quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:09 schreef WeebI het volgende:
Niet doen, wellicht gedeeltelijk.
Bijvoorbeeld dat in de winter alleen spelers tussen landen mogen wisselen, of van competitieniveau. Dus van Groningen naar Ajax is dan onmogelijk, maar van Ajax naar Inter of van Cambuur naar Utrecht is wel mogelijk.
Dan heb je in mindere mate dat gezeik tussen topclubs en subtoppers van een competitie omdat ze niet van elkaar kunnen kopen.
Dan had Powel nee moeten zeggen, want de Graafschap kon geen nee zeggen aangezien de gelimiteerde transfersom werd geboden door Groningen.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:34 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Maar als het een probleem is dan laat je je speler toch niet gaan? De Graafschap verkoopt Powel, Powel zelf had helemaal niet zo'n behoefte aan een nieuwe club.
Groningen weet dat ze Levchenko al als stand-in voor Lindgren in huis hebben.
Dat bedrag zal wel meevallen, anders had die nou niet meer in Kerkrade gezetenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:43 schreef DarkShine het volgende:
Ben blij dat Roda alle spelers heeft behouden. Ondanks dat ik weet dat er een Top 3 club een behoorlijk bedrag op een van onze spelers heeft geboden.
Daarom zeg ik toch ook dat ze er allemaal aan meedoen. Ieder jaar zit men weer te zeuren, maar ze doen het uiteindelijk zelf. Dan had Groningen Silva/Lindgren en Nevland niet moeten verkopen, en hadden ze bij De Graafschap geen gelimiteerde transfersom in het contract van Powel moeten zetten.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dan had Powel nee moeten zeggen, want de Graafschap kon geen nee zeggen aangezien de gelimiteerde transfersom werd geboden door Groningen.
Daar vergis je je dus behoorlijk in.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:45 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Dat bedrag zal wel meevallen, anders had die nou niet meer in Kerkrade gezeten.
Een stakende Silva die je niets tegen als club. Spelers als Powel en Lindgren hadden een afkoopsom in hun contract, kun je dus ook niet tegenhouden. In de zomer bouw je een team op en het is meestal niet de bedoeling om dat in de winter nog eens te doen. Bovendien kunnen grotere clubs op die manier eventuele conurrentie van kleinere clubs gewoon uitschakelen door belangrijke spelers weg te kopen. Vandaar dat ze in Spanje daar een prima regel voor hebben verzonnen. Werkt uitstekend, ik zie geen enkele reden om dat hier niet toe te passen!quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:34 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Maar als het een probleem is dan laat je je speler toch niet gaan? De Graafschap verkoopt Powel, Powel zelf had helemaal niet zo'n behoefte aan een nieuwe club.
Groningen weet dat ze Levchenko al als stand-in voor Lindgren in huis hebben.
Nou, laat ons niet langer in spanning. Kwam van Geel langs voor de Fauw?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:43 schreef DarkShine het volgende:
Ben blij dat Roda alle spelers heeft behouden. Ondanks dat ik weet dat er een Top 3 club een behoorlijk bedrag op een van onze spelers heeft geboden.
Denk eerder voor Meeuwis.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:49 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nou, laat ons niet langer in spanning. Kwam van Geel langs voor de Fauw?
Wat heeft die er nou weer mee te maken. Kunnen we het even bij voetballen houden ja.quote:
Dat is lekker makkelijk gezegd. Waarschijnlijk was Lindgren niet naar Groningen gekomen, wanneer die clausule er niet in had gestaan. Zelfde voor Powel.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:47 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Daarom zeg ik toch ook dat ze er allemaal aan meedoen. Ieder jaar zit men weer te zeuren, maar ze doen het uiteindelijk zelf. Dan had Groningen Silva/Lindgren en Nevland niet moeten verkopen, en hadden ze bij De Graafschap geen gelimiteerde transfersom in het contract van Powel moeten zetten.
Meeuwis voetbalt toch bij Roda en Ajax zocht een controlerende middenvelder.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:54 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat heeft die er nou weer mee te maken. Kunnen we het even bij voetballen houden ja.
Je geeft het antwoord zelf al.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:57 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat is lekker makkelijk gezegd. Waarschijnlijk was Lindgren niet naar Groningen gekomen, wanneer die clausule er niet in had gestaan. Zelfde voor Powel.
Nee, jij hebt het er over dat clubs geen clausules moeten geven aan spelers in hun contract. Maar Lindgren had waarschijnlijk niet voor Groningen getekend 2 jaar terug, wanneer die clausule niet in zijn contract gezet zou zijn. Powel was waarschijnlijk niet naar de Graafschap gegaan, wanneer er geen clausule van 300k in zijn contract was gezet.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 13:01 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Je geeft het antwoord zelf al.
Zo gaat het toch in de voetballerij, en zo zal het ook altijd blijven.
Ik snap verder het probleem niet
Waarom is dat niet normaalquote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:20 schreef SCH het volgende:
Ik denk dat het publiek ook nog wel een rol kan gaan spelen. Die pikken dit soort dingen veel te veel.
Huntelaar die nog weer werd toegejuicht terwijl hij de boel gewoon naait. Het publiek moet de spelers laten weten dat ze een seizoen bij een club horen en dat het normaal is omdan niet halverwege weg te gaan.
Je tekent toch een contract met droge ogen - ik vind dat je spelers kan verplichten om een seizoen af te maken.quote:
Heb jij een vast contract bij je werkgeven? Zo ja, dan kan je daar dus nooit meer weg als ik jouw redenatie helemaal volg.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Je tekent toch een contract met droge ogen - ik vind dat je spelers kan verplichten om een seizoen af te maken.
Moreel gezien is het niet normaal om je collega's en publiek in de steek te laten als er maar weer iemand met een zak geld aan komt wapperen. Verbeteringen kunnen in de zomer gedaan worden, verslechteringen ook. Zo'n Huntelaar die 2 x halverwege het seizoen zijn mensen in de steek laat en daar heel normaal over doet, die heeft voor mij volledig afgedaan. Die kan ik niet meer serieus nemen als prof.
Nooit meer? Ik kan weg hoor, vaak met een opzegtermijn. Dat zou bij voetbal ook ingevoerd moeten worden, een opzegtermijn die altijd uitkomt tijden de zomertransferperiode.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Heb jij een vast contract bij je werkgeven? Zo ja, dan kan je daar dus nooit meer weg als ik jouw redenatie helemaal volg.
Waarom lachen?quote:En of het moreel gezien niet normaal is? Daar twijfel ik al heel sterk aan. Het is al jaren zo dat spelers van club wisselen, ook gedurende het seizoen. Die periode is nu al beperkt (ik vraag me af in hoe verre dat de vrijheid van de werknemers beperkt en dus wel mag, maar oke).
en met droge ogen? Ik denk juist dat die zeiknat waren, van het lachen dan wel![]()
Wat mij betreft mogen ze echt tot aan maart van club veranderen. Ik zie dan ook echt niet waarom het moreel niet zou kunnen dat ze dat doen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Nooit meer? Ik kan weg hoor, vaak met een opzegtermijn. Dat zou bij voetbal ook ingevoerd moeten worden, een opzegtermijn die altijd uitkomt tijden de zomertransferperiode.
[..]
Waarom lachen?
Je argument is dat het al jaren zo is? En verder? Want dat vind ik niet zo sterk. Het kan best worden veranderd en het morele appel zou sterker kunnen worden.
Waarom tot aan maart?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:03 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen ze echt tot aan maart van club veranderen. Ik zie dan ook echt niet waarom het moreel niet zou kunnen dat ze dat doen.
en hoe doen we dat dan met competities waar na de winter een nieuw seizoen begint?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:20 schreef SCH het volgende:
Ik denk dat het publiek ook nog wel een rol kan gaan spelen. Die pikken dit soort dingen veel te veel.
Huntelaar die nog weer werd toegejuicht terwijl hij de boel gewoon naait. Het publiek moet de spelers laten weten dat ze een seizoen bij een club horen en dat het normaal is omdan niet halverwege weg te gaan.
Dat het internationale transferwindows zijn is nogal moeilijk om te snappen voor sommigen...quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:41 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en hoe doen we dat dan met competities waar na de winter een nieuw seizoen begint?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |