abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65506878
misschien kunnen we die LHC dan in ieder geval pas aanzetten op 21-12-2012
  woensdag 28 januari 2009 @ 23:28:52 #277
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65512524
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 20:55 schreef jogy het volgende:
http://www.adishakti.org/mayan_end_times_prophecy_12-21-2012.htm
Nog een leuk linkje vorde geinteresseerde, een brede uitleg over wat 2012 nou voor moet stellen
Oef!
Heb je er ook een flinke joint bij ? Wellicht dat ik dan kan 'mee zweven' met de tekst

Ik kan erg weinig met 'conclusies' als deze:
quote:
As individuals we will have to make decisions that will affect us all. If we continue on this negative path of hate, an eye for an eye, destruction of nature, of fear and egoism, we will enter straight into the time of destruction and chaos, and we will disappear as the dominant race of this planet. If we become conscious and realize that we all form part of a great organism, and that we should respect one another and be grateful to our planet, then we will move directly into positive growth, our Golden Age. Our planet, the Sun and the Galaxy are awaiting our decision. It is up to us what will happen in this time of change. Whether we go through a time of suffering and destruction or we find ourselves united in one positive consciousness moving closer to our next stage.
Tja.
Het eerste deel is een overduidelijke 'Dûûûh!'.
Een 'zweverige' manier om een dagelijkse 'aardse' realiteit te beschrijven, die iedereen altijd en overal kan roepen.

Bij het lezen van dingen als het tweede (bold) deel, krijg ik de kriebels

Bovendien komen hele stukken tekst meerdere keren terug in het, dus overduidelijk slecht geknipt&geplakte, verhaal.

Dus ... conclusie:
Dat kan beter Jogy !
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  donderdag 29 januari 2009 @ 00:10:17 #278
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65513754
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 23:28 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Oef!
Heb je er ook een flinke joint bij ? Wellicht dat ik dan kan 'mee zweven' met de tekst

Ik kan erg weinig met 'conclusies' als deze:
[..]

Tja.
Het eerste deel is een overduidelijke 'Dûûûh!'.
Een 'zweverige' manier om een dagelijkse 'aardse' realiteit te beschrijven, die iedereen altijd en overal kan roepen.

Bij het lezen van dingen als het tweede (bold) deel, krijg ik de kriebels

Bovendien komen hele stukken tekst meerdere keren terug in het, dus overduidelijk slecht geknipt&geplakte, verhaal.

Dus ... conclusie:
Dat kan beter Jogy !
Het is zeker geen wetenschappelijk stuk nee. Maar in acht nemende dat de mogelijkheid bestaat dat de Law Of Attraction ( is veel ouder en uigebreider dan 'the secret') daadwerkelijk bestaat snijdt het hout. Wij maken de beslissing om de overgang vloeiend te nemen of te bevechten, welke kant we op gaan en wat er mee doen. Die verandering ( volgens dat stukje) komt er toch wel, hoe wij ermee omgaan is ons deel. Net als dat je in het water gegooid wordt, zwem je of verzuip je? De wetenschappelijke kant heeft ook zijn deel, dit is de spirituele kant, en daar is TRU geweldig voor .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 29 januari 2009 @ 00:15:32 #279
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65513869
In het kort, welke TEOTWAWKI kiezen we? Een positieve of een negatieve .
Vrijheid
pi_65520129
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:12 schreef het_fokschaap het volgende:
misschien kunnen we die LHC dan in ieder geval pas aanzetten op 21-12-2012
Eerlijk gezegd snap ik de ophef over die LHC niet. Zwart gat creeren is naar mijn beste weten onmogelijk. Ja, ze kunnen elementaire deeltjes zodanig dicht tegen elkaar aanschieten, dat ze de dichtheid van een zwart gat benaderen, maar so what? Waar zijn mensen dan bang voor? Dat ineens net als een stop die uit het bad wordt getrokken ineens alle materie eromheen wordt opgezogen zonder dat er iets aan te doen is?

Wat mensen vergeten is dat de "zuigkracht" van een zwart gat puur bestaat uit zwaartekracht. Wat die elementaire deeltjes, die zo dicht tegen elkaar worden aangeschoten, missen, is juist dat: zwaartekracht. Om een zwart gat te maken is een minimale hoeveelheid materie nodig, voordat licht er niet meer aan kan ontsnappen. Deze minimale hoeveelheid is ooit eens door de sterrenkundige Chandrasekhar berekend en ligt op 1.4 zonsmassa's.

Ik heb geen idee hoeveel elementaire deeltjes ze tegen elkaar aan willen knallen, maar die 1.4 zonsmassa's gaan ze echt niet halen. En dus halen ze met geen mogelijkheid een object waarvan de "event horizon" (de grens waarbinnen licht niet meer kan ontsnappen) buiten de materie kern ligt.

Overigens, zelfs algemeen gesproken is een zwart gat niks "engs". Ja, het is een enorme massa concentratie, maar het heeft geen mytische zuigkrachten. De aantrekkingskracht van een zwart gat is niets anders dan de gravitationele aantrekkingskracht van de totale massa van het object. Stel dat onze zon genoeg massa zou hebben voor een zwart gat, en tot een dergelijk object zou vervallen, dan zouden wij er feitelijk qua zwaartekrachtsinvloed helemaal niets van merken. Het enige wat we zouden merken is dat het ineens donker is geworden en het daarmee ook behoorlijk koud wordt. Maar opgezogen worden alsof het een Grote Stofzuiger is? Echt niet. Sterker nog, er zijn aanwijzingen dat de kern van ons melkwegstelsel bestaat uit een enorm zwart gat, waar wij al miljarden jaren ons baantje omheen trekken.

LHC in staat om een zwart gat te maken? Onmogelijk. LHC in staat om op miniscule schaal een situatie na te bootsen zoals die rond het ontstaan van ons universum bestond? Wie zal het zeggen.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
  donderdag 29 januari 2009 @ 12:37:12 #281
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65524654
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 00:15 schreef jogy het volgende:
In het kort, welke TEOTWAWKI kiezen we? Een positieve of een negatieve .
Ik denk niet dat er iets te kiezen valt

"Law Of Attraction" bestaat denk ik wel, tot op zekere hoogte. (waar een wil is, is een weg. / wie haat zaait zal haat oogsten. etc) Het is in ieder geval niet zo 'doorslaggevend' als in 'the secret' wordt beweert.

Bovendien vind ik de boodschap van "the Secret" behoorlijk materialistisch & egocentrisch, totaal niet "spiritueel"
. Als je maar lang & vaak genoeg wil dat je rijk wordt, komt het geld vanzelf naar je toe. Right.
Vertel dat maar aan al die kansloze mensen die in sloppenwijken & vluchtelingenkampen wegkwijnen !
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:02:28 #282
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65525656
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:37 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er iets te kiezen valt

"Law Of Attraction" bestaat denk ik wel, tot op zekere hoogte. (waar een wil is, is een weg. / wie haat zaait zal haat oogsten. etc) Het is in ieder geval niet zo 'doorslaggevend' als in 'the secret' wordt beweert.

Bovendien vind ik de boodschap van "the Secret" behoorlijk materialistisch & egocentrisch, totaal niet "spiritueel"
. Als je maar lang & vaak genoeg wil dat je rijk wordt, komt het geld vanzelf naar je toe. Right.
Vertel dat maar aan al die kansloze mensen die in sloppenwijken & vluchtelingenkampen wegkwijnen !
Daarom moet je ook goed lezen wat er staat. Het gaat veel dieper dan 'the secret' Google maar eens op 'law of attraction' of kijk rond op www.scribd.com en www.bol.com. En dan de oudere producties, je hebt ook boeken uit de 19de eeuw. En als dat bestaat waarom zou het dan niet bestaan in een globale vorm? Dus dat de sterkste emotie wereldwijd de overhand heeft in het vormen van de toekomst? Dus als iedereen begint te vrezen voor een wereldwijde catastrofe zegt het universum 'ok' en we hebben onze catastrofe.
Vrijheid
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:04:06 #283
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_65525734
Geloof je dat zelf Jogy ?
Denk jij dat het universum zo werkt ?
zzz
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:08:48 #284
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65525900
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:04 schreef _Led_ het volgende:
Geloof je dat zelf Jogy ?
Denk jij dat het universum zo werkt ?
Ik geloof zeker dat die mogelijikheid bestaat. Het zou aardig wat verklaren in de trant dat je mensen de ene kut ervaring na de andere krijgt dat iedereen denkt van 'damn, waarom diegene nou alweer?' terwijl er eigenlijk geen reden voor hoeft te zijn. Er wordt vaak genoeg gezegd van 'ja, die trekt het gewoon aan' Die uitspraken kunnen dieper gaan dan enkel 'domme pech'. En let op hoe ik het zeg hè, ik geloof dat de mogelijkheid bestaat dat het zo werkt. Nogmaals, niet 'the secret' want die beicht maar 1 aspect van het hele verhaal. En geloven dat je vliegt maakt het nog niet waar om overdrijvingen tegen te gaan.
Vrijheid
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:17:20 #285
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_65526215
Diezelfde gevallen zouden net zo goed voor komen als het niet zo zou werken natuurlijk.
Maar als het zo zou werken, hoe komt het dan dat we dat niet kunnen vaststellen ?
zzz
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:41:52 #286
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65527156
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:17 schreef _Led_ het volgende:
Diezelfde gevallen zouden net zo goed voor komen als het niet zo zou werken natuurlijk.
Maar als het zo zou werken, hoe komt het dan dat we dat niet kunnen vaststellen ?
Weet ik niet zeker. Maar dit soort dingen kunnen misschien beter in één van de LOA topics die hier rondwaren, gaat als het algemeen getrokken wordt niet echt over 2012. Maar het is wel interessante materie .
Vrijheid
pi_65537306
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 10:31 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd snap ik de ophef over die LHC niet. Zwart gat creeren is naar mijn beste weten onmogelijk. Ja, ze kunnen elementaire deeltjes zodanig dicht tegen elkaar aanschieten, dat ze de dichtheid van een zwart gat benaderen, maar so what? Waar zijn mensen dan bang voor? Dat ineens net als een stop die uit het bad wordt getrokken ineens alle materie eromheen wordt opgezogen zonder dat er iets aan te doen is?

Wat mensen vergeten is dat de "zuigkracht" van een zwart gat puur bestaat uit zwaartekracht. Wat die elementaire deeltjes, die zo dicht tegen elkaar worden aangeschoten, missen, is juist dat: zwaartekracht. Om een zwart gat te maken is een minimale hoeveelheid materie nodig, voordat licht er niet meer aan kan ontsnappen. Deze minimale hoeveelheid is ooit eens door de sterrenkundige Chandrasekhar berekend en ligt op 1.4 zonsmassa's.

Ik heb geen idee hoeveel elementaire deeltjes ze tegen elkaar aan willen knallen, maar die 1.4 zonsmassa's gaan ze echt niet halen. En dus halen ze met geen mogelijkheid een object waarvan de "event horizon" (de grens waarbinnen licht niet meer kan ontsnappen) buiten de materie kern ligt.

Overigens, zelfs algemeen gesproken is een zwart gat niks "engs". Ja, het is een enorme massa concentratie, maar het heeft geen mytische zuigkrachten. De aantrekkingskracht van een zwart gat is niets anders dan de gravitationele aantrekkingskracht van de totale massa van het object. Stel dat onze zon genoeg massa zou hebben voor een zwart gat, en tot een dergelijk object zou vervallen, dan zouden wij er feitelijk qua zwaartekrachtsinvloed helemaal niets van merken. Het enige wat we zouden merken is dat het ineens donker is geworden en het daarmee ook behoorlijk koud wordt. Maar opgezogen worden alsof het een Grote Stofzuiger is? Echt niet. Sterker nog, er zijn aanwijzingen dat de kern van ons melkwegstelsel bestaat uit een enorm zwart gat, waar wij al miljarden jaren ons baantje omheen trekken.

LHC in staat om een zwart gat te maken? Onmogelijk. LHC in staat om op miniscule schaal een situatie na te bootsen zoals die rond het ontstaan van ons universum bestond? Wie zal het zeggen.
IK maak me zelf hier niet zo druk over, maar het is natuurlijk altijd afwachten wat zoiets als een LHC gaat opleveren. De eerste nucleaire test was ook heftiger dan de onderzoekers verwachtten toendertijd. Dus geheel zonder gevaar is het ook niet, maar dat is ook wel weer een kenmerk van vooruitgang.
We denken dat we zo veel weten, maar tegelijkertijd spelen we ook weer met technologie waar we zelf eigenlijk nauwelijks mee weten om te gaan. Ik hoop dat men hier ook rekening mee houdt..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  donderdag 29 januari 2009 @ 19:33:01 #288
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65540793
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:02 schreef jogy het volgende:
Daarom moet je ook goed lezen wat er staat. Het gaat veel dieper dan 'the secret' Google maar eens op 'law of attraction' of kijk rond op www.scribd.com en www.bol.com. En dan de oudere producties, je hebt ook boeken uit de 19de eeuw. En als dat bestaat waarom zou het dan niet bestaan in een globale vorm? Dus dat de sterkste emotie wereldwijd de overhand heeft in het vormen van de toekomst? Dus als iedereen begint te vrezen voor een wereldwijde catastrofe zegt het universum 'ok' en we hebben onze catastrofe.
Begrijpend lezen is voor mij geen enkel probleem, sterker nog ik 'voel' met je mee
Behalve je laatste zin. Zo werkt het, denk ik, niet.

NIW: Als je de verhalen omtrent de 'spirituele omslag / bewustwording' etc. in 2012 een beetje weet te ontcijferen ... dan haal ik daar iets uit waardoor het, volgens mij, meetbaar zou moeten zijn.

De bewering is namelijk dat we door 'kosmische' invloeden (Zon, Blackhole, straling, SR etc.) toch vooral 'materialistisch denken'. Dit zou komen doordat deze "invloed" ervoor zorgt dat met name de linker hersenhelft dominant is. De materialistische, rationele, mannelijke kant. Waar de Rechter helft staat voor de vrouwelijke emotionele & spirituele kant. Dit zou dus gaan veranderen, waardoor de rechterhelft dominant wordt.

Dit moet je dus vrij eenvoudig kunnen waarnemen. Mensen waar de linker helft dominant is, zijn rechtshandig en als de rechter helft dominant is ben je (net als ik ) links handig.

Zo ver ik weet, is de verhouding rechts- en linkshandigen op 85% rechts tegen 15% links.
Richting 2012 zou dit dan moeten omkeren. Maar mij is niets bekend van een toename in linkshandigen.
Ok. Toegegeven, heb er ook nog niet echt naar gekeken of daar sprake van is of niet.

Maar goed, als dat het is: Ik ben er klaar voor
  donderdag 29 januari 2009 @ 20:13:32 #289
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_65542412
er zijn zoveel theorieen, maar als ik moet kiezen tussen de meest waarschijnlijke denk ik dat het een cyclisch gebeuren is.

om de zoveel duizend jaar komt onze planeet in een bepaalde stand dat er oerkrachten vrijkomen die dood en verderf zaaien

weinigen overleven, maar zij die dit wel doen moeten weer van vooraf aan opnieuw beginnen. dit komt ook redelijk overeen met scheppingsverhalen van over de hele wereld.

niet echt fijn, maarja wat doe je eraan?.....
  donderdag 29 januari 2009 @ 20:20:22 #290
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65542737
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:33 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is voor mij geen enkel probleem, sterker nog ik 'voel' met je mee
Behalve je laatste zin. Zo werkt het, denk ik, niet.
Waarom zou hetn iet zo werken? Als het leven eeuwig is maar enkel je lichaam tijdelijk dus, waarom zou het universum een voorkeur hebben naar het voortleven van je lichaam? Dus als wij met zijn allen de aandacht vestigen op een slechte afloop dan ok, dat zullen we dan moeten/willen leren blijkbaar . Dit alles aangenomen dat er meer is dan ons lichaam en materialisme. Als dit er niet is, oeps. (meer persoonlijk ga ik daar niet van uit.) Het universum bestaat (volgens mij) enkel uit energie, wij ook, dus daarom denk ik dat wij als bewuste energie het universum rondom ons kunnen beinvloeden. Als er dus een meerderheid van de bewuste energie (mensen) een bepaalde richting in gedachte heeft voor de wereld en zijn toekomst (of het gebrek ervan) dan krijgen we de kans om die te ervaren. Dit is uiteraard allemaal imo.
quote:
NIW: Als je de verhalen omtrent de 'spirituele omslag / bewustwording' etc. in 2012 een beetje weet te ontcijferen ... dan haal ik daar iets uit waardoor het, volgens mij, meetbaar zou moeten zijn.

De bewering is namelijk dat we door 'kosmische' invloeden (Zon, Blackhole, straling, SR etc.) toch vooral 'materialistisch denken'. Dit zou komen doordat deze "invloed" ervoor zorgt dat met name de linker hersenhelft dominant is. De materialistische, rationele, mannelijke kant. Waar de Rechter helft staat voor de vrouwelijke emotionele & spirituele kant. Dit zou dus gaan veranderen, waardoor de rechterhelft dominant wordt.

Dit moet je dus vrij eenvoudig kunnen waarnemen. Mensen waar de linker helft dominant is, zijn rechtshandig en als de rechter helft dominant is ben je (net als ik ) links handig.

Zo ver ik weet, is de verhouding rechts- en linkshandigen op 85% rechts tegen 15% links.
Richting 2012 zou dit dan moeten omkeren. Maar mij is niets bekend van een toename in linkshandigen.
Ok. Toegegeven, heb er ook nog niet echt naar gekeken of daar sprake van is of niet.
Dan ga je er wel vanuit dat het altijd zo is dat linkshandige mensen altijd de rechterhelft voornamelijk gebruiken, maar moet dit zo zijn? En meetbaar? Er zijn in ieder geval al signalen dat er mysterieuze kosmische straling op de aarde neerkomt, wetenschap is bang dat het schadelijk is, en misschien is dat ook wel zo maar voor hetzelfde geld doet die kosmische straling wel iets gericht met ons DNA, dan gaan we in ieder eval dieper dan de wetenschap op dit moment goed kan testen, want wij kunnen die straling niet klonen en vermenigvuldigen om ze erna uit te testen op muizen, of nog onethischer, op babies. Ik ben ook linkshandig overigens, mijn vader ook maar de laatste keer dat hij zijn rechterhelft heeft gebruikt was volgens mij op de basisschool dus het zegt niet alles. In any case. Prepare for the worst and expect the best . Ik heb mijn voorbereidingen getroffen en heb het los gelaten als punt van zorg, meer kan ik niet doen en dood is ook maar een fase, het zij zo.
quote:
Maar goed, als dat het is: Ik ben er klaar voor
Same here, laat maar komen . En als er niets catastrofaals is, des te beter.
Vrijheid
  donderdag 29 januari 2009 @ 20:28:12 #291
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_65543093
laatst een trailer gezien van de film 2012 ofzo. met de zin erin " al zou er een grote catastrophe gaan komen, denk je dat je wordt gewaarschuwd?? NEE

er zal hoogstens een bepaald programma zijn die een bepaald deel zal proberen te redden. mensen die een samenleving weer kunnen opbouwen. op elk vakgebied de beste mensen plus natuurlijk vrouwen om het soort voort te zetten.

ook plant en dier moet worden gered, dat doen ze door dna . daarom vond ik het ook interessant dat er laatst in groenland weer een zaadbank in gebruik is genomen.

cattle mutilations?, zou er ook wel eens wat mee te maken kunnen hebben.
  donderdag 29 januari 2009 @ 20:36:59 #292
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65543443
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:02 schreef jogy het volgende:
Dus dat de sterkste emotie wereldwijd de overhand heeft in het vormen van de toekomst? Dus als iedereen begint te vrezen voor een wereldwijde catastrofe zegt het universum 'ok' en we hebben onze catastrofe.
Nog even terug komend op die 'emotie', het stukje wat ik bold gemaakt heb, is een gegeven. De hele geschiedenis is bepaald door 'sterke emoties', dus ook de toekomst. Liefde & Oorlog voeren gaan niet zonder !

Maar die positieve of negatieve 'energie' die daarvan uit gaat heeft slechts invloed op 'onze' maatschappij, de samenleving, de mensenwereld. zelfs de aarde ondervindt dat slechts via ons 'handelen'.
& Hoe kunnen wij, nietig als we zijn, nou ooit dergelijke 'invloed' uitoefenen op het universum ?
of 'slechts' de melkweg ?

Wat voor invloed heeft 1 zandkorrel op de Aarde ?

Nee. Als er door ons 'doem denken' al een catastrofe komt, creëren we hem zelf. Letterlijk.
Dat mag je dan wel weer een "Self fulfilling Prophecy" noemen
  donderdag 29 januari 2009 @ 21:00:25 #293
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65544328
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:28 schreef huupia het volgende:
laatst een trailer gezien van de film 2012 ofzo. met de zin erin " al zou er een grote catastrophe gaan komen, denk je dat je wordt gewaarschuwd?? NEE
Wat denk je dat er gebeurt zodra dat wel gedaan wordt ?

"Goedenavond mensen. Helaas moet ik U mededelen dat wij tot de ontdekking zijn gekomen dat de Aarde over iets minder dan vier jaar vergaat. Slechts een handjevol mensen kan gered worden, en inderdaad, U zit daar niet bij."

Ik zou ook m'n mond houden
quote:
cattle mutilations?, zou er ook wel eens wat mee te maken kunnen hebben.
Dat was voor zover ik weet eerder om de 'downwind' effecten van atoom-proeven stiekem te meten.

edit:
quote:
er zijn zoveel theorieen, maar als ik moet kiezen tussen de meest waarschijnlijke denk ik dat het een cyclisch gebeuren is.

om de zoveel duizend jaar komt onze planeet in een bepaalde stand dat er oerkrachten vrijkomen die dood en verderf zaaien

weinigen overleven, maar zij die dit wel doen moeten weer van vooraf aan opnieuw beginnen. dit komt ook redelijk overeen met scheppingsverhalen van over de hele wereld.
Yep. Daar sta ik helemaal achter.
Dat is ook de theorie van o.a. Charles Hapgood (path of the poles). Waarvan zelfs Einstein vond dat het waarschijnlijk klopte en absoluut aandacht verdiende !!!

[ Bericht 22% gewijzigd door R0N1N op 29-01-2009 21:11:10 ]
  donderdag 29 januari 2009 @ 22:14:56 #294
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65547655
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:36 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Nog even terug komend op die 'emotie', het stukje wat ik bold gemaakt heb, is een gegeven. De hele geschiedenis is bepaald door 'sterke emoties', dus ook de toekomst. Liefde & Oorlog voeren gaan niet zonder !

Maar die positieve of negatieve 'energie' die daarvan uit gaat heeft slechts invloed op 'onze' maatschappij, de samenleving, de mensenwereld. zelfs de aarde ondervindt dat slechts via ons 'handelen'.
& Hoe kunnen wij, nietig als we zijn, nou ooit dergelijke 'invloed' uitoefenen op het universum ?
of 'slechts' de melkweg ?

Wat voor invloed heeft 1 zandkorrel op de Aarde ?

Nee. Als er door ons 'doem denken' al een catastrofe komt, creëren we hem zelf. Letterlijk.
Dat mag je dan wel weer een "Self fulfilling Prophecy" noemen
Het universum is energie dus het heeft genoeg over om ons ook van dienst te zijn. Het is niet zo dat het op fossiele brandstof loopt ofzo . En het heeft dan enkel dat effect op ons, de aardbol zelf zal niet in stukken vliegen ( alhoewel, dat kunnen wij dan wel weer proberen maar ok ). Het is niet zo dat wij het universum beinvloeden in zijn geheel maar wel dat wij onze omgeving beinvloeden, namelijk de aarde en laten we daar nou net met z'n alle verzameld zijn. 'Het moment' komt toch wel, onze kans zullen we maar zeggen hoe we ermee omgaan is aan ons.
Vrijheid
  donderdag 29 januari 2009 @ 22:44:59 #295
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65548946
Agreed (Jogy),
Maar dat is een 'ongoing process' en staat los van (21-12-) 2012 en een 'plotselinge' omslag.
Hierbij is zelfs een periode van tientallen tot enkele honderden jaren nog een "oogwenk".
pi_65549773
Zou wel een dikke anti-climax zijn als er niets gebeurt op 21-12-2012. Stiekem hoop ik wel dat er 'iets' gebeurt, weliswaar niets iets catastrofaals zoals de vernietiging van de planeet. Echter, een verandering van bewustzijn kan deze aarde wel gebruiken...
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 29 januari 2009 @ 23:52:37 #297
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65551748
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:02 schreef KoosVogels het volgende:
Zou wel een dikke anti-climax zijn als er niets gebeurt op 21-12-2012. Stiekem hoop ik wel dat er 'iets' gebeurt, weliswaar niets iets catastrofaals zoals de vernietiging van de planeet. Echter, een verandering van bewustzijn kan deze aarde wel gebruiken...
Lijkt me ook een toffe inderdaad.
Vrijheid
  vrijdag 30 januari 2009 @ 00:29:39 #298
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65552840
http://www.youtube.com/watch?v=v/oePY_MH3mqk&hl=en&fs=1

Past hier ook wel bij, gaat over ons en de connectie met onze realiteit .
Vrijheid
pi_65553061
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 00:29 schreef jogy het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=v/oePY_MH3mqk&hl=en&fs=1

Past hier ook wel bij, gaat over ons en de connectie met onze realiteit .
quote:
De URL bevat een video-id met een onjuiste notatie.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 10:04:10 #300
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65557542
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 00:40 schreef Loila-Lum het volgende:

[..]

[..]
Excuus.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')