Ik dacht dat Alves dan niet mag spelen voor Middlesbrough. Je kunt per seizoen als speler niet te vaak van club wisselen. Buiten dat is dat tegen het zere been van Heerenveen, die zullen zich niet het kaas van het brood willen laten eten. Zij willen alle vis met dik boter.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:54 schreef xFriendx het volgende:
AZ zou dus op 1 of andere vage manier Alves aan M'brough kunnen verpatsen en dan dat geld innen? Maar stel dat zij dus 18 mil aan Heerenveen betalen (lijkt me alleen wat raar, dan heb je wel transferrechten maar nog niet de speler zelf) kan ie voor 20 mil naar M'brough en maken zij per saldo 2 mil winst.
...
Je mag uitkomen voor 2 clubs. Als hij van AZ is maar niet speelt mag het wel.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:34 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ik dacht dat Alves dan niet mag spelen voor Middlesbrough. Je kunt per seizoen als speler niet te vaak van club wisselen. Buiten dat is dat tegen het zere been van Heerenveen, die zullen zich niet het kaas van het brood willen laten eten. Zij willen alle vis met dik boter.
Je mag volgens mij maar voor twee clubs in een seizoen spelen, maar wel bij drie clubs ingeschreven staan. Als AZ hem koopt, kunnen ze hem dus meteen weer doorverkopen, hij heeft dan immers niet voor AZ gespeeld, alleen ingeschreven gestaan.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:34 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ik dacht dat Alves dan niet mag spelen voor Middlesbrough. Je kunt per seizoen als speler niet te vaak van club wisselen. Buiten dat is dat tegen het zere been van Heerenveen, die zullen zich niet het kaas van het brood willen laten eten. Zij willen alle vis met dik boter.
Misschien wel in een lease-constructiequote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:37 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Je mag uitkomen voor 2 clubs. Als hij van AZ is maar niet speelt mag het wel.
Daar gaat het nu toch ook om. AZ wil gewoon die 2 mln extra. Oja en de dikke vette principes natuurlijkquote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:39 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Je mag volgens mij maar voor twee clubs in een seizoen spelen, maar wel bij drie clubs ingeschreven staan. Als AZ hem koopt, kunnen ze hem dus meteen weer doorverkopen, hij heeft dan immers niet voor AZ gespeeld, alleen ingeschreven gestaan.
Ja maar intussen wordt Alves alsmaar meer slachtoffer van deze zaak om geld.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:41 schreef Grulez het volgende:
[..]
Daar gaat het nu toch ook om. AZ wil gewoon die 2 mln extra. Oja en de dikke vette principes natuurlijk![]()
Principes in het betaald voetbalquote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:41 schreef Grulez het volgende:
[..]
Daar gaat het nu toch ook om. AZ wil gewoon die 2 mln extra. Oja en de dikke vette principes natuurlijk![]()
Alsof hij dat door heeft met z'n verstandelijke beperkingquote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:47 schreef okee6 het volgende:
[..]
En passant wordt ook nog even zijn imago aangetast ter ondersteuning van de verdediging.
Tja, verplaats jezelf eens in zijn situatie. Jouw tolk zal dik verdienen aan hetgene wat hij moet vertalen. Zou jij in Portugal of Brazilie dan met volledig begrip iets kunnen tekenen? En wat als je oude club vervolgens op de proppen komt met een veel betere deal? Dan voel je je zeker behoorlijk beperkt!quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:50 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Alsof hij dat door heeft met z'n verstandelijke beperking
Kom op zeg, ik ken zat mensen die alleen lagere school hebben en die behoorlijk goed terecht zijn gekomen, omdat het niet automatisch betekent dat je op het niveau van een 12 jarige bent blijven hangen. Het is niet de eerste keer dat hij een contract tekent en ik geloof niet dat er iemand met een pistool tegen zijn slaap staat om hem te vertellen wat hij wel en wat hij niet mag doen. Hij vindt zeer waarschijnlijk het salaris en de competitie in Engeland veel mooier dan Nederland, dus doet hij graag mee in de spelletjes van zijn entourage. Natuurlijk zijn de motieven van die lui niet loepzuiver, maar zo naief als jij Alves in je hoofd hebt zitten, zal hij in werkelijkheid echt niet zijn.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:57 schreef okee6 het volgende:
[..]
Tja, verplaats jezelf eens in zijn situatie. Jouw tolk zal dik verdienen aan hetgene wat hij moet vertalen. Zou jij in Portugal of Brazilie dan met volledig begrip iets kunnen tekenen? En wat als je oude club vervolgens op de proppen komt met een veel betere deal? Dan voel je je zeker behoorlijk beperkt!
Als je er een naam ter dekking op zet, hoe fucking logisch is het dan om diegene ook even te laten tekenen??quote:Dekking
Eric Vilé, de advocaat van AZ, vertelde voorzitter Franken van de arbitragecommissie dat de overeenkomst wel rechtsgeldig is. "De naam van Ribeiro is alleen op het contract opgenomen ter dekking voor zijn twee zaakwaarnemers. Tiburcia en Caio hebben de zaken namens Alves gedaan. Bij de ondertekening op 23 december heeft technisch directeur Marcel Brands het contract punt voor punt doorgenomen. Zaakwaarnemer Caio vertaalde daarop alles in het Portugees voor Alves. Caio is namelijk de Engelse taal machtig. Bij elk punt gingen Alves en zijn adviseurs akkoord.''
Dat laatste is nu eenmaal de weg die AZ is ingeslagen. Ze dreigden na verlopen van de vijf dagen tekentermijn zelf namelijk geheel met lege handen te komen staan. En Scheringa weet zelf ook maar al te goed hoe het werkt met contractjes.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:12 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Stel: SC Heerenveen verkoopt Alves aan Middlesbrough. Vervolgens krijgt AZ in de door Alves aangespannen arbitragezaak. Dan heeft Alves een probleem (want naast het 'nieuwe arbeidscontract met Middlesbrough ook één met AZ) en moet Alves 'betalen'. Immers heeft hij 'contractbreuk' gepleegd jegens AZ.
SC Heerenveen en Middlesbrough hebben daarmee echter niets te maken toch? Of kan Middlesbrough nog FIFA/UEFA achter zich aan krijgen?
Want ik zie anders niet in waarom je dat hele schijtAZ niet de stront in laat zakken als clubs zijnde. Vette pech voor Alves als 'ie 2 contracten heeft, maar daar hebben SC Heerenveen en Middlesbrough toch niets mee te maken?
En excuus dat ik nu even flink op AZ afgeef, maar ik heb het idee dat het ze alleen maar gaat om de overgang naar Middlesbrough te vertragen, dan wel zelf er een slaatje uit te slaan (lees: 2mln)..
Inderdaad met het doel om ondertekend te worden door Ribeiro, maar dat is dus niet gebeurd. Net als dat SC Heerenveen al een keer akkoord was met Dembele (totdat AZ aan kwam kloppen en Dembele liever onder Van Gaal wilde trainen, op zich logisch) en Delorge (totdat Ajax in zicht kwam..., leeft 'ie eigenlijk nog??) om maar eens 2 voorbeelden te noemen. En dan kan er wel een mondeling akkoord zijn, het contract an sich is geen fluit waard, want er ontbreekt een essentiële handtekening en bewijzen is vrijwel onmogelijk..quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:23 schreef Gatalin het volgende:
Het idee dat ik heb, is dat dat contract is opgesteld om ook ondertekend te worden Ribeiro, die het samen met Alves met de inhoud eens was. Alves was in Alkmaar, Ribeiro zou pas een paar dagen later weer in het land zijn. Ribeiro zal mondeling overeen zijn gekomen dat hij het eens is met het contract en het een paar dagen later zal ondertekenen. Ondertussen komt er een beter bod uit Engeland. Ribeiro weet niets meer van een mondelinge overeenkomst met AZ en vraagt Alves om bij Heerenveen aan te geven dat hij niet naar AZ wilt.
Vraag is dus of het wel een contract is nu de handtekening van Ribeiro ontbreekt. Ik denk van niet.. En door alle gekloot is de kans nu zeer groot dat Alves niet voor 31januari verkocht wordt, tenzij AZ, danwel Alves, danwel Middlesbrough water bij de wijn doet. Want dat SC Heerenveen die 2mln bij gaat leggen, dat zou volslagen belachelijk zijn... Als uit de uitspraak blijkt dat AZ niets verkeerd heeft gedaan mbt het contract met Alves (buiten het onderhandelen/benaderen zonder eerst club op de hoogte te stellen en het laten tekenen van een arbeidsovereenkomst vóórdat er een akkoord tussen clubs is - beide zaken ook in strijd met FIFA-reglementen volgens mij) dan wil ik m'n woorden best terugnemen. Zoals ik het echter nu zie: AZquote:Ik denk dat alleen Alves een probleem heeft. Hij heeft namelijk willens en wetens een contract ondertekend bij de ene club en wilt nu doodleuk een ander contract tekenen bij een andere club. Pas als er geen oplossing wordt gevonden voor de transferdeadline wordt het weer een probleem van Heerenveen. Een speler die niet meer in de spelersgroep kan worden opgenomen en die in de zomer flink minder waard zal zijn door al dit gelul. Als dan ook nog eens blijkt dat hij twee contracten heeft, dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat hij flink gestraft wordt door de UEFA en FIFA, en dan zijn Alves en Heerenveen nog verder van huis...
Waarom zou Middlesbrough met AZ moeten onderhandelen, dat deel snap ik even niet. Alves' staat onder contract bij SC Heerenveen en niet bij AZ. Dat 'ie mogelijk een arbeidsovereenkomst bij AZ heeft getekend betekend toch niet dat hij dan plotseling niets meer met SC Heerenveen te maken heeft? Dat zou gemakkelijk zijn om onder je huidige contract uit te komen, gewoon bij een andere club tekenen...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:42 schreef okee6 het volgende:
[..]
Wat betreft de slimheid van AZ; door een brief naar Middlesbrough te sturen, kan die club zich niet veroorloven Alves alvast te tekenen. Immers als uitkomt dat ze toch met AZ hadden moeten handelen, kunnen ze niet ontkennen het geweten te hebben. Dan doet er even niet toe wie nou wie schade toebrengt, in dat geval is de Engelse club fout geweest.
Die brieven waren volgens mij verstuurd voordat er uberhaupt een uitspraak was gedaan bij 1 van de zaken. Als Heerenveen Alves gewoon verkoopt aan M'brough maar later blijkt dat AZ wel gelijk had dan had Alves misschien al 'gespeeld' voor M'brough, 2 clubs in 1 seizoen. Krijgt AZ alsnog Alves in bezit maar mag hij niet meer spelen. Vanuit zo'n oogpunt snap ik wel dat AZ daarom een brief stuurt. Alves hoeft daar maar 1 bal de tribune in te rossen en bij een gelijk van AZ is je aankoop van 18 mil totaal waardeloos geworden.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:45 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Inderdaad met het doel om ondertekend te worden door Ribeiro, maar dat is dus niet gebeurd. Net als dat SC Heerenveen al een keer akkoord was met Dembele (totdat AZ aan kwam kloppen en Dembele liever onder Van Gaal wilde trainen, op zich logisch) en Delorge (totdat Ajax in zicht kwam..., leeft 'ie eigenlijk nog??) om maar eens 2 voorbeelden te noemen. En dan kan er wel een mondeling akkoord zijn, het contract an sich is geen fluit waard, want er ontbreekt een essentiële handtekening en bewijzen is vrijwel onmogelijk..
AZ zal, tenzij ze met bandopnames van het mondeling akkoord aan komen zetten, never nooit niet kunnen bewijzen dat ook Ribeiro akkoord zou gaan. Dan kan ik alleen maar concluderen dat ze geen poot hebben om op te staan en gewoon schandalig (vooral richting SC Heerenveen, want dat staat los van de relatie AZ-Alves) handelen door bijvoorbeeld een club als Middlesbrough brieven te sturen dat 'zij Alves onder contract hebben'...
[..]
Vraag is dus of het wel een contract is nu de handtekening van Ribeiro ontbreekt. Ik denk van niet.. En door alle gekloot is de kans nu zeer groot dat Alves niet voor 31januari verkocht wordt, tenzij AZ, danwel Alves, danwel Middlesbrough water bij de wijn doet. Want dat SC Heerenveen die 2mln bij gaat leggen, dat zou volslagen belachelijk zijn... Als uit de uitspraak blijkt dat AZ niets verkeerd heeft gedaan mbt het contract met Alves (buiten het onderhandelen/benaderen zonder eerst club op de hoogte te stellen en het laten tekenen van een arbeidsovereenkomst vóórdat er een akkoord tussen clubs is - beide zaken ook in strijd met FIFA-reglementen volgens mij) dan wil ik m'n woorden best terugnemen. Zoals ik het echter nu zie: AZ
Klopt, dat zal moeilijk zijn, maar in het geval van AZ zeker het proberen waard. Ik neem aan dat er meerdere personen aanwezig waren bij het opstellen en het conformeren van Ribeiro.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:45 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Inderdaad met het doel om ondertekend te worden door Ribeiro, maar dat is dus niet gebeurd. Net als dat SC Heerenveen al een keer akkoord was met Dembele (totdat AZ aan kwam kloppen en Dembele liever onder Van Gaal wilde trainen, op zich logisch) en Delorge (totdat Ajax in zicht kwam..., leeft 'ie eigenlijk nog??) om maar eens 2 voorbeelden te noemen. En dan kan er wel een mondeling akkoord zijn, het contract an sich is geen fluit waard, want er ontbreekt een essentiële handtekening en bewijzen is vrijwel onmogelijk..
AZ zal, tenzij ze met bandopnames van het mondeling akkoord aan komen zetten, never nooit niet kunnen bewijzen dat ook Ribeiro akkoord zou gaan. Dan kan ik alleen maar concluderen dat ze geen poot hebben om op te staan en gewoon schandalig (vooral richting SC Heerenveen, want dat staat los van de relatie AZ-Alves) handelen door bijvoorbeeld een club als Middlesbrough brieven te sturen dat 'zij Alves onder contract hebben'...
Er is, zover ik het nu weet, een rechtsgeldig contract, alleen voldoet het niet aan de FIFA eisen, doordat er een handtekening van een gelicenseerd persoon ontbreekt. Met andere woorden, voor de wet heeft hij een contract met AZ, voor de FIFA niet. Als dat het geval is, zal het zeker niet voor de deadline uitgezocht zijn wat hoger staat en ligt de schuld daarin voornamelijk bij Alves c.s.quote:[..]
Vraag is dus of het wel een contract is nu de handtekening van Ribeiro ontbreekt. Ik denk van niet.. En door alle gekloot is de kans nu zeer groot dat Alves niet voor 31januari verkocht wordt, tenzij AZ, danwel Alves, danwel Middlesbrough water bij de wijn doet. Want dat SC Heerenveen die 2mln bij gaat leggen, dat zou volslagen belachelijk zijn... Als uit de uitspraak blijkt dat AZ niets verkeerd heeft gedaan mbt het contract met Alves (buiten het onderhandelen/benaderen zonder eerst club op de hoogte te stellen en het laten tekenen van een arbeidsovereenkomst vóórdat er een akkoord tussen clubs is - beide zaken ook in strijd met FIFA-reglementen volgens mij) dan wil ik m'n woorden best terugnemen. Zoals ik het echter nu zie: AZ
quote:6pm GMT
--------------------------------------------------------------------------------
Alves set to sign for Middlesbrough
Brazilian striker will join pending a work permit hearing
Staff and agencies
Tuesday January 29, 2008
Guardian Unlimited
Alves has scored 45 goals in only 39 appearances for Heerenveen. Photograph: Luc Bosma/AFP/Getty Images
Afonso Alves is set to sign for Middlesbrough tomorrow pending a work permit appeal hearing. The Heerenveen striker is this evening undergoing a medical, and the Teesside club are confident of sealing a £5m deal.
Boro manager Gareth Southgate has already confirmed the club's appeal for a work permit for the 26-year-old Brazilian - the initial application was automatically rejected because Alves has not played in 75% of his country's games over the last two years - will be heard in the next 24 hours.
Article continues
--------------------------------------------------------------------------------
The Teessiders have previously argued successfully for permission to recruit the likes of Alen Boksic and Juninho, but they know too that the process can end in disappointment, as it did when Steve McClaren attempted to land South Africa striker Benni McCarthy.
Alves, who has eight caps and a solitary goal for his country, has scored an astonishing 45 goals in only 39 appearances for Heerenveen, a statistic helped by the seven goals he bagged against Eredivisie rivals Heracles Almelo in a 9-0 win last October.
5 miljoen pond...quote:The Heerenveen striker is this evening undergoing a medical, and the Teesside club are confident of sealing a £5m deal.
Denk een tikfout. Zal wel 15 i.p.v. 5 moeten zijn.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:47 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
5 miljoen pond...
Alleen daardoor al lijkt dit bericht me volslagen ongeloofwaardig, maar afijn.. Of het moet zijn salaris gedurende de contractsperiode zijn..
The soap (still) continues...
was ie in beeld?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:18 schreef sjimz het volgende:
Hij zit bij Middlesbrough op de tribune tegen Wigan vandaag.
quote:Middlesbrough zag een eerste aanvraag voor zo'n vergunning afgewezen worden. Tegen die beslissing gaat Boro in beroep. De reden is voorspelbaar: hij heeft niet genoeg interlands gespeeld. Middlesbrough wil dat de Engelse autoriteiten een uitzondering maken voor de man die bijna Europees topscorer werd. De zaak staat voor woensdag op de rol.
Dat betekent overigens niet dat er een akkoord ligt tussen Middlesbrough en sc Heerenveen. Yme Kuiper stelde eerder al dat er nog geen akkoord is met wat voor club dan ook. Engelse media melden dat er vandaag weer is gesproken tussen beide clubs.
11 miljoenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:08 schreef MaxPower het volgende:
Staat ook uitgebreid op de officiele site van Middlesbrough. Weet iemand wat het vorige transferrecord van Boro is
Maccarone - ¤12.7mquote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:08 schreef MaxPower het volgende:
Staat ook uitgebreid op de officiele site van Middlesbrough. Weet iemand wat het vorige transferrecord van Boro is
Nee hoor, dan zegt AZ: hou 'em dan maar. Dit was het niet waard. En Verbeek gaat Alves *echt* niet meer opstellen. En dan daalt zijn marktwaarde tot de zomer enorm. Dus ik zie nog eerder dat de prijs omlaag gaat dan omhoog, *mocht* AZ echt zo gek zijn om hem over te nemen. Bij AZ krijgt hij een lolly en wordt hem verteld wat een goal is, en dat gaan 'ie gewoon lekker ballen. Dat wil hij namelijk: voetballen en zoveel mogelijk geld. Als het tweede er niet in zit, dan gewoon maar ballen voor toch heel veel miljoen en het beste salaris van AZ.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:19 schreef Chadi het volgende:
Ik hoop voor Heerenveen dat AZ zich terug trekt. Ze hebben totaal geen belang bij dit spelletje. Want hoe je het wendt of keert AZ is verliezer.
Want stel je eens voor dat ze hem winnen. Moeten ze weer met Heerenveen onderhandelen en dan kan je er gif op innemen dat die dan denken krijg de rotschijt maar 20 miljoen ga je neerleggen ook!
Of hij komt naar AZ en hij gaat weer lol trappen zoals nu bij Heerenveenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:25 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nee hoor, dan zegt AZ: hou 'em dan maar. Dit was het niet waard. En Verbeek gaat Alves *echt* niet meer opstellen. En dan daalt zijn marktwaarde tot de zomer enorm. Dus ik zie nog eerder dat de prijs omlaag gaat dan omhoog, *mocht* AZ echt zo gek zijn om hem over te nemen. Bij AZ krijgt hij een lolly en wordt hem verteld wat een goal is, en dat gaan 'ie gewoon lekker ballen. Dat wil hij namelijk: voetballen en zoveel mogelijk geld. Als het tweede er niet in zit, dan gewoon maar ballen voor toch heel veel miljoen en het beste salaris van AZ.
Oe, net Brazillie. En dat slechte onderwijs: slechter dan Alves kan niet.quote:The city has been given the undesirable title thanks to high crime levels, severe drug and health problems, and poor education results.
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:53 schreef Radegast het volgende:
Huisje, boompje, beestje, het is allemaal al geregeld!
Hier gaat hij wonen:
http://www.metro.co.uk/news/article.html?in_article_id=70240&in_page_id=34
quote:The top 20 worst list:
1. Middlesbrough - North East
Als je zorgt dat je voor de deadline ingeschreven staat bij een andere bond van een ander land, en je speelt geen wedstrijd meer voor de club in het land waar je eerst speelde, dan mag je later alsnog switchen als de clubs een akkoord hebben bereikt.quote:Op woensdag 30 januari 2008 00:07 schreef Chadi het volgende:
Trouwens wat is die zogenaamde FIFA regeling dat spelers zoals in dit geval ook na 1 feb mogen verhuizen van voetbal club.
Hopen dat Verbeek hem herkent bij de de trainingquote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:33 schreef Chadi het volgende:
Verbeek stelt hem echt wel op trouwens als ie zou blijven. Hij heeft zich nooit uitgesproken om Alves niet op te stellen omdat dat geen optie is als hij weer aan het werk gaat bij Heerenveen.
Ook weer een beetje overdreven al snap ik je reactie wel. Maar ik denk dat de helft van de transferzaken (en dan ben ik nog voorzichtig) op een niet zo frisse manier gaat en natuurlijk vooral om het geld gaat. Hier is het zo onhandig dat het een soap is geworden maar talloze transfers verlopen op een manier waar veel over te zeggen valt: clubs tegen elkaar uitspelen, je niet aan de afspraken houden, teveel geld vragen enz. enz.quote:Op woensdag 30 januari 2008 07:48 schreef DIGGER het volgende:
Maar gezien de instelling van Alves en z'n kamp wens ik z'n zaakwaarnemers een brute straatroof in Brazilie toe en Alves een kapotte knie of zo. Verdienen dit soort figuren wel met hun belachelijke gedrag.
En eigenlijk zou niemand zo'n voetballer moeten willen.
zeg nooit nooitquote:Op woensdag 30 januari 2008 11:49 schreef jorienvdherik het volgende:
gelukkig zijn laatste verjaardag in nederland
quote:Alves moet bewijs leveren
Spits Afonso Alves moet zelf met bewijsmateriaal komen om zijn spoedarbitragezaak tegen AZ te onderbouwen. Dat betoogt de arbitragecommissie van de KNVB woensdagavond in een schriftelijk tussenvonnis.
De commissie stelt Alves in de gelegenheid bewijs te leveren voor de stelling dat hij op 23 december 2007, bij de ondertekening van de contracten bij AZ, het voorbehoud heeft gemaakt dat deze pas geldig zouden zijn indien ondertekend en goedgekeurd door de heer Ribeiro.
De laatste is de Braziliaanse advocaat van de voetballer, die nog steeds eigendom is van sc Heerenveen en graag naar Middlesbrough wil.
Alves heeft van de arbitragecommissie van de KNVB vier weken de tijd gekregen om het gevraagde bewijs te leveren. Dat kan hij doen via het presenteren van getuigen. De commissie geeft AZ daarna ook nog de gelegenheid om een contra-enquête te houden.
Door dit tussenvonnis van de KNVB lijkt het uitgesloten dat Alves tussentijds vertrekt bij SC Heerenveen. Alle partijen hebben nog tot donderdagavond middernacht de tijd om de zaak onderling te schikken.
RTL Voetbal
Ach, gun dirk zijn pleziertje, uiteindelijk zijn ze bij AZ toch de grootste verliezer van dit al.quote:Op woensdag 30 januari 2008 20:29 schreef MaxPower het volgende:
Er komt morgen wel een oplossing. Middlesbrough heeft al 3 artikelen aan hem gewijd op hun site. Ze kunnen het niet aan hun supporters verkopen om hem niet te halen.
Het enige jammere is dat AZ waarschijnlijk geld overhoudt aan dit circus, en dat was nou net niet de bedoeling.
Idd, we hadden geen scorende spits en we hebben nu nog steeds geen scorende spitsquote:Op woensdag 30 januari 2008 20:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, gun dirk zijn pleziertje, uiteindelijk zijn ze bij AZ toch de grootste verliezer van dit al.
Nee. We staan er sportief prima voor, en zonder Alves draait het beter dan met. Ook zonder die 18 miljoen zit er nog genoeg geld op de bank. Alleen met die 18 miljoen hadden we volgend seizoen wellicht een toptrainer + topspelers kunnen lokken en een gooi doen naar het kampioenschap. Dat moet nu nog even 2/3 seizoenen wachten.quote:Op woensdag 30 januari 2008 20:33 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Idd, we hadden geen scorende spits en we hebben nu nog steeds geen scorende spitsIk denk dat als het niet rondkomt voor de deadline dat Heerenveen toch echt de grootste verliezer is...
Nou, dan verkopen we hem toch lekker in de zomer voor iets minder.quote:Op woensdag 30 januari 2008 20:36 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Nee. We staan er sportief prima voor, en zonder Alves draait het beter dan met. Ook zonder die 18 miljoen zit er nog genoeg geld op de bank. Alleen met die 18 miljoen hadden we volgend seizoen wellicht een toptrainer + topspelers kunnen lokken en een gooi doen naar het kampioenschap. Dat moet nu nog even 2/3 seizoenen wachten.
quote:Transfer Alves lijkt ver weg na tussenvonnis
30/01/2008 21:22
Afonso Alves moet met meer bewijsmateriaal komen om duidelijk te maken, dat hij onder voorbehoud heeft getekend bij AZ. Dat is het tussenvonnis dat de arbitragecommissie van de KNVB woensdag bekendmaakte.
Alves krijgt vier weken de tijd om het bewijsmateriaal te presenteren. De spits zou toen hij op 23 december 2007 zijn handtekening zette, een voorbehoud hebben gemaakt dat zijn zaakwaarnemer én advocaat Ribeiro het document moest goedkeuren. Dat deed Ribeiro niet. Alves moet echter getuigen of ander bewijsmateriaal zien te bemachtigen.
Door dit tussenvonnis lijkt het uitgesloten dat Alves nog deze transferperiode een nieuwe club vindt. Dinsdagavond zat de Braziliaanse international van SC Heerenveen nog op de tribune bij Middlesbrough. Hij heeft tot en met donderdagavond de tijd een nieuwe werkgever te vinden.
Zijn Nederlandse advocaat Pim de Vos blijft desondanks strijdvaardig: 'Op de korte termijn hebben we niets aan dit vonnis, op de lange termijn mogelijk wel', meldde De Vos aan het ANP. 'Stel dat donderdag een transfer uitblijft, dan kan AZ pittige schadeclaims verwachten. Alleen Heerenveen al loopt dan miljoenen mis, en wat te denken van Afonso. Die claims gaan dan echt in de miljoenen lopen.'
quote:Alves moet zelf met bewijs komen
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op woensdag, 30 januari om 20:51
Afonso Alves moet zelf met bewijsmateriaal komen om zijn spoedarbitragezaak tegen AZ te onderbouwen. Dat betoogt de arbitragecommissie van de KNVB woensdagavond in een schriftelijk tussenvonnis.
De arbitragecommissie heeft bepaald dat Alves op 23 december bij AZ een geldig contract heeft getekend. Alves wordt in de gelegenheid gesteld bewijs te leveren dat hij bij de ondertekening van de contracten het voorbehoud heeft gemaakt dat deze pas geldig zouden zijn indien ondertekend en goedgekeurd door de heer Ribeiro.
De laatste is de Braziliaanse advocaat van de aanvaller, die nog steeds eigendom is van SC Heerenveen en graag naar Middlesbrough wil. Overigens wordt nu ook AS Roma in verband gebracht met de topscorer van de Eredivisie van vorig seizoen.
AZ beschouwt de uitspraak van de arbitragecommissie als een overwinning. "Het is een principekwestie voor ons'', liet woordvoerder Klaas Wilting weten aan het ANP. Volgens Wilting geeft het vonnis indirect aan dat Alves niet heeft kunnen aantonen dat AZ niet correct heeft gehandeld in de contractonderhandelingen met de Braziliaanse spits.
"Wij hebben de onderhandelingen keurig gevoerd. De afgelopen weken zijn Toon Gerbrands en Marcel Brands door het slijk gehaald, hun integriteit is in twijfel getrokken. Wij zijn heel gelukkig met deze uitspraak en wij wachten af. Alves is nu aan zet", aldus de zegsman.
Naja. Alves had niet moeten tekenen als hij nog aan het wachten was op een nog lucratiever bod. Als hij had getekend, had hij (of zijn zaakwaarnemers) ballen moeten hebben en door moeten gaan zetten met waar hij op dat moment voor gekozen heeft. Maarja, die malafide zaakwaarnemers moesten natuurlijk nog rondshoppen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:45 schreef MaxPower het volgende:
Denk het niet. Komt morgen vast wel ergens een deal.
Lijkt toch ook weer een lichte hoax te zijn en niet meer dan een tussenpersoon.quote:Op woensdag 30 januari 2008 22:22 schreef MaxPower het volgende:
AS Roma! Dat zou geweldig zijn, dan zie ik hem begin maart gelijk weer in actie
Heeft teletekst zich op de laatste dag van de transferperiode nog beet laten nemen?quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Lijkt toch ook weer een lichte hoax te zijn en niet meer dan een tussenpersoon.
Humberto Tan relativeerde het bericht in ieder gevquote:Op donderdag 31 januari 2008 00:02 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Heeft teletekst zich op de laatste dag van de transferperiode nog beet laten nemen?
Een verkeerde voorstelling van zaken: de zaakwaarnemer van Alves heeft bij ondertekening de verklarende woorden van Marcel Brands vertaald. Hij voelde het geld al in zijn zak zitten.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:51 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Naja. Alves had niet moeten tekenen als hij nog aan het wachten was op een nog lucratiever bod. Als hij had getekend, had hij (of zijn zaakwaarnemers) ballen moeten hebben en door moeten gaan zetten met waar hij op dat moment voor gekozen heeft. Maarja, die malafide zaakwaarnemers moesten natuurlijk nog rondshoppen.![]()
Heerenveen mag zeggen of de club de speler mag benaderen en Heerenveen wist snel na die 5 dagen termijn wat wél te doen.quote:En na beet gekregen te hebben bij Boro, meteen Heerenveen opgebeld van 'niet tekenen, niet tekenen' etc. waardoor we in deze toestand zijn gekomen.
Maar voor iemand als Alves genoeg om zo'n hoofd weer op hol te brengen, Roma is immers wel even een stukje meer club, stad etc. dan Middlesbrough. Eigenlijk zou elke club ter wereld zich voor hem moeten melden, dan kan ie direct door na het gesticht, nadat ie eerst een contract of 20 heeft getekend.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Lijkt toch ook weer een lichte hoax te zijn en niet meer dan een tussenpersoon.
Ja, laten we dat doen met z'n allen. Dan zijn we wel heel erg stoer zeg...quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:28 schreef jorienvdherik het volgende:
hoop het, en dan elke week keihard fluiten
Gequote van een ander forum...quote:http://forum.comeonboro.com/index.php?topic=21332.50
Afonso Alves has been granted a work permit and will now presumably sign for Middlesbrough Football Club today.
Vanmiddag is besloten dat Afonso Alves een werkvergunning krijgt in Engeland, dus dat probleem is opgelost!
Niveau Alves ja.quote:Op donderdag 31 januari 2008 18:54 schreef Grulez het volgende:
tik-tak-tik-tak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |