abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 januari 2008 @ 22:22:19 #76
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_56350535
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:19 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Zonde. Wetzikon met name was vroeger toch een soort van klassieker.

D'r was zelfs een mythe, dat als je Wetzikon won dat jaar geen wereldkampioen werd (op Klaus-Peter Thaler na dan )
Er staat mij nog iets bij dat het laatste jaar dat ze er reden zelfs een weide met Zwitserse koeien met koebel die vlak naast het parcours lag niet meer leeggemaakt hadden omdat er toch niet genoeg toeschouwers zouden komen opdagen om daar te staan. Wat Wuyts nog tot iets prozaïsch ontlokte van 'die bellen de laatste aftocht ofzo' toen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_56350582
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Duitsland heeft biatlon
En rodelen en schansspringen. En ook wel langlaufen tegenwoordig (dat is geen puur Scandinavisch folklore meer)
  zondag 27 januari 2008 @ 22:27:10 #78
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56350675
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:23 schreef Leatherface het volgende:

[..]

En rodelen en schansspringen. En ook wel langlaufen tegenwoordig (dat is geen puur Scandinavisch folfklore meer)
Rodelen en schanspringen zijn natuurlijk wel op iets anderen principes gestoeld (vooral schansspringen, daar draait het ook om schoonheid). Maar langlaufen, biatlon, hardlopen (cross), fietsen zijn een beetje van hetzelfde laken een pak. Gewoon man tegen man stoempen in de natuur, je afbeulen (allemaal duurt het circa een uurtje) en kijken wie het eerst over de meet komt..
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56350745
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Rodelen en schanspringen zijn natuurlijk wel op iets anderen principes gestoeld (vooral schansspringen, daar draait het ook om schoonheid). Maar langlaufen, biatlon, hardlopen (cross), fietsen zijn een beetje van hetzelfde laken een pak. Gewoon man tegen man stoempen in de natuur, je afbeulen (allemaal duurt het circa een uurtje) en kijken wie het eerst over de meet komt..
Nou ja, in langlaufen heb je wel veel verschillende vormen. Massastart of een voor een starten. Klassieke stijl en skate techniek. En veel afstanden varierend van 1 tot 50 kilometer.

Maar het in de vrije natuur duursporters zien afbeulen met een glühwein en een bratwurst erbij klopt wel.
  zondag 27 januari 2008 @ 22:33:22 #80
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56350834
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:30 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Nou ja, in langlaufen heb je wel veel verschillende vormen. Massastart of een voor een starten. Klassieke stijl en skate techniek. En veel afstanden varierend van 1 tot 50 kilometer.

Maar het in de vrije natuur duursporters zien afbeulen met een glühwein en een bratwurst erbij klopt wel.
Ja precies. En vaak is het ook zo dat duursporters in de ene tak van sport (bijv. schaatsen) ook getalenteerd zijn in een andere duursport (bijv. wielrennen). Nou, in dat geval 'kies' je gewoon natuurlijk voor de meest populaire duursport in je land.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56350932
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja precies. En vaak is het ook zo dat duursporters in de ene tak van sport (bijv. schaatsen) ook getalenteerd zijn in een andere duursport (bijv. wielrennen). Nou, in dat geval 'kies' je gewoon natuurlijk voor de meest populaire duursport in je land.
Zijn vaak raakvlakken ja. Dat geldt ook voor supporteren.

Ik beschouw mezelf als duursport-liefhebber. Ik ben als Nederlander dan van huis uit schaats- en wielrenliefhebber, maar volg biathlon en langlaufen ook vrij intensief.
pi_56351326
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:04 schreef Zwansen het volgende:
Toch minpuntje dat Nijs 'slechts' 1 maal een WK won.
in mijn opinie is zo'n los WK wel leuk maar voor de verhoudingen ook weer waardeloos. Eigenlijk zou je de wereldkampioen moeten kiezen op basis van de UCI ranking en dan zou Nys het goud hebben en Boom en Wellens zilver en brons. Niet dat Boom als WK misstaat maar op basis van het gehele seizoen verdient alleen Nys het predikaat Wereldkampioen.
pi_56351624
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:51 schreef Bartoli het volgende:

[..]

in mijn opinie is zo'n los WK wel leuk maar voor de verhoudingen ook weer waardeloos. Eigenlijk zou je de wereldkampioen moeten kiezen op basis van de UCI ranking en dan zou Nys het goud hebben en Boom en Wellens zilver en brons. Niet dat Boom als WK misstaat maar op basis van het gehele seizoen verdient alleen Nys het predikaat Wereldkampioen.
en toch zie ik liever een Bettini als wereldkampioen dan een Cadel Evans ofschoon de laatste de punten misschien dan heeft maar daar houdt het m.i. wel mee op. Voor het veldrijden ligt het allemaal wat dichter bij mekaar maar een race is een race en ze hebben allemaal evenveel kans.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zondag 27 januari 2008 @ 23:10:11 #84
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_56351822
quote:
Op zondag 27 januari 2008 23:02 schreef kawotski het volgende:
Voor het veldrijden ligt het allemaal wat dichter bij mekaar maar een race is een race en ze hebben allemaal evenveel kans.
Ja, maar bij pech kan je dat in andere wedstrijden nog rechtzetten. Nu verlies je al je kansen (Mourey en Wellens).

Het is een kunst om er te staan op het moment dat je er moet staan, maar toch... zo'n WK heeft zijn charme, iedereen kan nog wereldkampioen worden, de vraag is natuurlijk of iedereen wel wereldkampioen moet kunnen worden omdat ze één superdag hebben. Dat geldt niet voor Boom, maar stel je voor dat Page vorig jaar had gewonnen, dat was vrij belachelijk geweest.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_56351929
quote:
Op zondag 27 januari 2008 23:10 schreef SaintOfKillers het volgende:

stel je voor dat Page vorig jaar had gewonnen, dat was vrij belachelijk geweest.
dat is dus het nadeel van een WK, stel dat Kolobnev kampioen werd in Stuttgart
  zondag 27 januari 2008 @ 23:17:40 #86
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_56351973
quote:
Op zondag 27 januari 2008 23:15 schreef Bartoli het volgende:
Of Leukemans .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 27 januari 2008 @ 23:18:00 #87
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_56351982
quote:
Op zondag 27 januari 2008 23:15 schreef Bartoli het volgende:

[..]

NIks tegen Kolobnev
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 27 januari 2008 @ 23:28:00 #88
pi_56352235
quote:
Op zondag 27 januari 2008 23:10 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

maar stel je voor dat Page vorig jaar had gewonnen, dat was vrij belachelijk geweest.
En dat scheelde dus letterlijk maar één bocht vorig jaar of ie had gewonnen ... (pas helemaal op het einde ging Vervecken erop en erover)

Ik zat vandaag eigenlijk nog bijna te wachten op het moment dat ze allemaal nog eens naar elkaar zouden kijken en die Fontana er vanonder zou muizen ...
  zondag 27 januari 2008 @ 23:46:27 #89
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56352632
Ik wil eigenlijk nog wel iets weten: vinden de Vlamingen Boom eigenlijk ook een 'dikke nek'? Een blaaskakerige Ollander?
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 27 januari 2008 @ 23:50:35 #90
pi_56352726
quote:
Op zondag 27 januari 2008 23:46 schreef Klopkoek het volgende:
Ik wil eigenlijk nog wel iets weten: vinden de Vlamingen Boom eigenlijk ook een 'dikke nek'? Een blaaskakerige Ollander?
Nee, en dat is een van de hoofdredenen waarom eigenlijk zo weinig Vlamingen die zege van Boom vandaag "dramatisch" vonden. Als een Groenendaal wint is dat toch wel effe net iets anders ...

Overigens heb je dat hier ook met pakweg Boogerd altijd gehad hoor. Die was ook heel erg gerespecteerd in België ...
  maandag 28 januari 2008 @ 09:12:02 #91
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56355900
quote:
Op zondag 27 januari 2008 23:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Nee, en dat is een van de hoofdredenen waarom eigenlijk zo weinig Vlamingen die zege van Boom vandaag "dramatisch" vonden. Als een Groenendaal wint is dat toch wel effe net iets anders ...
Huh wat raar. Boom is in mijn beleving toch net wat meer een Verhollandste Brabander dan de stereotype Brabander Groenendaal.
quote:
Overigens heb je dat hier ook met pakweg Boogerd altijd gehad hoor. Die was ook heel erg gerespecteerd in België ...
Nog raarder Boogerd komt uit Den Haag. De stad die bekend staat om z'n onfatsoenlijkheid, grofheid en grote bek.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56359054
quote:
Op zondag 27 januari 2008 20:25 schreef Klopkoek het volgende:

Overigens zie je wel aan de manier van spreken dat Nijs een pientere gast is met een brede blik. Hij spreekt gewoon netjes Nederlands terwijl je bij Wellens het idee hebt dat hij uit het aardappelveld is geplukt.

Wellens zijn (knappe) vriendin is trouwens een lerares Nederlands
pi_56359143
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja voor mij als buitenlander was dat wel leuk om te zien maar men zou eens wat nuchterder moeten beseffen dat veldrijden een zeer kleine sport is.
[..]

voetbal. waar Belgen goed in zijn,
heb ik iets gemist de voorbije jaren?
pi_56360562
quote:
Op zondag 27 januari 2008 23:46 schreef Klopkoek het volgende:
wat voor recht hebben de Belgen nu om iets over dienollanders te zeggen? Belgen. 47% is Nederlands, 47% is Frans, en dan heb je nog 6% die Duits is. Toch houd ik van ze.

[ Bericht 1% gewijzigd door horstjan op 28-01-2008 13:25:17 ]
janneman
  maandag 28 januari 2008 @ 13:36:56 #95
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56361099
http://www.sporza.be/cm/s(...)Bveldrijden/1.241333

Wat een kleuters die Vlamingen. Sorry, kan niet anders zeggen. 7 keer wereldkampioen worden en dan nu als kleine kinderen gaan janken.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 28 januari 2008 @ 13:46:49 #96
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_56361305
Lijkt me toch leuk als ie een keer een gokje waagt in RvV of P-R. Hard fietsen op de weg kan ie zeker.
pi_56361327
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:36 schreef Klopkoek het volgende:

Wat een kleuters die Vlamingen. Sorry, kan niet anders zeggen. 7 keer wereldkampioen worden en dan nu als kleine kinderen gaan janken.
Nouja, er spelen natuurlijk wel meer ploegenbelangen dan alleen dat landsbelang. Vooral bij Nys...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_56361370
Lars is vanavond te gast bij Holland Sport
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_56361498
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:36 schreef Klopkoek het volgende:

Het is wel een beetje gehuil idd.
Zoals ik eerder al zei hadden ze dan Stybar los moeten rijden. Die wipte nu op het laatst ook nog over Nys heen (en had net als Nys in het wiel van Vervecken gehangen). Had 'ie anders ook gedaan naar mijn idee.
En er was ook nog goede kans geweest dat Boom vervolgens in de sprint omhoog ze er toch nog opgelegd had.

Commentaar van Paul Herijgers tijdens de koers was trouwens "Vervecken moet nu het gat dichten voor Nys, zodat die er over heen kan gaan."
pi_56361749
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:55 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het is wel een beetje gehuil idd.
Zoals ik eerder al zei hadden ze dan Stybar los moeten rijden.
Ik denk dus ook dat Stybar had gewonnen indien Boom werd ingelopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')