waar staat dat de NOS meer kijkers gaat trekken als het daar terug komt.quote:Op donderdag 14 februari 2008 16:33 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Eigenlijk is het omgekeerd. De NOS biedt de KNVB een commerciële meerwaarde (meer kijkers). Een partij die wel de uitzendrechten wil, maar die minder kijkers aan zich bindt (zoals Talpa en RTL) zou ter compensatie een premium moeten betalen.
Als dat zo is, komen de rechten dus terecht bij RTL, ondanks het feit dat deze een significant lager bod hebben uitgebracht.quote:Op donderdag 14 februari 2008 16:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
RTL en SBS zijn echt een miljoen keer interessanter dan de NOS omdat zij hun live programma's mogen onderbreken voor reclames. De NOS kan alleen voor en na het programma reclames laten zien en is dus echt een stuk minder interessant, omdat er door de ECV ook geprofiteerd wordt van de reclameopbrengsten.
ECV bedoel ik ook. Het gaat natuurlijk om exposure, marketingwaarde. Ik meen dat er ongeveer een miljoen voetbalkijkers verdwenen is door de Talpa-deal. Dat stond in ieder geval toentertijd in de media. Dat is een behoorlijk aantal voor een sport die voor zijn inkomsten erg afhankelijk is van sponsoren.quote:Op donderdag 14 februari 2008 17:05 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Wat heeft de KNVB ermee te maken?
En waarom zou de Eredivisie zich druk maken om hoeveel kijkers ze hebben? Ze willen gewoon zo veel mogelijk geld.
Da's eigenlijk een goede vraag. Ik ken in mijn omgeving toch wel een aantal mensen die het voetbal niet meer zo intensief volgen als vroeger. Het is maar de vraag of dat terugkomt.quote:Op donderdag 14 februari 2008 18:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
waar staat dat de NOS meer kijkers gaat trekken als het daar terug komt.
quote:Toch meer geld voor tv-rechten
NOS en RTL schroeven biedingen op
Van onze Telesportredactie
ZEIST, zaterdag
De NOS en RTL hebben de biedingen op de samenvattingen van het eredivisievoetbal toch aanzienlijk verhoogd. Hoewel beide partijen geen informatie willen geven, is het NOS-bod van 12 miljoen euro opgeschroefd tot richting de 20 miljoen euro. Volgens goed geïnformeerde bronnen heeft RTL een bedrag van rond de 10 miljoen euro neergelegd. Een bieding die zeer waarschijnlijk gekoppeld is aan die van de kabelgigant Zesko Holding en satellietaanbieder CanalDigitaal, waardoor dit trio als geheel op alle rechten heeft geboden. Daarbij wordt een totaalbedrag van tussen de 60 en 70 miljoen euro genoemd.
Deze ontwikkeling heeft voor een zucht van verlichting bij de clubs in het betaald voetbal gezorgd, die via de Eredivisie CV (ECV) alle voetbalrechten in de aanbieding hebben gedaan. Na de eerste bieding zag het er namelijk naar uit, dat de clubs bij lange na niet het huidige totaalbedrag van circa 70 miljoen euro zouden halen. Het leek er zelfs even op, dat de inkomsten tot 50 miljoen zouden zakken.
Door de onderhandelingen na de tweede biedingronde, heeft de ECV de heikele situatie kunnen bijstellen. De clubs worstelen nu met drie opties: 1. de liverechten en samenvattingen onderbrengen bij één partij (bijvoorbeeld Zesko, CanalDigitaal en RTL); 2. één partij krijgt de liverechten en één partij krijgt de samenvattingen (bijvoorbeeld UPC/Sport1 enerzijds en NOS anderzijds); 3. het betaald voetbal creëert een eigen voetbalkanaal, waarbij SBS aangeboden heeft daarvoor één van de bestaande zenders (NET5 of Veronica?) beschikbaar te stellen.
De komende weken zullen de clubs de diverse opties tegen het licht gaan houden. Een definitief besluit wordt begin maart verwacht.
Momenteel bezit RTL de rechten op de samenvattingen en het telecombedrijf Tele2 de rechten van het livevoetbal.
Oubollig, neit oudbollig.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:30 schreef De.Kromme het volgende:
Pff, 20 miljoen blijft een lachertje, dat is net 1 miljoen per club. Schande voor het Nederlandse voetbal.
Ik hoop overigens dat RTL wint, die kleden het op dit moment gewoon leuk aan, de NOS vind ik een beetje oudbollig qua lay-out enzo.
Ik ben ook één van die mensen die het voetbal niet meer intensief volgt. Tot een aantal jaren terug keek ik nog alles qua voetbal, maar ik lees nu liever op maandag AD Sportwereld. Ik denk ook niet dat ik weer ga kijken als het voetbal naar de NOS gaat. Ik doe nu andere dingen tijdens de voetbalsamenvattingen op zondagavond en ik mis het totaal voetbal niet.quote:Op donderdag 14 februari 2008 19:14 schreef Dwersdriever het volgende:
Da's eigenlijk een goede vraag. Ik ken in mijn omgeving toch wel een aantal mensen die het voetbal niet meer zo intensief volgen als vroeger. Het is maar de vraag of dat terugkomt.
Ze hebben daar ook zo'n periode gehad dat je al vantevoren wist dat er een doelpunt kwam uit een corner of vrije trap als ze eerst lieten zien hoe die corner of vrije trap tot stand was gekomen. Of dat je al wist dat een speler later rood zou krijgen als ze lieten zien dat ie een gele kaart kreegquote:Op dinsdag 19 februari 2008 08:01 schreef NightH4wk het volgende:
Wat zeer irritant is bij de NOS is dat ze van te voren al niet echt subtiele hints geven over wat er gaat gebeuren. "Barnsley komt uit een veel lagere divisie en zou naturlijk moeten verliezen. Laten we maar gaan kijken." oid.
Ik denk dat niemand je daar momenteel een fantsoenlijk antwoord op kan geven aangezien het nog als als als is. Het zullen vast de vaste NOS verslaggevers worden aangevuld met verslaggevers die nu bij RTL werken. Je weet het niet. Bij sport1 werken ook een paar die imo beter zijn dan die van Tele2/RTL.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 11:18 schreef paultjuhhh het volgende:
Nog steeds geen antwoord op gehad![]()
Je kan ook moeilijk al contractonderhandelingen beginnen als er nog niks zeker is.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 11:21 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand je daar momenteel een fantsoenlijk antwoord op kan geven aangezien het nog als als als is. Het zullen vast de vaste NOS verslaggevers worden aangevuld met verslaggevers die nu bij RTL werken. Je weet het niet. Bij sport1 werken ook een paar die imo beter zijn dan die van Tele2/RTL.
True , maar iemand zei eens dat kinderen dan niet meer kunnen kijken. En kinderen willen ook graag voetballen zien. Denk aan je eigen jeugdquote:Op maandag 25 februari 2008 20:16 schreef Sloggi het volgende:
Ik begrijp de commotie over het plan om de samenvattingen om 8 uur uit te zenden niet zo, eigenlijk. Bord op schoot me reet, ik wil rustig eten en daarna voetbal kijken.
kinderen van 6-7-8-9 jaar en weer naar school moeten was 7 uur prima tijd om voetbal te kijken.. 8 uur horen ze wel in hun nest te liggen.quote:Op maandag 25 februari 2008 20:23 schreef Sloggi het volgende:
Voor negen uur zijn de top 3-clubs wel geweest. En welke gek stuurt z'n kinderen nou al om 8 uur naar bed.
Iddquote:Op zaterdag 23 februari 2008 11:20 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ze hebben daar ook zo'n periode gehad dat je al vantevoren wist dat er een doelpunt kwam uit een corner of vrije trap als ze eerst lieten zien hoe die corner of vrije trap tot stand was gekomen. Of dat je al wist dat een speler later rood zou krijgen als ze lieten zien dat ie een gele kaart kreeg
nope 10 minuten, moet van de wetquote:Op maandag 25 februari 2008 21:07 schreef Damzkieee het volgende:
Ik ben trouwens bang dat de NOS voor Heracles-Willem II maar 3 minuten gaat uittrekken bijvoorbeeld.
Keek jij nooit toen je klein was ?quote:Op maandag 25 februari 2008 20:23 schreef Sloggi het volgende:
Voor negen uur zijn de top 3-clubs wel geweest. En welke gek stuurt z'n kinderen nou al om 8 uur naar bed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |