abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:21:18 #151
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_56236606
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:50 schreef crownofthorns het volgende:
sta op het punt een bestelling te doen van rond de 200 dollar, is het de moeite waard even te wachten i.v.m daling van de dollarkoers?
Kijk even naar de koers van de dollar de afgelopen maandag en trek de conclusie dat mensen die schreeuwen "WHOEHAA, DE DOLLAR VALT" dat zelf blijkbaar in geen maanden gedaan hebben. De stand van de dollar is maar bar weinig veranderd.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:34:48 #152
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56237116
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:40:05 #153
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_56237311
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:34 schreef gronk het volgende:
[ afbeelding ]
A.F.C. Ajax
pi_56239316
Apple maakte nabeurs een mooie winst bekend, maar de verlaging van de winstverwachting voor de komende periode zet het aandeel 12% lager nabeurs, en daarmee ook weer de futures omlaag...
Toch verwacht ik nog wel een positieve opening morgen.
pi_56239475
benieuwd wat azie doet...

denk dat ook deze FED maatregel een paar druppels op de gloeiende plaat zijn.
er zijn teveel negatieve ontwikkelingen gaande dat er maar weer iets kleins hoeft te gebeuren of het laatste vertrouwen is helemaal weg.

mijn aandeel is vandaag 13% gestegen

naja, ook niks op de absolute 45% waardevermindering in nog geen 2 maand tijd.

beursen klappen wereldwijd in binnen 3 maand
  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:56:19 #156
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56239782
Duh, als je je bedenkt dat er 2 biljoen $ aan het verdampen is (waarvan een stevig gedeelte in leningen die afgeschreven kunnen worden), dan is die FED-actie peanuts.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56240440
ASX:

Up, up, up, en het cirkeltje is weer rond
pi_56240860
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:34 schreef gronk het volgende:
[ afbeelding ]
Geweldig .
  woensdag 23 januari 2008 @ 01:07:41 #159
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_56241040
Ik ben hier naar benieuwd.
quote:
Rating agencies Standard & Poor’s and Moody’s have Ambac, MBIA on review for possible downgrade.
Deze bedrijven kunnen zonder flinke kapitaal injectie hun tripple A status niet verdedigen.
quote:
Niet gedekt

Ambac en MBIA staan garant voor zeker 2400 miljard dollar aan obligaties die zijn uitgegeven door onder meer bedrijven en overheidsinstanties[/b]. Veel institutionele beleggers moeten die schuldpapieren van de hand doen omdat ze niet langer worden gedekt door een verzekeraar van ’onbesproken gedrag’.

Het gevolg is dat de obligaties fors in waarde zullen dalen. Banken, waarvan er de afgelopen maanden veel al een stevige jas hebben uitgedaan door de ineenstorting van de hypotheekmarkt, worden daardoor mogelijk opgezadeld met nieuwe afschrijvingen voor vele miljarden.
Als die echt verkouden/ziek worden. Dan is deze correctie van afgelopen 2 dagen slechts peneauts.

Er is weer een beetje hoop/vertrouwen. Maar de kou is zeker nog niet uit de lucht.
pi_56241434
Hmm.. NIKKEI is al een half uur bevroren ofzo? Kan geen updates meer vinden van na 01:04
pi_56242299
Aziatische beurzen herstellen, maar niet met de percentages die ze gisteren verloren.
pi_56242778
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 07:49 schreef ItaloDancer het volgende:
Aziatische beurzen herstellen, maar niet met de percentages die ze gisteren verloren.
Door herstel van de S&P future gaan de beurzen die nu nog open zijn, toch aardig richting de slotstanden van maandag De Hang Seng voorop met een winst momenteel van 9%.

De Europese beurzen gaan zo met ongeveer één procent winst openen.
  woensdag 23 januari 2008 @ 09:20:20 #163
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56243059
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 01:07 schreef Drugshond het volgende:
Er is weer een beetje hoop/vertrouwen. Maar de kou is zeker nog niet uit de lucht.
http://www.marketwatch.co(...)E1%2D44401BD02AA4%7D
quote:
Merrill Lynch forecasts nationwide U.S. home prices could decline 25% to 30% over the next three years, as new supply and weak demand weigh on the market. "This sounds dire... but would only reverse part of the unprecedented 130% price surge from 2000 to 2006," wrote economist David Rosenberg in a research note released Wednesday. Rosenberg added the S&P 500 may decline an additional 20% to 25% to breach the 1,100-point level if the market follows historical precedents at times when the U.S. economy is in recession
Ow, 30 % daling is, erm, veel overwaarde die er opeens niet meer is. Oopsie.
pi_56243156
Hang Seng sluit bijna 11% hoger

AEX nu +1,2%... net als de andere Eurobeurzen ongeveer... we zullen zien tot waar dit herstel ons gaat brengen tot later
  woensdag 23 januari 2008 @ 09:47:24 #165
89730 Drugshond
pi_56243566
Van de DFT-forum site.
usa obligatieverzekeraars,mic de monoline insurance companies
dit was de stand 30 sept 2007 in mrd $
eerste bedrag de verzekerde obligaties,tweede bedrag garantiekapitaal:

mbia 672,9...14,2
ambac 556,2...14,2
fsa 414,1...6,6
fgic 315...5,1
sca 154,2...3,5
cifg 85,1...1,5
aca 57,0...1,1

ambac cijfers gister,verliesje van 3,23 mrd $ amazing

43 mrd $ over vs 2400 mrd $ ¨verzekerde¨ obligaties.
ff verder over Ambac die serieus veel geld heeft verloren op de beurs.
quote:
Bloomberg

Ambac's investment management business requires the company to post collateral if its credit ratings are downgraded, Sean Leonard, Ambac's chief financial officer, said on the call. The largest collateral requirements are on investment agreements that Ambac has with borrowers, including municipalities, Leonard said.

A downgrade to AA- would require the company to post collateral of $2.2 billion. A cut to A+ could trigger a $5 billion collateral call and a reduction to BBB would result in the company needing to post $7 billion collateral, Leonard said.
Dat zijn serieuze afschrijvingen... alleen op basis van een downgrade.
Zonder extra vreemdkapitaal is een downgrade onvermijdelijk. De vraag is alleen welke durfinvesteerder zich hieraan wil wagen. Zeker omdat de tendens nog altijd down is... en zeker niet up.
pi_56244206
we duiken weer het rood in jongens...
of het is weer up-down-up-down tijd of ook de FED heeft het niet kunnen redden.

wel frapant dat na zo'n forse rentedaling de beurzen eigenlijk niet echt opveren...

duitse DAX ook weer klein beetje negatief.
als goed is hebben mijn ouders vanochtend hun hele portefeuille de deur uit gedaan, als ze eerder naar me hadden geluisterd had ze dat 6k gescheeld
  woensdag 23 januari 2008 @ 10:28:16 #167
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_56244353
Zo, mijn fondsen in Japan en Oost Europa gaan allebei met 6% naar beneden! Das een jaar winst weg zo een beetje.

Gaat rap opeens.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 23 januari 2008 @ 10:32:54 #168
89730 Drugshond
pi_56244462
quote:
DFT

Over een verrassingsaanval gesproken. De analist Mook van Calculated Risk omschreef de actie van Bernanke heel treffend alsvolgt: ‘Bernanke is like a 19-year-old army trainee who's never fired a shot in anger and is suddenly dropped behind enemy lines with an Uzi. He's shaking in panic but gripping his gun tight, secure in his ability to destroy whatever enemy he comes across. The problem is, he fires in panic every time the wind rustles the trees. Pretty soon he's going to stumble right into an enemy squadron and pull the trigger, only to hear the fateful 'click-click' that indicates he's out of ammo’.

Mijn schatting is dat deze actie erop wijst dat Bernanke nu echt in paniek is en dat er mogelijk meer aan de hand is. De VS zijn waarschijnlijk op de rand van een recessie, als ze daar al niet middenin zitten. En de snelheid waarop de recessie op ze afkomt is blijkbaar enorm.
pi_56244559
we gaan naar de -1% al, ook duitsland zakt weg naar de -1

gaat weer rap.
  woensdag 23 januari 2008 @ 10:38:49 #170
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56244597
quote:
De laatste die alles in paniek verkoopt, is namelijk de grote sukkel.
Tenzij je natuurlijk gedwongen wordt om te verkopen. Zoals wanneer je kredietrating omlaag wordt gehaald en je daardoor moet laten zien dat je meer cash in huis hebt.
pi_56244739
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 10:38 schreef gronk het volgende:

[..]

Tenzij je natuurlijk gedwongen wordt om te verkopen. Zoals wanneer je kredietrating omlaag wordt gehaald en je daardoor moet laten zien dat je meer cash in huis hebt.
ben nu een jaar zelf aan het beleggen en het heeft me voor de crisis toch aardig wat opgeleverd, zo'n 30% rendement in 6 maanden.
als ik meer cash had gehad dan had ik een rendement iets hoger kunnen halen.
sinds ik begon wist ik dat de recessie zou komen, heb 2x mijn aandelen verkocht.
een bedrijf waar ik ooit veel mee had verdiend was door de eerste stoot zo hard in waarde gezakt dat ik hem heb gekocht.
tijdstip net 3 dagen te vroeg want hij had zijn dieptepunt niet bereikt. betekende het verschil tussen 60% en 20%.
alleen toen ik die 20% had wou ik meer, 2e piek van de recessie bleef het bedrijf goed staan, totdat die 2 weken geleden keihard onderuit ging, 50% verlies.
ik verkoop idd nu niet.
mijn ouders hebben nagenoeg geen verlies, kleine winst wel weg. op zo'n moment kun je beter tijdelijk uitstappen en afwachten.
a) je pakt een klein verlies en de beurs keldert daarna keihard.
b) je pakt een verlies, eerste weken stijgt de beurs om daarna te vallen
c)je blijft erin en het was paniekvoetbal en de beurzen herstellen helemaal en stijgen door.

a is dan de slimste optie als je niet te hard wil "gokken" met je geld.
pi_56244953
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 10:21 schreef Zeg_Maar het volgende:
we duiken weer het rood in jongens...
of het is weer up-down-up-down tijd of ook de FED heeft het niet kunnen redden.

wel frapant dat na zo'n forse rentedaling de beurzen eigenlijk niet echt opveren...

duitse DAX ook weer klein beetje negatief.
als goed is hebben mijn ouders vanochtend hun hele portefeuille de deur uit gedaan, als ze eerder naar me hadden geluisterd had ze dat 6k gescheeld
ik denk dat je dan eigenlijk beter had kunnen vasthouden in het kader van "dan maar wachten tot het opknapt over een half jaartje ofzo"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_56244991
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 10:38 schreef gronk het volgende:

[..]

daarom heet het principe dan ook : "the greatest fool"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_56247002
gaat weer hard down
dax-2% en de aex-1,5%

word weer een spannend dagje
  woensdag 23 januari 2008 @ 12:54:09 #175
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56248014
Hrm, als je naar de veranderingen in de S&P-index kijkt, zie je dat bij de stevigere crashes dat niet in een keer gaat, maar dat dat wordt uitgesmeerd over een tot jaar ofzo. Jottem.
  woensdag 23 januari 2008 @ 13:04:39 #176
89730 Drugshond
pi_56248296
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 12:54 schreef gronk het volgende:
Hrm, als je naar de veranderingen in de S&P-index kijkt, zie je dat bij de stevigere crashes dat niet in een keer gaat, maar dat dat wordt uitgesmeerd over een tot jaar ofzo. Jottem.
Een salami crash.
  woensdag 23 januari 2008 @ 13:09:51 #177
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_56248416
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 12:54 schreef gronk het volgende:

Lees 't commentaar op http://jsmineset.com/ maar eens..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 23 januari 2008 @ 14:05:46 #178
89730 Drugshond
pi_56249814
quote:
Ambac staat in de etalage
FD

De geplaagde Amerikaanse obligatieverzekeraar Ambac biedt zichzelf te koop aan. Het bedrijf geeft aan met 'verscheidene partijen' te praten. Analisten zien een overname als het laatste redmiddel.

Amerikaanse obligatieverzekeraars zijn de laatste maanden in de problemen geraakt door verliezen op risicovolle obligaties waarvan zij de rente- en aflossingsverplichtingen garanderen. Zes obligatieverzekeraars staan samen garant voor een pakket obligaties van $ 2400 mrd.

De problemen rond de zogeheten 'monoline insurers' hebben de kredietcrisis in een volgende fase gebracht. Marktpartijen vrezen een uitverkoop van verzekerde obligaties als de monoline insurers hun AAA-rating kwijtraken. Hierdoor verliest een deel van de verzekerde obligaties ook zijn eersteklasstatus.

Vrijdag verlaagde kredietbeoordelaar Fitch de rating van Ambac met twee stapjes naar AA, met het vooruitzicht op verdere afwaarderingen. Bij Moody's en Standard & Poor's staan Ambac en marktleider MBIA ook op het punt om te worden afgewaardeerd.

'De kredietbeoordelaars onderschatten ons vermogen om de turbulentie op de kredietmarkt te doorstaan', zei interim-bestuursvoorzitter Michael Callen van Ambac gisteren tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers. Over de afgelopen drie maanden heeft Ambac $ 3,23 mrd afgeschreven op riskante leningen. Per aandeel kwam het verlies uit op $ 31,85.

Beleggers verwelkomden het nieuws dat het bedrijf in gesprek is met kopers. De koers sprong in de eerste uren van de handel met bijna 40% omhoog tot $ 8,57.

De afschrijvingen en het eerste kwartaalverlies uit de geschiedenis van Ambac zaten al in de koersen. Een week geleden gaf het bedrijf een winstwaarschuwing, waarna 70% van de beurswaarde in rook opging.

Hierdoor moest Ambac een geplande aandelenemissie afblazen. De verzekeraar wil de $ 1 mrd aan vers kapitaal aantrekken om de balans te versterken en de AAA-status te behouden.

Op de obligatiemarkt en bij banken heeft Ambac ook tevergeefs geprobeerd het geld bij elkaar te krijgen.

'Het bedrijf kan geen kant meer op', zegt obligatieanalist Robert Haines van researchfirma CreditSights tegenover persbureau Bloomberg.
Ben heel benieuwd... wat ik al eerder opmerkte... Als die bedrijven gaan vallen kan het wel eens heel hard gaan.
Maar ff de tijdslijnen goed zetten...
  • 1 week geleden kwam een winstwaarschuwing. 70 % van de aandelen gingen in rook op.
  • En nu spreken ze al met potentiële kopers. Geen geldinjectie... maar direct in de etalage.

Too hot to handle in mijn optiek. En er zullen meer gelijksoortige bedrijven volgen. Als het overgenomen gaat worden (big if), dan zullen de garanties over financiële leningen behoorlijk verzwaard worden. En de biedende partij zal echt niet de hoofdprijs vragen. De vraag is wel wat de obligaties straks nog waard zijn.
  • pi_56249900
    quote:
    Op woensdag 23 januari 2008 13:09 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Lees 't commentaar op http://jsmineset.com/ maar eens..
      woensdag 23 januari 2008 @ 14:15:31 #180
    89730 Drugshond
    pi_56250047
    Het wordt nog leuker.
    quote:
    Investigation of the Ambac Financial Group, Inc. Savings Incentive Plan

SEATTLE, Jan. 22 /PRNewswire/ -- Attorney Advertising. Keller Rohrback L.L.P. (http://www.erisafraud.com) announces that it has commenced an investigation into Ambac Financial Group, Inc. ("Ambac" or the "Company") for potential violations of the Employee Retirement Income Security Act of 1974 ("ERISA"). The investigation focuses on investments in Ambac stock by the Ambac Financial Group, Inc. Savings Incentive Plan (the "Plan").

Keller Rohrback's investigation involves concerns that Ambac and other administrators of the Plan may have breached their ERISA-mandated fiduciary duties of loyalty and prudence to participants and beneficiaries of the Plan. A breach may have occurred if the fiduciaries failed to manage the assets of the Plan prudently and loyally by investing the assets in Company stock when it was no longer a prudent investment for participants' retirement savings.
    Begint meer en meer op een soort Enron te lijken.
    pi_56250145
    wow, misschien gaat dit de finale klap wel eens worden.

straks rent iedereen naar de bank om zijn geld op te halen, volgensmij was in GB al een bank zo in de problemen gekomen en was er een fonds die niet meer uitkeren in liquide middelen en de verkoop een half jaar stil legde.

zal over een uur leuk worden als de amerikaanse beurzen openen.
      woensdag 23 januari 2008 @ 14:22:23 #182
    38496 Perrin
    Toekomst. Made in Europe.
    pi_56250202
    quote:
    Op woensdag 23 januari 2008 14:15 schreef Drugshond het volgende:
    Het wordt nog leuker.
    [..]

Begint meer en meer op een soort Enron te lijken.
    Heb je een linkje naar dit artikel?
    And what rough beast, its hour come round at last,
    Slouches towards Bethlehem to be born?
      woensdag 23 januari 2008 @ 14:22:25 #183
    89730 Drugshond
    pi_56250203
    Het gaat nu hard qua nieuwsvoorziening.
    http://www.reuters.com/article/reutersEdge/idUSN2263708920080123
    quote:
    Ambac, MBIA woes could spark more bank losses

NEW YORK (Reuters) - Further credit-rating troubles for bond insurers Ambac Financial Group (ABK.N: Quote, Profile, Research) and MBIA (MBI.N: Quote, Profile, Research) could spark a new wave of bank losses and batter the value of billions of dollars of insured mortgage investments.
    Qua tijdslijnen zie ik ook de beurs verder dalen met dit soort berichten.
    pi_56250218

dax en aex gaan nu wel erg hard down
      woensdag 23 januari 2008 @ 14:23:57 #185
    89730 Drugshond
    pi_56250409
    417.51 om 14:25u
    pi_56250472
    ga maar naar huis toe, studeren gaat weer ff kut zo. hele tijd f5-en tussen verschillende pagina's

kon die crisis niet na de tentamens
      woensdag 23 januari 2008 @ 14:33:53 #188
    89730 Drugshond
    pi_56250500
    quote:
    Op woensdag 23 januari 2008 14:20 schreef Zeg_Maar het volgende:
    wow, misschien gaat dit de finale klap wel eens worden.
    Wellicht.
    quote:
    MBIA, Ambac Bailout by Government Looks Likely, UniCredit Says

Bloomberg

Jan. 23 (Bloomberg) -- MBIA Inc. and Ambac Financial Group Inc., the biggest bond insurers, are likely to be bailed out to avert worsening credit-market turmoil, according to analysts at UniCredit SpA.

``A kind of bailout supported by monetary authorities or governments is the only chance for the industry to survive,'' Jochen Felsenheimer, the Munich-based head of credit derivatives research at UniCredit, Italy's biggest bank, wrote in a note to investors today. ``This bailout seems to be highly likely given the important role of bond insurers in the current market environment.''
      woensdag 23 januari 2008 @ 14:35:16 #189
    17283 Cheiron
    Ho ho ho...
    pi_56250528
    Ik ben ERG benieuwd wat er op de EAX gaat gebeuren na half 4. Momenteel gaat het wel heel hard naar beneden..
    pi_56250640
    Het gaat op de helling... dacht om een uur of half twee dat de trend minder sterk werd, maar niet dus...
    pi_56250652
    413,80....
      woensdag 23 januari 2008 @ 14:41:01 #192
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_56250683
    Ik heb nog wel wat geld om te kopen . Kweet alleen niet wat.

Goud waarschijnlijk. . (of olie).
    When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
      woensdag 23 januari 2008 @ 14:42:51 #193
    17283 Cheiron
    Ho ho ho...
    pi_56250727
    Ik ga voor ING als hij onder de 20 gaat..
    pi_56250731
    Goud had je al eerder moeten doen maar kan nog wel.
      woensdag 23 januari 2008 @ 14:44:52 #195
    89730 Drugshond
    pi_56250764
    Nu begint het pas te lopen.... de geruchten steken weer de kop op.
    De doomdenkers hebben vooralsnog gelijk. En op welke wijze het zal gaan gebeuren.
    Ben heel benieuwd naar de opening van Wall-street.
    Het gaat wel om 1200 miljard (!!) aan verzekerde obligaties. Als die 2 bedrijven snel gered moeten worden.
      woensdag 23 januari 2008 @ 14:46:00 #196
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_56250791
    quote:
    Op woensdag 23 januari 2008 14:43 schreef Kjew het volgende:
    Goud had je al eerder moeten doen maar kan nog wel.
    Ja, 30 jaar gelden of zo. .
      woensdag 23 januari 2008 @ 14:47:01 #197
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_56250808
    quote:
    Op woensdag 23 januari 2008 14:41 schreef Posdnous het volgende:

pi_56250833
    quote:
    Op woensdag 23 januari 2008 14:46 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja, 30 jaar gelden of zo. .
      woensdag 23 januari 2008 @ 14:49:22 #199
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_56250865
    quote:
    Op woensdag 23 januari 2008 14:47 schreef gronk het volgende:

[..]

.
      woensdag 23 januari 2008 @ 14:50:41 #200
    89730 Drugshond
    pi_56250898
    quote:
    'Weinig kans op nieuwe ingreep van FED'
    23 Jan 08, 14:42
    DFT
    AMSTERDAM (DFT) - De forse renteverlaging van het stelsel van Amerikaanse Centrale Banken (FED) heeft de rust op de effectenbeurzen niet teruggebracht. Er zijn nu speculaties dat de FED volgende week opnieuw het rente-wapen gaat hanteren om een dreigende Amerikaanse recessie te bestrijden.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')