abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56303034
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 15:57 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Jij had liever dat het in de doofpot gestopt was of dat de afkomst er bij was vermeld ?
Die tijd hebben we gelukkig al gehad , blijkbaar is het voor de hoge heren in Den Haag nog niet helemaal duidelijk dat er een structureel probleem is met (hoofdzakelij) Marokkaanse jongeren.
Doofpot? Mijn onderbuurvrouw is gisteren vermoord (?) of iig ze doet het niet meer, nou, helemaal níks in het nieuws. Maja, geen Marokkaan bij betrokken he, dus who cares.
pi_56303043
Nee hoor mensen. Er is niets aan de hand. Slechts het zoveelste 'incident', maar niets om ons zorgen over te maken. Steek maar gauw weer de kop in het zand en moedig anderen aan dat ook te doen.
pi_56303052
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 17:16 schreef Mwanatabu het volgende:
Tuig moet je aanpakken.
Ow god, daar hebben we de politiek-correcte garde.
pi_56303055
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 17:19 schreef Perecules het volgende:
Nee hoor mensen. Er is niets aan de hand. Slechts het zoveelste 'incident', maar niets om ons zorgen over te maken. Steek maar gauw weer de kop in het zand en moedig anderen aan dat ook te doen.
Nee, beter idee, voortaan gaan we het melden als elke Marokkaan een scheet laat.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 17:22:13 #105
203900 bryanw
Thuiswerk Nederland
pi_56303094
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 17:19 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Ow god, daar hebben we de politiek-correcte garde.
Heeft hij geen gelijk dan ?
We zoeken nog collega's. Wil je ook met thuiswerk bijverdienen ? Kijk op http://www.thuiswerknederland.nl
pi_56303132
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 17:19 schreef Toeps het volgende:

[..]

Nee, beter idee, voortaan gaan we het melden als elke Marokkaan een scheet laat.
Vooral doorgaan met bagatelliseren en ontkennen. Het gaat ook om een 'scheet'. Het gaat er niet om dat bepaalde scholen verpauperd zijn en dat leerlingen zich daar niet meer veilig voelen en een goede studieomgeving hebben. Het gaat er niet om dat complete wijken verpauperd, onveilig en onleefbaar zijn geworden. Niets aan de hand.
pi_56303195
Die moeder weet de krant wel te vinden.

En om even uit de wereld te helpen: deze dingen gebeurden 'vroeger' ook al. Heb het zelf meegemaakt. Ben ook maar van school gegaan en naar een andere school gegaan omdat het treiteren en slaan en schoppen en met groepjes opwachten niet ophield.
Ook een slappe school die die personen niet aanpakte en dat ik met m'n ouders uiteindelijk de keuze maakte zelf maar van die school te gaan.

Maar m'n moeder had niet zo de behoefte naar de krant te stappen. Had ik ook niet gewild trouwens. Liever ergens met een schone lei beginnen.
Maar ja, omdat er Marokkanen bij betrokken zijn verkoopt het goed in het nieuws.
pi_56303227
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 17:22 schreef bryanw het volgende:
Hij is een zij en je moet eens PI's leren lezen, zak.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 17:32:12 #109
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_56303272
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 17:22 schreef bryanw het volgende:

[..]

Het is 'Mwana', niet 'Bwana'

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_56303585
Hahaha, vrij matige comment van mijn kant en desondanks de spotlights
Enniehoe, ventileer vooral verder! Tip: we kunnen het hebben over de ouders
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 25 januari 2008 @ 18:54:23 #111
203900 bryanw
Thuiswerk Nederland
pi_56305009
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 17:29 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Hij is een zij en je moet eens PI's leren lezen, zak.
Och gosj, having a bad day ? sorry hoor...
maar knap van je dat je zo goed kunt schelden . Hulde!
We zoeken nog collega's. Wil je ook met thuiswerk bijverdienen ? Kijk op http://www.thuiswerknederland.nl
pi_56305195
- knip -

[ Bericht 49% gewijzigd door sp3c op 25-01-2008 22:36:12 ]
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  Trouwste user 2022 vrijdag 25 januari 2008 @ 22:15:04 #113
7889 tong80
Spleenheup
pi_56309523
En stil werd het

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_56309722
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 14:07 schreef Zeg_Maar het volgende:

[..]

allochtoon beledigd zijn vriendin (eerste keer of deed die gast vaker zulke zaken), krijgt een kopstoot.
komt vervolgens terug met zijn familie om verhaal te halen.

als die P niet naar de politie was gegaan dan was het misschien wel ge-escaleerd.

en waarom is die ene subjectieve ervaring van jou nou zo goed om op basis van 1 zaak te generaliseren naar alle gevallen.

tussen meisjes en jongens vbestaat het grote verschil dat jongens zich niet zo makkelijk op de kop laten zitten en dat meisjes wat ingetogener zijn met wat ze doen.
En als die P geen kopstoot had uitgedeeld, was er helemaal verder niks gebeurd.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_56309807
Hypothetisch. Wat weerhoudt die Marokkanen ervan om zich lekker te misdragen in onze maatschappij. Niks toch? Vrij spel!

In een notendop. Betreffende jeugd van betreffende afkomst zijn jaloers op ons Westerse manier van leven, omgang, (sexuele) vrijheden, rijkdom. Dit lijkt voor hen onbereikbaar, dus raken ze gefrustreerd en verzetten ze zich tegen de maatschappij. Omdat ze zich paria's wanen. Die frustraties zijn een een heel denkbaar fenomeen in die situatie.
Het probleem ontstaat thuis, waar ze op 20 vierkante meter in een compleet andere cultuur zitten. Er is vaak relatieve armoede, ouders met een slecht beeld van onze maatschappij, je wordt geacht volgens strikte regels te leven, die veel beperkingen inhouden voor deze jeugd. Er ontstaan dus frustraties, men zet zich af, men verschuilt zich achter het geloof.
Ik denk dat we deze kloof alleen met deze generatie meemaken en de generatie daarop er al een stuk vrijer in onze maatschappij staat. De gewenste integratie is een kwestie van een paar decennia. Strafkampen, rigoureuze maatregelen, allemaal overdone en paniekmaatregelen die excessen en escalaties met zich meebrengen. Geef ze op z'n minst het gevoel geen paria in de maatschappij zijn lijkt de beste remedie de komende jaren. Want het punt is de frustratie als gevolg van de cultuurkloof.
pi_56309852
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 14:09 schreef j31 het volgende:

[..]

Ja zo kun je alle nieuwsberichten wel omdraaien en goedpraten. Dat is toch totaal niet relevant? Het gaat erom dat dit nu in deze tijd is gebeurd en als dit een groep nederlanders was geweest bij een marokkaan was t ook heus wel in t nieuws geweest. dat je dit soort dingen veel vaker op deze manier tegenkomt... tja... Veel vooroordelen maar sorry... ze maken t er toch echt zelf naar...
Er wordt helemaal geen krantenbricht verdraaid, er wordt gezegd dat niemand van ons er bij was en dat toch iedereen het hoogste woord voert en allerlei schuldigen aanwijst en "oplossingen" aandraagt.
En dan wordt er geconstateerd, dat niemand van ons dus kan weten, of het verhaal in de krant wel klopt.

En het zal niet de eerste keer zijn dat twee dagen later de zaken heel anders blijken te liggen dan aanvankelijk in de krant kwam.

En dat verhaal van de P was een illustratie van een soortgelijke geschiedenis.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 25 januari 2008 @ 23:35:53 #117
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56311304
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:21 schreef Toeps het volgende:
Het is heel vervelend hoor, maar is dit nou echt landelijk nieuws? Jongere pakt mobiel af van andere jongere, laatstgenoemde wordt kankerhoer genoemd en bedreigd... Goh goh. Dat soort dingen gebeuren op elke middelbare school.
Aan het gas! Zero tolerance!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_56311597
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:21 schreef Toeps het volgende:
Het is heel vervelend hoor, maar is dit nou echt landelijk nieuws? Jongere pakt mobiel af van andere jongere, laatstgenoemde wordt kankerhoer genoemd en bedreigd... Goh goh. Dat soort dingen gebeuren op elke middelbare school.
Het moest voor jou toch ook landelijk nieuws worden toen je verkozen was (dmv vriendjes oproepen om op je te stemmen ) tot een of andere titel.. JOH DAS PAS NIEUWS!

Terrecht dat dit landelijk nieuws is ....werd godverdomme tijd.
vroeger ...toen jij nog in je pampers zat gebeurde dit ook al !
toen had het al landelijk nieuws moeten zijn. Maar toen was het nog zo van , ach ja die lui hebben het moeilijk enz , ze komen uit een ander millieu en cultuur.....

En nee ik scheer niemand over een kam.. je hebt nl wel in elke etnische bevolking of hoe je het ook noemen wil een rotte appel .... en rotte appels vreet ook jij niet toeps!!

het gaat er om dat dit soort dingen niet mag gebeuren in dit land.
Je dient elkaar met respect te behandelen...
Thank Drunk I'm a Goddess!
  vrijdag 25 januari 2008 @ 23:56:44 #119
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56311638
Ik geloof niet dat er zó weinig in Nederland aan de hand is dat een diefstal van een mobieltje landelijk nieuws is.

Maar, de toevoeging van Marokkanen maakt veel goed, dat moet ik nageven. Dat is altijd makkelijk schuld geven en wijzen. Werkt ook heerlijk ontspannend, tegelijkertijd krijg je een gevoel alsof je de maatschappij helpt. Door problemen aan te wijzen, ofzo.
pi_56311705
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 23:56 schreef Yildiz het volgende:
Ik geloof niet dat er zó weinig in Nederland aan de hand is dat een diefstal van een mobieltje landelijk nieuws is.

Maar, de toevoeging van Marokkanen maakt veel goed, dat moet ik nageven. Dat is altijd makkelijk schuld geven en wijzen. Werkt ook heerlijk ontspannend, tegelijkertijd krijg je een gevoel alsof je de maatschappij helpt. Door problemen aan te wijzen, ofzo.
wist jij dat de schuldige altijd met 3 vingers naar zichzelf wijst??

of het nu marokkanen , turken chinezen,duitsers , engelsen , fransen ,enz enz zijn
DAT BOEIT NIET!!!!!

of je nu groen , geel , paars met witte stippen bent... je hebt jezelf te gedragen als een respect vol mens.
pi_56312646
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 12:59 schreef Zeg_Maar het volgende:

[..]

ongelooflijk dat dit zo kan blijven doorgaan.
Dat krijg je wanneer je in een land woont waar de politie zichzelf grote helden vinden als men minderjarige scholieren in elkaar mept (scholieren staking) en zeven kleuren stront schijt als er een groepje kut marokkanen lopen te rellen. Eigenlijk zijn de kut marokkanen niet de schuld van alle problemen maar meer de politie die gewoon mietjes zijn en niks anders doen dan verslagen typen voor de statieken en telefoon afluisteren om zich zelf op te kunnen geilen op de gesprekken van andere mensen.
Op onbegeleid verlof...
pi_56313393
de ouders zijn hier schuldig aan die zou k dus flink aanpakken!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_56313422
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 01:47 schreef zhe-devilll het volgende:

welke ouders?
die van dat meisje of van de vermeende daders?
  zaterdag 26 januari 2008 @ 02:07:32 #124
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_56313636
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 23:53 schreef prupke het volgende:

[..]

Je dient elkaar met respect te behandelen...
Je post loopt er dan ook van over.

Vooralsnog heb ik in 20+ jaar Rotterdam nog maar 1x "disrespect" gemerkt, van een groepje autochtoonse* jongeren die het wel leuk vonden om kinderen te meppen.

Al moet ik toegeven dat Zadkine (en de meeste ROC's) wel een no-go area beginnen te worden, mij zul je er niet snel zien, ik heb teveel levenslust.

* = Voor het gemak beschouw ik Ommoord dan maar als een deel van Nederland
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_56313797
quote:

Man. Ondanks dat je zelf Marokkaan bent (vermoed ik) kun je toch inzien dat wat dit groepje heeft gedaan niet door de beugel kan? Als het Nederlanders waren zou het ook niet getolereerd worden, want het is echt abnormaal en asociaal gedrag. Dat heeft verder niets te maken met het feit dat dit Marokkaantjes zijn.

Bovendien bestaan er nou eenmaal vrij grote problemen met Marokkaanse jeugd. Dat heeft niets te maken met het feit DAT ze Marokkaans zijn, maar dat ze gewoon slecht worden opgevoed door hun ouders. Je kunt uiteraard best Marokkaan zijn en je gewoon prima gedragen, en tegen zulke mensen heeft niemand iets. Er is geen sprake van discriminatie, maar er is wel sprake van het afwijzen van bepaald gedrag van sommige groepen mensen. (Dan bedoel ik niet Marokkanen/Turken/Etc. in het algemeen, maar eerder het soort groepjes dat actief is in de criminaliteit). Hiermee wil ik overigens niet impliceren dat Marokkanen/Turken nooit gediscrimineerd worden.
pi_56314243
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 01:47 schreef zhe-devilll het volgende:
Wie wil wie gaan aanpakken, men komt hier in nederland niet verder dan een beetje janken op een forum. Ik heb werkelijk nog nooit zo veel mietjes bij elkaar gezien als hier in nederland. Er hoeft maar iemand boe te roepen en ze schijten in de broek.
Op onbegeleid verlof...
  zaterdag 26 januari 2008 @ 07:47:10 #127
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_56314905
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 12:59 schreef Zeg_Maar het volgende:

[..]

zoveelste bericht waarbij marokkanen extreem asociaal gedrag vertonen.
Weer een 'incident' dus. "Niks structureels."

Ik hoor de PvdA'ers al bagatelliseren en relativeren ("vroeger werd er ook gepest op school")
pi_56315152
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 07:47 schreef Ippon het volgende:

[..]

Ik hoor de PvdA'ers al bagatelliseren en relativeren ("vroeger werd er ook gepest op school")
Ja. Het enige verschil is dat kids in mijn tijd nog geen mobiele telefoon op zak hadden. Reken maar dat die anders onderling ook wel eens werd gepikt.
pi_56315203
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 02:21 schreef erikkll het volgende:

[..]

Man. Ondanks dat je zelf Marokkaan bent (vermoed ik) kun je toch inzien dat wat dit groepje heeft gedaan niet door de beugel kan? Als het Nederlanders waren zou het ook niet getolereerd worden, want het is echt abnormaal en asociaal gedrag. Dat heeft verder niets te maken met het feit dat dit Marokkaantjes zijn.
Als het nederlandse daders waren geweest op een middelbare school in Blaricum was het niet in het nieuws geweest
quote:
Bovendien bestaan er nou eenmaal vrij grote problemen met Marokkaanse jeugd. Dat heeft niets te maken met het feit DAT ze Marokkaans zijn, maar dat ze gewoon slecht worden opgevoed door hun ouders. Je kunt uiteraard best Marokkaan zijn en je gewoon prima gedragen, en tegen zulke mensen heeft niemand iets. Er is geen sprake van discriminatie, maar er is wel sprake van het afwijzen van bepaald gedrag van sommige groepen mensen. (Dan bedoel ik niet Marokkanen/Turken/Etc. in het algemeen, maar eerder het soort groepjes dat actief is in de criminaliteit). Hiermee wil ik overigens niet impliceren dat Marokkanen/Turken nooit gediscrimineerd worden.
Dat laatste is dan wel weer helemaal waar.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_56315473
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 02:21 schreef erikkll het volgende:

[quote post van Yildiz]

Man. Ondanks dat je zelf Marokkaan bent (vermoed ik)
Foknoob
pi_56315491
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 17:24 schreef Perecules het volgende:

[..]

Vooral doorgaan met bagatelliseren en ontkennen. Het gaat ook om een 'scheet'. Het gaat er niet om dat bepaalde scholen verpauperd zijn en dat leerlingen zich daar niet meer veilig voelen en een goede studieomgeving hebben. Het gaat er niet om dat complete wijken verpauperd, onveilig en onleefbaar zijn geworden. Niets aan de hand.
Nee hoor, daar gaat het helemaal niet om, anders had dat wel in het bericht gestaan. Dit gaat over twee tienermeisjes met ruzie, waarvan de ene de telefoon van de ander afpakt, er wordt gescholden met kankerhoer, en een huilie de krant opbelt. Die het natuurlijk smullend publiceert, omdat de dader Marokkaans is.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 10:20:30 #132
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_56315560
quote:

[..]

dat dus
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zaterdag 26 januari 2008 @ 10:45:23 #133
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_56315779
onaangepast gedrag
Gaat dat meissie dan toch gelijk krijgen?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zaterdag 26 januari 2008 @ 11:41:49 #134
3542 Gia
User under construction
pi_56316571
quote:

't Is niet zozeer de diefstal van het mobieltje, maar het feit dat het meisje en haar ouders aan moesten dringen om de daders aan te mogen wijzen. Alsof de school bang was voor de gevolgen wanneer de daders op het matje geroepen zouden worden.
Wat betreft de politie, die zijn sowieso heel laks.

Mijn neefje is afgelopen week mishandeld door een volwassen vrouw. De politie wilde in eerste instantie geen aangifte accepteren. Want dan moeten ze van hun luie stoel afkomen en getuigen gaan horen.
Dat heeft inderdaad niks met allochtoon of autochtoon te maken.

Maar de reactie van die school wel zeker.
pi_56316684
quote:

[..]

Klopt. De PvdA is met haar achterlijke visie op het onderwijs mede verantwoordelijk voor de vorming van nieuwe achterstandswijken, en daarmee is ze ook indirect debet aan een toename van aso-gedrag.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
  zaterdag 26 januari 2008 @ 13:21:08 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56318055
Iedere keer dat ik iets over Marokkanen lees wordt ik weer woedend. Waarom die hypocriete rotzakken niet gewoon met knuppels en herdershonden de goederentreinen in gejaagd, om ze voor eens en voor altijd te deporteren. Ze hebben hun kansen hier gehad! Tot nooit meer, vuile klootzakken!

Wanneer ik dan een Marokkaan "in het echt" spreek dan zijn het eigenlijk altijd hele normale, vriendelijke mensen. Dat dan weer wel.

[ Bericht 4% gewijzigd door LXIV op 26-01-2008 13:47:40 ]
The End Times are wild
pi_56318226
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wie stopt er dan ook een blank meisje op een zwarte school?
Het is een ROC, geen school.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_56318276
tijd voor meer clubhuizen , gratis vakanties, subsidies etc

-
  zaterdag 26 januari 2008 @ 13:37:19 #139
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_56318312
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 13:34 schreef concac het volgende:
tijd voor meer clubhuizen , gratis vakanties, subsidies etc

Vlindervangvakanties ftw!
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zaterdag 26 januari 2008 @ 14:01:15 #140
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_56318675
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 13:21 schreef LXIV het volgende:

Wanneer ik dan een Marokkaan "in het echt" spreek dan zijn het eigenlijk altijd hele normale, vriendelijke mensen.
Als je ze alleen spreekt dan wel ... maar o wee als je in een groepje Marokkanen bent beland ..... maak je dan maar op voor een ziekenhuisbezoek of erger. Lafheid is nu eenmaal een belangrijk element van hun Berber-cultuur.
pi_56319616
Kijk ook eens hier: 17 jarige geestelijkgehandicapte jongen jaren mishandeld
Nog iets veel laffers, gefilmd, jarenlang en dat tegen iemand die geen weerstand kon bieden.

Oh wacht, geen Marokkanen, dan is het geen nieuws. Nog geen pagina in 5 dagen, en hier al 3 pagina's in een dag. Maar nee, we zijn geen racisten hoor, nee Marokkanen of Nederlanders allebei even hard aanpakken...
know'm sayin?
word? word.
pi_56319719
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 03:27 schreef LaMaleta het volgende:

[..]

Wie wil wie gaan aanpakken, men komt hier in nederland niet verder dan een beetje janken op een forum. Ik heb werkelijk nog nooit zo veel mietjes bij elkaar gezien als hier in nederland. Er hoeft maar iemand boe te roepen en ze schijten in de broek.
Aangezien je via de politiek niks gedaan krijgt en als je er gewoon iets van zegt krijg je letterlijk een mes tussen je ribben Enige oplossing is met groepen erop af gaan wat hier dan ook gebeurt
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_56319738
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 14:59 schreef alors het volgende:
Nog iets veel laffers, gefilmd, jarenlang en dat tegen iemand die geen weerstand kon bieden.

Oh wacht, geen Marokkanen, dan is het geen nieuws. Nog geen pagina in 5 dagen, en hier al 3 pagina's in een dag. Maar nee, we zijn geen racisten hoor, nee Marokkanen of Nederlanders allebei even hard aanpakken...
Tis op een kut tijd gepost en ik reageer alleen in nieuwe topics en my active topics
Ziek idd
pi_56319784
Het is erg.... Morokkanen worden ook slechter opgevoed en zijn veel harder ( zit in de cultuur ), maar dat dit nou in de krant komt ... volgens mij gebeuren zulke dingen tussen alle etnishe groepen en veel vaker.( en erger )
pi_56319813
quote:

en hoevaak mishandelen autochtonen allochtonen?
wat komt vaker voor:

a)mishandeling van autochtonen door allochtonen?

b) mishandeling van allochtonen door autochtonen?
pi_56319879
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 15:13 schreef Zeg_Maar het volgende:

[..]

en hoevaak mishandelen autochtonen allochtonen?
wat komt vaker voor:

a)mishandeling van autochtonen door allochtonen?

b) mishandeling van allochtonen door autochtonen?
Waarschijnlijk even vaak ofzo Alleen dat ze een gebroken neus geslagen worden enz op zaterdagavond gaan zij niet bij de politie melden natuurlijk.
pi_56320377
quote:

Wat is dit voor suggestieve onzin? Wil je hiermee soms suggereren dat racisme het motief is voor de discussie in dit topic?
En bovendien, in groepsverband één meisje terroriseren komt op de lafheidsmeter anders aardig in de buurt van het incident met die autistische jongen.
Daarnaast hebben we het hier duidelijk over een structureel iets in de maatschappij. En niet over een incident als het topic wat jij aandraagt. Het structurele roept juist discussie en frustratie op.
pi_56320661
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:24 schreef bryanw het volgende:
Niet landelijk nieuws, maar het mag best gemeld worden. Ik vind het namelijk nergens op lijken dat zulk gedrag door de school "toegestaan" word, want pas na aandringen van ouders en slachtoffertje zijn er stappen ondernomen

Daders zoals eerder vermeld werd afvoeren, opsluiten en nooit meer loslaten.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_56320743
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 15:51 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Wat is dit voor suggestieve onzin? Wil je hiermee soms suggereren dat racisme het motief is voor de discussie in dit topic?
aaaaahahahhahahahah ahh ah h ahah

nee joh!!!
pi_56320759
rein wetenschappelijke analyses!!! sociologisch maatschappelijk theoretische probleemstelling!
pi_56330339
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 02:07 schreef soylent het volgende:

[..]

Je post loopt er dan ook van over.

Vooralsnog heb ik in 20+ jaar Rotterdam nog maar 1x "disrespect" gemerkt, van een groepje autochtoonse* jongeren die het wel leuk vonden om kinderen te meppen.

Al moet ik toegeven dat Zadkine (en de meeste ROC's) wel een no-go area beginnen te worden, mij zul je er niet snel zien, ik heb teveel levenslust.

* = Voor het gemak beschouw ik Ommoord dan maar als een deel van Nederland
respect is op verschillende manieren te uiten
en voor mij was mijn opmerking zeer netjes

maar goed daar hebben we het niet over ...

ik wonende in het zuiden des lands, heb zon 10 jaar geleden bv al mee gemaakt dat een surniaamse jongen van 11 bedreigd werd door marokkanse jongentjes can 10 met een "mes" , om het feit dat hij zijn lunch niet wilde afgeven......

wij hebben toendertijd in gegrepen waar we konden zodat er geen gevaarlijke dingen gebeurden. Een klasgenoot die is met de surinaamse jongen naar huis gegaan met de bus en op het station hebben wij aan de dreigende marokkanen laten zien dat die jongen niet alleen was...
misschien ook niet helemaal correct hoe we toen gehandeld hadden ..maar ja achteraf gelul

maar je bent het wel met me eens dat er tegenwoordig dingen gebeuren die gewoon weg niet door de beugel kunnen.. ongeacht welke nationaliteit je hebt of wat dan ook .
  zaterdag 26 januari 2008 @ 23:19:04 #152
3542 Gia
User under construction
pi_56330534
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 23:10 schreef prupke het volgende:
maar je bent het wel met me eens dat er tegenwoordig dingen gebeuren die gewoon weg niet door de beugel kunnen.. ongeacht welke nationaliteit je hebt of wat dan ook .
Dat klopt, maar het gebeurt zowel door allochtone jongeren als door autochtone jongeren.
Het verschil is alleen dat een school wél de autochtone rotzakken aanpakt, maar niet de allochtone rotzakken die in een groep opereren.

Er is bij autoriteiten een zekere angst om onruststokers van Marokkaanse afkomst aan te pakken. Je zag dat ook in Slotervaart. Als zoiets in, bijvoorbeeld, Eindhoven zou gebeuren door autochtone jongeren, dan volgen er zeker arrestaties.

Ik ben dan ook voor gelijke straffen, maar wel behoorlijk strenge straffen.
Ja, in voorkomende gevallen ben ik voor heropvoedingsinstellingen, waar je niet voor je 23ste uit komt, ongeacht de leeftijd dat je er in ging.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 23:21:25 #153
3542 Gia
User under construction
pi_56330580
quote:

Het verschil met dat topic is dat er geen voor en tegenstanders zijn. Niemand neemt het daar op voor die rotzakken, iedereen is op de hand van de gehandicapte jongen.

Dat scheelt wel veel in het aantal posts, denk ik.
pi_56330653
quote:

Dat gebeurde 10, 20, 30, 50 en 100 jaar geleden ook al....niet specifiek iets van deze tijd, alleen krijgen we elk wissewasje tegenwoordig breed uitgemeten in de media en zeker incidenten waar buitenlanders bij betrokken zijn krijgen bovengemiddelde aandacht....erg prettig voor de landgenoten die graag een vijandsbeeld willen hebben en zo alle ellende in de wereld simpel kunnen afschuiven op 1 groepering....ook niets nieuws...dat mechanisme is al zo oud als de weg naar Rome.
pi_56330718
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 23:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat klopt, maar het gebeurt zowel door allochtone jongeren als door autochtone jongeren.
Het verschil is alleen dat een school wél de autochtone rotzakken aanpakt, maar niet de allochtone rotzakken die in een groep opereren.

Er is bij autoriteiten een zekere angst om onruststokers van Marokkaanse afkomst aan te pakken. Je zag dat ook in Slotervaart. Als zoiets in, bijvoorbeeld, Eindhoven zou gebeuren door autochtone jongeren, dan volgen er zeker arrestaties.

Ik ben dan ook voor gelijke straffen, maar wel behoorlijk strenge straffen.
Ja, in voorkomende gevallen ben ik voor heropvoedingsinstellingen, waar je niet voor je 23ste uit komt, ongeacht de leeftijd dat je er in ging.
dat klopt, en ik maak ook geen verschil tussen ras, opvoeding, kleur of wat dan ook
voor mij geld :
je doet iets wat niet mag.--> straf --. en op de blaren zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door prupke op 26-01-2008 23:33:53 ]
pi_56330789
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 23:24 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat gebeurde 10, 20, 30, 50 en 100 jaar geleden ook al....niet specifiek iets van deze tijd, alleen krijgen we elk wissewasje tegenwoordig breed uitgemeten in de media en zeker incidenten waar buitenlanders bij betrokken zijn krijgen bovengemiddelde aandacht....erg prettig voor de landgenoten die graag een vijandsbeeld willen hebben en zo alle ellende in de wereld simpel kunnen afschuiven op 1 groepering....ook niets nieuws...dat mechanisme is al zo oud als de weg naar Rome.
dat zei ik al ....
het is al te lang aan de gang... maar het lijkt of ze hier met de straffen uitdelen steeds milder worden ..dmv kijken naar achtergrond enz.

ik kan me er ook gruwelijk aan ergeren bv dat als een bekende nederlander te hard gereden heeft (hoeft btw niet eens bekend te zijn maar ok ) dat als die persoon zijn rijbewijs moet inleveren , dat ze de rechter zo ver krijgen met het gelul van: maar voor mijn werk heb ik mijn rijbewijs echt nodig!!

me hoela : dan had je maar netjes moeten rijden !

strenger worden en nergens voor terug deinen ...dat moeten ze hier eens leren
pi_56330799
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 23:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Het verschil met dat topic is dat er geen voor en tegenstanders zijn. Niemand neemt het daar op voor die rotzakken, iedereen is op de hand van de gehandicapte jongen.

Dat scheelt wel veel in het aantal posts, denk ik.
Volgens mij keurt niemand hier het gedrag goed van de (verdachte) daders. Alleen het topic gaat hier weer alleen over hoe erg het wel niet is omdat het Marokkanen zijn, niet omdat dit gebeurt.
In het andere topic vind iedereen het ook walgelijk maar is de respons toch stukken lager. En ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dat niet is omdat mensen het in elkaar slaan van een gehandicapte minder erg vinden, maar omdat mensen hier zoveel feller zijn op Marokkanen dan op ieder ander. Terwijl zij zelf, als je dat tegen ze zegt, beweren dat ze het even erg vinden, en dat elk soort tuig moet worden aangepakt.

Maar goed, als je dat aan de kaak stelt ben je een linkse huilie die nodig een pak rammel moet krijgen van een stel Marokkanen
know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 23:41:03 #158
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_56330941
quote:

[..]

Kind, het is vreselijk tegenwoordig. Je hoeft de krant maar open te slaan: moord op politici die je niet aanstaan, en misstanden door buitenlanders zijn aan de orde van de dag...

Neem maar dit artikel van 3 januari 1944..

Of dit artikel van 1 januari 1900 jongstleden...

Het is vreselijk tegenwoordig, ik schaam me Nederlander te zijn

Gelukkig ben ik 80 jaar oud en houd ik regelmatig de longitudinale statistische onderzoeken bij, dus ik ben erg goed in staat om te oordelen hoe iets vroeger en nu was.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_56332230
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 23:41 schreef soylent het volgende:

[..]

Kind, het is vreselijk tegenwoordig. Je hoeft de krant maar open te slaan: moord op politici die je niet aanstaan, en misstanden door buitenlanders zijn aan de orde van de dag...

Neem maar dit artikel van 3 januari 1944..
[ afbeelding ]

Of dit artikel van 1 januari 1900 jongstleden...
[ afbeelding ]

Het is vreselijk tegenwoordig, ik schaam me Nederlander te zijn

Gelukkig ben ik 80 jaar oud en houd ik regelmatig de longitudinale statistische onderzoeken bij, dus ik ben erg goed in staat om te oordelen hoe iets vroeger en nu was.
laat ik nou geen 80 zijn
maar 31...
ik leef nu en ik leef niet in het verleden...(dat is geweest en kan je niets aan veranderen ) wat ze toen voor straffen hadden enz..daar hebben we nu geen bal aan

ik wil nu goede straffen zien!
eigen schuld dikke bult en wie zijn kont brand moet op de blaren zitten ...niets meer niets minder
pi_56332441
quote:
Op zondag 27 januari 2008 00:57 schreef prupke het volgende:

[..]

ik wil nu goede straffen zien!
En wat zijn goede straffen volgens jou?
pi_56332506
quote:
Op zondag 27 januari 2008 01:09 schreef GAULOISES het volgende:

[..]

En wat zijn goede straffen volgens jou?
euhm een straf , dat als je die krijgt , dat je zeker weet dat je het niet voor een 2e keer probeert?

ik ga er over nadenken .. wat ik een gepaste straf zou vinden bij bepaalde misdaden.

het is nu bedtijd voor me
truste
pi_56332514
Denk er maar even rustig over na....
pi_56332522
quote:
Op zondag 27 januari 2008 01:14 schreef GAULOISES het volgende:
will do
  zondag 27 januari 2008 @ 11:20:08 #164
3542 Gia
User under construction
pi_56335974
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 23:32 schreef alors het volgende:

[..]

Volgens mij keurt niemand hier het gedrag goed van de (verdachte) daders. Alleen het topic gaat hier weer alleen over hoe erg het wel niet is omdat het Marokkanen zijn, niet omdat dit gebeurt.
Nee, hier wordt het gebagatelliseerd, omdat het maar om een mobieltjes diefstal zou gaan.
Er wordt zelfs gekankerd op de moeder van dat meisje, omdat 'dat wijf' de media opzoekt en nu *jank* de marokkaantjes weer in een slecht daglicht komen.

Er is dus een discussiepunt. En dat leidt tot meer posts.

Natuurlijk is iedereen het erover eens dat je niet mag stelen. Maar het punt is hier meer dat de school er niks tegen wilde doen, OMDAT de daders marokkanen waren. Was het Jantje van de slager geweest, dan had hem meteen een schorsing boven het hoofd gehangen.
pi_56336255
quote:
Op zondag 27 januari 2008 11:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, hier wordt het gebagatelliseerd, omdat het maar om een mobieltjes diefstal zou gaan.
Er wordt zelfs gekankerd op de moeder van dat meisje, omdat 'dat wijf' de media opzoekt en nu *jank* de marokkaantjes weer in een slecht daglicht komen.

Er is dus een discussiepunt. En dat leidt tot meer posts.

Natuurlijk is iedereen het erover eens dat je niet mag stelen. Maar het punt is hier meer dat de school er niks tegen wilde doen, OMDAT de daders marokkanen waren. Was het Jantje van de slager geweest, dan had hem meteen een schorsing boven het hoofd gehangen.
Meng gewoon de scholen, er moeten geen aparte groepjes Morokkanen rondlopen, zeker de jonge Morokkanen moeten opgaan in de Nederlandse cultuur. Ik snap alleen niet waarom zij niet aanpassen ( zij mogen toch hun cultuur houden ), maar eerlijk is eerlijk de meeste Morokkanen zijn niet goed opgevoed ( er zijn er ook zat Nederlanders ).... maar het zegt toch iets wanneer zelfs alle andere buitenlanders een hekel hebben aan de Morokkanen.
  zondag 27 januari 2008 @ 11:41:03 #166
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56336281
Elk land heeft een hekel aan een bepaalde bevolkingsgroep. Chinezen in de VS hebben ook een hekel aan de Mexicanen. Zie het als een soort volkssport voor het plebs. 'Buitenlandertje haten'. In Nieuw Zeeland en Australië is het nog leuker, daar haten ze in allebei de landen de originele bewoners. De Maori / Moriori en de Aboriginals. Natuurlijk met het simpele excuus met 1 of andere statistiekenlijst waaruit blijkt dat sommige vormen van criminaliteit procentueel gezien vaker veroorzaakt wordt door die groep. Dat schijnt dan een excuus voor van alles en nog wat te zijn.
Je zal in Australië maar gewoon als Aboriginal geboren worden. Als je dan een keertje over een verlaten weg loopt, loop je gewoon het risico overhoop gereden te worden door een blanke. "5 points!" zullen dan de laatste woorden zijn die je hoort... Of je loopt een café binnen in de Outback, moet je in gewoon in een aparte ruimte zitten. Wat was ook alweer de beschaafde wereld?

[ Bericht 11% gewijzigd door Yildiz op 27-01-2008 11:48:17 ]
pi_56336392
quote:
Op zondag 27 januari 2008 11:41 schreef Yildiz het volgende:
Elk land heeft een hekel aan een bepaalde bevolkingsgroep. Chinezen in de VS hebben ook een hekel aan de Mexicanen. Zie het als een soort volkssport voor het plebs. 'Buitenlandertje haten'. In Nieuw Zeeland en Australië is het nog leuker, daar haten ze in allebei de landen de originele bewoners. De Maori / Moriori en de Aboriginals. Natuurlijk met het simpele excuus met 1 of andere statistiekenlijst waaruit blijkt dat sommige vormen van criminaliteit procentueel gezien vaker veroorzaakt wordt door die groep. Dat schijnt dan een excuus voor van alles en nog wat te zijn.
die lijsten zijn onzin je moet ook kijken naar hoeveel kansen zo een jongere heeft en dat vergelijken met de criminaliteit, dan kom je op dezelfde uit.
  zondag 27 januari 2008 @ 12:13:10 #168
3542 Gia
User under construction
pi_56336844
quote:
Op zondag 27 januari 2008 11:39 schreef kos5000 het volgende:

maar eerlijk is eerlijk de meeste Morokkanen zijn niet goed opgevoed ( er zijn er ook zat Nederlanders )....
Je zegt het goed, er zijn ook zat Nederlanders niet goed opgevoed. Punt is echter dat die wél worden aangepakt door schooldirecties en justitie.

Het begint er hier steeds meer op te lijken alsof gezagsdragers bang zijn van marokkanen en problemen tussen hen en andere mensen maar proberen te sussen, om niet in te hoeven grijpen.

Het wordt zelfs door de politie gezegd: Als je aangifte doet tegen een marokkaan, voor welk vergrijp dan ook, dan moet je je wel de risico's realiseren. Ze weten je te vinden en gaan zich wreken. Dus kun je maar beter geen aangifte doen!!

Is dat nog normaal?
  zondag 27 januari 2008 @ 12:21:36 #169
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56337018
Waarom sturen ze die hele groep niet op vakantie naar marokko, gewoon daar eens mee te draaien in een school, kijken of ze nog in groepjes mensen staat bedreigen, ik denk dat de oude marokkanen hun snel genoeg een paar nekslagen verkopen met een stok.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_56339293
quote:
Op zondag 27 januari 2008 12:13 schreef Gia het volgende:

Het begint er hier steeds meer op te lijken alsof gezagsdragers bang zijn van marokkanen en problemen tussen hen en andere mensen maar proberen te sussen, om niet in te hoeven grijpen.
Dat lijken kan je gemakkelijk weghalen, het bewijs is al regelmatig geleverd.
quote:
Is dat nog normaal?
Dat een grote organisatie als de politie die ook nog eens gewapend rondloopt bang is voor een groep rel-marokkanen kan je inderdaad niet normaal noemen. Dat ze je ook nog eens aanraden om geen aangifte te doen toont wel aan hoe incompetent ze zijn. Dat ze op het zelfde moment als je aangifte doet voor wat voor zaak dan ook (niks te maken met marokkanen) je al vertellen dat je er niet veel van hoeft te verwachten dat er iets gedaan word laat ook nog eens zien dat ze hun werk niet eens willen doen. Op het zelfde moment willen ze wel weer een betere SAO.

Dat ze zich wel groot genoeg vinden om stakende scholieren in elkaar te meppen en op het moment wanneer er een scholier een agent één klap verkoopt zijn foto in heel nederland verspreid word is gestoord en maakt mij gewoon misselijk. Dat is ook de reden waarom ik niet wil dat de politie meer rechten krijgt omdat daar het probleem namelijk niet ligt.

Toen ik na 6 jaar in malaga ben geweest en ik erg laat in schiphol aankwam en daar dus de nacht moest verblijven waren er 3 rel-marokkanen die op een moment dat ik niet oplette aan mijn spullen zaten vertelde dat ze op moesten rotten, keken andere mensen mij verschrikt en bang aan. Daarom ben ik wel erg benieuwd... Is nederland in die 6 jaar echt een land van mietjes geworden?

Trouwens die 3 kut-marokkanen dropen wel af nadat ze zaten te mompelen over 'zal ik je steken' en 'je denk toch niet dat we die troep van je willen'!
Op onbegeleid verlof...
  zondag 27 januari 2008 @ 17:33:28 #171
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56343873
Welkom terug in "asociaalland" LaMaleta.
Waar mensen zo ver van elkaar gedistantieerd/verdeeld en ouders zo weinig verantwoordelijkheid meer nemen dat reljeugd je zo op straat kan neerknallen en niemand zal iets doen
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 27 januari 2008 @ 18:30:22 #172
117098 Hathor
Effe niet
pi_56344940
De geloofwaardigheid van de OP hield voor mij op bij "leerlingen van Marokkaanse komaf"
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_56345514
quote:
Op zondag 27 januari 2008 18:30 schreef Hathor het volgende:
De geloofwaardigheid van de OP hield voor mij op bij "leerlingen van Marokkaanse komaf"
pi_56350160
quote:
Op zondag 27 januari 2008 01:14 schreef GAULOISES het volgende:
Toch moeilijker dan ik dacht

Het probleem is nl (in veel gevallen ) wat hier boven al gezegd is. Vaak ligt het aan de ouders en de opvoeding van de jeugd.
En nu heb ik het over iedereen (dus geen onderscheid van ras, overtuiging , geloof op wat dan ook)
En ik weet ook niet wat je als straf krijgt als je bv een bushokje vernield.

maar we gaan ff uit van een bushok vernielen.
Ik zou het niet meer dan normaal vinden dat ze daar een taakstraf voor krijgen en dat ze een nieuw bushokje moeten betalen. Onder het motto : slopen is kopen.

Als je op school iets doet wat niet mag, geschorst worden!
En de schorsing gewoon als verzuim mee laten gelden. Dus bij te veel verzuim , jaartje over doen.

Er voor zorgen dat de ouders zich eens wat meer gaan bemoeien met de opvoeding zou misschien kunnen helpen.
pi_56350671
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:11 schreef prupke het volgende:

[..]

Toch moeilijker dan ik dacht
Tof dat je dat ook zegt!
Ongebruikelijk op FOK! Kennelijk heb je echt nagedacht, ook niet al te vaak voorkomend!
pi_56352275
quote:
Op zondag 27 januari 2008 11:20 schreef Gia het volgende:
Maar het punt is hier meer dat de school er niks tegen wilde doen, OMDAT de daders marokkanen waren de school zich laat intimideren.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_56355786
Enkeltje naar Marokko...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')