quote:Op donderdag 24 januari 2008 09:15 schreef Autodidact het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=uIwiPsgRrOs
170.000 euro voor een doodzieke boom, omdat die demente Heertje het belangrijk vindt dat er tenminste nog een boom opgezet kan wordenquote:Anne Frankboom' blijft staan
AMSTERDAM - De 'Anne Frankboom' blijft nog vijf tot tien jaar staan. Daartoe wordt de wereldberoemde kastanje ondersteund met een speciale constructie. Het Amsterdamse stadsdeel Centrum, de Bomenstichting, de stichting Support Anne Frank Tree, de Anne Frank Stichting en andere betrokkenen hebben hierover een overeenkomst getekend.
Dat meldde woensdag Arnold Heertje, emeritus hoogleraar in de economie en bestuurslid van Support Anne Frank Tree. Deze stichting, die bestaat uit omwonenden en andere betrokken burgers, neemt vanaf februari de verzorging van de boom over van het stadsdeel Centrum.
De organisatie begint daartoe binnenkort met het werven van fondsen. De ondersteunende constructie kost 50.000 euro. Daarnaast heeft Support Anne Frank Tree nog eenmalig 20.000 euro nodig voor werkzaamheden aan de kruin van de kastanje en jaarlijks circa 10.000 euro voor het onderhoud van de boom.
Stambreuk
De 'Anne Frankboom' moet overigens uiterlijk eind mei ondersteund zijn. Dan staat hij namelijk in de bloei en neemt de kans op stambreuk door het gewicht van de bladeren toe. De Bomenstichting, die veel expertise in huis heeft, gaat Support Anne Frank Tree helpen met de verzorging.
Heertje zei erg blij te zijn dat de kastanje nog even blijft staan. "Het is niet zomaar een boom. De 'Anne Frankboom' heeft alles te maken met de vervolging van de joden." Anne Frank keek vanuit het Achterhuis uit op de kastanje en schreef erover in haar dagboek.
Kappen
Het stadsdeel Centrum en de Anne Frank Stichting wilden de 31 ton zware boom eerder laten kappen omdat die is aangetast door de agressieve dikrandtonderzwam. De Bomenstichting en een aantal omwonenden staken hier echter een stokje voor door naar de rechter te stappen. Die oordeelde dat de tegenstanders van de kap eerst met plannen mochten komen om de kastanje te redden.
Een woordvoerder van Amsterdam-Centrum noemde de afspraken woensdag prima. Het stadsdeel wilde de zieke boom laten kappen omdat die mogelijk zou kunnen omvallen. Door de overeenkomst is dat risico niet meer aanwezig.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:22 schreef du_ke het volgende:
Leer eens rekenen harry.
quote:De organisatie begint daartoe binnenkort met het werven van fondsen. De ondersteunende constructie kost 50.000 euro. Daarnaast heeft Support Anne Frank Tree nog eenmalig 20.000 euro nodig voor werkzaamheden aan de kruin van de kastanje en jaarlijks circa 10.000 euro voor het onderhoud van de boom.
Nederland stichtingenland.quote:Het Amsterdamse stadsdeel Centrum, de Bomenstichting, de stichting Support Anne Frank Tree, de Anne Frank Stichting en andere betrokkenen hebben hierover een overeenkomst getekend.
ook maar stoppen met hartoperaties en kankerbehandelingen?quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:39 schreef MrX1982 het volgende:
En na vijf tot tien jaar wordt de boom alsnog gekapt?
Zinloze geldverspilling.
Wat een rare vergelijking. Dit is maar een boom hoorquote:Op donderdag 24 januari 2008 13:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
ook maar stoppen met hartoperaties en kankerbehandelingen?
Ga je nu bomen vergelijken met mensenquote:Op donderdag 24 januari 2008 13:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
ook maar stoppen met hartoperaties en kankerbehandelingen?
Jij bent van de vreemde vage vergelijkingen tochquote:Op donderdag 24 januari 2008 13:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wat een rare vergelijking. Dit is maar een boom hoor.
Bomen zijn ook goed om te knuffelen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:48 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ga je nu bomen vergelijken met mensen
Ik begrijp de hele argumentatie om deze boom te bewaren niet.quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jij bent van de vreemde vage vergelijkingen toch?
Maar goed waar trek je de grens?
Waarom heeft een boom alles te maken met de vervolging van de joden? Als ik het goed begrijp moet alles waar Anne Frank over heeft geschreven bewaard blijven?quote:"Het is niet zomaar een boom. De 'Anne Frankboom' heeft alles te maken met de vervolging van de joden." Anne Frank keek vanuit het Achterhuis uit op de kastanje en schreef erover in haar dagboek.
bronquote:Mannen tussen de 18 en de 20 jaar zijn een gevaar op de weg. Een kwart van de automobilisten uit deze groep loopt de kans in het verkeer schade aan andere weggebruikers toe te brengen.
Dat blijkt uit een onderzoek van het Centrum van Verzekeringsstatistiek dat donderdag is gepubliceerd in het blad Verzekerd!.
Volgens de onderzoekers veroorzaken jonge mannen niet alleen vaker ongelukken, maar richten ze per incident gemiddeld twee keer meer schade aan dan leeftijdsgenoten van de andere sekse. Ook op latere leeftijd blijven vrouwen veiliger rijden. Alleen dames tussen de 51 en 60 jaar scoren slechter dan hun mannelijke leeftijdsgenoten.
Het heeft een productiewaardequote:Op donderdag 24 januari 2008 13:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bomen zijn ook goed om te knuffelen.
Maar een boom kan dus geen waarde hebben als het aan jou ligt?
Een monumentale boom in een binnenstedelijke omgeving met vrij veel cultuurhistorische waarde. Als particuliere stichtingen daar geld in willen steken vind ik dat wel primaquote:Op donderdag 24 januari 2008 13:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik begrijp de hele argumentatie om deze boom te bewaren niet.
[..]
Prettiger dan braamstruiken in ieder geval.quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bomen zijn ook goed om te knuffelen.
Dat zeker, dat zeker.quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Prettiger dan braamstruiken in ieder geval.
Wat betreur je, M?quote:
Cultuur overlaten aan iets wat niet overheid is? Ben je ziek du_ke?quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:00 schreef du_ke het volgende:
Een monumentale boom in een binnenstedelijke omgeving met vrij veel cultuurhistorische waarde. Als particuliere stichtingen daar geld in willen steken vind ik dat wel prima.
Als je vaker wat posts van me had gelezen had je geweten dat ik daar geen problemen mee heb hoorquote:Op donderdag 24 januari 2008 14:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Cultuur overlaten aan iets wat niet overheid is? Ben je ziek du_ke?
Alsof zonder die boom de cultuurhistorische waarde van die plek verdwijnt. Het Anne Frank huis en omgeving is gemoderniseerd. Is daarmee de cultuurhistorische waarde ook aangetast?quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een monumentale boom in een binnenstedelijke omgeving met vrij veel cultuurhistorische waarde. Als particuliere stichtingen daar geld in willen steken vind ik dat wel prima.
Dat idee heb ik ook wel af en toe maar ben het meestal ook weer snel vergetenquote:Op donderdag 24 januari 2008 14:07 schreef du_ke het volgende:
Ik denk niet zo zwart-wit als jij graag doet.
Is dat eigenlijk inherent aan het aanhangen van het libertarisme, dat je argumenten van een dergelijk infantiel niveau zijn?quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Cultuur overlaten aan iets wat niet overheid is? Ben je ziek du_ke?
Het helpt zekerquote:Op donderdag 24 januari 2008 14:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dat eigenlijk inherent aan het aanhangen van het libertarisme, dat je argumenten van een dergelijk infantiel niveau zijn?
Dat is dan nog daar aan toe, maar wees daar dan tenminste constant in, en laat niet de man alsnog de vuilniszakken sjouwenquote:
laat je niet overmannen door emoties Chewie!quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:08 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook wel af en toe maar ben het meestal ook weer snel vergeten
Ze hakt het houtquote:Op donderdag 24 januari 2008 14:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is dan nog daar aan toe, maar wees daar dan tenminste constant in, en laat niet de man alsnog de vuilniszakken sjouwen
He je hebt het wel tegen een kille berekenende graaiende (ex) VVD'er.quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
laat je niet overmannen door emoties Chewie!
quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:17 schreef Chewie het volgende:
[..]
He je hebt het wel tegen een kille berekenende graaiende (ex) VVD'er.
Emoties zijn voor watjes (en dus links)
Bespotten of ridiculiseren, mannetje.quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:18 schreef Monidique het volgende:
Het ligt toch in de aard van vrouwen de andere sekse niet dusdanig te beridiculiseren?
Dat zou dan echt wel een keuze uit armoede zijn.quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:22 schreef du_ke het volgende:
[..]. Maar waar ga je als ex-VVD'er nu voor dan? Toch maar GroenHippieLinks?
Natuurlijk is dat inherent aan het libertarisme, want aanhangers daarvan zijn allemaal humorloze, sadistische, geweldadige, infantiele, hersenloze, kapitalistische, gewetensloze, gefrustreerde, dogmatische geldwolven.quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:09 schreef Monolith het volgende:
Is dat eigenlijk inherent aan het aanhangen van het libertarisme, dat je argumenten van een dergelijk infantiel niveau zijn?
Ik heb er nog wel op gestemd, ben er alleen geen lid meer vanquote:Op donderdag 24 januari 2008 14:22 schreef du_ke het volgende:
[..]. Maar waar ga je als ex-VVD'er nu voor dan? Toch maar GroenHippieLinks?
quote:Na de kanteling heb ik een aantal kennismanagement
vergaderingen bijgewoond om een beeld te krijgen
van de verschillende onderwerpen, de besluiten die
hierover genomen worden en de wijze van besturing.
Opgevallen is dat de inrichting van de organisatie
effectiever kan en dat er meer en concretere besluiten
ten aanzien van kennisopbouw genomen kunnen
worden.
Met deze kennis in het achterhoofd hebben we in het
eerste MT van 2008 dan ook een beleidstuk afgetikt
hoe we kennismanagement in 2008 gaan organiseren.
Uitgangspunten betreffende kennismanagement zijn:
“Gericht sturen op het benutten, ontwikkelen en
vernieuwen van competenties om de meerwaarde
van kennis optimaal te benutten, met als uiteindelijk
doel het opbouwen van concurrentievoordeel voor de
practice RT en het realiseren van product leadership.”
Bullshit-BINGO!quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:36 schreef sigme het volgende:
Dus dan lees ik maar eens wat achterstallige post van de baas door.
[..]
kandidaat voor dit topic.quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:36 schreef sigme het volgende:
Dus dan lees ik maar eens wat achterstallige post van de baas door.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |