quote:Op zondag 3 februari 2008 17:26 schreef Anthraxx het volgende:
Lees de bootcamp handleiding. Dat staat er duidelijk in.
Good enough, thanks. Nog any progress bij jou??quote:Bootcamp staat gewoon in Applications -> Utilities -> Bootcamp Assistent. Daar vind je ook direct de handleiding.
Got it! Je venster rechtsonderin slepen tot de vorm waarin je het wilt hebben. Dan op de groene plus linksboven klikken. Vervolgens venster wegklikken en het nieuwe venster heeft dezelfde vorm.quote:Op zondag 3 februari 2008 15:31 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Dat wil ik ook wel weten ja, ik erger me daar ook aan.
Nice work!quote:Op zondag 3 februari 2008 17:55 schreef Anthraxx het volgende:
Mac OSX is briljant. Geinstalleerd op USB schijf. Geboot van schijf. OSX start OSX geeft aan dat mijn filesystem op mijn interne HD (in de MBP) beschadigd is, maar geeft wel aan dat hij het beschikbaar stelt met "Limited Funtionality". Ik kan al mijn data lezen en kopieren naar mijn externe schijf!.
Gelukkig voor je ja , anders wordt het pijnlijk duidelijk dat je moet backuppen ..quote:Op zondag 3 februari 2008 17:55 schreef Anthraxx het volgende:
Mac OSX is briljant. Geinstalleerd op USB schijf. Geboot van schijf. OSX start OSX geeft aan dat mijn filesystem op mijn interne HD (in de MBP) beschadigd is, maar geeft wel aan dat hij het beschikbaar stelt met "Limited Funtionality". Ik kan al mijn data lezen en kopieren naar mijn externe schijf!.
Ik gebruik geen TimeMachine op mijn MBP. Maar het is tijd dat ik dat wel ga doenquote:Op zondag 3 februari 2008 18:44 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Gelukkig voor je ja , anders wordt het pijnlijk duidelijk dat je moet backuppen ..
Hopelijk kun je alles nu ook alles formatten en van clean een Bootcamp installatie doen van OS X en Windows dan..quote:Op zondag 3 februari 2008 17:55 schreef Anthraxx het volgende:
Wat ik vooral bloody irritant vind aan die scale-to-fit funtie is dat 'ie soms helemaal nergens op slaat. Safari heeft vooral vaak te neiging om met een druk op de knop ineens veel te klein linksmidden tegen de kant gepropt te staan.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 23:52 schreef HenkBenzinetank het volgende:
toch blijf ik dat de grootste kutfeature van osx vinden. Ik haat ruis. En ruis klik ik weg door mijn scherm te maximaliseren. Wat dus niet gemakkelijk kan.
Dat moet wel lukken nuquote:Op zondag 3 februari 2008 19:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Hopelijk kun je alles nu ook alles formatten en van clean een Bootcamp installatie doen van OS X en Windows dan..
Ik zit te Triple taskenquote:Op zondag 3 februari 2008 21:29 schreef Tijn het volgende:
Hup mensen, nu ff die Mac uit en Peter R kijken
die nasale kutstem dringt door merg en been.quote:Op zondag 3 februari 2008 21:29 schreef Tijn het volgende:
1) Vast wel. Ligt aan je geheugen denk ik. Ik heb er zelf 40 gb voor genomen voor twee games (Oblivion en Lotr:O).quote:Op zondag 3 februari 2008 21:24 schreef attieboy het volgende:
Anthraxx mag ik vragen waar het fout ging bij het partitioneren? Want ik denk dat ik nu meteen die extra partitie wil gaan maken m.b.v. Boot-Camp assistent. De handleiding heb ik gelezen en alles is wel duidelijk Nog een aantal vragen, though:
-Is 10 GB genoeg voor de partitie als je er alleen Windows en een spel 5 GB op wilt gaan installeren, of raad je me meer aan?
-Wat doe ik om de partitie later weer weg te halen om de complete harde schijf alleen voor Mac OS X te gebruiken?
Zodra bovenstaande duidelijk zijn ga ik meteen aan de slag.
Thanks
Ik heb zo te zien net heel die friggin' uitzending gemist, was het een deceptie?quote:Op zondag 3 februari 2008 21:29 schreef Tijn het volgende:
Zie nietzman's post, maar seriously:quote:Op zondag 3 februari 2008 23:58 schreef attieboy het volgende:
Ik wil mijn Macintosh HD formatteren maar als ik naar Programma's --> Hulpprogramma's --> Schijfhulpprogramma --> Wissen ga en op mijn Macintosh HD klik, is de knop "Wis" niet klikbaar.
Hoe maak ik deze klikbaar?
Natuurlijk. Wees blij! Je hebt niet 2 uur naar die uitgerekte onzin zitten kijken en de samenvatting staat op teletekst, morgen in elke krant en zal nog besproken worden voor de komende 4 weken, mits die film van Wilders niet opeens uitkomt. Bovendien was de oplossing al bekend 4 dagen voor het uitgezonden zou worden ofzo.quote:Op zondag 3 februari 2008 23:44 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik heb zo te zien net heel die friggin' uitzending gemist, was het een deceptie?
Ah, bedankt, ik was nog een vergelijking aan het zoeken om terug te koppen als een of andere debiel weer uit z'n slof schoot over mensen die op de keynote wachten.quote:Op maandag 4 februari 2008 00:20 schreef DutchErrorist het volgende:
hup macs uit superbowl kijken
quote:Op maandag 4 februari 2008 00:16 schreef nietzman het volgende:
Boot je van DVD? Ik kan me enigszins voorstellen dat OsX er niet echt happig op is om de schijf te wissen waar 'ie van draait. Vandaar ook mijn vervolgvraag, waarom wildege dat in hemelsnaam doen?
maar je hoort mij er niet de hele week van te voren er over zeuren... naast dat is het ook niet een presentatie maar een sport dusquote:Op maandag 4 februari 2008 00:23 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ah, bedankt, ik was nog een vergelijking aan het zoeken om terug te koppen als een of andere debiel weer uit z'n slof schoot over mensen die op de keynote wachten.
Appeltje shift 3/4/4+spatiequote:Op maandag 4 februari 2008 00:26 schreef attieboy het volgende:
[..]
Volgens Bootcamp-Assistent:
De schijf kan niet in partities worden verdeeld omdat sommige bestanden niet kunnen worden verplaatst. Maak een reservekopie van de schijf en gebruik Schijfhulpprogramma om de schijf te formatteren als 1 volume met de structuur Mac OS Uitgebreid (journaled). Zet de gegevens terug op de schijf en voer de Bootcamp-Assistent opnieuw uit.
(hoe maak je een screenshot in Mac OS X)
Verklaar je nader, ik ben een newbiequote:
Hij staat als Afbeelding 1.png op je bureaublad.quote:Op maandag 4 februari 2008 00:34 schreef attieboy het volgende:
Edit: Aah, fotocameraatje. Waar is de "paint" waar ik deze in plak en opsla?
quote:Op maandag 4 februari 2008 00:46 schreef broer het volgende:
[..]
Hij staat als Afbeelding 1.png op je bureaublad.
CMD + 3 = Screenshot van je hele scherm (al je schermen om precies te zijn)quote:Op maandag 4 februari 2008 00:34 schreef attieboy het volgende:
Verklaar je nader, ik ben een newbie
quote:Op maandag 4 februari 2008 01:12 schreef Wallinator het volgende:
[..]
Dat is heel vervelend.. dan moet je je harde schijf defragmenteren (kan met iDefrag).
Bovenstaande zou gewoon moeten werken lijkt me, hoe haal ik die Wis knop tevoorschijn? Ik heb toch nog niks op mn harde schijf staan, dus formatteren vind ik niet erg op dit punt.quote:Ik wil mijn Macintosh HD formatteren maar als ik naar Programma's --> Hulpprogramma's --> Schijfhulpprogramma --> Wissen ga en op mijn Macintosh HD klik, is de knop "Wis" niet klikbaar.
Hoe maak ik deze klikbaar?
Hou maar op het is hopeloosquote:Op maandag 4 februari 2008 01:20 schreef TwyLight het volgende:
VAN DVD BOOTEN, JE KAN GEEN SCHIJF FORMATEREN WAAR JE NU OP ZIT!
Leg nou eens rustig uit wat je probeert te doen?quote:Op maandag 4 februari 2008 01:16 schreef attieboy het volgende:
[..]
[..]
Bovenstaande zou gewoon moeten werken lijkt me, hoe haal ik die Wis knop tevoorschijn? Ik heb toch nog niks op mn harde schijf staan, dus formatteren vind ik niet erg op dit punt.
Ik was gewoon van plan te doen wat het bootcamp-venstertje mij vertelt: De schijf formateren met behulp van Schijfhullpprogramma, de files die ik heb verloren er weer op zetten en Boot Camp nog eens draaien.quote:Op maandag 4 februari 2008 07:54 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Leg nou eens rustig uit wat je probeert te doen?
Je wilt je OSX partitie eraf gooien. Waarom? Om Windows te installeren? Heb je wel door dat je ten eerste dan geen OSX meer hebt en ten tweede dat het niet gaat? Om Bootcamp te kunnen gebruiken heb je OSX nodig. Ten eerste omdat Bootcamp wat in je systeem verandert zodat je Windows kan installeren. Ten tweede omdat het gewoon makkelijk is (klik, klik, klik, CD er in, installeren, klaar).
Wat je nu probeert te doen is je OSX schijf om zeep te helpen en het ding helemaal nutteloos te maken. Je hebt immers geen besturingssysteem meer zodra je de Mac OS partitie verwijderd. Bootcamp geeft aan dat er bestanden verspreid staan over de partitie. Iemand geeft aan om een Defragmentatie programma te draaien. Als je dat doet, dan zou Bootcamp gewoon moeten werken.
Die moet er zijn: miljoenen mensen hebben Windows en Mac OS X op hun Mac staan met behulp van Bootcamp, zonder hun OS X partitie te hebben moeten opgeven.quote:Op maandag 4 februari 2008 10:23 schreef attieboy het volgende:
[..]
Jij zegt dat ik in dat geval mijn OS X kwijtraak, op zich heb je daar wel een punt. Maar heb je een andere manier dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |