abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56263242
Wilders is een kinderlijk opstandige aandachtstrekker, die uit frustratie over zijn eigen falen maar een haat heeft gecre-eert tegen iets wat hij en vele anderen niet begrijpen. Bovendien is het, dat hij zich teveel vergelijkt met Pim Fortuyn. Oke, gezien zijn standpunten niet geheel onterecht, maar hij lijkt wel aan te sturen op eenzelfde einde. Hopelijk trapt Nederland er geen 2de keer in.
Ik vind dat we iedereen een laatste wens moeten geven en laten uitkomen, dus . . . . . .

Overigens ik ben geen moslim of Islam-sympathisant, voordat mijn woorden gelijk de moslimgemeenschap worden aangerekend
pi_56263775
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 22:45 schreef COUNTERFACED het volgende:
Wilders is een kinderlijk opstandige aandachtstrekker, die uit frustratie over zijn eigen falen maar een haat heeft gecre-eert tegen iets wat hij en vele anderen niet begrijpen. Bovendien is het, dat hij zich teveel vergelijkt met Pim Fortuyn. Oke, gezien zijn standpunten niet geheel onterecht, maar hij lijkt wel aan te sturen op eenzelfde einde. Hopelijk trapt Nederland er geen 2de keer in.
Ik vind dat we iedereen een laatste wens moeten geven en laten uitkomen, dus . . . . . .

Overigens ik ben geen moslim of Islam-sympathisant, voordat mijn woorden gelijk de moslimgemeenschap worden aangerekend
fout, wilders ziet de grote problemen en wil hier wat aan doen.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_56264356
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Er zijn zaken binnen de islam waarvan Wilders, en sommige andere politici vinden dat die niet binnen onze samenleving thuishoren, c.q. getolereerd moeten worden. Welke zaken dat zijn en of IK dat ook vind, doet er dan even niet toe. Maar, aangezien moslims vinden dat alles wat in de koran staat onaantastbaar is, is een dialoog dus niet mogelijk. M.a.w. Nederlanders moeten maar alles accepteren wat moslims op grond van hun boekje eisen.

Hoe ver moet dat gaan?

Straks komt er nog een moslimpartij die gaat eisen dat eten in het openbaar, tijdens de ramadan verboden moet worden. Of, zonder partij, gaan moslims dit gewoon eisen. Want dat is conform hun geloof.
Of mogen dames niet meer gekleed gaan in korte broek, mouwloos shirt met décolleté, omdat dit moslims aanzet tot onzedige gedachten.

En die eisen moeten gesteld mogen worden, geen discussie mogelijk?

Zoals er al eisen gesteld worden van mogen bidden onder werktijd, het mogen dragen van een hoofddoek, altijd en overal, moslima's die behandeld willen worden door een vrouwelijke arts, zelfs tijdens een noodgeval. En dat moet allemaal maar mogen? Daar mogen wij geen vraagtekens bij zetten, want dat is beledigend?

Sorry, maar er zijn grenzen aan wat wij moeten tolereren en die zijn langzaamaan wel bereikt.
Ik vind je klacht nogal overdreven. Ik vind helemaal niet dat zij eisen stellen die belachelijk zijn, of die niet te overdenken zijn omdat ze vanuit hun geloofsbeginselen komen. Ik heb nooit een werkgever horen klagen over bidden onder werktijd (en ja, ik vind alsnog dat daar wel 'respect' voor kan worden opgebracht, mits niet te gek), moslima's door een vrouwelijke arts, is dat nou zo'n groot maatschappelijk probleem, ja? Sowieso vind ik dat daar grenzen aan mogen worden gegeven, maar laten we eerlijk zijn: Dat is wel even wat anders dan de Koran verbieden of de Islam een fascistisch geloof noemen.
Dit is gewoon kankeren op een bevolkingsgroep, voor het grootste gedeelte. Er zijn wel wat problemen, maar dat zijn cultuurverschillen. En die heb je nou eenmaal in een multiculturele samenleving.
pi_56264963
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 23:04 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

fout, wilders ziet de grote problemen en wil hier wat aan doen.
fout, hij had gewoon aandacht en publiciteit nodig en dat is hem gelukt ook
Only by great risks can great results be achieved.
an Achaemenian, a Persian, son of a Persian, an Aryan, having Aryan lineage...
pi_56265365
Iedereen is bang voor de islam mensen die ertegen zijn! Hallo, het is ONS land. Waarom iemand het land uitzetten die een filmpje maakt over de keihard waarheid.

Doei poeperts
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_56267379
2.191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

http://www.maroc.nl/islam/modules.php?op=modload&name=Quran&

8.12. Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

http://www.maroc.nl/islam/modules.php?op=modload&name=Quran
-
  donderdag 24 januari 2008 @ 07:30:07 #167
3542 Gia
User under construction
pi_56267841
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 21:51 schreef Yildiz het volgende:
Zolang je de wet volgt, lijkt mij er niks mis mee. Blijkbaar hebben mensen liever een land waar iedereen hetzelfde is, in dezelfde saaie Lada rijden, dezelfde grijze kleding dragen en hetzelfde rode boekje op hun nachtkastje hebben liggen. Ik pas daarvoor. Diversiteit verenigt, uniciteit verdeelt.
Diversiteit is goed. Ik ben niet tegen een shoarmaboer, ook al houd ik er persoonlijk niet van. Halal-slager, prima. Hoofddoekjes, burka's? In je eigen tijd prima. Op de werkvloer of school? Ook prima, indien het is toegestaan.

Maar het is niet overal toegestaan, oftewel, de 'wet' staat het niet overal toe. Huisregels binnen een bedrijf of school vallen, m.i. ook onder de geldende 'wet'. Maar moslima's willen steeds weer een uitzondering mogen vormen.

En dat gaat langzaamaan steeds verder. Zo ook het voorbeeld dat een moslima in barensnood een vrouwelijke arts wil, die op dat moment niet aanwezig is.
Dat slaat gewoon nergens op.

Nogmaals, in hun eigen tijd mogen ze doen en laten wat ze willen, binnen de wet, maar in het maatschappelijk leven kun je tegen zaken aanlopen waar je je geloof even opzij zult moeten zetten. En voor die momenten mag er wmb best wel duidelijke wetgeving komen.
  donderdag 24 januari 2008 @ 07:39:12 #168
3542 Gia
User under construction
pi_56267905
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 23:23 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik vind je klacht nogal overdreven. Ik vind helemaal niet dat zij eisen stellen die belachelijk zijn, of die niet te overdenken zijn omdat ze vanuit hun geloofsbeginselen komen. Ik heb nooit een werkgever horen klagen over bidden onder werktijd (en ja, ik vind alsnog dat daar wel 'respect' voor kan worden opgebracht, mits niet te gek), moslima's door een vrouwelijke arts, is dat nou zo'n groot maatschappelijk probleem, ja? Sowieso vind ik dat daar grenzen aan mogen worden gegeven, maar laten we eerlijk zijn: Dat is wel even wat anders dan de Koran verbieden of de Islam een fascistisch geloof noemen.
Dit is gewoon kankeren op een bevolkingsgroep, voor het grootste gedeelte. Er zijn wel wat problemen, maar dat zijn cultuurverschillen. En die heb je nou eenmaal in een multiculturele samenleving.
Nee, werkgevers die het toestaan hoor je ook niet klagen. Ik heb er ook geen probleem mee als werkgevers bidden onder werktijd toestaan. Ik zeg alleen dat een werkgever dat niet toe HOEFT te staan. Een moslim mag dit niet EISEN.
Net zo min als een moslima op de spoedeisende hulp een vrouwelijke arts mag eisen. Erom vragen, okay, maar als duidelijk wordt gemaakt dat die op dat moment niet aanwezig is, dan moet zij en haar familie zich erbij neerleggen of naar een ander ziekenhuis gaan. Ik vind het ronduit belachelijk wanneer een anaesthesist op de gang moet staan en door een kier in de deur zijn patiente moet controleren, omdat hij zich niet in dezelfde ruimte mag bevinden..

En ja, de koran verbieden slaat inderdaad nergens op. Maar er mag wel duidelijk worden dat de koran op geen enkel punt boven onze eigen wet- en regelgeving staat.
En de islam een fascistisch geloof noemen mag best. Als Wilders dat vindt, mag hij dat zeggen.
Ik mag Belgen dom noemen, Belgen noemen Nederlanders krenterig en zo mag een Wilders de islam fascistisch noemen. Dat is zijn mening.

Als jij vindt dat dat niet zo is, dan is dat jouw mening. En waarom zou je je druk maken om de mening van iemand anders? Dat moslims de heilige drieëenheid verfoeien en zeggen dat Jezus niet de zoon is van God, boeit mij allerminst, zij weten nu eenmaal niet beter. Ik ga er in elk geval geen auto's voor in brand steken.
pi_56267998
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 07:39 schreef Gia het volgende:

[..]

En ja, de koran verbieden slaat inderdaad nergens op. Maar er mag wel duidelijk worden dat de koran op geen enkel punt boven onze eigen wet- en regelgeving staat.
En de islam een fascistisch geloof noemen mag best. Als Wilders dat vindt, mag hij dat zeggen.
Ik mag Belgen dom noemen, Belgen noemen Nederlanders krenterig en zo mag een Wilders de islam fascistisch noemen. Dat is zijn mening.
Dit zeg je nou wel elke keer maar, waar staan de Moslims boven de wet?
  donderdag 24 januari 2008 @ 08:08:41 #170
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_56268074
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 07:30 schreef Gia het volgende:
En dat gaat langzaamaan steeds verder. Zo ook het voorbeeld dat een moslima in barensnood een vrouwelijke arts wil, die op dat moment niet aanwezig is.
Nou ja, dan sterven er maar een aantal, misschien leert de rest er iets van. Kan ik niet echt medelijden mee hebben, zeker als ze er zelf op aandringen (de vrouw dan, als het alleen van de man niet mag, zeg ik "zet die gozer uit je ziekenhuis en ga gewoon je gang"). Ik bedoel je kunt als arts gewoon niet iemand dwingen een behandeling te ondergaan.

Maar laten we gewoon met zijn allen even "What the West needs to know" kijken en dan verder praten. Dat haalt meteen dat hele argument van "Maar er staan ook vredelievende teksten in de Koran!" onderuit. ^^

En goedemorgen allemaal!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_56268396
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 21:47 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

lees mijn post nog eens... ik wil best rekening houden met een andere cultuur maar ga me zeker niet aanpassen. als ik bij jou op visite kom pas jij je dan ook aan mij aan?
Ja natuurlijk.
pi_56269969
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 07:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Diversiteit is goed. Ik ben niet tegen een shoarmaboer, ook al houd ik er persoonlijk niet van. Halal-slager, prima. Hoofddoekjes, burka's? In je eigen tijd prima. Op de werkvloer of school? Ook prima, indien het is toegestaan.

Maar het is niet overal toegestaan, oftewel, de 'wet' staat het niet overal toe. Huisregels binnen een bedrijf of school vallen, m.i. ook onder de geldende 'wet'. Maar moslima's willen steeds weer een uitzondering mogen vormen.

Nogmaals, in hun eigen tijd mogen ze doen en laten wat ze willen, binnen de wet, maar in het maatschappelijk leven kun je tegen zaken aanlopen waar je je geloof even opzij zult moeten zetten. En voor die momenten mag er wmb best wel duidelijke wetgeving komen.
Er ís duidelijke wetgeving, werkgevers mógen zeggen 'ik wil dat je geen boerka draagt', werkgevers morgen tevens zelf bepalen wie ze aannemen. Wat is het probleem nou? En denk je nou echt dat de klachten van Wilders dáárop gestoeld zijn? Als dat het ergste is waar je op kunt komen, is het wel heel erg gesteld met deze 'hype'. De pro-Wilders weten niet eens de daadwerkelijke moeilijkheden in deze samenleving te benoemen. Althans, niet op zo'n manier dat een verbod op de Koran of een film over de Koran zou helpen.
pi_56270074
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 07:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, werkgevers die het toestaan hoor je ook niet klagen. Ik heb er ook geen probleem mee als werkgevers bidden onder werktijd toestaan. Ik zeg alleen dat een werkgever dat niet toe HOEFT te staan. Een moslim mag dit niet EISEN.
Net zo min als een moslima op de spoedeisende hulp een vrouwelijke arts mag eisen. Erom vragen, okay, maar als duidelijk wordt gemaakt dat die op dat moment niet aanwezig is, dan moet zij en haar familie zich erbij neerleggen of naar een ander ziekenhuis gaan. Ik vind het ronduit belachelijk wanneer een anaesthesist op de gang moet staan en door een kier in de deur zijn patiente moet controleren, omdat hij zich niet in dezelfde ruimte mag bevinden..
Ik vind dat ook overdreven, dan mag ze dat toch ook niet eisen? Nogmaals, ik zie hier geen probleem. Het is hun eigen probleem, niet die van de arts en zeker niet die van jou of mij, dus 'wij' hebben geen last van de islam in deze samenleving. Dat is waar ik op doel, dit topic gaat over Wilders, is zijn klacht gegrond? Nee. Gaat de film helpen? Nee. Maakt de reactie op de film dingen duidelijk die voor ons een verrassing waren? Nee.
quote:
De islam staat niet boven de wet. Wilders mag zeggen wat hij wil. Je hebt echter wel je verantwoordelijkheid. Als jij gaat roepen dat je de profeet een lul vindt, mag jij dat best doen, maar ik vind het niet vreemd als je dan 'n klap ontvangt. Ik keur het niet góed, dat is wat anders, maar ik ben niet zo naief dat ik dat nou zo verrassend vind. De oplossing voor die agressie? De daders gewoon bestraffen. Meer kunnen we toch niet doen aan deze 'bedreiging'?
quote:
Als jij vindt dat dat niet zo is, dan is dat jouw mening. En waarom zou je je druk maken om de mening van iemand anders? Dat moslims de heilige drieëenheid verfoeien en zeggen dat Jezus niet de zoon is van God, boeit mij allerminst, zij weten nu eenmaal niet beter. Ik ga er in elk geval geen auto's voor in brand steken.
Ik vind dat wilders alles mag zeggen, ik vind wel dat hij zich moet realiseren wat hij daarmee te weeg brengt en dat het een risico voor hemzelf is. Ik ga die dingen niet roepen, en nee, niet omdat ik dat niet durf (ook). Het is niet zo dat 'hij het tenminste durft te zeggen waar wij het allemaal denken', ik vind het gewoon geen nút hebben om het te zeggen. Het levert niets goeds op. Niets voor jou, niets voor mij, en al helemaal niets voor hem zelf.
pi_56270141
Kunnen we niet gewoon eens stoppen met deze man (Wilders) aandacht te geven? Ik begrijp echt niet waar al deze ophef over gaat! Die film is nog niet eens uit en iedereen loopt elkaar al gek te maken. Maak je druk om dingen die echt plaatsvinden, niet om dingen die mogelijk (!) plaats gaan vinden! En wat als die film uit komt, lekker belangrijk! Iedereen moet eens stoppen met kleinzielig gedoe en snel beledigd zijn. Dat zou ieders leven een stuk makkelijker maken!
pi_56270184
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 10:38 schreef Plotinus het volgende:
Kunnen we niet gewoon eens stoppen met deze man (Wilders) aandacht te geven? Ik begrijp echt niet waar al deze ophef over gaat! Die film is nog niet eens uit en iedereen loopt elkaar al gek te maken. Maak je druk om dingen die echt plaatsvinden, niet om dingen die mogelijk (!) plaats gaan vinden! En wat als die film uit komt, lekker belangrijk! Iedereen moet eens stoppen met kleinzielig gedoe en snel beledigd zijn. Dat zou ieders leven een stuk makkelijker maken!
Lalalala
pi_56270299
Doet me denken aan Teeuwen ownt halal wijven.

Die gast heeft zo'n gelijk!!!!
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_56272822
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 03:03 schreef concac het volgende:
2.191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

Dat is zelfverdediging man.
Drijf het uit waar zij jou hebben uitgedreven. En bevecht ze pas als zij jou daarin bevechten als vergelding, dan zelfs nog vers er na even lezen?

2.192. Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.
Leuk hé zo selectief kopieren en plakken.
quote:
8.12. Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

Ja leuk, maar God beveelt dus de engelen dit te doen, niet aan de gelovigen, lees eens beter
pi_56273185
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 03:03 schreef concac het volgende:

Point being?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_56273395
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 10:44 schreef Badabingea het volgende:
Doet me denken aan Teeuwen ownt halal wijven.

Die gast heeft zo'n gelijk!!!!
Die meiden van Halal bleven anders prima overeind. Teeuwen heeft gelijk en die meiden ook
pi_56274130
quote:
FILM WILDERS

Marokkanen willen dat justitie Wilders vervolgt

DEN HAAG (ANP) - Marokkaanse organisaties in Nederland willen dat het Openbaar Ministerie (OM) PVV-leider Geert Wilders vervolgt voor discriminatie van moslims. Weigert justitie dat, dan stappen ze naar de rechter om het OM ertoe te bewegen alsnog strafvervolging in te stellen.

Dat heeft voorzitter Mohamed Rabbae van het Landelijk Beraad Marokkanen (LBM) donderdag aangekondigd, mede naar aanleiding van de Koranfilm die Wilders maakt. Volgens Rabbae treuzelt en aarzelt het OM bij de vele aangiften tegen Wilders en bestaat er een soort vrees om tegen hem in actie te komen. ,,Wij willen dat forceren'', zei het vroegere Tweede Kamerlid van GroenLinks.

Vorig jaar kreeg het OM ruim veertig aangiften binnen tegen Wilders nadat het Kamerlid had opgeroepen de Koran te verbieden. Justitie heeft nog niet laten weten of de aangiften tot vervolging leiden.

Volgens het LBM, dat tweehonderd organisaties zegt te vertegenwoordigen, bedrijft Wilders een ,,racistische politiek'' door moslims voortdurend te beledigen en te discrimineren. ,,Wilders is een islamracist. Zijn uitspraken zijn niet gericht op een ras, maar op een godsdienst en een bevolkingsgroep'', zei Rabbae. Hij wil weten waarom leden van de Centrumdemocraten destijds wel zijn veroordeeld voor hun uitspraken, terwijl PVV'ers met soms veel verder gaande uitlatingen tot dusver niet zijn geraakt.

De Marokkaanse organisaties ontvouwden verder hun plannen om de effecten van de Koranfilm te ,,neutraliseren''. Zo doen ze een beroep op alle moslims die zich door de film geschoffeerd voelen, te laten zien dat ze kunnen incasseren en dat ze zich ,,niet gek laten maken door een gek''. Als de film beledigend en discriminerend is, zouden alle moslims bovendien naar de politie moeten stappen om massaal aangifte te doen.

Het LBM roept ambassades van Arabische landen en de Organisatie van de Islamitische Conferentie, die 57 moslimlanden verenigt, op Nederland niet te boycotten. ,,Nederland is niet alleen het land van Wilders, maar ook van moslims. Elke maatregel tegen Nederland, treft ons ook'', aldus Rabbae. Hij zal de Iraanse ambassadeur deze week vragen om de diplomatieke banden met Nederland niet te verbreken.
Goed initiatief om alles gewoon via de juiste kanalen te laten lopen en daar ook toe op te roepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')