abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 januari 2008 @ 23:56:35 #101
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_56352870
quote:
Op zondag 27 januari 2008 23:47 schreef sjimz het volgende:

[..]

Wie was de eerste dan?
Perez?
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 27 januari 2008 @ 23:58:29 #102
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_56352909
quote:
Op zondag 27 januari 2008 23:47 schreef sjimz het volgende:

[..]

Wie was de eerste dan?
Perez natuurlijk.
  zondag 27 januari 2008 @ 23:59:40 #103
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_56352934
quote:
Op zondag 27 januari 2008 23:51 schreef MarkNMGN het volgende:
  • Hoe was Landzaat, en werd hij voor de wedstrijd toegezongen? Zoja, nekschot voor die gasten...
  • .
    pi_56352935
    DIe werd niet voor meer geld terug gehaald als ik me niet vergis.
    Dus van verlies is hier geen sprake.
    pi_56352952
    quote:
    Ik was er vandaag niet, moest tot 10u werken.

Nog interessante dingen meegemaakt in het stadion?
  • Waren de broodjes frikandel van Ron Koebrugge een keer te vreten?
  • Was de sfeer weer matig?
  • Floten er een paar joden na de wedstrijd?
  • Speelde Greene opbouwend weer zeer sterk?
  • Was de eerste helft weer matig?
  • Werd er met bier gegooid?
  • Was Sahin weer kut, op de plaats van Bruins?
  • Deed onze kamikazekoreaan iets goeds?
  • Hoe was Landzaat, en werd hij voor de wedstrijd toegezongen? Zoja, nekschot voor die gasten...

Wie o wie kan mij antwoord geven op deze vragen?
  • - Patat op, uit de bak die net uit de frituur kwam dus lekker warm!
    - Middelmatig, na 75ste minuut eindelijk echt een knallende sfeer
    - Nee
    - Speelde iig beter dan tegen Twente
    - Ja, groningen beter
    - Een verdwaalde aansteker en bierbekertje, meer niet
    - Deed het aardig
    - Speelde even mee. Veel actie waar niks uitkwam (wanneer wel)
    - Beste van het veld.
    pi_56352957
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 21:21 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
    Waarom is het woensdag avond pas om 20.45 uur dan?
    Dan kan ik het ook gewoon volgen via rijnmond vanuit Canada. Dan hoef ik niet eerde m'n bed uit
      maandag 28 januari 2008 @ 00:02:44 #107
    34834 MarkNMGN
    F E Y E N O O R D
    pi_56353008
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 23:59 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

.
    Denny Landzaat is een speler die bij mij nu nog 0 krediet heeft.

En zolang mijn medesupporters het vertikken om Tim de Cler voor de wedstrijd toe te zingen, hoeft dit al he-le-maal niet te gebeuren bij een speler met het accent van een straatschoffie uit Diemen-Zuid.
    De nacht verandert iedereen,
    kankelul.
      maandag 28 januari 2008 @ 00:07:36 #108
    200505 De.Kromme
    Bert, ga weg!
    pi_56353100
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 00:02 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Denny Landzaat is een speler die bij mij nu nog 0 krediet heeft.
    Dat heeft elke nieuwe speler. Wil niet zeggen dat je hem geen goed welkom kan heten.
    quote:
    En zolang mijn medesupporters het vertikken om Tim de Cler voor de wedstrijd toe te zingen
    Laat die debielen lekker oprotten dan. De Cler zet zich doorgaans meer in voor Feyenoord dan b.v. Gio en Buijs.
      maandag 28 januari 2008 @ 00:26:57 #109
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_56353521
    Landzaat werd ontvangen als de nieuwe messias. En dat voor een ajacied.

We zijn diep gezonken in onze drang naar succes.
    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
      maandag 28 januari 2008 @ 00:28:44 #110
    34834 MarkNMGN
    F E Y E N O O R D
    pi_56353552
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 00:26 schreef Happel het volgende:

Ik dacht het nog vanmiddag, hij zal toch niet onder luid gezang ontvangen worden hé

De nacht verandert iedereen,
    kankelul.
      maandag 28 januari 2008 @ 00:31:30 #111
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_56353597
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 00:00 schreef renz0r het volgende:

[..]
    - Nee
    Beter luisteren.

Waren dus wel wat mongolen die het flikten om de ploeg uit te fluiten. Zijn nogal vergeetachtig...
    Elite
    Tegen TTIP
    pi_56353626
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 00:28 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Ik dacht het nog vanmiddag, hij zal toch niet onder luid gezang ontvangen worden hé

Was ook niet zo, Happel overdrijft.

Ik heb geen gezang voor hem gehoord, enkel applaus, en dat is niet meer dan terecht hij heeft tenslotte bewust voor Feyenoord gekozen en heeft ajax voor onze club laten schieten, en hij zal zich met ziel en zaligheid gaan inzetten om onze club te brengen en te houden waar het hoort (nl in de top 3).

Hij gaat als het goed is nét dat ene steentje bijdragen dat Feyenoord tekort kwam in wedstrijden waarin het middenveld werd overlopen, en dat is zeer waardevol.

Hij moet zich natuurlijk nog bewijzen, maar dat is het doel en ik vindt het prijzenswaardig dat hij zich daarvoor wilt inzetten. amsterdams verleden of niet.
    'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
      maandag 28 januari 2008 @ 00:34:35 #113
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_56353641
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 00:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Was ook niet zo, Happel overdrijft.

Ik heb geen gezang voor hem gehoord, enkel applaus, en dat is niet meer dan terecht hij heeft tenslotte bewust voor Feyenoord gekozen en heeft ajax voor onze club laten schieten, en hij zal zich met ziel en zaligheid gaan inzetten om onze club te brengen en te houden waar het hoort (nl in de top 3).

Hij gaat als het goed is nét dat ene steentje bijdragen dat Feyenoord tekort kwam in wedstrijden waarin het middenveld werd overlopen, en dat is zeer waardevol.

Hij moet zich natuurlijk nog bewijzen, maar dat is het doel en ik vindt het prijzenswaardig dat hij zich daarvoor wilt inzetten. amsterdams verleden of niet.
    Ik overdrijf.

Die koekebakker werd met luid gejuich ontvangen in de Kuip.
    Elite
    Tegen TTIP
    pi_56353721
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 00:34 schreef Happel het volgende:

[..]

Ik overdrijf.

Die koekebakker werd met luid gejuich ontvangen in de Kuip.
    Klopt, niet meer dan terecht overigens naar mijn mening. Zie mijn bovenstaande post.

Maar het is dus niet zo dat hij met gezang en met hozanna als de verlosser werd binnengehaald. Wat ook weer terecht is want hij moet zich nog echt bewijzen, al spreekt het voor 'm dat hij voor onze club heeft gekozen en dat hij een belangrijke rol in het elftal gaat spelen waarschijnlijk, al is dat nog even afwachten.
    'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
      maandag 28 januari 2008 @ 00:43:47 #115
    200505 De.Kromme
    Bert, ga weg!
    pi_56353790
    Ja, nieuwe spelers een goed welkom heten zodat ze zich snel thuisvoelen in de Kuip en beter gaan spelen, schandelijk! .

En intussen wel Buijs toejuichen als ie speelt .
    pi_56354056
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 00:26 schreef Happel het volgende:

Forum Admin maandag 28 januari 2008 @ 01:02:32 #117
    35723 crew  GGMM
    pi_56354080
    Jongens, wat ben ik moe zeg.
    Alweer zo'n prachtige post van mij.
    Nicki Minaj en ik
    Mijn vissen in actie.
    pi_56354386
    Volgens de zaakwaarnemer van Podolski is zijn komst naar Feyenoord dikke onzin.
      maandag 28 januari 2008 @ 01:43:49 #119
    200505 De.Kromme
    Bert, ga weg!
    pi_56354415
    Alsof die daar iets over gaan zeggen tegen Derksen .
    pi_56354427
    Derksen is hot in Duitsland hoor.
    pi_56354448
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 01:43 schreef De.Kromme het volgende:
    Droom anders lekker verder, Podolski komt niet.
    Er zal deze week nog 1 speler aangetrokken worden en dat is geen aanvaller.
    pi_56355210
    quote:
    Ik was er vandaag niet, moest tot 10u werken.

Nog interessante dingen meegemaakt in het stadion?
  • Waren de broodjes frikandel van Ron Koebrugge een keer te vreten?
    Heb alleen patat op maar die was kansloos
  • Was de sfeer weer matig?
    Ja
  • Floten er een paar joden na de wedstrijd?
    Ja
  • Speelde Greene opbouwend weer zeer sterk?
    Denk je zelf?
  • Was de eerste helft weer matig?
    om je dood te schamen
  • Werd er met bier gegooid?
    Zeker weten
  • Was Sahin weer kut, op de plaats van Bruins?
    Hij streed maar daar heb je alles mee gezegd
  • Deed onze kamikazekoreaan iets goeds?
    Ja hij had geloof 1 goeie voorzet in 45 min tijd
    Landzaat was wel okej
  •   maandag 28 januari 2008 @ 08:06:49 #123
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_56355273
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 00:43 schreef De.Kromme het volgende:
    Ja, nieuwe spelers een goed welkom heten zodat ze zich snel thuisvoelen in de Kuip en beter gaan spelen, schandelijk! .
    Logisch, maar hoeft nou weer niet zo overdreven. Maar ja, veel supporters zien graag een volledig elftal gevuld met ajaxspelers. Als er maar prijzen worden gewonnen.
    quote:
    En intussen wel Buijs toejuichen als ie speelt .
    Waarom niet, blijft tenslotte een Feijenoorder. En hij is niet degene die bepaalt wie er opgesteld wordt.
    Elite
    Tegen TTIP
    pi_56355391
    Dus aan de ene kant is het schandelijk dat Landzaat goed wordt ontvangen en aan de andere kant is het schandelijk dat er gasten zijn die hun ploeg of spelers uitfluiten. Wat willen jullie nou eigenlijk? Totale stilte?
    A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
    Klik dan als je durft
    pi_56355642
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 08:23 schreef Suijk het volgende:
    Dus aan de ene kant is het schandelijk dat Landzaat goed wordt ontvangen en aan de andere kant is het schandelijk dat er gasten zijn die hun ploeg of spelers uitfluiten. Wat willen jullie nou eigenlijk? Totale stilte?
    Ik wil een team waar ik trots op kan zijn en zo weinig mogelijk 020 erin maarja Greene en Landzaat vind ik niet bepaald 020 alleen dat accent van Denny is irritant!
    pi_56355908
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 23:46 schreef Happel het volgende:

Vond niet dat er veel mis was met zijn wisselbeleid van vandaag. Er zijn uberhaupt weinig wisselmogelijkheden...
    [..]
    Lee voegt niets toe, het enige dat hij doet is drijgen er langs te gaan om vervolgens de bal weer terug te spelen naar de Cler. Hij had het bijvoorbeeld kunnen proberen met Hofs op de plek van de Guzman want die zat nou niet echt in de wedstrijd. Hoe frustrerend moet het zijn voor jongens als Hofs, die worden gewisseld omdat ze niet brengen wat ze moeten brengen maar dat simpelweg niet kunnen brengen omdat ze verkeerd worden gebruikt.

Hij had Mols ook in kunen brengen voor Sahin en daar Hofs of de Guzman neer kunen zetten. Dan had je en Mols gehad in het centrum en Slory die met z'n snelheid en actie een wedstrijd kan beslissen. En Biseswar, volgens mij leeft ie ook nog. Als je dan met buitenspelers wilt spelen, stel dan ook een buitenspeler op. Doet het altijd nog beter dan Hofs op linksbuiten lijkt me.
    quote:
    Fer en Wijnaldum hebben speeltijd onder van Marwijk gekregen. Bruins doet het goed, ook al speelt hij links op het middenveld. Verder vind ik het erg vroeg om te stellen dat spelers wel of niet beter zijn geworden onder van Marwijk.
    Volgens mij is dat ook alweer over, en Wijnaldum is in die periode nou niet echt vooruit gegaan of wel?

Daarbij speelt Bruins goed ondanks Bert en niet dankzij Bert. Echt een schande dat Bruins niet in het centrum speelt (dat vindt niet alleen ik trouwens, iedereen heeft het erover).
    quote:
    Verder was er weinig mis met de manier waarop ze aan het begin van dit seizoen speelden (Bruins, de Guzman en Hofs die constant van posities wisselde)
    [..]
    Daar kan ik inderdaad niet zoveel negatiefs over zeggen, behalve dan natuurlijk dat ook dat achteruit is gegaan in plaats van vooruit
    quote:
    Wie zegt dat hij Tiendalli niet aan het voetballen krijgt? Hij verkiest gewoon Lucius boven Tiendalli.
    [..]
    Nee, ik kan je melden van iemand die dicht bij het elftal staat dat ie alle ballen verkeerd raakt bij Feyenoord. Toch typisch dat ie bij Sparta de beste man van t veld is tegen Twente en, zoals Borst gisteren ook aangaf, een welkome aanvulling zou zijn aan onze rechterkant als ie zo zou spelen.
    quote:
    Omdat die Turk zijn oogappeltje is, weet ik het.
    Precies ja, al bedoel jij het waarschijnlijk sarcastisch. Maar het is te triest voor woorden dat de in potentie beste speler van Feyenoord (Bruins doet echt niet onder voor Afellay bijvoorbeeld naar mijn mening) zo misbruikt wordt.

Ik hoorde gisteren zelfs iemand beweren dat zijn blessures die hij nu heeft (bij excelsior was ie vrijwel nooit geblesseerd geloof ik) zouden kunen komen door het feit dat het mentaal niet lekker bij hem zit omdat ie niet op zijn eigen positie speelt. Nou gaat dit mij ook een beetje te ver maar toen ik erover nadacht zou het best eens zo kunnen zijn. Gewoon naast Landzaat zetten in het vervolg.
      maandag 28 januari 2008 @ 09:50:22 #127
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_56356452
    Oh ja, als je niet op je eigen positie speelt krijg je spontaan last van je hamstring.
    2000 light years from home
    pi_56356577
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 09:50 schreef Merkie het volgende:
    Oh ja, als je niet op je eigen positie speelt krijg je spontaan last van je hamstring.
    Ik zei toch dat ik dat ook wat ver vond gaan

Het is alleen wel zo denk ik dat veel ziektes, blessures en dergelijke (niet zozeer bij voetballers maar in het algemeen) gevolg zijn van het feit dat het bij die mensen mentaal niet zo lekker gaat (kijk maar op je werk ofzo )

En het ging die persoon er meer om dat ie bij excelsior nooit geblesseerd was... En nu ie op een andere positie speelt dat wel vaak is.
    pi_56356658
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 09:50 schreef Merkie het volgende:
    Dat komt omdat je hamstring mentaal verbonden zit aan je eigen positie, en als je er dan te ver vanaf moet lopen rekt ie op .
      maandag 28 januari 2008 @ 10:11:18 #130
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_56356827
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 01:43 schreef De.Kromme het volgende:
    Uberhaupt Derkse..
    pi_56358458
    Bruins belast zn hamstring nu vele malen meer dan bij Excelsior en is daardoor niet fit. Maargoed al die artsen hier zullen dat wel beter weten
    pi_56359497
      maandag 28 januari 2008 @ 12:25:44 #133
    166650 don-diablo
    Hillcroft Spirit
    pi_56359594
    Podolski komt eeeeeeecht niet..
    Love will tear us apart (Joy Division)
    pi_56359599
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 12:21 schreef HeinekenAFCA het volgende:
    [ afbeelding ]
      maandag 28 januari 2008 @ 12:29:48 #135
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_56359687
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 08:49 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Ik wil een team waar ik trots op kan zijn en zo weinig mogelijk 020 erin maarja Greene en Landzaat vind ik niet bepaald 020 alleen dat accent van Denny is irritant!
    Niet bepaald 020?

Landzaat.. Jullie Landzaat. Tussen z'n vrienden in De Meer. Waar hij menig wedstrijd als supporter keek. Ras-echte Ajacied dus, diep van binnen. .
    -
    pi_56359762
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 12:29 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Niet bepaald 020?
    [ afbeelding ]
    Landzaat.. Jullie Landzaat. Tussen z'n vrienden in De Meer. Waar hij menig wedstrijd als supporter keek. Ras-echte Ajacied dus, diep van binnen. .
    Dat ie dan maar de winnende mag maken tegen jullie komende zondag...
    pi_56359826
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 19:03 schreef Happel het volgende:

[..]

Mols speelde overigens ook goed tijdens zijn invalbeurt. Mag ook wel eens gezegd worden.
    Die vind ik over het algemeen wel vrij goed invallen.
    pi_56359901
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 19:59 schreef EnactedChaos het volgende:
    He Bert, bedankt weer he

Wat een fantastische instelling was t weer vandaag. "Jongens, zolang het 0-0 staat alle ballen terug op Henk he...".

Tactisch vermogen ook weer top, vooral de wissels. Als je Hofs gewoon op z'n goede plek zet hoef je 'm helemaal niet te wisselen (maar vooral als linksbuiten gebruiken in de aanval hoor ). Haal dan de Guzman eruit en laat Hofs daar spelen.

Lee was inderdaad veel beter, en Slory kan tenminste nog met een snelle individuele actie de wedstrijd beslissen, nee hoor Mols erin en Sahin lekker laten staan, dat is immers zijn lievelingetje.

Alseblieft vent, ga lekker naar oranje.

Ongelooflijk.

Ohja, wel een compliment voor Landzaat trouwens
    Slory werd terecht gewisseld hoor die bakte er ook niet veel van, en Mols viel prima in.
    pi_56360116
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 21:00 schreef EnactedChaos het volgende:

[..]

Nee, inderdaad lekker om in de wedtsrijd te komen als je als linksbuiten moet fungeren.

En het is toch te triest voor woorden hoe er aan de wedstrijd wordt begonnen? Al die ballen op Timmer, ik wordt daar echt schijtziek van. Zo worden ze gewoon het veld ingestuurd.
    Bruins kan het toch ook, blijkt dat Hofs dus te beperkt is.
    pi_56360144
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 21:21 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
    Waarom is het woensdag avond pas om 20.45 uur dan?
    Waarom zijn bananen krom?
    pi_56360910
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 12:40 schreef Luni het volgende:

[..]

Slory werd terecht gewisseld hoor die bakte er ook niet veel van, en Mols viel prima in.
    Mols viel goed in ja, ik had alleen Slory er niet uit gehaald want die kan met zn snelheid bij een counter oid nog wel gevaarlijk zijn. Had dan Sahin gewisseld, of anders de Guzman en had Hofs dan naar het midden gehaald.
    pi_56360955
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 12:50 schreef Luni het volgende:

[..]

Bruins kan het toch ook, blijkt dat Hofs dus te beperkt is.
    Nee, Bruins kan het niet

Dat ie er vaak nog wat van maakt is goed ja, maar gaat ie zn man vorbij? Nee, heeft ie en goede passeerbeweging? Nee.

Bruins gaat altijd naar binnen en probeert van daaruit te voetballen (speelt ook bijna alles naar voren ipv vele anderen). Stel m daar gewoon eens een paar wedstrijden op. Die turk mag t toch ook de hele tijd proberen
    pi_56360981
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 12:29 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Niet bepaald 020?
    [ afbeelding ]
    Dat was gewoon een klasse-uitje... Hij kan moeilijk alleen op school blijven zitten he
    pi_56361453
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 13:28 schreef EnactedChaos het volgende:

[..]

Mols viel goed in ja, ik had alleen Slory er niet uit gehaald want die kan met zn snelheid bij een counter oid nog wel gevaarlijk zijn. Had dan Sahin gewisseld, of anders de Guzman en had Hofs dan naar het midden gehaald.
    Kan wel zijn, maar Slory speelde gewoon slecht en Sahin speelde gisteren in vergelijking met vorige wedstrijden vrij aardig.
    pi_56361614
    Ik vond Hofs niet eens zo slecht, hij kreeg gewoon erg weinig ballen. Met de ballen die hij kreeg deed hij meestal wel iets goeds.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2008 14:02:24 ]
    pi_56361677
    Feyenoord: altijd lachen
    Uitgegeven: 28 januari 2008 13:36
    Laatst gewijzigd: 28 januari 2008 13:36

Om beurten verdedigen Feyenoorder Jurryt van de Vooren en Ajacied Menno Pot de eer van hun club in de columntwist ‘De Klassieker’. Jurryt is de enige Nederlander die ooit afstudeerde op Feyenoord. Menno schreef de eerste Nederlandse roman (Vak 127) met fanatieke Ajax-supporters in de hoofdrol.

Beste Jurryt,

Ik vermoedde het al langer, maar nu weet ik het zeker: ik ben penvriend geworden met de aardigste Feyenoorder van de hele wereld. Volgens mij zou je zelfs na een stevige nederlaag tegen Ajax nog bereid zijn om een rondje door de hele Amsterdam ArenA te maken en iedereen van harte te feliciteren met de zege.

Het spijt me: ik ben van lager allooi. Ik ben vóór Ajax, maar daarnaast ook absoluut en onvoorwaardelijk tégen Feyenoord (behalve, om praktische redenen, als jullie tegen PSV spelen). Ik hoop altijd hartstochtelijk dat jullie verliezen, zeker ook in Europees verband, al was het maar vanwege de beelden na het laatste fluitsignaal.

In geen stadion kan zo’n prachtige, doffe verslagenheid hangen als in De Kuip. Ajacieden bálen wel van nederlagen, maar zijn er meester in om na afgangen doodleuk afstand te nemen van hun club: “Nou, dan gaan we niet de Champions League in, stelletje soepstengels. Scheelt ons weer zes avonden ergernis.”

Favoriet

Eén van mijn favoriete Klassiekers blijft die van 17 april 2005, die keer dat we van meneer Opstelten het uitvak van De Kuip niet in mochten en de hele wedstrijd op het stadionplein in een kooi moesten staan. Feyenoord kwam tien minuten voor tijd met 2-1 voor, maar dankzij twee goals in de slotminuten wonnen we toch weer.

Na de samenvatting zoomde de NOS-camera in op de tribune, en vond daar een vader (wezenloze blik, rode ogen) en zijn zoontje, dat tranen met tuiten huilde. Wéér niet. Wéér die rotneuzen, met hun mietjes van spelers, en hun klote-ArenA, en hun aftandse ouwe rotstad, waar al die miljoenen toeristen natuurlijk alleen maar heen gaan omdat ze het veel leukere Rotterdam niet kunnen vinden.

Overlijden

Je had bijna mijn vroegtijdig overlijden op je geweten gehad, Jurryt. Ik heb op jouw aanraden die KRO-reportage over Feyenoorders bekeken, en ik dacht dat ik erin zou blijven.

Ik dacht dat wíj meelijwekkend waren, met die anti-Feyenoord sentimenten van ons, maar zoals altijd is het bij jullie weer net een stapje kanslozer: neem die gozer die als favoriete vrijetijdsbesteding dvd’s met nederlagen van ‘020′ bekijkt… Ajacieden kijken daar geamuseerd naar: bestáát dit?

Tattoo

En dan die kale gek met een tattoo van Van den Herik op zijn been. Ik bedoel: Jorien van den Herik! Er zijn 42.000 mensen met een Ajax-seizoenkaart, en daarnaast nog 70.000 leden van de supportersvereniging en weet-ik-hoeveel houders van een Ajax-club card, maar ik durf de weddenschap best aan dat daar geen enkele persoon tussen die het hoofd van John Jaakke op zijn been heeft laten tatoeëren.

In welke grot de KRO deze figuren heeft opgeduikeld? Ook ik zou het niet weten, en ik wil ook best geloven dat niet elke Feyenoorder zo is, maar ik ben vaak genoeg in De Kuip geweest om ervan overtuigd te zijn dat deze types in elk geval niet zeldzamer zijn dan Feyenoord-supporters zoals jij.

Die intens treurige, eeuwige underdog-tragiek… Je kan anderhalve maand tegen me aan ouwehoeren, maar ik vind het toch echt typisch Feyenoord.

Kapot

Stel dat we zondag van jullie verliezen (wat zelfs in onze slechtste jaren zelden gebeurt, dus nu vermoedelijk ook niet). Dan vinden we dat erg en zal het gekrakeel wel weer losbarsten in de ArenA. Maar toch zullen we er nooit zo intens kapot van zijn als jullie van een nederlaag tegen ons. Met die gedachte kunnen we ons altijd troosten.

Mazzel!

Menno

pi_56361787
    Geniale brief
    pi_56361831
    Mijn mooiste en typerende anekdote gaat over het Feyenoord van de jaren ‘90. De beroemde tijden met mannen als John de Wolf en Ruud Heus.

Ik was er zelf (helaas) niet bij, maar heb het uit eerste hand mogen horen van de supporter in kwestie: een langharige, getatoeëerde en doorgewinterde fan die zelden wordt gezien zonder een jointje in zijn mondhoek. Hij heeft ‘al 20 jaar een seizoenskaart in vakkie W’.
    Het verhaal is als volgt: Feyenoord speelt in het seizoen ‘92-’93 tegen Willem II (geloof ik). Ergens in de tweede helft krijgt Ruud Heus een geweldige tackle voor zijn kiezen. Het stadion ontploft en Heus heeft een blessurebehandeling nodig. Terwijl Gerard Meijer over het veld rent, loopt John de Wolf in de buurt van vak W (dat dicht op het veld zit).
    Een supporter uit vak W staat op en schreeuwt naar De Wolf: “Hey John! Nummer 5!”, duidend op de speler van Willem II die zojuist de overtreding op Heus had gemaakt. De Wolf hoort dit. Nou reageren voetbalIers over het algemeen niet op opmerkingen uit het publiek. Zo niet De Wolf. Hij draait zich om richting de supporter en steekt zijn duim, vergezeld van een knipoog, omhoog richting de supporter. Zo van: komt goed.
    Nog geen 5 minuten later wordt de nummer 5 van Willem II door John getrakteerd op een twee-gestrekt-benige-tackle. Van achter.
    pi_56361940
    ach die brief bevestigt gewoon wat iedereen al weet. Jullie hebben nog geeneens half zoveel over voor jullie bedrijf als wij voor onze club, Niets nieuws onder de zon.
    Verder ook erg typisch 020: als we winnen horen we erbij, als we verliezen ken ik ze niet.

Dus als de heren jood1 en jood2 ff de snavels dicht willen houden. Bij voorbaat dank, de directie.
    hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
    pi_56361976
    Ajaxieden zijn gewoon gevoelsarm!!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')