Doofpot?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:57 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Jij had liever dat het in de doofpot gestopt was of dat de afkomst er bij was vermeld ?
Die tijd hebben we gelukkig al gehad , blijkbaar is het voor de hoge heren in Den Haag nog niet helemaal duidelijk dat er een structureel probleem is met (hoofdzakelij) Marokkaanse jongeren.
Ow god, daar hebben we de politiek-correcte garde.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:16 schreef Mwanatabu het volgende:
Tuig moet je aanpakken.
Nee, beter idee, voortaan gaan we het melden als elke Marokkaan een scheet laat.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:19 schreef Perecules het volgende:
Nee hoor mensen. Er is niets aan de hand. Slechts het zoveelste 'incident', maar niets om ons zorgen over te maken. Steek maar gauw weer de kop in het zand en moedig anderen aan dat ook te doen.
Heeft hij geen gelijk dan ?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:19 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Ow god, daar hebben we de politiek-correcte garde.
Vooral doorgaan met bagatelliseren en ontkennen. Het gaat ook om een 'scheet'. Het gaat er niet om dat bepaalde scholen verpauperd zijn en dat leerlingen zich daar niet meer veilig voelen en een goede studieomgeving hebben. Het gaat er niet om dat complete wijken verpauperd, onveilig en onleefbaar zijn geworden. Niets aan de hand.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:19 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nee, beter idee, voortaan gaan we het melden als elke Marokkaan een scheet laat.
Och gosj, having a bad day ? sorry hoor...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:29 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Hij is een zij en je moet eens PI's leren lezen, zak.
En als die P geen kopstoot had uitgedeeld, was er helemaal verder niks gebeurd.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:07 schreef Zeg_Maar het volgende:
[..]
allochtoon beledigd zijn vriendin (eerste keer of deed die gast vaker zulke zaken), krijgt een kopstoot.
komt vervolgens terug met zijn familie om verhaal te halen.
als die P niet naar de politie was gegaan dan was het misschien wel ge-escaleerd.
en waarom is die ene subjectieve ervaring van jou nou zo goed om op basis van 1 zaak te generaliseren naar alle gevallen.
tussen meisjes en jongens vbestaat het grote verschil dat jongens zich niet zo makkelijk op de kop laten zitten en dat meisjes wat ingetogener zijn met wat ze doen.
Er wordt helemaal geen krantenbricht verdraaid, er wordt gezegd dat niemand van ons er bij was en dat toch iedereen het hoogste woord voert en allerlei schuldigen aanwijst en "oplossingen" aandraagt.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:09 schreef j31 het volgende:
[..]
Ja zo kun je alle nieuwsberichten wel omdraaien en goedpraten. Dat is toch totaal niet relevant? Het gaat erom dat dit nu in deze tijd is gebeurd en als dit een groep nederlanders was geweest bij een marokkaan was t ook heus wel in t nieuws geweest. dat je dit soort dingen veel vaker op deze manier tegenkomt... tja... Veel vooroordelen maar sorry... ze maken t er toch echt zelf naar...
Aan het gas! Zero tolerance!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:21 schreef Toeps het volgende:
Het is heel vervelend hoor, maar is dit nou echt landelijk nieuws? Jongere pakt mobiel af van andere jongere, laatstgenoemde wordt kankerhoer genoemd en bedreigd... Goh goh. Dat soort dingen gebeuren op elke middelbare school.
Het moest voor jou toch ook landelijk nieuws worden toen je verkozen was (dmv vriendjes oproepen om op je te stemmen ) tot een of andere titel.. JOH DAS PAS NIEUWS!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:21 schreef Toeps het volgende:
Het is heel vervelend hoor, maar is dit nou echt landelijk nieuws? Jongere pakt mobiel af van andere jongere, laatstgenoemde wordt kankerhoer genoemd en bedreigd... Goh goh. Dat soort dingen gebeuren op elke middelbare school.
wist jij dat de schuldige altijd met 3 vingers naar zichzelf wijst??quote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:56 schreef Yildiz het volgende:
Ik geloof niet dat er zó weinig in Nederland aan de hand is dat een diefstal van een mobieltje landelijk nieuws is.
Maar, de toevoeging van Marokkanen maakt veel goed, dat moet ik nageven. Dat is altijd makkelijk schuld geven en wijzen. Werkt ook heerlijk ontspannend, tegelijkertijd krijg je een gevoel alsof je de maatschappij helpt. Door problemen aan te wijzen, ofzo.
Dat krijg je wanneer je in een land woont waar de politie zichzelf grote helden vinden als men minderjarige scholieren in elkaar mept (scholieren staking) en zeven kleuren stront schijt als er een groepje kut marokkanen lopen te rellen. Eigenlijk zijn de kut marokkanen niet de schuld van alle problemen maar meer de politie die gewoon mietjes zijn en niks anders doen dan verslagen typen voor de statieken en telefoon afluisteren om zich zelf op te kunnen geilen op de gesprekken van andere mensen.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:59 schreef Zeg_Maar het volgende:
[..]
ongelooflijk dat dit zo kan blijven doorgaan.
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 01:47 schreef zhe-devilll het volgende:
de ouders zijn hier schuldig aan die zou k dus flink aanpakken!
Je post loopt er dan ook van over.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:53 schreef prupke het volgende:
[..]
Je dient elkaar met respect te behandelen...
Man. Ondanks dat je zelf Marokkaan bent (vermoed ik) kun je toch inzien dat wat dit groepje heeft gedaan niet door de beugel kan?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:56 schreef Yildiz het volgende:
Ik geloof niet dat er zó weinig in Nederland aan de hand is dat een diefstal van een mobieltje landelijk nieuws is.
Maar, de toevoeging van Marokkanen maakt veel goed, dat moet ik nageven. Dat is altijd makkelijk schuld geven en wijzen. Werkt ook heerlijk ontspannend, tegelijkertijd krijg je een gevoel alsof je de maatschappij helpt. Door problemen aan te wijzen, ofzo.
Wie wil wie gaan aanpakken, men komt hier in nederland niet verder dan een beetje janken op een forum. Ik heb werkelijk nog nooit zo veel mietjes bij elkaar gezien als hier in nederland. Er hoeft maar iemand boe te roepen en ze schijten in de broek.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 01:47 schreef zhe-devilll het volgende:
de ouders zijn hier schuldig aan die zou k dus flink aanpakken!
Weer een 'incident' dus. "Niks structureels."quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:59 schreef Zeg_Maar het volgende:
[..]
zoveelste bericht waarbij marokkanen extreem asociaal gedrag vertonen.
Ja. Het enige verschil is dat kids in mijn tijd nog geen mobiele telefoon op zak hadden. Reken maar dat die anders onderling ook wel eens werd gepikt.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 07:47 schreef Ippon het volgende:
[..]
Weer een 'incident' dus. "Niks structureels."
Ik hoor de PvdA'ers al bagatelliseren en relativeren ("vroeger werd er ook gepest op school")
Als het nederlandse daders waren geweest op een middelbare school in Blaricum was het niet in het nieuws geweestquote:Op zaterdag 26 januari 2008 02:21 schreef erikkll het volgende:
[..]
Man. Ondanks dat je zelf Marokkaan bent (vermoed ik) kun je toch inzien dat wat dit groepje heeft gedaan niet door de beugel kan?Als het Nederlanders waren zou het ook niet getolereerd worden, want het is echt abnormaal en asociaal gedrag. Dat heeft verder niets te maken met het feit dat dit Marokkaantjes zijn.
Dat laatste is dan wel weer helemaal waar.quote:Bovendien bestaan er nou eenmaal vrij grote problemen met Marokkaanse jeugd. Dat heeft niets te maken met het feit DAT ze Marokkaans zijn, maar dat ze gewoon slecht worden opgevoed door hun ouders. Je kunt uiteraard best Marokkaan zijn en je gewoon prima gedragen, en tegen zulke mensen heeft niemand iets. Er is geen sprake van discriminatie, maar er is wel sprake van het afwijzen van bepaald gedrag van sommige groepen mensen. (Dan bedoel ik niet Marokkanen/Turken/Etc. in het algemeen, maar eerder het soort groepjes dat actief is in de criminaliteit). Hiermee wil ik overigens niet impliceren dat Marokkanen/Turken nooit gediscrimineerd worden.
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 02:21 schreef erikkll het volgende:
[quote post van Yildiz]
Man. Ondanks dat je zelf Marokkaan bent (vermoed ik)
Nee hoor, daar gaat het helemaal niet om, anders had dat wel in het bericht gestaan. Dit gaat over twee tienermeisjes met ruzie, waarvan de ene de telefoon van de ander afpakt, er wordt gescholden met kankerhoer, en een huilie de krant opbelt. Die het natuurlijk smullend publiceert, omdat de dader Marokkaans is.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:24 schreef Perecules het volgende:
[..]
Vooral doorgaan met bagatelliseren en ontkennen. Het gaat ook om een 'scheet'. Het gaat er niet om dat bepaalde scholen verpauperd zijn en dat leerlingen zich daar niet meer veilig voelen en een goede studieomgeving hebben. Het gaat er niet om dat complete wijken verpauperd, onveilig en onleefbaar zijn geworden. Niets aan de hand.
dat dusquote:Op zaterdag 26 januari 2008 07:47 schreef Ippon het volgende:
[..]
Ik hoor de PvdA'ers al bagatelliseren en relativeren ("vroeger werd er ook gepest op school")
't Is niet zozeer de diefstal van het mobieltje, maar het feit dat het meisje en haar ouders aan moesten dringen om de daders aan te mogen wijzen. Alsof de school bang was voor de gevolgen wanneer de daders op het matje geroepen zouden worden.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:56 schreef Yildiz het volgende:
Klopt. De PvdA is met haar achterlijke visie op het onderwijs mede verantwoordelijk voor de vorming van nieuwe achterstandswijken, en daarmee is ze ook indirect debet aan een toename van aso-gedrag.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 07:47 schreef Ippon het volgende:
[..]
Het is een ROC, geen school.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wie stopt er dan ook een blank meisje op een zwarte school?
Vlindervangvakanties ftw!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:34 schreef concac het volgende:
tijd voor meer clubhuizen , gratis vakanties, subsidies etc
Als je ze alleen spreekt dan wel ... maar o wee als je in een groepje Marokkanen bent beland ..... maak je dan maar op voor een ziekenhuisbezoek of erger. Lafheid is nu eenmaal een belangrijk element van hun Berber-cultuur.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:21 schreef LXIV het volgende:
Wanneer ik dan een Marokkaan "in het echt" spreek dan zijn het eigenlijk altijd hele normale, vriendelijke mensen.
Aangezien je via de politiek niks gedaan krijgt en als je er gewoon iets van zegt krijg je letterlijk een mes tussen je ribbenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 03:27 schreef LaMaleta het volgende:
[..]
Wie wil wie gaan aanpakken, men komt hier in nederland niet verder dan een beetje janken op een forum. Ik heb werkelijk nog nooit zo veel mietjes bij elkaar gezien als hier in nederland. Er hoeft maar iemand boe te roepen en ze schijten in de broek.
Tis op een kut tijd gepostquote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:59 schreef alors het volgende:
Kijk ook eens hier: 17 jarige geestelijkgehandicapte jongen jaren mishandeld
Nog iets veel laffers, gefilmd, jarenlang en dat tegen iemand die geen weerstand kon bieden.
Oh wacht, geen Marokkanen, dan is het geen nieuws. Nog geen pagina in 5 dagen, en hier al 3 pagina's in een dag. Maar nee, we zijn geen racisten hoor, nee Marokkanen of Nederlanders allebei even hard aanpakken...
en hoevaak mishandelen autochtonen allochtonen?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:59 schreef alors het volgende:
Nog iets veel laffers, gefilmd, jarenlang en dat tegen iemand die geen weerstand kon bieden.
Oh wacht, geen Marokkanen, dan is het geen nieuws. Nog geen pagina in 5 dagen, en hier al 3 pagina's in een dag. Maar nee, we zijn geen racisten hoor, nee Marokkanen of Nederlanders allebei even hard aanpakken...
Waarschijnlijk even vaak ofzoquote:Op zaterdag 26 januari 2008 15:13 schreef Zeg_Maar het volgende:
[..]
en hoevaak mishandelen autochtonen allochtonen?
wat komt vaker voor:
a)mishandeling van autochtonen door allochtonen?
b) mishandeling van allochtonen door autochtonen?
Wat is dit voor suggestieve onzin? Wil je hiermee soms suggereren dat racisme het motief is voor de discussie in dit topic?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:59 schreef alors het volgende:
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:24 schreef bryanw het volgende:
Niet landelijk nieuws, maar het mag best gemeld worden. Ik vind het namelijk nergens op lijken dat zulk gedrag door de school "toegestaan" word, want pas na aandringen van ouders en slachtoffertje zijn er stappen ondernomen
Daders zoals eerder vermeld werd afvoeren, opsluiten en nooit meer loslaten.
aaaaahahahhahahahah ahh ah h ahahquote:Op zaterdag 26 januari 2008 15:51 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Wat is dit voor suggestieve onzin? Wil je hiermee soms suggereren dat racisme het motief is voor de discussie in dit topic?
respect is op verschillende manieren te uitenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 02:07 schreef soylent het volgende:
[..]
Je post loopt er dan ook van over.
Vooralsnog heb ik in 20+ jaar Rotterdam nog maar 1x "disrespect" gemerkt, van een groepje autochtoonse* jongeren die het wel leuk vonden om kinderen te meppen.
Al moet ik toegeven dat Zadkine (en de meeste ROC's) wel een no-go area beginnen te worden, mij zul je er niet snel zien, ik heb teveel levenslust.
* = Voor het gemak beschouw ik Ommoord dan maar als een deel van Nederland
Dat klopt, maar het gebeurt zowel door allochtone jongeren als door autochtone jongeren.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:10 schreef prupke het volgende:
maar je bent het wel met me eens dat er tegenwoordig dingen gebeuren die gewoon weg niet door de beugel kunnen.. ongeacht welke nationaliteit je hebt of wat dan ook .
Het verschil met dat topic is dat er geen voor en tegenstanders zijn. Niemand neemt het daar op voor die rotzakken, iedereen is op de hand van de gehandicapte jongen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:59 schreef alors het volgende:
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:10 schreef prupke het volgende:
maar je bent het wel met me eens dat er tegenwoordig dingen gebeuren die gewoon weg niet door de beugel kunnen.. ongeacht welke nationaliteit je hebt of wat dan ook .
dat klopt, en ik maak ook geen verschil tussen ras, opvoeding, kleur of wat dan ookquote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het gebeurt zowel door allochtone jongeren als door autochtone jongeren.
Het verschil is alleen dat een school wél de autochtone rotzakken aanpakt, maar niet de allochtone rotzakken die in een groep opereren.
Er is bij autoriteiten een zekere angst om onruststokers van Marokkaanse afkomst aan te pakken. Je zag dat ook in Slotervaart. Als zoiets in, bijvoorbeeld, Eindhoven zou gebeuren door autochtone jongeren, dan volgen er zeker arrestaties.
Ik ben dan ook voor gelijke straffen, maar wel behoorlijk strenge straffen.
Ja, in voorkomende gevallen ben ik voor heropvoedingsinstellingen, waar je niet voor je 23ste uit komt, ongeacht de leeftijd dat je er in ging.
dat zei ik al ....quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:24 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat gebeurde 10, 20, 30, 50 en 100 jaar geleden ook al....niet specifiek iets van deze tijd, alleen krijgen we elk wissewasje tegenwoordig breed uitgemeten in de media en zeker incidenten waar buitenlanders bij betrokken zijn krijgen bovengemiddelde aandacht....erg prettig voor de landgenoten die graag een vijandsbeeld willen hebben en zo alle ellende in de wereld simpel kunnen afschuiven op 1 groepering....ook niets nieuws...dat mechanisme is al zo oud als de weg naar Rome.
Volgens mij keurt niemand hier het gedrag goed van de (verdachte) daders. Alleen het topic gaat hier weer alleen over hoe erg het wel niet is omdat het Marokkanen zijn, niet omdat dit gebeurt.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Het verschil met dat topic is dat er geen voor en tegenstanders zijn. Niemand neemt het daar op voor die rotzakken, iedereen is op de hand van de gehandicapte jongen.
Dat scheelt wel veel in het aantal posts, denk ik.
Kind, het is vreselijk tegenwoordig.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:10 schreef prupke het volgende:
[..]
laat ik nou geen 80 zijnquote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:41 schreef soylent het volgende:
[..]
Kind, het is vreselijk tegenwoordig.Je hoeft de krant maar open te slaan: moord op politici die je niet aanstaan, en misstanden door buitenlanders zijn aan de orde van de dag...
Neem maar dit artikel van 3 januari 1944..
[ afbeelding ]
Of dit artikel van 1 januari 1900 jongstleden...
[ afbeelding ]
Het is vreselijk tegenwoordig, ik schaam me Nederlander te zijn![]()
Gelukkig ben ik 80 jaar oud en houd ik regelmatig de longitudinale statistische onderzoeken bij, dus ik ben erg goed in staat om te oordelen hoe iets vroeger en nu was.
euhm een straf , dat als je die krijgt , dat je zeker weet dat je het niet voor een 2e keer probeert?quote:Op zondag 27 januari 2008 01:09 schreef GAULOISES het volgende:
[..]
En wat zijn goede straffen volgens jou?
will doquote:Op zondag 27 januari 2008 01:14 schreef GAULOISES het volgende:
Denk er maar even rustig over na....
Nee, hier wordt het gebagatelliseerd, omdat het maar om een mobieltjes diefstal zou gaan.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:32 schreef alors het volgende:
[..]
Volgens mij keurt niemand hier het gedrag goed van de (verdachte) daders. Alleen het topic gaat hier weer alleen over hoe erg het wel niet is omdat het Marokkanen zijn, niet omdat dit gebeurt.
Meng gewoon de scholen, er moeten geen aparte groepjes Morokkanen rondlopen, zeker de jonge Morokkanen moeten opgaan in de Nederlandse cultuur. Ik snap alleen niet waarom zij niet aanpassen ( zij mogen toch hun cultuur houden ), maar eerlijk is eerlijk de meeste Morokkanen zijn niet goed opgevoed ( er zijn er ook zat Nederlanders ).... maar het zegt toch iets wanneer zelfs alle andere buitenlanders een hekel hebben aan de Morokkanen.quote:Op zondag 27 januari 2008 11:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, hier wordt het gebagatelliseerd, omdat het maar om een mobieltjes diefstal zou gaan.
Er wordt zelfs gekankerd op de moeder van dat meisje, omdat 'dat wijf' de media opzoekt en nu *jank* de marokkaantjes weer in een slecht daglicht komen.
Er is dus een discussiepunt. En dat leidt tot meer posts.
Natuurlijk is iedereen het erover eens dat je niet mag stelen. Maar het punt is hier meer dat de school er niks tegen wilde doen, OMDAT de daders marokkanen waren. Was het Jantje van de slager geweest, dan had hem meteen een schorsing boven het hoofd gehangen.
die lijsten zijn onzin je moet ook kijken naar hoeveel kansen zo een jongere heeft en dat vergelijken met de criminaliteit, dan kom je op dezelfde uit.quote:Op zondag 27 januari 2008 11:41 schreef Yildiz het volgende:
Elk land heeft een hekel aan een bepaalde bevolkingsgroep. Chinezen in de VS hebben ook een hekel aan de Mexicanen. Zie het als een soort volkssport voor het plebs. 'Buitenlandertje haten'. In Nieuw Zeeland en Australië is het nog leuker, daar haten ze in allebei de landen de originele bewoners. De Maori / Moriori en de Aboriginals. Natuurlijk met het simpele excuus met 1 of andere statistiekenlijst waaruit blijkt dat sommige vormen van criminaliteit procentueel gezien vaker veroorzaakt wordt door die groep. Dat schijnt dan een excuus voor van alles en nog wat te zijn.
Je zegt het goed, er zijn ook zat Nederlanders niet goed opgevoed. Punt is echter dat die wél worden aangepakt door schooldirecties en justitie.quote:Op zondag 27 januari 2008 11:39 schreef kos5000 het volgende:
maar eerlijk is eerlijk de meeste Morokkanen zijn niet goed opgevoed ( er zijn er ook zat Nederlanders )....
Dat lijken kan je gemakkelijk weghalen, het bewijs is al regelmatig geleverd.quote:Op zondag 27 januari 2008 12:13 schreef Gia het volgende:
Het begint er hier steeds meer op te lijken alsof gezagsdragers bang zijn van marokkanen en problemen tussen hen en andere mensen maar proberen te sussen, om niet in te hoeven grijpen.
Dat een grote organisatie als de politie die ook nog eens gewapend rondloopt bang is voor een groep rel-marokkanen kan je inderdaad niet normaal noemen. Dat ze je ook nog eens aanraden om geen aangifte te doen toont wel aan hoe incompetent ze zijn. Dat ze op het zelfde moment als je aangifte doet voor wat voor zaak dan ook (niks te maken met marokkanen) je al vertellen dat je er niet veel van hoeft te verwachten dat er iets gedaan word laat ook nog eens zien dat ze hun werk niet eens willen doen. Op het zelfde moment willen ze wel weer een betere SAO.quote:Is dat nog normaal?
quote:Op zondag 27 januari 2008 18:30 schreef Hathor het volgende:
De geloofwaardigheid van de OP hield voor mij op bij "leerlingen van Marokkaanse komaf"
Toch moeilijker dan ik dachtquote:Op zondag 27 januari 2008 01:14 schreef GAULOISES het volgende:
Denk er maar even rustig over na....
Tof dat je dat ook zegt!quote:
quote:Op zondag 27 januari 2008 11:20 schreef Gia het volgende:
Maar het punt is hier meer dat de school er niks tegen wilde doen, OMDAT de daders marokkanen waren de school zich laat intimideren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |