Ik ookquote:Op maandag 28 januari 2008 14:12 schreef MaxC het volgende:
Dat vind ik ook zo prachtig aan de Kuip, als de tegenstander scoort lig ik altijd dubbel om die gezichten van de supporters
Dat doet onze medische staf welquote:Op maandag 28 januari 2008 14:13 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Enige dat er kan gebeuren is dat hij de complete selectie de ziekenboeg inschopt op training
Ok, dan nog is er denk ik (hoop ik) geen Ajacied met een tatto van van Praag . . .quote:Op maandag 28 januari 2008 14:13 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
vd Herik heeft die club uit de ravijn gehaald terwijl Jaakke ons richting het ravijn helpt. Klein nuanceverschil waarbij hij niet rekening heeft gehouden.
Nee, jullie medische staf zorgt ervoor dat ze in de ziekenboeg blijvenquote:
De rest komt gewoon komend seizoen, de doorgestreepte kandidaten zijn onhaalbaar.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:01 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Wel in een sexy Ajax shirt![]()
![]()
Defour, Modric, Engelaar, Ivanovic, Seedorf, Ambrabat, Meeuwis, Boulahrouz, Boussouffa etc.., zo maar wat namen die in verband met Ajax zijn gebracht de afgelopen maanden en wie hebben we uiteindelijk: Kuffour en Lindgren![]()
![]()
![]()
KAMPIOENEN
Dus Defour, Meeuwis, Engelaar én Boussouffa komen?quote:Op maandag 28 januari 2008 14:23 schreef Longmen het volgende:
[..]
De rest komt gewoon komend seizoen, de doorgestreepte kandidaten zijn onhaalbaar.
Ja die komen allemaal!quote:Op maandag 28 januari 2008 14:25 schreef Blight het volgende:
[..]
Dus Defour, Meeuwis, Engelaar én Boussouffa komen?.
Ik heb Jaap op mijn linkerkuit en Michael op mijn rechterquote:Op maandag 28 januari 2008 14:21 schreef Robar het volgende:
[..]
Ok, dan nog is er denk ik (hoop ik) geen Ajacied met een tatto van van Praag . . .
Of wil je ons hier iets mee vertellen?
Oja, zo was het.. Geweldig toen!quote:Op maandag 28 januari 2008 11:09 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
We hebben nog nooit tegen Roda in de plee-offs gespeeld. Die omhaal was in de laatste minuut van de blessuretijd van de halve finale van de beker. Daarna kwam er verlenging en wonnen we uiteindelijk met 4-1
en ik heb Jurgen Colin op mn ballen en Delorge op mn rechter bil.quote:Op maandag 28 januari 2008 14:28 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
Ik heb Jaap op mijn linkerkuit en Michael op mijn rechter
quote:Op maandag 28 januari 2008 14:33 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Woensdag voor de wedstrijd tegen psv een optreden van Osdorp Posse.
Origineel Amsterdams
die kop ook daarnaquote:Op maandag 28 januari 2008 14:38 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=a52yq2V3ceo
Kippenvel
Wat ik me nou altijd afvraag bij het zien van dat doelpunt is of David Endt en die ballenjongen elkaar in de armen vliegen achter het goal. Ze rennen vol op elkaar af en kunnen bijna niet om elkaar heenquote:Op maandag 28 januari 2008 14:38 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Kippenvel
Legendarisch moment ditquote:Op maandag 28 januari 2008 14:43 schreef toma het volgende:
[..]
die kop ook daarna![]()
http://nl.youtube.com/watch?v=ca1GssEsDMw&feature=related
Delorge?quote:Op maandag 28 januari 2008 14:35 schreef toma het volgende:
[..]
en ik heb Jurgen Colin op mn ballen en Delorge op mn rechter bil.
Briljant jaquote:Op maandag 28 januari 2008 14:43 schreef toma het volgende:
[..]
die kop ook daarna![]()
Wie is Delorge?quote:Op maandag 28 januari 2008 14:50 schreef toma het volgende:
[..]
Als ik dan verkracht wordt door 3 negers van 2 meter lang hebben ze meteen geen zin meer
Whehe daar was ik ook bij!quote:Op maandag 28 januari 2008 14:38 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Kippenvel
Die is net als VdWiel overledenquote:
Serieus?quote:Op maandag 28 januari 2008 14:58 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Onder vak 410, naast zo'n vak vol met van die Roda supporters die moesten worden verwijderd door de ME omdat ze vanalles op hun hasses kregen van boven
Hehe nicequote:Op maandag 28 januari 2008 14:33 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Woensdag voor de wedstrijd tegen psv een optreden van Osdorp Posse.
Origineel Amsterdams
quote:Johan Cruijff: kritiek op Ajax
Johan Cruijff heeft in de Telegraaf aangegeven dat hij niet blij is met de situatie bij Ajax. De oud-Ajacied annex voetbalorakel heeft vooral weinig goede woorden over voor het aankoopbeleid van de Amsterdamse club. "Dat gat wordt intussen gedicht door allemaal spelers van boven de dertig te halen", vervolgt Cruijff. "Een paar is natuurlijk geen probleem, maar van de
huidige situatie word ik niet bepaald vrolijk." Cruijff bedandrukt in z'n column (niet voor het eerst) het belang van een goede jeugdopleiding.
Tsja... tegenwoordig kun je natuurlijk als talent dat naar Ajax wil, net zo makkelijk naar FC Groningen kunnen gaan, dan kom je ook vanzelf in Amsterdam terecht.
Haha inderdaadquote:Op maandag 28 januari 2008 14:46 schreef jna het volgende:
Wat ik me nou altijd afvraag bij het zien van dat doelpunt is of David Endt en die ballenjongen elkaar in de armen vliegen achter het goal. Ze rennen vol op elkaar af en kunnen bijna niet om elkaar heen
HEERLIJKquote:Op maandag 28 januari 2008 14:43 schreef toma het volgende:
[..]
die kop ook daarna![]()
Ik hoorde het jaquote:Op maandag 28 januari 2008 15:35 schreef PizzaSalami het volgende:
Gisteren toch heel Gelderland gezien, zo zie je nog iets van Nederland.
Zo bijzonder is het hier niet hoorquote:Op maandag 28 januari 2008 15:35 schreef PizzaSalami het volgende:
Gisteren toch heel Gelderland gezien, zo zie je nog iets van Nederland.
Schijtstank daar johquote:Op maandag 28 januari 2008 15:43 schreef Houniet het volgende:
[..]
Zo bijzonder is het hier niet hoor.
Ben je sarcastisch of moet ik het gaan vertellen?quote:
Duitserquote:
Open deuren, maar zo irritant waar.quote:Ajax mist de slag op de transfermarkt
28 januari 2008
Bij geen club in de wereld werden zo veel goede voetballers geboren als bij Ajax. De vermaarde jeugdopleiding is nog steeds de kurk waarop de Amsterdamse vereniging drijft. De club boekt echter weinig aansprekende resultaten meer. Vooral de technisch directeur en de scouts liggen onder vuur.
Martin van Geel is sinds 2005 verantwoordelijk voor het technische beleid van de 29-voudig kampioen. Hij verdiende zijn huidige baan met goede prestaties bij Willem II en AZ. De geboren Brabander heeft zijn huidige werkgever echter nog weinig successen gebracht.
Verkopen gaat Van Geel redelijk af, gezien de bijna 50 miljoen euro die Ajax afgelopen zomer voor de in Amsterdam opgeleide Wesley Sneijder, Ryan Babel en Tom de Mul incasseerde. De technisch directeur heeft meer moeite met kopen van spelers. Ook met een dikke portemonnee blijft het voor Van Geel moeilijk slagen op de transfermarkt.
Van alle spelers die Ajax afgelopen zomer heeft aangetrokken, presteert alleen Luis Suarez naar behoren. De alweer overbodige Ismail Urzaiz zat zondag in een Amsterdams café toen Ajax over Vitesse struikelde (2-2). Jurgen Colin, Kennedy Bakircioglü, Dennis Rommedahl en Laurent Delorge maken Ajax ook maar niet beter en Albert Luque verdient het beste salaris van de Eredivisie op de bank.
Van Geel voerde de afgelopen weken, nadat de transfermarkt weer van het slot was gegaan, opnieuw opvallend transferbeleid. Kenneth Perez was weer welkom nadat hij eerst acht keer voor rivaal PSV had gescoord. Van Geel flirtte vergeefs met Orlando Engelaar, wiens komst hij in augustus nog niet nodig achtte. In navolging van Luka Modric, Ismail Aissati, Alberto Riera en Rafael van der Vaart tekende ook Denny Landzaat niet. Hij speelt zondag in het shirt van Feyenoord in zijn geboortestad.
Van Geel bereikte vlak voor het sluiten van de transfermarkt wel overeenstemming met Bruno Silva, Samuel Kuffour en Rasmus Lindgren. Silva lijkt een aanwinst, maar Kuffour krijgt al driekwart jaar geen speelminuten bij AS Roma. Lindgren, ook al een speler van FC Groningen, doorliep de Amsterdamse jeugdopleiding en mocht vertrekken. Ajax betaalt nu 2,5 miljoen euro voor de eerder afgedankte Zweed.
Het weinig succesvolle aankoopbeleid van Ajax dateert al van voor de komst van Van Geel. Het is alweer ruim zes jaar geleden dat de toenmalige technisch directeur Leo Beenhakker de relatief onbekende Hatem Trabelsi, Zlatan Ibrahimovic en Maxwell aantrok. Daarna winkelde Ajax vooral voorspelbaar bij subtoppers als Heerenveen en FC Groningen, die wel overal talenten vinden.
Ajax versterkte de scoutingstaf vorig jaar met Hans van der Zee, die eerder namens PSV succesvol in Brazilië opereerde. Misschien moeten de Amsterdammers ook nog Piet de Visser bij de landskampioen weghalen, want de nieuwe Ronaldo, Romario, Alex of Gomes speelt nog steeds niet in Amsterdam. Onduidelijk blijft of Van der Zee en zijn collega's Fred Arroyo en Gerrie Mühren onvoldoende talenten aandragen of dat de technische leiding niet daadkrachtig met de informatie van de fulltime scouts omspringt.
Het kan echter geen toeval zijn dat FC Groningen, dat ongewild een beetje op de satellietclub van Ajax gaat lijken, de selectie de afgelopen week weer versterkte met de aanvoerder van de jeugdploeg van Argentinië. De tot voor kort onbekende Hongaar Balazs Dzsudzsak maakt PSV inmiddels beter.
En Ajax? Dat heeft nog tot donderdag 24.00 uur de tijd om zich te versterken. Ondertussen houdt een speciale onderzoekscommissie het bestuursmodel en het technische beleid van de club in de laatste tien jaar tegen het licht. Het gezelschap, onder leiding van Uri Coronel, spreekt zich dit voorjaar uit. Een paar maanden later moet Ajax waarschijnlijk het vertrek van Klaas-Jan Huntelaar, John Heitinga en wellicht dat van Edgar Davids, Gabri, Urby Emanuelson en Maarten Stekelenburg compenseren. Verontruste supporters vrezen nu al het ergste.
Hij heeft wel gelijk.quote:Op maandag 28 januari 2008 15:29 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik word zo moe van Cruijff.
is toch gewoon waar. Er wordt geen 1 onbekend talentje meer gescout. Alles wat ze halen komt van sub-toppers in Nederland.quote:Op maandag 28 januari 2008 15:52 schreef Blight het volgende:
[..]
Open deuren, maar zo irritant waar.
Dat zeg ik toch ook,quote:
Ik vind Huntelaar toch aardig goed gescoutquote:Op maandag 28 januari 2008 16:07 schreef toma het volgende:
[..]
is toch gewoon waar. Er wordt geen 1 onbekend talentje meer gescout. Alles wat ze halen komt van sub-toppers in Nederland.
Ik wil een nieuwe Zlatan, waarvan iedereen op het begin zegt.... wie! ?
Als Ajax een beetje beter had gescout hadden ze Alves ook kunnen kopen, en had een speler als Marcus Berg ook bij Ajax terecht gekunt. Maar nee hoor, we gaan gewoon voor Orlando Engelaar en Kuffour want die heeft immers een jaar of 8 bij Bayern gespeelt. Dan moet het toch wel een goeie zijn?
We hebben de afgelopen jaren nog geen fatsoenlijk talentje zelf gescout. Beschamend is het!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |