Die 5-wedstrijden regel lijkt me een goede.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:20 schreef venomsnake het volgende:
Helemaal mee eens Ray!!
In Spanje schijnt er een regel te zijn dat als je 5 wedstrijden hebt gespeeld een binnenlandse transfer in de winter niet meer mogelijk is.. Dat lijkt me ook een prima regel. Op die manier kan je eventueel nog versterken in geval van nood.
Maar zoals het nu gaat slaat nergens op!!
Het liefst gewoon weg met de transferperiode in de winter,
Dat gaat je nooit lukken tenzij de competities allemaal dezelfde begindatum krijgen. En dat is een utopie met zomer- en wintercompetities en zo.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:30 schreef golfer het volgende:
Waar ik wel een voorstander van ben is om de zomertransferperiode te beperken tot 1 maand voor het begin van de competitie. (Gevalletje Sneijder in de toekomst op die manier uitsluiten).
Maak er dan gelijk één maand opzegtermijn van.quote:Op maandag 21 januari 2008 19:11 schreef rubbereend het volgende:
Ik ben benieuwd hoe iedereen het hier zou vinden als hij of zij alleen gedurende 2 maanden in de zomer van baan mag veranderen.
Gefeliciteerd, je hebt uiteindelijk wel de o/p gelezenquote:Op maandag 21 januari 2008 21:28 schreef Zjakkie het volgende:
Een voetbalclub moet aan het begin van het seizoen haar selectie rond hebben en het daar het seizoen mee doen. Dat de transfermarkt in de winter weer wordt geopend heb ik nooit zo goed begrepen.
quote:Op maandag 21 januari 2008 21:37 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je hebt uiteindelijk wel de o/p gelezen
Is het dan niet bizar dat je na de winterstop tegen een ander team van een bepaalde club speelt dan voor de winterstop?quote:Op maandag 21 januari 2008 21:34 schreef -Vaduz- het volgende:
Maar 1 keer in het jaar de transfermarkt open, dat is toch bizar?
Dat is in eerste instantie ook waar de wintertransfer periode voor bedoelt was...ooit..quote:Op maandag 21 januari 2008 18:16 schreef Ofyles2 het volgende:
Alleen moet er dan een uitzondering worden gemaakt als een speler zwaar geblesseerd raakt op een positie waarvoor intern weinig vervangers te vinden zijn.
vroeger mocht je tenminste nog tot in maart spelers kopenquote:Op maandag 21 januari 2008 22:00 schreef Noca het volgende:
[..]
Dat is in eerste instantie ook waar de wintertransfer periode voor bedoelt was...ooit..
Nee hoor, om dat competitievervalsing te noemen gaat me te ver. (als je dat bedoelt)quote:Op maandag 21 januari 2008 21:49 schreef Zjakkie het volgende:
Is het dan niet bizar dat je na de winterstop tegen een ander team van een bepaalde club speelt dan voor de winterstop?
Lijkt me een goede regelquote:Op maandag 21 januari 2008 18:20 schreef venomsnake het volgende:
Helemaal mee eens Ray!!
In Spanje schijnt er een regel te zijn dat als je 5 wedstrijden hebt gespeeld een binnenlandse transfer in de winter niet meer mogelijk is.. Dat lijkt me ook een prima regel. Op die manier kan je eventueel nog versterken in geval van nood.
Maar zoals het nu gaat slaat nergens op!!
Het liefst gewoon weg met de transferperiode in de winter,
dat was in 1951 al zoquote:Op maandag 21 januari 2008 22:45 schreef ErikT het volgende:
Ach, wat je ook probeert, het blijft sowieso kut. Het geld wint toch wel.
quote:January transfers set new record
Premier League clubs have spent a record amount on January signings, with more than a week still remaining before the transfer window closes.
Clubs in the top flight have spent £93m on players this year compared to £63m last season and £81m in 2006.
Chelsea have been the biggest spenders, signing Nicolas Anelka for £15m and capturing Branislav Ivanovic for £9m.
Liverpool have also bolstered their ranks with the £6m signing of Slovak defender Martin Skrtel.
John Williams, director of the Centre of Sociology of Sport at the University of Leicester, believes the record spending can be attributed to the continual rise in television revenue.
"Consistently since 1992, pundits have speculated that the next television deal must be lower," Williams told Reuters.
"And every year since 1992 the television deal has actually been higher."
The latest television pay deal negotiated by the Premier League, covering seasons up until 2010, brought in £1.7billion which is two thirds more than the previous deal.
Williams added: "The clubs are happy to pay these sums of money because they presumably fell that, on the basis of the evidence they have, the television income for the game will remain as buoyant as it is now."
It's not just the teams challenging for honours at the top of table who are happy to spend.
Financial reward for staying in the Premier League is another factor and relegation to the Championship can cost a club up to £50m.
Derby, who are rooted to the foot of the table with only seven points, can count £1.5m signing Robbie Savage and £2m Argentine striker Emmanuel Villa amongst five transfer window signings.
Birmingham have spent £5m on Everton's James McFadden and £1.5 on full-back David Murphy, while Fulham have agreed a £5m fee with Watford for striker Marlon King.
The next auction for Premier League television rights is due next year and Williams warns that with the threat of global recession, the next deal may not bring as much money.
"They (the clubs) may look at the wider economic picture and maybe begin to question their assumptions," he said.
Hoe je het wilt noemen weet ik niet, maar ik vind het toch vreemdquote:Op maandag 21 januari 2008 22:34 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Nee hoor, om dat competitievervalsing te noemen gaat me te ver. (als je dat bedoelt)
En nu?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:04 schreef Noca het volgende:
Tot zover bevalt die tussentijdse transfer periode me stiekem eigenlijk toch wel
quote:Brussels koopt bijna compleet elftal in winterstop
Datum: 1-feb-2008 11:06
FC Brussels-fans kennen hun elftal niet meer terug na de winterstop. De nummer zeventien van België haalde tien nieuwe spelers in de transferperiode. Bovendien werd trainer Albert Cartier vervangen door Franky van der Elst. Bekendste aankoop is de Zweed Olof Guterstam, een tweevoudige international. De Alex in onderstaand overzicht is overigens niet de Braziliaan die ze in Eindhoven goed kennen. (MA)
De aankopen van FC Brussels:
Moussa Gueye
Valery Sorokin
Christian Landu-Tubi
Marko Andic
Alex Da Silva
Bojan Neziri
Stéphane Zubar
Mamoutou Coulibaly
Olaf Guterstam
Alex
Ik vind dit nog wel aardig, misschien met een toevoeging dat huur-transfers in dezelfde competitie wel toegestaan zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:09 schreef WeebI het volgende:
Niet doen, wellicht gedeeltelijk.
Bijvoorbeeld dat in de winter alleen spelers tussen landen mogen wisselen, of van competitieniveau. Dus van Groningen naar Ajax is dan onmogelijk, maar van Ajax naar Inter of van Cambuur naar Utrecht is wel mogelijk.
Dan heb je in mindere mate dat gezeik tussen topclubs en subtoppers van een competitie omdat ze niet van elkaar kunnen kopen.
Dankzij die transfers kan een club als Groningen blijven bestaan. Moet je eens kijken wanneer er 3 jaar lang geen spelers meer verkocht kunnen worden, dan heb je geen 18 clubs maar hooguit 10.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:09 schreef WeebI het volgende:
Bijvoorbeeld dat in de winter alleen spelers tussen landen mogen wisselen, of van competitieniveau. Dus van Groningen naar Ajax is dan onmogelijk, maar van Ajax naar Inter of van Cambuur naar Utrecht is wel mogelijk.
Dan heb je in mindere mate dat gezeik tussen topclubs en subtoppers van een competitie omdat ze niet van elkaar kunnen kopen.
Groningen zat echt niet te wachten op deze transfers hoor. Lindgren, Nevland en Silva zouden in de zomer ook wel wat centen opleveren.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:24 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Dankzij die transfers kan een club als Groningen blijven bestaan. Moet je eens kijken wanneer er 3 jaar lang geen spelers meer verkocht kunnen worden, dan heb je geen 18 clubs maar hooguit 10.
Maar als het een probleem is dan laat je je speler toch niet gaan? De Graafschap verkoopt Powel, Powel zelf had helemaal niet zo'n behoefte aan een nieuwe club.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:27 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Gewoon doen wat Weebl zegt of die spaanse regel invoeren en deze problemen zijn de wereld uit.
En zaken als de transfer van Silva?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:34 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Maar als het een probleem is dan laat je je speler toch niet gaan? De Graafschap verkoopt Powel, Powel zelf had helemaal niet zo'n behoefte aan een nieuwe club.
Groningen weet dat ze Levchenko al als stand-in voor Lindgren in huis hebben.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:09 schreef WeebI het volgende:
Dan had Powel nee moeten zeggen, want de Graafschap kon geen nee zeggen aangezien de gelimiteerde transfersom werd geboden door Groningen.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:34 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Maar als het een probleem is dan laat je je speler toch niet gaan? De Graafschap verkoopt Powel, Powel zelf had helemaal niet zo'n behoefte aan een nieuwe club.
Dat bedrag zal wel meevallen, anders had die nou niet meer in Kerkrade gezetenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:43 schreef DarkShine het volgende:
Ben blij dat Roda alle spelers heeft behouden. Ondanks dat ik weet dat er een Top 3 club een behoorlijk bedrag op een van onze spelers heeft geboden.
Daarom zeg ik toch ook dat ze er allemaal aan meedoen. Ieder jaar zit men weer te zeuren, maar ze doen het uiteindelijk zelf. Dan had Groningen Silva/Lindgren en Nevland niet moeten verkopen, en hadden ze bij De Graafschap geen gelimiteerde transfersom in het contract van Powel moeten zetten.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dan had Powel nee moeten zeggen, want de Graafschap kon geen nee zeggen aangezien de gelimiteerde transfersom werd geboden door Groningen.
Daar vergis je je dus behoorlijk in.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:45 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Dat bedrag zal wel meevallen, anders had die nou niet meer in Kerkrade gezeten.
Een stakende Silva die je niets tegen als club. Spelers als Powel en Lindgren hadden een afkoopsom in hun contract, kun je dus ook niet tegenhouden. In de zomer bouw je een team op en het is meestal niet de bedoeling om dat in de winter nog eens te doen. Bovendien kunnen grotere clubs op die manier eventuele conurrentie van kleinere clubs gewoon uitschakelen door belangrijke spelers weg te kopen. Vandaar dat ze in Spanje daar een prima regel voor hebben verzonnen. Werkt uitstekend, ik zie geen enkele reden om dat hier niet toe te passen!quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:34 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Nou, laat ons niet langer in spanning. Kwam van Geel langs voor de Fauw?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:43 schreef DarkShine het volgende:
Ben blij dat Roda alle spelers heeft behouden. Ondanks dat ik weet dat er een Top 3 club een behoorlijk bedrag op een van onze spelers heeft geboden.
Denk eerder voor Meeuwis.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:49 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nou, laat ons niet langer in spanning. Kwam van Geel langs voor de Fauw?
Wat heeft die er nou weer mee te maken. Kunnen we het even bij voetballen houden ja.quote:
Dat is lekker makkelijk gezegd. Waarschijnlijk was Lindgren niet naar Groningen gekomen, wanneer die clausule er niet in had gestaan. Zelfde voor Powel.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:47 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Daarom zeg ik toch ook dat ze er allemaal aan meedoen. Ieder jaar zit men weer te zeuren, maar ze doen het uiteindelijk zelf. Dan had Groningen Silva/Lindgren en Nevland niet moeten verkopen, en hadden ze bij De Graafschap geen gelimiteerde transfersom in het contract van Powel moeten zetten.
Meeuwis voetbalt toch bij Roda en Ajax zocht een controlerende middenvelder.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:54 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat heeft die er nou weer mee te maken. Kunnen we het even bij voetballen houden ja.
Je geeft het antwoord zelf al.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:57 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat is lekker makkelijk gezegd. Waarschijnlijk was Lindgren niet naar Groningen gekomen, wanneer die clausule er niet in had gestaan. Zelfde voor Powel.
Nee, jij hebt het er over dat clubs geen clausules moeten geven aan spelers in hun contract. Maar Lindgren had waarschijnlijk niet voor Groningen getekend 2 jaar terug, wanneer die clausule niet in zijn contract gezet zou zijn. Powel was waarschijnlijk niet naar de Graafschap gegaan, wanneer er geen clausule van 300k in zijn contract was gezet.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 13:01 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Je geeft het antwoord zelf al.
Zo gaat het toch in de voetballerij, en zo zal het ook altijd blijven.
Ik snap verder het probleem niet
Waarom is dat niet normaalquote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:20 schreef SCH het volgende:
Ik denk dat het publiek ook nog wel een rol kan gaan spelen. Die pikken dit soort dingen veel te veel.
Huntelaar die nog weer werd toegejuicht terwijl hij de boel gewoon naait. Het publiek moet de spelers laten weten dat ze een seizoen bij een club horen en dat het normaal is omdan niet halverwege weg te gaan.
Je tekent toch een contract met droge ogen - ik vind dat je spelers kan verplichten om een seizoen af te maken.quote:
Heb jij een vast contract bij je werkgeven? Zo ja, dan kan je daar dus nooit meer weg als ik jouw redenatie helemaal volg.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Je tekent toch een contract met droge ogen - ik vind dat je spelers kan verplichten om een seizoen af te maken.
Moreel gezien is het niet normaal om je collega's en publiek in de steek te laten als er maar weer iemand met een zak geld aan komt wapperen. Verbeteringen kunnen in de zomer gedaan worden, verslechteringen ook. Zo'n Huntelaar die 2 x halverwege het seizoen zijn mensen in de steek laat en daar heel normaal over doet, die heeft voor mij volledig afgedaan. Die kan ik niet meer serieus nemen als prof.
Nooit meer? Ik kan weg hoor, vaak met een opzegtermijn. Dat zou bij voetbal ook ingevoerd moeten worden, een opzegtermijn die altijd uitkomt tijden de zomertransferperiode.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Heb jij een vast contract bij je werkgeven? Zo ja, dan kan je daar dus nooit meer weg als ik jouw redenatie helemaal volg.
Waarom lachen?quote:En of het moreel gezien niet normaal is? Daar twijfel ik al heel sterk aan. Het is al jaren zo dat spelers van club wisselen, ook gedurende het seizoen. Die periode is nu al beperkt (ik vraag me af in hoe verre dat de vrijheid van de werknemers beperkt en dus wel mag, maar oke).
en met droge ogen? Ik denk juist dat die zeiknat waren, van het lachen dan wel![]()
Wat mij betreft mogen ze echt tot aan maart van club veranderen. Ik zie dan ook echt niet waarom het moreel niet zou kunnen dat ze dat doen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Nooit meer? Ik kan weg hoor, vaak met een opzegtermijn. Dat zou bij voetbal ook ingevoerd moeten worden, een opzegtermijn die altijd uitkomt tijden de zomertransferperiode.
[..]
Waarom lachen?
Je argument is dat het al jaren zo is? En verder? Want dat vind ik niet zo sterk. Het kan best worden veranderd en het morele appel zou sterker kunnen worden.
Waarom tot aan maart?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:03 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen ze echt tot aan maart van club veranderen. Ik zie dan ook echt niet waarom het moreel niet zou kunnen dat ze dat doen.
en hoe doen we dat dan met competities waar na de winter een nieuw seizoen begint?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:20 schreef SCH het volgende:
Ik denk dat het publiek ook nog wel een rol kan gaan spelen. Die pikken dit soort dingen veel te veel.
Huntelaar die nog weer werd toegejuicht terwijl hij de boel gewoon naait. Het publiek moet de spelers laten weten dat ze een seizoen bij een club horen en dat het normaal is omdan niet halverwege weg te gaan.
Dat het internationale transferwindows zijn is nogal moeilijk om te snappen voor sommigen...quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:41 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en hoe doen we dat dan met competities waar na de winter een nieuw seizoen begint?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |