Erg lekker gitaartje, heb hier de blauwe staanquote:Op maandag 21 januari 2008 15:58 schreef EroSenninn het volgende:
Yoo mensenik ben meetje nieuw hier, en ik ga binnenkort een gitaar kopen. Om precies te zijn de Ibanez GRG 170 DX BKN : [ afbeelding ]
Alleen ik zit nog te twijfelen over mijn versterker... ik begin net met gitaar spelen dus wil niet te duur uitzijn, maximaal 200 eu voor me versterker. maar het liefst tussen 100-150...
als iemand suggesties heeftlaat het met weten. ik zat zelf te denken aan of de Roland Cube 20 X of Marshall MG 15 DFX
Greetz Vince
maar je kan ook je eigen suggesties maken heaquote:Op maandag 21 januari 2008 16:01 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Erg lekker gitaartje, heb hier de blauwe staan
En ik zou voor de Roland gaan
Als je er niet om denkt post ik die andere Dean vrouw weerquote:
Zolang er maar een gitaar op staatquote:Op maandag 21 januari 2008 16:09 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Als je er niet om denkt post ik die andere Dean vrouw weer
Ach, gewoon je 100Watt top gebruiken, ik gebruik mijn Valvestate 8280 ook in mijn appartementjequote:Op maandag 21 januari 2008 16:08 schreef Deansensitized het volgende:
Zodra ik op mezelf ga wonen haal ik ook een Roland Cube denk ik
Klein van formaat, maar groot geluid!
quote:Op maandag 21 januari 2008 16:10 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Zolang er maar een gitaar op staat
Ja, maar kan die top lekker op de oefenzolder blijven staan, hoef ik alleen gitaartje mee te nemenquote:Op maandag 21 januari 2008 16:15 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ach, gewoon je 100Watt top gebruiken, ik gebruik mijn Valvestate 8280 ook in mijn appartementje
wel op standje 1, maar goed...
quote:
Wie is dat eigenlijkquote:Op maandag 21 januari 2008 16:25 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
NEEE, niet die koe weer! *nachtmerries krijgt*
Ik was die eigenlijk vergetenquote:
Doe dan deze... Dave wekt ook menig slakkenspoor op (en heeft tenminste een PRS)quote:Op maandag 21 januari 2008 16:55 schreef Dupje het volgende:
Ik vind deze veel leuker dan die vrouwen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan post je een plaatje van Danko Jones?quote:Op maandag 21 januari 2008 17:21 schreef Dupje het volgende:
Joa maar t ging mij ook wel beetje om de muziek
quote:
amen to that....quote:Op maandag 21 januari 2008 17:41 schreef brother52 het volgende:
[..]
Vrouwen........Ik zal ze nooit begrijpen
Muzikaal gezien valt het ook behoorlijk tegen.quote:Op maandag 21 januari 2008 17:48 schreef Dribbel_ het volgende:
Maar het ging toch om de muziek niet om z'n pesoonlijkheid [ afbeelding ]
Muwoa ik heb em toen ook op lowlands gezien en vond het muzikaal eigenlijk gewoon goed strak in elkaar zitten. Technisch muzikaal is het zeker niet interessant aangezien het toch alleen wat powerchords zijn. Maar ik vind dat juist altijd lekker wegluisteren. Simpel is okeequote:Op maandag 21 januari 2008 18:33 schreef brother52 het volgende:
[..]
Muzikaal gezien valt het ook behoorlijk tegen.
Ik heb hem een paar jaar geleden op Lowlands gezien en ben toen na 5 minuten weggelopen, zo slecht.
Sindsdien valt hij bij mij onder dezelfde categorie als coldplay. Ik zie ze altijd graag op festivals komen, ik moet namelijk ook tijd hebben om te eten/drinken.
En bedankt, doodkapjequote:Op maandag 21 januari 2008 16:10 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik heb hem in 2006 6 keer gezien, heb me geen een keer verveeld, en ik ga in april weer.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:36 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Muwoa ik heb em toen ook op lowlands gezien en vond het muzikaal eigenlijk gewoon goed strak in elkaar zitten. Technisch muzikaal is het zeker niet interessant aangezien het toch alleen wat powerchords zijn. Maar ik vind dat juist altijd lekker wegluisteren. Simpel is okee
Hij moet wel, anders krijgt hij de tijd die hij heeft niet volquote:Op maandag 21 januari 2008 19:49 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja dat arrogante is het punt niet maar hij lult wel érg veel dat wel
Ik heb een mk2, een daar heb ik een geweldige gitaar, alleen is de hals vrij dun.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:46 schreef Good-for-nothing het volgende:
Ok, de reacties over de London City Comet MK1 waren dus positief, ik denk dus dat ik die maar ga kopen.
Hoe dunner, hoe beter, toch?quote:Op maandag 21 januari 2008 20:43 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ik heb een mk2, een daar heb ik een geweldige gitaar, alleen is de hals vrij dun.
quote:Op maandag 21 januari 2008 16:10 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Heb eigenlijk nog nooit op een Dean gespeeldquote:Op maandag 21 januari 2008 20:55 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dan wil je zeer zeker een Dean..
Een van onze gitaristen heeft het. Klinkt best aardig. We hebben er zelfs met succes mee opgetreden. Doodkapje raadde echter een net iets hoger model aan, ik meen deze, die dan wat meer kost, maar ineens stukken beter zou zijn.quote:Op maandag 21 januari 2008 21:36 schreef Vital_Remains het volgende:
Iemand ervaring met de Ibanez V 70 CE BK , zou het wat zijn voor die prijs?
Of heeft iemand anders een leuk idee voor een akoestische gitaar van rond die prijs? Enige voorwaarde is dat de gitaar zo`n cutaway heeft.
Dan weet je wat je te doen staat.quote:Op maandag 21 januari 2008 22:42 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Heb eigenlijk nog nooit op een Dean gespeeld
Ja, die heb ik... (ja nou, niet de zwarte dan) Zoals ik al eerder eens zei, matig... Mag best wel eens fatsoenlijk afgesteld worden, barré akkoorden zijn echt kut op dat ding... Standaard out of the box vind ik 'm niet zo heel fijn eerlijk gezegd. Toen in de winkel leek 'ie wel aardig te spelen, maar soms erger ik me er wel eens op. Maar goed zoals ik al zei: misschien als die eens echt goed is afgesteld is het een wereld van verschil. Toch eens (laten) doen misschien een keer...quote:Op maandag 21 januari 2008 21:36 schreef Vital_Remains het volgende:
Iemand ervaring met de Ibanez V 70 CE BK , zou het wat zijn voor die prijs?
Of heeft iemand anders een leuk idee voor een akoestische gitaar van rond die prijs? Enige voorwaarde is dat de gitaar zo`n cutaway heeft.
Die punten vind ik nog niet zo erg, maar die headstock bij die modellen...quote:Op maandag 21 januari 2008 22:45 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dan weet je wat je te doen staat..
Gelukkig zijn niet allemaal Deans met 6 punten en plaatjes van exploderende slangen in een tank ofzo er op (gelukkig het boven door mij geposte plaatje van de blonde mevrouw).
Jackson FTWquote:Op maandag 21 januari 2008 22:51 schreef Witchfynder het volgende:
Heb eerlijk gezegd toch nog liever dat dan zo'n saai Gibson-ding..
quote:Op maandag 21 januari 2008 23:00 schreef Dribbel_ het volgende:
Anders moet je ff deze testen
[ afbeelding ]
Ai, het hoefijzer is naar beneden gericht, nou valt alle geluk eruitquote:Op maandag 21 januari 2008 23:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[ afbeelding ]
Die is ook wel tof, maar gelijk weer 50 euro duurder helaas. Het is niet een gitaar waar ik fanatiek op ga spelen, daar heb ik m`n bas voor, en die is ook al aan vervanging toequote:Op maandag 21 januari 2008 22:43 schreef Witchfynder het volgende:
Een van onze gitaristen heeft het. Klinkt best aardig. We hebben er zelfs met succes mee opgetreden. Doodkapje raadde echter een net iets hoger model aan, ik meen deze, die dan wat meer kost, maar ineens stukken beter zou zijn.
Maar... de V70 is absoluut een goed ding voor die prijs..
Ah, jammer. Wat kan je dan afstellen aan een akoustische gitaar?quote:Op maandag 21 januari 2008 22:47 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, die heb ik... (ja nou, niet de zwarte dan) Zoals ik al eerder eens zei, matig... Mag best wel eens fatsoenlijk afgesteld worden, barré akkoorden zijn echt kut op dat ding... Standaard out of the box vind ik 'm niet zo heel fijn eerlijk gezegd. Toen in de winkel leek 'ie wel aardig te spelen, maar soms erger ik me er wel eens op. Maar goed zoals ik al zei: misschien als die eens echt goed is afgesteld is het een wereld van verschil. Toch eens (laten) doen misschien een keer...
quote:Op maandag 21 januari 2008 23:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wist het ook niet, totdat hier iemand me wees op een pen in de nek die je kunt bijstellen voor de kromming van de nek. Plus dat je de kam wat kan afvijlen, waardoor de snaren wat dichter bij de nek staan en meer evenwijdig lopen.quote:Op maandag 21 januari 2008 23:11 schreef Vital_Remains het volgende:
Ah, jammer. Wat kan je dan afstellen aan een akoustische gitaar?
En barré akkoorden zijn wel handig om fatsoenlijk te kunnen spelen ja, crap, lastige keuze dan als je het niet uit kan proberen...
Ik ga morgen een camera kopen, speciaal voor de pics!quote:Op maandag 21 januari 2008 23:09 schreef Dribbel_ het volgende:
waar blijven die pics nou [ afbeelding ]
Ik heb de versie zonder cutaway en elecronica. Klinkt redelijk goed voor de prijs vind ik. Zelf heb ik de brug en kam iets afgevijld om een lagere actie krijgen. Enige jammere vind ik dat hij met nieuwe snaren enorm metalig klinkt, maar als je snaren hebt ingespeeld klinkt het wel okay.quote:Op maandag 21 januari 2008 22:47 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, die heb ik... (ja nou, niet de zwarte dan) Zoals ik al eerder eens zei, matig... Mag best wel eens fatsoenlijk afgesteld worden, barré akkoorden zijn echt kut op dat ding... Standaard out of the box vind ik 'm niet zo heel fijn eerlijk gezegd. Toen in de winkel leek 'ie wel aardig te spelen, maar soms erger ik me er wel eens op. Maar goed zoals ik al zei: misschien als die eens echt goed is afgesteld is het een wereld van verschil. Toch eens (laten) doen misschien een keer...
Geeft een dunnere gitaar niet een minder warm geluid? Dit word ook mijn eerste dus ik weet er ook vrijwel niks van. Maar ik vind het wel een mooie, zal er eens naar gaan zoeken. Mischien kan ik mijn budget iets bijstellen, moet ik van de week even uitzoeken wat ik allemaal kan missenquote:Op maandag 21 januari 2008 23:55 schreef Xylon het volgende:
Ik heb zelf een zwarte Oscar Schmidt OG8CEB (Oscar Schmidt is het dochtermerk van Washburn, of hoe je het ook wilt noemen) en ik vind hem persoonlijk heerlijk spelenAlleen ik ben ook nog niet veel anders gewend want ik moet toegeven dat dit m'n eerste gitaar is. Ik vind hem ook een ideale grootte hebben, want hij is sowieso ook dunner dan de meeste andere akoustische gitaren, dat vind ik persoonlijk wel fijn.
Ik heb hem zelf voor volgens mij 160¤ of 170¤ gehaald, dat is dus wel een beetje meer dan de gitaar waar jij naar vroeg, maar daar heb ik helaas geen ervaring mee dus daar kan ik niet mee helpen.
Als er nog vragen zijn na deze gitaar, dan vraag maar raak![]()
Ik heb hem zelf ook staan als beginnersversterker, ik ben er erg blij mee, veel knopjes en geluid voor weinig geldquote:Op maandag 21 januari 2008 19:28 schreef EroSenninn het volgende:
Jaa bedankt voor de reacties ik ga denk maar voor de roland cube 20x, hastikke bedankt en jullie gaan me hier vaker zien![]()
zijn jullie blij mee
quote:Op maandag 21 januari 2008 22:42 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Heb eigenlijk nog nooit op een Dean gespeeld
Ik zou zelf voor een solid-top gitaar gaan. Die zijn iets duurder, maar je hebt er langer plezier van, omdat het geluid steeds beter en beter gaat klinken.quote:Op maandag 21 januari 2008 22:43 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Een van onze gitaristen heeft het. Klinkt best aardig. We hebben er zelfs met succes mee opgetreden. Doodkapje raadde echter een net iets hoger model aan, ik meen deze, die dan wat meer kost, maar ineens stukken beter zou zijn.
Maar... de V70 is absoluut een goed ding voor die prijs..
Volgens mij baseer je je mening gewoon op vooroordelen en om maar wat te roepenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:08 schreef Aresdreams het volgende:
tenzij er Dáddario snaren opliggen die te snel aangeslagen zijn met weet ik wat, waardoor ze niet soepel meer spelen, dan speelt zelfs een dean kut
moet zeggen dat ik eigenlijk niet echt een dean liefhebber ben...
geef mij maar nen andere
Een massief bovenblad is inderdaad wel heel plezierig voor het geluid van je akoestische gitaarquote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik zou zelf voor een solid-top gitaar gaan. Die zijn iets duurder, maar je hebt er langer plezier van, omdat het geluid steeds beter en beter gaat klinken.
nope, niet op vooroordelen, ik heb zelf een aantal keren op de dean van mijn zanger gespeeld...quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:15 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Volgens mij baseer je je mening gewoon op vooroordelen en om maar wat te roepen
Zelfs jij vind een goed afgestelde Razorback lekker spelen.
http://www.mainmusic.nl/c(...)plaat_Telecaster.htmquote:Op maandag 21 januari 2008 23:35 schreef Sloggi het volgende:
Het is blijkbaar best moeilijk om een zwarte slagplaat voor een Telecaster in Nederland te krijgen.
Heb ik ook gemerkt, misschien moet je MP in Duitsland even proberen...quote:Op maandag 21 januari 2008 23:35 schreef Sloggi het volgende:
Het is blijkbaar best moeilijk om een zwarte slagplaat voor een Telecaster in Nederland te krijgen.
Brianquote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:59 schreef frame-saw het volgende:
Iemand van hier zit toch in I Kissed Charles? Ik zag laatst een sticker van die band op iemands fiets in het fietsenhok van mijn flatje in Zwolle.
Ze verwerven nationale beroemdheid!
Ligt er ook maar net aan wat je wilt... als je snelheid wilt bouwen kun je eens kijken naar Van Halen. Stiekem is dat nog best wel technisch ok en redelijk te doen. Ik zou iig Guitar Pro aanraden om te gebruiken. Dan kun je de tabs mee laten spelen op halve snelheid en zo de riedeltjes oefenen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:15 schreef EroSenninn het volgende:
Wat is goede muziek om eigenlijk mee te beginnen als je net begint met gitaar spelen, heb wel paar tabs gedownload, ik ken nou metallica - seek & destroy, the cranberries - zombie, maar wat is echt geode muziek om te beginnen?, ik heb trouwens de Roland cube 20x gekocht
Waarom lees ik toch altijd 'Brain'quote:
Haha, grappig!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:59 schreef frame-saw het volgende:
Iemand van hier zit toch in I Kissed Charles? Ik zag laatst een sticker van die band op iemands fiets in het fietsenhok van mijn flatje in Zwolle.
Ze verwerven nationale beroemdheid!
Hehe, Metallice Seek & Destroy was ook een van de eerste nummers waar ik mee begon!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:15 schreef EroSenninn het volgende:
Wat is goede muziek om eigenlijk mee te beginnen als je net begint met gitaar spelen, heb wel paar tabs gedownload, ik ken nou metallica - seek & destroy, the cranberries - zombie, maar wat is echt geode muziek om te beginnen?, ik heb trouwens de Roland cube 20x gekocht
Hm, ik vind Van Halen stiekem eigenlijk best lastig, dat lijkt me veel te subtiel voor als je net begint.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:20 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ligt er ook maar net aan wat je wilt... als je snelheid wilt bouwen kun je eens kijken naar Van Halen. Stiekem is dat nog best wel technisch ok en redelijk te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |