abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56274744
Welkom in het Subtoppers Hoofdkwartier. De geheime hang-out waar de subtoppers elkaar kunnen ontmoeten.

Elkaar ontmoeten? Waarvoor dan?

Om de revolutie te bespreken! In 1789 werd in Frankrijk de oude orde van adel en geestelijkheid aan de kant geschoven door een brede alliantie van boeren en burgerij. Aan de hegemonie van de oude orde was na eeuwen van vanzelfsprekend lijkende heerschappij een einde gekomen. De revolutie verspreidde zich in de eeuw daarna over Europa en de rest van de wereld. De planeet zou nooit meer hetzelfde zijn.
Nu, anno 2008, is de tijd gekomen om de restanten van dat oude bolwerk te ruimen. Dus ziehier, de laatste halsstarrige verdedigers van de klassieke verhoudingen:

Aha, duidelijk, en door wie moet dat dan gedaan worden?

Door de subtop dus! De uitdagers in de competitie. Breed genomen lopend tot aan de top van het rechterrijtje, omdat het zo dicht op elkaar staat:

Is iedereen de revolutie trouw?

Neen! Er bevond zich een verrader in ons midden. Een voorheen vooraanstaande revolutionair heeft de idealen verraden en heeft getracht over te lopen naar de oude orde! Eerst eiste hij dat hij wat betreft de toekenning van de tv-gelden in de categorie van de traditionele topclubs ingedeeld zou worden! Daarna rekende hij zich tot de top-3 door mee te doen op hun super-sunday feestje!

En wie is deze judas?

Wat gaat er nu met hem gebeuren?

In afwachting van zijn straf is die voorlopig onderaan de subtop geplaatst, zodat die in alle rust zijn wandaden kan overdenken. Als die op zijn knieën smekend om vergeving terug komt kruipen, is er misschien weer een plaats voor hem hier. Anders gaat er gebeuren wat er doorgaans met tegenstanders van de revolutie gebeurt:

Het bespreken van de revolutie dus. De analyse van de scheidslijn tussen de Nederlandse 'olf firm' en de overige clubs, gecreeërd door de klassieke top-3 zelf. Een spanningsveld dat zichtbaar wordt op de transfermarkt, in de media, bij vage proefballonetjes over een Atlantic League en al dat soort dingen.
Wie mogen hier niet komen?

Supporters van Ajax, Feyenoord en PSV. En Dirk Scheringa
pi_56275068
Complimenten voor de OP.

Leuk idee, ben benieuwd of het een serieuze discussie oplevert. Zeker als de top3-supporters hier niet 'mogen komen'.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_56275163
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 14:12 schreef EnGCatjuh het volgende:
Complimenten voor de OP.

Leuk idee, ben benieuwd of het een serieuze discussie oplevert. Zeker als de top3-supporters hier niet 'mogen komen'.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik niet zo'n autoriteit heb dat ze daar naar zouden luisteren.
  donderdag 24 januari 2008 @ 14:19:38 #4
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56275259
Geniaal topic...

Naast het kleine verschil in de punten op het moment, is de revolutie natuurlijk vooral terug te zien in de transfermarkt: Engelaar en Silva mogen niet weg etc... Sowieso het feit dat Ajax de topspelers bij Heerenveen, Twente en Groningen weg moet halen, omdat de scouting van die clubs blijkbaar die van Ajax en Feyenoord voorbij is gestreefd is al een teken aan de wand.
pi_56275341
Ik moet wel zeggen dat het verschil in punten kleiner lijkt omdat de topclub nog wat wedstrijden tegoed hebben.
pi_56275519
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 14:23 schreef Fides het volgende:
Ik moet wel zeggen dat het verschil in punten kleiner lijkt omdat de topclub nog wat wedstrijden tegoed hebben.
Maar die spelen ze tegen elkaar, dus worden er sowieso punten gemorst.
pi_56275723
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 14:19 schreef pfaf het volgende:
Geniaal topic...

Naast het kleine verschil in de punten op het moment, is de revolutie natuurlijk vooral terug te zien in de transfermarkt: Engelaar en Silva mogen niet weg etc... Sowieso het feit dat Ajax de topspelers bij Heerenveen, Twente en Groningen weg moet halen, omdat de scouting van die clubs blijkbaar die van Ajax en Feyenoord voorbij is gestreefd is al een teken aan de wand.
Voordeel van zulke transfers is natuurlijk wel dat die spelers al ervaring hebben opgedaan in Nederland, dus wennen hoeft al niet meer . Daar kunnen de topdrie clubs dan weer van profiteren en 'misbruik van maken', in plaats van zelf een speler uit het buitenland te halen die vervolgens flopt.

Een topdrie club is het hoogst haalbare in Nederland en veel spelers willen daar dan ook wel naar toe, kijk maar naar Silva, Suárez, Huntelaar .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_56275805
AZ gaat degraderen!
pi_56276027
Het kost de traditionele top 3 wel veel geld Ray, daar profiteert de categorie eronder weer goed van.
That's all folks!
pi_56276039
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_56276080
Whehe, leuke OP!

Zie Groningen, Heerenveen en Twente eigenlijk wel als enige 'aanvallers'.
NAC vind ik daarvoor vooral in thuisduels te slecht.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_56276147
Het verschil tussen de top en de subtop is in mijn ogen het verschil in ambitie. Waar topclubs hun spelers makkelijk laten gaan en talenten uit het buitenland al snel afdoen als 'onhaalbaar', doen subtoppers alles om hun spelers te behouden en nieuwe briljantjes te presenteren.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_56276153
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 14:53 schreef ruud.nl het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je spoiler is alleen niet zo geheim.
That's all folks!
  donderdag 24 januari 2008 @ 15:01:15 #14
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_56276194
Briljant topic! Hup Subtop!

Judas gaat eraan!

Hoeveel van onze subtoppers hebben dit seizoen al punten gepakt van Judas? Vitesse gewonnen thuis, NAC uit gewonnen, Twente thuis ook geloof ik...
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_56276218
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 14:59 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Je spoiler is alleen niet zo geheim.
Niet teveel aandacht op m'n spoiler vestigen aub.

Ontopic!
pi_56276278
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 15:01 schreef Elvislives het volgende:
Briljant topic! Hup Subtop!

Judas gaat eraan!

Hoeveel van onze subtoppers hebben dit seizoen al punten gepakt van Judas? Vitesse gewonnen thuis, NAC uit gewonnen, Twente thuis ook geloof ik...
Heerenveen 2 x iig
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_56276316
Wat zijn nou eigenlijk de beste spelers van de subtop?

[/scouting voor de top drie]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 24 januari 2008 @ 15:08:48 #18
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56276320
Hoe wordt er onder de revolutionairen gekeken naar de twist tussen Heerenveen en het afvallige AZ. Komt er niet een keer dat onderlinge belangen elkaar gaan bijten

voor de OP
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56276395
Cruoninga
Fantastische OP
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_56276486
Briljante OP

Cruoninga
Groningen
de andere subtoppers (Al moet groningen wel van ze winnen natuurlijk )

Dirk Scheringa + AZ
pi_56277039
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 15:08 schreef rubbereend het volgende:
Hoe wordt er onder de revolutionairen gekeken naar de twist tussen Heerenveen en het afvallige AZ.
Mijn sympathie ligt in die zaak bij Heerenveen. Hiermee laat AZ nog eens zien hoe het 'ons' verraden heeft.

De vraag is: maak je beleid of koop je het? De topclubs kopen het zodra ze erin falen om het zelf te maken. Vooral Ajax met Martin van Geel is daar nu een voorbeeld van. Gebrek aan inzicht kan dan nog altijd worden opgevangen door een zak geld.
AZ is de laatste jaren vooral opgeklommen door beleid te maken. Natuurlijk in de rug gesteund door de bankrekening van Scheringa, maar dat maakt in essentie niet uit. Ook beleid maken kost geld. Achter de aankopen zat visie: Jonge spelers die door zouden groeien en zo in een team ingepast konden worden. Nu het beleid deze zomer gefaald heeft in Alkmaar (Koevermans weg, minder scorende spitsen terug) krijgen ze het meteen in hun bol, want AZ moet in hun optiek meteen al een topclub zijn. Ze hadden zich neer moeten leggen bij hun incidentele misser en gewoon doorgaan waarmee ze goed zijn geworden. Maar nee, ze hadden aan de titel geroken en daarna ben je jezelf blijkbaar niet meer. Dus is er van beleid geen sprake meer en nemen enkel de miljoenen het over. Eerst was Alves te duur en toen namen ze dus maar El Hamdaoui voor net iets minder en nu willen ze Alves alsnog. Waar is de visie gebleven? Iedereen kan zien dat dit mis gaat op de lange termijn. Zelfs als Alves nu nog zou komen, dan kunnen ze toch zien aankomen dat het niet lang zal duren voor de Braziliaan het weer in zijn bol krijgt en alweer weg wil. En we hebben bij Heerenveen gezien hoe hij zijn zin zal doordrijven.

Daarnaast had Heerenveen aanvankelijk al elk gelijk aan zijn kant. Zij hadden de rechten op Alves. Hij heeft destijds volledig naar vrije wil getekend in Friesland. En beleid maken kan alleen maar als die contracten iets waard blijken te zijn.
pi_56277304

En volledig eens met Cruoninga voor wat betreft bovenstaande.
pi_56277309
Of AZ visie heeft of niet vind ik nu nog te vroeg om te concluderen. Ze hebben na het geld van Dirk een flinke stap gemaakt en nu zitten ze eigenlijk voor het eerst in een dip. Is het geld geweest of visie. Als het een goede visie is dan zullen ze hier uit gaan komen. Maar meer clubs hebben er tegen aan gehangen voor korte of langere periode maar die laatste horde van kampioen worden is niet gelukt. Heerenveen doet het al jaren prima en is in mijn ogen ook nog eens een zeer sympathieke club gebleven.

AZ ben ik bijna bang dat het onder van Gaal niet meer gaat werken in elk geval.
  donderdag 24 januari 2008 @ 22:22:12 #24
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_56286771
Als Roda-supporter meld ik me hier natuurlijk meteen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  donderdag 24 januari 2008 @ 22:23:59 #25
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_56286829
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 15:43 schreef Cruoninga het volgende:

toen namen ze dus maar El Hamdaoui voor net iets minder
Iets van 7.000.000 betalen voor een speler die langdurig geblesseerd geweest is en ook daarvoor nog betrekkelijk weinig bewezen had was natuurlijk uitermate vreemd.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')