Ehm, uiteraard ben je zelf verantwoordelijk voor het invullen / aanpassing van de gegevens. Hetgeen mij stoord is wat anders. Ik heb namlijk meer dan 15k meer aan belasting afgedragen dan ik in de initiele prognose heb vastgesteld. Dus doordat ik meer heb verdiend en reeds 15k extra aan de graaiers eb afgedragen, mag ik nu nogmaals 2400 euro overmaken waarover ik reeds mega percentage belasting over heb betaald. Dat is wat ik krom vindquote:Op zondag 27 januari 2008 20:40 schreef Wexy het volgende:
[..]
He psst even een hele simpele mededeling...
je krijgt elke maand een loonstrook toch?
en dan zie je ook dat je wat hoger uit komt....
Je mag maandelijks je verzamel/toetsings-inkomen wijzigen voor de kinderopvangtoeslag...
Dat jij dat niet gedaan hebt... daar is de belastingdienst niet voor verantwoordelijk...
Jijzelf wel... dus moet jij terugbetalen als je niet gewijzigd hebt.
op de rest van de discussies ga ik niet in.. als je je inkomstenbelasting goed invult kun je misschien een lager verzamelinkomen weten te bereiken... maar ja... dan nog is het nog steeds zo dat jij verantwoordelijk bent voor de wijzigingen in te dienen...
Ow en nu een tip voor aankomend jaar.. verhoog meteen je verzamel/toetsings-inkomen... dan hoef je in 2009 ook niet terug te betalen...
De realiteit ziet er iets anders uit knul..quote:Op zondag 27 januari 2008 20:39 schreef henkway het volgende:
[..]
Wat klets jij dom, het verschil tussen net boven minimumloon en top is 10 % boven de 50.000 euro
nou nou wat verdien je nou helemaal alleen, zonder partner 60.000 ? nou nou dikke mik mag je daarover 52% dokken en ook je hypotheekrente aftrekken
Ga nog eens rekenen, toeslagen zijn geen belastbaar inkomen. Je hebt over dat geld helemaal geen belasting betaald.quote:Op zondag 27 januari 2008 20:44 schreef draaijer het volgende:
[..]
mag ik nu nogmaals 2400 euro overmaken waarover ik reeds mega percentage belasting over heb betaald. Dat is wat ik krom vind
Goed idee van je zeg. Als alle mensen er nou zo over zouden denken, dan was jij nu de klos... Zucht.. Ik werk omdat ik van ontwikkeling hou. Tevens vind ik competitie erg belangrijk en stel ik mezelf bepaalde doelen in het leven. Dat de graaiers daar steeds meer van willen plukken zonder zelf dat soort zaken te initieren stoord mequote:Op zondag 27 januari 2008 20:37 schreef Fixers het volgende:
[..]
Als je dan zonnodig al die extratjes van de belastingdienst wil hebben: zorg dan dat je inkomen lager is. Werk minder en klaag dan niet dat je een goed inkomen hebt met het bijbehorende belasting tarief. Als het systeem je niet zint moet je politiek aan de slag om er verandering in te brengen. Of verhuizen naar een plek waar het fiscale klimaat je wel zint met alle sociale voorzieningen van dien.
Ik heb zelf een laag inkomen, nog onder modaal. Maar van ieder overuurtje dat ik werkt verdwijnt er ook 41,85% naar Wouter Bos en de zijnen. 't is jammer en zou best wat minder mogen. Maar ik realiseer dat ik er ook wat voor terug krijg. Al mogen ze me wel korting geven voor ondankbare types als jij. Eigenlijk ben ik wel voor een belasting tarief voor gewetensbezwaarden, die dan ook een bijpassende service verlening van de overheid krijgen.
over die 2400 euro heb jij geen belastingen betaalt hoor knulquote:Op zondag 27 januari 2008 20:44 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ehm, uiteraard ben je zelf verantwoordelijk voor het invullen / aanpassing van de gegevens. Hetgeen mij stoord is wat anders. Ik heb namlijk meer dan 15k meer aan belasting afgedragen dan ik in de initiele prognose heb vastgesteld. Dus doordat ik meer heb verdiend en reeds 15k extra aan de graaiers eb afgedragen, mag ik nu nogmaals 2400 euro overmaken waarover ik reeds mega percentage belasting over heb betaald. Dat is wat ik krom vind
Je mag van mij best zeuren en klagen (en daar is op FOK een Klaagbaak voor). Ik betaal waarschijnlijk meer belasting dan jij doet, maar mij hoor je daarover niet klagen (al zetten ze de belasting omhoog, vind ik het nog best).quote:Op zondag 27 januari 2008 20:28 schreef draaijer het volgende:
[..]
Please, ga ergens andere en plank mis slaan.
Het gaat om het principe dat ik al de hoofdprijs aan belasting betaal, dat ik al extra heb afgedragen dan initieel de planning was en ik alsnog additioneel 12x Euro 200,- kan gaan aftikken. Dat is wat ik echt een shit situatie vind.
Wat wel grappig is, is dat mensen snel een oordeel klaar hebben.. Je moet niet zeuren..... Je moet niet klagen..... Je hebt het goed..... piss off
Waar mensen niet naar kijken is dat ik veel meer dan gemiddeld aan uren werk, de verantwoording stevig is en dat de druk massive is... De meeste apen op dit forum vinden dat er dat er allemaal niet toe doet. Nee Jan Modaal werkt 36 uur, betaald fucking weinig belasting. Zowel absoluut als percentueel en dan nog kan men alleen nog constateren dat ik niet moet zeuren omdat ze een aanname doen dat ik het goed op. ook die definitie is persoonlijk
Wat een bagger reply zeg... als de beslasting omhoog gaat dan betaal ik lekker want ik verdien toch al genoeg??? En dan zeuren dat er tweeverdieners in dit land zijn die een kind in de kinderopvang hebben.quote:Op zondag 27 januari 2008 21:03 schreef Fogel het volgende:
Je mag van mij best zeuren en klagen (en daar is op FOK een Klaagbaak voor). Ik betaal waarschijnlijk meer belasting dan jij doet, maar mij hoor je daarover niet klagen (al zetten ze de belasting omhoog, vind ik het nog best).
Overigens, je zegt dat je het beste voor je kind wil maar je geeft wel aan dat je veel overtijd maakt en dat het kind de kinderopvang moet omdat je vrouw/vriendin ook geen tijd heeft voor het kind heeft? Vreemde houding. Is je kind misschien, net als je auto, een 'statussymbool' voor je?
Of was je kind eigenlijk bedoeld als een aftrekpost voor de belasting en ben je nu zo boos omdat het niet zo goed uitpakte omdat je teveel verdiende?
Boehoe, fucking, boe..... Als je je financiele administratie een beetje had bijgehouden, dan had je dit kunnen voorkomen, maar je zat waarschijnlijk te kicken op het feit dat je zoveel belastinggeld kon terugkrijgen. Nu krijg je het deksel op je neus door een verkeerde prognose die je zelf hebt gemaakt. Je had dit aan kunnen zien komen dus je had ook alvast wat geld hiervoor kunnen reserveren.quote:Op zondag 27 januari 2008 20:28 schreef draaijer het volgende:
[..]
Please, ga ergens andere en plank mis slaan.
Het gaat om het principe dat ik al de hoofdprijs aan belasting betaal, dat ik al extra heb afgedragen dan initieel de planning was en ik alsnog additioneel 12x Euro 200,- kan gaan aftikken. Dat is wat ik echt een shit situatie vind.
Dus je krijgt meer in loon dan dat je had verwacht, en dan dan ben je niet blij als je naar rato meer moet afdragen? Is dat nu de rare logica die ik hier lees? Per saldo houd je meer over dan verwacht (aangezien de belastingdruk op hetgeen je extra kreeg nooit meer dan 100% kan zijn - tenzij je in de jaren 90 in Zweden leefde waar Astrid Lindgren 112% belasting moest betalen), kortom: je krijgt meer dan verwacht - maar bent zelf te lui om daarvan de belastbare implicaties door te rekenen... en nu miep je als een klein kind dat je te veel belasting betaald???? Dude.... had je jouw huiswerk goed gedaan dan was je dit ge-euvel bespaart gebleven.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:52 schreef draaijer het volgende:
[..]
ach de mensen die minder verdienen krijgen toch nog meer
Pauper, scroll even terug. Lees wat de intentie is en misschien gaat er een lampje branden.. Suc6quote:Op maandag 28 januari 2008 06:47 schreef Kumusta het volgende:
[..]
Boehoe, fucking, boe..... Als je je financiele administratie een beetje had bijgehouden, dan had je dit kunnen voorkomen, maar je zat waarschijnlijk te kicken op het feit dat je zoveel belastinggeld kon terugkrijgen. Nu krijg je het deksel op je neus door een verkeerde prognose die je zelf hebt gemaakt. Je had dit aan kunnen zien komen dus je had ook alvast wat geld hiervoor kunnen reserveren.
Kom maar terug als je echt wat te klagen hebt, ipv te zeiken over je eigen fouten
Ook voor jou een berichtje : Je slaat de plank mis... Even terug scrollen en lezen.. Maar begrijpend lezen is heeeeeeeeeeeel lastig heb ik het vermoedenquote:Op maandag 28 januari 2008 11:25 schreef Keksi het volgende:
[..]
Dus je krijgt meer in loon dan dat je had verwacht, en dan dan ben je niet blij als je naar rato meer moet afdragen? Is dat nu de rare logica die ik hier lees? Per saldo houd je meer over dan verwacht (aangezien de belastingdruk op hetgeen je extra kreeg nooit meer dan 100% kan zijn - tenzij je in de jaren 90 in Zweden leefde waar Astrid Lindgren 112% belasting moest betalen), kortom: je krijgt meer dan verwacht - maar bent zelf te lui om daarvan de belastbare implicaties door te rekenen... en nu miep je als een klein kind dat je te veel belasting betaald???? Dude.... had je jouw huiswerk goed gedaan dan was je dit ge-euvel bespaart gebleven.
Een kloppende administratie bijhouden is ook heel erg lastig.quote:Op maandag 28 januari 2008 19:11 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ook voor jou een berichtje : Je slaat de plank mis... Even terug scrollen en lezen.. Maar begrijpend lezen is heeeeeeeeeeeel lastig heb ik het vermoeden
Ik lees dit van jou: "Ehm, uiteraard ben je zelf verantwoordelijk voor het invullen / aanpassing van de gegevens. Hetgeen mij stoord is wat anders. Ik heb namlijk meer dan 15k meer aan belasting afgedragen dan ik in de initiele prognose heb vastgesteld. Dus doordat ik meer heb verdiend en reeds 15k extra aan de graaiers eb afgedragen, mag ik nu nogmaals 2400 euro overmaken waarover ik reeds mega percentage belasting over heb betaald. Dat is wat ik krom vind"quote:Op maandag 28 januari 2008 19:11 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ook voor jou een berichtje : Je slaat de plank mis... Even terug scrollen en lezen.. Maar begrijpend lezen is heeeeeeeeeeeel lastig heb ik het vermoeden
Wederom.. Daar gaat het niet omquote:Op maandag 28 januari 2008 19:41 schreef Fixers het volgende:
[..]
Een kloppende administratie bijhouden is ook heel erg lastig.
quote:Op maandag 28 januari 2008 20:17 schreef Keksi het volgende:
[..]
Ik lees dit van jou: "Ehm, uiteraard ben je zelf verantwoordelijk voor het invullen / aanpassing van de gegevens. ......etc
........ Zij blijven steken op een middelmatig loon.
Knulletje weet al dat ie fout zit.... hij vind t gewoon lullig.....quote:Op maandag 28 januari 2008 19:41 schreef Fixers het volgende:
[..]
Een kloppende administratie bijhouden is ook heel erg lastig.
Naheffingen zijn nooit leuk... Tenzij het terugtebetalen 5 gulden is (zoals mijn eerste naheffing ooit)... :pquote:Op maandag 28 januari 2008 20:49 schreef Wexy het volgende:
[..]
[..]
Knulletje weet al dat ie fout zit.... hij vind t gewoon lullig.....
de rest vindt t logisch dat er gevolgen zitten aan zijn fout...
Zodra meneer gaat accepteren dat de belastingdienst deze regels heeft is het probleem in zijn geheel opgelost....
Succes TS
die had je niet hoeven betalen.. dan worden ze op oninbaar gezet.. ze gaan namelijk geen moeite nemen voor bedragen onder de 10 euroquote:Op maandag 28 januari 2008 20:58 schreef Keksi het volgende:
[..]
Naheffingen zijn nooit leuk... Tenzij het terugtebetalen 5 gulden is (zoals mijn eerste naheffing ooit)... :p
quote:Wanneer krijgt u geld terug?
U krijgt geld terug als het terug te ontvangen bedrag hoger is dan 13.
Wanneer moet u betalen?
U moet betalen als de verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen meer dan 42 hoger is dan het saldo van de voorheffingen en de voorlopige teruggaaf. Onder de voorheffingen vallen de ingehouden loonbelasting, de dividendbelasting, de te verrekenen kansspelbelasting en de specifieke bronheffing.
Om te bepalen of de inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen meer dan 42 hoger is dan de voorheffingen, moet eerst de voorlopige teruggaaf van het saldo van de voorheffingen worden afgehaald.
feitelijk... true....quote:Op maandag 28 januari 2008 21:19 schreef ManAtWork het volgende:
Da's dus niet waar. Als je teveel ontvangen hebt moet je het verschil gewoon terugbetalen. Ook als het verschil 5 euro is.
[..]
geloof me.... mijn oude baas en ex-collega's doet dat niet......quote:Op maandag 28 januari 2008 22:33 schreef ManAtWork het volgende:
Jawel hoor. En je krijgt direct aanmaningskosten erbij.
Zit je al gauw boven de 10 euro.
De belastingdienst komt wel aan z'n geld, hoor.
Jij hebt de SP plannen goed gelezen !quote:Op zondag 27 januari 2008 15:56 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Bij een flat tax van bijvoorbeeld 35,5% (het basistarief) betaalt iedereen procentueel evenveel van zijn inkomen. Dit zou je denk ik moeten combineren met een belastingvrije voet gelijk aan de bijstandsnorm, 7500 euro per persoon per jaar. Zo is er een defacto progressieve belasting (iemand met het minimumloon betaalt maar 10% belasting, een grootverdiener de volle mep). Tegelijkertijd schrap je de aftrekposten. Volgens mij heb je zo een eenvoudige belastingheffing.
Hoezo betalen we daarvoor? Pensioenpremie? Dat komt door de belachelijke AVV van CAO's en het feit dat je niet je eigen pensioenregeling annex fonds mag kiezen. AOW? Rijkere ouderen hebben in hun leven meer verdiend, dus voor dezelfde AOW ook meer premie betaald.quote:Op zondag 27 januari 2008 17:14 schreef henkway het volgende:
Verdiep je eens in de materie, in plaats van te brallen dat je veel belasting betaald wat volgens mij allemaal bluf is
Wij betalen voor de ouderen, die rijke gepensioneerden
http://www.belastingdiens(...)07-09.html#P605_8364
in 2008 betaald Jan modaal i.p.v 41,40 nu 41,85
Het is Jan Modaal die steeds meer uitgeknepen is en ook in 2008 nog meer
dat komt door de weigering van de rijke gepensioneerden om belasting te betalen
http://download.belasting(...)2008_lh1001g81pl.pdf
Het is het makkelijkst om helemaal niet te werken, dan krijg je een oetkering.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:58 schreef quo_ het volgende:
[..]
Jij hebt de SP plannen goed gelezen !![]()
Wat een een gemekker trouwens over het progressieve stelsel, lijkt wel alsof iedereen voorbij gaat aan het feit dat het moeilijker is om van 1400 euro 10% af te staan aan de belasting dan 60% van 20000 euro.
Gezwam. Zwitserland is ook een goed georganiseerd en fatsoenlijk land. En daar betaal je heel wat minder belasting dan hier.quote:Het betalen van belasting (en veel ook) is de prijs die je betaalt voor het wonen in een goed georganiseerd en fatsoenlijk land.
Niet voor niets kent de economie daar groeicijfers tegen de 10% per jaar. Zo ook in Ierland, waar de IB en VpB veel lager is dan hier.quote:En als emigreer advies zou ik niet de VS willen noemen (daar betaal je ook wel 20%) maar kies een oost europese bananenrepubliek. Ze hebben daar wel de communisten afgeschaft maar zijn vergeten een efficient belasting systeem op poten te zetten. Met de juiste vrienden is het daar ideaal vertoeven voor de belastinghaters.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |