1 |
Toch wel minstens 1024x1024.quote:Op maandag 21 januari 2008 09:36 schreef Wurdsje het volgende:
Met welke grootte van map spelen jullie?
Gewoon 256x256 of 512x512 of nog groter?
Nee precies, dat vond ik ook al.. De map was wel erg klein..quote:Op maandag 21 januari 2008 11:01 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Toch wel minstens 1024x1024.
256 is echt geen beginnen aan
quote:Op maandag 21 januari 2008 07:02 schreef STING het volgende:
tvp
Kijk maar uit, voor je het weet ben je verslaafd .quote:Op maandag 21 januari 2008 11:56 schreef Irritatie100 het volgende:
Sinds vrijdag heb ik dit spel ook, op aanraden van 2 vrienden van me. Voorlopig snap ik er de ballen van, dus ff tvp'tje om later de tutorials door te lezen.
Maar ik begrijp dat het behoorlijk verslavend is, die 2 vrienden van me gaan soms bij elkaar zitten met een biertje en muziekje erbij en dan gaan ze de hele nacht door spelen, tegen elkaar. Ben benieuwd of het ook echt zo leuk is
Idd erg snelquote:Op maandag 21 januari 2008 14:31 schreef sk888er het volgende:
Goeiesmorges, topics gaan weer snel laatste tijd
ik neem de grootste die er is kan je te minsten een betje rommellen.quote:Op maandag 21 januari 2008 09:36 schreef Wurdsje het volgende:
Met welke grootte van map spelen jullie?
Gewoon 256x256 of 512x512 of nog groter?
hmmz dat duurt zo lang bij laden de eerste keer.. Duurt het daarna ook nog zo lang elke keer?quote:Op maandag 21 januari 2008 17:08 schreef armmoetzaaier het volgende:
[..]
ik neem de grootste die er is kan je te minsten een betje rommellen.
niet als ik singelplay speel. bij multieplay ga ik onder tussen wat drinken halen want dat schiet echt niet opquote:Op maandag 21 januari 2008 18:16 schreef Wurdsje het volgende:
[..]
hmmz dat duurt zo lang bij laden de eerste keer.. Duurt het daarna ook nog zo lang elke keer?
mja bij de eerste keer laden, kon ik ff wat drinken halen, eten koken enz.. Ik heb het toen maar afgebroken.. duurde me te lang..quote:Op maandag 21 januari 2008 18:49 schreef armmoetzaaier het volgende:
[..]
niet als ik singelplay speel. bij multieplay ga ik onder tussen wat drinken halen want dat schiet echt niet op
Wel knusquote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:36 schreef dome het volgende:
ik speel al jaren met een map van 256 * 256
er zitten nu rond de 650 treinen te rijden op die map
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:36 schreef dome het volgende:
ik speel al jaren met een map van 256 * 256
er zitten nu rond de 650 treinen te rijden op die map
online spelen is mij ook niet zo bevallen.. Ben gisteren weer een nieuwe map begonnen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:23 schreef Jump het volgende:
Ik niet, ik speel niet graag online. Liever op mijn eigen tempo en gemak single player spelletje
Nee, zover ik weet kan je dat niet uitzetten. Er zijn echter wel manieren om toch een station neer te kunnen zetten. Je kunt namelijk de gemeenteraad omkopen (wat vrij duur is en waarbij je de kans hebt om gesnapt te worden) en je kunt bomen planten, dat werkt het beste. Zie verder de wiki van OpenTTD, onder het kopje Local authority rating op deze pagina.quote:Op zondag 27 januari 2008 12:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
2 vraagjes
Het is erg irritant dat de stad je steeds verbied een station te bouwen omdat je eerst wat grond vlak moest maken... Is dat niet ergens uit te zetten??
Je kunt niet makkelijk instellen dat ze pas vervangen mogen worden als ze oud worden geloof ik. Wel kun je alle treinen van een type laten vervangen door een nieuwer type, zie hier.quote:Op zondag 27 januari 2008 12:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
Treinen vervangen blijft een klote werk, ook op de automatische stand omdat de trein steeds door hetzelfde type vervangen wordt. Kunnen ze niet iets maken dat je in kan stellen dat bv de SH'30' aan het einde van z'n leeftijd vervangen wordt door de SH'40' en niet weer door de SH'30' "{
Met treinen is mij ook nog niet gelukt..quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Het is me nu gelukt
Alleen andere treinen lukt nog niet
Wat gaat er mis dan? In principe werkt dat precies hetzelfde als de andere newGRF's. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je maar een trein NewGRF kan instellen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Het is me nu gelukt
Alleen andere treinen lukt nog niet
Ik heb nu de UK treinenset, en die werkt welquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:47 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Wat gaat er mis dan? In principe werkt dat precies hetzelfde als de andere newGRF's. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je maar een trein NewGRF kan instellen.
Dat komt omdat je station te kort is zodat het einde van je trein voorbij het sein staat en dus het seinvak bezet houdt. Maak je stations minimaal even lang als je treinen. Verder heeft OpenTTD een prachtige opslaan-als-image functie met ctrl-s. Sla nooit een afbeelding van OpenTTD als jpg op, ik kan namelijk niet meer zien welke pre-signals je hebt gebruikt, aangezien geel en wit hetzelfde zijn door de jpg-compressie. Als je het nou eens als png opslaat heb je daar geen last van. Houd als basis aan: entrance 1x ctrl, exit 2x ctrl.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 00:47 schreef Erosjuhhh het volgende:
Ff een vraagje!
Ik heb hier een kleine spoorcontructie gebouwd maar t wil niet echt goed doorlopen
Treinen die komen gaan sein voor sein wachten tot er een trein het station binnenrijd, uitlaad en dan wegrijd, dan gaat de trein pas naar het volgende sein om vervolgens de Depot in te gaan erna pas het station in de rijden, niet echt winstgevend
hier even een plaatje
[ afbeelding ]
De seinen bij de stations op elk spoor zijn 3x ctrl
en de seinen voor de wissels richting stations 1x ctrl. evenals het sein voor deze (Vlakvoor de splitsing)
iemand die mij helpen kan?
Door de OP te lezen.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 20:22 schreef hiddit het volgende:
hoe kom ik aan het spel?
Ik speel altijd met tegenstanders, alleen ze groeien bij mij niet snel genoeg om echt een concurent te worden en neem ik ze nogal vaak over als ik er winst uit maakquote:Op maandag 4 februari 2008 17:29 schreef Erosjuhhh het volgende:
Spelen jullie dit offline ook met tegenstanders?
Of maken jullie stiekem net als ik een leuke map zelf, met industries die lekker veel produceren en dan mooie dingen bouwen liefst zonder tegenstanders?
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 17:58 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hou je van achtbanen yorP??
Da pbs is nog die aparte patches zeker en nog niet in trunk?quote:
Correct.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 19:39 schreef Jump het volgende:
[..]
Da pbs is nog die aparte patches zeker en nog niet in trunk?
Hij werkt prima hoor , zelfs beter dan ik verwacht had, er zitten nog wel een paar kleine bugs in, zoals niet heel ver vooruit kijken, en een treincrash, maar dat kan ook aan mijn slechte-pbs-stijl liggenquote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:16 schreef Merovingian het volgende:
Ah je hebt YAPP gedownload... En werkt het een beetje?
Begin met kolen te vervoeren (per trein), zo snel je wat meer geld hebt probeer dan je spoor te verlengen naar een elektriciteitscentrale die verder weg ligt, sluit meer mijnen aan etc.quote:Op woensdag 6 februari 2008 20:17 schreef hiddit het volgende:
heeft iemand wat tips voor mij ik speel het net ik maak geen winst?
Al geprobeerd wat er gebeurt als je toch verder gaat?quote:Op donderdag 7 februari 2008 14:44 schreef Automatic_Rock het volgende:
Kan je in een singleplayer spel de einddatum ook veranderen? Ik vind 2051 wel erg vroeg
quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:21 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Al geprobeerd wat er gebeurt als je toch verder gaat?
Je kunt gewoon doorspelen daarna namelijk...
De seinen zijn rood, maar als er een trein met een voorberekend pad aankomt dat niet zal botsen met een ander gereserveerd pad, zal het sein op groen springen, als het pad dat de trein in gedachten had niet kan, zal hij een andere proberen, maar als hij nergens heen kan, blijft het sein rood.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:56 schreef cablegunmaster het volgende:
@ yorp , hoe kunnen treinen rijden als ze door rood licht heen rijden ? weten ze dan dat er een trein staat?
.sav-je?quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:44 schreef Jump het volgende:
Ik ben nu het 15de jaar ingegaan van de grote werken op mijn goederenspoorlijn. Deze is volledig heraangelegd naar een 3 * 3 netwerk. Daar zijn effeciėnte op- en afritten voorzien zodat het treinverkeer goed kan doorlopen. Volgende stap is om de goederen van mijn fabriek ook nog te vervoeren naar een stad aan de andere kant van de map. De huidige productie ligt ongeveer rond de 8000, dus zal even werk worden om dat allemaal goed te doen.
Wel nog zorgen dat mijn spoornetwerk al die extra treinen ook aan kan, want ik heb geen zin om een apart netwerk voor goederentreinen aan te leggen, liever een groot netwerk.
quote:21:49 yesterday OpenTTD
Commit by glx :: r12182 /tags/0.6.0-beta4/ (9 files in 3 dirs):
-Release 0.6.0-beta4
quote:-Change [FS#1759]: simplified patch settings for pathfinders (Yorick)
Ik heb het nog niet gedownload, maar op welke grootte speel je? 512*512 of kleiner?quote:Op woensdag 20 februari 2008 08:46 schreef cablegunmaster het volgende:
http://www.megaupload.com/nl/?d=TMJRW1E3 < < Savegame van mij op de 0.6.0-beta 2 gespeeld
was er een tijdje mee bezig :p 151 treintjes op 2 netwerken ^^;; helft van de kaart nog maar bezet.
Ik zal dit weekend eens updaten naar beta4quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:23 schreef yorP het volgende:
Ik heb de fokserver maar gereset
quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:23 schreef Jump het volgende:
Als ik mijn savegame laadt met de laatste nighty rijden alle treinen gewoon door het rood, met tot gevolg dat er bijna 300 treinen crashen
Ziet er leuk uit, maar ik mis een aantalf grfs, welke gebruik jij?quote:Op woensdag 20 februari 2008 08:46 schreef cablegunmaster het volgende:
http://www.megaupload.com/nl/?d=TMJRW1E3 < < Savegame van mij op de 0.6.0-beta 2 gespeeld
was er een tijdje mee bezig :p 151 treintjes op 2 netwerken ^^;; helft van de kaart nog maar bezet.
quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:23 schreef Jump het volgende:
Als ik mijn savegame laadt met de laatste nighty rijden alle treinen gewoon door het rood, met tot gevolg dat er bijna 300 treinen crashen
Al gefixt dusquote:19:37 yesterday OpenTTD
Commit by frosch :: r12203 /trunk/src/train_cmd.cpp:
-Fix (r12199): Make trains pay attention to signals again.
GRvts 1.0quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:16 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit, maar ik mis een aantalf grfs, welke gebruik jij?
Inderdaad Ik waande me even Transport Giant waar de treinen ook door elkaar rijden als je geen signalen gebruiktquote:
Goh, Transport Giant. Dat had een leuk spel kunnen worden.quote:Op donderdag 21 februari 2008 23:19 schreef Jump het volgende:
[..]
Inderdaad Ik waande me even Transport Giant waar de treinen ook door elkaar rijden als je geen signalen gebruikt
Ik heb er mij toch met geamuseerdquote:Op vrijdag 22 februari 2008 00:02 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Goh, Transport Giant. Dat had een leuk spel kunnen worden.
Tip: kijk ook eens in de spelopties in het opstartschermquote:Op zaterdag 23 februari 2008 08:04 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hoe kom je aan Nederlandse plaatsnamen??
Matrix namen zijn een tijdlang populair geweest, ik struikelde wel vaker over Merovingians op forums.... Maar ja, dat soort zaken blijven maar tijdelijk echt "in" dus ik gebruik gewoon mijn echte naam.quote:Op zondag 24 februari 2008 15:10 schreef Merovingian het volgende:
Je bent al nummer twee die mij denkt te kennen.
Nee, je moet ook een aantal orginele bestanden van Transport Tycoon hebben. Of ben ik tč lang weggeweestquote:Op zondag 24 februari 2008 18:35 schreef Erosjuhhh het volgende:
waarom opzoek? je kan hem downloaden in de OP
Oh, nou ja. Ik heb maar ff gekopieerd van m'n laptopquote:Op zondag 24 februari 2008 19:14 schreef Erosjuhhh het volgende:
Nee is niet meer nodig hoor.
Ach, ik vind het een cool figuur, maakt me niet uit of ie in isquote:Op zondag 24 februari 2008 18:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Matrix namen zijn een tijdlang populair geweest, ik struikelde wel vaker over Merovingians op forums.... Maar ja, dat soort zaken blijven maar tijdelijk echt "in" dus ik gebruik gewoon mijn echte naam.
Klopt, maar je zit dan ook in het Transport Tycoon forum topic .quote:Op maandag 25 februari 2008 19:05 schreef slacker_nl het volgende:
Mm, weinig mensen die simutrans spelen @hier..
(TVP).
quote:Op maandag 25 februari 2008 19:44 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Klopt, maar je zit dan ook in het Transport Tycoon forum topic .
Bij de TTD forums hebben ze ook een speciaal simutrans gedeeltequote:Op maandag 25 februari 2008 19:44 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Klopt, maar je zit dan ook in het Transport Tycoon forum topic .
Grote voordeel is dat het gratis is en ik dus geen kopie hoef hebben van transport tycoon. Verder draait het op Windows/Linux en nog wat andere systemen. Dus ik ben helemaal blij. Er is ook een versie uit voor OSX op Intel (maar ik heb dan weer een PPC macje).quote:Op dinsdag 26 februari 2008 20:20 schreef Zero2Nine het volgende:
Wat is het grote voordeel van SimuTrans eigelijk? zeker als je het op TTD laat lijken, dan zijn het dus niet de graphics die het verschil maken
Behalve de gratis graphics (als je SimuTrans met TTD-graphics gebruikt dan verandert er niets aan die situatie ) zie ik zo geen voordelen. Multiplatform is OTTD ook. Dus ik zou het idd moeten spelen om er achter te komen. Ga het nu even downloaden.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:43 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Grote voordeel is dat het gratis is en ik dus geen kopie hoef hebben van transport tycoon. Verder draait het op Windows/Linux en nog wat andere systemen. Dus ik ben helemaal blij. Er is ook een versie uit voor OSX op Intel (maar ik heb dan weer een PPC macje).
http://ttforums.owenrudge.net/viewtopic.php?f=22&t=20328&sid=947fcc6dc0da76eb1272d3f8f542a4db
Verder ben ik er te kort mee bezig om de verschillen met TTD te kunnen opsommen (vooral ook omdat ik TTD niet ken).
Ik bedoel, het is gratis, probeer het eens uit: http://forum.simutrans.com/index.php/topic,6527.0.html
Click the links of ga op irc en tik in #gam/#dig hetvolgende in !google simutrans screenshots en ga dan op linkjes klikken Maw, klik een linkje en/of googlequote:Op woensdag 27 februari 2008 11:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
Heb je misschien wat screenshots van simutrains? Ik ben wel benieuwd
Transport Tycoon lijkt me zelf niet multiplatform. Maar goed, doet er niet toe als je OTTD speelt (of TTDPatch - al weet ik niet of die ook multiculti is).quote:Op woensdag 27 februari 2008 11:38 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Behalve de gratis graphics (als je SimuTrans met TTD-graphics gebruikt dan verandert er niets aan die situatie ) zie ik zo geen voordelen. Multiplatform is OTTD ook. Dus ik zou het idd moeten spelen om er achter te komen. Ga het nu even downloaden.
Of gewoon meteen naar google gaan en daar 'simutrans screenshots' invullenquote:Op woensdag 27 februari 2008 12:34 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
of ga op irc en tik in #gam/#dig hetvolgende in !google simutrans screenshots en ga dan op linkjes klikken
Zie de maw, en ik sponsor #dig/#gam, dus mag ik zo nu en dan spammenquote:Op woensdag 27 februari 2008 12:36 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Of gewoon meteen naar google gaan en daar 'simutrans screenshots' invullen
Console window openblijft? uhhhhhh what?!?!quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:40 schreef Zero2Nine het volgende:
Wel irritant dat de console window open blijft maar dat kun je vast instellen. Verder moet ik zeggen dat het er best grappig uitziet. Een stuk realistischer dan TTD maar wel veel moeilijker heb ik het idee (na die pagina voor Transport Tycoon players gelezen te hebben).
1 2 | $ disown |
1 2 3 4 | # terug naar je console, ctrl z $ bg $ disown |
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 23:46 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik heb er mij toch met geamuseerd
Bon, screenshotje van de kaart van mijn huidig spel:
[ afbeelding ]
Sorry voor de grootte
Details:
[ afbeelding ]
Dit is zonder inflatie
http://images.internix.be/index.php?group=Transport%20Tycoonquote:Op donderdag 28 februari 2008 08:20 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Jump post die savegame eens ( megaupload.com) of iets dergelijks
Ik heb nu wel een "snelweg" (gewoon 2 wegen naast elkaar met elk eenrichtingsverkeer) parallel aan een spoorweg gelegd. Maar de snelweg is eigenlijk puur cosmetisch, de RVs gebruiken maar 1 weghelft. Wel leuk om te zien als je er eenmaal wat meer RVs hebt rijden, en dan komt de trein voorbij scheuren die meer dan 3 X zo snel isquote:Op zondag 24 februari 2008 18:19 schreef Jump het volgende:
Mijn volgende doel is om op een map van 512*512 alle industrieėn aan het netwerk te koppelen, en dat enkel met RV. Geen treinen
dat zeg je om dat de bochten vaag zitten op dat plaatje?quote:Op zondag 2 maart 2008 08:17 schreef Merovingian het volgende:
Jij gebruikt zeker geen realistic acceleration?
Vaag wou ik ze niet noemen, maar ze zijn wel allemaal superscherp. Zo maakte ik het vroeger in de TTO ook altijd, mede dankzij het feit dat er destijds geen autorail was waardoor schuine stukken aardig wat RSI-risico vormden Maar nu met autorail maakt het niet meer uit, en met realistic acceleration ben je eindelijk van die irritante slowdowns op heuvels en tunnels verlost...quote:Op maandag 3 maart 2008 09:07 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
dat zeg je om dat de bochten vaag zitten op dat plaatje?
Volgens mij gaat een stad zelf nog geen bruggen bouwen over schuine rails, ik heb het toch nog niet gezien. En ook in mijn savegame die hierboven ergens te vinden is, lopen er schuine sporen langs/door steden.quote:Op maandag 3 maart 2008 19:33 schreef Zero2Nine het volgende:
Ja en je kan tegenwoordig gewoon bruggen over schuine rails aanleggen, dat was ook een reden om een stad niet met een schuine rail af te snijden. Nu kan de stad via bruggen gewoon verder aan de andere kant (via tunnels kon het al natuurlijk).
Je moet de stad dan nog wel een handje helpen jaquote:Op maandag 3 maart 2008 19:35 schreef Jump het volgende:
[..]
Volgens mij gaat een stad zelf nog geen bruggen bouwen over schuine rails, ik heb het toch nog niet gezien. En ook in mijn savegame die hierboven ergens te vinden is, lopen er schuine sporen langs/door steden.
quote:[21:29] <@DorpsGek> Commit by peter1138 :: r12338 /tags/0.6.0-beta5 (9 files in 3 dirs) (2008-03-04 20:29:12 UTC)
[21:29] <@DorpsGek> -Release: 0.6.0-beta5
Zonder die treinenset kun je hem inderdaad niet openen, omdat de hele treinen dan niet meer kloppenquote:Op donderdag 6 maart 2008 21:49 schreef cablegunmaster het volgende:
JUMP wat is je trein graphics :p ze zien er vet uit , ik probeerde je savegame maar hij crashte toen ik hem opende , zelfs met die nightly build. beetje vaag.. maar ik kon hem wel op pauze observeren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |