Matrix namen zijn een tijdlang populair geweest, ik struikelde wel vaker over Merovingians op forums.... Maar ja, dat soort zaken blijven maar tijdelijk echt "in" dus ik gebruik gewoon mijn echte naam.quote:Op zondag 24 februari 2008 15:10 schreef Merovingian het volgende:
Je bent al nummer twee die mij denkt te kennen.
Nee, je moet ook een aantal orginele bestanden van Transport Tycoon hebben. Of ben ik tè lang weggeweestquote:Op zondag 24 februari 2008 18:35 schreef Erosjuhhh het volgende:
waarom opzoek? je kan hem downloaden in de OP
Oh, nou ja. Ik heb maar ff gekopieerd van m'n laptopquote:Op zondag 24 februari 2008 19:14 schreef Erosjuhhh het volgende:
Nee is niet meer nodig hoor.
Ach, ik vind het een cool figuur, maakt me niet uit of ie in isquote:Op zondag 24 februari 2008 18:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Matrix namen zijn een tijdlang populair geweest, ik struikelde wel vaker over Merovingians op forums.... Maar ja, dat soort zaken blijven maar tijdelijk echt "in" dus ik gebruik gewoon mijn echte naam.
Klopt, maar je zit dan ook in het Transport Tycoon forum topic .quote:Op maandag 25 februari 2008 19:05 schreef slacker_nl het volgende:
Mm, weinig mensen die simutrans spelen @hier..
(TVP).
quote:Op maandag 25 februari 2008 19:44 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Klopt, maar je zit dan ook in het Transport Tycoon forum topic .
Bij de TTD forums hebben ze ook een speciaal simutrans gedeeltequote:Op maandag 25 februari 2008 19:44 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Klopt, maar je zit dan ook in het Transport Tycoon forum topic .
Grote voordeel is dat het gratis is en ik dus geen kopie hoef hebben van transport tycoon. Verder draait het op Windows/Linux en nog wat andere systemen. Dus ik ben helemaal blij. Er is ook een versie uit voor OSX op Intel (maar ik heb dan weer een PPC macje).quote:Op dinsdag 26 februari 2008 20:20 schreef Zero2Nine het volgende:
Wat is het grote voordeel van SimuTrans eigelijk? zeker als je het op TTD laat lijken, dan zijn het dus niet de graphics die het verschil maken
Behalve de gratis graphics (als je SimuTrans met TTD-graphics gebruikt dan verandert er niets aan die situatie ) zie ik zo geen voordelen. Multiplatform is OTTD ook. Dus ik zou het idd moeten spelen om er achter te komen. Ga het nu even downloaden.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:43 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Grote voordeel is dat het gratis is en ik dus geen kopie hoef hebben van transport tycoon. Verder draait het op Windows/Linux en nog wat andere systemen. Dus ik ben helemaal blij. Er is ook een versie uit voor OSX op Intel (maar ik heb dan weer een PPC macje).
http://ttforums.owenrudge.net/viewtopic.php?f=22&t=20328&sid=947fcc6dc0da76eb1272d3f8f542a4db
Verder ben ik er te kort mee bezig om de verschillen met TTD te kunnen opsommen (vooral ook omdat ik TTD niet ken).
Ik bedoel, het is gratis, probeer het eens uit: http://forum.simutrans.com/index.php/topic,6527.0.html
Click the links of ga op irc en tik in #gam/#dig hetvolgende in !google simutrans screenshots en ga dan op linkjes klikken Maw, klik een linkje en/of googlequote:Op woensdag 27 februari 2008 11:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
Heb je misschien wat screenshots van simutrains? Ik ben wel benieuwd
Transport Tycoon lijkt me zelf niet multiplatform. Maar goed, doet er niet toe als je OTTD speelt (of TTDPatch - al weet ik niet of die ook multiculti is).quote:Op woensdag 27 februari 2008 11:38 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Behalve de gratis graphics (als je SimuTrans met TTD-graphics gebruikt dan verandert er niets aan die situatie ) zie ik zo geen voordelen. Multiplatform is OTTD ook. Dus ik zou het idd moeten spelen om er achter te komen. Ga het nu even downloaden.
Of gewoon meteen naar google gaan en daar 'simutrans screenshots' invullenquote:Op woensdag 27 februari 2008 12:34 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
of ga op irc en tik in #gam/#dig hetvolgende in !google simutrans screenshots en ga dan op linkjes klikken
Zie de maw, en ik sponsor #dig/#gam, dus mag ik zo nu en dan spammenquote:Op woensdag 27 februari 2008 12:36 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Of gewoon meteen naar google gaan en daar 'simutrans screenshots' invullen
Console window openblijft? uhhhhhh what?!?!quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:40 schreef Zero2Nine het volgende:
Wel irritant dat de console window open blijft maar dat kun je vast instellen. Verder moet ik zeggen dat het er best grappig uitziet. Een stuk realistischer dan TTD maar wel veel moeilijker heb ik het idee (na die pagina voor Transport Tycoon players gelezen te hebben).
1 2 | $ disown |
1 2 3 4 | # terug naar je console, ctrl z $ bg $ disown |
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 23:46 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik heb er mij toch met geamuseerd
Bon, screenshotje van de kaart van mijn huidig spel:
[ afbeelding ]
Sorry voor de grootte
Details:
[ afbeelding ]
Dit is zonder inflatie
http://images.internix.be/index.php?group=Transport%20Tycoonquote:Op donderdag 28 februari 2008 08:20 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Jump post die savegame eens ( megaupload.com) of iets dergelijks
Ik heb nu wel een "snelweg" (gewoon 2 wegen naast elkaar met elk eenrichtingsverkeer) parallel aan een spoorweg gelegd. Maar de snelweg is eigenlijk puur cosmetisch, de RVs gebruiken maar 1 weghelft. Wel leuk om te zien als je er eenmaal wat meer RVs hebt rijden, en dan komt de trein voorbij scheuren die meer dan 3 X zo snel isquote:Op zondag 24 februari 2008 18:19 schreef Jump het volgende:
Mijn volgende doel is om op een map van 512*512 alle industrieën aan het netwerk te koppelen, en dat enkel met RV. Geen treinen
dat zeg je om dat de bochten vaag zitten op dat plaatje?quote:Op zondag 2 maart 2008 08:17 schreef Merovingian het volgende:
Jij gebruikt zeker geen realistic acceleration?
Vaag wou ik ze niet noemen, maar ze zijn wel allemaal superscherp. Zo maakte ik het vroeger in de TTO ook altijd, mede dankzij het feit dat er destijds geen autorail was waardoor schuine stukken aardig wat RSI-risico vormden Maar nu met autorail maakt het niet meer uit, en met realistic acceleration ben je eindelijk van die irritante slowdowns op heuvels en tunnels verlost...quote:Op maandag 3 maart 2008 09:07 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
dat zeg je om dat de bochten vaag zitten op dat plaatje?
Volgens mij gaat een stad zelf nog geen bruggen bouwen over schuine rails, ik heb het toch nog niet gezien. En ook in mijn savegame die hierboven ergens te vinden is, lopen er schuine sporen langs/door steden.quote:Op maandag 3 maart 2008 19:33 schreef Zero2Nine het volgende:
Ja en je kan tegenwoordig gewoon bruggen over schuine rails aanleggen, dat was ook een reden om een stad niet met een schuine rail af te snijden. Nu kan de stad via bruggen gewoon verder aan de andere kant (via tunnels kon het al natuurlijk).
Je moet de stad dan nog wel een handje helpen jaquote:Op maandag 3 maart 2008 19:35 schreef Jump het volgende:
[..]
Volgens mij gaat een stad zelf nog geen bruggen bouwen over schuine rails, ik heb het toch nog niet gezien. En ook in mijn savegame die hierboven ergens te vinden is, lopen er schuine sporen langs/door steden.
quote:[21:29] <@DorpsGek> Commit by peter1138 :: r12338 /tags/0.6.0-beta5 (9 files in 3 dirs) (2008-03-04 20:29:12 UTC)
[21:29] <@DorpsGek> -Release: 0.6.0-beta5
Zonder die treinenset kun je hem inderdaad niet openen, omdat de hele treinen dan niet meer kloppenquote:Op donderdag 6 maart 2008 21:49 schreef cablegunmaster het volgende:
JUMP wat is je trein graphics :p ze zien er vet uit , ik probeerde je savegame maar hij crashte toen ik hem opende , zelfs met die nightly build. beetje vaag.. maar ik kon hem wel op pauze observeren
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 08:09 schreef Merovingian het volgende:
Road Vehicles
Heb je Long Vehicles v4 al geprobeert, deze zou (van dezelfde maker) als het goed is ondersteuning moeten hebben.quote:Op donderdag 6 maart 2008 23:35 schreef Zero2Nine het volgende:
Weet iemand trouwens hoe je de goederen van ECS-vectors ook in RVs krijgt? de grfs in het grfpack lijken hier niet voor geschikt, maar het zijn er zoveel dat ik er misschien eentje mis (durf ze niet allemaal aan te zetten vanwege de volgorde en omdat sommige elkaar misschien "tegenspreken").
Waar kan ik die versie downloaden?quote:Op zondag 9 maart 2008 10:50 schreef Merovingian het volgende:
FokServer draait nu ook op beta5. Misschien wordt het eens tijd voor leuke coop-game?
Goh, misschien op het download-gedeelte van openttd.org? Wilde gok hoorquote:Op zondag 9 maart 2008 12:55 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Waar kan ik die versie downloaden?
Kan hem niet zo snel vinden
Ik had per ongeluk de config overgeschreven met een nieuwe, en daarin stond server_advertise off. Ik heb hem nu aangepast en je zou hem weer moeten zien.quote:Op zondag 9 maart 2008 11:04 schreef yorP het volgende:
Ik zie de fokserver nu helemaal niet meer
Openttd heeft de mogelijkheid tot tonnen verschillende graphics... ( uiterlijkheden veranderingen )quote:Op maandag 10 maart 2008 00:00 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik wil er ook maar weer eens aan beginnen. Ideaal spelleke voor tussendoor, terwijl je zogenaamd met iets anders bezig bent, hoewel de meeste tijd per ongeluk toch in TT gaat zitten. OpenTTD was me wel bekend. Maar TTDPatch niet. Hoe verhouden deze twee zich tot elkaar, en wat mis ik wanneer ik weer TTD installeer?
Zit een optie voor in de patches, automatisch vervangen van voertuigen als deze oud worden ofzo. Moet je ff zoeken. Maar heb je breakdowns aanstaan? Want anders hoef je ze niet eens te vervangen.quote:Op maandag 10 maart 2008 10:28 schreef stbabylon het volgende:
Jullie worden allemaal hartelijk bedankt he! Hele weekend weer met treintjes zitten spelen
edit:
Nu ik hier toch ben, hoe krijg ik het voor elkaar om mijn treinen automatisch te vernieuwen als ze door hun leven heen zijn (dus niet vervangen door een nieuwer model, dat heb ik al door).
Ik speelde van het weekend met de laatste stable, maar ga vanavond de nightly pakken. Misschien dat het daar aan ligt.
Lijkt me logisch dat de afstand hemelsbreed berekend wordt, anders zou iedereen zijn lijntjes de hele map rond laten gaan... Om precies te zijn is de afstand van stationsbordje tot stationsbordje.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:18 schreef stbabylon het volgende:
[ afbeelding ]
By stbabylon at 2008-03-11
Vraagje:
Ik heb twee mainlines (stel), dat zijn de zwarte lijnen.
Ik heb een kolenmijn en een energiecentrale (die zijn te herkennen lijkt me).
Als ik nu op de binnenste mainline mijn kolen naar de energiecentrale rij, welke afstand wordt er dan gebruikt om te berekenen hoeveel centjes ik krijg:
- de blauwe hemelsbreed lijn
- de groene lijn die ik gebruik om van de mijn naar de centrale te rijden
En als het de groene lijn is, wat houdt me dan tegen om de paarse route te gebruiken voor meer winst?
edit:
En als ik er dan toch ben Nog een paar:
- Waarom levert Olie bij mij haast nooit wat op?
- Wat is beter, 1 trein die vrijwel direct vol is als hij aankomt, of meerdere treinen die telkens moeten wachten om gevuld te worden?
Betekent dit ook dat je feeders het beste dubbel kunt uitvoeren (dus meerdere treinen), ook al is het een kleine afstand?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:52 schreef Merovingian het volgende:Producties gaan altijd omhoog, dus eens in de zoveel tijd al je stations ff aflopen om te kijken of er nog wel overal een trein staat te wachten is de truc
Technisch gezien wel ja, de ratings worden er hoger door. Ik gebruik zelf echter nooit feeders, ik laat die treinen dan ook gewoon naar het station bij de centrale rijden. Wel over hetzelfde stuk spoor uiteraard.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:02 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Betekent dit ook dat je feeders het beste dubbel kunt uitvoeren (dus meerdere treinen), ook al is het een kleine afstand?
Ik heb nu een station met 4 feeders van nabij gelegen kolenmijnen, single track, waarbij de treintjes vooral bij de mijnen staan en dan even 10 seconden weg zijn om hun lading te droppen bij het hoofdstation (waar wel telkens treinen kolen staan te laden). Is het beter om die feeders RORO te maken zodat ook daar telkens iets staat te laden?
Ff een tip: zet je plaatjes niet op Imageshack. Fok is geblokeert door Imageshackquote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:48 schreef stbabylon het volgende:
Zo bedoelde ik het niet Automatic.
[ link | afbeelding
Ja, dat dusquote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:18 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Technisch gezien wel ja, de ratings worden er hoger door. Ik gebruik zelf echter nooit feeders, ik laat die treinen dan ook gewoon naar het station bij de centrale rijden. Wel over hetzelfde stuk spoor uiteraard.
Dat zou ik toch anders doen. Treinen moeten inderdaad flink afremmen als ze het station inrijden. Echter, als er 2 treinen vlak achter elkaar rijden, zal er toch 1 moeten wachten op deze manier, zeker met een langzame bocht ervoor. Wat ik altijd doe, is een ruime bocht. Om te voorkomen dat er alsnog files ontstaan door het binnenrijden van het station, maak ik aanloopsporen voor de ingang van het station, maar uiteraard wel na de exitsignals. Deze sporen maak ik dan even lang als de treinen zijn. Hierdoor kan een trein op volle snelheid door blijven rijden tot hij het exitsignal voorbij is. Hij gaat daarna pas afremmen, maar de trein die er direct achter zat, kan ook gewoon op volle snelheid doorrijden omdat de voorgaande trein het presignalblok al voorbij is... Hierdoor dus veel minder files bij drukke stationsquote:Op vrijdag 14 maart 2008 09:13 schreef stbabylon het volgende:
...behalve bij het oprijden van sommige station, maar dan moeten ze toch bijna stil staan.
Beide.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 11:10 schreef stbabylon het volgende:
En heb je een kruis omdat dat sneller dan een vierkant is, of omdat je die junction in het midden leuk vond om te maken?
Het zipje van OpenTTD 0.6.0 beta5 is 2,7MB groot.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 12:51 schreef Sjibble het volgende:
hoeveel mb is dit spel nou?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |