abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56236491
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarom? Het zijn beide watjes. Alleen was Hitler een iets grotere boef dan Poetin.
Chamberlain was bijvoorbeeld geen watje en de situatie is heel anders.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:19:38 #202
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56236538
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:15 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Je hebt wel een puntje. Zo ook ook dat Naardermeer-verhaal
Ja, in de landelijke politiek merk je dat niet zo maar de lokale VVD afdelingen zijn er altijd als de kippen bij om te protesteren tegen wegverbreding/spooruitbreidingen die de villawijken kunnen raken.

Dus in zekere zin zie je ook hier weer de klassieke tegenstelling tussen nivelleren en denivelleren terugkomen: 'links' en 'groen' wil milieuvervuiling en gezondheidsschade tegengaan, en 'rechts' is al tevreden wanneer dat beperkt wordt tot Blaricum, Naarden en Wassenaar.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:20:53 #203
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56236588
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Chamberlain was bijvoorbeeld geen watje en de situatie is heel anders.
Waarom was Chamberlain geen watje? Ondanks alle kritiek ging hij door met z'n appeasementpolitiek, alhoewel dat op zich enige ruggengraat vraagt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56236603
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, in de landelijke politiek merk je dat niet zo maar de lokale VVD afdelingen zijn er altijd als de kippen bij om te protesteren tegen wegverbreding/spooruitbreidingen die de villawijken kunnen raken.
Overigens zou ik zelf ook een NIMBY zijn als het om mijn huis gaat
quote:

Dus in zekere zin zie je ook hier weer de klassieke tegenstelling tussen nivelleren en denivelleren terugkomen: 'links' en 'groen' wil milieuvervuiling en gezondheidsschade tegengaan, en 'rechts' is al tevreden wanneer dat beperkt wordt tot Blaricum, Naarden en Wassenaar.
Denk dat mensen gewoon hun eigen woongenot willen beschermen. Ook VVD-ers zijn mensen
pi_56236684
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:15 schreef Monidique het volgende:
De vergelijking tussen Balkenende samen met Poetin en Chamberlain met Hitler vind ik... nogal bizar.

Deze vond je treffender, hè?
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_56236740
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarom was Chamberlain geen watje? Ondanks alle kritiek ging hij door met z'n appeasementpolitiek, alhoewel dat op zich enige ruggengraat vraagt.
Chamberlain's voornaamste vergissing was dat 'ie het verdrag van Munchen voorstelde als een triomf, in plaats van een duur gekochte adempauze.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:24:50 #207
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56236741
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:21 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Overigens zou ik zelf ook een NIMBY zijn als het om mijn huis gaat
[..]

Denk dat mensen gewoon hun eigen woongenot willen beschermen. Ook VVD-ers zijn mensen
Ik kan je aanraden om ook de lokale politiek te volgen, zoals ik doe met m'n huidige woonplaats en de plaats waar ik gewoond heb. Dan zie je dat links ook de verkeerslasten eerlijker verdeelt en dat ook de villawijken eraan moeten geloven. En dan nog: villawijken krijgen soms gewoon ter compensatie extra geluidswallen/bomen en de volkswijken niet altijd. Dus ook links ontkomt niet aan de menselijke werkelijkheid.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56236780
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:23 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deze vond je treffender, hè?
Die vergelijking van de foto's? Ja, inderdaad, dan is die treffender dan de niet-bestaande foto's die hier in dit topic niet door Klopkoek geplaatst zijn.

Ik plaatste overigens een andere foto, geloof ik.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:27:03 #209
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56236824
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:24 schreef Apropos het volgende:

[..]

Chamberlain's voornaamste vergissing was dat 'ie het verdrag van Munchen voorstelde als een triomf, in plaats van een duur gekochte adempauze.
Maar was Chamberlain bereid om oorlog te voeren? Dat is de vraag. Er was veel kritiek op z'n beleid, niet ten onrechte. Hij deed ook zeer weinig met betrekking tot het heropbouwen van de strijdkrachten, dat moest na z'n dood halsoverkop geregeld worden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56236830
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik kan je aanraden om ook de lokale politiek te volgen, zoals ik doe met m'n huidige woonplaats en de plaats waar ik gewoond heb. Dan zie je dat links ook de verkeerslasten eerlijker verdeelt en dat ook de villawijken eraan moeten geloven. En dan nog: villawijken krijgen soms gewoon ter compensatie extra geluidswallen/bomen en de volkswijken niet altijd. Dus ook links ontkomt niet aan de menselijke werkelijkheid.
Het is gewoon belachelijk dat ze in Nederland precies op de minimale norm willen zitten. Het mag best beter hoor, maar dat hoor ik bij geen van de politieke partijen. Een extra geluidsscherm is per definitie te duur dat terwijl er toch zat belasting betaald wordt? Dan heb ik het met name over het geluid, de luchtvervuiling komt namelijk maar voor een klein gedeelte van het verkeer en is behoorlijke overrated.
pi_56237043
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar was Chamberlain bereid om oorlog te voeren? Dat is de vraag.
Wie was premier van Engeland in september '39?
quote:
Hij deed ook zeer weinig met betrekking tot het heropbouwen van de strijdkrachten, dat moest na z'n dood halsoverkop geregeld worden.
Integendeel, de strijdkrachten werden in het tijdsbestek van een jaar belangrijk uitgebreid. Dat Churchill beschikte over een oorlogseconomie was mede te danken aan Chamberlain.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:42:17 #212
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_56237392
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Beetje meer respect graag... Maar hoeveel van jouw winst gaat nou naar Binckbank toe?

En hoe hou je die beursshit bij? Mag dat wel tijdens je stage?
De notaris waar ik stage loop is zelf ook een actief belegger, dus het RT-koersenscherm van Binck draait zeker op spannende beursdagen altijd wel ergens op een beeldscherm

En idd Zwaardvisch, ik investeer de studiefinanciering goed
Pugna Pro Patria
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:43:26 #213
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56237425
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:32 schreef Apropos het volgende:

[..]

Wie was premier van Engeland in september '39?
Chamberlain zelf toch?
quote:
[..]

Integendeel, de strijdkrachten werden in het tijdsbestek van een jaar belangrijk uitgebreid. Dat Churchill beschikte over een oorlogseconomie was mede te danken aan Chamberlain.
Hij was al vanaf 1937 premier. Tijd genoeg om een totale oorlogseconomie op te bouwen en een preventieve oorlog te starten. Het is toch ongelooflijk dat dat niet is gebeurd toen? Dat men toe keek?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56237460
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Altijd weer dezelfde Elsevier/VVD borrelpraat. Ja, er moeten kerncentrales en wegen bijkomen. Nee, dat mag niet door mijn achtertuin in Wasssenaar. Ook dit stuk komt daar weer op neer.
not in my backyard is een veel en veel grotere vertragingsfactor dan die zogenaamde milieuregeltjes. Maar goed maak dat borrelpraters op fok maar eens wijs .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56237508
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Chamberlain zelf toch?
[..]
Nou dan!
quote:
Hij was al vanaf 1937 premier. Tijd genoeg om een totale oorlogseconomie op te bouwen en een preventieve oorlog te starten.
Want Groot-Brittanie had geen andere zorgen.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:46:47 #216
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_56237537
Oja, de tarieven van Binck.

Mensen die willen beleggen mogen zich bij mij melden. Als ik nieuwe klanten aandraag, dan krijg ik 100 euri transactiekosten cadeau
Pugna Pro Patria
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:53:37 #217
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56237749
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:46 schreef Apropos het volgende:

[..]

Nou dan!
[..]

Want Groot-Brittanie had geen andere zorgen.
Ja de economie stond er slecht bij maar dat gold voor Nazi-Duitsland evenzeer.

Maar goed, de gedragingen van Hitler waren misschien ook wat lastig in te schatten. Dat is tegenwoordig ietsje anders met Poetin en Ahminidjad.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56237903
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja de economie stond er slecht bij maar dat gold voor Nazi-Duitsland evenzeer.
Klopt, maar daar was oorlog een aanvaardbaar middel om de economie op te lappen.
Ik wil Chamberlain ook weer niet voorstellen als een enorm heldhaftig man, hij was tegen zijn zin in bij de oorlog betrokken geraakt. Five Days in London: May 1940 is een heel interessant boek over Chamberlain's opstelling en zijn vervanging door Churchill.
pi_56238132
NEW YORK (CNN) -- Actor Heath Ledger is dead, the New York Police Department said Tuesday.

Heath Ledger was found dead in his Manhattan apartment.

The Academy Award nominated actor was 27.

Ledger's housekeeper found him dead in his Manhattan apartment, New York police said.

He died at 3:26 p.m., they said.

The New York Fire Department received a call at 2:27 today responding to a "cardiac arrest call" in New York.

They found an unresponsive male dead at the scene.

In 2005, the actor played Ennis Del Mar in "Brokeback Mountain," about two cowboys who had a secret relationship.

The role earned him the Oscar nomination.

Ledger was born in Perth, Australia
  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:06:13 #220
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56238200
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 23:04 schreef Apropos het volgende:
NEW YORK (CNN) -- Actor Heath Ledger is dead, the New York Police Department said Tuesday.

Heath Ledger was found dead in his Manhattan apartment.

In 2005, the actor played Ennis Del Mar in "Brokeback Mountain," about two cowboys who had a secret relationship.
Hij had vast al een gebroken rug voordat dit gebeurde.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:06:54 #221
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56238226
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 22:58 schreef Apropos het volgende:

[..]

Klopt, maar daar was oorlog een aanvaardbaar middel om de economie op te lappen.
Ik wil Chamberlain ook weer niet voorstellen als een enorm heldhaftig man, hij was tegen zijn zin in bij de oorlog betrokken geraakt. Five Days in London: May 1940 is een heel interessant boek over Chamberlain's opstelling en zijn vervanging door Churchill.
Je bedoelt eigenlijk te zeggen: in Engeland was het door de parlementaire democratie veel moeilijker om een totale oorlogseconomie op de been te zetten?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56238355
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 23:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je bedoelt eigenlijk te zeggen: in Engeland was het door de parlementaire democratie veel moeilijker om een totale oorlogseconomie op de been te zetten?
Nee.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:12:31 #223
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56238452
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_56238979
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:43:15 #225
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_56239420
quote:
Rwanda in mass circumcision drive

Rwanda has launched a campaign to encourage all men to be circumcised, to reduce the risk of catching HIV/Aids.
A health minister told the BBC that soldiers, policemen and students would be asked to come forward first for circumcision.

The UN World Health Organisation has said male circumcision reduces the risk of heterosexual HIV infection.

But correspondents say it is rare in Rwanda where the majority Christian population do not practise it.

Rwanda has successfully managed to lower the spread of Aids in recent years thanks to its HIV campaign.

Figures from the World Bank last year put the prevalence of Aids in the country at about 3%.

"We took this decision from a statistical point of view," Innocent Nyaruhirira, secretary of state for Aids prevention, told the BBC's Great Lakes Service.

"It is a fact that men who are circumcised are 60% more likely to be protected against HIV during sexual intercourse," he said.

"We will start this campaign with the new born and young men in universities, the army and police."

While it will be nominally voluntary, correspondents say many in the armed forces will regard it as an order.

Mr Nyaruhirira said health workers would be trained to make sure there were enough people available to perform the sensitive operation.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/7202487.stm
quote:
RWANDA IN FIGURES
Population: 8.6m
2002: One of countries worst hit by HIV
2000: 11% of adults HIV-positive
2003-6: $30.5m grant to fight Aids:
12m condoms distributed
500,000 tests and counselling provided
5,000 patients received ARVs
School fees paid for 27,000 orphans or vulnerable children
Health insurance schemes subsidised for 52,000 homes