abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56757317
Geniaal nieuw logo eerste wat bij mij op kwam was, wat is dat voor arabisch

Daarnaast is het net of ik over Vitesse en de gemeente Arnhem lees. Brrrrrrrrrrrrrrr rillingen..
pi_56758645
uit het VVD verkiezingsprogamma "Trots op Den Haag";

"Meer congresruimte. Met de sloop van de Statenhal krijgt Den Haag straks te maken met een
verslechtering van haar positie als congresstad. De VVD wil daarom dat de Statenhal een
volwaardige opvolger krijgt in de vorm van een nieuw te bouwen multifunctioneel
congrescentrum dat kan concurreren met grote internationale en nationale congresfaciliteiten.
Den Haag moet alleen al vanwege de veelheid van internationale organisaties een
toonaangevende congresstad worden."

Beste VVD, is het dan niet veel zinniger om een nog helemaal niet zo oud en bovendien pas geleden helemaal gerenoveerd Congresgebouw gewoon te laten staan, inclusief de volgens mij nog geen 20 jaar oude Statenhal en dan voor dat stomme Europol gewoon een andere locatie te zoeken? Of is het economisch gewoon beter om inplaats van ergens een nieuw pand te bouwen eerst een ander pand te slopen waardoor je voor dát pand weer een nieuwe locatie moet zoeken en dus dubbel moet bouwen... Of staat er soms nog ergens een derde pand dat óók gesloopt kan worden en dan weer herbouwd moet worden? Heeee, misschien kunnen we het nieuwe ADO stadion wel slopen en dáár een nieuw congresgebouw bouwen...

Suggestie voor de VVD-slogan voor bij de volgende verziekingen;
"Den Haag is niet alleen een stad om trots op te zijn maar vooral een stad om op te bouwen"...

Ik stuur wel een factuurtje...
pi_56768975
Ik blijf toch geloven dat er uiteindelijk ineens iemand instapt. Dat zag je bij MVV destijds ook.
pi_56771643
Was vandaag nog in Den Haag bij het oude stadion. Maar niks van de actie meegekregen.
pi_56772359
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 19:34 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ik kan je verzekeren dat een SP of GroenLinks wethouder het niet in zijn hoofd zou halen om voor vele tonnen een belachelijk nieuw logo te laten ontwerpen voor een gemeente die nog niet zo lang geleden bijna zélf failliet was gegaan. Gelukkig is er sindsdien weer flink wat grond verkocht, grond geannexeerd en volgebouwt in Den Haag waardoor er voor dit soort onzin wél geld zat is...

Wat ik vind is dat het schandalig is wat er met ADO Den Haag gebeurt en wat de rol van Van Aartsen daar precies in is weet ik (nog) niet... Nogmaals, ik geef Van Aartsen persoonlijk niet de schuld, maar als burgemeester is hij wel een soort van eindverantwoordelijke... Onder Wim Deetman was dit denk ik niét op deze manier zo gegaan...

Wim Deetman was een heel erg grote ADO-supporter, kijk maar!

[ afbeelding ]

Van Aartsen moet zich nog bewijzen op dat gebied... Als het tenminste nog kán als hij het zometeen over neemt....

uit respect voor meneer Deetman heb ik het gekuiste plaatje gekozen... voor wie het plaatje niet kent, naast burgemeester Deetman (nu ex-burgemeester) staat een lullige, ik bedoel, lollige ADO supporter
Dat is toch Dirk ?
  zaterdag 16 februari 2008 @ 18:39:11 #156
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_56774819
"ADO supporters in de bres voor club," aldus teletekst. Het eerste wat ik dan denk is: wat hebben ze nu weer afgebroken om te laten zien dat ADO Den Haag moet blijven bestaan.

Natuurlijk was het allemaal zeer vreedzaam, maar het geeft te denken.

Ik vermoed dat vele anderen hetzelfde denken bij het lezen van de woorden "supporters" en "ADO". En ik vermoed ook dat dit imago ervoor zorgt dat er nu geen geldschieters opstaan om de club te helpen. Dat, en natuurlijk de zeer penibele financiele situatie (blijkbaar nog erger dan eerder in de media werd gebracht, aldus verschillende bronnen deze week) en het veel te dure stadion.

Van mij mag het overigens afgelopen zijn met het uitgeven van belastinggeld aan BVO's. Geen geld meer = stoppen!
451 °F
  woensdag 20 februari 2008 @ 19:19:23 #158
52871 Blight
Supersized.
pi_56867151
quote:
'Groep investeerders redt ADO van ondergang'
20 februari 2008

ADO Den Haag hoeft voor even niet te vrezen voor een faillisement. Volgens De Telegraaf is de club voorlopig gered van de ondergang. De Haagse voetbalclub en de gemeente kwamen woensdag tot een akkoord met een groep investeerders rond de Rijswijkse zakenman Mark van der Kallen.

Het akkoord zou inhouden dat het miljoenentekort is weggewerkt, waardoor ADO kan blijven bestaan.

Meer details volgen vanavond op een persconferentie (20.00 uur), gehouden door de club en gemeente.
FCUpdate.nl
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_56867951
Gelukkig maar, zou doodzonde zijn als ADO zou verdwijnen.
Reden voor een feestje bij de ADO supporters lijkt me.

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 20 februari 2008 @ 22:10:30 #160
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_56871851
quote:
De persconferentie die ADO Den Haag voor woensdagavond had gepland, en waarin mogelijk meer duidelijk zou worden over de toekomst van de Haagse profclub, is op het laatste moment niet doorgegaan.

Naar verluidt is dit gebeurd omdat ADO en de gemeente Den Haag eerst de leden van de gemeenteraad willen inlichten, alvorens de stand van zaken betreffende de reddingpoging die de afgelopen maand is ondernomen, naar buiten te brengen.

Op verschillende Haagse websites wordt gemeld dat de investeerdersgroep onder leiding van Mark Van der Kallen de meest waarschijnlijke kandidaat is om ADO in de toekomst te leiden
  woensdag 20 februari 2008 @ 22:11:34 #161
2964 Armageddon
pi_56871887
pi_56871921
Jammer, geld erin steken is uitstel van executie. Maar dan kunnen types als Haagse Sjonnie zich nog een paar jaar vermaken
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  woensdag 20 februari 2008 @ 22:16:37 #163
2964 Armageddon
pi_56872064
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 22:12 schreef Triptamine het volgende:
Jammer, geld erin steken is uitstel van executie. Maar dan kunnen types als Haagse Sjonnie zich nog een paar jaar vermaken
Nog 3 jaar en dan komen we weer naar Amsterdam!
  woensdag 20 februari 2008 @ 22:16:47 #164
2964 Armageddon
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 21 februari 2008 @ 00:35:17 #165
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56875613
nou daar zullen een paar mensen een lieve duit in moeten steken!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 21 februari 2008 @ 12:22:00 #166
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_56881884
Mooi ADO is toch een icoon. Een stad als Den Haag moet ook gewoon een profclub hebben.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_56881927
Jammer.
Secrets never die. Only people.
pi_56881941
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:22 schreef Zero2Nine het volgende:
Mooi ADO is toch een icoon. Een stad als Den Haag moet ook gewoon een profclub hebben.
  donderdag 21 februari 2008 @ 12:40:50 #169
2964 Armageddon
pi_56882248
16:00 persconferentie.
pi_56882867
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:22 schreef Zero2Nine het volgende:

En de cirkel wordt niet doorbroken. Over een paar jaar krijgen we precies hetzelfde weer.
  donderdag 21 februari 2008 @ 15:43:09 #171
2964 Armageddon
pi_56885836
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:12 schreef kriele het volgende:

[..]

En de cirkel wordt niet doorbroken. Over een paar jaar krijgen we precies hetzelfde weer.
Jij hebt een glazen bol?
pi_56886868
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 15:43 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Jij hebt een glazen bol?
Dat is niet nodig. Ik ken de historie van clubs als ADO en ook Vitesse. Ze worden uit de stront getrokken om vervolgens in afgeslankte vorm verder te gaan, want de schuldenregeling die getroffen is moet wel betaald worden. Twee besturen verder blijkt dat er toch op te grote voet is geleefd en begint de ellende weer van voren af aan.
Ik blijf overtuigd dat de stekker eruit beter was geweest. Twee jaar geen betaald voetbal in Den Haag, maar na die twee jaar kan je weer opnieuw beginnen. Met en schone lei, welteverstaan. De schulden zijn dan weggesaneerd!
Nu blijf je waarschijnlijk met forse afbetalingsregelingen zitten, waardoor je enige ambitie ook niet kunt tonen. Gemorrel in de marge. En het publiek? Die waren ADO toch al beu, gezien de minimale bezoekersaantallen.
  donderdag 21 februari 2008 @ 16:39:31 #173
2964 Armageddon
pi_56887008
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 16:31 schreef kriele het volgende:

[..]

Dat is niet nodig. Ik ken de historie van clubs als ADO en ook Vitesse. Ze worden uit de stront getrokken om vervolgens in afgeslankte vorm verder te gaan, want de schuldenregeling die getroffen is moet wel betaald worden. Twee besturen verder blijkt dat er toch op te grote voet is geleefd en begint de ellende weer van voren af aan.
Ik blijf overtuigd dat de stekker eruit beter was geweest. Twee jaar geen betaald voetbal in Den Haag, maar na die twee jaar kan je weer opnieuw beginnen. Met en schone lei, welteverstaan. De schulden zijn dan weggesaneerd!
Nu blijf je waarschijnlijk met forse afbetalingsregelingen zitten, waardoor je enige ambitie ook niet kunt tonen. Gemorrel in de marge. En het publiek? Die waren ADO toch al beu, gezien de minimale bezoekersaantallen.
Dat er weinig bezoekers zijn heeft niets te maken met dat mensen ADO beu zijn. Dat heeft een heel andere oorzaak. Ga ik niet allemaal opnoemen nu. We zullen het zien allemaal hoe het loopt.
pi_56887358
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 16:39 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dat er weinig bezoekers zijn heeft niets te maken met dat mensen ADO beu zijn. Dat heeft een heel andere oorzaak. Ga ik niet allemaal opnoemen nu. We zullen het zien allemaal hoe het loopt.
Vast!
pi_56888541
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 16:39 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dat er weinig bezoekers zijn heeft niets te maken met dat mensen ADO beu zijn. Dat heeft een heel andere oorzaak. Ga ik niet allemaal opnoemen nu.
Waar ligt het dan aan, noem het toch maar eens op, ik kan weinig anders bedenken
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_56888587
quote:
"Goede basis voor redding ADO"

DEN HAAG - Voetbalclub ADO Den Haag lijkt gered van een faillissement. Algemeen directeur John Arzbach zei donderdag dat er „een goede basis ligt” voor een oplossing, maar dat de club er nog niet is. „Er moet nog een aantal hobbels worden genomen.”

ADO Den Haag heeft met de Stichting Stadion Ontwikkeling (SSO) en een investeerder een overeenkomst gesloten. In het voorstel heeft de gemeente Den Haag de voorwaarden die zijn verbonden aan het terugbetalen van een lening van 6,5 miljoen euro versoepeld door de looptijd te verlengen en de rente te verlagen.

De Haagse gemeenteraad moet donderdagavond tijdens een extra raadsvergadering nog toestemming geven voor het akkoord. Bovendien moet ADO Den Haag met een grote groep crediteuren tot een akkoord komen.

Telegraaf
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_56897085
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 17:54 schreef Triptamine het volgende:

Waar ligt het dan aan, noem het toch maar eens op, ik kan weinig anders bedenken
Ok, wat voor veel mensen een reden is om niet (vaak) naar ADO Den Haag te gaan kijken is denk ik het volgende;

Vanaf ¤15,- kan je op 2 maart Ajax - Excelsior gaan kijken en vanaf ¤15,50 Feijenoord - N.E.C.

ADO Den Haag - F.C. Omniworld is vanaf ¤13,50 te bekijken... Hoe vervelend ik het ook vind om te zeggen, daar is de verhouding redelijk zoek. Zeker als je ziet dat je bij F.C. Omniworld thuis maar ¤4,- hoeft te betalen voor de goedkoopste plek.

Als ze bij ADO Den Haag nou een beetje slim waren verkochten ze de rest van het seizoen kaartjes voor F.C. Omniworld prijzen en dan zijn ze elke wedstrijd uitverkocht en verdienen ze zich blauw aan consumpties en merchandise.

Bovendien geloof ik dat ADO Den Haag kaartjes al goedkoper zijn geworden sinds de laatste keer dat ik keek, maar daar kan ik me in vergissen...
pi_56897224
Zijn geen bijzonder hoge prijzen hoor.
pi_56897325
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 00:00 schreef TerroRobbie het volgende:
Zijn geen bijzonder hoge prijzen hoor.
Ik vind dat je op dit moment als ADO Den Haag geen prijzen zou moeten rekenen die bijna net zo hoog zijn als die bij Ajax en Feijenoord. Helaas is ADO Den Haag geen topper in de Eredivisie en dan moet je het ook niet zo in de markt zetten alsof het dat wél is. Maar dat is maar mijn mening, je mag het daar niet mee eens zijn hoor...
  vrijdag 22 februari 2008 @ 00:10:44 #180
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_56897388
Je hoopt altijd dat een nieuw stadion meer mensen trekt dan voorheen maar ik denk dat dit seizoen het gemiddelde gelijk of misschien iets hoger is dan de jaren in de eerste divisie voor de promotie naar de eredivisie?

Misschien was men te hoopvol in Den Haag? (op alle vlakken?)
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_56897423
Heeft weinig met mening te maken. De prijzen verschillen niet veel met andere grote clubs in de eerste divisie. Bij RKC is het vanaf 15, Bij ons vanaf 11, Bij Go Ahead vanaf 12.50, Volendam vanaf 12.50 zoveel scheelt het dus allemaal niet. Bovendien heeft ADO een nieuw stadion dus betere faciliteiten enzo.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 00:15:03 #182
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_56897449
Kopen, en dan helemaal kapot stampen (matige grap ).. En die lui allemaal zo van WTF?! En jij: maar ik heb 't toch gekocht
Huilen dan.
pi_56898238
quote:
Redden ADO kost Den Haag nog 130.000 euro per jaar
Door MAARTEN BRAKEMA MARC KONIJN
DEN HAAG - De redding van ADO Den Haag kost de gemeente de komende tien jaar toch nog 130.000 euro per jaar.
De redding van ADO Den Haag kost de gemeente de komende tien jaar toch nog 130.000 euro per jaar. Zolang de ploeg niet in de eredivisie speelt, hoeft de voetbalclub de komende tien jaar helemaal nog niet te beginnen met het aflossen van de lening van 6,38 miljoen euro aan de gemeente.

Dat bleek gisteren tijdens de vergadering van de Haagse gemeenteraad over het akkoord dat ADO, de Stichting Stadion Ontwikkeling (SSO), investeerder Mark van der Kallen en de gemeente gisteren sloten om de club te redden. De deal is nog niet definitief: eerst moet er nog een akkoord worden gesloten met de crediteuren, de bedrijven en de mensen die nog geld te goed hebben van de club en de SSO. Snel wordt begonnen aan een plan hoe hiermee om te gaan. Volgens ingewijden in de club kan dit nog een heikele zaak worden, omdat zij niet volledig kunnen worden uitbetaald.

Dat de gemeente nu toch nog geld ‘kwijt’ is aan ADO, komt doordat de lening die de club in tien jaar moest terugbetalen aan Den Haag, wordt uitgesmeerd over twintig jaar en de rente wordt verlaagd naar vier procent. Daar staat tegenover dat de gemeente het recht krijgt op een tweede hypotheek op het hoofdgebouw.

De constructie is volgens wethouder Sander Dekker (VVD, sport) verdedigbaar, omdat ADO hierdoor niet failliet gaat en de gemeente dus wel een flink deel van de lening terugkrijgt. De gemeenteraad zag gisteren af van een eigen onderzoek naar de gang van zaken bij ADO in de afgelopen jaren. Dit onder meer, omdat Dekker beloofde dat er een onafhankelijk onderzoek komt. De gemeenteraad mag meepraten over wát er precies moet worden onderzocht. Alleen de SP, de Haagse Stadspartij, de LPF en de ChristenUnie-SGP stemden tegen de plannen. ,,Deze ruime steun is een goed signaal naar de stad,’’ aldus ADO-directeur John Arzbach.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 21:45:59 #184
2964 Armageddon
pi_56935191
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 23:51 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ok, wat voor veel mensen een reden is om niet (vaak) naar ADO Den Haag te gaan kijken is denk ik het volgende;

Vanaf ¤15,- kan je op 2 maart Ajax - Excelsior gaan kijken en vanaf ¤15,50 Feijenoord - N.E.C.

ADO Den Haag - F.C. Omniworld is vanaf ¤13,50 te bekijken... Hoe vervelend ik het ook vind om te zeggen, daar is de verhouding redelijk zoek. Zeker als je ziet dat je bij F.C. Omniworld thuis maar ¤4,- hoeft te betalen voor de goedkoopste plek.

Als ze bij ADO Den Haag nou een beetje slim waren verkochten ze de rest van het seizoen kaartjes voor F.C. Omniworld prijzen en dan zijn ze elke wedstrijd uitverkocht en verdienen ze zich blauw aan consumpties en merchandise.

Bovendien geloof ik dat ADO Den Haag kaartjes al goedkoper zijn geworden sinds de laatste keer dat ik keek, maar daar kan ik me in vergissen...
Vanaf ja! Ik heb zelf een seizoenskaart op vak M. Enige vak wat altijd vol staat bij elke wedstijd. Rest van het stadion is zo goed als leeg. Als ik m'n vriendin meeneem dan koopt ze een kaartje voor vak L. Dit kost en schrik niet. 23,50. For een wedstrijd tegen fokkin Omniworl!?!?!?

Komt straks nog bij dat je ook nog 8 euro parkeergeld moet gaan betalen. Dit gaat toch nergens meer over? Zie hier de reden dat het stadion niet vol zit. Dit is toch niet te betalen voor de doorsnee haagse medemens. Flikker toch op.
pi_57197910
quote:
ADO’s redder
Door DENNIS JANSEN en JAN WILLEM VAN DE WAL

DEN HAAG/DELFT - Idealisten bestaan nog. Mark van der Kallen (47) heeft ADO Den Haag gered van de ondergang. De Rijswijkse zakenman steekt acht miljoen euro in de noodlijdende voetbalclub. Zijn motivatie: de club vervult een belangrijke sociaal-maatschappelijke functie in de regio. „Mensen gaan straks vechten om een kaartje voor ADO Den Haag."

Midden in het gesprek in het stijlvolle bedrijfspand van Thieme GrafiMedia Groep piept de mobiel van Mark van der Kallen. De Rijswijker pakt op, leest het sms'je en tovert een grijns op zijn gezicht. "Of ik een stoeltje kan regelen voor het duel van ADO Den Haag vrijdag."

Hoe snel kan het gaan. Wie drie maanden geleden de naam Mark van der Kallen op Google intikte, ontdekte nergens een link met ADO Den Haag. Sinds hij in december vorig jaar de noodlijdende club te hulp schoot door onmiddellijk acht ton voor te schieten, ziet zijn leven er een stuk groengeler uit. De actie was niet eenmalig voor de redder van ADO Den Haag, maar bleek het voorspel van een innige samenwerking, waarvan de contouren sinds twee weken zichtbaarder worden.

ADO Den Haag en Van der Kallen gaan in zee met elkaar op voorwaarde dat er een crediteurenakkoord komt en er flink wordt gesaneerd. Kosten: acht miljoen euro. Anoniem door het leven gaat niet meer. "Mijn zoon belde me gisteren nog op. Pa, zei hij, wat heb ik nou gelezen? Heb je Wetzel vastgelegd?"

Van der Kallen werd 47 jaar geleden geboren in Den Haag en woont sindsdien in Rijswijk. Hij voetbalde eerst bij Rijswijk en later bij Semper Altius en maakte ondertussen carrière. Zijn kracht: het overnemen van bedrijven, al dan niet in nood en deze weer gezond maken: uitgeverijen, drukkerijen en autobedrijven. Eén van de grootste deals: de overname van de Riva Opel-garages in 1993. "Daar zag niemand nog wat in. Ik wist bij wijze van spreken net wat een rijbewijs was, maar kon wel een beetje rekenen."

Nu is Van der Kallen directeur van Thieme GrafiMedia Groep, één van de grootste spelers op de Nederlandse grafimediamarkt. Een link naar de voetballerij is lastig te leggen, maar ADO Den Haag heeft altijd zijn belangstelling gehad. Glimlachend: "Ik ben niet zo'n klassieke supporter van Midden-Noord, maar ADO heeft altijd een bepaalde emotie bij me opgeroepen."

Om er meteen aan toe te voegen 'wel iets met de fans van ADO te hebben'. "De problemen worden zwaar overdreven. Is het erger bij ADO Den Haag dan bij Feyenoord of Ajax? Welnee. Er wordt zo krampachtig over gedaan. Goed, ze stonden op het veld, maar verder? En dan schilderen ze in Amsterdam het beeldje van André Hazes groengeel. Gewoon een stukje Haagse humor."

Hij ergerde zich de laatste jaren flink aan de negatieve sfeer die er rond ADO Den Haag hangt. "Die ergernis motiveert juist om er een positieve sfeer van te maken," zegt Van der Kallen. Hoe idealistisch - bijna surrealistisch - het ook klinkt: voor de zakenman staat de sociaal-maatschappelijke functie van de club hoog in het vaandel. "Er is alles aan gedaan om zo'n stadion neer te zetten. Nu staat het er en is de club bijna failliet. Een bizarre situatie."

Toch blijft de vraag overeind waarom de zakenman acht miljoen euro in een zieltogende voetbalclub stopt. "En niet zonder risico," verduidelijkt hij. "Kijk, als je dertig bent, wil je carrière maken. Wil je scoren. Als je 47 bent, worden andere dingen belangrijker. Toen kon ik dat ook financieel niet regelen. Er is meer in het leven dan zakendoen. Je gaat meer tijd besteden aan maatschappelijk relevante projecten."

Hoe clichématig: hij ziet de uitdaging. "Volgend jaar zal ADO nog verlies lijden, maar daarna moet er een stijgende lijn komen. Het is wel de bedoeling dat van die acht miljoen op den duur een deel wordt afgelost, maar het kan ook zo zijn dat er verlies uit komt. Het zij zo."

Mensen, ook in zijn nabijheid, verklaarden hem voor gek. "Het is duidelijk dat dat niet zonder slag of stoot zal gaan. De club is al begonnen met saneren. Een heel nare situatie. Ook daar bemoei ik me niet mee, maar ik besef heel goed dat mensen een groot offer moeten brengen. Net als de crediteuren. Iedereen zal mee moeten doen, alles in het belang van de club."

De club moet met een schone lei beginnen. "Iedereen heeft te lang in zijn eigen kringetje vertoefd. Ik hoor ook de verhalen van Rob Jansen en John van Ringelenstein en de macht die zij op de achtergrond zouden hebben gehad. Maar dat is voorbij. Je krijgt alleen iets te vertellen als je een functie hebt. De regie moet in handen zijn van een stevige directie. De raad van commissarissen, pas in functie vanaf oktober 2007, houdt toezicht, maar zal zich de komende tijd wel met een nieuw beleidsplan bemoeien. Gezien de plannen voor de toekomst is een beperkt aantal nieuwe mensen in de operatie nodig. Daarnaast zal een fors beroep gedaan worden op vrijwilligers. Met het verleden moeten we breken," aldus Van der Kallen, die in april wil toetreden tot de raad van commissarissen, als de sanering en herfinanciering geslaagd zijn.

Overigens verbaasde hij zich wel over de Dick Advocaat-klucht. Opeens was er het bericht dat Advocaat technisch adviseur zou worden. Van der Kallen: "Een eenmansactie van Rob Jansen, ongetwijfeld goed bedoeld. Niemand bij de club was op de hoogte. Maar ik weet dat Jansen een groengeel hart heeft. Hij is ook bereid geld in ADO te steken. Dat kun je alleen maar toejuichen, maar met geld koop je geen exclusieve zeggenschap. Ik ga straks niets in mijn eentje bepalen. Ik wil geen Dirk Scheringa-rol. Bij ADO zal gewerkt moeten worden in het model dat directie en commissarissen het beleid bepalen. Het onlangs bij Ajax verschenen rapport trekt dezelfde conclusie voor de toekomst."

"Mensen bij ADO moeten niet meer achteruitkijken," zegt Van der Kallen, die bruist van de ideeën. "Nu staat het stadion 200 dagen van het jaar leeg. Daar is veel meer uit te halen. Denk aan congressen en trouwpartijen. De locatie is perfect. De businessclub van De Graafschap is uitgegroeid naar 500 leden die allen 5000 euro neertellen. In Doetinchem, of all places. Dan denk ik: zijn wij niet iets vergeten in een regio met een miljoen inwoners?"

"Het stadion lijkt wel een fort. Het moet veel klantvriendelijker worden. Het liefst haal ik dat hele veiligheidssysteem van drie miljoen eruit. ADO Den Haag moet een avondje-uit worden. Mensen houden van gezelligheid. Het moet een feest worden. Bestuur moet in gesprek blijven met de fans en ze wel degelijk serieus nemen. Of denk je dat het helpt dat een bestuur met een tennisbal in zijn keel de fans toespreekt?"

Van der Kallen verwacht dat binnen een paar jaar een aantal grote bedrijven interesse zullen tonen in ADO Den Haag. "Het is nooit mijn bedoeling geweest om dit alleen te doen, maar bedrijven hebben de mond vol van de maatschappelijke betrokkenheid. Laat het maar zien. Maar ik besef dat ADO wel eerst zélf veel moet laten zien. Er is nog een lange weg te gaan. Maar ik denk dat mensen straks vechten om een kaartje voor ADO Den Haag."
pi_57198011
Advocaat gaat zich er dus ook niet mee bemoeien.
pi_57359942
quote:
'Schuldeisers ADO niet akkoord'
Door Bas Abresch
Donderdag, 13 maart 2008, 19:34

Een aantal schuldeisers van ADO Den Haag gaat niet akkoord met een betaling van slechts dertig procent van het aan hen verschuldigde bedrag. Dat meldt de Haagse krant Den Haag Centraal.

Daarmee komt surseance van betaling en een uiteindelijk faillisement dichterbij voor de club. Investeerder Mark van der Kallen (foto), die van plan was de club te redden, heeft namelijk als eis gesteld dat alle schuldeisers slechts dertig procent van het bedrag eisen.

De groep die daar niet mee akkoord gaat, het zou gaan om minimaal twaalf grote schuldeisers, vindt dat Van der Kallen over hun rug ADO de helpende hand biedt. Zij willen een betalingsregeling treffen, die eventueel renteloos kan zijn en over een aantal jaren kan worden uitgesmeerd. Ook interim-directeur John Arzbach staat er niet goed op bij de schuldeisers, omdat hij volgens hen alleen maar naar Van der Kallen zou luisteren.

De toekomst voor ADO blijft dus onzeker. Ook voor André Wetzel, die volgens diverse bronnen, op het punt zou staan een contract te tekenen bij de Hagenaars.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 13 maart 2008 @ 23:05:05 #188
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57363821
nou de divisies hoeven straks niet meer ingekrompen te worden, straks Vitesse en Ado falliet
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_57737418
quote:
Gemeente Den Haag komt crediteuren niet tegemoet
Zondag, 30 maart 2008, 20:52

De gemeente Den Haag is niet van plan de crediteuren van ADO Den haag tegemoet te komen. Dat bleek na overleg tussen beide partijen, zo meldt RTV West.

De groep crediteuren is het niet eens met de 30 procent die ze zouden krijgen en had gehoopt dat de gemeente de rest zou bijbetalen. Maar tijdens een informeel overleg kwamen ze er niet uit. Mocht er op korte termijn geen overeenstemming komen, dan moet ADO eventueel toch nog surseance van betaling aanvragen.
Elfvoetbal.nl
pi_57738116
Oi Surseance.. als ze dat nu nog moeten doen dan wordt dat heel lastig voor volgend seizoen. Vitesse heeft het zo gepland dat de transfer en opbouw voor volgend seizoen er niet door in gevaar komen. Als Ado den Haag dat nu aan gaat vragen wordt dat heel lastig voor volgend seizoen.
  maandag 31 maart 2008 @ 15:37:20 #191
2964 Armageddon
pi_57738268
quote:
Martin Jol in gesprek met FCDH
Afgelopen zondag hebben Martin Jol en ADO-directeur John Arzbach een lang gesprek gevoerd over een mogelijke rol die de trainer op technisch gebied zou kunnen gaan spelen bij de Haagse eerstedivisieclub. Tot een definitief akkoord kwam het nog niet, maar volgens ingewijden is de kans dat de voormalige manager van Tottenham Hotspur in Den Haag "de kar zal gaan trekken" niet gering.

Hoewel de naam van Jol al een tijd lang genoemd wordt rond het Forepark Stadion, is er pas sinds dit weekend sprake van intensieve gesprekken. Jol was de afgelopen weken op vakantie in het Caraïbisch gebied en in Florida en is pas sinds vrijdag weer terug in Europa. Zaterdag reed hij vanuit zijn huis in Londen speciaal terug naar Den Haag om vervolgens één dag later met Arzbach om de tafel te gaan.

Als Jol en ADO tot overeenstemming komen, betekent dat een einde van een lange zoektocht van ADO naar iemand die opnieuw vorm kan geven aan het technische beleid. Eerder werden ook de namen van Dick Advocaat en André Wetzel genoemd, maar vanaf het begin was duidelijk dat Jol -- die de afgelopen maanden aanbiedingen van een flink aantal clubs naast zich neer heeft gelegd -- de 'droomkandidaat' was.

Jol begon en eindigde zijn loopbaan als speler bij FC Den Haag en was -- direct na zijn actieve loopbaan -- ook een jaartje commercieel manager van de Haagse club, waarvoor hij in totaal 267 wedstrijden speelde. Tussen 1991 en 1995 was hij ook trainer bij de ADO amateurs. Na een jaar bij Scheveningen volgden periodes bij Roda JC en RKC. Tussen 2004 en 2007 was hij manager van Tottenham Hotspur, waarmee hij de afgelopen twee seizoenen vijfde werd in de Premier League. Onder zijn leiding won Tottenham 42% van alle wedstrijden, het hoogste succespercentage van alle Spurs-managers in de Premier League.

Bron:elfvoetbal
pi_57738528
Dit is niet het clubtopic eh.
pi_57978680
quote:
Hoofdsponsor ADO Den Haag stopt ermee
Door Sander Berends
Donderdag, 10 april 2008, 23:41

ADO Den Haag moet op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. DSW heeft de Eerste Divisionist te kennen gegeven het aflopende contract niet te verlengen. De naam van de zorgverzekeraar prijkte drie seizoenen lang op het geelgroene shirt. Dat meldt het AD Sportwereld.

DSW-directeur Chris Oomen: ``Met de keuze voor de nieuwe algemeen directeur (Harm de Boer) vind ik dat ADO Den Haag erg gemakkelijk langs DSW is gegaan", vertelt hij in AD Sportwereld. ``Laat ik duidelijk zijn: DSW gaat niet de privé-bv van Mark van der Kallen sponsoren. De gemeente Den Haag is slordig geweest met de belangen van de club. Ik denk dat ADO Den Haag de verkeerde kant opgaat met Van der Kallen. Als ADO Den Haag in zee gaat met een man die geen wortels heeft binnen de club, wordt er een grote fout gemaakt. Ik merk bij Van der Kallen geen sprankje clubliefde. Dit is voor hem een zakelijke transactie. Als je wilt dat crediteuren zeventig procent van hun vordering inleveren en je laat dat ook nog eens weten via TRIP Advocaten, dan ben je fout bezig. En dan acht miljoen euro in de club steken om er zelf beter van te worden. Feitelijk koopt hij de club. Dan denk ik: zoek het maar uit."

De inbreng van Van der Kallen is het belangrijkste argument om ermee te stoppen, vindt Oomen. ``Maar ook dat Remco van der Veen zomaar aan de kant wordt geschoven. Heel teleurstellend. Nadat Ron te Slaa DSW in contract bracht met ADO Den Haag, was het enkel en alleen de verdienste van Remco van der Veen dat wij sponsor werden."

Het imago van ADO liep de afgelopen periode deuk na deuk op. ``Het is de laatste jaren één grote soap geweest bij ADO Den Haag. Daar wil je als sponsor niet middenin staan. Het is dus niet geworden wat we ervan gehoopt hadden."
Het rommelt nog steeds.
pi_57978938
Ruzie via de media uitvechten is oké!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 11 april 2008 @ 22:51:01 #195
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57992960
zelfs de redding van de club loopt uit op een slagveld en ruzie.......................... dit wordt de eerste club waar wel redders voor waren maar die alsnog ten onder gaat
DeLuna vindt me dik ;(
pi_57993109
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 22:51 schreef rubbereend het volgende:
zelfs de redding van de club loopt uit op een slagveld en ruzie.......................... dit wordt de eerste club waar wel redders voor waren maar die alsnog ten onder gaat
ado gaat niet failiet
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 11 april 2008 @ 23:21:04 #197
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57993560
nou ze zijn goed bezig in ieder geval
DeLuna vindt me dik ;(
pi_57993651
Misschien wil Joop v/d Ende er wel een musical over maken
pi_58061292
quote:
'Wetzel geen contract met de NV ADO Den Haag'
Door Carlo Willemsen
Dinsdag, 15 april 2008, 09:21

VVV-trainer André Wetzel heeft geen contract met de NV ADO Den Haag. Dat zegt William de Wit, één van de crediteuren van het crediteuren-collectief, tegen Sportsignaal Voetbal Magazine. De Wit doet zijn uitspraken naar aanleiding van het optreden van Wetzel in het TV-programma Voetbal Insite, afgelopen zondagavond. De Haagse oefenmeester verklaarde daarin een driejarige overeenkomst te hebben met de NV ADO Den Haag.

"Ik vind zijn uitspraken erg onverstandig," aldus De Wit. "Je mag niet jokken en je moet altijd reëel blijven. Bovendien maak je met dit soort uitspraken sponsoren en medewerkers binnen de organisatie bij de club onzeker en dat is dus niet slim."

Wetzel zou wel een contract hebben met Riva Holding, een automarkeur waarbij Mark van der Kallen deel uitmaakt van de directie. De Wit: "Ik trek de kwalitieiten van Wetzel niet in twijfel, maar het is een bekend gegeven dat de naam van Martin Jol een breder draagvlak creëert. Er zijn inmiddels ook privé personen, die hebben aangegeven iets in financiële zin te willen betekenen als Jol de kar wil gaan trekken bij ADO Den Haag."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 april 2008 @ 12:04:20 #200
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_58063638
wat een soap
DeLuna vindt me dik ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')