Erg lekker gitaartje, heb hier de blauwe staanquote:Op maandag 21 januari 2008 15:58 schreef EroSenninn het volgende:
Yoo mensenik ben meetje nieuw hier, en ik ga binnenkort een gitaar kopen. Om precies te zijn de Ibanez GRG 170 DX BKN : [ afbeelding ]
Alleen ik zit nog te twijfelen over mijn versterker... ik begin net met gitaar spelen dus wil niet te duur uitzijn, maximaal 200 eu voor me versterker. maar het liefst tussen 100-150...
als iemand suggesties heeftlaat het met weten. ik zat zelf te denken aan of de Roland Cube 20 X of Marshall MG 15 DFX
Greetz Vince
maar je kan ook je eigen suggesties maken heaquote:Op maandag 21 januari 2008 16:01 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Erg lekker gitaartje, heb hier de blauwe staan
En ik zou voor de Roland gaan
Als je er niet om denkt post ik die andere Dean vrouw weerquote:
Zolang er maar een gitaar op staatquote:Op maandag 21 januari 2008 16:09 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Als je er niet om denkt post ik die andere Dean vrouw weer
Ach, gewoon je 100Watt top gebruiken, ik gebruik mijn Valvestate 8280 ook in mijn appartementjequote:Op maandag 21 januari 2008 16:08 schreef Deansensitized het volgende:
Zodra ik op mezelf ga wonen haal ik ook een Roland Cube denk ik
Klein van formaat, maar groot geluid!
quote:Op maandag 21 januari 2008 16:10 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Zolang er maar een gitaar op staat
Ja, maar kan die top lekker op de oefenzolder blijven staan, hoef ik alleen gitaartje mee te nemenquote:Op maandag 21 januari 2008 16:15 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ach, gewoon je 100Watt top gebruiken, ik gebruik mijn Valvestate 8280 ook in mijn appartementje
wel op standje 1, maar goed...
quote:
Wie is dat eigenlijkquote:Op maandag 21 januari 2008 16:25 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
NEEE, niet die koe weer! *nachtmerries krijgt*
Ik was die eigenlijk vergetenquote:
Doe dan deze... Dave wekt ook menig slakkenspoor op (en heeft tenminste een PRS)quote:Op maandag 21 januari 2008 16:55 schreef Dupje het volgende:
Ik vind deze veel leuker dan die vrouwen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan post je een plaatje van Danko Jones?quote:Op maandag 21 januari 2008 17:21 schreef Dupje het volgende:
Joa maar t ging mij ook wel beetje om de muziek
quote:
amen to that....quote:Op maandag 21 januari 2008 17:41 schreef brother52 het volgende:
[..]
Vrouwen........Ik zal ze nooit begrijpen
Muzikaal gezien valt het ook behoorlijk tegen.quote:Op maandag 21 januari 2008 17:48 schreef Dribbel_ het volgende:
Maar het ging toch om de muziek niet om z'n pesoonlijkheid [ afbeelding ]
Muwoa ik heb em toen ook op lowlands gezien en vond het muzikaal eigenlijk gewoon goed strak in elkaar zitten. Technisch muzikaal is het zeker niet interessant aangezien het toch alleen wat powerchords zijn. Maar ik vind dat juist altijd lekker wegluisteren. Simpel is okeequote:Op maandag 21 januari 2008 18:33 schreef brother52 het volgende:
[..]
Muzikaal gezien valt het ook behoorlijk tegen.
Ik heb hem een paar jaar geleden op Lowlands gezien en ben toen na 5 minuten weggelopen, zo slecht.
Sindsdien valt hij bij mij onder dezelfde categorie als coldplay. Ik zie ze altijd graag op festivals komen, ik moet namelijk ook tijd hebben om te eten/drinken.
En bedankt, doodkapjequote:Op maandag 21 januari 2008 16:10 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik heb hem in 2006 6 keer gezien, heb me geen een keer verveeld, en ik ga in april weer.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:36 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Muwoa ik heb em toen ook op lowlands gezien en vond het muzikaal eigenlijk gewoon goed strak in elkaar zitten. Technisch muzikaal is het zeker niet interessant aangezien het toch alleen wat powerchords zijn. Maar ik vind dat juist altijd lekker wegluisteren. Simpel is okee
Hij moet wel, anders krijgt hij de tijd die hij heeft niet volquote:Op maandag 21 januari 2008 19:49 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja dat arrogante is het punt niet maar hij lult wel érg veel dat wel
Ik heb een mk2, een daar heb ik een geweldige gitaar, alleen is de hals vrij dun.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:46 schreef Good-for-nothing het volgende:
Ok, de reacties over de London City Comet MK1 waren dus positief, ik denk dus dat ik die maar ga kopen.
Hoe dunner, hoe beter, toch?quote:Op maandag 21 januari 2008 20:43 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ik heb een mk2, een daar heb ik een geweldige gitaar, alleen is de hals vrij dun.
quote:Op maandag 21 januari 2008 16:10 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Heb eigenlijk nog nooit op een Dean gespeeldquote:Op maandag 21 januari 2008 20:55 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dan wil je zeer zeker een Dean..
Een van onze gitaristen heeft het. Klinkt best aardig. We hebben er zelfs met succes mee opgetreden. Doodkapje raadde echter een net iets hoger model aan, ik meen deze, die dan wat meer kost, maar ineens stukken beter zou zijn.quote:Op maandag 21 januari 2008 21:36 schreef Vital_Remains het volgende:
Iemand ervaring met de Ibanez V 70 CE BK , zou het wat zijn voor die prijs?
Of heeft iemand anders een leuk idee voor een akoestische gitaar van rond die prijs? Enige voorwaarde is dat de gitaar zo`n cutaway heeft.
Dan weet je wat je te doen staat.quote:Op maandag 21 januari 2008 22:42 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Heb eigenlijk nog nooit op een Dean gespeeld
Ja, die heb ik... (ja nou, niet de zwarte dan) Zoals ik al eerder eens zei, matig... Mag best wel eens fatsoenlijk afgesteld worden, barré akkoorden zijn echt kut op dat ding... Standaard out of the box vind ik 'm niet zo heel fijn eerlijk gezegd. Toen in de winkel leek 'ie wel aardig te spelen, maar soms erger ik me er wel eens op. Maar goed zoals ik al zei: misschien als die eens echt goed is afgesteld is het een wereld van verschil. Toch eens (laten) doen misschien een keer...quote:Op maandag 21 januari 2008 21:36 schreef Vital_Remains het volgende:
Iemand ervaring met de Ibanez V 70 CE BK , zou het wat zijn voor die prijs?
Of heeft iemand anders een leuk idee voor een akoestische gitaar van rond die prijs? Enige voorwaarde is dat de gitaar zo`n cutaway heeft.
Die punten vind ik nog niet zo erg, maar die headstock bij die modellen...quote:Op maandag 21 januari 2008 22:45 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dan weet je wat je te doen staat..
Gelukkig zijn niet allemaal Deans met 6 punten en plaatjes van exploderende slangen in een tank ofzo er op (gelukkig het boven door mij geposte plaatje van de blonde mevrouw).
Jackson FTWquote:Op maandag 21 januari 2008 22:51 schreef Witchfynder het volgende:
Heb eerlijk gezegd toch nog liever dat dan zo'n saai Gibson-ding..
quote:Op maandag 21 januari 2008 23:00 schreef Dribbel_ het volgende:
Anders moet je ff deze testen
[ afbeelding ]
Ai, het hoefijzer is naar beneden gericht, nou valt alle geluk eruitquote:Op maandag 21 januari 2008 23:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[ afbeelding ]
Die is ook wel tof, maar gelijk weer 50 euro duurder helaas. Het is niet een gitaar waar ik fanatiek op ga spelen, daar heb ik m`n bas voor, en die is ook al aan vervanging toequote:Op maandag 21 januari 2008 22:43 schreef Witchfynder het volgende:
Een van onze gitaristen heeft het. Klinkt best aardig. We hebben er zelfs met succes mee opgetreden. Doodkapje raadde echter een net iets hoger model aan, ik meen deze, die dan wat meer kost, maar ineens stukken beter zou zijn.
Maar... de V70 is absoluut een goed ding voor die prijs..
Ah, jammer. Wat kan je dan afstellen aan een akoustische gitaar?quote:Op maandag 21 januari 2008 22:47 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, die heb ik... (ja nou, niet de zwarte dan) Zoals ik al eerder eens zei, matig... Mag best wel eens fatsoenlijk afgesteld worden, barré akkoorden zijn echt kut op dat ding... Standaard out of the box vind ik 'm niet zo heel fijn eerlijk gezegd. Toen in de winkel leek 'ie wel aardig te spelen, maar soms erger ik me er wel eens op. Maar goed zoals ik al zei: misschien als die eens echt goed is afgesteld is het een wereld van verschil. Toch eens (laten) doen misschien een keer...
quote:Op maandag 21 januari 2008 23:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wist het ook niet, totdat hier iemand me wees op een pen in de nek die je kunt bijstellen voor de kromming van de nek. Plus dat je de kam wat kan afvijlen, waardoor de snaren wat dichter bij de nek staan en meer evenwijdig lopen.quote:Op maandag 21 januari 2008 23:11 schreef Vital_Remains het volgende:
Ah, jammer. Wat kan je dan afstellen aan een akoustische gitaar?
En barré akkoorden zijn wel handig om fatsoenlijk te kunnen spelen ja, crap, lastige keuze dan als je het niet uit kan proberen...
Ik ga morgen een camera kopen, speciaal voor de pics!quote:Op maandag 21 januari 2008 23:09 schreef Dribbel_ het volgende:
waar blijven die pics nou [ afbeelding ]
Ik heb de versie zonder cutaway en elecronica. Klinkt redelijk goed voor de prijs vind ik. Zelf heb ik de brug en kam iets afgevijld om een lagere actie krijgen. Enige jammere vind ik dat hij met nieuwe snaren enorm metalig klinkt, maar als je snaren hebt ingespeeld klinkt het wel okay.quote:Op maandag 21 januari 2008 22:47 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, die heb ik... (ja nou, niet de zwarte dan) Zoals ik al eerder eens zei, matig... Mag best wel eens fatsoenlijk afgesteld worden, barré akkoorden zijn echt kut op dat ding... Standaard out of the box vind ik 'm niet zo heel fijn eerlijk gezegd. Toen in de winkel leek 'ie wel aardig te spelen, maar soms erger ik me er wel eens op. Maar goed zoals ik al zei: misschien als die eens echt goed is afgesteld is het een wereld van verschil. Toch eens (laten) doen misschien een keer...
Geeft een dunnere gitaar niet een minder warm geluid? Dit word ook mijn eerste dus ik weet er ook vrijwel niks van. Maar ik vind het wel een mooie, zal er eens naar gaan zoeken. Mischien kan ik mijn budget iets bijstellen, moet ik van de week even uitzoeken wat ik allemaal kan missenquote:Op maandag 21 januari 2008 23:55 schreef Xylon het volgende:
Ik heb zelf een zwarte Oscar Schmidt OG8CEB (Oscar Schmidt is het dochtermerk van Washburn, of hoe je het ook wilt noemen) en ik vind hem persoonlijk heerlijk spelenAlleen ik ben ook nog niet veel anders gewend want ik moet toegeven dat dit m'n eerste gitaar is. Ik vind hem ook een ideale grootte hebben, want hij is sowieso ook dunner dan de meeste andere akoustische gitaren, dat vind ik persoonlijk wel fijn.
Ik heb hem zelf voor volgens mij 160¤ of 170¤ gehaald, dat is dus wel een beetje meer dan de gitaar waar jij naar vroeg, maar daar heb ik helaas geen ervaring mee dus daar kan ik niet mee helpen.
Als er nog vragen zijn na deze gitaar, dan vraag maar raak![]()
Ik heb hem zelf ook staan als beginnersversterker, ik ben er erg blij mee, veel knopjes en geluid voor weinig geldquote:Op maandag 21 januari 2008 19:28 schreef EroSenninn het volgende:
Jaa bedankt voor de reacties ik ga denk maar voor de roland cube 20x, hastikke bedankt en jullie gaan me hier vaker zien![]()
zijn jullie blij mee
quote:Op maandag 21 januari 2008 22:42 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Heb eigenlijk nog nooit op een Dean gespeeld
Ik zou zelf voor een solid-top gitaar gaan. Die zijn iets duurder, maar je hebt er langer plezier van, omdat het geluid steeds beter en beter gaat klinken.quote:Op maandag 21 januari 2008 22:43 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Een van onze gitaristen heeft het. Klinkt best aardig. We hebben er zelfs met succes mee opgetreden. Doodkapje raadde echter een net iets hoger model aan, ik meen deze, die dan wat meer kost, maar ineens stukken beter zou zijn.
Maar... de V70 is absoluut een goed ding voor die prijs..
Volgens mij baseer je je mening gewoon op vooroordelen en om maar wat te roepenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:08 schreef Aresdreams het volgende:
tenzij er Dáddario snaren opliggen die te snel aangeslagen zijn met weet ik wat, waardoor ze niet soepel meer spelen, dan speelt zelfs een dean kut
moet zeggen dat ik eigenlijk niet echt een dean liefhebber ben...
geef mij maar nen andere
Een massief bovenblad is inderdaad wel heel plezierig voor het geluid van je akoestische gitaarquote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik zou zelf voor een solid-top gitaar gaan. Die zijn iets duurder, maar je hebt er langer plezier van, omdat het geluid steeds beter en beter gaat klinken.
nope, niet op vooroordelen, ik heb zelf een aantal keren op de dean van mijn zanger gespeeld...quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:15 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Volgens mij baseer je je mening gewoon op vooroordelen en om maar wat te roepen
Zelfs jij vind een goed afgestelde Razorback lekker spelen.
http://www.mainmusic.nl/c(...)plaat_Telecaster.htmquote:Op maandag 21 januari 2008 23:35 schreef Sloggi het volgende:
Het is blijkbaar best moeilijk om een zwarte slagplaat voor een Telecaster in Nederland te krijgen.
Heb ik ook gemerkt, misschien moet je MP in Duitsland even proberen...quote:Op maandag 21 januari 2008 23:35 schreef Sloggi het volgende:
Het is blijkbaar best moeilijk om een zwarte slagplaat voor een Telecaster in Nederland te krijgen.
Brianquote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:59 schreef frame-saw het volgende:
Iemand van hier zit toch in I Kissed Charles? Ik zag laatst een sticker van die band op iemands fiets in het fietsenhok van mijn flatje in Zwolle.
Ze verwerven nationale beroemdheid!
Ligt er ook maar net aan wat je wilt... als je snelheid wilt bouwen kun je eens kijken naar Van Halen. Stiekem is dat nog best wel technisch ok en redelijk te doen. Ik zou iig Guitar Pro aanraden om te gebruiken. Dan kun je de tabs mee laten spelen op halve snelheid en zo de riedeltjes oefenen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:15 schreef EroSenninn het volgende:
Wat is goede muziek om eigenlijk mee te beginnen als je net begint met gitaar spelen, heb wel paar tabs gedownload, ik ken nou metallica - seek & destroy, the cranberries - zombie, maar wat is echt geode muziek om te beginnen?, ik heb trouwens de Roland cube 20x gekocht
Waarom lees ik toch altijd 'Brain'quote:
Haha, grappig!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:59 schreef frame-saw het volgende:
Iemand van hier zit toch in I Kissed Charles? Ik zag laatst een sticker van die band op iemands fiets in het fietsenhok van mijn flatje in Zwolle.
Ze verwerven nationale beroemdheid!
Hehe, Metallice Seek & Destroy was ook een van de eerste nummers waar ik mee begon!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:15 schreef EroSenninn het volgende:
Wat is goede muziek om eigenlijk mee te beginnen als je net begint met gitaar spelen, heb wel paar tabs gedownload, ik ken nou metallica - seek & destroy, the cranberries - zombie, maar wat is echt geode muziek om te beginnen?, ik heb trouwens de Roland cube 20x gekocht
Hm, ik vind Van Halen stiekem eigenlijk best lastig, dat lijkt me veel te subtiel voor als je net begint.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:20 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ligt er ook maar net aan wat je wilt... als je snelheid wilt bouwen kun je eens kijken naar Van Halen. Stiekem is dat nog best wel technisch ok en redelijk te doen.
Je moet natuurlijk niet proberen om Eruption te landen op de noot, maar Ain't talkin' 'bout love is goed te doen; niet te snel, leuke loopjes en de solo is niet al te moeilijk. En met zo'n cube van Roland is het natuurlijk wel leuk om dan de delay en chorus open te gooienquote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:35 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hm, ik vind Van Halen stiekem eigenlijk best lastig, dat lijkt me veel te subtiel voor als je net begint.
Vooral iets spelen wat je leuk vindt (en wat haalbaar is, dat wel) want motivatie is zo belangrijk in het begin!
1 2 3 4 | D|-0-0-1-2---2---2-2-1-0---0-0-- A|------------------------------ E|------------------------------ |
Ehm, dat klopt niet hoor, zo speel je hem een octaaf te hoog.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:04 schreef Goover het volgende:
Als je die Cube 20 op Chorus zet en de distortion een beetje gebruikt kan je mooi Come As You Are baslijntje spelen
[ code verwijderd ]
Leuk ding om mee te spelen iig, heb hem zelf ook staan. Alleen heb ik de bas bijna helemaal dicht staan om mijn buren niet te veel lastig te vallen...
motivatie, leuke muziek, fijn gitaartje, leuke amp, leuke chick en je bent zo goed als klaarquote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:35 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hm, ik vind Van Halen stiekem eigenlijk best lastig, dat lijkt me veel te subtiel voor als je net begint.
Vooral iets spelen wat je leuk vindt (en wat haalbaar is, dat wel) want motivatie is zo belangrijk in het begin!
Volgens mij had Cobain zijn gitaar in Eb gestemd en speel je die lick op snaren 5 en 6.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:15 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ehm, dat klopt niet hoor, zo speel je hem een octaaf te hoog.
is een puinch harmonic niet een soort van feedback? dat heffen actieve namelijk op toch?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:48 schreef Dribbel_ het volgende:
hoe komt het dat pinch harmonics op actieve elementen lastiger zijn dan op passieve
En was het een geleend Killing Joke lijntje. Ja, dat dusquote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:50 schreef SNArky het volgende:
[..]
Volgens mij had Cobain zijn gitaar in Eb gestemd en speel je die lick op snaren 5 en 6.
Nee nee. Een 'trekker' heet dat. Ik snap de verwarring wel, hoor.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:03 schreef Sloggi het volgende:
Punk, jij hebt een buizenversterker toch?
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:16 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee nee. Een 'trekker' heet dat. Ik snap de verwarring wel, hoor.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:16 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Het eerste stuk lukt wel, maar wat moet je met je rechter arm?! Hand neem ik aanquote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:06 schreef Under_Score het volgende:
ik krijg dat 2 hand tapping maar niet onder de knie, mijn rechter arm raakt de snaar niet goed ofzo.
ik wil die intro solo van hot for teacher wel leren
Een echte Fendt Vario 936 buizenversterker van 264,6 kW.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:16 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
In D geloof ik, vandaar dat het een oktaaf te hoog is. Maar het klinkt wel natuurlijk als je het op die manier met de cd meespeelt.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:50 schreef SNArky het volgende:
[..]
Volgens mij had Cobain zijn gitaar in Eb gestemd en speel je die lick op snaren 5 en 6.
Ah, dát is wat ik misquote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:44 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
motivatie, leuke muziek, fijn gitaartje, leuke amp, leuke chick en je bent zo goed als klaar
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:44 schreef Aresdreams het volgende:
motivatie, leuke muziek, fijn gitaartje, leuke amp, leuke chick en je bent zo goed als klaar
Mja blijft ook een eeuwige discussie, wat is nou belangrijker een goeie gitaar of een goeie versterkerquote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:03 schreef Sloggi het volgende:
Vroeg het me gewoon af. Ik dacht namelijk dat hij een behoorlijk dure versterker had en een relatief goedkope gitaar, wat dus blijkt te kloppen. En toen wilde ik vragen waarom hij dan niet ook een gitaar kocht uit de duurdere prijsklasse.
Bagger in = versterkte bagger uitquote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja blijft ook een eeuwige discussie, wat is nou belangrijker een goeie gitaar of een goeie versterker [afbeelding]
Maakt niet uit wat -> versterkte bagger uitquote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:39 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Bagger in = versterkte bagger uit
Ik versta er geen zak vanquote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:38 schreef Deansensitized het volgende:
Wij hebben immers eind vorig jaar mee gedaan aan die liedjeswedstrijd, weten jullie nog?
Nou, die opname staat nu op onze MySpace [ afbeelding ]
ik speel samen in 2 bandjes met mijn chickquote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:11 schreef EroSenninn het volgende:
[..]
dan ben ik geloof ik zo goed als klaarnog ff meetje practisen en dan kan ik in het bandje van me chick
alleen ik denk niet dat gitaren zo 1 2 3 komt
maar dan maar stukje minder snel
legt ze ook eierenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:27 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ik speel samen in 2 bandjes met mijn chick
Je kunt nog altijd beter goed spelen op een baggergitaar dan kut spelen op een geweldige gitaar. Na dat stadium is versterking alles. Als je kut speelt hoor je dat ook. Als je goed speelt, maar je amp is kut, hoor je dat niet eens.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:39 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Bagger in = versterkte bagger uit
Hey...eigenlijk zou je gewoon Viking Metal in het Fries moeten maken. Da's misschien wel gaaf.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:15 schreef Deansensitized het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn we ook erg blij mee [ afbeelding ]
goede amp is belangrijkste! je kunt door nog zo'n goede gibson of fender spelen, maar als je dat uitversterkt over een cube 30 (:')) klinkt het hetzelfde als spelen met een staggquote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja blijft ook een eeuwige discussie, wat is nou belangrijker een goeie gitaar of een goeie versterker
Maar als je een kutgitaar hebt waarbij alle noten gelijk doodslaan totaal geen sustain geen fatsoenlijke klank, hoever kom je dan met je goeie versterker. Als er troep ingaat kan die versterker er niet zomaar iets moois van makenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:55 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
goede amp is belangrijkste! je kunt door nog zo'n goede gibson of fender spelen, maar als je dat uitversterkt over een cube 30 (:')) klinkt het hetzelfde als spelen met een stagg
oja, techno viking!
http://nl.youtube.com/watch?v=_1nzEFMjkI4
Dat moet je ook met je vingers doenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:06 schreef Under_Score het volgende:
ik krijg dat 2 hand tapping maar niet onder de knie, mijn rechter arm raakt de snaar niet goed ofzo.
ik wil die intro solo van hot for teacher wel leren
"Lame."quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:12 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Dat moet je ook met je vingers doen![]()
![]()
![]()
![]()
slecht
Stond ik pas in de kroeg aan de barman te vragen of die me kon leren tappen op m'n gitaar, nou hij zou het wel ff voordoenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:12 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
slecht
Weet je zeker dat het bier was?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:23 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Stond ik pas in de kroeg aan de barman te vragen of die me kon leren tappen op m'n gitaar, nou hij zou het wel ff voordoenheel m'n gitaar plakt nog
proestquote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:12 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
slecht
Zo vroeg iemand of ik het tappen op zijn gitaar voor kon doen. Hij keek toch vrij kwaad toen ik met mijn klakschoentjes op zijn neck stond te springen...quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:23 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Stond ik pas in de kroeg aan de barman te vragen of die me kon leren tappen op m'n gitaar, nou hij zou het wel ff voordoenheel m'n gitaar plakt nog
Beter dan dat ik mijn kaakchirurg nog moest vragen of ie het nog trok...quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:45 schreef Dribbel_ het volgende:
ook zo raar dat die slager begon te dansen toen ik vroeg of hij nog gehakt had
Friesking Metalquote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hey...eigenlijk zou je gewoon Viking Metal in het Fries moeten maken. Da's misschien wel gaaf. [afbeelding].
Dat is verstandig van jequote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:10 schreef punkjunk het volgende:
Tuurlijk heb ik buizen.
En zo duur was ie niet, 350, 2e hands. En ik koop me spulle niet op prijsklasse maar op gevoel.
Mja ze gaan niet veel harder dan transistordingen vaak gewoon op laag volume hoorquote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat is verstandig van je. Ik wil als ik het geld voor de vakantie rond heb ook gaan sparen voor een buizen, wat ik alleen jammer vind van die dingen is dat ze nogal hard gaan voor thuisgebruik, en dat je de buizen om de zoveel tijd moet vervangen.
Ligt eraan hoeveel buizenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:08 schreef Sloggi het volgende:
Hoeveel kost het gemiddeld om de buizen te vervangen?
Afgelopen zaterdag nog over zo'n ding gespeeld bij optredenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:21 schreef Sloggi het volgende:
Ok ik ga sparen voor een Hot Rod ofzo.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:12 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
slecht
Da's knap :squote:Op woensdag 23 januari 2008 01:15 schreef Dribbel_ het volgende:
je ziet ze overal weer terug :') :D
Vorige optreden band voor ons :') schoot opeens z'n strap los, daar sta je dan met je dure straplocks :') schroef uit de body geschoten :D _O-
1 2 3 4 5 6 | B|---------------------------------------------| G|---------------------------------------------| D|--7-7-7-7--9-9-9-9-11-11-11-11-11-11-11-11---| A|--x-x-x-x--x-x-x-x--x--x--x--x--x--x--x--x---| E|--5-5-5-5--7-7-7-7--9--9--9--9--9--9--9--9---| |
Yes jruisje is dempen pak hem zelf met wijsvinger en pink dan demp je het bijna automatisch alquote:Op woensdag 23 januari 2008 01:20 schreef Goover het volgende:
[..]
Da's knap :s
Vraagje, hoe speel je dit? Demp je de A snaar?
[ code verwijderd ]
Dacht ik al, thnx.quote:Op woensdag 23 januari 2008 01:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Yes jruisje is dempen pak hem zelf met wijsvinger en pink dan demp je het bijna automatisch al
Leuk nummer om te doen jaquote:Op woensdag 23 januari 2008 01:27 schreef Goover het volgende:
[..]
Dacht ik al, thnx.
Komt btw uit deze tab:
http://www.ultimate-guita(...)ng_cars_ver3_tab.htm
Best goed speelbaar voor een beginner:)
ik hou er niet van om andere schroeven in mijn dure gitaar te rammen, ik spring toch niet zo heen en weer dus dan maar van die bier rubbertjesquote:Op woensdag 23 januari 2008 01:15 schreef Dribbel_ het volgende:
je ziet ze overal weer terug![]()
Vorige optreden band voor onsschoot opeens z'n strap los, daar sta je dan met je dure straplocks
schroef uit de body geschoten
![]()
Mja ik heb ze er wel opgezet geen problemen verder mee, zit een ringetje van Vilt of iets tussen de straplock en de body dus ook geen beschadegingen verder en zit muurvast en werkt fijnquote:Op woensdag 23 januari 2008 01:53 schreef Under_Score het volgende:
[..]
ik hou er niet van om andere schroeven in mijn dure gitaar te rammen, ik spring toch niet zo heen en weer dus dan maar van die bier rubbertjes
Die 6 hoef je niet perse te pakken aangezien het dezelfde toon is als de 4 alleen dan een octaaf hoger dus echt heel er missen zal je hem nietquote:Op woensdag 23 januari 2008 02:40 schreef Goover het volgende:
[..]
Alleen de:
[ code verwijderd ]
Vind ik nog een beetje naar...
Er zijn genoeg buizen versterkers die op thuis volume wel bespeelbaar zijn, en het is maar net wat je er van verwacht natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat is verstandig van je. Ik wil als ik het geld voor de vakantie rond heb ook gaan sparen voor een buizen, wat ik alleen jammer vind van die dingen is dat ze nogal hard gaan voor thuisgebruik, en dat je de buizen om de zoveel tijd moet vervangen.
Geniale uitvindingquote:Op woensdag 23 januari 2008 01:12 schreef Goover het volgende:
Ik heb nu ook de 'beugelflesrubbermod' op mijn gitaar. Jammer dat die dingen oranje zijn
Nee joh da's juist vet!quote:Op woensdag 23 januari 2008 01:12 schreef Goover het volgende:
Ik heb nu ook de 'beugelflesrubbermod' op mijn gitaar. Jammer dat die dingen oranje zijn
Ik ga m ook eens proberen!quote:
Klopt, maar dan loop je weer het risico dat 'ie niet hard genoeg gaat om fatsoenlijk boven een drumstel uit te komen als je met anderen speelt. Dat vind ik altijd een lastige afweging, want het is toch veel geld.quote:Op woensdag 23 januari 2008 07:54 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Er zijn genoeg buizen versterkers die op thuis volume wel bespeelbaar zijn, en het is maar net wat je er van verwacht natuurlijk.
Met de gemiddelde (volledig) buizenversterker kom je gemakkelijk boven een drummer uit.quote:Op woensdag 23 januari 2008 11:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Klopt, maar dan loop je weer het risico dat 'ie niet hard genoeg gaat om fatsoenlijk boven een drumstel uit te komen als je met anderen speelt. Dat vind ik altijd een lastige afweging, want het is toch veel geld.
En dan klinkt hij weer niet zoals je wil dat hij klinkt als je hem zachtjes zetquote:Op woensdag 23 januari 2008 12:49 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Met de gemiddelde (volledig) buizenversterker kom je gemakkelijk boven een drummer uit.
Lijkt best wel een cool dingquote:Op woensdag 23 januari 2008 13:20 schreef brother52 het volgende:
Over buizen gesproken, zou dit iets zijn voor een projectje?
http://www.musikding.de/product_info.php?products_id=1205
Daaromquote:Op woensdag 23 januari 2008 12:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
En dan klinkt hij weer niet zoals je wil dat hij klinkt als je hem zachtjes zet. Het blijven temperamentvolle dingen
.
Mij ook wel, ik zat eerst te denken aan een marshall 18 watt kloon van ceriatone maar die zijn 2x zo duur.quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:42 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Lijkt best wel een cool ding
Ja, dat deed ik al. Maar het pakt toch minder fijn over.quote:Op woensdag 23 januari 2008 02:45 schreef Under_Score het volgende:
ik zou de 4 met de wijsvinger pakken, de 7 met de pink en de 6 met de ringvinger
Als je nou gewoon ff luisterd wat ik zeg...quote:Op woensdag 23 januari 2008 14:25 schreef Goover het volgende:
[..]
Ja, dat deed ik al. Maar het pakt toch minder fijn over.
Kijk aanquote:Op woensdag 23 januari 2008 14:16 schreef brother52 het volgende:
Klopt en bij het in elkaar zetten van het geheel krijg ik hulp.
Dus dat komt helemaal goed.
Alleen weet ik nog niet welke speakers ik wil gaan gebruiken.
Nah, ik vind dat ik het moet kunnenquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:01 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Als je nou gewoon ff luisterd wat ik zeg...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Brutal. Fucking. Metal.
Dat is ook goed oefnenquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:21 schreef Goover het volgende:
[..]
Nah, ik vind dat ik het moet kunnen
Maar je hebt wel gelijk, heel veel verschil hoor je niet.
quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:26 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik vind het E-mineur akkoord makkelijkProbeer Em7add4 dan maar eensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:31 schreef Litpho het volgende:
[..]Dat kan ik niet hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Brutal. Fucking. Metal.
quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:30 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]praat niet zo moeilijk
![]()
Powerchords FTW
quote:
quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:31 schreef Litpho het volgende:
[..]Op de een of andere manier vind ik die niet zo mooi klinkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ik vind 133000 anders héél raarquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:34 schreef Sloggi het volgende:
Powerchords zijn voor watjes. In échte muziek zit ten minste één raar akkoord.
Daarom zijn powerchords ook zo geweldigquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:34 schreef Sloggi het volgende:
Powerchords zijn voor watjes. In échte muziek zit ten minste één raar akkoord.
Geniaal antwoordquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daarom zijn powerchords ook zo geweldig. Bijna elk ander akkoord is dan automatisch raar
.
Met jou kan ik pratenquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:33 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]Ik vind niks lekkerder dan gewoon powerchords, goed veel gain, in combinatie met m'n Heavy Metal pedaal
Dat maakt niet uit, men wilde een makkelijk akkoord en als je maar je best doet heeft elk beestje een naampjequote:Op woensdag 23 januari 2008 15:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Op de een of andere manier vind ik die niet zo mooi klinken.
Jep, daarom speel ik de rare akkoorden dan ook niet, nergens voor nodigquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daarom zijn powerchords ook zo geweldig. Bijna elk ander akkoord is dan automatisch raar
.
Een B/E7?quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:37 schreef Dribbel_ het volgende:
7
8
7
9
x
x
Is het moeilijkste akkoord wat we gebruiken in onze muziek
Op een gegeven moment ga je de uitdaging toch wel opzoekenquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:38 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Jep, daarom speel ik de rare akkoorden dan ook niet, nergens voor nodig
Dat geloof ik wel ja.quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:43 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Op een gegeven moment ga je de uitdaging toch wel opzoeken
E7/B. Als je met alle geweld er een slash chord van wil maken, ik heb hem ook wel als E7 gezien.quote:
quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
E7/B. Als je met alle geweld er een slash chord van wil maken, ik heb hem ook wel als E7 gezien.
Andere Slash. Alhoewel iedereen die grap moet maken, dat hoort erbijquote:
Was mijn theoriekennis even aan het testenquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
E7/B. Als je met alle geweld er een slash chord van wil maken, ik heb hem ook wel als E7 gezien.
qft!quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:45 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel ja.
En niet doorvertellen hoor, maar ben zelfs wat toonladder dingen aan het oefenen
Daaromquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Andere Slash. Alhoewel iedereen die grap moet maken, dat hoort erbij.
quote:
Ohoh! Slet!quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:45 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel ja.
En niet doorvertellen hoor, maar ben zelfs wat toonladder dingen aan het oefenen
Ja, dat het celestions worden was ik al uit, maar of het nou de G12H, G12M, G12T of een combi van de 1e 2 gaat worden, daar ben ik nog niet uit. Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de G12T. De andere 2 vind ik bij veel distortion met humbuckers te modderig klinken maar met single coils klinken de G12H's weer beter.quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:03 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Kijk aan
Paar leuke Celestions ofzo
voor me twin kom ik op zo'n 250 euro uit...quote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:08 schreef Sloggi het volgende:
Hoeveel kost het gemiddeld om de buizen te vervangen?
Hou je mondquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:30 schreef Dribbel_ het volgende:
Ohdan kan ik bij m'n ouders in de tuin gaan zitten en beetje luisteren
ownee
wacht..
..
Iron maiden is kut
':')
Maar je voortrapbuizen hoef je lang niet zo vaak te vervangen, dus dat valt lager uitquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:43 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
voor me twin kom ik op zo'n 250 euro uit...
4 X 6L6
2 X 12AX7A
5 X 12AX7WA
1 X 12AT7
dat zijn een hoop buizenquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:43 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
4 X 6L6
2 X 12AX7A
5 X 12AX7WA
1 X 12AT7
59 euroquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
16 Augustus... TT Assen.... IRON MAIDEN!!!
http://www.mojo.nl/agenda/evenement.asp?pid=1368
zaterdag meteen een kaartje kopen
Wawawiewaquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:43 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
4 X 6L6
2 X 12AX7A
5 X 12AX7WA
1 X 12AT7
Ik heb er 7 inzittenquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:59 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wawawiewa.
Maar goed, da's dan ook een flinke versterker. Bij een buizenversterker van 6/700 euro zal dat wel ietsje lager uitvallen.
Goed bezig jongenquote:Op woensdag 23 januari 2008 19:09 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb er 7 inzittenMaar 4 voor eidnversterker die voroversterker hoef je al helemaal niet snel te vervangen. Dus dat loopt wel los
[ afbeelding ]![]()
![]()
het fotode logo
punkers
Whehe... daar stonden we 23 november jl! Leuke tent maar het is een jeugdsoos waar de max. leeftijd 23 jaar is... ik mag niet meerquote:Op woensdag 23 januari 2008 19:25 schreef imported_sphinx het volgende:
Hey, lang niet geweest hierIk kom toch maar even melden dat ik vrijdag eindelijk mn eerste gig heb
www.metalmeeting.nl Tis in de Sjem in Malden (bij Nijmegen) en de entree is gratis. Dus als je toevallig in de buurt bent en je hebt zin in wat gezellige takkeherrie, wip even langs zou ik zeggen.
[ afbeelding ]
Nee. en ja. ..We doen et deze keer zonder drummer, helaas, maar et moet dan maar. Maar we hebben wel contact met een drummer die we aldaar gaan ontmoeten en dan zullen we zien of hij zich bij ons aansluitquote:
Okeequote:Op woensdag 23 januari 2008 20:42 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Nee. en ja. ..We doen et deze keer zonder drummer, helaas, maar et moet dan maar. Maar we hebben wel contact met een drummer die we aldaar gaan ontmoeten en dan zullen we zien of hij zich bij ons aansluitHoudt in iedergeval wel in dat de drums superstrak zijn voor een eerste gig
Nou ja, als het goed is klinkt het net zoals een gewoon drumstel. Maar hoe het uit de speakers komt via de laptop is inderdaad nog afwachten. Waarom hebben we ook geen drummer zoals normale bandsquote:Op woensdag 23 januari 2008 20:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Okeebenieuwd hoe zoiets klinkt dan
Geen gezeik met vervelende drummer ja
![]()
Alleen dan hopen dat je geen technische storing hebt dat de zooi vastloopt![]()
Succes in ieder geval
quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:42 schreef Good-for-nothing het volgende:
Nou, het is dan toch gebeurd: ik heb de net de London City Comet opgehaald. Heb hem even kunnen testen, en hij voelde robuust aan en speelde lekker. Fijn gitaartje dus [ afbeelding ](foto's volgen later)
Emin7/B.quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Wel als je met de amps die drummer niet kunt overstemmen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:16 schreef imported_sphinx het volgende:
voordeel is wel dat we altijd kunnen oefenen met vrij laag volume, maar met een drummer zit je toch in een oefenruimte waar dat geen zak uitmaakt.
Onze amps gaan wel hard genoeg. Met een 4x12" cab eronder durf ik em niet veel harder dan 2 te zetten in een kleine ruimte. En we hebben al eens met een drummer gespeeld.. zonder enig zinvol resultaat.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:13 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wel als je met de amps die drummer niet kunt overstemmen..
Dit kon pas toen een van onze gitaristen zijn Marshall halfstack kocht en meenam om te testen. Toen blies hij de drummer van zijn druk af..
pannensetquote:Op woensdag 23 januari 2008 23:11 schreef Sloggi het volgende:
Metaldrummers drummen niet, die rammen op die kuttrommels van ze.
quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:04 schreef SNArky het volgende:
[..]
Emin7/B.
E7/B zou xx9797 zijn geweest
quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:18 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
http://www.flabber.nl/archief/022874.php
Dan maak je em vies! je pakt maar een keukenmes!quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:19 schreef Litpho het volgende:
[..]![]()
![]()
* op zoek gaat naar een Flyin' V om Harakiri mee te plegen*
Een metaldrummer zei eens tegen mij: "als ik mijn kit had willen aaien was ik wel jazz gaan spelenquote:Op woensdag 23 januari 2008 23:11 schreef Sloggi het volgende:
Metaldrummers drummen niet, die rammen op die kuttrommels van ze.
Een Dean Razorback werkt beter.quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:19 schreef Litpho het volgende:
[..]![]()
![]()
* op zoek gaat naar een Flyin' V om Harakiri mee te plegen*
Een Dean die lijkt op een PRS,.. ahum... zeg niet zulke enge dingen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:17 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Dat lijkt wel heel erg op PRS zeg...
Het is onzin dat metaldrummers enkel als een neanderthaler op een kit zitten te hengsten. Dat denken ze wel op het conservatorium, maar een goede metaldrummer doet dat niet. In grote lijnen hebben Metal- en jazzdrummers dezelfde insteek denk ik: zo virtuoos mogelijk spelen. Een hoop spelen ook beide muzieksoorten (of een combi van metal en fusion jazz). Metal is alleen een hardere soort muziek, dus logisch dat je harder speelt dan.quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:45 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb altijd geleerd dat je je instrument met gevoel moet bespelen, maar volgens mij doen die metaldrummers allemaal aan hardcore sm-bondage.
De truc is juist ZACHTER te spelen dan kan je namelijk veel sneller !!quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Het is onzin dat metaldrummers enkel als een neanderthaler op een kit zitten te hengsten. Dat denken ze wel op het conservatorium, maar een goede metaldrummer doet dat niet. In grote lijnen hebben Metal- en jazzdrummers dezelfde insteek denk ik: zo virtuoos mogelijk spelen. Een hoop spelen ook beide muzieksoorten (of een combi van metal en fusion jazz). Metal is alleen een hardere soort muziek, dus logisch dat je harder speelt dan..
Het is dus typisch wel takkewerk om fatsoenlijk geluid van die drums in je microfoons te krijgen he.quote:Op donderdag 24 januari 2008 00:07 schreef Witchfynder het volgende:
Triggers...houd op man. Je gebruikt toch ook geen MIDI-element voor je primaire gitaargeluid? Ik vind triggers echt wat voor metaldrummertjes die stoer willen dubbelbassen, maar het nog lang niet kunnen (volumeverschillen bijv) en maskeren dat met triggers. Ook hoor je weleens het argument "dat is makkelijker voor de geluidstechnicus om het geluid goed te krijgen". Rot op, die knakker moet gewoon zijn werk goed doen.
Als je niet het volume kan halen moet je gewoon beter leren spelen.. Hard meppen heeft zeker een voordeel, want je geluid wordt er anders door. Het geluid wordt voller en dat is mooi voor Metal. Net zoiets als dat Metalzangers (en dan heb ik het over clean zingende tenoren bijv) met een hoog volume zingen en niet in de mic fluisteren. Power!
.
Ga maar eens een Dean hardtail bekijken dan, die zijn behoorlijk prs-achtig, op de headstock na.quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:48 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Een Dean die lijkt op een PRS,.. ahum... zeg niet zulke enge dingen.
Autotune ookquote:Op donderdag 24 januari 2008 00:17 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Het is dus typisch wel takkewerk om fatsoenlijk geluid van die drums in je microfoons te krijgen he.
het wordt niet voor niets door professionele drummers in professionele studio's gebruikt.
Autotune?quote:
Het is een keuze die je dan maakt. Er zijn ook drummers die het op een electrische kit inspelen. Maar een hoop drummers, zoals de onze, wilde per se een akoestisch geluid met alle dynamiek. Tja, dat ís idd een klote werk, maar dat hoor je uiteindelijk wel terug. Zeker gezien onze drummer een jazzy swing heeft. Als je een Derek Roddy bent merk je daar weinig van, want die drumt sowieso al machinaal. Kan me goed voorstellen dat bij bijv Death Metal je het machinaal strak wilt hebben, maar wij als Folk Metalband houden wel van een beetje 'couleur folklorique'.quote:Op donderdag 24 januari 2008 00:17 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Het is dus typisch wel takkewerk om fatsoenlijk geluid van die drums in je microfoons te krijgen he.
het wordt niet voor niets door professionele drummers in professionele studio's gebruikt.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:11 schreef Svyatagor het volgende:
Is Nightfall hier al weer gesignaleerd?
"Auto-Tune is a proprietary audio processor created by Antares Audio Technologies for correcting pitch in vocal and instrumental performances."quote:
quote:Op donderdag 24 januari 2008 00:34 schreef allsystemshalt het volgende:gna gna
Topic ombouwt tot drummerstopic
Dat is juist niet in MIDI. In MIDI is het een eitje, de truuk van Auto-Tune is dat het met reguliere audio kan (ook subtiel, mevrouw Cher).quote:Op donderdag 24 januari 2008 00:26 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
"Auto-Tune is a proprietary audio processor created by Antares Audio Technologies for correcting pitch in vocal and instrumental performances."
Synthesizers inspelen in MIDI en het dan strak trekken is ook heel normaal..
Dat waren twee volstrekt losse opmerkingen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 01:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is juist niet in MIDI. In MIDI is het een eitje, de truuk van Auto-Tune is dat het met reguliere audio kan (ook subtiel, mevrouw Cher).
Misschien komt dit als een schok, maar er is geen moderne rock/metal cd waar GEEN triggers gebruikt zijn. Midi en samples onder drums zetten is net zo normaal als gitaarpartijen meerdere keren over elkaar leggen om het geluid dik te krijgen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 00:07 schreef Witchfynder het volgende:
Triggers...houd op man. Je gebruikt toch ook geen MIDI-element voor je primaire gitaargeluid? Ik vind triggers echt wat voor metaldrummertjes die stoer willen dubbelbassen, maar het nog lang niet kunnen (volumeverschillen bijv) en maskeren dat met triggers. Ook hoor je weleens het argument "dat is makkelijker voor de geluidstechnicus om het geluid goed te krijgen". Rot op, die knakker moet gewoon zijn werk goed doen.
Hier is het ook weer zo: autuotune wordt bij bijna iedere productie gebruikt, zij het wat subtieler dan op de britney-platen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 07:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat waren twee volstrekt losse opmerkingen..
En idd, dat kan. Autotune is echt geweldig voor al die Britneys en andere pre-fab artiestjes..
Behind Blue Eyes van Limp Bizkit staat er, zeker vocaal, ook vol mee. U wou pre-fab, u kreeg pre-fabquote:Op donderdag 24 januari 2008 07:44 schreef Witchfynder het volgende:
Autotune is echt geweldig voor al die Britneys en andere pre-fab artiestjes..
quote:Op donderdag 24 januari 2008 00:30 schreef Goover het volgende:
Bijna een jubileum nummer!
Ik zoog vandaag eens niet op gitaarles
"Je pikt het snel op, nog even en we gaan een nummertje van Muse proberen"![]()
Ondertussen zit ik in het lesboek al op 3 snaren(dus +- op de helft..)
Mja,... iets andere verhoudingen en die vogeltjes doen het 'm een beetje bij PRSquote:Op donderdag 24 januari 2008 00:17 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ga maar eens een Dean hardtail bekijken dan, die zijn behoorlijk prs-achtig, op de headstock na.
Blijkbaar kan het wel leuker dus!quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:08 schreef Aresdreams het volgende:
iemand die blij is met de belastingsdienst?
ja, door de belastingdienst heb ik werk!!!quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:08 schreef Aresdreams het volgende:
iemand die blij is met de belastingsdienst?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |