abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56251917
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 15:06 schreef UberPhreak het volgende:

[..]

Je draait er omheen, geef eens normaal antwoord als je replied? :S
pi_56252770
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 11:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan heeft Wilders ook gelijk als hij die discussie niet aangaat.
Voor die mensen is hun religie geen punt van discussie, ze hebben bij voorbaat al gelijk, dus?
Daar heeft Wilders inderdaad gelijk in, al zou hij kunnen luisteren naar argumenten waarom zij zijn uitspraken als kwetsend ervaren. Maar ik denk inderdaad dat zo'n discussie geen zin heeft, en nu? Heeft Wilders daarmee een punt gemaakt waarmee we wat kunnen of wat nieuws is? Moet dat bewezen worden? Met Wilders valt toch ook niet te praten, die wil nota bene de Koran verbieden Kunnen islamieten daar nog wat aan doen dan door middel van een goed gesprek denk je? De onwil komt van twee kanten hoor.

En over je laatste conclusie: er is helemaal geen sprake van 'gelijk'. Er is sprake van twee verschillende werelden die elkaar niet willen begrijpen en niet nader tot elkaar willen komen. Dan zeg ik: met rust laten, afblijven. Beide kanten kunnen 'punten maken' of dingen 'bewijzen', maar vervolgens kunnen we er niets mee en is er slechts onrust.

Dat irriteert me zo mateloos aan deze discussie, het heeft absoluut geen nut. Wilders is een beleidsmaker, politiek is beleid maken. Wat WIlders doet heeft niets met beleidsvorming te maken, het is slechts onrust zaaien wat geen enkele positieve uitwerking heeft. Waarom niemand dat hier door heeft (de pro-Wilders en de Anti-religiozen hier althans) is mij een raadsel. Denk nou eens na over het effect. Dat is precies waarom links dit probleem 'met rust laat' (in jullie ogen dan, ze pakken het aan vanaf een 'brave kant', wat gewoon minder wraaklustig is, het klinkt niet spannend, onderwijs/immigratie/segregatie tegengaan/taalprobleem). Wilders blert wat extreme standpunten en natúúrlijk krijgt hij daar stemmen/aandacht mee, neemt niet weg dat dat kant noch wal raakt en geen enkel positief effect heeft. En dat lijkt mij het belangrijkste. Dat er zoveel begrip is voor zijn standpunten, zoveel kritiek op links en zoveel commentaar op de islam (waar wij hier in Nederland geen enkele last van ondervinden, feitelijk) snap ik werkelijk niets van.

We missen gewoon het ultieme groepsgevoel denk ik, het schijnt heel menselijk te zijn dat volkeren een zondebok in een samenleving zoeken... komt dat bekend voor? Natuurlijk is dit fenomeen wel slechts voor de wat beperkteren van geest weggelegd.
  woensdag 23 januari 2008 @ 16:15:24 #123
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_56252821
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 14:24 schreef Triggershot het volgende:

Wat heb ik met je quote te maken? Reageer op dingen die uit mijn mond komen, niet anders.
Nou, jij zegt dit: "Vanuit mijn perspectief heeft hij ongelijk." Dan vraag ik: heeft hij ook ongelijk wat betreft die quote? Dat is toch een normale vraag?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_56252953
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 16:15 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nou, jij zegt dit: "Vanuit mijn perspectief heeft hij ongelijk." Dan vraag ik: heeft hij ook ongelijk wat betreft die quote? Dat is toch een normale vraag?
Ik geef aan in welke punten ik vind dat hij ongelijk heeft, het is niet zomaar een stelling als 'hij heeft gewoon ongelijk, punt!' het is dan ook geen allesomvattende stelling dat hij ongelijk heeft met al zijn punten, zie dan ook de voorbeelden die ik noem.

Wat betreft het quoten van de moefti, wat moet ik er mee? Moet ik perse mijn standpunt daarover hier neerzetten terwijl ik er met geen letter of heb gesproken, ik denk dat het 2x negeren van een post van je wel duidelijkheid over schept dat ik het onnodig vind om daar op te reageren.
pi_56253276
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 14:17 schreef TC03 het volgende:

[..]

1. Op onderstaande quote valt toch niks af te dingen?
[..]
Zeker wel. Waarom is dat typisch islamitisch? Dat is nou weer dat akelige stigmatiserende toontje.
pi_56253485
quote:
Moslims knuffelen Wilders

AMSTERDAM (ANP) - In tegenstelling dat wat hij waarschijnlijk verwacht, beginnen een aantal vertegenwoordigers van moslimorganisaties een knuffelactie tegen Geert Wilders. Tweede Kamerlid (PvdA) Samira Bouchibti en Esmaa Alariachi van de Meiden van Halal geven woensdagavond de aftrap na een debat over de filmplannen van de PVV-politicus.

De initiatiefnemers, Marokko.nl en Academica Islamica, overhandigen Bouchibti een knuffelbeer en een 'Wilders-vriendelijke' Koran. Zij zal die dan vervolgens in de Tweede Kamer aan hem aanbieden. Verder kunnen mensen via internet (www.knuffelgeert) een knuffel sturen aan de politicus.
www.knuffelgeert.nl

Goede actie.
pi_56254710
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 16:42 schreef SCH het volgende:

[..]

www.knuffelgeert.nl

Goede actie.
ghehe zal wel heel veel hatespam bij Wilders binnen komen nu. Ik vraag me overigens af of deze manier van spammen legaal is.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 23 januari 2008 @ 17:46:25 #128
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56254917
quote:

[..]

www.knuffelgeert.nl

Goede actie.
Een knuffelbeer geven aan Wilders? Je hoeft geen genie (zoals ik, Montov, tot uw dienst) te zijn om te voorspellen wat er dan gaat gebeuren.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56255136
quote:

[..]

www.knuffelgeert.nl

Goede actie.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_56255201
Zijn er echt mensen die denken dat deze film educatief zal zijn?

Wat wil meneer Wilders hiermee bereiken; dat iedereen na het zien van deze film zegt 'ja, de Koran moet worden verboden.' ?

Komt er hierna een film over de Bijbel of andere boeken van het geloof?

Wat draagt dit precies bij, behalve een aantal mensen wellicht frustreren?
pi_56255258
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:26 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Verlicht me. Wat hebben de moslims verbeterd en uitgewerkt?
Religie en wetenschap helpen elkaar niet altijd naar de klote. Case in point: de middeleeuwen; heel west-europa (e.v.) stond toen voornamelijk in teken van het christelijke, met een zeer langzame ontwikkeling als gevolg (zelfs eigenlijk een soort van culturele recessie).
Hiertijdens waren het juist de Moslims die significante wetenschappelijke vorderingen maakten, en de huidige kennis bewaarden terwijl het er bij 'ons' juist op de brandstapel ging. Het is altijd aan de mensen hoe zij invulling geven aan religie, nooit andersom.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 23 januari 2008 @ 18:06:41 #132
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_56255283
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 16:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Zeker wel. Waarom is dat typisch islamitisch? Dat is nou weer dat akelige stigmatiserende toontje.
tuurlijk...

als de paus roept dat homosexualiteit verboden cq een ziekte is, is dat typisch katholiek.
dat sommige katholieken zich er niks van aan trekken, doet daar niets aan af.
zonnig Brasil
pi_56255408
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:04 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Religie en wetenschap helpen elkaar niet altijd naar de klote. Case in point: de middeleeuwen; heel west-europa (e.v.) stond toen voornamelijk in teken van het christelijke, met een zeer langzame ontwikkeling als gevolg (zelfs eigenlijk een soort van culturele recessie).
Hiertijdens waren het juist de Moslims die significante wetenschappelijke vorderingen maakten, en de huidige kennis bewaarden terwijl het er bij 'ons' juist op de brandstapel ging. Het is altijd aan de mensen hoe zij invulling geven aan religie, nooit andersom.
pi_56255511
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:04 schreef trancethrust het volgende:

[..]

ze begonnen voorvarend dat klopt. nou ja alles afgekeken van de bijbel (mohammed was niet alleen een pedofiel maar ook een christen) met een geweldadig en vrouw onterend sausje eroverheen en zie daar de islam is geboren echter zijn ze daarna vrijwel tot stilstand gekomen als het gaat om wetenschap, ontwikkeling enz enz. ze lopen nu pak um beet 1000 jaar achter
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_56255635
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:16 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ze begonnen voorvarend dat klopt. nou ja alles afgekeken van de bijbel (mohammed was niet alleen een pedofiel maar ook een christen) met een geweldadig en vrouw onterend sausje eroverheen en zie daar de islam is geboren echter zijn ze daarna vrijwel tot stilstand gekomen als het gaat om wetenschap, ontwikkeling enz enz. ze lopen nu pak um beet 1000 jaar achter
Mohammed een Christen, ik heb vele domme reacties gezien vandaag, maar jij brengt wel een nieuwe hoogtepunt moet ik zeggen.
  woensdag 23 januari 2008 @ 18:26:50 #136
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_56255707
Hoe dan ook het is van de gekke dat men dus weer wegloopt en Wilders maar weer de schuld geeft als Ali Baba de moslim weer beledigd is. Ik zeg: Elke tegenklank vanuit Politiek correct Nederland is een extra stem van het gewone volk voor Wilders. Zij zijn knettergek.!
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
  woensdag 23 januari 2008 @ 18:32:18 #137
3542 Gia
User under construction
pi_56255845
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 16:12 schreef Taurus het volgende:

[..]

Daar heeft Wilders inderdaad gelijk in, al zou hij kunnen luisteren naar argumenten waarom zij zijn uitspraken als kwetsend ervaren. Maar ik denk inderdaad dat zo'n discussie geen zin heeft, en nu? Heeft Wilders daarmee een punt gemaakt waarmee we wat kunnen of wat nieuws is? Moet dat bewezen worden? Met Wilders valt toch ook niet te praten, die wil nota bene de Koran verbieden Kunnen islamieten daar nog wat aan doen dan door middel van een goed gesprek denk je? De onwil komt van twee kanten hoor.
Er zijn zaken binnen de islam waarvan Wilders, en sommige andere politici vinden dat die niet binnen onze samenleving thuishoren, c.q. getolereerd moeten worden. Welke zaken dat zijn en of IK dat ook vind, doet er dan even niet toe. Maar, aangezien moslims vinden dat alles wat in de koran staat onaantastbaar is, is een dialoog dus niet mogelijk. M.a.w. Nederlanders moeten maar alles accepteren wat moslims op grond van hun boekje eisen.

Hoe ver moet dat gaan?

Straks komt er nog een moslimpartij die gaat eisen dat eten in het openbaar, tijdens de ramadan verboden moet worden. Of, zonder partij, gaan moslims dit gewoon eisen. Want dat is conform hun geloof.
Of mogen dames niet meer gekleed gaan in korte broek, mouwloos shirt met décolleté, omdat dit moslims aanzet tot onzedige gedachten.

En die eisen moeten gesteld mogen worden, geen discussie mogelijk?

Zoals er al eisen gesteld worden van mogen bidden onder werktijd, het mogen dragen van een hoofddoek, altijd en overal, moslima's die behandeld willen worden door een vrouwelijke arts, zelfs tijdens een noodgeval. En dat moet allemaal maar mogen? Daar mogen wij geen vraagtekens bij zetten, want dat is beledigend?

Sorry, maar er zijn grenzen aan wat wij moeten tolereren en die zijn langzaamaan wel bereikt.
  woensdag 23 januari 2008 @ 18:33:28 #138
3542 Gia
User under construction
pi_56255870
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mohammed een Christen, ik heb vele domme reacties gezien vandaag, maar jij brengt wel een nieuwe hoogtepunt moet ik zeggen.
Wat was hij dan van geboorte?

Jezus was een Jood.
  woensdag 23 januari 2008 @ 18:34:39 #139
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56255905
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 11:46 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ja, en voor het “gezeik” van Wilders liep het allemaal op rolletjes.
Voor de Islam liep het allemaal op rolletjes. .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_56255993
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat was hij dan van geboorte?

Jezus was een Jood.
Een Ismaeliet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')