abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56374336
Overigens, als Alves gewoon nog steeds naar AZ wilde gaan dan waren de huidige contracten gebruikt denk ik. Als ie dus na half jaar ineens aanbod van engeland had gekregen dan hadden ze npg aangekomen met 'jaaa hij speelt dan al wel half jaar bij AZ maar die contracten waren nooit geldig'

pi_56374357
Spannend. Hoe gaat dit aflopen? Het is net een echte soap.
“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
  maandag 28 januari 2008 @ 23:21:35 #54
176521 Grulez
rasgroninger
pi_56374382
quote:
Op maandag 28 januari 2008 23:11 schreef Guncta het volgende:
Als het negatief uitloopt voor Heerenveen zou ik hem gewoon bij de beloftes op de bank zetten.
Of bij de andere kinderen.
  maandag 28 januari 2008 @ 23:25:24 #55
3185 Adelante
To let it go now
pi_56374513
als ie nou doodgaat voor dit vonnis, wie betaalt dan zijn overlijdensuitkering
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_56374781
Bespottelijke zaak. AZ heeft nergens de vereiste handtekening laten zien, illegale handel!
pi_56374858
Sjongejongejonge...
  maandag 28 januari 2008 @ 23:39:51 #58
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_56374912
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:58 schreef Dos37 het volgende:
Verhuren aan cambuur
Dat dus!
Neerkomen wel!
pi_56375027
quote:
Op maandag 28 januari 2008 23:34 schreef okee6 het volgende:
Bespottelijke zaak. AZ heeft nergens de vereiste handtekening laten zien, illegale handel!
Als dat het geval zou zijn, dan zou de uitspraak toch niet zo lang op zich laten wachten?
pi_56375048
quote:
Op maandag 28 januari 2008 23:39 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Dat dus!
ik zie een ruil tussen alves en amrabat wel zitten
pi_56375197
Ik ben toch maar voor verhuur aan cambuur haha, kunne we nog lachen in de eerste divisie, als alves zich daar niet te goed voor voelt, maar hij zal wel moeten, wil die ooit nog voetballen dan.... Eerst de uitspraak maar even afwachten Ik hoop echt dat AZ vies hard op z'n bek gaat
pi_56375213
Na het zinnetje "Alves is net een groot kind" kijk ik opeens heel anders tegen hem aan. .
Hoi.
pi_56375300
het kan me niet meer boeien, ik lees het vrijdag wel
  maandag 28 januari 2008 @ 23:59:30 #64
176521 Grulez
rasgroninger
pi_56375340
quote:
Op maandag 28 januari 2008 23:53 schreef pekel het volgende:
Na het zinnetje "Alves is net een groot kind" kijk ik opeens heel anders tegen hem aan. .
Goede tactiek. Ja we zeggen gewoon dat je de intelligentie van een 11 jarige hebt ok? Alves lijkt me eerder ontoerekeningsvatbaar: 3 jaar TBS met dwangverpleging ofzo.
pi_56375388
quote:
Op maandag 28 januari 2008 23:59 schreef Grulez het volgende:

[..]

Goede tactiek. Ja we zeggen gewoon dat je de intelligentie van een 11 jarige hebt ok? Alves lijkt me eerder ontoerekeningsvatbaar: 3 jaar TBS met dwangverpleging ofzo.
Dan probeert ie alsnog onder zijn contract met het gevangeniselftal uit te komen om met de bewakers mee te mogen spelen.
pi_56375685
Met de uitspraak "Alves is een groot kind" verwacht ik leuke spreekkoren als Alves weer op de nederlandse velden verschijnt
(alleen jammer dat ie geen nederlands of engels spreekt)
pi_56375790
Publiek kan toch ook wel eens een portugees zinnetje scanderen
pi_56376154
Iets van ''puta die mama'' ja.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 00:58:06 #69
176521 Grulez
rasgroninger
pi_56376212
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 00:54 schreef Cyberia18 het volgende:
Iets van ''puta die papa'' ja.
voor de verandering.
pi_56376219
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 00:54 schreef Cyberia18 het volgende:
Iets van ''puta die mama familia'' ja.
Nog beter.
pi_56376327
quote:
Op maandag 28 januari 2008 23:44 schreef Gatalin het volgende:

[..]

Als dat het geval zou zijn, dan zou de uitspraak toch niet zo lang op zich laten wachten?
Men was vrij snel met de vorige uitspraak en dat betrof vele schimmige SMS-passages. Ik vermoed dat AZ nu met wat beters op de proppen is gekomen. 'Dirk Scheringa en Klaas Wilting in de bocht'.
pi_56377325
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 00:59 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Nog beter.
pi_56378997
Shit man, zitten we straks nog steeds met hem opgescheept

We komen gewoon nooit meer van hem af
pi_56379025
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:57 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat Verbeek hem na 1 feb dan ook helemaal niet meer opstelt.. Maar dat zal dan wel niet meer gebeuren.
MOmenteel is er geen enkele reden om hem op te stellen, gemiddeld 4 doelpunten de laatste 3 wedstrijden. Pas als er iemand geblesseerd is of geschorst is dan zou dat nog aan de orde kunnen komen. Maar je hebt Verbeek gezien zaterdag
pi_56379130
Ik zie het er nog wel van komen dat ie inderdaad gewoon bij Heerenveen moet blijven. En dan gewoon niet opgesteld wordt.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_56379169
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:53 schreef Suijk het volgende:
Ik zie het er nog wel van komen dat ie inderdaad gewoon bij Heerenveen moet blijven. En dan gewoon niet opgesteld wordt.
Volgens mij is dat gewoon de uitkomst van gisteren - de eerste zin dan.
pi_56379191
Maar als ik het goed begrijp vond z'n advocaat hem zo retarded dat hij nog op 't niveau zit van een klein kind . Men, mens onterend als je het over die boeg gooit.
pi_56379309
quote:
Ik hoop nu dus idd dat er geen uitspraak ligt voor donderdag en hij vast zit bij Heerenveen, waar ie inmiddels zover uitgekotst is dat zijn eigen trainer hem niet meer wil kennen. Zou een prima oplossing en voorbeeld zijn voor "grote kinderen" die dreinend en stampvoetend weigeren om hun klusjes te doen omdat ze meer zakgeld willen.
Om mijn reactie van de FP maar ff te cp-en
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_56381230
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:02 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Je hebt het niet helemaal begrepen.

Alves wilde voetballen bij AZ, mocht niet van Heerenveen en zijn advocaat (hoger bod)
Alves wil desnoods voetballen bij Heerenveen, Heerenveen heeft daar geen behoefte aan
Alves wil voetballen bij Middlesbrough, dat mag niet van AZ (want eenzijdig getekend contract)
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:32:03 #80
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_56381363
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:55 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Maar als ik het goed begrijp vond z'n advocaat hem zo retarded dat hij nog op 't niveau zit van een klein kind . Men, mens onterend als je het over die boeg gooit.
Kat in het nauw maakt gekke sprongen. Dit is precies wat advocaten doen bij clienten die een moord hebben begaan ofzo. "Hij is ontoerekeningsvatbaar," zeggen ze dan.

Alves heeft met z'n volle verstand getekend bij AZ omdat ze er allemaal uit waren en ook de zaakwaarnmeners tegen Alves zeiden dat het goed was, én omdat Alves destijds ook wel bij AZ wilde ballen. Maarja, kort na het tekenen (toen die advocaat van Alves een paar dagen later moest tekenen) gingen ze op de toer en hadden ze Boro bereid gevonden om nog méér te betalen.

Tja, dan zit je daar met de gebakken peren. Dus wat doen we dan? We zeggen dat Alves ontoerekeningvatbaar is. Arme jongen, die snapt er niets van. Die weet nog net wat 'goal' betekent.

Sjonge echt....

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 29-01-2008 12:15:59 ]
Confidence through competence
pi_56381486
Het zal je toch gebeuren dat hij 1 feb met zn schoenen onder de arm bij Heerenveen voor de poort staat.. Daar zit toch ook geen mens meer op te wachten?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_56381724
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:32 schreef Stereotomy het volgende:
Tja, dan zit je daar met de gebakken peren. Dus wat doen we dan? We zeggen dat Alves ontoerekeningvatbaar is. Arme jongen, die snapt er niets van. Die weet nog net wat 'goal' betekent.
Zoals zijn advocaat laatst in LdL zei: "Hij kent 2 Engelse woorden; goal en money."
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:50:17 #83
176521 Grulez
rasgroninger
pi_56381790
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:36 schreef Cheiron het volgende:
Het zal je toch gebeuren dat hij 1 feb met zn schoenen onder de arm bij Heerenveen voor de poort staat.. Daar zit toch ook geen mens meer op te wachten?
Idd. Hij kan beter naar de peuterspeelzaal als ik zn advocaat moet geloven.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:52:56 #84
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_56381863
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:26 schreef okee6 het volgende:

[..]

Alves wilde voetballen bij AZ, mocht niet van Heerenveen en zijn advocaat (hoger bod)
Alves wil desnoods voetballen bij Heerenveen, Heerenveen heeft daar geen behoefte aan
Alves wil voetballen bij Middlesbrough, dat mag niet van AZ (want eenzijdig getekend contract)
Of jij niet..

Zover mij elke keer bekend was wilde hij juist wel bij AZ ballen. Heerenveen was er ook over uit, maar meneer kon opeens ook naar Middlesborough. Dus opeens wilde meneer niet meer naar Alves en verzocht Heerenveen de overdracht niet te laten tekenen.

Heerenveen treft zover ik de verhalen gehoord en begrepen heb weinig blaam. Die hebben gehandeld zoals Alves wenstte. Dat hij na het tekenen ergens anders ook terecht kan het die moeten beseffen voordat die tekende..
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:15:20 #85
55709 Stereotomy
pi_56382434
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:47 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Zoals zijn advocaat laatst in LdL zei: "Hij kent 2 Engelse woorden; goal en money."
Da's wel treffend eigenlijk.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:18:10 #86
55709 Stereotomy
pi_56382519
Het klopt dat Heerenveen in principe geen blaam treft. Echter, Heerenveen heeft wel *belang* bij het feit dat Alves naar Boro gaat en niet naar AZ:

1) Je versterkt geen directe concurrent uiteindelijk
2) Het bedrag wat Boro wil betalen is hoger (anders wilde Alves ook niet) dus Heerenveen strijkt meer geld op.
pi_56382749
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:02 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En dan is Heerenveen dus de grootste verliezer.

18 Miljoen (misschien zelfs 20) misgelopen.
pi_56383434
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:26 schreef okee6 het volgende:

[..]

Oh ik heb het heel goed begrepen.

Alves forceerde met naar gedrag en het niet nakomen van afspraken een mogelijk vertrek van Heerenveen naar AZ
Alves wilde kost wat kost weg bij Heerenveen blijkens zijn gedrag en "desnoods" bij Heerenveen is niet goed genoeg.
Alves wil nu na het contract met AZ toch iets bij Middlesbrough forceren
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_56383482
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:25 schreef Sybesma het volgende:

[..]

En dan is Heerenveen dus de grootste verliezer.

18 Miljoen (misschien zelfs 20) misgelopen.
Waarschijnlijk gebeurt het dan ook niet en het is ook niet zo dat ik Heerenveen zoiets gun.
Maar uit principe -dat boven geld uitstijgt- zeg ik: laat die lamzak zijn carrière dr dan ook maar bij inschieten en laat m verpieteren bij de jeugd.
pi_56383896
Wat ik nou niet snap, hij is niet getransfereerd naar AZ (Heerenveen heeft die zaak gewonnen), hoe kan hij dan wel een contract bij AZ hebben?
pi_56384030
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:11 schreef Zjakkie het volgende:
Wat ik nou niet snap, hij is niet getransfereerd naar AZ (Heerenveen heeft die zaak gewonnen), hoe kan hij dan wel een contract bij AZ hebben?
Ik snap ook niet dat een contract geldig kan zijn voordat de werkgever (Heerenveen) akkoord is met AZ.
pi_56384172
Ja dat bedoel ik dus...
quote:
Wint AZ de zaak dan krijgt het de transferrechten van Alves in handen.
Dus hij is nog van Heerenveen en niet van AZ, maar Heerenveen mag geen geld voor hem vangen omdat AZ de transferrechten heeft
pi_56386615
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:16 schreef Blawh het volgende:

[..]

Ik snap ook niet dat een contract geldig kan zijn voordat de werkgever (Heerenveen) akkoord is met AZ.
1 Heerenveen was akkoord, waarna zaakwaarnemers (+Alves) met AZ konden onderhandelen.

(vaag) 2 Heerenveen krijgt beter bod, advocaat Alves doesn't show up, waardoor onder geen beding een geldige overeenkomst gesloten kan worden

3 Alves zou gezegd hebben aan Heerenveen om hem niet over te schrijven, beweert Heerenveen(/vaag)

4 AZ zegt dat Alves een contract met hen heeft en waarschuwt Middlesbrough dat ze van hem af moeten blijven

5 Heerenveen laat weten dat Alves het eerst maar met AZ moet uitvechten.

6 Onder tijdsdruk van de deadline gaan alle partijen eens bij elkaar zitten om een win-winoplossing te vinden

Vermoeden: tevreden zaakwaarnemers van Alves dachten vlug goede zaken te doen met een zak geld van Scheringa, zij vertrouwden tevens op diens juridische skills. Waar de huidige advocaat van Alves vandaan komt, niemand heeft dat gevraagd! Hem (in functie) beledigen vond Hugo Borst journalistiek véél belangrijker.
pi_56386959
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:55 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Oh ik heb het heel goed begrepen.

Alves forceerde met naar gedrag en het niet nakomen van afspraken een mogelijk vertrek van Heerenveen naar AZ
Alves wilde kost wat kost weg bij Heerenveen blijkens zijn gedrag en "desnoods" bij Heerenveen is niet goed genoeg.
Alves wil nu na het contract met AZ toch iets bij Middlesbrough forceren
Alves bleef om diverse persoonlijke redenen langer weg. Heerenveen schoot dat in het verkeerde keelgat, mede door te lang naar zaakwaarnemers te luisteren. Die dachten vervolgens munt te kunnen slaan uit de vertrouwensbreuk. Door vele reacties binnen en buiten de club was er nadien geen weg terug. Alves had weliswaar een sluimerend verlangen naar meer, dat heeft elke professionele voetballer. Mocht hij werkelijk een groot kind zijn, dan is een primaire staking prima verklaarbaar. Het is maar wie er meer om hem gaf, daar luisterde hij naar. Heerenveen heeft nooit wat voor hem betekend, wáár hij voor hen topscorer was.

Alves heeft Heerenveen gezegd hem voor het hoogste bod te verkopen, Heerenveen stond daarop vervolgens. Uiteraard, niemand laat geld liggen. Het laten verstrijken van de vijf dagen contracttekentijd scheelde de Friezen zo ook geld. Daarna kon hij kostenvrij naar Engeland verkocht. Alleen dacht Scheringa daar anders over met wat kleine lettertjes

Alves is door zijn (nieuwe?) advocaat uitgelegd dat een eenzijdig contract niet goed genoeg is. Louter om dat te bevestigen en daarmee de weg vrij te maken voor een transfer naar Middlesbrough is de zaak tussen AZ en Alves in behandeling.
pi_56387034
quote:
AZ wil twee miljoen euro voor contract met Alves

AZ wil best af zien van het contract dat het zegt te hebben met Afonso Alves (foto), maar dan moet de speler wel twee miljoen euro overmaken aan de Alkmaarders, dat meldt Omroep Friesland. De afkoopsom kwam in de arbitragezaak van maandagavond ter sprake. AZ-advocaat Eric Vilé wilde nog geen bedrag noemen. De advocaat van de Alves-kant, Luiz Ribeiro, zegt niet akkoord te gaan met het voorstel. Zonder een contract kan er ook geen sprake zijn van een afkoopsom, is zijn gedachte. (BR)
Wel even twee miljoen euro . Kunnen ze ongetwijfeld een leuke rechtsback voor kopen.
pi_56387135
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 14:57 schreef okee6 het volgende:

[..]

1 Heerenveen was akkoord, waarna zaakwaarnemers (+Alves) met AZ konden onderhandelen.
Heerenveen was akkoord onder bepaalde voorwaarden. Aan deze voorwaarden is niet voldaan (heeft de rechter vorige week uitgesproken). Hoe kan het dan dat Alves alsnog een rechtsgeldig contract heeft? Als AZ de zaak wint, zouden zij de transferrechten krijgen, maar wat (hoeveel) krijgt Heerenveen dan?
pi_56387230
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:15 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Wel even twee miljoen euro . Kunnen ze ongetwijfeld een leuke rechtsback voor kopen.
Dit is echt DSB-werk. Zij denken het als een incasso af te kunnen handelen Lachen als ze straks naar de Gouden Gids divisie worden teruggezet vanwege deze onoirbare dreigingspraktijken.

Overigens had AZ voor het seizoen Alves al eens benaderd zonder toestemming, dacht ik. Dat was later uitgesproken door de voorzitters.
pi_56387243
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:12 schreef okee6 het volgende:

[..]

Alves bleef om diverse persoonlijke redenen langer weg.

Keer op keer op keer.
quote:
Heerenveen schoot dat in het verkeerde keelgat, mede door te lang naar zaakwaarnemers te luisteren.
quote:
Die dachten vervolgens munt te kunnen slaan uit de vertrouwensbreuk. Door vele reacties binnen en buiten de club was er nadien geen weg terug. Alves had weliswaar een sluimerend verlangen naar meer, dat heeft elke professionele voetballer.
Klopt. Net zoals echte professionele voetballers dit op een professionele manier kenbaar maken en gewoon komen werken voor hun geld.
quote:
Mocht hij werkelijk een groot kind zijn, dan is een primaire staking prima verklaarbaar. Het is maar wie er meer om hem gaf, daar luisterde hij naar. Heerenveen heeft nooit wat voor hem betekend, wáár hij voor hen topscorer was.

Heerenveen heeft zich meer dan coulant opgesteld ondanks Alves' houding.
quote:
Alves heeft Heerenveen gezegd hem voor het hoogste bod te verkopen, Heerenveen stond daarop vervolgens. Uiteraard, niemand laat geld liggen. Het laten verstrijken van de vijf dagen contracttekentijd scheelde de Friezen zo ook geld. Daarna kon hij kostenvrij naar Engeland verkocht. Alleen dacht Scheringa daar anders over met wat kleine lettertjes
En Alves ook blijkbaar, met zijn grote handtekening. Trouwens, als Alves idd zo'n "groot kind is" dan zou hij ook niet mogen autorijden, stemmen en handtekeningen mogen zetten op contracten. Dan is ie handelingsonbekwaam.
quote:
Alves is door zijn (nieuwe?) advocaat uitgelegd dat een eenzijdig contract niet goed genoeg is. Louter om dat te bevestigen en daarmee de weg vrij te maken voor een transfer naar Middlesbrough is de zaak tussen AZ en Alves in behandeling.
Ooooh dus dat heeft helemaal niets te maken met dat het grote kind elders bij nader inzien meer geld kon vangen?
pi_56387294
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:23 schreef Mwanatabu het volgende:

Ooooh dus dat heeft helemaal niets te maken met dat het grote kind elders bij nader inzien meer geld kon vangen?
Alves mag niet onderhandelen alvorens Heerenveen dat heeft toegestaan. Dus Alves komt niet zelf met de club op de proppen. Klinkt nogal naïef.
pi_56387400
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:19 schreef Zjakkie het volgende:

[..]

Heerenveen was akkoord onder bepaalde voorwaarden. Aan deze voorwaarden is niet voldaan (heeft de rechter vorige week uitgesproken). Hoe kan het dan dat Alves alsnog een rechtsgeldig contract heeft? Als AZ de zaak wint, zouden zij de transferrechten krijgen, maar wat (hoeveel) krijgt Heerenveen dan?
Doordat AZ heel veel vage details en getuigenissen aandraagt. Dat moet eerst nader onderzocht en daarvoor ontbreekt de tijd. Als het werkelijk zo is, dat er een principe contract, getekend door enkel Alves, in drievoud meegenomen is naar Heerenveen, dan hangt AZ na verloop van tijd. Tijd is echter een kostbaar ding, voor alle betrokkenen. Kortom, waarschijnlijk wordt er geen recht gehaald, men beoogt te cashen.
pi_56389442
Wel maf allemaal. Zou dus zomaar kunnen dat Alves als voetballer in bezit blijft van Heerenveen en daar blijft ballen. Maar mocht hij verhuizen dan zal de transfersom naar AZ gaan (AZ betaalt dan natuurlijk wel eerst geld om die transferrechten over te nemen van Heerenveen lijkt mij).

AZ zou dus op 1 of andere vage manier Alves aan M'brough kunnen verpatsen en dan dat geld innen? Maar stel dat zij dus 18 mil aan Heerenveen betalen (lijkt me alleen wat raar, dan heb je wel transferrechten maar nog niet de speler zelf) kan ie voor 20 mil naar M'brough en maken zij per saldo 2 mil winst.

Precies de 2 mil die zou nu claimen waarna zij afstand doen van de transferrechten. Als Heerenveen/Kamp Alves of desnoods Koningin Beatrix daarmee akkoord gaat heeft AZ niets meer te vertellen, worden de papieren verscheurd en kan vervolgens Alves voor 20 mil naar M'brough (minus de 2 voor AZ en je hebt alsnog je 18 mil als Heerenveen zijnde binnen).

AZ is dan wel de grootste verliezer lijkt mij. Twee mil is niet zoveel en je hebt geen scorende spits gehaald. Echter zit menig AZ supporter toch niet op Alves te wachten, dus lijkt mij een prima idee als men akkoord gaat met die 2 mil waarna AZ zich zal terugtrekken.
pi_56390398
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:54 schreef xFriendx het volgende:

AZ zou dus op 1 of andere vage manier Alves aan M'brough kunnen verpatsen en dan dat geld innen? Maar stel dat zij dus 18 mil aan Heerenveen betalen (lijkt me alleen wat raar, dan heb je wel transferrechten maar nog niet de speler zelf) kan ie voor 20 mil naar M'brough en maken zij per saldo 2 mil winst.
...
Ik dacht dat Alves dan niet mag spelen voor Middlesbrough. Je kunt per seizoen als speler niet te vaak van club wisselen. Buiten dat is dat tegen het zere been van Heerenveen, die zullen zich niet het kaas van het brood willen laten eten. Zij willen alle vis met dik boter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')