abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 februari 2008 @ 12:42:34 #51
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_56456178
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:09 schreef WeebI het volgende:
Niet doen, wellicht gedeeltelijk.

Bijvoorbeeld dat in de winter alleen spelers tussen landen mogen wisselen, of van competitieniveau. Dus van Groningen naar Ajax is dan onmogelijk, maar van Ajax naar Inter of van Cambuur naar Utrecht is wel mogelijk.

Dan heb je in mindere mate dat gezeik tussen topclubs en subtoppers van een competitie omdat ze niet van elkaar kunnen kopen.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  vrijdag 1 februari 2008 @ 12:43:25 #52
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_56456194
Ben blij dat Roda alle spelers heeft behouden. Ondanks dat ik weet dat er een Top 3 club een behoorlijk bedrag op een van onze spelers heeft geboden.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_56456232
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 12:34 schreef Wopper1 het volgende:

[..]

Maar als het een probleem is dan laat je je speler toch niet gaan? De Graafschap verkoopt Powel, Powel zelf had helemaal niet zo'n behoefte aan een nieuwe club.
Groningen weet dat ze Levchenko al als stand-in voor Lindgren in huis hebben.
Dan had Powel nee moeten zeggen, want de Graafschap kon geen nee zeggen aangezien de gelimiteerde transfersom werd geboden door Groningen.
pi_56456235
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 12:43 schreef DarkShine het volgende:
Ben blij dat Roda alle spelers heeft behouden. Ondanks dat ik weet dat er een Top 3 club een behoorlijk bedrag op een van onze spelers heeft geboden.
Dat bedrag zal wel meevallen, anders had die nou niet meer in Kerkrade gezeten .
pi_56456267
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 12:45 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Dan had Powel nee moeten zeggen, want de Graafschap kon geen nee zeggen aangezien de gelimiteerde transfersom werd geboden door Groningen.
Daarom zeg ik toch ook dat ze er allemaal aan meedoen. Ieder jaar zit men weer te zeuren, maar ze doen het uiteindelijk zelf. Dan had Groningen Silva/Lindgren en Nevland niet moeten verkopen, en hadden ze bij De Graafschap geen gelimiteerde transfersom in het contract van Powel moeten zetten.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 12:48:38 #56
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_56456290
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 12:45 schreef Wopper1 het volgende:

[..]

Dat bedrag zal wel meevallen, anders had die nou niet meer in Kerkrade gezeten .
Daar vergis je je dus behoorlijk in.
Planning:
-
pi_56456305
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 12:34 schreef Wopper1 het volgende:

[..]

Maar als het een probleem is dan laat je je speler toch niet gaan? De Graafschap verkoopt Powel, Powel zelf had helemaal niet zo'n behoefte aan een nieuwe club.
Groningen weet dat ze Levchenko al als stand-in voor Lindgren in huis hebben.
Een stakende Silva die je niets tegen als club. Spelers als Powel en Lindgren hadden een afkoopsom in hun contract, kun je dus ook niet tegenhouden. In de zomer bouw je een team op en het is meestal niet de bedoeling om dat in de winter nog eens te doen. Bovendien kunnen grotere clubs op die manier eventuele conurrentie van kleinere clubs gewoon uitschakelen door belangrijke spelers weg te kopen. Vandaar dat ze in Spanje daar een prima regel voor hebben verzonnen. Werkt uitstekend, ik zie geen enkele reden om dat hier niet toe te passen!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 1 februari 2008 @ 12:49:34 #58
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56456311
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 12:43 schreef DarkShine het volgende:
Nou, laat ons niet langer in spanning. Kwam van Geel langs voor de Fauw?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_56456365
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 12:49 schreef Morendo het volgende:

[..]

Nou, laat ons niet langer in spanning. Kwam van Geel langs voor de Fauw?
Denk eerder voor Meeuwis.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 12:54:36 #60
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56456402
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 12:52 schreef Blawh het volgende:

[..]

Denk eerder voor Meeuwis.
Wat heeft die er nou weer mee te maken. Kunnen we het even bij voetballen houden ja.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_56456462
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 12:47 schreef Wopper1 het volgende:

[..]

Daarom zeg ik toch ook dat ze er allemaal aan meedoen. Ieder jaar zit men weer te zeuren, maar ze doen het uiteindelijk zelf. Dan had Groningen Silva/Lindgren en Nevland niet moeten verkopen, en hadden ze bij De Graafschap geen gelimiteerde transfersom in het contract van Powel moeten zetten.
Dat is lekker makkelijk gezegd. Waarschijnlijk was Lindgren niet naar Groningen gekomen, wanneer die clausule er niet in had gestaan. Zelfde voor Powel.

De enige waar Groningen in dit geval helemaal niks tegen kon doen was Nevland. Daar hadden ze als enige gewoon echt aan het contract kunnen houden, maar dat was gezien de situatie niet redelijk geweest. Silva niet verkopen was kapitaalvernietiging geworden, dat is geen positie die Groningen zich kan veroorloven.

Spelers met een clausule houd je niet tegen en soms is die clausule nodig om een speler te kunnen behouden voor je club. Daar betaal je dan later wellicht de prijs voor.
pi_56456546
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 12:54 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wat heeft die er nou weer mee te maken. Kunnen we het even bij voetballen houden ja.
Meeuwis voetbalt toch bij Roda en Ajax zocht een controlerende middenvelder.
pi_56456558
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 12:57 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Dat is lekker makkelijk gezegd. Waarschijnlijk was Lindgren niet naar Groningen gekomen, wanneer die clausule er niet in had gestaan. Zelfde voor Powel.
Je geeft het antwoord zelf al.

Zo gaat het toch in de voetballerij, en zo zal het ook altijd blijven.
Ik snap verder het probleem niet
pi_56456687
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 13:01 schreef Wopper1 het volgende:

[..]

Je geeft het antwoord zelf al.

Zo gaat het toch in de voetballerij, en zo zal het ook altijd blijven.
Ik snap verder het probleem niet
Nee, jij hebt het er over dat clubs geen clausules moeten geven aan spelers in hun contract. Maar Lindgren had waarschijnlijk niet voor Groningen getekend 2 jaar terug, wanneer die clausule niet in zijn contract gezet zou zijn. Powel was waarschijnlijk niet naar de Graafschap gegaan, wanneer er geen clausule van 300k in zijn contract was gezet.

Bij PSV heeft elke speler een gelimiteerde transfersom in zijn contract staan. PSV doet dat omdat ze dan voorbereidt zijn op wat er binnenkomt bij een transfer of zoals nu met het Webster Arrest, dat ze een daadwerkelijke waarde hebben wat ze kunnen vragen.

En het is niet eens zozeer het halen van spelers van de anderen, maar meer de periode in wanneer het gebeurd, zou je de competitie stilleggen zoals in Duitsland, dan is het al een stuk minder competitievervalsing, omdat iedereen gewoon weet waar hij aan toe is.
pi_65558031
Ik denk dat het publiek ook nog wel een rol kan gaan spelen. Die pikken dit soort dingen veel te veel.

Huntelaar die nog weer werd toegejuicht terwijl hij de boel gewoon naait. Het publiek moet de spelers laten weten dat ze een seizoen bij een club horen en dat het normaal is omdan niet halverwege weg te gaan.
pi_65558310
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 10:20 schreef SCH het volgende:
Ik denk dat het publiek ook nog wel een rol kan gaan spelen. Die pikken dit soort dingen veel te veel.

Huntelaar die nog weer werd toegejuicht terwijl hij de boel gewoon naait. Het publiek moet de spelers laten weten dat ze een seizoen bij een club horen en dat het normaal is omdan niet halverwege weg te gaan.
Waarom is dat niet normaal
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_65558677
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 10:29 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Waarom is dat niet normaal
Je tekent toch een contract met droge ogen - ik vind dat je spelers kan verplichten om een seizoen af te maken.

Moreel gezien is het niet normaal om je collega's en publiek in de steek te laten als er maar weer iemand met een zak geld aan komt wapperen. Verbeteringen kunnen in de zomer gedaan worden, verslechteringen ook. Zo'n Huntelaar die 2 x halverwege het seizoen zijn mensen in de steek laat en daar heel normaal over doet, die heeft voor mij volledig afgedaan. Die kan ik niet meer serieus nemen als prof.
pi_65559117
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 10:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Je tekent toch een contract met droge ogen - ik vind dat je spelers kan verplichten om een seizoen af te maken.

Moreel gezien is het niet normaal om je collega's en publiek in de steek te laten als er maar weer iemand met een zak geld aan komt wapperen. Verbeteringen kunnen in de zomer gedaan worden, verslechteringen ook. Zo'n Huntelaar die 2 x halverwege het seizoen zijn mensen in de steek laat en daar heel normaal over doet, die heeft voor mij volledig afgedaan. Die kan ik niet meer serieus nemen als prof.
Heb jij een vast contract bij je werkgeven? Zo ja, dan kan je daar dus nooit meer weg als ik jouw redenatie helemaal volg.

En of het moreel gezien niet normaal is? Daar twijfel ik al heel sterk aan. Het is al jaren zo dat spelers van club wisselen, ook gedurende het seizoen. Die periode is nu al beperkt (ik vraag me af in hoe verre dat de vrijheid van de werknemers beperkt en dus wel mag, maar oke).

en met droge ogen? Ik denk juist dat die zeiknat waren, van het lachen dan wel
pi_65559381
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 10:54 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Heb jij een vast contract bij je werkgeven? Zo ja, dan kan je daar dus nooit meer weg als ik jouw redenatie helemaal volg.
Nooit meer? Ik kan weg hoor, vaak met een opzegtermijn. Dat zou bij voetbal ook ingevoerd moeten worden, een opzegtermijn die altijd uitkomt tijden de zomertransferperiode.
quote:
En of het moreel gezien niet normaal is? Daar twijfel ik al heel sterk aan. Het is al jaren zo dat spelers van club wisselen, ook gedurende het seizoen. Die periode is nu al beperkt (ik vraag me af in hoe verre dat de vrijheid van de werknemers beperkt en dus wel mag, maar oke).

en met droge ogen? Ik denk juist dat die zeiknat waren, van het lachen dan wel
Waarom lachen?

Je argument is dat het al jaren zo is? En verder? Want dat vind ik niet zo sterk. Het kan best worden veranderd en het morele appel zou sterker kunnen worden.
pi_65559489
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Nooit meer? Ik kan weg hoor, vaak met een opzegtermijn. Dat zou bij voetbal ook ingevoerd moeten worden, een opzegtermijn die altijd uitkomt tijden de zomertransferperiode.
[..]

Waarom lachen?

Je argument is dat het al jaren zo is? En verder? Want dat vind ik niet zo sterk. Het kan best worden veranderd en het morele appel zou sterker kunnen worden.
Wat mij betreft mogen ze echt tot aan maart van club veranderen. Ik zie dan ook echt niet waarom het moreel niet zou kunnen dat ze dat doen.

Zou jij niet lachen als je een contract tekent waarop staat dat je tonnen zo niet miljoenen per jaar gaat verdienen en daar weinig voor hoeft te doen? Of zelfs de trainer kan laten vertrekken als je vind dat je teveel doen moet

Waarom alles beperken? Ik vind de huidige beperking al teveel.
pi_65559625
Voetbal is een teamsport. Voetballers hebben belang bij dat team en bij de club en kunnen het niet op eigen houtje. Daarom reikt de verantwoordelijkheid verder dan alleen het eigen belang van de speler. Een team vereist samenwerking en een zekere continuitet: dat wordt lastig zo niet onmogelijk als spelers vrijwel op ieder moment weg kiunnen.
pi_65559628
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:03 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Wat mij betreft mogen ze echt tot aan maart van club veranderen. Ik zie dan ook echt niet waarom het moreel niet zou kunnen dat ze dat doen.
Waarom tot aan maart?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 30 januari 2009 @ 17:41:56 #73
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65573560
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 10:20 schreef SCH het volgende:

en hoe doen we dat dan met competities waar na de winter een nieuw seizoen begint?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_65587840
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 17:41 schreef rubbereend het volgende:

[..]

en hoe doen we dat dan met competities waar na de winter een nieuw seizoen begint?
Dat het internationale transferwindows zijn is nogal moeilijk om te snappen voor sommigen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')