abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 28 januari 2008 @ 12:57:23 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_56360244
Ik weet of er een topic al over is
Maar, is er al een topic over lekkere maaltijden voor je alleen ?
Ik ben op mezelf gaan wonen en ken wel wat puike tips gebruiken
Dus, zet het hier neer !

Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  maandag 28 januari 2008 @ 13:04:01 #2
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_56360368
Hendig! Ik bak wel eens van die maaltijden maar dat is altijd voor 2 tot 3 personen, bak en eet het dan, de rest vries ik in, meestal 1 portie.

Maar ben benieuwd naar de 1persoons maaltijden.
  maandag 28 januari 2008 @ 13:07:41 #3
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_56360452
1 persoonsmaaltijden maken is niet handig. Het is goedkoper en handiger als je meteen voor 2 kookt en de helft invriest. Scheelt je weer een dag afwas en het is makkelijk als je eens wat later thuis bent.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_56360527
Ja, en niet lekker. Bijvoorbeeld rijst van gister uit de magnetron, blegh.
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
  maandag 28 januari 2008 @ 13:14:09 #5
82589 S-Two
barba macacu
pi_56360613
Als ik alleen eet gooi ik altijd een pizzaatje in de oven of pak ik zo'n aardappelschotel van Aviko, vooral die Zwitserse is lekker en prima in je eentje op te krijgen.

Verder tvp.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  maandag 28 januari 2008 @ 13:15:37 #6
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_56360642
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:10 schreef KhaZ het volgende:
Dat is gewoon dom. Gooi het in de koekenpan.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_56360713
Ik heb maar een heel klein vriesvakje dus dat is niet echt van toepassing.. derhalve, TVP
Hajeto!
  maandag 28 januari 2008 @ 13:20:56 #8
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_56360745
Trouwens..je kunt gewoon een recept nemen en dan de hoeveelheden aanpassen naar 1 persoon. Dat kan heel soms een beetje puzzelen zijn maar moet geen problemen opleveren.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_56360846
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:20 schreef Nembrionic het volgende:
Trouwens..je kunt gewoon een recept nemen en dan de hoeveelheden aanpassen naar 1 persoon. Dat kan heel soms een beetje puzzelen zijn maar moet geen problemen opleveren.
Probleem is dat de verpakkingen meestal meer bevatten dan wat je nodig hebt voor 1 persoon. Dus dan zit je nog met ingredienten die overblijven enzo. Als je aan het begin van de week een menu voor alle dagen bedenkt kun je het zo doen dat je die ingredienten de volgende dag nog gebruikt voor een ander gerecht. Maar toen ik student was deed ik eigenlijk iedere dag boodschappen voor die dag.. Dan is het wel een dure grap.
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_56360926
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:26 schreef SlaggY het volgende:

[..]

Probleem is dat de verpakkingen meestal meer bevatten dan wat je nodig hebt voor 1 persoon. Dus dan zit je nog met ingredienten die overblijven enzo. Als je aan het begin van de week een menu voor alle dagen bedenkt kun je het zo doen dat je die ingredienten de volgende dag nog gebruikt voor een ander gerecht. Maar toen ik student was deed ik eigenlijk iedere dag boodschappen voor die dag.. Dan is het wel een dure grap.
Wat je niet op de dag zelf gebruikt kan je invriezen, zo heb ik nog 3 pakjes bonen (gewassen enz) in de vriezer liggen, klaar voor gebruik .
  maandag 28 januari 2008 @ 14:07:43 #11
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_56361745
Gerechten die je klaar maakt bv, pasta's /stampotten enzo kun je prima 2 dagen later ook eten, dus dan kun je toch afwisselen en heb je alvast wat klaar staan
Heb je een vriezertje paultjuhhh? Kun je daar ook het nodige kwijt.
Groentemixen de ene dag verwerken in wokken.. en wat je overhoud kan je de volgende dag bv. weer nasi van maken ofzo of gooi het door een omeletje.
Zo beetje aanrommelen en loont het wel om gewoon normaal te koken.. maar dan heb je voor 2x en dus meer tijd over uiteindelijk
Nja misschien kun je er wat mee.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_56363461
1. stukje kip, zakje roerboekgroentes, wat chinese mie/noodels (hoeft maar 2 min te koken) en dan wat chilisaus/sojasaus erbij, of woksaus uit een flesje, appie en conimex hebben verschillende smaken. Is in 10 minuutjes klaar!

2. blokje (diepvries) zalm in stukjes snijden, bosui in ringetjes snijden, zalmkruiden op de vis strooien/verse dille erop doen, vis bakken, paar lepels crème fraiche erbij, 1 á 2 lepels kruidenkaas erbij en dan de bosui, daarbij tagliatelle
pi_56364701
ongeveer álles kan voor 1 persoon gemaakt worden, maar handig is wel als je een vriezer hebt, zodat je vlees in porties kan invriezen als ze bjivoorbeeld in de aanbieding zijn..

Kipfilet per stuk invriezen, gehakt per 150 gram ofzo..

en groente voor een week halen en per maaltijd bedenken wat je erin wilt en dat snijden

rijst een halve mok voor één persoon ongeveer, pasta 3 handjes.. etc.

ervaring leert hoeveel groente je nodig hebt, etc. maar het fijnste is een vriezer
Ja doei.
pi_56364901
Ik kook ook redelijk vaak voor mezelf alleen (nou ja, ook voor mijn vijfjarige dochter maar die eet mini-porties) en dat gaat eigenlijk best goed. In die weken dat ik dus maar voor 1,5 persoon kook heb ik standaard de volgende groentes in huis: courgette, champignons en paprika. Daar kun je veel kanten mee op, en een halve courgette of een halve paprika kun je makkelijk schoongemaakt in een alufolie bewaren in de koelkast.

Voorbeelden: nasi, pastagerecht, ristotto, boerenomelet, gegrilde groentes, wokken etc. etc.
Pasta, aardappels en rijst kun je natuurijk makkelijk afwegen per portie.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  maandag 28 januari 2008 @ 16:50:43 #15
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_56365002
quote:
Op maandag 28 januari 2008 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
ongeveer álles kan voor 1 persoon gemaakt worden, maar handig is wel als je een vriezer hebt, zodat je vlees in porties kan invriezen als ze bjivoorbeeld in de aanbieding zijn..

Kipfilet per stuk invriezen, gehakt per 150 gram ofzo..

en groente voor een week halen en per maaltijd bedenken wat je erin wilt en dat snijden

rijst een halve mok voor één persoon ongeveer, pasta 3 handjes.. etc.

ervaring leert hoeveel groente je nodig hebt, etc. maar het fijnste is een vriezer
nou, álles zou ik niet willen zeggen....
stamppot maken voor 1 persoon is gewoon niet lekker
evenals erwtensoep of stoofpotjes

en het blijft erg jammer dat groenten vaak zo verpakt zijn dat ik er 3 dagen van kan eten, daar geen zin in heb omdat het wel erg saai wordt en ik de helft weg kan gooien.

ik vries overigens wel veel in
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  maandag 28 januari 2008 @ 16:59:27 #16
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56365193
Omeletjes
Zo klaar en je kan er alles in mikken wat je maar wil
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_56367626
quote:
Op maandag 28 januari 2008 16:50 schreef Muck het volgende:

[..]

stamppot maken voor 1 persoon is gewoon niet lekker
evenals erwtensoep of stoofpotjes

en het blijft erg jammer dat groenten vaak zo verpakt zijn dat ik er 3 dagen van kan eten, daar geen zin in heb omdat het wel erg saai wordt en ik de helft weg kan gooien.

ik vries overigens wel veel in
Uh, ik weet niet wat jij dan verkeerd doet, maar stamppot voor een persoon is prima. Maak dan geen andijvie, dan zit je met een restje waar je niets mee kunt (verlept snel), maar bijv. spinazie of peen lukt prima voor een persoon. En anders kun je altijd nog grotere porties maken en invriezen.
Een halve zak spinazie kan dan bijvoorbeeld door een curry of een pastagerecht, een overgebleven stuk peen zou ik zo opknabbelen...

Als ik stoofvlees maak, zorg ik dat ik standaard twee eenpersoonspories overheb, en die vries ik dan in. Lekker
Maaltijdsoepen idem trouwens.

Toen ik veel voor mezelf alleen kookte, maakte ik vaak simpele pasta met gebakken groentes Bijvoorbeeld rode ui, cherrytomaatjes en olijven. Heerlijk, met wat kruiden erbij.

Of je maakt een grotere portie en neemt de volgende dag het kliekje mee naar je werk als lunch. Doe ik heel vaak
  maandag 28 januari 2008 @ 18:58:32 #18
112545 Muck
pi_56367748
quote:
Op maandag 28 januari 2008 18:53 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Uh, ik weet niet wat jij dan verkeerd doet, maar stamppot voor een persoon is prima. Maak dan geen andijvie, dan zit je met een restje waar je niets mee kunt (verlept snel), maar bijv. spinazie of peen lukt prima voor een persoon. En anders kun je altijd nog grotere porties maken en invriezen.
Een halve zak spinazie kan dan bijvoorbeeld door een curry of een pastagerecht, een overgebleven stuk peen zou ik zo opknabbelen...
geen idee wat ik verkeerd doe...
als ik boerenkool maak voor het hele gezin (als ik een weekendje bij mijn ouders ben bijvoorbeeld) gaat het prima, maar als ik het voor mij alleen maak lijkt het nergens naar
quote:
Als ik stoofvlees maak, zorg ik dat ik standaard twee eenpersoonspories overheb, en die vries ik dan in. Lekker
Maaltijdsoepen idem trouwens.
ik bedoelde dat daar geen eenpersoonsporite van te maken is, meer maken en invriezen is wat ik ook doe
quote:
Toen ik veel voor mezelf alleen kookte, maakte ik vaak simpele pasta met gebakken groentes Bijvoorbeeld rode ui, cherrytomaatjes en olijven. Heerlijk, met wat kruiden erbij.
dat doe ik ook
en als er groentes overblijven maak ik daar de volgende dag wel weer wat leuks mee
quote:
Of je maakt een grotere portie en neemt de volgende dag het kliekje mee naar je werk als lunch. Doe ik heel vaak
ik studeer nog en kan moeilijk iets te eten meenemen naar school
maar als ik een baan zou hebben, zou ik dat ook doen
  maandag 28 januari 2008 @ 19:07:30 #19
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_56367947
Pilaf

1 enkele kipfilet
half klein blikje tomatenpuree
1 ui
klein blik perzikken
ketjap
tl sambal

Alles klein snijden uiteraard.

rijst erbij en smullen maar.

[ Bericht 10% gewijzigd door Curiosity op 28-01-2008 20:48:10 ]
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_56368168
@Muck, ik studeer ook nog hoor, maar bij ons op de afdeling hebben ze sinds kort een magnetron I-de-aal!

Curiosity, kip met rijst en een prutje is idd prima voor een persoon, mits je wat basics als sojasaus e.d. in huis hebt.
pi_56368227
Blikje tonijn, wat soepgroente, pasta, pastasaus

Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 28 januari 2008 @ 19:18:49 #22
112545 Muck
pi_56368247
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:15 schreef ColdFeet het volgende:
@Muck, ik studeer ook nog hoor, maar bij ons op de afdeling hebben ze sinds kort een magnetron I-de-aal!
damn dat wil ik ook
quote:
Curiosity, kip met rijst en een prutje is idd prima voor een persoon, mits je wat basics als sojasaus e.d. in huis hebt.
zeker ideaal
ook als je aan het einde van je geld nog een stuk maand over hebt kun je dan vaak nog hele lekkere dingen fabriceren
  maandag 28 januari 2008 @ 19:45:26 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56368860
Een persoonsmaaltijden zijn hier meestal ingevroren porties als we weer een keer iets te veel gemaakt hebben.

Of wat er overblijft als ik onverwacht niet thuis eet
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_56369974
Hoop voor jouw dat die foto niet gemaakt is in je nieuwe woning.

Ik kook graag en ook gevarieerd, maar denk als ik alleen was dat ik er niet snel aan zou beginnen.(Dan zouden er veel kant en klare maaltijden bij mij op tafel staan)
pi_56370056
quote:
Op maandag 28 januari 2008 16:50 schreef Muck het volgende:

[..]

ik zei dan ook
quote:
ongeveer álles kun je...
Ja doei.
  maandag 28 januari 2008 @ 20:56:27 #26
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_56370562
Mijn man heeft regelmatig avonddienst, en dan eet ik alleen, maar ik wil wel lekker eten.
Wat ik ook regelmatig doe is;

blikje tonijn laten uitlekken en verdelen over een diep bord
wat cherrytomaatjes in half
olijven
rode ui in halve ringen ( naar smaak)
2 hard gekookte eitjes
peper en zout
scheut goede olijfolie

lekker stokbroodje erbij.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  maandag 28 januari 2008 @ 20:58:46 #27
112545 Muck
pi_56370621
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik zei dan ook
[..]

I know
wilde alleen even voorveelden geven van dingen die dan weer niet lekker zijn in je eentje

ik heb vanavond coucous gemaakt, dat is ook prima te doen voor 1 persoon
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 28 januari 2008 @ 22:20:00 #28
80791 crew  Paul
pi_56372611
@ misshobje ja ik heb een grote vriezer dus da tkomt goed
Ik heb vandaag aardappelen met spinazie en hamburgert gegeten hihi
thx voor de tips
  dinsdag 29 januari 2008 @ 00:17:53 #29
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_56375621
Kip in kerrie/gembersaus

Kipfilet in blokjes (evt. een beetje kerrie erover strooien)
Poeder voor kerriesaus (ik neem meestal die van Knorr)
125ml Creme fraiche
Stemgember op sap
Rijst

Kook de rijst

Kip in een hapjespan bakken op hoog vuur aanbraden,
als de kip een mooi kleurtje heeft het vuur zacht zetten.
Creme fraiche erbij doen en een half zakje kerriesaus,
dan pers je er 1 of 2 bolletjes gember door, evt kan je er ook een beetje sap bij doen (eetlepel ofzo)
even roeren en je hoeft het alleen nog even samen met de rijst op een bord te doen.

Opzich heb je voor 1 persoon misschien wat veel saus, maar je kan dit recept heel makkelijk voor meer personen maken, gewoon meer kip er in doen, normaal maak ik het altijd met 2 kipfilets.
Je kan er ook nog een rood paprikaatje in doen mocht je wat meer vitaminen en kleur willen.
pi_56375708
Aardappeltjes in stukjes snijden..2 tomaten in stukjes snijden. In een ovenschotel doen met wat tenen knoflook. Gorgonzola erover. 20 minuten in de oven en klaar. En dat kun je eigenlijk met alles doen.
Stukje vis. Wat ui, blikje tomatenpuree en aardappelpuree. En je hebt een heerlijke ovenschotel. Oh kruiden naar smaak toevoegen.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 00:25:40 #31
3185 Adelante
To let it go now
pi_56375739
waar heb je die paddestoelen van de OP foto geplukt?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_56380277
Zien eruit als oesterzwammen... te koop bij oa de AH?
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 29 januari 2008 @ 11:03:41 #33
80791 crew  Paul
pi_56380661
Dat plaatje van de OP is gewoon een algemeen plaatje
  Moderator dinsdag 29 januari 2008 @ 11:51:01 #34
9859 crew  Karina
Woman
pi_56381809
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:58 schreef Muck het volgende:

[..]

I know
wilde alleen even voorveelden geven van dingen die dan weer niet lekker zijn in je eentje

ik heb vanavond coucous gemaakt, dat is ook prima te doen voor 1 persoon
Hoe heb je de couscous klaargemaakt? Ik heb ook nog een half pak liggen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_56401022
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:20 schreef Nembrionic het volgende:
Eh, ik vind het vaak wel lastig asl je van die recepten hebt voor zes personen waar 1 rode peper, 2 kruidnagels, een teentje knoflook en sap van een halve meloen in moeten. Soms werkt delen niet zo goed dus. Dan moet je wel weer heel erg gaan improviseren en dat lukt me niet altijd.

Ik maak dus zelf wel dingen voor meerdere keren, als het even kan. Verder houd ik het bij simpele Hollandse kost, dan zit je tenminste niet met 12 verschillende kruiden en zo. Of dat je allerlei potjes open moet gaan draaien voor een theelepeltje van het een of ander. Dus dan gewoon aardappels/rijst, groente en een makkelijk stukje vlees (tartaartje, biefstuk, kipfilet).
Sanity is (not) statistical
  woensdag 30 januari 2008 @ 01:56:12 #36
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_56401601
Als het een recept is voor 4 personen dan kan je ook minder vlees en groenten nemen, dan hou je bijvoorbeeld voor de saus gewoon de normale maten aan.
Dan heb je wel veel teveel saus, maar het is minder erg om dat in de vuilnisbak te kieperen dan een halve maaltijd.
  woensdag 30 januari 2008 @ 02:01:57 #37
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_56401633
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:10 schreef KhaZ het volgende:
Rijst moet je opbakken man
pi_56471197
Chicken tonight maken. Easy en 1persoons.

Pasta lukt altijd..

Maaltijdsalades zelf inelkaar gooien met kip/paprika/uien/aardappeltjes etc...

Unox worsten en broodjes

etc etc etc.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 00:39:11 #39
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_56472114
Als ik ff snel wat voor mezelf moet maken wordt het bijna standaard scrambled eggs, dus spek + ui + knoflook ff in de pan, paar eitjes erbij en blijven roeren. Op brood met kaas. Meeste zullen het wel kennen maar goed.
Blijft lekker
It's okay to be white
pi_56472389
Je kan altijd pasta/zalm/roomsaus/kappertjes maken, want je kunt het op voorraad hebben.
Gerookte zalm bewaar je in de vriezer. Pakjes kookroom zijn lang houdbaar buiten de koeling. Een potje kappertjes is heel erg lang houdbaar. De saus maak je door de kookroom op te warmen op het vuur, zalm ontdooien en in snippers erbij doen, worden gaar in de saus. Op smaak maken met peper, zout. Over de pasta gooien en kappers erbij.
pi_56474912
Of wat ik ook wel eens doe: een tartaartje verkruimelen en even opbakken (als gehakt, maar dan niet te lang doorbakken want dan wordt het droog). Even uit de pan halen en in diezelfde pan wat groentes bakken (bijvoorbeeld champignons, ui, paprika. Of een handje uit een zak diepvriesgroenten). Dan het vlees er weer bij en een kuipje kruidenroomkaas er door smelten.

Lekker op een salade, lekker met rijst, lekker met pasta, lekker met aardappels!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  maandag 4 februari 2008 @ 14:08:23 #42
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_56525655
Ik eet eigenlijk altijd alleen en kook maar voor 1 dag.
Rijst, pasta, couscous en risotto (ja weet ik, eigenlijk ook rijst) kan je makkelijk voor 1 persoon koken. Ik heb in de vriezer zakken met gemengde diepvriesgroentes, diepvries spinazie in deelblokjes en potjes groenten in de kast. Keuze genoeg dus. Aan verse groenten heb ik vaak champignons, paprika, courgette en lente-ui in huis.
Met bovenstaande ingrediënten en een pakje monchou, een karton gezeefde tomaten, potjes pesto en een paar flessen met woksauzen lukt het me toch iedere dag weer iets lekkers op tafel te zetten!

Zo moeilijk is het dus eigenlijk niet...
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 4 februari 2008 @ 19:07:09 #43
80791 crew  Paul
pi_56531542
quote:
Op maandag 4 februari 2008 14:08 schreef Lips het volgende:
Ik eet eigenlijk altijd alleen en kook maar voor 1 dag.
Rijst, pasta, couscous en risotto (ja weet ik, eigenlijk ook rijst) kan je makkelijk voor 1 persoon koken. Ik heb in de vriezer zakken met gemengde diepvriesgroentes, diepvries spinazie in deelblokjes en potjes groenten in de kast. Keuze genoeg dus. Aan verse groenten heb ik vaak champignons, paprika, courgette en lente-ui in huis.
Met bovenstaande ingrediënten en een pakje monchou, een karton gezeefde tomaten, potjes pesto en een paar flessen met woksauzen lukt het me toch iedere dag weer iets lekkers op tafel te zetten!

Zo moeilijk is het dus eigenlijk niet...
Ja maar jij bent een vrouw
  maandag 4 februari 2008 @ 20:13:02 #44
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_56533010
quote:
Op maandag 4 februari 2008 19:07 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Oh is dat het
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  maandag 4 februari 2008 @ 21:29:57 #45
3185 Adelante
To let it go now
pi_56534784
quote:
Op maandag 4 februari 2008 19:07 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

die eten altijd voor twee?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')