'n ster in boekhouden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bolkesteijn op 28-02-2008 17:51:25 ]
pi_57045616
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik heb vanmorgen Micro-A gemaakt. Ging denk ik wel goed, maar Geschiedenis heb ik niet gedaan. Ik wil eerst zoveel mogelijk FEW-vakken hebben, dat is voor mij veel makkelijker roosteren omdat ik dan niet aan die aanwezigheidsplicht hoef te denken.
Dito hier. Net gekeken en als 't goed is heb ik Geschiedenis, CBV en Micro-A gehaald. Bij Geschiedenis bleken ze inderdaad de verkeerde antwoorden geupload te hebben. Ik schrok me echt kapot.
quote:
Ik moest Macro 2 ook nog halen maar ik heb nu gewoon het hele vak Macro (FEB dus) gedaan dit omdat je dan mee kon doen aan de 'bonus'regeling, opdrachten die voor 30 % meetellen voor het eindresultaat. Het is even werk, maar ik kan nu iets van een 4,4 halen op het tentamen. Bovendien gaat de helft van het tentamen over Macro 1 dus ik denk wel dat ik het haal. Vorig jaar vond ik de stof van Macro 2 overigens erg lastig, maar nu leek het ineens allemaal veel makkelijker te gaan, ik weet niet hoe jij Macro 2 hebt voorbereid maar ik denk dat het echt wel te doen is nu je het als een herkansing moet maken.

Volgend blok ACI-1 (met Achaibersing ), ik heb Statistiek 2 met een aantal 3e jaars meegedaan en zij zeiden dat dat vak echt heel erg kut was. En ik ben al zo'n ster in boekhouden.
Nja, heb nu weer gewoon de vragen op de OUP-site gemaakt en de oefententamens. Probleem is dat dat op zich wel makkelijk gaat maar dan zul je zien dat ze op 't tentamen weer kutvragen gaan stellen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_57046545
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 21:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dito hier. Net gekeken en als 't goed is heb ik Geschiedenis, CBV en Micro-A gehaald. Bij Geschiedenis bleken ze inderdaad de verkeerde antwoorden geupload te hebben. Ik schrok me echt kapot.
Dat zou wel chique zijn zeg, 16 punten in één blok.
pi_57049032
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:04 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat zou wel chique zijn zeg, 16 punten in één blok.
Helaas is de Oxford Univ. Press site weer down. Was van plan nog een paar dingen te bekijken maar dat zit er dus niet in. Nja, op hoop van zegen dan maar.

Oja, ik doe dus gewoon Macro 2 en niet het hele vak.

Succes in ieder geval morgen!

Edit: Nou, dat ging dus weer mooi kut. Ik vind 't nog steeds ontzettend schraal wat die gast voor oefententamens geeft. Gewoon precies hetzelfde als vorig jaar en veel te makkelijk i.v.m. de echte tentamens. Volgens mij geilt die gast gewoon op onvoldoendes. Echt wat een pisnichtenstreek.

[ Bericht 16% gewijzigd door SuperHarregarre op 29-02-2008 11:43:55 ]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_57059545
Hmmm, leuk, ik blijk mij ingeschreven te hebben voor het vak FEB-11002X in plaats van FEB-11002, waarvan die laatste het normale vak Macro-Economie is. FEB-11002X is voor IBEB schijnt. Mijn naam stond dus niet op de aftekenlijst bij FEB-11002, waar ik dus was gaan zitten, maar bij FEB-11002X. Nou laten we er maar vanuit gaan dat ze daar geen probleem van maken. Ik schrok mij echt wild toen die vrouw zei dat ik niet op de inschrijflijst stond. Wel vaag overigens, ik zou echt zweren dat toen ik mij inschreef voor het tentamen dat dit alleen mogelijk was voor FEB-11002X en niet voor FEB-11002. Het tentamen zelf ging gelukkig wel aardig goed, veel beter dan ik had verwacht.
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:04 schreef SuperHarregarre het volgende:
Edit: Nou, dat ging dus weer mooi kut. Ik vind 't nog steeds ontzettend schraal wat die gast voor oefententamens geeft. Gewoon precies hetzelfde als vorig jaar en veel te makkelijk i.v.m. de echte tentamens. Volgens mij geilt die gast gewoon op onvoldoendes. Echt wat een pisnichtenstreek.
Je bent wel heel zuinig met de posts. Ik las er bijna overheen.

Heb jij ook het oefententamen gemaakt wat op Blackboard stond (dus dat tentamen waarbij het gedeeld vragen voor Macro 1 en Macro 2 waren?) Ik vond dat echt veel moeilijker dan het tentamen van net. En ik kan mij niet voorstellen dat ik vannacht nog zoveel er bij heb geleerd in bed. Onze practicumdocent zei trouwens dat ze minstens 75 % willen laten slagen voor Macro 1/Macro 2 en gewoon Macro, dus wellicht dat als meer mensen het moeilijk vonden dat ze gunstig tellen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Bolkesteijn op 29-02-2008 13:28:40 ]
pi_57064363
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
Heb jij ook het oefententamen gemaakt wat op Blackboard stond (dus dat tentamen waarbij het gedeeld vragen voor Macro 1 en Macro 2 waren?) Ik vond dat echt veel moeilijker dan het tentamen van net. En ik kan mij niet voorstellen dat ik vannacht nog zoveel er bij heb geleerd in bed. Onze practicumdocent zei trouwens dat ze minstens 75 % willen laten slagen voor Macro 1/Macro 2 en gewoon Macro, dus wellicht dat als meer mensen het moeilijk vonden dat ze gunstig tellen.
Ik vond dat oefententamen juist veel makkelijker... Maar goed, ik heb dan ook alleen het macro 2 deel daarvan gedaan. (Vraag 1-22) Overigens waren dat ook nog eens precies dezelfde vragen als het oefententamen dat hij vorig jaar had gegeven. Echt flauw. Zeker omdat ik die kerel nog gemaild had met de vraag of hij de antwoorden van 't vorige tentamen op BB wilde zetten. (Zodat ik die nog even kon oefenen.) Maar nee hoor, dat wilde hij niet maar hij beloofde dat hij een oefententamen erop zou zetten. Echt te schraal dat hij dan gewoon het halve oefententamen van vorig jaar erop zet.

Maar goed, hoop 't van die 75%.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_57069942
Hoi iedereen,

Ik doe mn eerste jaar economie en rechten aan de eur en wil me graag mengen in de discussie..
sowieso is het altijd mooi om je ergenis over alles dat eur is ergens kwijt te kunnen
en dit forum lijkt daarvoor bijzonder geschikt . Bovendien lijkt dit forum ook uitermate
geschikt om te pronken met mooie cijfers, dus extra motivatie om mn best te doen!

Ik las een paar posts geleden dat ze bij macro 75% willen laten slagen??
Dat klinkt heel onhaalbaar... je kunt moeilijk 15/40 mpc vragen een voldoende maken.. :S
  vrijdag 29 februari 2008 @ 22:13:34 #78
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_57071692
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:19 schreef SuperHarregarre het volgende:
Psst. Wie hebben er nog meer Geschiedenis van de Economie gemaakt afgelopen dinsdag? Er is net een antwoordenmodel op BB gezet waar ik niet echt vrolijk van word. Ik durf zelfs zo ver te gaan om te beweren dat ze een verkeerd antwoordenmodel geplaatst hebben.
Yeah ik heb em gehaald, moest er 12 goed hebben en precies gelukt, heb een 5,5
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 20:58 schreef Finitio het volgende:
Ik las een paar posts geleden dat ze bij macro 75% willen laten slagen??
Dat klinkt heel onhaalbaar... je kunt moeilijk 15/40 mpc vragen een voldoende maken.. :S
Oh dat kan makkelijk hoor bij de EUR


Morgenochtend mn laatste tentamen, Financial Accounting 2. Dus bij deze: Iedereen vroeg opstaan en duimen voor me
pi_57073466
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:13 schreef Vincenski het volgende:

Yeah ik heb em gehaald, moest er 12 goed hebben en precies gelukt, heb een 5,5
Ik heb een 5.7
quote:
Oh dat kan makkelijk hoor bij de EUR
Ja, vorige blok was er een vak met 2 volle punten omhooggegooid. Voel me nog steeds überkut dat ik toen niet gegaan ben. Maat van me had een 3.5 gehaald. Werd het cijfer met 2 punten opgehoogd, heeft ie dus alsnog een 5.5 Echt bizar.
quote:
Morgenochtend mn laatste tentamen, Financial Accounting 2. Dus bij deze: Iedereen vroeg opstaan en duimen voor me


Edit: Net Macro 2 gecheckt en ik heb 26/40 goed. Met een beetje geluk heb ik net een voldoende, compenseer ik Micro 2 en heb ik gewoon m'n P binnen. 16 punten in 1 blok. (3 normale + macro 2)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_57073640
Lijkt me echt kut om op zaterdag een tentamen te hebben. Gelukkig maken we dat bij onze studie nooit mee.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_57073958
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 00:27 schreef Lennox het volgende:
Lijkt me echt kut om op zaterdag een tentamen te hebben. Gelukkig maken we dat bij onze studie nooit mee.
Ik heb 't volgende blok ook op zaterdag tentamen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_57078687
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 00:27 schreef Lennox het volgende:
Lijkt me echt kut om op zaterdag een tentamen te hebben. Gelukkig maken we dat bij onze studie nooit mee.
Zaterdag om 9.30 is al een paar keer voorgekomen bij ons, laat je 's ochtends als automatisme je OV zien, is ie natuurlijk niet geldig. Maar ik ga toch gewoon voor m'n studie richting Rotterdam? .

Ook zoiets; tentamen om 19.00 .
  zaterdag 1 maart 2008 @ 12:24:07 #83
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_57078918
Tja, ik heb dat in het laatste blok, tentamen op zaterdag. Volgens mij ook nog op zaterdagavond om 19.00, maar dat weet ik niet zeker. Gelukkig heb ik dan een auto tot m'n beschikking en hoef ik geen strippenkaart te kopen
  zaterdag 1 maart 2008 @ 13:06:01 #84
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_57079744
Gelukkig geen tentamens op Zaterdag, maar wel vaak van 18.30-21.30. Ook niet mijn favoriet eigenlijk...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 1 maart 2008 @ 13:32:08 #85
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_57080244
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 13:06 schreef Public_NME het volgende:
Gelukkig geen tentamens op Zaterdag, maar wel vaak van 18.30-21.30. Ook niet mijn favoriet eigenlijk...
Mwoah, als het op vrijdag of zaterdag is kan je gelijk daarna het centrum in om te zuipen Ik woon gewoon nog thuis dus voor mij zou dat nog veel dichterbij zijn ook
  zaterdag 1 maart 2008 @ 14:01:43 #86
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_57080704
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 13:32 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Mwoah, als het op vrijdag of zaterdag is kan je gelijk daarna het centrum in om te zuipen Ik woon gewoon nog thuis dus voor mij zou dat nog veel dichterbij zijn ook
Ja ik woon ook gewoon in R'dam hoor. Maar ik heb vaak een after-dinner dip en dat is dan dus meestal ten tijde van het tentamen. Sowieso is 13.30 of 16.30 de meeste relaxt tijd imo.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 1 maart 2008 @ 14:21:29 #87
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_57081023
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:01 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ja ik woon ook gewoon in R'dam hoor. Maar ik heb vaak een after-dinner dip en dat is dan dus meestal ten tijde van het tentamen. Sowieso is 13.30 of 16.30 de meeste relaxt tijd imo.
Ik woon in Vlaardingen Maar goed, ik vind 13.30 idd de beste tijd. Gelukkig zijn dit blok al mijn tentamens om 13.30
pi_57082011
13.30 is de beste tijd inderdaad. Daarna 16.30, daarna 9.30 en de kutste tijd is 18.30. Rond die tijd zak ik altijd volledig inelkaar waarna ik rond 21:00 à 22:00 weer uit die comatueuze toestand ontwaak.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_57087482
9.30 moet ik altijd maar hopen dat ik op tijd ben. Maakt niet uit hoe vraag/laat ik weg ga. Altijd met auto in de file.

Gelukkig nog maar 1 tentamen geloof ik. Rest vul ik met onderzoek/bsc essay en nog 2 keuzevakken die via papers gaan.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  zondag 2 maart 2008 @ 11:29:16 #90
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_57100615
Nou laatste tentamen wel gehaald denk ik, dus met beetje geluk ook 16 punten dit blok. Nu op naar de 20 punten van volgend blok
pi_57284134
Het schijnt, als je niet toegelaten wordt tot een master (op FEW) dat je dan toch mastervakken kan volgen door gewoon een tentamen-inschrijfformulier te halen bij de ESSC .

De cijfers komen gewoon als mastervak in Osiris .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_57284585
Zijn er hier mensen die Macro-Economie (FEB11002) hebben gevolgd en daar tentamen in hebben gedaan? Is dat cijfer al in Osiris verwerkt?
pi_57306870
Ja ik heb macro ook gedaan, cijfer is nog niet verwerkt...
Hoezo?
pi_57309366
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 15:09 schreef Finitio het volgende:
Ja ik heb macro ook gedaan, cijfer is nog niet verwerkt...
Hoezo?
Omdat ze tijdens het tentamen zeiden dat ik mij niet had ingeschreven terwijl ik wel een bewijs van inschrijving voor het tentamen in mijn mailbox heb van toe ik mij inschreef voor het tentamen van Macro. Ik ben benieuwd of ze hun fout rechttrekken, maar anders ga ik morgen ofzo wel even langs bij het secretariaat. Ik laat mij natuurlijk geen 8,1 ontnemen.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 17:28:16 #95
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_57309515
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_57309557
oh my god



Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_57309584
En het is dus al eerder een keer gebeurd .





Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_57309866
Met mijn bijbaan rij ik ook met een auto die 3.60 hoog is. Heb zo ooit een keer een cabrio bus gemaakt bij metro bij Poortugaal. Gelukkig zag ik die slagboom wel erg snel richting mn hoofd komen

Lijkt me echt kut als dit je gebeurt.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  dinsdag 11 maart 2008 @ 17:59:59 #99
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_57310079
Da's knap zuur, aangezien hoogteschade aan zo'n bakwagentje nooit verzekerd is. Auw. .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_57311200
Dat busje Niks gezien trouwens.
pi_57312803
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 17:32 schreef PietjePuk007 het volgende:
En het is dus al eerder een keer gebeurd .

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die heeft meteen ook maar dat hoogtebord eraf gereden
pi_57350888
Ben me nu aan het orienteren om een Master te volgen aan de EUR.

De MSc General Management opleiding lijkt me wel wat. Al zal ik wel de GMAT en TOEFL test moeten halen. Ook het wiskunde zal ik moeten opkrikken.
Al met al heb ik nog 3,5 maand tot de deadline om me voor te bereiden.

Wat vinden jullie van deze opleiding? Vind vooral de Business Information Management specialisatie erg goed aansluiten met mijn Bachelor.

Heb op Bol.com wat boeken gevonden betreffende voorbereiding op de GMAT en TOEFL test.

Zijn hier meerdere die ervaring met deze testen hebben?

[ Bericht 15% gewijzigd door Hardstyler1985 op 13-03-2008 13:59:31 ]
  zaterdag 15 maart 2008 @ 11:37:20 #103
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_57392641
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:58 schreef Nepthys het volgende:

[..]

Die heeft meteen ook maar dat hoogtebord eraf gereden
Haha dat met zon vrachtwagen heb ik ook een keer zien gebeuren. Toen reed hij alleen dat bord eraf, viel op zn dak en hij reed weg met dat bord
pi_57395223
Ik kwam vanochtend nog langs de skywalk naar de UB, het zag er aan één kant wat afgebrokkeld en gescheurd uit .
pi_57554660
Ik wil volgend jaar IBA of bedrijfskunde gaan studeren op de EUR. Nu las ik op eur.nl het volgende:
quote:
je bent verplicht aan te tonen dat je over voldoende kennis van wiskunde beschikt. Dit kun je alleen doen door:

* het overleggen van een wiskunde vwo-deelcertificaat;
* het met goed gevolg afleggen van het wiskunde examen van het Colloquium Doctum van de Erasmus Universiteit;
* te slagen voor het wiskunde A1,2 of B1 examen van het James Boswell Instituut te Utrecht;
* te slagen voor het wiskunde A1, 2 examen via het Albeda College te Rotterdam.
Geldt dit ook gewoon als je een voldoende (of hoger zoals tussen 7 en 8) voor wiskunde staat?
Ik zal toch wel mijn wiskunde moeten verbeteren maar eerst moet ik maar eens proberen binnen te komen.
  zondag 23 maart 2008 @ 12:24:18 #106
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_57554971
quote:
Op zondag 23 maart 2008 12:05 schreef Jdijkers het volgende:
Ik wil volgend jaar IBA of bedrijfskunde gaan studeren op de EUR. Nu las ik op eur.nl het volgende:
[..]

Geldt dit ook gewoon als je een voldoende (of hoger zoals tussen 7 en 8) voor wiskunde staat?
Ik zal toch wel mijn wiskunde moeten verbeteren maar eerst moet ik maar eens proberen binnen te komen.
Dit geld sowieso alleen voor IBA, bij BA kan je gewoon binnen komen zonder dit. Verder heb ik geen idee hoe het zit.

Ik heb trouwens volgend trimester een erg leuk rooster, alleen op maandag en dinsdag college en soms (1 keer in de 2-3 weken) op vrijdag.

Ik heb nu het vak Technologie voor Managers, wat inhoudt dat ik moet gaan samenwerken met studenten van de TUD. Lijkt me wel leuk op zich, alleen ik heb geen idee wat ik me er precies bij moet voorstellen.
pi_57559332
Heeft de EUR ook toevallig een notebook-regeling ? Dat hebben ze op de tu eindhoven. Dat de uni de helft van je notebook betaald (door hun aangestelde notebooks à 1800 euro/2 is dus 900 piek
  zondag 23 maart 2008 @ 16:11:31 #108
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_57559696
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:59 schreef Jdijkers het volgende:
Heeft de EUR ook toevallig een notebook-regeling ? Dat hebben ze op de tu eindhoven. Dat de uni de helft van je notebook betaald (door hun aangestelde notebooks à 1800 euro/2 is dus 900 piek
Nee
pi_57693250
Wel stil hier de laatste tijd.

Ik heb me ingeschreven voor Bedrijfskunde (2008-2009). Maar ik ga me nog inschrijven voor IBA. Hopelijk kom ik door de selectie heen en dan laat ik Bedrijfskunden vallen. Hope to see you next year!
  maandag 31 maart 2008 @ 00:11:02 #110
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_57728158
Bij bepaling van jucidicum (of hoe dat heet, bepaling van voldoende/goed/cum laude dus) bij het Masterdiploma, gelden dan dezelfde regels als bij Bachelor? Dus ongewogen gemiddelde?

Ik kan dat nergens vinden op die site .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_57728440
judicium . Heb het hier voor mn Bachelor liggen, maar zou het niet weten.

Overigens staat er niks over herkansingen e.d in. Ik dacht dat als je herkansingen nodig had gehad, sowieso niet cum laude kon slagen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_57728758
Ik ben ook wel benieuwd naar die regelingen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_57737477
Weten jullie wat van de studie IBA? Ik wil het graag gaan doen maar ik krijg soms het idee dat je echt hoogbegaafd moet zijn om het te kunnen voltooien. Ik ga zelf waarschijnlijk slagen met 2 achten, een paar 7's en een paar 6'en op mijn eindlijst (tweetalig-vwo). Waarvan wiskunde als het goed is een zeven is.

Maar een gemiddelde vwo-leerling dit aan of moet je echt hoogbegaafd zijn?
  maandag 31 maart 2008 @ 15:09:10 #114
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_57737726
quote:
Op maandag 31 maart 2008 14:55 schreef Jdijkers het volgende:
Weten jullie wat van de studie IBA? Ik wil het graag gaan doen maar ik krijg soms het idee dat je echt hoogbegaafd moet zijn om het te kunnen voltooien. Ik ga zelf waarschijnlijk slagen met 2 achten, een paar 7's en een paar 6'en op mijn eindlijst (tweetalig-vwo). Waarvan wiskunde als het goed is een zeven is.

Maar een gemiddelde vwo-leerling dit aan of moet je echt hoogbegaafd zijn?
Voor zover ik weet is het gewoon hetzelfde als Bedrijfskunde, maar dan met numerus fixus en in het Engels vanwege de buitenlandse studenten. Wat ik over Bedrijfskunde kan zeggen (dat doe ik zelf namelijk), is dat het niet moeilijk is, alleen wel veel. Dus je moet het goed bijhouden, want zo makkelijk dat je het een week voor je tentamen ff kan doorlezen is het nou ook weer niet.

Dus jij zou het prima aan moeten kunnen, ik zelf had nog lagere cijfers op mn gymnasium examen (maar ik voerde daar ook niks uit) en kan dit gewoon aan hoor...
pi_57737990
quote:
Op zondag 23 maart 2008 12:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb nu het vak Technologie voor Managers, wat inhoudt dat ik moet gaan samenwerken met studenten van de TUD. Lijkt me wel leuk op zich, alleen ik heb geen idee wat ik me er precies bij moet voorstellen.
TU studenten zijn ook gewone mensen hoor, niet eng ofzo.
  maandag 31 maart 2008 @ 15:24:24 #116
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_57738030
quote:
Op maandag 31 maart 2008 15:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

TU studenten zijn ook gewone mensen hoor, niet eng ofzo.
Nee dat snap ik ook wel Ik bedoel meer wat voor project het gaat worden, vooral waarom het met "technische" mensen samen moet worden gedaan. Ik studeer Bedrijfskunde, juist om zover mogelijk weg te zijn van alles wat technisch is .
pi_57738119
quote:
Op maandag 31 maart 2008 15:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Nee dat snap ik ook wel Ik bedoel meer wat voor project het gaat worden, vooral waarom het met "technische" mensen samen moet worden gedaan. Ik studeer Bedrijfskunde, juist om zover mogelijk weg te zijn van alles wat technisch is
Ik dat het wellicht te maken heeft met het opdoen van projectmatige vaardigheden. In een technische omgeving is het vaak gebruikelijk dat men op projectbasis werkt (een vast omschreven opdracht) en dat moet erg gestructureerd gebeuren (ontwerpopdrachten lopen namelijk snel uit de hand als je zonder structuur werkt, ze kunnen enorm complex zijn) omdat je anders de deadline overschrijdt en tegen een boete aanloopt. Wellicht dat je in dat vak krijgt hoe je dat het best kan doen. Staat er niet wat over in de vakomschrijving? In iedere technische studie wordt je dood gegooid met projectmatig werken.
  maandag 31 maart 2008 @ 15:38:01 #118
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_57738287
quote:
Op maandag 31 maart 2008 15:28 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik dat het wellicht te maken heeft met het opdoen van projectmatige vaardigheden. In een technische omgeving is het vaak gebruikelijk dat men op projectbasis werkt (een vast omschreven opdracht) en dat moet erg gestructureerd gebeuren (ontwerpopdrachten lopen namelijk snel uit de hand als je zonder structuur werkt, ze kunnen enorm complex zijn) omdat je anders de deadline overschrijdt en tegen een boete aanloopt. Wellicht dat je in dat vak krijgt hoe je dat het best kan doen. Staat er niet wat over in de vakomschrijving? In iedere technische studie wordt je dood gegooid met projectmatig werken.
Dit staat in de Course Manual:
quote:
In dit vak staan 6 verschillende technologieën centraal, namelijk solar energy, micro energy, data storage, lithography, automotive technology en display technology. Het doel van het vak is om voor een gekozen technologie te verkennen welke technologische ontwikkelingen er zijn geweest en welke gaande zijn, welke maatschappelijke invloed de technologie heeft gehad en zal hebben en vooral wat de impact van de technologie is geweest en kan zijn op een bedrijf.
  maandag 31 maart 2008 @ 16:05:46 #119
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_57738817
quote:
Op maandag 31 maart 2008 14:55 schreef Jdijkers het volgende:
Weten jullie wat van de studie IBA? Ik wil het graag gaan doen maar ik krijg soms het idee dat je echt hoogbegaafd moet zijn om het te kunnen voltooien. Ik ga zelf waarschijnlijk slagen met 2 achten, een paar 7's en een paar 6'en op mijn eindlijst (tweetalig-vwo). Waarvan wiskunde als het goed is een zeven is.

Maar een gemiddelde vwo-leerling dit aan of moet je echt hoogbegaafd zijn?
Je hoeft echt niet hoogbegaafd te zijn hoor, gewoon een gezonde dosis discipline hebben is wel een vereiste...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_57905317
Ze gaan in de omgeving van de uni betaald parkeren invoeren, aldus een artikel in EM.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 8 april 2008 @ 16:01:04 #121
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_57912378
Jaja, vandaag kreeg ik een smsje dat ik mijn laatste schakelvak heb gehaald... (na voor het tentamen voor de 3e keer gedaan te hebben!)
Mijn laatste MSc tentamen heb ik hopelijk ook gehaald (moet nog uitslag krijgen), dus alleen nog een paper voor mijn 2e elective schrijven en nog 6 dagen college en mijn MSc thesis en ik ben klaar.... Hopelijk in September.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_58143053
Volgend jaar 1stejaars IBA-student
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
http://www.flickr.com/photos/unioz/
pi_58159559
In de EM van deze week staat een onwijs negatief stuk over de uni , als je 'm openslaat meteen links.

Weet iemand welke bureaustoelen (die nieuwe) er staan in 't H-gebouw bij de computers (merk, waar te kopen)? Zijn echt ideaal, en ik heb een nieuwe nodig .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_58293567
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 15:38 schreef PietjePuk007 het volgende:
In de EM van deze week staat een onwijs negatief stuk over de uni , als je 'm openslaat meteen links.
Maar gelukkig dat ik er deze week niet ben. Zit nu lekker thuis te stampen voor de goddelijke vakken ACI (doudelijk?) en Methoden en Technieken.

Bij M&T practicum ook zoiets "schitterends". We stelden dus wat vragen aan dat kippetje over de gegevens in de datasets voor SPSS. Ze had eerst flink lopen uitleggen over het aanpassen van een deel van de data. Sommigen van ons waren echter al bezig met de opdracht en wisten dit dus niet, aangezien ze dit dus pas in het laatste practicum ging uitleggen.

"Dus die data moeten we gewoon verwijderen?"
"Dat kun je doen, ja. Als je het goed motiveert."
"En als we het niet gedaan hebben?"
"Dan is dat niet zo erg."
"Maar aanpassen is toch beter, dat zegt u toch net?"
"Ja, maar je krijg evenveel punten hoor."

Heel geloofwaardig ook, hoe ze 't zei.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_58293601
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 02:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maar gelukkig dat ik er deze week niet ben. Zit nu lekker thuis te stampen voor de goddelijke vakken ACI (doudelijk?) en Methoden en Technieken.
ACI En ik vond boekhouden al zo kut. M&T is wel goed te doen gelukkig, alleen wel kut dat ze dat op zaterdag plannen.
quote:
Bij M&T practicum ook zoiets "schitterends". We stelden dus wat vragen aan dat kippetje over de gegevens in de datasets voor SPSS. Ze had eerst flink lopen uitleggen over het aanpassen van een deel van de data. Sommigen van ons waren echter al bezig met de opdracht en wisten dit dus niet, aangezien ze dit dus pas in het laatste practicum ging uitleggen.

"Dus die data moeten we gewoon verwijderen?"
"Dat kun je doen, ja. Als je het goed motiveert."
"En als we het niet gedaan hebben?"
"Dan is dat niet zo erg."
"Maar aanpassen is toch beter, dat zegt u toch net?"
"Ja, maar je krijg evenveel punten hoor."
Ik weet niet welk kippetje jullie hadden, maar die van ons was ronduit onbenullig dus wellicht is het dezelfde. Ik vind statistiek erg leuk (ja ieder z'n eigenaardigheden he) dus ik had een hele statistische aanpak uitgedokterd, maar ik had er nog wel een paar vragen over. Op een groot deel van de antwoorden wist ze niet eens waar ik het over had (zaken als schatters had ze kennelijk nooit van gehoord) en werd ik doorverwezen naar Koning. Ja wie is hier nou de docent.

En oja, SPSS is echt, maar dan ook echt een kutprogramma. Het is echt hopeloos ouderwets, de menu's zijn erg onduidelijk en het werkt ook nog eens traag. Excel en Maple

[ Bericht 2% gewijzigd door Bolkesteijn op 25-04-2008 02:26:23 ]
pi_58294095
Tja, ik vind statistiek eigenlijk ook best grappig. Al is het maar omdat het een vak is waarbij het nog lijkt alsof je er echt nog wat aan kunt hebben. Heb verder geen ervaring met Excel en Maple voor deze doeleinden. Al zie ik m'n vader af en toe wel eens klooien met Excel waar ik dan weer niks van begrijp. (En dat hij op zijn beurt bij mij komt vragen wat dat SPSS nou precies is. )

P.s. We zitten in ieder geval niet in dezelfde pr.groep anders had je de zin "Maar je krijg evenveel punten hoor." wel herkend. Iedereen in de groep moest moeite doen om niet te gaan lachen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_58345585
Je suis stupide! Ik ben me helemaal vergeten in te schrijven voor mijn tentamens Alleen morgen heb ik al statistiek dus dat betekent dat ik die niet mag maken. Maximaal 2 dagen van te voren je aanmelden bij het service center voor 13.50 las ik net op de site. Hier baal ik echt van! Marketing kan ik me nog wel aanmelden gelukkig maar nu zijn er weer 4 punten foetsie. En ik heb er maar 12. Drama, drama, drama.
pi_58346289
Zo, da's wel pijnlijk. Ik neem aan dat je 1e jaars bent trouwens? Moet je dan niet sowieso vóór februari meer dan 12 punten hebben? Anders krijg je zo'n gesprek volgens mij waarin ze je aanraden om te stoppen. Als je 't niet haalt, mag je namelijk een bepaald aantal jaar niet terugkomen op 't Erasmus. (Voor zover ik weet. ) Vriend van de middelbare school had dat namelijk en die is toen in februari gestopt en zit nu op de Hogeschool Rotterdam tegenover 't Erasmus.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_58346498
Ja klopt, ik ben 1e jaars. Nee als ik maar voor augustus 40 punten heb Heb vorig jaar al een jaar rechten weggedronken dus moet dit wel halen. Aardig hard geblokt voor statistiek en dan dit.
  zondag 27 april 2008 @ 21:22:31 #130
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_58346809
Morgen met Eureos naar Arthur D Little in Rotterdam en Brussel! (incl. overnachting) Lijkt me wel leuk om daar even te kijken.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 27 april 2008 @ 21:52:14 #131
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_58347447
quote:
Op zondag 27 april 2008 20:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
Zo, da's wel pijnlijk. Ik neem aan dat je 1e jaars bent trouwens? Moet je dan niet sowieso vóór februari meer dan 12 punten hebben? Anders krijg je zo'n gesprek volgens mij waarin ze je aanraden om te stoppen. Als je 't niet haalt, mag je namelijk een bepaald aantal jaar niet terugkomen op 't Erasmus. (Voor zover ik weet. ) Vriend van de middelbare school had dat namelijk en die is toen in februari gestopt en zit nu op de Hogeschool Rotterdam tegenover 't Erasmus.
Je mag als je aan het einde van het jaar geen 40 punten hebt 3 jaar niet meer de studie doen die je dan doet. Je kan dus nog wel op de EUR, als het maar een andere studie is. En al heb je in mei nog steeds 0 punten, dat maakt niet uit. Als je er in augustus maar 40 hebt.
pi_58348096
quote:
Op zondag 27 april 2008 21:52 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Je mag als je aan het einde van het jaar geen 40 punten hebt 3 jaar niet meer de studie doen die je dan doet. Je kan dus nog wel op de EUR, als het maar een andere studie is. En al heb je in mei nog steeds 0 punten, dat maakt niet uit. Als je er in augustus maar 40 hebt.
Oké. Ja weet 't niet precies meer. Je kreeg dat in ieder geval als advies als je in februari 15 of minder punten had. Dan kon je 't namelijk volgend jaar weer proberen bijvoorbeeld. En dus gewoon een half jaar stoppen en je studiebeurs stopzetten, zodat je niet meer schulden krijgt. En binnen twee jaar moet je je 1e jaar gehaald hebben, anders heb je je BSA verneukt.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_58349900
Het blijft een goede stok achter de deur (BSA). Alleen is het soms wel overdreven. Ik had vorig jaar in blok 4 pas een vak dat ik nog over moest doen uit jaar 1. Dan heb je 100+ pnt en kan je nog van opleiding worden verwijderd

Momenteel met ba scriptie bezig. En 3 vakken erbij . Deze week "vakantie" dus flink werk verrichten, maar dan hoop ik van de zomer wel aan master te kunnen beginnen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  maandag 28 april 2008 @ 08:31:42 #134
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_58352907
quote:
Op zondag 27 april 2008 22:22 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Oké. Ja weet 't niet precies meer. Je kreeg dat in ieder geval als advies als je in februari 15 of minder punten had. Dan kon je 't namelijk volgend jaar weer proberen bijvoorbeeld. En dus gewoon een half jaar stoppen en je studiebeurs stopzetten, zodat je niet meer schulden krijgt. En binnen twee jaar moet je je 1e jaar gehaald hebben, anders heb je je BSA verneukt.
Ik ben nu ook 1e jaars dus ik zit daar nu middenin

Ik hoorde trouwens laatst dat je in Delft geen BSA hebt, alleen maar een SA. Dus ook al heb je aan het eind van het jaar 0 punten, dan mag je gewoon verder.... Wij moeten namelijk een of ander project doen samen met TUD studenten en de TUD-student in mijn groepje vertelde dat. Hij kent zelfs iemand die nu 10e jaars is (en nog steeds niet gekicked)
pi_58354283
Overigens: Als je binnen onze faculteit je inschrijft voor een vak, dan word je automatisch ingeschreven voor de tentamens. Dat is niet overal zo als ik het goed begrijp?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  maandag 28 april 2008 @ 10:16:48 #136
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_58354305
quote:
Op maandag 28 april 2008 10:15 schreef Lennox het volgende:
Overigens: Als je binnen onze faculteit je inschrijft voor een vak, dan word je automatisch ingeschreven voor de tentamens. Dat is niet overal zo als ik het goed begrijp?
Nee, wij zijn automatisch ingeschreven voor de vakken, practica en tentamens moeten we zelf doen (RSM, 1e jaar).
pi_58354308
quote:
Op maandag 28 april 2008 10:15 schreef Lennox het volgende:
Overigens: Als je binnen onze faculteit je inschrijft voor een vak, dan word je automatisch ingeschreven voor de tentamens. Dat is niet overal zo als ik het goed begrijp?
Nope . Via een vak inschrijven gaat via SIN, 't tentamen via Osiris. Ze hebben tegenwoordig wel een directe link naar 't tentamen vanuit SIN .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_58355297
quote:
Op maandag 28 april 2008 08:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik hoorde trouwens laatst dat je in Delft geen BSA hebt, alleen maar een SA. Dus ook al heb je aan het eind van het jaar 0 punten, dan mag je gewoon verder.... Wij moeten namelijk een of ander project doen samen met TUD studenten en de TUD-student in mijn groepje vertelde dat. Hij kent zelfs iemand die nu 10e jaars is (en nog steeds niet gekicked)
Dat is gebruikelijk op technische universiteiten, de TUE en de UT (wat betreft de technische studies) kent geen bindend studie advies. Evenals studies als natuurkunde en wiskunde. Ik vermoed dat de noodzaak (als die al bestaat) er minder is omdat het kleinere studies zijn en studenten vaak gemotiveerder zijn. Ik vind het eigenlijk wel beter want het BSA-systeem is waardeloos (van een advies is zeker geen sprake trouwens ), als je de studenten gemotiveerder wil maken kun je beter de studie moeilijker maken.

En wat betreft die 10e jaars, dat is natuurlijk ook prima mogelijk binnen een BSA-systeem, na het eerste jaar maakt het immers niet meer uit hoeveel studiepunten je haalt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bolkesteijn op 28-04-2008 11:14:39 ]
  maandag 28 april 2008 @ 13:05:47 #139
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_58357813
quote:
Op maandag 28 april 2008 11:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is gebruikelijk op technische universiteiten, de TUE en de UT (wat betreft de technische studies) kent geen bindend studie advies. Evenals studies als natuurkunde en wiskunde. Ik vermoed dat de noodzaak (als die al bestaat) er minder is omdat het kleinere studies zijn en studenten vaak gemotiveerder zijn. Ik vind het eigenlijk wel beter want het BSA-systeem is waardeloos (van een advies is zeker geen sprake trouwens ), als je de studenten gemotiveerder wil maken kun je beter de studie moeilijker maken.

En wat betreft die 10e jaars, dat is natuurlijk ook prima mogelijk binnen een BSA-systeem, na het eerste jaar maakt het immers niet meer uit hoeveel studiepunten je haalt.
Geld het BSA alleen voor het eerste jaar dan? Ik dacht gedurende de hele studie
pi_58357993
quote:
Op maandag 28 april 2008 13:05 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Geld het BSA alleen voor het eerste jaar dan? Ik dacht gedurende de hele studie
Bij FEW in ieder geval alleen voor het eerste jaar. En dat is ook logische als de gedachte achter een BSA kent, dat is namelijk ingevoerd als reactie op onderzoek waaruit bleek dat studenten die het eerste jaar van hun studie binnen twee jaar afronden meestal klaar zijn met hun studie in een jaar of 5.
pi_58395129
quote:
Op zondag 27 april 2008 21:52 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Je mag als je aan het einde van het jaar geen 40 punten hebt 3 jaar niet meer de studie doen die je dan doet. Je kan dus nog wel op de EUR, als het maar een andere studie is. En al heb je in mei nog steeds 0 punten, dat maakt niet uit. Als je er in augustus maar 40 hebt.
Bij de FEW is dit niet helemaal het geval, je mag bij ons namelijk maar 3 vakken herkansen.
Als je in mei nog 0 punten hebt ben je dus vrijwel kansloos. Maar voor chabo is het nog wel mogelijk natuurlijk, zeker als er bij zijn 12 punten ook nog compenseerbare vakken zitten (je mag namelijk een aantal keer een vijf hebben)
De komende vakken marketing, organisatie en vaardigheden zijn inkoppertjes dus dan komt het waarschijnlijk aan op de herkansingen.
Succes chabo!
pi_58396441
Zo! ACI was echt onnoemelijk kut. Gelukkig heb ik voor Methoden en Technieken wel redelijke cijfers gehaald voor de opdrachten.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_58397466
ACI , op een gegeven moment begonnen de journaalposten zelfs te dansen voor m'n ogen.
pi_58398290
quote:
Op woensdag 30 april 2008 13:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
ACI [ afbeelding ], op een gegeven moment begonnen de journaalposten zelfs te dansen voor m'n ogen.
Dansten ze maar. Bij mij waren ze bezig met een of andere satanistische rite om me gek te krijgen. Ze zongen van "Hoemba, hoemba, debiteuren, hoemba, hoemba, crediteuren."
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 1 mei 2008 @ 11:57:51 #145
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_58413085
quote:
Op woensdag 30 april 2008 10:14 schreef Finitio het volgende:

[..]

Bij de FEW is dit niet helemaal het geval, je mag bij ons namelijk maar 3 vakken herkansen.
Als je in mei nog 0 punten hebt ben je dus vrijwel kansloos. Maar voor chabo is het nog wel mogelijk natuurlijk, zeker als er bij zijn 12 punten ook nog compenseerbare vakken zitten (je mag namelijk een aantal keer een vijf hebben)
De komende vakken marketing, organisatie en vaardigheden zijn inkoppertjes dus dan komt het waarschijnlijk aan op de herkansingen.
Succes chabo!
Ik zit op RSM daar mag je gewoon alles herkansen. Maar wij hebben dan weer niet die compensatieregeling.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 19:50:26 #146
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_58458901
Nou, zit er weer op voor dit blok. Lekker zo in de ochtend. Op zaterdag.

(Veenman kwam langs mijn tafeltje en zei iets in de trant van "je hebt volgens mij ongeveer een 7" toen hij de antwoorden bekeek. (Blijkbaar kent 'ie ze uit z'n hoofd.) Dus hopelijk heeft hij een ijzersterk geheugen en klopt 't. )
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_58460987
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 19:50 schreef SuperHarregarre het volgende:
Nou, zit er weer op voor dit blok. Lekker zo in de ochtend. Op zaterdag.

(Veenman kwam langs mijn tafeltje en zei iets in de trant van "je hebt volgens mij ongeveer een 7" toen hij de antwoorden bekeek. (Blijkbaar kent 'ie ze uit z'n hoofd.) Dus hopelijk heeft hij een ijzersterk geheugen en klopt 't. )
Dat is wel heel handig. Ik had gehoopt dat ze gelijk de antwoorden online zouden zetten, ik wil ook weten of ik het gehaald heb. Ik denk het eigenlijk niet.
pi_58474907
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:13 schreef unioz het volgende:
Volgend jaar 1stejaars IBA-student
Hoe kan je dat nou al weten?
Ik moet me motivatiebrief nog inleveren Zou dit van invloed kunnen zijn op mijn inlotingskansen?
  dinsdag 6 mei 2008 @ 20:48:08 #149
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_58518875
Krijg ik vandaag een brief binnen dat ik moet gaan stemmen voor de Universiteits- en Studentenraad. Dus ik log in op die site, staat er alleen een lijstje met 6 namen van personen die ik nog nooit heb gezien, laat staan dat ik ze ken

Ik neem aan dat het overgrote deel van de studenten dit heeft dus van een eerlijke objectieve stemming lijkt mij niet echt sprake...
pi_58518950
Ik neem de moeite niet eens om de kandidaten te bekijken, ken ze toch niet .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 6 mei 2008 @ 20:58:36 #151
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_58519036
Precies, dat stemgedoe is je reinste onzin. 6 kandidaten met nagenoeg dezelfde ideeën die om nagenoeg dezelfde reden wel willen winnen. Niet om iets te verbeteren maar omdat het leuk staat op 't CV. Ik zeg, laat die gasten maar rondjes geven in de plaatselijke kroegjes om stemmen te winnen. Ik ga niet gratis op ze stemmen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 7 mei 2008 @ 08:30:24 #152
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_58525477
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 20:53 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik neem de moeite niet eens om de kandidaten te bekijken, ken ze toch niet .
Tja dit is mijn eerste jaar aan de EUR dus ik was nog zo naief om te denken dat iedereen een plan op de site had neergezet zodat we een goed overwogen beslissing zouden kunnen maken Maar voortaan kijk ik dus ook niet meer
pi_58526420
En dan vinden ze het raar als er bijna niemand stemt.
Bij ons had een van de twee nog de moeite genomen om iedereen een standaard mailtje te sturen, zo van 'kies mij, want ik ga me heel erg voor jullie inzetten hoor!'.
Ik heb eigenlijk nog steeds geen flauw idee waar die hele raad überhaupt voor is.
  donderdag 8 mei 2008 @ 10:14:50 #154
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_58549392
Ben ook benieuwd hoeveel mensen hier op gaan stemmen
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:37:51 #155
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_58551039
Heerlijke dag weer morgen. Van 17.00 tot 17.45 naar de uni..... Het is een verplichte werkgroep. Meer dan een kwartier te laat is afwezig, 1 keer afwezig is het vak niet halen dus een dagje thuisblijven is niet bepaald een optie......
pi_58552250
Haha, dat noem ik nou eens een regelrechte "pwn" om het in nerd-termen uit te drukken. Ik hoef gelukkig pas volgende week weer aan de bak. Moet alleen nog even Filosofie van de Economie boek op de kop tikken.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_58588495
Jeuj, Methoden en Technieken (MTO dus ) gehaald. Het ging echt zo dramatisch dat ik eigenlijk niet verwacht had een voldoende te hebben. Uiteindelijk 8 fout (op één na allemaal in het technieken deel).
pi_58597547
Ik heb ook een voldoende. Dacht een 6 voor dat tentamen maar weet niet precies hoe het met die opdrachten wordt gemixed. Daar had ik 2 7's voor, dus even afwachten of er misschien nog een 7 in zit.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_58686332
Vandaag even me motivation letter opgestuurd...dijk van een brief al zeg ik het zelf
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:59:47 #160
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_58687208
Vanavond op de STAR party maar eens vieren dat ik mijn laatste vak heb afgesloten d.m.v. het inleveren van een paper.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_58712182
Zijn er hier mensen die het mr/drs traject gevolgd hebben?http://www.eur.nl/scholieren/opleidingen/bacheloropleidingen/mr_drs_economie_rechten/

Hoe is het allemaal geregeld?En kun je bv ipv Nederlands Recht voor Fiscaal recht kiezen omdat het imo meer aansluit op economie/bedrijfseconomie.
pi_58756708
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 19:39 schreef Outer het volgende:
Zijn er hier mensen die het mr/drs traject gevolgd hebben?http://www.eur.nl/scholieren/opleidingen/bacheloropleidingen/mr_drs_economie_rechten/

Hoe is het allemaal geregeld?En kun je bv ipv Nederlands Recht voor Fiscaal recht kiezen omdat het imo meer aansluit op economie/bedrijfseconomie.
Ik volg nu drie jaar het Mr.Drs. programma. Mijn ervaring is dat het programma weinig voorsteld, het is gewoon economie en rechten volgen. Alleen in het eerste blok zit je met mr.drs. studenten in een practicumgroep en je mentorgroepen in het eerste jaar zijn alleen met mr.drs.studenten. Je kunt gewoon Fiscaal Recht gaan doen, al heb je dan kans dat er wat colleges samenvallen. Ik ben uiteindelijk Nederlands Recht en Fiscale Economie gaan doen, en dat gaat ook prima.
Je moet er alleen even rekening mee houden dat de rechtenfaculteit volgend jaar overgaat op een andere jaarindeling, in 4 blokken. De economische faculteit werkt met een 5 blokkensysteem. Er kunnen dus nog wel eens problemen ontstaan. Vanuit dat oogpunt is het volgen van het mr.drs.programma wel handig, omdat voor die groep studenten nog wel eens een oplossing gezocht zal worden..
pi_58807738
Een 7 voor ICT & Economics , nog 1 herkansing en de scriptie te gaan .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_58810031
quote:
Op maandag 19 mei 2008 09:48 schreef mausb het volgende:

[..]

Ik volg nu drie jaar het Mr.Drs. programma. Mijn ervaring is dat het programma weinig voorsteld, het is gewoon economie en rechten volgen. Alleen in het eerste blok zit je met mr.drs. studenten in een practicumgroep en je mentorgroepen in het eerste jaar zijn alleen met mr.drs.studenten. Je kunt gewoon Fiscaal Recht gaan doen, al heb je dan kans dat er wat colleges samenvallen. Ik ben uiteindelijk Nederlands Recht en Fiscale Economie gaan doen, en dat gaat ook prima.
Je moet er alleen even rekening mee houden dat de rechtenfaculteit volgend jaar overgaat op een andere jaarindeling, in 4 blokken. De economische faculteit werkt met een 5 blokkensysteem. Er kunnen dus nog wel eens problemen ontstaan. Vanuit dat oogpunt is het volgen van het mr.drs.programma wel handig, omdat voor die groep studenten nog wel eens een oplossing gezocht zal worden..
Bedankt voor je inf;), heb vandaag ook de coordinator gesproken van het mr/drs programma.Hij is bezig om de mogelijkheid Fiscaal recht in het traject te krijgen.
  donderdag 22 mei 2008 @ 15:22:59 #165
92908 Version1
Jerichoholic
pi_58825994
Dinsdag m'n (hopelijk) laatste tentamen gemaakt Nu nog een paper/case afmaken en dan nog alleen een scriptie
_O_ Marco van Basten - Jari Litmanen _O_
New York Yankees; #2, #13, #20, #42, #46, #62, #65
We play today. We win today. Dassit.
pi_58930875
hoi, da's lang geleden
geen zin om omzetbelasting te leren (lees: dikke vette SOG) ...
pi_58930904
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 20:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
Precies, dat stemgedoe is je reinste onzin. 6 kandidaten met nagenoeg dezelfde ideeën die om nagenoeg dezelfde reden wel willen winnen. Niet om iets te verbeteren maar omdat het leuk staat op 't CV. Ik zeg, laat die gasten maar rondjes geven in de plaatselijke kroegjes om stemmen te winnen. Ik ga niet gratis op ze stemmen.
idd
gewoon alles blanco gestemd
pi_58950016
quote:
Op maandag 19 mei 2008 09:48 schreef mausb het volgende:

[..]

Ik volg nu drie jaar het Mr.Drs. programma. Mijn ervaring is dat het programma weinig voorsteld, het is gewoon economie en rechten volgen. Alleen in het eerste blok zit je met mr.drs. studenten in een practicumgroep en je mentorgroepen in het eerste jaar zijn alleen met mr.drs.studenten. Je kunt gewoon Fiscaal Recht gaan doen, al heb je dan kans dat er wat colleges samenvallen. Ik ben uiteindelijk Nederlands Recht en Fiscale Economie gaan doen, en dat gaat ook prima.
Je moet er alleen even rekening mee houden dat de rechtenfaculteit volgend jaar overgaat op een andere jaarindeling, in 4 blokken. De economische faculteit werkt met een 5 blokkensysteem. Er kunnen dus nog wel eens problemen ontstaan. Vanuit dat oogpunt is het volgen van het mr.drs.programma wel handig, omdat voor die groep studenten nog wel eens een oplossing gezocht zal worden..
Ik ben eerstejaars mr.drs.programma, ik denk dat het programma wel enigszins veranderd is de afgelopen jaren. Tegenwoordig wordt je als eerstejaars economie door de uni ingedeeld in practicumgroepen. Dit heeft tot gevolg dat ik het hele jaar in dezelfde (mr.drs.) practicumgroep zit. Het voordeel hiervan is dat je elkaar in zekere mate stimuleert, omdat mr.drs. studenten meestal wat gemotiveerder zijn. Voor wat betreft het blokkensysteem heb je helemaal gelijk, de wijziging bij rechten gaat tot veel ongelukkige situaties leiden en maakt het programma een stuk onaantrekkelijker .
pi_58975772
Nou gister dus te horen gekregen dat ik NIET ben aangenomen voor IBA. Ik voel me dus behoorlijk kut. Ik ben niet toegelaten omdat mijn 'GPA' (ik geloof gemiddelde van al me cijfers) een 6.7 is ipv de 7.0 die nodig is. Ik ga nog kijken of ik goede argumenten kan verzinnen voor een bezwaar. Waar ik zelf al aan zat te denken is duidelijk maken dat de vakken die ik in de vierde met een mager zesje heb afgesloten (bio, frans, duits) weinig te maken hebben met me huidige interesses etc etc. Iemand die me hierbij kan helpen?

Anders ga ik denk ik gewoon Bedrijfskunde doen en kijk ik na een jaar of ik dan wél toegelaten kan worden. Dan heb ik wel minstens 5 jaar studie. Daar moet ik dus nog even over denken. (en dat is als ik me P in 1 jaar haal:s)
pi_59019006
Er is hier zelfs een EUR-topic, nooit geweten

Maar dan is dit wel een mooi plekje om even te zeiken... Zo irritant, ik wil volgend jaar mijn rechtenmaster in Amsterdam gaan doen. Maar nu wil de examencommissie mijn bachelor niet geven vóór 1 september. De hele rechtenbachelor gaat veranderen, vakken vervallen, daardoor kan ik als mr. drs. student wel vrijstelling krijgen, maar dat is pas vanaf 1 september. En de UvA wil me alleen als ik mijn bachelor vóór 1 september heb...

Dus dat wordt anders dan toch maar internationaal publiekrecht en strafrechtelijke rechtshandhaving in de zomer of zijn hier verder helemaal geen mensen van de FRG
Maak nie regtig saak nie
  vrijdag 30 mei 2008 @ 21:37:46 #171
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_59021380
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 19:47 schreef kassenbouwer het volgende:
En de UvA wil me alleen als ik mijn bachelor vóór 1 september heb...
Dat lost de examen commissie toch wel op? Ze kunnen toch een bewijs geven dat je BSc eraan komt?!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_59021633
wanneer is de pre-eurekaweek eigenlijk?
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
http://www.flickr.com/photos/unioz/
pi_59021921
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 21:37 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Dat lost de examen commissie toch wel op? Ze kunnen toch een bewijs geven dat je BSc eraan komt?!
Ja, dat willen ze wel geven. Alleen daar neemt de UvA dan weer geen genoegen mee
Eigenlijk ben ik dan ook meer boos op de UvA dan op de EUR
Maak nie regtig saak nie
pi_59024711
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 19:47 schreef kassenbouwer het volgende:
Er is hier zelfs een EUR-topic, nooit geweten

Maar dan is dit wel een mooi plekje om even te zeiken... Zo irritant, ik wil volgend jaar mijn rechtenmaster in Amsterdam gaan doen. Maar nu wil de examencommissie mijn bachelor niet geven vóór 1 september. De hele rechtenbachelor gaat veranderen, vakken vervallen, daardoor kan ik als mr. drs. student wel vrijstelling krijgen, maar dat is pas vanaf 1 september. En de UvA wil me alleen als ik mijn bachelor vóór 1 september heb...

Dus dat wordt anders dan toch maar internationaal publiekrecht en strafrechtelijke rechtshandhaving in de zomer of zijn hier verder helemaal geen mensen van de FRG
FRG hier
Die verandering is trouwens echt een drama bij fiscaal, op zich een goed systeem, veel overzichtelijker en minder vakken per tijdsvak maar damn wat is die overgangsregeling bij ons genadeloos.

Welke master ga je aan de uva doen?
pi_59024732
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 21:47 schreef unioz het volgende:
wanneer is de pre-eurekaweek eigenlijk?
wist niet eens dat zoiets bestond
pi_59025431
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:58 schreef Fiskus het volgende:

[..]

wist niet eens dat zoiets bestond
Zoiets als het EFR-weekend is dat denk ik.
pi_59026027
Als we dan toch aan het klagen zijn: de veranderingen van volgend jaar in het bachelorprogramma ACW zijn ook zwaar klote. Vrijwel alle interessante, verbredende en stagevoorbereidende keuzevakken waar je eventueel in de praktijk nog wat aan zou kunnen hebben (en waar ik m'n derde jaar mee had volgepland ) zijn gewoon helemaal afgeschaft.
Het enige wat ervoor in de plaats is gekomen is de keuze uit een paar vakken die ik dit jaar al gedaan heb of gedaan had kunnen hebben als ik ze interessant had gevonden.
Het idee erachter is dat je keuzevakken maar in je minor en aan een andere faculteit moet gaan doen. Ja hallo ik heb toch zeker niet voor niks deze studie gekozen?

En het enige echt relevante vak dat blijft bestaan en aangeraden wordt als stagevoorbereiding wordt pas weer gegeven tegen de tijd dat iedereen z'n stage al gedaan heeft.

pi_59028055
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:57 schreef Fiskus het volgende:

[..]
Welke master ga je aan de uva doen?
De master privaatrecht. Ja, die kan je natuurlijk ook gewoon aan de EUR doen, maar ik wil gewoon eens wat anders. De economiestudie vind ik goed aan de EUR, maar slechter vergeleken met de rechtenstudie.

En die veranderingen zijn ook zo handig, universiteitsbreed. Bij economie krijg je 5 periodes en bij rechten 4. Dat sluit allemaal heerlijk op elkaar aan.
Maak nie regtig saak nie
pi_59034682
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 01:21 schreef Nepthys het volgende:
Als we dan toch aan het klagen zijn: de veranderingen van volgend jaar in het bachelorprogramma ACW zijn ook zwaar klote. Vrijwel alle interessante, verbredende en stagevoorbereidende keuzevakken waar je eventueel in de praktijk nog wat aan zou kunnen hebben (en waar ik m'n derde jaar mee had volgepland ) zijn gewoon helemaal afgeschaft.
Het enige wat ervoor in de plaats is gekomen is de keuze uit een paar vakken die ik dit jaar al gedaan heb of gedaan had kunnen hebben als ik ze interessant had gevonden.
Het idee erachter is dat je keuzevakken maar in je minor en aan een andere faculteit moet gaan doen. Ja hallo ik heb toch zeker niet voor niks deze studie gekozen?

En het enige echt relevante vak dat blijft bestaan en aangeraden wordt als stagevoorbereiding wordt pas weer gegeven tegen de tijd dat iedereen z'n stage al gedaan heeft.

Ben jij tweedejaars zeker? Heb me gelukkig niet voor die minors meer in hoeven schrijven. Kans bestaat dat ik mn bachelor onverhoopt nog niet afrond dit jaar, maar dan hou ik een 15 punten over ofzo voor volgend jaar. Ga dus mooi geen minor kiezen. Per ongeluk dit jaar mijn onderzoekscollege binnen ACW gedaan en scriptiebegeleider komt ook uit jullie "kamp". Andere manier van werken, maar wel leuke onderwerpen enzo. (doe zelf gs)
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_59036751
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 17:55 schreef Lennox het volgende:

[..]

Ben jij tweedejaars zeker? Heb me gelukkig niet voor die minors meer in hoeven schrijven. Kans bestaat dat ik mn bachelor onverhoopt nog niet afrond dit jaar, maar dan hou ik een 15 punten over ofzo voor volgend jaar. Ga dus mooi geen minor kiezen. Per ongeluk dit jaar mijn onderzoekscollege binnen ACW gedaan en scriptiebegeleider komt ook uit jullie "kamp". Andere manier van werken, maar wel leuke onderwerpen enzo. (doe zelf gs)
Tweedejaars inderdaad.

Ik denk dat je ook nog wel onder de overgangsregeling valt waarbij je losse minorvakken kunt volgen in plaats van een hele minor. Bij ons is een complete minor volgend jaar ook nog niet verplicht en ze zeiden dat alle nieuwe verplichtingen ook nooit voor onze lichting zouden gaan gelden (en dus ook niet voor iedereen daarvoor).

Hoe komt je eigenlijk zo bij het 'verkeerde' onderzoekscollege terecht? Kan dat zomaar?
  zaterdag 31 mei 2008 @ 19:52:30 #181
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_59036775
Mensen wat hadden jullie voor ACI?

Ik had een 6,3 ben er zo blij mee

Wat een klotevak
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
pi_59036802
Media overlapt in principe beide studies. Zowel ACW als Geschiedenis kent die richting. Moest het gecomprimeerd doen, omdat ik statistiek pas in blok 2 had gehaald. Ingeschreven voor onderzoekscollege in media, en dat bleek van ACW te zijn. Onderwerp is wel leuk, en begeleider ook, dus geen klagen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  zondag 1 juni 2008 @ 13:46:43 #183
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_59047259
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 19:52 schreef Minisuisse het volgende:
Mensen wat hadden jullie voor ACI?

Ik had een 6,3 ben er zo blij mee

Wat een klotevak
Kneus, tis makkelijk kankervak man!
  zondag 1 juni 2008 @ 13:49:04 #184
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_59047300
quote:
Op zondag 1 juni 2008 13:46 schreef Vincenski het volgende:

[..]

Kneus, tis makkelijk kankervak man!
Wat had je voor micro A dan?
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
  zondag 1 juni 2008 @ 13:49:37 #185
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_59047310
Dat vroeg je moeder vannacht ook
pi_59047557
, ga ff naar ONZ of zo.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 2 juni 2008 @ 01:05:23 #187
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_59060689
Dit is toch een discussie op academisch niveau
pi_59361100
Ik moet micro en macro economie herkansen. Nu vertelde iemand mij dat je die vakken bijvoorbeeld ook op de uva kan halen en dan kan laten meetellen. Weet iemand hier iets meer over?
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:46:23 #189
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_59363892
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 12:57 schreef chabo het volgende:
Ik moet micro en macro economie herkansen. Nu vertelde iemand mij dat je die vakken bijvoorbeeld ook op de uva kan halen en dan kan laten meetellen. Weet iemand hier iets meer over?
Waarom zou je dat willen?
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
pi_59365365
Zo heb je een grotere kans om die punten binnen te halen. Het hangt van deze punten af of ik me bsa haal of niet.
pi_59367875
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 12:57 schreef chabo het volgende:
Ik moet micro en macro economie herkansen. Nu vertelde iemand mij dat je die vakken bijvoorbeeld ook op de uva kan halen en dan kan laten meetellen. Weet iemand hier iets meer over?
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het kan. Volgens de meeste examenreglementen moet je ingeschreven zijn aan een studie om tentamen te mogen.

Ik zou gewoon goed leren, wie goed leert haalt gegarandeerd een tentamen. Zo moeilijk zijn macro en micro niet, beetje met wat wiskunde een aantal formules te lijf gaan, af en toe een afgeleide of limiet nemen en wat dingen herschrijven. Waarom heb je die vakken niet gelijk gehaald in toen ze aansluitend aan de vakken in dat blok gedaan konden worden? In welk jaar zit je trouwens (1e of 2e)?

[ Bericht 5% gewijzigd door Bolkesteijn op 13-06-2008 17:24:41 ]
pi_59368050
Wie gaat er allemaal naar de Eurekaweek?
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
http://www.flickr.com/photos/unioz/
pi_59368219
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 17:24 schreef unioz het volgende:
Wie gaat er allemaal naar de Eurekaweek?
Ik zou mee doen als begeleidingsduo van een groepje maar dat gaat helaas niet door omdat ik dan op vakantie ben.
pi_59368408
1e jaars maar begon veels te laat met leren. Moet voor macro minimaal een 4,5 halen en voor micro een voldoende. Ben nu al hard aan het blokken maar wilde me kansen vergroten Zoek alleen nog naar de beste methode om deze vakken te studeren. 1x het boek helemaal lezen en daarna college sheets + vragen oefenen? Over 1,5 week organisatie tentamen maar heb deze keer de stof bijgehouden wat me wel goed bevalt . Door middel van papers en presentatie een 7,5 gemiddeld wat voor 30% meetelt.
pi_59408396
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 17:40 schreef chabo het volgende:
1e jaars maar begon veels te laat met leren. Moet voor macro minimaal een 4,5 halen en voor micro een voldoende. Ben nu al hard aan het blokken maar wilde me kansen vergroten Zoek alleen nog naar de beste methode om deze vakken te studeren. 1x het boek helemaal lezen en daarna college sheets + vragen oefenen? Over 1,5 week organisatie tentamen maar heb deze keer de stof bijgehouden wat me wel goed bevalt . Door middel van papers en presentatie een 7,5 gemiddeld wat voor 30% meetelt.
Ik ben zelf ook eerstejaars, de beste manier om micro en macro te leren is mijns inziens inderdaad het boek doorlezen, eventueel daarbij een samenvatting makend, en daarna de colleges doorlezen.
Mijn ervaring is dat colleges volgen dan meteen volstrekt overbodig is.
Verder is het natuurlijk van vitaal belang om zoveel mogelijk oude tentamens te maken, dat is de beste oefening en dan heb je veel weggevertjes sowieso. Organisatie tentamen is bij mij trouwens pas over ongeveer 3 weken. :p
pi_59410943
Haha klopt idd. We hebben nog 1,5 week college en dan 1,5 week om te studeren. Nadeel van het boek is dat het zo lang duurt om het alleen al door te lezen. Daarom zit ik te twijfelen of ik alleen de samenvatting(slimstuderen of sir) + sheets vaak herhaal zodat het beter blijft hangen. En daarbij veel oefenen wat ik vorige keer dus amper heb gedaan.
pi_59555538
Studeer nu met het boek voor micro en macro. Is eigenlijk best te doen met 1 a 2 hoofdstukken per dag. Lezen kost wel aardig wat tijd + het maken van de vragen achter in het hoofdstuk. Wiskunde is helaas niet mijn sterkste punt dus ga nog aardig wat oefenen. Vooral hoofdstuk 3 van macro is wel pittig over de groeitheorie.
pi_59560750
Macro kun je ook goed leren via de sheets, ze hebben erg goede sheets beschikbaar. Punten die je dan niet snapt kun je opzoeken in het boek (boeken hebben vaak een laag informatiegehalte vind ik). Het is overigens inderdaad verstandig om je wiskunde kennis ook nog even op peil te krijgen en dan vooral differentiëren en natuurlijke logaritmen, ik kan mij nog herinneren dat ik bij het Macro tentamen een aantal vragen kreeg die ik niet wist en waarbij ik ze gewoon met wiskunde te lijf ben gegaan. Allemaal goed.

De groeitheorie van Solow is inderdaad een lastig hoofdstuk, ik zou daar zeker een aantal dagen aan besteden want het is een belangrijk element in het tentamen.
pi_59625898
Het is wel efficienter denk ik om macro met de sheets te doen. Hoewel ik het boek van micro makkelijk vind weg lezen in tegenstelling tot die van macro. Zit nu op de helft bij beide vakken en nog 3,5 week om te studeren. Anderen ook al bezig voor hun (her)tentamens?
pi_59645268
Nog ff een tip; op de site van macro staan van elk hoofdstuk 10 oefenvragen ofzo, als je een hoofdstuk (of de sheets) doorgelezen hebt kun je meteen ff checken of je het goed begrijpt.
Bovendien leken de uiteindelijke tentamenvragen ook vrij veel op die vragen.
quote:
Op maandag 23 juni 2008 14:31 schreef chabo het volgende:
Het is wel efficienter denk ik om macro met de sheets te doen. Hoewel ik het boek van micro makkelijk vind weg lezen in tegenstelling tot die van macro. Zit nu op de helft bij beide vakken en nog 3,5 week om te studeren. Anderen ook al bezig voor hun (her)tentamens?
  dinsdag 24 juni 2008 @ 16:35:19 #201
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_59654869
Wat een klerezooi, elke dag rond 15u slaat Thomson OneBanker via Myeur vast. En Datastream zit ook al vol.... Leuk data verzamelen voor je thesis!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_59855212
En Finito ken je organisatie al? Ik ken in ieder geval alle sheets uit mijn hoofd. Morgen nog keer doorlezen + slimstuderen is doorlezen.
pi_59859061
Ja, ik ken het inmiddels, ik heb de SS ook maar ga m niet meer lezen.. ga ipv daarvan de collegesheets nog een keer doorlezen...
Als je alle sheets kent komt het zeker goed, volgens de SIR komt immers 75% uit die sheets
Heb je je ook zo geërgerd aan die SIR? , echt geen enkele fatsoenlijke zin erin.
pi_59860676
Ik heb alleen de SS maar daar staat erg veel overbodige informatie in. Karreman zei al dat 75% uit de collegesheets komt dus die wetenschappelijke artikelen laat ik links liggen. Trouwens ook nog de sheets doornemen van de gastcolleges want per gastcollege komt een vraag.
pi_59861005
Ja.. maar die sheets van de gastcolleges zijn nietszeggend,
heel veel sheets, heel weinig informatie.
Dat moeten makkelijke vragen worden, dat komt wel goed
Veel succes met leren nog, ik ga nu ook weer beginnen.
pi_59862119
Ik ga ook maar beginnen. Jij ook succes.
pi_59862928
Nou, definitief NIET aangenomen voor IBA volgend jaar (0.4 tekort op GPA). Nu is mijn vraag aan jullie of jullie weten of het het waard is/zin heeft/kan om 1 jaar Bedrijfskunde te doen en STEL ik vind IBA nog steeds eerste keus dan nog een keer proberen binnen te komen. Nu weet ik niet of het kan maar ik weet wel dat ik erg mijn best wil doen om in dat eerste jaar bedrijfskunde goede cijfers te halen die evt nodig zijn voor IBA.

Ideeën? want het lag echt aan me cijfers verder nergens aan.
pi_59864512
Bedankt Chabo

@ Jdijkers: Zoveel beter is IBA nou ook weer niet dan bedrijfskunde hoor, inhoudelijk is het vrijwel hetzelfde. Als je het bij bedrijfskunde goed doet in het eerste jaar, moet je echt niet alsnog IBA gaan doen, dan doe je gewoon twee keer dezelfde stof, zonde van je tijd en heel moeilijk om je die tweede keer te motiveren.
Dan kun je volgend jaar beter iets anders doen en daarin uitblinken, bij IBA vinden ze vooral buitenlandervaring belangrijk, dus misschien in het buitenland?
Je kunt je plannen trouwens ook wel voorleggen aan iemand bij IBA en vragen of diegene denkt dat je daarmee wel binnenkomt.
pi_59865376
(over je laatste zin: Je bedoelt me 'plan' om het misschien nog na het 1ste jaar te doen). Ik begrijp je verhaal en gelukkig heb ik nog een jaar om te twijfelen. Ik wil wel gelijk gaan studeren dus waarschijnlijk Bedrijfskunde. Een jaar op me gat zitten of werken zie ik niet zitten dat trekt me gewoon niet. Wél heb ik nog steeds het idee dat je 'toekomst' iets zekerder en rooskleuriger (in mijn geval omdat internationaal me aanspreekt) is als je IBA hebt afgerond.

Ik mail wel een keer naar IBA tot dan blijf ik het bij bedrijfskunde houden. Het is nu niet zo omdat het me tweede keus is dat ik er geen zin meer in heb. Ik wil er juist nog meer voor gaan. Ook omdat ik vorig schooljaar heb gezien dat als je maar genoeg doet je net zulke hoge cijfers kunt halen als 'luie slimme mensen'.

Ook ga ik net als bij IBA gewoon nog steeds kijken wat er mogelijk is qua studie in het buitenland voor 1 jaar of iets korter. Maar dat is pas in het derde jaar. Ik moet eerst nog kijken of ik het aankan en of het me nog steeds zo leuk lijkt.

Tot volgend jaar;)
pi_59865617
Nee wat ik bedoelde waren je 'plannen' voor volgend jaar, als je bijvoorbeeld een andere studie dan bedrijfskunde zou willen doen, zou het handig zijn om bij IBA te vragen of dat je kansen om daar binnen te komen vergroot.
Ik denk trouwens inderdaad dat het doen van IBA je een voorsprong geeft op de gewone bedrijfskundigen, maar een goede bedrijfskundige is nog altijd beter dan een middelmatige IBA'er.

'Ook omdat ik vorig schooljaar heb gezien dat als je maar genoeg doet je net zulke hoge cijfers kunt halen als 'luie slimme mensen'.

Dat geldt op de universiteit nog meer dan op de middelbare school, een goede inzet is vaak belangrijker dan een hoge intelligentie.
pi_59867285
Volgens mij zit er echt amper verschil tussen IBA en bedrijfskunde aangezien de stof volgens mij hetzelfde is. Teminste dat is wel het geval met IBEB en economie. Verschil is dat de opdrachten in het engels zijn net zoals het tentamen. Dus dan is het echt zinloos zoals Finito al zei om dan eerst een jaar bedrijfskunde doen en daarna IBA te proberen. Later in de studie worden veel vakken zelfs in het engels gegeven.
  donderdag 3 juli 2008 @ 18:01:04 #212
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_59871034
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 15:09 schreef chabo het volgende:
Volgens mij zit er echt amper verschil tussen IBA en bedrijfskunde aangezien de stof volgens mij hetzelfde is. Teminste dat is wel het geval met IBEB en economie. Verschil is dat de opdrachten in het engels zijn net zoals het tentamen. Dus dan is het echt zinloos zoals Finito al zei om dan eerst een jaar bedrijfskunde doen en daarna IBA te proberen. Later in de studie worden veel vakken zelfs in het engels gegeven.
Klopt, zoveel verschil zit er zeker niet in. Het voordeel is alleen dat je veel beter Engels gaat spreken, want dat is bij de BA-ers vaak nog wel dramatisch. (dat merk ik nu ik de BA MSc heb gedaan, die in het Engels gegeven werd)
IBEB is trouwens nog wel een leuke optie voor Jdijkers, alhoewel FEW natuurlijk niet zo'n heerschende faculteit is als de RSM.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_59889351
Lekker heurr maar 6 fout van de 40 voor organisatie Nu nog micro en macro. Hoe ging het bij jouw Finito?
pi_59889955
Netjes hoor!
Bij mij ging die ook goed, 4 foutjes
Veel succes met je herkansingen!
pi_59905105
Thanks man. Moet wel lukken denk ik in 2 weken. Zonde dat ik niet gelijk me best deed maarja berouw komt na de zonde. Want de studie zelf vind ik echt leuk. Jij trouwens gefeliciteerd met je p he
pi_59924153
Dankje
Goede zaak dat je de studie leuk vindt, dan is het een stuk makkelijker!
Volgens mij hebben we ook al een aantal saaie onderdelen
- zoals wiskunde - afgesloten en wordt volgend jaar daarom nog leuker.
pi_59924445
hey mensen!

*k studeer ook op de EUR

gezelli..wist niet dat er een forum van was
pi_59924451
Welke opleiding ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_59931511
quote:
Op zondag 6 juli 2008 13:49 schreef PietjePuk007 het volgende:
Welke opleiding ?
Arbeid & Organisatie psychologie; bijna klaar! en jullie?
pi_59936139
1e jaar economie. Zwoegend op de groeitheorie Wel zin om volgend jaar lekker in Rotterdam te gaan wonen. Zit er iemand eigenlijk bij een studentenvereniging?
  zondag 6 juli 2008 @ 22:54:58 #221
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_59937553
quote:
Op zondag 6 juli 2008 19:32 schreef Leanne het volgende:

[..]
bijna klaar! en jullie?
Ik ben ook bijna klaar. Hopelijk September, Master Strategic Management aan RSM... Moet nog wel even doorknallen...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_59938058
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:54 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik ben ook bijna klaar. Hopelijk September, Master Strategic Management aan RSM... Moet nog wel even doorknallen...
Ik ook september, hopelijk. Maar gaat lukken
Is het een leuke studie? RSM is toch engelstalig?
pi_59938310
Nog 1 tentamen en dan kan ik volgend jaar aan master beginnen. Tijdens master nog 1 vijfpunts vak voor BA diploma behalen
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_59948325
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:12 schreef chabo het volgende:
1e jaar economie. Zwoegend op de groeitheorie Wel zin om volgend jaar lekker in Rotterdam te gaan wonen. Zit er iemand eigenlijk bij een studentenvereniging?
Nee ik niet. Maar ben bij zowel bij NSR als bij RSG langs geweest. RSG is wel leuk, beetje voor iedereen.
Rotterdam is een leuke stad om te studeren, heb er alleen nooit gewoond. Vriendinnen van me wonen er wel .
pi_59948389
Ik ben lid geweest bij Laurentius.

Maar ben nu naar Leiden verkast (zit daar wel weer bij een andere vereniging). Zou ik zeker doen, is leuk!
pi_59949475
quote:
Op zondag 6 juli 2008 13:31 schreef Finitio het volgende:
Volgens mij hebben we ook al een aantal saaie onderdelen - zoals wiskunde - afgesloten en wordt volgend jaar daarom nog leuker.
Die wiskunde mis ik juist een beetje. Ik vind dat ze wel heel erg veel bedrijfseconomische en management vakken geven in het tweede jaar (heb serieus overwogen om econometrie te gaan doen). Alleen bij Micro A en FinBel 1 kwam ik een beetje aan mijn wiskunde-trekken.

En om even op die andere vraag in te haken van chabo, ik ben niet lid van een studentenvereniging, ik heb wel bij RSG gekeken en het was wel gezellig maar uiteindelijk toch niet lid geworden. Ik vermaak me zo ook prima.

[ Bericht 18% gewijzigd door Bolkesteijn op 07-07-2008 15:42:25 ]
pi_59951623
quote:
Op maandag 7 juli 2008 15:37 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Die wiskunde mis ik juist een beetje. Ik vind dat ze wel heel erg veel bedrijfseconomische en management vakken geven in het tweede jaar (heb serieus overwogen om econometrie te gaan doen). Alleen bij Micro A en FinBel 1 kwam ik een beetje aan mijn wiskunde-trekken.

En om even op die andere vraag in te haken van chabo, ik ben niet lid van een studentenvereniging, ik heb wel bij RSG gekeken en het was wel gezellig maar uiteindelijk toch niet lid geworden. Ik vermaak me zo ook prima.
Tsjah, ieder z'n ding.
Ik las dat jij hiernaast ook nog een technische studie volgt, dan is de wiskunde hier lekker simpel.
pi_59951748
Ik ga waarschijnlijk bij het RSC. Ook ideaal dat het makkelijk is om een huis te vinden. Je gaat zeker volgend jaar de Finance kant op Bolkesteijn?
  maandag 7 juli 2008 @ 21:35:58 #229
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_59957844
quote:
Op zondag 6 juli 2008 23:15 schreef Leanne het volgende:

[..]

Ik ook september, hopelijk. Maar gaat lukken
Is het een leuke studie? RSM is toch engelstalig?
De MSc's zijn bij RSM Engelstalig ja, BSc niet persé. (ligt eraan welke variant je kiest)

Ik zit nog even te wikken en wegen of ik me voor het volgende collegejaar moet inschrijven of niet...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_59957879
quote:
Op maandag 7 juli 2008 21:35 schreef Public_NME het volgende:
Ik zit nog even te wikken en wegen of ik me voor het volgende collegejaar moet inschrijven of niet...
Ik ook , donderdag een herkansing (mogelijk laatste ) en scriptie gaat 'm waarschijnlijk net niet worden voor de 3e week van augustus.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 7 juli 2008 @ 21:48:12 #231
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_59958193
quote:
Op maandag 7 juli 2008 21:37 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Ik ook , donderdag een herkansing (mogelijk laatste ) en scriptie gaat 'm waarschijnlijk net niet worden voor de 3e week van augustus.
Ik heb helemaal geen vakken meer, denk dat ik het wel ga halen, maar ik moet wel aan de deadline voor de scriptie voldoen. Lastig allemaal.
Deadline inschrijven is toch pas 1 Sept.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_59958394
Kan 't zo snel niet vinden op studielink, ik dacht dat de machtiging al voor 1 aug weg moest maar geen idee hoe ik daar bij kom.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 7 juli 2008 @ 22:02:54 #233
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_59958710
quote:
Op maandag 7 juli 2008 21:53 schreef PietjePuk007 het volgende:
Kan 't zo snel niet vinden op studielink, ik dacht dat de machtiging al voor 1 aug weg moest maar geen idee hoe ik daar bij kom.
quote:
Op 1 september begint het collegejaar. Je doet er verstandig aan om de inschrijving vóór die datum af te ronden. In de praktijk is inschrijven, inclusief betalen, mogelijk tot 30 september. Maar dan moet je wel rekening houden met een langere verwerkingstijd.
Kan dus wel in principe...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_59960729
Ik ga volgend jaar bedrijfskunde doen, zit nog ff te checken of ik bij het RSC wil. Maar zijn die 'ontgroenings' periodes nu TIJDENS je eerste colleges. Want hoe lullig het ook kan klinken dat je geen colleges wil missen het zijn toch me eerste universiteitsdagen dan. Mis je erg veel?
pi_59963080
Je kan sowieso naar alle colleges. Ik geloof dat 23 augustus de ontgroening begint en 2 weken duurt. Anders moet je voor de zekerheid nog een mailtje sturen via http://www.100procentstudent.com.
pi_59963366
Die aanwezigheid heeft denk ik wel alleen betrekking op het fysieke gestel.

@ chabo, ik weet nog niet zeker welke major ik wil gaan doen. Financial economics (aandelen en financiering dus) en Haven/stads/vervoerseconomie (ik heb civiele techniek gedaan en ik wil kijken of ik wellicht tegelijkertijd m'n bachelor kan halen voor beide studie, dan is deze major een mooie combinatie) hebben nu mijn meeste interesse. Een andere major die ik wellicht wil doen is Economics of Markets, Organisations and Policy, wat meer op politiek gericht en dat vind ik ook wel leuk.
pi_59968034
Haha ja, van die aanwezigheid moet je je niet teveel voorstellen, ook al is het wel het moment bij uitstek om een beetje bij te slapen, of misschien om stiekem weer is iets te eten.
Je begint daardoor wel meteen enigszins kut aan het jaar, maargoed ik hoor van velen dat het RSC wel erg gezellig is dus dat moet je ervoor over hebben.
pi_59976259
Ga je er volgend jaar ook bij Finito?
pi_59984420
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:01 schreef chabo het volgende:
Ga je er volgend jaar ook bij Finito?
Nee, maar ik heb er wel aan gedacht.
Dit jaar ben ik begonnen bij SSR, maar dat viel me wat tegen.. andere verenigingen zoals het RSC lijken me wel wat leuker. Maar heb geen zin in nog een ontgroening (eigenlijk is het hele eerste jaar een ontgroening) zeker niet als tweedejaars. Dat zou ik wss slecht trekken.. gefeut worden door jaargenoten..
Bovendien ga ik volgend jaar lesgeven als SA, dat zou ook tot lastige situaties kunnen leiden.
Sowieso wel slim om pas als tweedejaars te beginnen trouwens chabo, je studieresultaten lijden wel aanzienlijk onder een lidmaatschap, zeker bij het RSC.
pi_60018454
Ik twijfel nog over RSC. Ik wil aan de ene kant heel graag. (Al me vrienden gaan weg etc,, en je leert snel nieuwe mensen kennen enzo.) Ook lijkt me de vereniging opzich leuk. Ik vraag me wel af hoe het met me studie gaat als je bij zo'n vereniging gaat. Hoe erg de ontgroening is (al is dit me minste zorg). En hoe het is om alleen (zonder een bekende) bij zo'n vereniging te gaan.
pi_60020796
Ik heb vorig jaar bij Minerva gezeten dus ik weet wel een beetje hoe alles in zn werk gaat. Ontgroening is gewoon 1 grote act. Gewoon niet te serieus nemen. Heel veel mensen gaan 'alleen' bij een vereniging. Na de ontgroening vorm je een jaarclub van zo'n 15 mensen waar je veel mee doet. En je huisgenoten van het RSC huis waar je gaat wonen. Teminste de meeste gaan wel in een verenigingshuis wonen. En kwa studie heb je het natuurlijk zelf in de hand. Naar colleges gaan, studeren in de UB of in bed blijven liggen. Vorig jaar deed ik zelf het laatste maar dat was ook voornamelijk omdat ik rechten geen leuke studie vond. Ik heb me in iedergeval al ingeschreven aangezien ik in de eurekaweek op vakantie ben. Dus gewoon doen joh hehe
pi_60021866
Hoe kan ik ook een beetje achter de mogelijkheden EN kosten komen van een verenigingshuis?
pi_60022343
www.100procentstudent.com staat info over huizen en op www.hetrsc.nl ook. De kosten van zo'n huis zijn gewoon huurkosten die je ook in een niet-verenigingshuis betaald. Dus dat verschilt per huis en kamer. Meestal komt het op ongeveer 250 euro per maand voor een kamer.
pi_60026674
M'n herkansing was exact gelijk aan 't reguliere tentamen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 11 juli 2008 @ 11:04:53 #245
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60037214
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 20:00 schreef PietjePuk007 het volgende:
M'n herkansing was exact gelijk aan 't reguliere tentamen .
Lol, had je ook nog een exemplaar van het reguliere tentamen?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_60037253
Ja maar ik verwachtte het niet natuurlijk . Had het tentamen wel doorgenomen en over de antwoorden nagedacht maar niet de exacte antwoorden in m'n hoofd geprent .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 11 juli 2008 @ 11:10:17 #247
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60037317
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 11:07 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ja maar ik verwachtte het niet natuurlijk . Had het tentamen wel doorgenomen en over de antwoorden nagedacht maar niet de exacte antwoorden in m'n hoofd geprent .
Ja oké, maar het was je laatste herkansing toch?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_60037372
Ja en ik neem aan dat ik 'm gehaald heb . Nu nog "ff" de scriptie afmaken .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 11 juli 2008 @ 12:15:17 #249
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_60038513
Yeah vakantie Eind 2007 zag het er redelijk rampzalig voor me uit, ging al uit van een jaar vertraging. Nu, half jaar later, iig 56ECTS gehaald in 2008, bachelor 3 gemiddeld een 7, stageplaats voor volgend jaar en een baan na mn studie
Alleen beetje jammer van de twee herkansingen die ik deze week had, ben bang dat ik die allebei niet gehaald heb
pi_60038530
Nu al een baan, ga je geen master doen?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 11 juli 2008 @ 13:04:50 #251
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_60039491
Jawel, baan voor na mn master
  vrijdag 11 juli 2008 @ 13:27:04 #252
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60039923
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 13:04 schreef Vincenski het volgende:
Jawel, baan voor na mn master
Wil je wat vertellen over de werkgever?

Ik heb zelf nog geen baan, komt .t.z.t. wel. Was wel bezig met een stage bij Goldman Sachs in London, maar dat gaat helaas niet door

Nu straks maar eerst een paar maanden de wereld rondreizen
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_60052591
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:06 schreef Jdijkers het volgende:
Ik ga volgend jaar bedrijfskunde doen, zit nog ff te checken of ik bij het RSC wil. Maar zijn die 'ontgroenings' periodes nu TIJDENS je eerste colleges. Want hoe lullig het ook kan klinken dat je geen colleges wil missen het zijn toch me eerste universiteitsdagen dan. Mis je erg veel?
Colleges mis je niet, daar kan je gewoon heen.

Gewoon doen, ik heb destijds ook ontgroening gehad toen ik al colleges had. Geen problemen mee gehad uiteindelijk.
pi_60054819
Ik ben nieuw hier en studeer ook aan de eur. Ik studeer economie & informatica(eerstejaars) en ik heb alle vakken van het eerste jaar gehaald(met ruim een 8 gemiddeld).
pi_60055773
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 02:56 schreef ScherpMes het volgende:
Ik ben nieuw hier en studeer ook aan de eur. Ik studeer economie & informatica(eerstejaars) en ik heb alle vakken van het eerste jaar gehaald(met ruim een 8 gemiddeld).
Puike prestatie , de uitvalpercentages zijn enorm in 't eerste jaar bij E&I .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zaterdag 12 juli 2008 @ 11:14:26 #256
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60056502
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 09:57 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Puike prestatie , de uitvalpercentages zijn enorm in 't eerste jaar bij E&I .
Nogal logisch met zo'n deprimerend gebouw
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_60067419
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 09:57 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Puike prestatie , de uitvalpercentages zijn enorm in 't eerste jaar bij E&I .
Ik ben ook tevreden met die prestatie,want veel studenten doen het inderdaad veel slechter.

De uitvalspercentages zijn inderdaad hoog. Volgens mij is bijna de helft al afgevallen. Ik denk dat de meeste afvallers een gebrek aan discipline hebben. De stof is goed te doen, maar vereist soms redelijk wat inspanning. Afvallers met discipline hebben vaak problemen met programmeren en die stoppen al vrij snel. Dit jaar stopte iemand al na 2 weken.
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 11:14 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Nogal logisch met zo'n deprimerend gebouw
Het L-gebouw is erger. Dat is een lelijke betonnen balk met raampjes. Ik ben blij dat ik daar bijna nooit zit.
pi_60071397
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 13:27 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Wil je wat vertellen over de werkgever?

Ik heb zelf nog geen baan, komt .t.z.t. wel. Was wel bezig met een stage bij Goldman Sachs in London, maar dat gaat helaas niet door

Nu straks maar eerst een paar maanden de wereld rondreizen
Ik snap echt niet dat mensen niet tijdens hun studie tijd kunnen vinden om te werken. Ik hoef er zelf ook vrij weinig van te doen en heb het geluk dat mijn ouders alles goed vinden, maar je kan je eigen toch weinig luxe permiteren anders?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_60071406
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 23:32 schreef ScherpMes het volgende:

[..]

Ik ben ook tevreden met die prestatie,want veel studenten doen het inderdaad veel slechter.

De uitvalspercentages zijn inderdaad hoog. Volgens mij is bijna de helft al afgevallen. Ik denk dat de meeste afvallers een gebrek aan discipline hebben. De stof is goed te doen, maar vereist soms redelijk wat inspanning. Afvallers met discipline hebben vaak problemen met programmeren en die stoppen al vrij snel. Dit jaar stopte iemand al na 2 weken.
[..]

Het L-gebouw is erger. Dat is een lelijke betonnen balk met raampjes. Ik ben blij dat ik daar bijna nooit zit.
Wij hadden een jongen die welgeteld 1 dag is geweest in het eerste jaar . Daarna nooit meer iets van vernomen. L-gebouw owned trouwens. Beter dan T-gebouw
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  zondag 13 juli 2008 @ 19:36:15 #260
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60080830
quote:
Op zondag 13 juli 2008 10:35 schreef Lennox het volgende:

[..]

Ik snap echt niet dat mensen niet tijdens hun studie tijd kunnen vinden om te werken. Ik hoef er zelf ook vrij weinig van te doen en heb het geluk dat mijn ouders alles goed vinden, maar je kan je eigen toch weinig luxe permiteren anders?
Ik had het trouwens over een vaste baan, ná de studie. Momenteel heb ik inderdaad geen baan, maarja ik heb genoeg workexperience under my belt
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 14 juli 2008 @ 12:59:19 #261
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_60094359
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 13:27 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Wil je wat vertellen over de werkgever?

Ik heb zelf nog geen baan, komt .t.z.t. wel. Was wel bezig met een stage bij Goldman Sachs in London, maar dat gaat helaas niet door

Nu straks maar eerst een paar maanden de wereld rondreizen
Hou het liever beetje anoniem online Ben op gesprek geweest, onder het mom van 'waarom niet even kijken' en ze waren zo enthousiast dat ik stage+baanaanbod heb...
  maandag 14 juli 2008 @ 13:37:46 #262
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60095284
quote:
Op maandag 14 juli 2008 12:59 schreef Vincenski het volgende:

[..]

Hou het liever beetje anoniem online Ben op gesprek geweest, onder het mom van 'waarom niet even kijken' en ze waren zo enthousiast dat ik stage+baanaanbod heb...
Wil je wel branche specifiek zijn?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_60099533
Accountancy dacht ik tijdje terug te hebben gelezen. Nu aan het blokken voor micro. Wat een bagger vak is dat zeg.
pi_60100623
quote:
Op maandag 14 juli 2008 16:23 schreef chabo het volgende:
Accountancy dacht ik tijdje terug te hebben gelezen. Nu aan het blokken voor micro. Wat een bagger vak is dat zeg.
Ja echt veel te veel werk, kunnen ze beter weer twee losse vakken van maken
pi_60101980
Vooral die hoofdstukken van micro 2 nemen veel tijd in beslag. Ik heb het hertentamen van 2007 van micro 2 en micro 1 2006 tentamen om te oefenen. Hebben jullie er toevallig nog meer om te oefenen?
pi_60102875
Ik ga ook het hertentamen voor Micro 2 doen, maar ik doe alleen het Micro 2 deel. Micro 1 heb ik al. Ik heb dat vak nog staan vanuit het jaar 2006/2007 en in onder het oude examenreglement was Micro nog opgedeeld in Micro 1 en Micro 2. Als je nog wat oude tentamens wil kan ik die wel even naar je toe sturen via een PM. Vragen kun je ook wel stellen, want ik heb het echt heel erg goed geleerd. Micro.
pi_60104702
Ik heb micro 1 voor econometrie en I&E gedaan (ook vorig jaar) en heb daar nog proeftentamens van liggen, als je daar interesse in hebt wil ik die wel mailen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_60105247
Wat je ook kan doen is je gewoon via SIN-Online even subscriben voor 2006/2007 (uitklapmenuutje) en dan Micro 1 en Micro 2. Dan heb je toegang tot die oude channels, daar staan nog heel veel proeftentamens.
pi_60105284
Kan je dat gewoon via pm sturen? Wist niet dat je er ook bestanden mee kon versturen hehe. Maar als je het wilt sturen graag Is gewoon een kwestie van veel oefenen denk ik.
pi_60105357
quote:
Op maandag 14 juli 2008 20:35 schreef chabo het volgende:
Kan je dat gewoon via pm sturen? Wist niet dat je er ook bestanden mee kon versturen hehe.
Nee, dat gaat niet, daar kom ik ook net achter. Maar je kunt je ook inschrijven op SIN-online.
pi_60105447
En dan myfolders? Zie in myfolders alleen micro economie staan. Denk niet dat ik erin kan komen.
pi_60105564
Zo dan :
http://www.mesoscale.nl/diversen/Tentamens.rar

Zijn wel bijna allemaal tentamen van Micro 1
pi_60105834
Super man dank je wel. Oefening baart kunst Moet vooral nog aandacht besteden aan payoff en edgeworth exchange box. Een vraag waar ik het antwoord niet op kan vinden. 2kwortel L 1 eenheid arbeid kost 4x zoveel als eenheid kapitaal. Op de lange termijn optimaal om 8 keer zoveel arbeid als kapitaal te gebruiken is het antwoord. Hoe kan je daar op komen
  maandag 14 juli 2008 @ 21:11:37 #274
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_60106219
quote:
Op maandag 14 juli 2008 13:37 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Wil je wel branche specifiek zijn?
Accountancy Als je meer info wilt hebben moet je maar ff PM sturen.
pi_60107886
quote:
Op maandag 14 juli 2008 20:58 schreef chabo het volgende:
Super man dank je wel. Oefening baart kunst Moet vooral nog aandacht besteden aan payoff en edgeworth exchange box. Een vraag waar ik het antwoord niet op kan vinden. 2kwortel L 1 eenheid arbeid kost 4x zoveel als eenheid kapitaal. Op de lange termijn optimaal om 8 keer zoveel arbeid als kapitaal te gebruiken is het antwoord. Hoe kan je daar op komen
Hmm..
ik zou hier het antwoord op moeten weten, want ga volgend jaar lesgeven in micro
voor andere vragen kun je bij me terecht
pi_60108539
Dat is de enigste vraag waar ik in het hoofdstuk waar het betrekking op heeft niks over kan vinden. Gelukkig nog 3 dagen om te oefenen plus de vrijdag zelf aangezien het pas om 18.30 begint. Nog tips waar ik extra aandacht aan moet besteden?
pi_60110416
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 23:32 schreef ScherpMes het volgende:

Het L-gebouw is erger. Dat is een lelijke betonnen balk met raampjes. Ik ben blij dat ik daar bijna nooit zit.
C-gebouw vind ik net zo'n krot als het G-gebouw

Die WC's zijn echt te goor voor woorden. Die collegezalen zijn wel oke...maar die kleine zalen niet

L-gebouw is ook een ramp qua collegezalen.

Alleen M-gebouw heeft relaxete zalen
pi_60111732
Ik vind de hele EUR een verlopen/vervallen gebeuren. Gebouwen die voor 1/4 van het aantal studenten van nu ontworpen zijn worden door 4 keer zoveel studenten gebruikt. Dan moet je niet raar staan te kijken als alle WC's smerig zijn en alles overvol is.
pi_60112073
quote:
Op maandag 14 juli 2008 20:58 schreef chabo het volgende:
edgeworth exchange box
Dat is H16 toch?
quote:
Een vraag waar ik het antwoord niet op kan vinden. 2kwortel L 1 eenheid arbeid kost 4x zoveel als eenheid kapitaal. Op de lange termijn optimaal om 8 keer zoveel arbeid als kapitaal te gebruiken is het antwoord. Hoe kan je daar op komen
Wat is 2kwortel L 1? Q(K,L) = 2KL1/2? De basis van een oplossing zit hem in het juist in het goed weergeven van de informatie die je hebt gekregen. Ik zou zo snel de uitkomst niet weten, maar wellicht dat je wat kun als de prijs van arbeid (PL of w) uitdrukt in de prijs van kapitaal (PK of r), dat wordt dan dus PL=4PK. En dan gewoon oplossen via de methode aangereikt in de Appendix van H10.
pi_60112380
quote:
Op maandag 14 juli 2008 20:58 schreef chabo het volgende:
Super man dank je wel. Oefening baart kunst Moet vooral nog aandacht besteden aan payoff en edgeworth exchange box. Een vraag waar ik het antwoord niet op kan vinden. 2kwortel L 1 eenheid arbeid kost 4x zoveel als eenheid kapitaal. Op de lange termijn optimaal om 8 keer zoveel arbeid als kapitaal te gebruiken is het antwoord. Hoe kan je daar op komen
Gegeven is de productiefunctie:

Bij deze vraag moet de volgende vergelijking gelden:
.
We moet dus eerste de partiële afgeleiden van de productiefuncties voor arbeid en kapitaal bepalen.


Omdat arbeid(w) 4 keer zoveel kost als kapitaal(r) geldt:

Vervolgens vullen we deze uitkomsten in. Dus:

Hieruit volgt:




Micro-economie was één van mijn favoriete vakken. Ik ga het volgend jaar echt missen. Als E&I student krijg ik helaas geen micro-vakken meer. Gelukkig zijn er nog genoeg andere interessante vakken.
pi_60112405
Dat dus inderdaad. Heb je die formules met LaTeX gemaakt? Ik ben ook dol op dit soort sommetjes, het is zo lekker concreet. Verder hoef je bij een wiskundige aanpak maar weinig te leren, gewoon de kernbegrippen en hun wiskundige omschrijving en je bent klaar in feite.
pi_60112663
Ik heb de formules met word gemaakt en vervolgens geëxporteerd als plaatjes. Dat ging vrij makkelijk.
Met formules is het inderdaad een stuk makkelijker uit te leggen. Het is veel duidelijker dan zo'n vage beschrijving.
pi_60117748
Dank je wel Die tentamens zijn zeker handig aangezien er ook uitleg bij de antwoorden zit.
  donderdag 17 juli 2008 @ 16:21:15 #284
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_60168559
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 12:15 schreef Vincenski het volgende:
Yeah vakantie Eind 2007 zag het er redelijk rampzalig voor me uit, ging al uit van een jaar vertraging. Nu, half jaar later, iig 56ECTS gehaald in 2008, bachelor 3 gemiddeld een 7, stageplaats voor volgend jaar en een baan na mn studie
Alleen beetje jammer van de twee herkansingen die ik deze week had, ben bang dat ik die allebei niet gehaald heb
Ok herstel, voor eentje had ik een 8. ACI1B, blijft een apart vak
pi_60170003
175 pnt behaald. Toegelaten tot mn master voor volgend jaar. Nu lekker vakantie

Laatste blok trouwens 35 pnt behaald (incl scriptie), dus was nog even flink gasgeven
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_60170299
Ik moet Financial Accounting 1 nog halen van vorig jaar, en het resultaat van mn scriptie moet ik nog binnenkrijgen. Dan heb ik mn BSc binnen .
pi_60170778
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:12 schreef chabo het volgende:
1e jaar economie. Zwoegend op de groeitheorie Wel zin om volgend jaar lekker in Rotterdam te gaan wonen. Zit er iemand eigenlijk bij een studentenvereniging?
Ik zit bij Laurentius. Zat eerst te twijfelen tussen RSC en Laurentius, maar tijdens de eurekaweek vond ik de sfeer bij Laurentius toch wat leuker, en ik voelde me daar meer thuis. Wat ik kan aanraden als je ergens lid wilt worden is dat je gewoon die eurekaweek gaat lopen en dan zelf gaat ervaren waar je zelf het meest thuis voelt.
Bij het rsc is het inderdaad dat je tijdens je eerste collegeweek nog steeds ontgroening hebt volgens mij(was in ieder geval dit jaar zo), maar volgens mij krijg je wel gewoon de gelegenheid om naar colleges te gaan mocht je dat willen.

Zijn hier al mensen die volgend jaar Economie&Bedrijfseconomie gaan doen?
pi_60171462
quote:
Op maandag 14 juli 2008 23:43 schreef AJ187 het volgende:

[..]

C-gebouw vind ik net zo'n krot als het G-gebouw

Die WC's zijn echt te goor voor woorden. Die collegezalen zijn wel oke...maar die kleine zalen niet

L-gebouw is ook een ramp qua collegezalen.

Alleen M-gebouw heeft relaxete zalen
wc's in L zijn wel altijd erg schoon. Ga nooit meer van mn leven in C naar de wc
Collegezalen M zijn relaxt idd
  vrijdag 18 juli 2008 @ 00:45:33 #289
142044 voidmage
ad maiora natus sumus
pi_60179090
economie en bedrijfseconomie 1e jaars meld zich

ik had eff een klein vraag je geld het bsa nou voor de hele faculteit of mag ik volgend jaar (als ik mijn herkansingen niet haal) wel bijvoorbeeld ibeb of economie en informatica doen?

tnx
Carpe Diem!
pi_60200505
Lijkt me niet. Denk dat het voor de gehele faculteit geldt. Welke vakken moet je nog halen? Net micro gehad en ging wel aardig. Helaas staan de antwoorden nog niet op blackboard. Nog 3 dagen macro bikkelen. Viel me overigens op dat het bij micro herkansing erg druk was hehe.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 09:35:01 #291
142044 voidmage
ad maiora natus sumus
pi_60203705
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 00:18 schreef chabo het volgende:
Lijkt me niet. Denk dat het voor de gehele faculteit geldt. Welke vakken moet je nog halen? Net micro gehad en ging wel aardig. Helaas staan de antwoorden nog niet op blackboard. Nog 3 dagen macro bikkelen. Viel me overigens op dat het bij micro herkansing erg druk was hehe.
ha ik had ook net micro denk wel dat ik hem gehaald heb iig wel een 4.5 kan ik hem compenseren met macro (waar ik dan een 5.5 voor amg halen)

ik zou eigenlijk nu accounting gaan doen maar doe liever marketing omdat ik daar dan nog 2 dagen voor kan leren.

ik had het nog nagevraagd bij de decaan en die zij dat je alleen niet fiscale IBEB en economie mag doen, dus als ik me bsa niet haal doe ik informatica en economie ben al ingeschreven


succes met macro chabo ik ga nu eerst maar naar extrema de rest zien we dan wel
Carpe Diem!
pi_60203902
Volgens mij is informatica en economie 'moeilijker' dan normale economie. Het programmeren enzo moet je natuurlijk wel liggen. Marketing moet ik trouwens ook herkansen maar dat leer ik ernaast. Dat moet minimaal een 4,5 worden omdat ik het kan compenseren. Echt jammer dat de antwoorden niet online staan maar is dat altijd zo met herkansingen? Veel plezier @ extrema voidmage.
pi_60204725
Even totaal iets anders.
In september ga ik bedrijfskunde studeren in Rotterdam dus.
En ik vroeg me af of iemand ervaringen/tips heeft in het zoeken naar een kamer.
Ik heb al op internet gekeken, maar ik vroeg me af of het niet handiger was om even een dagje naar Rotterdam te kijken om echt eens iets te zien, een beetje rond te vragen en dus gewoon iets tastbaarders te hebben dan internet

Vaak hangen er van die handige briefjes op de universiteit dacht ik(?) maar ik vroeg me af of die in de vakantie wel open is.

Hoe heb jij dit destijds aangepakt en/of heb je misschien een kamertje vrij?!
pi_60204779
Kamernet afstruinen en meteen bellen indien er een telefoonnummer bij staat, anders gewoon reageren .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_60204890
Op de universiteit in de L hal is een prikbord met daarop advertenties van kamers die vrij zijn/komen. Als je bij een studentenvereniging gaat heb je sowieso een huis.(Laurentius/RSC) Geen idee hoe het bij de andere verenigingen zit.
pi_60205737
Ik heb via kamernet een kamer van stadswonen gevonden, dat is opzich wel een aanrader,
In de stadswonen gebouwen wordt alles dat kapot is gratis gefixed en betaal je sowieso niet heel veel.
(ookal is het nog steeds meer dan bij de verenigingshuizen natuurlijk)

Zomaar naar Rotterdam komen om een kamer te zoeken lijkt me niet echt zinvol... je kunt beter eerst reageren op een aantal kamers via kamernet en dan met een doel (hospiteren) naar Rotterdam komen.
De uni is in de vakantie gewoon open.
pi_60208166
Ja dat was ik dus ook wel van plan, eerst even wat mensen contacteren en dan even naar Rotterdam.
Maar het probleem is dus dat die kamers best ver uit elkaar liggen...wat zijn eigenlijk de leukere wijken?

Ik zou graag op max 15 minuten fietsafstand van de uni willen zitten...en opzich leek het me ook wel leuk om bij de kralingse plas te zitten zodat ik af en toe stukje kan hardlopen.

Als je bij een studentenvereniging gaat, krijg je dan eigenlijk vrijwel meteen een kamer?

Op en neer reizen is eigenlijk geen doen voor mij aangezien ik uit omgeving (30 min. bus) Eindhoven kom.
pi_60208948
Kralingen is natuurlijk DE studentenwijk van Rotterdam. Vlakbij de universiteit. Ja als je bij een vereniging gaat hoef je je geen zorgen te maken over een kamer. Alle huizen hebben eerste jaars 'nodig' aangezien er 1 of meerdere huisgenoten vertrekken per jaar. Na de ontgroening kan je dan gelijk hospiteren in het huis wat je het leukst lijkt. Vaak is dat hospiteren niet eens meer nodig en kan je er gelijk intrekken.
pi_60212625
Ik woon in het centrum op kwartiertje fietsen van de uni.
Kralingen is idd DE studentenwijk, maar om in het centrum - dicht bij alle winkels en uitgaansgelegenheden - te wonen is ook prima. Als je bij laurentius/RSC wilt is Kralingen aan te raden, anders lijkt het centrum mij ideaal.
pi_60213193
Hmm oke...dus eigenlijk moet ik gewoon naar de introductie/Eureka week gaan en lid worden.
Was toch al van plan om lid te worden, maar dit is natuurlijk een extra motivatie!

Maar eigenlijk wil ik wel zeker zijn van een kamer aangezien elke dag reizen écht niet te doen is...
pi_60221820
Je bent er zeker van . Ben zo benieuwd wanneer de cijfers online komen van micro. Als ik die heb gehaald en marketing ook haal dan mag ik naar het 2e jaar. Denk dat ik me maar ff focus op marketing en macro links laat liggen zodat ik gegarandeerd hoger als 4,5 haal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')