Dat is gewoon dom. Gooi het in de koekenpan.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:10 schreef KhaZ het volgende:
Ja, en niet lekker. Bijvoorbeeld rijst van gister uit de magnetron, blegh.
Probleem is dat de verpakkingen meestal meer bevatten dan wat je nodig hebt voor 1 persoon. Dus dan zit je nog met ingredienten die overblijven enzo. Als je aan het begin van de week een menu voor alle dagen bedenkt kun je het zo doen dat je die ingredienten de volgende dag nog gebruikt voor een ander gerecht. Maar toen ik student was deed ik eigenlijk iedere dag boodschappen voor die dag.. Dan is het wel een dure grap.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:20 schreef Nembrionic het volgende:
Trouwens..je kunt gewoon een recept nemen en dan de hoeveelheden aanpassen naar 1 persoon. Dat kan heel soms een beetje puzzelen zijn maar moet geen problemen opleveren.
Wat je niet op de dag zelf gebruikt kan je invriezen, zo heb ik nog 3 pakjes bonen (gewassen enz) in de vriezer liggen, klaar voor gebruikquote:Op maandag 28 januari 2008 13:26 schreef SlaggY het volgende:
[..]
Probleem is dat de verpakkingen meestal meer bevatten dan wat je nodig hebt voor 1 persoon. Dus dan zit je nog met ingredienten die overblijven enzo. Als je aan het begin van de week een menu voor alle dagen bedenkt kun je het zo doen dat je die ingredienten de volgende dag nog gebruikt voor een ander gerecht. Maar toen ik student was deed ik eigenlijk iedere dag boodschappen voor die dag.. Dan is het wel een dure grap.
nou, álles zou ik niet willen zeggen....quote:Op maandag 28 januari 2008 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
ongeveer álles kan voor 1 persoon gemaakt worden, maar handig is wel als je een vriezer hebt, zodat je vlees in porties kan invriezen als ze bjivoorbeeld in de aanbieding zijn..
Kipfilet per stuk invriezen, gehakt per 150 gram ofzo..
en groente voor een week halen en per maaltijd bedenken wat je erin wilt en dat snijden![]()
rijst een halve mok voor één persoon ongeveer, pasta 3 handjes.. etc.
ervaring leert hoeveel groente je nodig hebt, etc. maar het fijnste is een vriezer
Uh, ik weet niet wat jij dan verkeerd doet, maar stamppot voor een persoon is prima. Maak dan geen andijvie, dan zit je met een restje waar je niets mee kunt (verlept snel), maar bijv. spinazie of peen lukt prima voor een persoon. En anders kun je altijd nog grotere porties maken en invriezen.quote:Op maandag 28 januari 2008 16:50 schreef Muck het volgende:
[..]
nou, álles zou ik niet willen zeggen....
stamppot maken voor 1 persoon is gewoon niet lekker
evenals erwtensoep of stoofpotjes
en het blijft erg jammer dat groenten vaak zo verpakt zijn dat ik er 3 dagen van kan eten, daar geen zin in heb omdat het wel erg saai wordt en ik de helft weg kan gooien.
ik vries overigens wel veel in
geen idee wat ik verkeerd doe...quote:Op maandag 28 januari 2008 18:53 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Uh, ik weet niet wat jij dan verkeerd doet, maar stamppot voor een persoon is prima. Maak dan geen andijvie, dan zit je met een restje waar je niets mee kunt (verlept snel), maar bijv. spinazie of peen lukt prima voor een persoon. En anders kun je altijd nog grotere porties maken en invriezen.
Een halve zak spinazie kan dan bijvoorbeeld door een curry of een pastagerecht, een overgebleven stuk peen zou ik zo opknabbelen...
ik bedoelde dat daar geen eenpersoonsporite van te maken is, meer maken en invriezen is wat ik ook doequote:Als ik stoofvlees maak, zorg ik dat ik standaard twee eenpersoonspories overheb, en die vries ik dan in. Lekker![]()
Maaltijdsoepen idem trouwens.
dat doe ik ookquote:Toen ik veel voor mezelf alleen kookte, maakte ik vaak simpele pasta met gebakken groentesBijvoorbeeld rode ui, cherrytomaatjes en olijven. Heerlijk, met wat kruiden erbij.
ik studeer nog en kan moeilijk iets te eten meenemen naar schoolquote:Of je maakt een grotere portie en neemt de volgende dag het kliekje mee naar je werk als lunch. Doe ik heel vaak
damn dat wil ik ookquote:Op maandag 28 januari 2008 19:15 schreef ColdFeet het volgende:
@Muck, ik studeer ook nog hoor, maar bij ons op de afdeling hebben ze sinds kort een magnetronI-de-aal!
zeker ideaalquote:Curiosity, kip met rijst en een prutje is idd prima voor een persoon, mits je wat basics als sojasaus e.d. in huis hebt.
ik zei dan ookquote:Op maandag 28 januari 2008 16:50 schreef Muck het volgende:
[..]
nou, álles zou ik niet willen zeggen....
quote:ongeveer álles kun je...
I knowquote:
Hoe heb je de couscous klaargemaakt? Ik heb ook nog een half pak liggen.quote:Op maandag 28 januari 2008 20:58 schreef Muck het volgende:
[..]
I know
wilde alleen even voorveelden geven van dingen die dan weer niet lekker zijn in je eentje
ik heb vanavond coucous gemaakt, dat is ook prima te doen voor 1 persoon
Eh, ik vind het vaak wel lastig asl je van die recepten hebt voor zes personen waar 1 rode peper, 2 kruidnagels, een teentje knoflook en sap van een halve meloen in moeten. Soms werkt delen niet zo goed dus. Dan moet je wel weer heel erg gaan improviseren en dat lukt me niet altijd.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:20 schreef Nembrionic het volgende:
Trouwens..je kunt gewoon een recept nemen en dan de hoeveelheden aanpassen naar 1 persoon. Dat kan heel soms een beetje puzzelen zijn maar moet geen problemen opleveren.
Rijst moet je opbakken manquote:Op maandag 28 januari 2008 13:10 schreef KhaZ het volgende:
Ja, en niet lekker. Bijvoorbeeld rijst van gister uit de magnetron, blegh.
Ja maar jij bent een vrouwquote:Op maandag 4 februari 2008 14:08 schreef Lips het volgende:
Ik eet eigenlijk altijd alleen en kook maar voor 1 dag.
Rijst, pasta, couscous en risotto (ja weet ik, eigenlijk ook rijst) kan je makkelijk voor 1 persoon koken. Ik heb in de vriezer zakken met gemengde diepvriesgroentes, diepvries spinazie in deelblokjes en potjes groenten in de kast. Keuze genoeg dus. Aan verse groenten heb ik vaak champignons, paprika, courgette en lente-ui in huis.
Met bovenstaande ingrediënten en een pakje monchou, een karton gezeefde tomaten, potjes pesto en een paar flessen met woksauzen lukt het me toch iedere dag weer iets lekkers op tafel te zetten!
Zo moeilijk is het dus eigenlijk niet...
Oh is dat hetquote:
die eten altijd voor twee?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |