Geen idee, ik zou zelf Boom kiezen, maar er zullen er wel een hoop zijn die Stybar een halve Belg vinden.quote:Op zondag 27 januari 2008 21:24 schreef Leatherface het volgende:
Dat er geen Belg won zal best lastig te verkroppen zijn voor sommigen daar.
Maar als het dan toch geen Vlaming werd, hadden de meesten daar dan liever Boom of Stybar als winnaar?
Dat begrijp ik best wel.quote:Op zondag 27 januari 2008 21:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nys heeft al vaker toegegeven dat hij vooral zoveel mogelijk geld wil verdienen tijdens zijn carriere om "binnen" te zijn.
Andermaal, ik kan hem zoiets ook niet kwalijk nemen.quote:Op zondag 27 januari 2008 21:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
De kannibaal van Baal rijdt ook niet zoveel crossen omdat hij veel wil winnen, maar omdat hij dan veel startgeld kan innen (6.000 euro per cross meen ik). Ik kan het hem niet eens kwalijk nemen, maar sommige crossliefhebbers hebben daar meer moeite mee.
Dan moet je eerder wat doen aan de structuur van de sport. Bij het wegrennen doseren de klasbakken toch wat meer door het seizoen heen, en dat kunnen ze ook doen want ze lopen toch wel binnen.quote:Op zondag 27 januari 2008 21:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
De kannibaal van Baal rijdt ook niet zoveel crossen omdat hij veel wil winnen, maar omdat hij dan veel startgeld kan innen (6.000 euro per cross meen ik). Ik kan het hem niet eens kwalijk nemen, maar sommige crossliefhebbers hebben daar meer moeite mee.
De sport is in Vlaanderen net ook zo populair omdat je hier alle supporterclans op een hoopje hebt. Elke veldrijder heeft zijn grote tros fans die hem naar elke cross volgen. De onderlinge rivaliteit en folklore maken de rest ...quote:Op zondag 27 januari 2008 22:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dan moet je eerder wat doen aan de structuur van de sport. Bij het wegrennen doseren de klasbakken toch wat meer door het seizoen heen, en dat kunnen ze ook doen want ze lopen toch wel binnen.
Maar wat ik vooral bij Vlamingen mis is het besef dat veldrijden maar een heel kleine sport is. Nog kleiner dan het schaatsen (en zelf wij vinden het WK schaatsen al gauw 'een open Nederlands kampioenschap). Het leeft in Vlaanderen en verder eigenlijk niet.
Zo'n Boom zou juist de sport kunnen verbreden, de sport groter kunnen maken, waardoor ook de renners meer geld gaan verdienen, het niveau omhoog gaat etcetera. Boom weerstaat zelfs de roep om op de weg te gaan rijden (en die roep is groot). Maar nee, de Belgen/Vlamingen zien kennelijk liever dat je elke week een Belgisch kampioenschap hebt met wat kanonnenvlees dat er tussendoor fietst...
Hoeveel rijden ze er per jaar dan?quote:Op zondag 27 januari 2008 22:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wellens krijgt trouwens 4.200 euro per cross. Daarom is die wereldtitel ook zo belangrijk, niet zozeer voor die twee, die krijgen toch wel aandacht en geld, maar een Vervecken ziet zijn prijs nu serieus dalen, daar waar ie bij Boom omhoog zal gaan, al zal die als buitenlander wel nooit de bedragen van Nys en Wellens halen.
Maar Vervecken heeft als drievoudig wereldkampioen toch ook wel de nodige 'marktwaarde' zeker?quote:Op zondag 27 januari 2008 22:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wellens krijgt trouwens 4.200 euro per cross. Daarom is die wereldtitel ook zo belangrijk, niet zozeer voor die twee, die krijgen toch wel aandacht en geld, maar een Vervecken ziet zijn prijs nu serieus dalen, daar waar ie bij Boom omhoog zal gaan, al zal die als buitenlander wel nooit de bedragen van Nys en Wellens halen.
Ik denk 30/35.quote:
Ja.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:04 schreef Zwansen het volgende:
Toch minpuntje dat Nijs 'slechts' 1 maal een WK won.
Ja voor mij als buitenlander was dat wel leuk om te zien maar men zou eens wat nuchterder moeten beseffen dat veldrijden een zeer kleine sport is.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De sport is in Vlaanderen net ook zo populair omdat je hier alle supporterclans op een hoopje hebt. Elke veldrijder heeft zijn grote tros fans die hem naar elke cross volgen. De onderlinge rivaliteit en folklore maken de rest ...
Tennis, atletiek en voetbal. Drie sporten waar Belgen goed in zijn, internationale alure hebben, en een populaire sport is.quote:Hoe mondialer die sport trouwens wordt, hoe minder populair hij in Vlaanderen zal worden, dat is ook een gevolg hoor.
Daarom moet die sport ook groter worden. Dat net zoals bij het wegrennen de invloed van sponsorgelden en prijzengelden groter wordt ten opzichte van de startgelden...quote:Op zondag 27 januari 2008 22:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Waar zijn de Zwitserse crossen eigenlijk gebleven?quote:Op zondag 27 januari 2008 22:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Voor er een Belgische was die de wereldtop haalde was hier geen hond geïnteresseerd in tennis of atletiek , en eens die terug weg zijn zal er geen hond meer interesse in hebben ook hoor ...
En iedereen beseft hier toch ook dat veldrijden een regionaal verschijnsel is ? Eerder integendeel , als het van ons afhing organiseerde de UCI al hun wereldbekers en wk's doodgewoon mooi lekker bij ons ipv in vervelende Italiaanse of Spaanse parken waar dan ook nog eens 20.000 Belgen naar moeten afzakken om toeschouwers te hebben ...
Mja, misschien hebben jullie toch een iets andere sportbeleving, dat kanquote:Op zondag 27 januari 2008 22:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Voor er een Belgische was die de wereldtop haalde was hier geen hond geïnteresseerd in tennis of atletiek , en eens die terug weg zijn zal er geen hond meer interesse in hebben ook hoor ...
En iedereen beseft hier toch ook dat veldrijden een regionaal verschijnsel is ? Eerder integendeel , als het van ons afhing organiseerde de UCI al hun wereldbekers en wk's doodgewoon mooi lekker bij ons ipv in vervelende Italiaanse of Spaanse parken waar dan ook nog eens 20.000 Belgen naar moeten afzakken om toeschouwers te hebben ...
Teloor gegaan samen met het verdwijnen van de Zwitserse toppers. Die koersen zijn letterlijk langzaam uitgestorven door een gebrek aan interesse wegens geen Zwitserse toppers meer hoor ...quote:Op zondag 27 januari 2008 22:14 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Waar zijn de Zwitserse crossen eigenlijk gebleven?
Wetzikon, Hagendorf etc. Prachtige parkoersen en vroeger veel publiek.
Ja hoor. Tot op een dieptepunt einde jaren '90. Maar het afgelopen decennium is de interesse in het voetbal weer flink aan het toenemen eigenlijk. (zeker qua toeschouwersaantallen in de stadions)quote:Op zondag 27 januari 2008 22:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mja, misschien hebben jullie toch een iets andere sportbeleving, dat kan
Is voetbal bij jullie ook een stuk minder populair geworden vanaf eind jaren 80? (toen de grote sucessen voorbij waren)
Ik vind het vooral vreemd dat het niet in Duitsland aanslaat. Een gesloten parcours, wat worstenkramen , een biertent , slagermuziek en een spektakel dat een uurtje duurt ... (en met wat geluk kan de ARD er nog een dopingschandaal in vinden ook) Het heeft alles om het als sport daar te maken , en toch ...quote:Op zondag 27 januari 2008 22:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik snap niet waarom het niet populairder is in het buitenland en dan vooral bij de andere wielerlanden. Het is vrij kort, meestal erg spectaculair en zelden saai. Het is tof om als sportliefhebber naar te kijken. Als die interesse er is, dan volgens de lokale toppers ook wel. Bij het wegwielrennen zit je tegenwoordig meestal 4 uur op een sprint of op de laatste col te wachten.
Zonde. Wetzikon met name was vroeger toch een soort van klassieker.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Teloor gegaan samen met het verdwijnen van de Zwitserse toppers. Die koersen zijn letterlijk langzaam uitgestorven door een gebrek aan interesse wegens geen Zwitserse toppers meer hoor ...
Maar ik vind het wel jammer, dat waren leuke ouderwetse veldrit parcoursen met balkjes, hellingen , brugjes ... En geen halve wegkoersen zoals de UCI ervan wil maken ...
Nou, ik weet het ook niet precies maar misschien komt het ook een beetje doordat Mountainbiken (downhill en cross) en veldrijden in elkaars straatje lopen te snoepen. En dat de modderige plekken natuurlijk beperkt zijn.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik snap niet waarom het niet populairder is in het buitenland en dan vooral bij de andere wielerlanden. Het is vrij kort, meestal erg spectaculair en zelden saai. Het is tof om als sportliefhebber naar te kijken. Als die interesse er is, dan volgens de lokale toppers ook wel. Bij het wegwielrennen zit je tegenwoordig meestal 4 uur op een sprint of op de laatste col te wachten.
Duitsland heeft biatlonquote:Op zondag 27 januari 2008 22:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik vind het vooral vreemd dat het niet in Duitsland aanslaat. Een gesloten parcours, wat worstenkramen , een biertent , slagermuziek en een spektakel dat een uurtje duurt ... (en met wat geluk kan de ARD er nog een dopingschandaal in vinden ook) Het heeft alles om het als sport daar te maken , en toch ...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |