Javascript? je bedoeld de Java SDK/Runtime? Javascript zou in Safari al ingebakken moeten zitten..quote:Op vrijdag 1 februari 2008 23:40 schreef attieboy het volgende:
En oh ja: JavaScript voor Leopard is er nog niet (alleen voor Tiger). Hoe op te lossen?
toch blijf ik dat de grootste kutfeature van osx vinden. Ik haat ruis. En ruis klik ik weg door mijn scherm te maximaliseren. Wat dus niet gemakkelijk kan.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 23:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja. Full screen browsen is met de huidige resoluties ook maar zelden nodig. Safari past zich met de + aan aan de inhoud van het scherm.
Maar wat is ruis dan? Als je achterliggende applicaties bedoelt, kun je met Command+Option+H al achterliggende applicaties 'verbergen'.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 23:52 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
toch blijf ik dat de grootste kutfeature van osx vinden. Ik haat ruis. En ruis klik ik weg door mijn scherm te maximaliseren. Wat dus niet gemakkelijk kan.
Het is idd persoonlijk wat je het fijnste vindquote:Op vrijdag 1 februari 2008 23:59 schreef HenkBenzinetank het volgende:
ja en dan zie ik mijn desktop. Ik wil gewoon in alle programma's kunnen werken zoals in bijv photoshop (nadat je eerst 2x op F hebt gedrukt :/).
Ik haat al die losse schermpjes, mijn desktop die ik zie en als ik 3 dingen te gelijk aan het doen ben, wil ik niet én photoshop én firefox én dreamweaver (om maar wat te noemen) door elkaar zien staan.
niks met apple + q nee, wel met dat groene knopje in osxquote:Op zaterdag 2 februari 2008 00:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ach, als je het safari-scherm eenmaal handmatig uitrekt en daarna het programma sluit met <Appletje> <Q>, dan gaat ie de volgende keer ook echt "Full Screen" open hoor. Zo'n probleem vind ik het niet.
Oja, programma's helemaal afsluiten doe je met <Appeltje> <Q> en niet met een kruisje, de gedachte erachter is dat binnen een programma meerdere vensters tegelijkertijd geopend kunnen worden. En dat je afzonderlijk de vensters weer kan sluiten met het kruisje. En allemaal tegelijk door <Appletje> <Q> te gebruiken. Deze is wel belangrijk want die heb je nodig voor het sluiten van alle programma's nodig.
Ah, dank. 96% idle, dat ziet er goed uitquote:Op zaterdag 2 februari 2008 00:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
Activiteitsmonitor.
Spotlight even starten en woord in toetsen..
Selecteer een Avi bestand oid. <Appeltje> <I> (get info) bij het stukje "bestand openen met" VLC selecteren en op Alles wijzigen klikken..quote:Op zaterdag 2 februari 2008 00:38 schreef attieboy het volgende:
Laatste vraag voor ik mijn bed in kruip:
Hoe stel ik in dat VLC de standaard applicatie wordt voor het afspelen van .avi files? Ik heb het al geprobeerd "op zn Windows" door rechterklik --> openen met --> VLC --> Open altijd met dit programma.
Maar dit geldt dan alleen voor dat ene avi bestand dat ik heb aangeklikt. Hoe stel ik dit in voor alle .avi's in?
quote:Op zaterdag 2 februari 2008 00:38 schreef attieboy het volgende:
Laatste vraag voor ik mijn bed in kruip:
Hoe stel ik in dat VLC de standaard applicatie wordt voor het afspelen van .avi files? Ik heb het al geprobeerd "op zn Windows" door rechterklik --> openen met --> VLC --> Open altijd met dit programma.
Maar dit geldt dan alleen voor dat ene avi bestand dat ik heb aangeklikt. Hoe stel ik dit in voor alle .avi's in?
Held!quote:Op zaterdag 2 februari 2008 00:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Selecteer een Avi bestand oid. <Appeltje> <I> (get info) bij het stukje "bestand openen met" VLC selecteren en op Alles wijzigen klikken..
OSX reserveert gewoon beschikbaar geheugen he. Wil niet zeggen dat het daadwerkelijk allemaal in gebruik is.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 00:38 schreef portier het volgende:
[..]
Ah, dank. 96% idle, dat ziet er goed uit. En van de 4GB ram 2GB in gebruik wel
. Toch maar goed dat ik die geupgrade heb.
quote:Op vrijdag 1 februari 2008 23:38 schreef attieboy het volgende:
Wat wel een beetje irritant is dat de browser (en andere programma's) niet de hele scherm bedekt. Als je op de + drukt linksboven is een groot deel van je bureaublad nog te zien.
Ah, dat is al beter voor de gemoedsrustquote:Op zaterdag 2 februari 2008 08:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
OSX reserveert gewoon beschikbaar geheugen he. Wil niet zeggen dat het daadwerkelijk allemaal in gebruik is.
Zo, ben ik even spuit 11.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 09:41 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Rechtsonder kun je je venster zo groot slepen als je wil. Maar je kunt er ook aan wennen dat niet je hele scherm bedekt is.
Ik deed dat ook wel ns met mijn vorige telefoon (Sony Ericsson K800i) onder Tiger (10.4). Daarvoor moest ik toen een modemscriptje downloaden en die in de map Modem Scripts zetten. Vervolgens kon ik bij internetconnections het juiste scriptje kiezen. Wel moet je via Bluetooth setup je telefoon toevoegen met de juiste functies. Vervolgens was het gewoon een kwestie van BT aan, verbinding maken, en presto! Niet heel snel alleen, max 40 kb/s.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 18:55 schreef jojomen4 het volgende:
Ik heb ook een vraagje
Ik heb sinds kort GPRS op m'n telefoon met windows mobile. Nu heb ik in de handleiding van de telefoon (provider) gezien dat het mogelijk is een connectie te maken met een laptop via bluetooth om gebruik te maken van de GPRS verbinding op de laptop.
Die zou moeten via "Bluetooth PAN". Hier onder een screenshot.
[ afbeelding ]
Nu weet ik alleen niet wat ik waar in moet vullen om het te laten werken. Dit staat dan ook niet in het boekje omdat dat natuurlijk Windows propaganda is.
Heeft iemand hier ervaring mee of wie kan mij helpen?
BvD.
Ik zou het niet weten, ik heb onder windows altijd de bijgeleverde modem software geinstalleerd. Zo staat het ook in de handleidingen van de verschillende stacks (widcom, toshiba, blue soleil).quote:Op zaterdag 2 februari 2008 20:08 schreef jojomen4 het volgende:
Maar waarom staat er dan op al die apple forums dat PAN gebruikt wordt als je je telefoon als modem wilt gebruiken?
Volgens mij is het GPRS. Dit denk ik omdat:quote:Op zaterdag 2 februari 2008 22:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Nogmaals, je zegt GPRS, maar bedoel je geen UMTS? GPRS is oud en traag he.
quote:Op zaterdag 2 februari 2008 22:23 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Volgens mij is het GPRS. Dit denk ik omdat:
- Er een hoofdletter "G" in m'n gsm tevoorschijnt komt als ik het gebruik.
- Dit in de handleiding van m'n telefoon/provider staat. Zie foto hieronder.
[ afbeelding ]
- Het traag gaat![]()
Ik weet niet wat dat "EDGE" is wat de handleiding noemt, dus misschien dat ik er alsnog naast zit.
Uhm, zoveel moeite vind ik het niet. Ik heb het abonnement net niet bij m'n MDA en de snelheid werkt daar prima op. Omdat ik het net nieuw heb was ik benieuwd of en hoe het met m'n laptop zou werken, vandaar dat ik hem uitgeprobeerd heb. Als ik hem een keer nodig heb weet ik iig hoe het moet.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom doe je al die moeite dan?
172Kbps voor GPRS en 384Kbps voor EDGE (hetgeen geen enkel netwerk in Nederland nog ondersteunt)
Nauwelijks nog bruikbaar voor mobiel internet.
www.macmiep.nlquote:Op zondag 3 februari 2008 12:36 schreef timbob het volgende:
Hoi!
Mijn ouders hebben een mac mini sinds een tijdje, gekocht toen ze goedkoop waren (iets oudere modellen)
Nu is er natuurlijk dat mooie hippe nieuwe leopard. Is het nuttig / gunstig / logisch dat erop te zetten?
specs:
Mac OS X 10.4.11
1.5 Ghz intel core solo
512 mb DDR2 sdram
verder. Hebben jullie nog tips voor MAKKELIJKE boeken om met OS X om te gaan. Voor ouders zegmaar. en dan echt het beginwerk, mappen aanmaken, navigeren, leren omgaan met het OS. (M'n vader kan al foto's bewerken, maar een map aanmaken lukt nog niet...)
Leopard for Dummies? Leuke reeks vind ik...quote:Op zondag 3 februari 2008 12:36 schreef timbob het volgende:
Hoi!
Mijn ouders hebben een mac mini sinds een tijdje, gekocht toen ze goedkoop waren (iets oudere modellen)
Nu is er natuurlijk dat mooie hippe nieuwe leopard. Is het nuttig / gunstig / logisch dat erop te zetten?
specs:
Mac OS X 10.4.11
1.5 Ghz intel core solo
512 mb DDR2 sdram
verder. Hebben jullie nog tips voor MAKKELIJKE boeken om met OS X om te gaan. Voor ouders zegmaar. en dan echt het beginwerk, mappen aanmaken, navigeren, leren omgaan met het OS. (M'n vader kan al foto's bewerken, maar een map aanmaken lukt nog niet...)
Dat wil ik ook wel weten ja, ik erger me daar ook aan.quote:Op zondag 3 februari 2008 15:10 schreef Maravilla het volgende:
Iemand enig idee hoe ik Finder standaard in een bepaalde afmeting kan laten openen? Nu is het ook wel een standaard vorm, maar wat mij betreft te hoog en te smal, ik heb hem liever iets breder en minder hoog. Maar als ik hem goed sleep, en vervolgens wegklik is de 'vorm van het venster' erna weer zoals ervoor. Anyone?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |