abonnement Unibet Coolblue
  Lieve Belg zondag 20 januari 2008 @ 22:21:32 #1
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_56189353



Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt
Nu met eigen FOK! multiplayer-server op 85.144.78.174:3984 (wachtwoord: fokyou)

Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD.

Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch?
Er zijn een aantal verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder de belangrijkste vernieuwingen op een rij:

Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows:
  • grotere maps
  • meer en grotere vliegvelden
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • kanalen
  • elektrisch spoor
  • realistische acceleratie
  • open source (zelf patches programmeren en compilen)
  • mammoet treinen
  • vrij gevormde stations
  • vensters vergroten en verkleinen
  • spelen in een window
  • resolutie aanpassen
  • nieuwe route-vind-algoritmes
  • nieuwe AI (in ontwikkeling)
  • multiplayer via internet
  • nieuwe map-generator met realistische heuvels e.d.
  • mogelijkheid om heightmaps in te laden om zo echte landen zelf na te maken in OpenTTD
  • PBS is nog in ontwikkeling
  • nieuwe map-array in ontwikkeling die seinen op bruggen en in tunnels e.d. mogelijk maakt
  • volledig nieuw gerenderde hi-res sprites in ontwikkeling voor de nieuwe map-array
  • bruggen over schuine sporen en sporen met seinen
  • trams
  • extra zoomlevels
  • 32 bits kleuren versie
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • drive-through bushaltes
  • timetables om treinen op vaste afstanden te laten rijden

    Belangrijkste verbeteringen TTDpatch t.o.v. TTD for Windows:
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • pbs (path-based signalling)
  • elektrisch spoor
  • kanalen
  • drive-through bushaltes
  • realistische acceleratie
  • mammoet treinen
  • resolutie aanpassen
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • vrij gevormde stations
  • trams
  • programmeerbare seinen

    Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
    Installeren van OpenTTD:
    Installeer Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Bij OpenTTD zit een installatie programma (kies de stable of release candidate, het maakt niet veel uit). De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier.

    Installeren van TTDPatch:
    Installeer Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil.

    Ik snap er helemaal niets van!
    Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

    Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

    De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een or

    Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

    1. Bouw een depot in de juiste richting.
    2. Klik op nieuwe voertuigen.
    3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
    4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
    5. Klik op de Ga naar-knop.
    6. Klik op een station.
    7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
    8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

    Ik wil meer winst!
    Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals).


    Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


    Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


    Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is er zo gemaakt dan aankomende treinen naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, en tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-
    17:05 14-1-2008
    spoor rijden.

    Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter


    Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).


    Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Dit is ook de reden waarom bij de ingang van een station altijd two-way signals moeten zijn. Op deze manier zal een trein altijd een leeg spoor kiezen, tenzij er geen meer zijn! Als een station one-way signals zou hebben, zou een spoor altijd bezet zijn, en er een file voor dat spoor staan, terwijl er bijvoorbeeld 3 lege sporen zijn! Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven:


    Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site.

    Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

    Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.


    Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn.

    Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden:


    Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

    Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
    Jazeker!
  • Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
  • Hier is een scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.
  • Er zijn ook nightlies (soort van Beta-versie) te downloaden voor OpenTTD. Deze hebben vaak net iets meer "neat features" dan de officiële versie. Downloaden kan hier
  • Tot slot zijn er ook nieuwe graphics en voertuigen te downloaden voor zowel TTDPatch als OpenTTD. Deze dingen heten newgrf\'s. Op deze site zijn er een hoop te vinden.

    Handige links
    OpenTTD
  • Officiële website: http://www.openttd.org
  • Laatste versie: http://www.openttd.org/downloads.php
  • SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
  • Nightlies: http://www.openttd.org/nightly.php
  • Server browser: http://servers.openttd.org
  • OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
  • Lijst met nieuwe features in de nightlies: http://wiki.openttd.org/index.php/Recent_and_Current_Developments

    TTDPatch
  • Officiële website: http://www.ttdpatch.net
  • Development versie (alpha\'s): http://www.ttdpatch.net/src/

    Informatie
  • Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
  • Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
  • Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal.html

    Vorige delen:
    Transport Tycoon - Deel 18
    Transport Tycoon - Deel 17
    Transport Tycoon - Deel 16
    Transport Tycoon - Deel 15
    Transport Tycoon - Deel 14
    Transport Tycoon - Deel 13
    Transport Tycoon - Deel 12
    Transport Tycoon deeltje 11
    Transport Tycoon deel 10
    Transport Tycoon Deel 9
    Transport Tycoon Deel 8
    Transport Tycoon Deel 7
    Transport Tycoon Deel 6
    Transport Tycoon Deel 5
    Transport Tycoon Deel 4
    Transport Tycoon Deel 3
    Transport Tycoon Deel 2
    Transport Tycoon

    Servers van Fok!Users

  • FOK! Server (85.144.78.174:3984) gehost door Merovingian. Speciaal voor FOK!-users en nieuwe spelers! Wachtwoord: fokyou
  • Barts Server en Big Endless (85.144.78.174:3979 en 85.144.78.174:3980) gehost door Merovingian
  • Maarten 1t/m5 (nl.mine.nu:3977 t/m nl.mine.nu:3981) gehost door Maartena
  • Automatic Rock Server (85.144.78.174:3982) gehost door Merovingian

    Hoe krijg ik ook 32bpp graphics?
    Als je nightly versie r11119 of later, of 0.6.0 Beta-1 of later hebt, kun je in openttd.cfg onder [misc] de volgende regel toevoegen om 32bpp te activeren:
    1blitter = 32bpp-simple

    Er zijn ook andere blitters mogelijk, voor meer mogelijkheden moet je op deze pagina kijken.

    Nu heb je 32bpp aan staan, maar nog geen 32bpp graphics. Je ziet er dus niets van. Op tt-forums.net in het graphics-subforum kun je een hoop 32bpp graphics vinden, maar voor een overzichtje kun je het beste op deze site kijken. De TAR-files moet je in je data-folder plaatsen. Hierna worden deze automatisch gebruikt in OpenTTD.

    De OP
    Deze OP is gemaakt door Merovingian, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.

    [ Bericht 5% gewijzigd door Jump op 21-01-2008 19:27:52 ]
  • Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_56189717
    Trage vervelende passagiers
    pi_56189984
    Gewoon een tvp zonder woordgrapjes.
      Lieve Belg zondag 20 januari 2008 @ 22:44:07 #4
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_56190014
    Gewoon even kopiėren uit het vorige topic

    Even een nieuw screenshot momentje van een nieuw spel dat ik gestart ben.


    Het eerste passagiersstation. Hier eindigen twee lijnen, maar alreeds drie stations gebouwd en grond gekocht voor een eventueel vierde platform. Een Canadeese T12-10-4 'Selkirk' vertrekt juist, terwijl een andere aan het wachten is op perron 2.


    Een andere locomotief die door het spoorbedrijf gebruikt wordt, is de 2-10-2 'Santa Fe'. Deze wordt vooral ingezet voor het goederen transport, hier te zien met 17 kleine koolwagentjes.


    Hier niet volledig te zien, maar hetzelfde type locomotief wordt ook gebruikt om boomstammen te vervoeren van het bos naar de zagerij.


    Terwijl je hier een lege trein ziet die terugrijdt naar het station uit de vorige screenshot. Op deze lijn rijden er momenteel zo'n 4 treinen. Eerst wou het bedrijf deze lijn geėlektrificeerd hebben om zo de nieuwe elektrische locomotieven te testen, maar deze bleken nog niet instaat te zien om zware goederentreinen te trekken. De plannen zijn voorlopig opgeborgen, maar er gaan geruchten de ronde dat er binnenkort een kort testspoor komt tussen twee kleine steden.


    De eerste tramroute is ook aangelegd. Hier werd aanvankelijk gedacht om de lijn uit te breiden naar de dichtstbijzijnde stad, maar deze ligt aan de andere kant van het meer. De kosten voor de brug konden wel opgehoest worden door het bedrijf, maar men heeft afgezien van de bouw er van. Aan de andere kant van het meer zijn wel al de werken gestart om de lijn verder te trekken naar de andere stad. Het is wachten op trams die een hogere snelheid kunnen halen en meer passagiers kunnen vervoeren dan deze 'Brush Class'.


    Een nieuwe stad werd aangesloten op het netwerk, hierbij is gekozen voor slechts 1 spoor verder te trekken. Als later blijkt dat er veel passagiers opstappen in deze stad wordt de verdubbeling van de lijn doorgetrokken tot in het station. In de stad is al een petitie gestart om de twee-uur dienst te vervangen voor een trein elk uur. Het bedrijf heeft het voorstel momenteel in overleg.


    Op een andere plaats is een 'experimentele' tramlijn gelegd. Hier test het bedrijf prototypes van trams uit. Veel kan hier niet over gezegd worden, aangezien het goede informatie zou zijn voor de concurrenten (die toch niet in het spel zitten ).


    De andere kant van de 'experimentele' tramlijn. Het onderzoek focused hem vooral op de spreiding van de trams. Hoe verhoudt de afstand van de trams zich als ze enkel tussen een zeer drukke en een zeer kalme halte rijden.


    Dit laatste beeld is enkel voor de investeerders. Zo te zien hebben we elk jaar al kunnen afsluiten met een positief kassaldo, en zitten we voorlopig goed bij kas. De komende jaren gaan zware jaren worden aangezien er grote expansies op de planning staan. Zo zouden er in de komende vijf jaar maar liefst 20 nieuwe stopplaatsen geopend worden. We zullen moeten afwachten als dit waar is, al is op sommige plaatsen wel an een bouwvergunning aangevraagd, op sommige plaatsen zijn al enkele huizen gesloopt die in de weg zouden staan voor het station dat er zou komen. De inwoners van deze huizen hebben een magere compensatie gekregen, zij mogen de komende drie jaar gratis rijden om het ganse net, maar hun station komt er misschien maar over vier jaar.


    Enkduinen was bereidt om een station te laten bouwen aan de rand van de stad. Het gemeentebestuur had gehoord van de geruchten om een testlijn te bouwen met elektrische treinen en wou dan graag deze primeur van het land hebben. Het bedrijf wou het enkel als de stad meebetaalde in de bouw van het station, en zo geschiede. De gemeente betaalde 30% van de totale kosten en het bedrijf begon aan de bouw en exploitatie van de eerste geėlektrificeerde lijn. Als locomotief werd gekozen voor het prototype van de 'Z1a'. Vier passagierswagonnen van tweede klas werden tevens aangepast. De trein heeft een capaciteit van 160 reizigers en dit aantal zou voldoende moeten zijn voor de komende jaren. Als de test positief is, zal er een tweede geėlektrificeerde lijn komen. Deze zal van Purmezijlen (zie eerste screenshot) lopen naar een nog niet verbonden stad.


    Volgende keer nog enkele screenshots
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_56191516
    tvp
    pi_56192742
    Met welke grootte van map spelen jullie?
    Gewoon 256x256 of 512x512 of nog groter?
    pi_56194518
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 09:36 schreef Wurdsje het volgende:
    Met welke grootte van map spelen jullie?
    Gewoon 256x256 of 512x512 of nog groter?
    Toch wel minstens 1024x1024.
    256 is echt geen beginnen aan
    pi_56195419
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 11:01 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Toch wel minstens 1024x1024.
    256 is echt geen beginnen aan
    Nee precies, dat vond ik ook al.. De map was wel erg klein..
      maandag 21 januari 2008 @ 11:56:44 #9
    185588 Irritatie100
    RATATATATATA!!!!
    pi_56195922
    Sinds vrijdag heb ik dit spel ook, op aanraden van 2 vrienden van me. Voorlopig snap ik er de ballen van, dus ff tvp'tje om later de tutorials door te lezen.

    Maar ik begrijp dat het behoorlijk verslavend is, die 2 vrienden van me gaan soms bij elkaar zitten met een biertje en muziekje erbij en dan gaan ze de hele nacht door spelen, tegen elkaar. Ben benieuwd of het ook echt zo leuk is
      maandag 21 januari 2008 @ 12:48:58 #10
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_56197196
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 07:02 schreef STING het volgende:
    tvp
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
    pi_56197705
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 11:56 schreef Irritatie100 het volgende:
    Sinds vrijdag heb ik dit spel ook, op aanraden van 2 vrienden van me. Voorlopig snap ik er de ballen van, dus ff tvp'tje om later de tutorials door te lezen.

    Maar ik begrijp dat het behoorlijk verslavend is, die 2 vrienden van me gaan soms bij elkaar zitten met een biertje en muziekje erbij en dan gaan ze de hele nacht door spelen, tegen elkaar. Ben benieuwd of het ook echt zo leuk is
    Kijk maar uit, voor je het weet ben je verslaafd .
    pi_56199537
    Goeiesmorges, topics gaan weer snel laatste tijd
      maandag 21 januari 2008 @ 16:26:27 #13
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_56201915
    Deel 19 alweer
    Barts servers kun je ook gewoon bereiken op vlingen.nl hoor, hoef je niet moeilijk te doen met ip's.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      maandag 21 januari 2008 @ 16:28:32 #14
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_56201964
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 14:31 schreef sk888er het volgende:
    Goeiesmorges, topics gaan weer snel laatste tijd
    Idd erg snel
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      maandag 21 januari 2008 @ 16:58:37 #15
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56202610
    Jump, je hebt de OP uit het vorige topic gekopieerd zag ik. Die is geupdate, de laatste versie is het tekstbestandje in het linkje in de laatste regel van de OP, zou je die willen gebruiken? (deze bedoel ik)
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_56202825
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 09:36 schreef Wurdsje het volgende:
    Met welke grootte van map spelen jullie?
    Gewoon 256x256 of 512x512 of nog groter?
    ik neem de grootste die er is kan je te minsten een betje rommellen.
    ik type ook mar wat
    pi_56204242
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 17:08 schreef armmoetzaaier het volgende:

    [..]

    ik neem de grootste die er is kan je te minsten een betje rommellen.
    hmmz dat duurt zo lang bij laden de eerste keer.. Duurt het daarna ook nog zo lang elke keer?
    pi_56205037
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 18:16 schreef Wurdsje het volgende:

    [..]

    hmmz dat duurt zo lang bij laden de eerste keer.. Duurt het daarna ook nog zo lang elke keer?
    niet als ik singelplay speel. bij multieplay ga ik onder tussen wat drinken halen want dat schiet echt niet op
    ik type ook mar wat
    pi_56205271
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 18:49 schreef armmoetzaaier het volgende:

    [..]

    niet als ik singelplay speel. bij multieplay ga ik onder tussen wat drinken halen want dat schiet echt niet op
    mja bij de eerste keer laden, kon ik ff wat drinken halen, eten koken enz.. Ik heb het toen maar afgebroken.. duurde me te lang..
      maandag 21 januari 2008 @ 19:08:50 #20
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_56205467
    Op Multiplayer moet je ook geen 2048x2048 maps doen..... zodra iemand 50 treintjes heeft en er een paar van de ene kant naar de andere kant van de kaart heeft rijden, kunnen de ietwat tragere PC's het niet meer bijbenen en desyncen ze. En het irritante is dat de eigenaars van die PC's dat niet weten of niet willen weten, en eerst 15 keer proberen te connecten voor ze opgeven.

    1024x1024 is het beste. En met hele volle kaarten kan het voor tragere PC's nog wel eens probleempjes geven. (Waarbij traag zegmaar langzamer dan een 1.4 Ghz Pentium 4 is, de pentium drie-tjes en de trage pentium vier-tjes dus). En daar in oost europa heb je volgens mij nog HORDEN van dergelijke machines die gebruikt worden.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 21 januari 2008 @ 22:33:50 #21
    128663 h.henkie
    Ik ontken alles
    pi_56210512
    Heeft iemand toevallig ervaring met tt spelen op een nintendo ds? Ik vond namelijk op het tt-forum een topic hier over (link).
    "Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10 miljoen op de
    buik, en 25 miljoen op uw bankstel" -- Midas Dekkers
    pi_56235112
    ik speel al jaren met een map van 256 * 256
    er zitten nu rond de 650 treinen te rijden op die map
    daar schrok je van!!
    pi_56235171
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 21:36 schreef dome het volgende:
    ik speel al jaren met een map van 256 * 256
    er zitten nu rond de 650 treinen te rijden op die map
    Wel knus
    pi_56250822
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 21:36 schreef dome het volgende:
    ik speel al jaren met een map van 256 * 256
    er zitten nu rond de 650 treinen te rijden op die map

    savegame or it didnt happen
    Redacted
    pi_56252037
    Zijn er trouwens nog mensen die af en toe een keertje op de fok-server komen?
      Lieve Belg donderdag 24 januari 2008 @ 22:23:41 #26
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_56286821
    Ik niet, ik speel niet graag online. Liever op mijn eigen tempo en gemak single player spelletje
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      vrijdag 25 januari 2008 @ 04:19:11 #27
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_56291893
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 22:23 schreef Jump het volgende:
    Ik niet, ik speel niet graag online. Liever op mijn eigen tempo en gemak single player spelletje
    online spelen is mij ook niet zo bevallen.. Ben gisteren weer een nieuwe map begonnen.
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_56293595
    Hebben jullie ook een nieuwe treinen en stationsset gedownload en zo ja welke?

    Ik heb namelijk wel plaatjes gezien met andere treinen en andere stations maar ik vroeg me af welke set jullie gebruiken.
      zondag 27 januari 2008 @ 12:16:14 #29
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_56336912
    2 vraagjes

    Het is erg irritant dat de stad je steeds verbied een station te bouwen omdat je eerst wat grond vlak moest maken... Is dat niet ergens uit te zetten??

    Treinen vervangen blijft een klote werk, ook op de automatische stand omdat de trein steeds door hetzelfde type vervangen wordt. Kunnen ze niet iets maken dat je in kan stellen dat bv de SH'30' aan het einde van z'n leeftijd vervangen wordt door de SH'40' en niet weer door de SH'30' "{
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_56338623
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 12:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
    2 vraagjes

    Het is erg irritant dat de stad je steeds verbied een station te bouwen omdat je eerst wat grond vlak moest maken... Is dat niet ergens uit te zetten??
    Nee, zover ik weet kan je dat niet uitzetten. Er zijn echter wel manieren om toch een station neer te kunnen zetten. Je kunt namelijk de gemeenteraad omkopen (wat vrij duur is en waarbij je de kans hebt om gesnapt te worden) en je kunt bomen planten, dat werkt het beste. Zie verder de wiki van OpenTTD, onder het kopje Local authority rating op deze pagina.
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 12:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Treinen vervangen blijft een klote werk, ook op de automatische stand omdat de trein steeds door hetzelfde type vervangen wordt. Kunnen ze niet iets maken dat je in kan stellen dat bv de SH'30' aan het einde van z'n leeftijd vervangen wordt door de SH'40' en niet weer door de SH'30' "{
    Je kunt niet makkelijk instellen dat ze pas vervangen mogen worden als ze oud worden geloof ik. Wel kun je alle treinen van een type laten vervangen door een nieuwer type, zie hier.
      dinsdag 29 januari 2008 @ 15:35:33 #31
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_56387542
    Dankje vanOekelen, was precies wat ik zocht

    Een ander vraagje. Ik heb die newgrafics en voor stations en steden werkt het prima. Alleen hoe krijg ik andere treinen en industrieėnen?? Ik heb die patches wel geinstalleerd, maar ik ze doen het niet
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      dinsdag 29 januari 2008 @ 16:07:14 #32
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_56388292
    Je moet de newIndustries-GRF's aanzetten voordat je een nieuw spel start, met recente nightlys of 0.6.0-beta*.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      dinsdag 29 januari 2008 @ 16:36:17 #33
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_56388931
    Het is me nu gelukt

    Alleen andere treinen lukt nog niet
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_56408870
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 16:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Het is me nu gelukt

    Alleen andere treinen lukt nog niet
    Met treinen is mij ook nog niet gelukt..
    pi_56409968
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 16:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Het is me nu gelukt

    Alleen andere treinen lukt nog niet
    Wat gaat er mis dan? In principe werkt dat precies hetzelfde als de andere newGRF's. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je maar een trein NewGRF kan instellen.

    Houd er overigens ook hier wel weer rekening mee dat je de NewGRF's het beste kan instellen voordat je een nieuwe game genereerd, anders zou het best wel eens kunnen dat hij ze niet pakt.

    Misschien heb je iets aan de openttd wiki over newGRF's.

    [ Bericht 6% gewijzigd door vanOekelen op 30-01-2008 14:53:05 ]
      zaterdag 2 februari 2008 @ 00:47:00 #36
    22851 Erosjuhhh
    Blijven dromen schatjuh
    pi_56472287
    Ff een vraagje!

    Ik heb hier een kleine spoorcontructie gebouwd maar t wil niet echt goed doorlopen

    Treinen die komen gaan sein voor sein wachten tot er een trein het station binnenrijd, uitlaad en dan wegrijd, dan gaat de trein pas naar het volgende sein om vervolgens de Depot in te gaan erna pas het station in de rijden, niet echt winstgevend
    hier even een plaatje


    De seinen bij de stations op elk spoor zijn 3x ctrl
    en de seinen voor de wissels richting stations 1x ctrl. evenals het sein voor deze (Vlakvoor de splitsing)
    iemand die mij helpen kan?

    [ Bericht 0% gewijzigd door Erosjuhhh op 02-02-2008 01:01:57 ]
    Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
      zaterdag 2 februari 2008 @ 03:57:24 #37
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_56474508
    Die 3x ctrl moet 2x zijn
    Verder lijkt je station te kort te zijn voor de treinen... En voor de 3 opstelsporen moet je aan het begin ook nog seinen zetten (2x crtl), anders hebben die extra sporen geen zin
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      zaterdag 2 februari 2008 @ 03:58:26 #38
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_56474511
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 14:47 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Wat gaat er mis dan? In principe werkt dat precies hetzelfde als de andere newGRF's. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je maar een trein NewGRF kan instellen.
    Ik heb nu de UK treinenset, en die werkt wel
    Maar ik wou eigenlijk de DB set gebruiken, maar die werkt niet
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      zaterdag 2 februari 2008 @ 06:40:21 #39
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56474808
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 00:47 schreef Erosjuhhh het volgende:
    Ff een vraagje!

    Ik heb hier een kleine spoorcontructie gebouwd maar t wil niet echt goed doorlopen

    Treinen die komen gaan sein voor sein wachten tot er een trein het station binnenrijd, uitlaad en dan wegrijd, dan gaat de trein pas naar het volgende sein om vervolgens de Depot in te gaan erna pas het station in de rijden, niet echt winstgevend
    hier even een plaatje
    [ afbeelding ]

    De seinen bij de stations op elk spoor zijn 3x ctrl
    en de seinen voor de wissels richting stations 1x ctrl. evenals het sein voor deze (Vlakvoor de splitsing)
    iemand die mij helpen kan?
    Dat komt omdat je station te kort is zodat het einde van je trein voorbij het sein staat en dus het seinvak bezet houdt. Maak je stations minimaal even lang als je treinen. Verder heeft OpenTTD een prachtige opslaan-als-image functie met ctrl-s. Sla nooit een afbeelding van OpenTTD als jpg op, ik kan namelijk niet meer zien welke pre-signals je hebt gebruikt, aangezien geel en wit hetzelfde zijn door de jpg-compressie. Als je het nou eens als png opslaat heb je daar geen last van. Houd als basis aan: entrance 1x ctrl, exit 2x ctrl.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 2 februari 2008 @ 10:56:33 #40
    22851 Erosjuhhh
    Blijven dromen schatjuh
    pi_56475877
    aah bedankt!
    vroeg me al af waarom t bij deze niet werkte, en bij mijn andere stations wel.
    normaal gebruik ik ook die 1x ctrl en 2x ctrl. mja je gaat toch dingen proberen als t nie werkt ';)
    Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
      zaterdag 2 februari 2008 @ 20:22:52 #41
    201898 hiddit
    Expect the unexpected,
    pi_56484872
    hoe kom ik aan het spel?
      zaterdag 2 februari 2008 @ 20:44:43 #42
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56485610
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 20:22 schreef hiddit het volgende:
    hoe kom ik aan het spel?
    Door de OP te lezen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 4 februari 2008 @ 10:57:37 #43
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_56521979
    Zijn er toevallig nog meer mensen hier die de UK trainset gebruiken en 'new industries'??
    Hebben jullie ook dat wool en fertilizer geen geld opbrengen??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      maandag 4 februari 2008 @ 16:10:03 #44
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_56528280
    Nog iets.., ik krijg 'food' ook niet vervoerd
    De trein is omgebouwd om food te vervoeren, maar hij laad niks in
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      maandag 4 februari 2008 @ 16:19:17 #45
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56528463
    Ik gebruik het niet, dus ik kan je helaas niet helpen...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 4 februari 2008 @ 16:27:23 #46
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_56528669
    Gebruik je een andere trainset toevallig Mero?
    Of new industries?
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      maandag 4 februari 2008 @ 17:01:40 #47
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56529335
    Nee helemaal niet. Ik speel eigenlijk alleen maar online, en dan is het niet zo handig om grf's te gebruiken i.v.m. het beperkte aanbod van servers. In de toekomst misschien wel een keer, moet ik eens gaan uitzoeken wat er allemaal te downloaden is.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 4 februari 2008 @ 17:29:02 #48
    22851 Erosjuhhh
    Blijven dromen schatjuh
    pi_56529840
    Spelen jullie dit offline ook met tegenstanders?
    Of maken jullie stiekem net als ik een leuke map zelf, met industries die lekker veel produceren en dan mooie dingen bouwen liefst zonder tegenstanders?
    Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
      maandag 4 februari 2008 @ 19:04:29 #49
    200931 ttd_knol
    knollie has spoken
    pi_56531488
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 17:29 schreef Erosjuhhh het volgende:
    Spelen jullie dit offline ook met tegenstanders?
    Of maken jullie stiekem net als ik een leuke map zelf, met industries die lekker veel produceren en dan mooie dingen bouwen liefst zonder tegenstanders?
    Ik speel altijd met tegenstanders, alleen ze groeien bij mij niet snel genoeg om echt een concurent te worden en neem ik ze nogal vaak over als ik er winst uit maak
      maandag 4 februari 2008 @ 19:46:44 #50
    22851 Erosjuhhh
    Blijven dromen schatjuh
    pi_56532447
    erger mij er altijd aan hoe krom ze alles aanleggen
    Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
      dinsdag 5 februari 2008 @ 11:30:56 #51
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56542988
    Ik maak niet zelf een leuke map, maar ik speel wel altijd zonder AI. Zelf een map maken die echt leuk is kost me te veel tijd, random maps zijn voor mij prima
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 5 februari 2008 @ 13:26:32 #52
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_56544276
    Ik maak wel graag zelf mappen

    Speel vaak wel met AI maar zet dan de treinen voor hun uit
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      dinsdag 5 februari 2008 @ 17:07:11 #53
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_56546396

    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      dinsdag 5 februari 2008 @ 17:58:03 #54
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_56546935
    Hou je van achtbanen yorP??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      dinsdag 5 februari 2008 @ 19:22:41 #55
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_56547801
    quote:
    Op dinsdag 5 februari 2008 17:58 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Hou je van achtbanen yorP??
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
      Lieve Belg dinsdag 5 februari 2008 @ 19:39:21 #56
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_56547984
    quote:
    Op dinsdag 5 februari 2008 17:07 schreef yorP het volgende:
    [ link | afbeelding ]
    Da pbs is nog die aparte patches zeker en nog niet in trunk?
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      dinsdag 5 februari 2008 @ 20:16:13 #57
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56548539
    Ah je hebt YAPP gedownload... En werkt het een beetje?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 5 februari 2008 @ 20:17:50 #58
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56548564
    quote:
    Op dinsdag 5 februari 2008 19:39 schreef Jump het volgende:

    [..]

    Da pbs is nog die aparte patches zeker en nog niet in trunk?
    Correct.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 5 februari 2008 @ 20:24:27 #59
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_56548656
    quote:
    Op dinsdag 5 februari 2008 20:16 schreef Merovingian het volgende:
    Ah je hebt YAPP gedownload... En werkt het een beetje?
    Hij werkt prima hoor , zelfs beter dan ik verwacht had, er zitten nog wel een paar kleine bugs in, zoals niet heel ver vooruit kijken, en een treincrash, maar dat kan ook aan mijn slechte-pbs-stijl liggen
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      woensdag 6 februari 2008 @ 20:17:57 #60
    201898 hiddit
    Expect the unexpected,
    pi_56568206
    heeft iemand wat tips voor mij ik speel het net ik maak geen winst?
    pi_56568468
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 20:17 schreef hiddit het volgende:
    heeft iemand wat tips voor mij ik speel het net ik maak geen winst?
    Begin met kolen te vervoeren (per trein), zo snel je wat meer geld hebt probeer dan je spoor te verlengen naar een elektriciteitscentrale die verder weg ligt, sluit meer mijnen aan etc.
      donderdag 7 februari 2008 @ 14:44:32 #62
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_56582972
    Kan je in een singleplayer spel de einddatum ook veranderen? Ik vind 2051 wel erg vroeg
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_56588203
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 14:44 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Kan je in een singleplayer spel de einddatum ook veranderen? Ik vind 2051 wel erg vroeg
    Al geprobeerd wat er gebeurt als je toch verder gaat?

    Je kunt gewoon doorspelen daarna namelijk...
      vrijdag 8 februari 2008 @ 09:28:00 #64
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_56597843
    Mijn servers draaien nu op Windows Server 2008 Enterprise.

    toch wel handig, dat MSDN
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 8 februari 2008 @ 09:43:06 #65
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_56598085
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 19:21 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Al geprobeerd wat er gebeurt als je toch verder gaat?

    Je kunt gewoon doorspelen daarna namelijk...
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_56602263
    als ik thuis ben zal ik mn nieuwe netwerk wel ff online posten met een WERKENDE >.< Save game dit keer :p
    ^_^ I <3 dubbel tracks spoorlijnen bouwen

    @ yorp , hoe kunnen treinen rijden als ze door rood licht heen rijden ? weten ze dan dat er een trein staat?
    Redacted
      vrijdag 8 februari 2008 @ 20:39:42 #67
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_56609481
    quote:
    Op vrijdag 8 februari 2008 13:56 schreef cablegunmaster het volgende:
    @ yorp , hoe kunnen treinen rijden als ze door rood licht heen rijden ? weten ze dan dat er een trein staat?
    De seinen zijn rood, maar als er een trein met een voorberekend pad aankomt dat niet zal botsen met een ander gereserveerd pad, zal het sein op groen springen, als het pad dat de trein in gedachten had niet kan, zal hij een andere proberen, maar als hij nergens heen kan, blijft het sein rood.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      dinsdag 12 februari 2008 @ 14:40:54 #68
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_56684195
    Ik ben nu bezig met wat kleinere netwerken op 512 x 512 map. Dat vind ik wel een leuke grootte, aantal steden op "zeer laag" (eindelijk is die optie er) en dan gewoon leuke spoortlijntjes aanleggen tussen de dorpjes en steden. Ook geen moeilijke kruisingen alleen platte (dus zonder bruggen en tunnels te gebruiken). Af en toe industrie meepikken als dit uitkomt maar niet meer industrie als basis.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      dinsdag 12 februari 2008 @ 15:06:12 #69
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_56684573
    Ik heb altijd grote mappen, en dan een laag aantal steden en industrie en met een zeer ruig landschap en veel water.
    En dan proberen efficiėnte spoorlijnen aan te leggen
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      dinsdag 12 februari 2008 @ 15:56:11 #70
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_56685346
    ik wil best meer dan 512 X 512 maar dat trekt mijn PIII 500 mhz niet zo goed
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      woensdag 13 februari 2008 @ 09:52:02 #71
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_56698357
    Vroeger speelde ik de orginele TTD op een PII 100Mhz. Hoe meer treinen ik bouwde, hoe langzamer de tijd ging
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      Lieve Belg woensdag 13 februari 2008 @ 12:44:46 #72
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_56701515
    Ik ben nu het 15de jaar ingegaan van de grote werken op mijn goederenspoorlijn. Deze is volledig heraangelegd naar een 3 * 3 netwerk. Daar zijn effeciėnte op- en afritten voorzien zodat het treinverkeer goed kan doorlopen. Volgende stap is om de goederen van mijn fabriek ook nog te vervoeren naar een stad aan de andere kant van de map. De huidige productie ligt ongeveer rond de 8000, dus zal even werk worden om dat allemaal goed te doen.

    Wel nog zorgen dat mijn spoornetwerk al die extra treinen ook aan kan, want ik heb geen zin om een apart netwerk voor goederentreinen aan te leggen, liever een groot netwerk.
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
    &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_56702337
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 12:44 schreef Jump het volgende:
    Ik ben nu het 15de jaar ingegaan van de grote werken op mijn goederenspoorlijn. Deze is volledig heraangelegd naar een 3 * 3 netwerk. Daar zijn effeciėnte op- en afritten voorzien zodat het treinverkeer goed kan doorlopen. Volgende stap is om de goederen van mijn fabriek ook nog te vervoeren naar een stad aan de andere kant van de map. De huidige productie ligt ongeveer rond de 8000, dus zal even werk worden om dat allemaal goed te doen.

    Wel nog zorgen dat mijn spoornetwerk al die extra treinen ook aan kan, want ik heb geen zin om een apart netwerk voor goederentreinen aan te leggen, liever een groot netwerk.
    .sav-je?
      Lieve Belg woensdag 13 februari 2008 @ 20:07:01 #74
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_56710914
    Ga ik deze avond of morgen wel eens posten, zodra even wat screenshots maken
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
    &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_56756799
    Is het misschien nog na te kijken wie mijn bedrijf op de fokserver heeft gemold? Zo ja, zou diegene aub gebanned kunnen worden?

    Ja, ik weet dat je een bedrijf eigenlijk moet beveiligen tegen andere mensen, maar ik ging ervan uit dat misschien andere mensen het ook nog wel leuk zouden vinden om ermee te spelen...
      vrijdag 15 februari 2008 @ 22:33:17 #76
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56760990
    'Nee, is helaas niet te traceren, dat soort dingen is alleen op het moment dat het gebeurt te zien. Ik kan nu geen IP meer achterhalen. Wil je dat ik je company verwijder of wil je nog proberen het te herstellen?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_56761613
    Gooi maar weg, ik had er toch al twee weken niets meer mee gedaan.
      dinsdag 19 februari 2008 @ 16:29:52 #78
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_56839277
    quote:
    21:49 yesterday OpenTTD
    Commit by glx :: r12182 /tags/0.6.0-beta4/ (9 files in 3 dirs):
    -Release 0.6.0-beta4


    Ook met :
    quote:
    -Change [FS#1759]: simplified patch settings for pathfinders (Yorick)
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_56853785
    http://www.megaupload.com/nl/?d=TMJRW1E3 < < Savegame van mij op de 0.6.0-beta 2 gespeeld

    was er een tijdje mee bezig :p 151 treintjes op 2 netwerken ^^;; helft van de kaart nog maar bezet.
    Redacted
      woensdag 20 februari 2008 @ 16:23:23 #80
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_56862818
    Ik heb de fokserver maar gereset
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      Lieve Belg woensdag 20 februari 2008 @ 19:13:29 #81
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_56867003
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 08:46 schreef cablegunmaster het volgende:
    http://www.megaupload.com/nl/?d=TMJRW1E3 < < Savegame van mij op de 0.6.0-beta 2 gespeeld

    was er een tijdje mee bezig :p 151 treintjes op 2 netwerken ^^;; helft van de kaart nog maar bezet.
    Ik heb het nog niet gedownload, maar op welke grootte speel je? 512*512 of kleiner?
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
    &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      Lieve Belg woensdag 20 februari 2008 @ 22:23:50 #82
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_56872270
    Als ik mijn savegame laadt met de laatste nighty rijden alle treinen gewoon door het rood, met tot gevolg dat er bijna 300 treinen crashen
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
    &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      donderdag 21 februari 2008 @ 02:02:55 #83
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56876550
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 16:23 schreef yorP het volgende:
    Ik heb de fokserver maar gereset
    Ik zal dit weekend eens updaten naar beta4
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 22:23 schreef Jump het volgende:
    Als ik mijn savegame laadt met de laatste nighty rijden alle treinen gewoon door het rood, met tot gevolg dat er bijna 300 treinen crashen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 21 februari 2008 @ 12:16:26 #84
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_56881779
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 08:46 schreef cablegunmaster het volgende:
    http://www.megaupload.com/nl/?d=TMJRW1E3 < < Savegame van mij op de 0.6.0-beta 2 gespeeld

    was er een tijdje mee bezig :p 151 treintjes op 2 netwerken ^^;; helft van de kaart nog maar bezet.
    Ziet er leuk uit, maar ik mis een aantalf grfs, welke gebruik jij?
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      donderdag 21 februari 2008 @ 16:11:03 #85
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_56886443
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 22:23 schreef Jump het volgende:
    Als ik mijn savegame laadt met de laatste nighty rijden alle treinen gewoon door het rood, met tot gevolg dat er bijna 300 treinen crashen
    quote:
    19:37 yesterday OpenTTD
    Commit by frosch :: r12203 /trunk/src/train_cmd.cpp:
    -Fix (r12199): Make trains pay attention to signals again.
    Al gefixt dus
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_56886795
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 16:11 schreef yorP het volgende:

    [..]


    [..]

    Al gefixt dus
    Klein detail ook
    pi_56888064
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 12:16 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Ziet er leuk uit, maar ik mis een aantalf grfs, welke gebruik jij?
    GRvts 1.0
    Newcargo set V0.12
    Newships

    denk alleen de bovenste ( en dat die andere niet uitmaken )
    Redacted
      donderdag 21 februari 2008 @ 17:38:59 #88
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_56888245
    Ik gebruik geloof ik wel 20 grfs tegelijkertijd
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      donderdag 21 februari 2008 @ 17:46:18 #89
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_56888384
    Ik heb nu ook die ECS vectors geprobeerd (Basic en Town), maar dat is nog niet zo'n succes. Het werkt wel, maar tot 3 keer toe is er nu al industrie verdwenen en dat in een paar jaar spelen. Had ik er net een treintje rijden en dan gaat het weg. En de economie staat gewoon op stabiel.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      donderdag 21 februari 2008 @ 17:57:26 #90
    21560 dr.dunno
    shrivel me testes!
    pi_56888597
    kudo's en tvp voor een van de meest heerschende spellen ooit.
    Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
      Lieve Belg donderdag 21 februari 2008 @ 23:19:43 #91
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_56896486
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 16:28 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Klein detail ook
    Inderdaad Ik waande me even Transport Giant waar de treinen ook door elkaar rijden als je geen signalen gebruikt
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
    &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_56897263
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 23:19 schreef Jump het volgende:

    [..]

    Inderdaad Ik waande me even Transport Giant waar de treinen ook door elkaar rijden als je geen signalen gebruikt
    Goh, Transport Giant. Dat had een leuk spel kunnen worden.
      Lieve Belg vrijdag 22 februari 2008 @ 23:46:50 #93
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_56917776
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2008 00:02 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Goh, Transport Giant. Dat had een leuk spel kunnen worden.
    Ik heb er mij toch met geamuseerd

    Bon, screenshotje van de kaart van mijn huidig spel:



    Sorry voor de grootte

    Details:



    Dit is zonder inflatie
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
    &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      zaterdag 23 februari 2008 @ 08:04:53 #94
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_56921376
    Hoe kom je aan Nederlandse plaatsnamen??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      zaterdag 23 februari 2008 @ 09:00:28 #95
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56921527
    quote:
    Op zaterdag 23 februari 2008 08:04 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Hoe kom je aan Nederlandse plaatsnamen??
    Tip: kijk ook eens in de spelopties in het opstartscherm
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 23 februari 2008 @ 09:28:05 #96
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_56921652
    78.92.193.137

    Zet die maar meteen in je banlijst Mero

    Irritant figuur
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 23 februari 2008 @ 09:57:12 #97
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56921823
    Is goed

    Ik ga zo eens updaten naar beta4...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 23 februari 2008 @ 12:15:21 #98
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_56923297
    Iemand de ECS-vectors nu al geprobeerd van jullie? De graphics zijn echt heel mooi daarbij. De energiecentrale bijvoorbeeld
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_56941652
    http://openttdcoop.ppcis.org/newgrfs/ottdc_grfpack_6.rar

    Link voro een heel groot grf pack file ^^ ik vond deze wel handig dan kon je uitzoeken wat leuk stond in je spel :p
    Redacted
    pi_56944721
    is het ook mogelijk om met zijn 2en in 1 bedrijf te zitten. Dus samen spelen

    trouwens mero ik ken jou volgens mij nog van vroeger op ps2 je weet wel laser @ hoa
      zondag 24 februari 2008 @ 15:10:39 #102
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56947786
    Je bent al nummer twee die mij denkt te kennen. Ik heb echter geen ps2 en heb geen idee wat hoa is...

    Met zijn tweeen in een bedrijf is heel simpel, gewoon multiplayer spelen, eentje start een company en de tweede logt erbij in.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      Lieve Belg zondag 24 februari 2008 @ 18:19:18 #103
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_56951812
    Mijn volgende doel is om op een map van 512*512 alle industrieėn aan het netwerk te koppelen, en dat enkel met RV. Geen treinen
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
    &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_56952019
    Ik moet dit ook weer eens gaan spelen, is weer ff geleden
    * gaat opzoek naar de cd
      zondag 24 februari 2008 @ 18:35:25 #105
    22851 Erosjuhhh
    Blijven dromen schatjuh
    pi_56952054
    waarom opzoek? je kan hem downloaden in de OP
    Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
      zondag 24 februari 2008 @ 18:36:44 #106
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_56952077
    quote:
    Op zondag 24 februari 2008 15:10 schreef Merovingian het volgende:
    Je bent al nummer twee die mij denkt te kennen.
    Matrix namen zijn een tijdlang populair geweest, ik struikelde wel vaker over Merovingians op forums.... Maar ja, dat soort zaken blijven maar tijdelijk echt "in" dus ik gebruik gewoon mijn echte naam.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_56952097
    quote:
    Op zondag 24 februari 2008 18:35 schreef Erosjuhhh het volgende:
    waarom opzoek? je kan hem downloaden in de OP
    Nee, je moet ook een aantal orginele bestanden van Transport Tycoon hebben. Of ben ik tč lang weggeweest
      Lieve Belg zondag 24 februari 2008 @ 18:52:31 #108
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_56952390
    Topic 3407 op tt-forums.
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
    &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      zondag 24 februari 2008 @ 19:14:14 #109
    22851 Erosjuhhh
    Blijven dromen schatjuh
    pi_56952778
    Nee is niet meer nodig hoor.
    Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
    pi_56953125
    quote:
    Op zondag 24 februari 2008 19:14 schreef Erosjuhhh het volgende:
    Nee is niet meer nodig hoor.
    Oh, nou ja. Ik heb maar ff gekopieerd van m'n laptop
    Wat een topspel blijft het trouwens
      zondag 24 februari 2008 @ 20:47:20 #111
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56954687
    quote:
    Op zondag 24 februari 2008 18:36 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Matrix namen zijn een tijdlang populair geweest, ik struikelde wel vaker over Merovingians op forums.... Maar ja, dat soort zaken blijven maar tijdelijk echt "in" dus ik gebruik gewoon mijn echte naam.
    Ach, ik vind het een cool figuur, maakt me niet uit of ie in is
    Ik heb trouwens de Matrix-trilogie in 1080p gedownload, dus ik ga genieten op mijn nieuwe hd-tv Is ie bij mij in ieder geval weer helemaal in...

    Ik heet in ieder geval op Fok en GoT Merovingian, en op tt-forums Grolsch, Mero was al bezet
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 25 februari 2008 @ 19:05:25 #112
    187069 slacker_nl
    Sicko pur sang
    pi_56969756
    Mm, weinig mensen die simutrans spelen @hier..

    (TVP).
    In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
    pi_56970673
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 19:05 schreef slacker_nl het volgende:
    Mm, weinig mensen die simutrans spelen @hier..

    (TVP).
    Klopt, maar je zit dan ook in het Transport Tycoon forum topic .

    [ Bericht 1% gewijzigd door vanOekelen op 25-02-2008 20:23:16 ]
    pi_56970808
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 19:44 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Klopt, maar je zit dan ook in het Transport Tycoon forum topic .
      Lieve Belg maandag 25 februari 2008 @ 20:07:11 #115
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_56971245
    Ik heb er nog maar enkele screenshots van gezien, waarschijnlijk oude, en daar zag het er niet uit
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
    &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      dinsdag 26 februari 2008 @ 12:05:48 #116
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_56983299
    Hier even een paar screenshotjes van je server, Meroingian. Het oranje bedrijf is van Ico.


    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      dinsdag 26 februari 2008 @ 12:36:10 #117
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_56983965
    Dit is nieuw voor mij, dat je stations aan die van je tegenstander vast kan maken.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      dinsdag 26 februari 2008 @ 13:02:00 #118
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_56984591
    kan volgens mij als je ctrl ingedrukt houdt, maar dat weet ik niet zeker...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      Lieve Belg dinsdag 26 februari 2008 @ 13:16:48 #119
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_56984907
    Je kan twee verschillende stations naast elkaar bouwen door middel can ctrl ingedrukt te houden bij het klikken.
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
    &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      dinsdag 26 februari 2008 @ 16:32:01 #120
    187069 slacker_nl
    Sicko pur sang
    pi_56989635
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 19:44 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Klopt, maar je zit dan ook in het Transport Tycoon forum topic .
    Bij de TTD forums hebben ze ook een speciaal simutrans gedeelte

    En er is een addon voor simutrans met een TTD uitstraling, maar die heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd.
    In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
      dinsdag 26 februari 2008 @ 20:20:25 #121
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_56995699
    Wat is het grote voordeel van SimuTrans eigelijk? zeker als je het op TTD laat lijken, dan zijn het dus niet de graphics die het verschil maken
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      woensdag 27 februari 2008 @ 10:43:34 #122
    187069 slacker_nl
    Sicko pur sang
    pi_57006149
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 20:20 schreef Zero2Nine het volgende:
    Wat is het grote voordeel van SimuTrans eigelijk? zeker als je het op TTD laat lijken, dan zijn het dus niet de graphics die het verschil maken
    Grote voordeel is dat het gratis is en ik dus geen kopie hoef hebben van transport tycoon. Verder draait het op Windows/Linux en nog wat andere systemen. Dus ik ben helemaal blij. Er is ook een versie uit voor OSX op Intel (maar ik heb dan weer een PPC macje).

    http://ttforums.owenrudge.net/viewtopic.php?f=22&t=20328&sid=947fcc6dc0da76eb1272d3f8f542a4db

    Verder ben ik er te kort mee bezig om de verschillen met TTD te kunnen opsommen (vooral ook omdat ik TTD niet ken).

    Ik bedoel, het is gratis, probeer het eens uit: http://forum.simutrans.com/index.php/topic,6527.0.html
    In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
      woensdag 27 februari 2008 @ 11:05:26 #123
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_57006605
    Heb je misschien wat screenshots van simutrains? Ik ben wel benieuwd
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      woensdag 27 februari 2008 @ 11:38:29 #124
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_57007285
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 10:43 schreef slacker_nl het volgende:

    [..]

    Grote voordeel is dat het gratis is en ik dus geen kopie hoef hebben van transport tycoon. Verder draait het op Windows/Linux en nog wat andere systemen. Dus ik ben helemaal blij. Er is ook een versie uit voor OSX op Intel (maar ik heb dan weer een PPC macje).

    http://ttforums.owenrudge.net/viewtopic.php?f=22&t=20328&sid=947fcc6dc0da76eb1272d3f8f542a4db

    Verder ben ik er te kort mee bezig om de verschillen met TTD te kunnen opsommen (vooral ook omdat ik TTD niet ken).

    Ik bedoel, het is gratis, probeer het eens uit: http://forum.simutrans.com/index.php/topic,6527.0.html
    Behalve de gratis graphics (als je SimuTrans met TTD-graphics gebruikt dan verandert er niets aan die situatie ) zie ik zo geen voordelen. Multiplatform is OTTD ook. Dus ik zou het idd moeten spelen om er achter te komen. Ga het nu even downloaden.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      woensdag 27 februari 2008 @ 12:34:23 #125
    187069 slacker_nl
    Sicko pur sang
    pi_57008386
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 11:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Heb je misschien wat screenshots van simutrains? Ik ben wel benieuwd
    Click the links of ga op irc en tik in #gam/#dig hetvolgende in !google simutrans screenshots en ga dan op linkjes klikken Maw, klik een linkje en/of google
    In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
      woensdag 27 februari 2008 @ 12:36:00 #126
    187069 slacker_nl
    Sicko pur sang
    pi_57008423
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 11:38 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Behalve de gratis graphics (als je SimuTrans met TTD-graphics gebruikt dan verandert er niets aan die situatie ) zie ik zo geen voordelen. Multiplatform is OTTD ook. Dus ik zou het idd moeten spelen om er achter te komen. Ga het nu even downloaden.
    Transport Tycoon lijkt me zelf niet multiplatform. Maar goed, doet er niet toe als je OTTD speelt (of TTDPatch - al weet ik niet of die ook multiculti is).

    Ow, btw, was ff dit linkje vergeten: http://en.wiki.simutrans.(...)sport_Tycoon_Players
    In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
    pi_57008430
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 12:34 schreef slacker_nl het volgende:

    [..]

    of ga op irc en tik in #gam/#dig hetvolgende in !google simutrans screenshots en ga dan op linkjes klikken
    Of gewoon meteen naar google gaan en daar 'simutrans screenshots' invullen
      woensdag 27 februari 2008 @ 12:38:48 #128
    187069 slacker_nl
    Sicko pur sang
    pi_57008473
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 12:36 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Of gewoon meteen naar google gaan en daar 'simutrans screenshots' invullen
    Zie de maw, en ik sponsor #dig/#gam, dus mag ik zo nu en dan spammen
    In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
      woensdag 27 februari 2008 @ 13:40:26 #129
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_57009904
    Wel irritant dat de console window open blijft maar dat kun je vast instellen. Verder moet ik zeggen dat het er best grappig uitziet. Een stuk realistischer dan TTD maar wel veel moeilijker heb ik het idee (na die pagina voor Transport Tycoon players gelezen te hebben).
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      woensdag 27 februari 2008 @ 14:21:51 #130
    187069 slacker_nl
    Sicko pur sang
    pi_57010794
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 13:40 schreef Zero2Nine het volgende:
    Wel irritant dat de console window open blijft maar dat kun je vast instellen. Verder moet ik zeggen dat het er best grappig uitziet. Een stuk realistischer dan TTD maar wel veel moeilijker heb ik het idee (na die pagina voor Transport Tycoon players gelezen te hebben).
    Console window openblijft? uhhhhhh what?!?!

    Met backspace kan je trouwens alle openstaande schermen verwijderen en dan heb je alleen nog je map open.

    Ik vind het een zeeeer vermakelijk spel. Na twee weken lopen pielen heb ik eindelijk een beetje leuke economie opgebouwd. Het leuke is ook dat je overheid kan spelen en dus nieuwe fabrieken en steden kunt maken. Moet je wel spelerswisselingen aanzetten.
    In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
      woensdag 27 februari 2008 @ 18:38:03 #131
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_57016093
    Ik bedoel met console window dat er 2 vensters openen. 1 is het grafische venster waarin het spel zelf speelt, het andere venster bevat alleen tekst met informatie over welke dingen geladen zijn en evt. foutmeldingen. Als je het spelvenster maximaliseert heb je er geen last van natuurlijk maar ik sloot dus het textvenster af en toen sloot (eigelijk logisch) de hele applicatie zonder enige waarschuwing.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      woensdag 27 februari 2008 @ 18:53:50 #132
    187069 slacker_nl
    Sicko pur sang
    pi_57016466
    Ow, je start het vanuit de shell op?

    Als je in een *nix variant gebruikt:

    1
    2
    $ /path/to/simutrans &
    $ disown 

    en dan kan je je console window gewoon sluiten en simutrans draait gewoon verder

    1
    2
    3
    4
    $ /path/to/simutrans
    # terug naar je console, ctrl z
    $ bg 
    $ disown


    Doet hetzelfde als bovenstaande (maar als je vergeet de & erachter te plakken is dit een handige oplossing ervoor).

    En als het dit niet is, snap ik echt niet wat je bedoeld
    In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
    pi_57027381
    ik vind het jammer dat simutrans de prijzen van de treinen hoger is dan openttd...

    ik hou er juist van om grote trein netwerken te bouwen
    Redacted
      donderdag 28 februari 2008 @ 08:14:22 #134
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_57027480
    Bij mij kost een loc ook 1,8 miljoen Nederlandse Guldens (zonder inflatie)
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_57027567
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2008 23:46 schreef Jump het volgende:

    [..]

    Ik heb er mij toch met geamuseerd

    Bon, screenshotje van de kaart van mijn huidig spel:

    [ afbeelding ]

    Sorry voor de grootte

    Details:

    [ afbeelding ]

    Dit is zonder inflatie

    Jump post die savegame eens ( megaupload.com) of iets dergelijks
    Redacted
      Lieve Belg zaterdag 1 maart 2008 @ 14:18:40 #136
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_57080975
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 08:20 schreef cablegunmaster het volgende:

    [..]

    Jump post die savegame eens ( megaupload.com) of iets dergelijks
    http://images.internix.be/index.php?group=Transport%20Tycoon

    Gans onderaan: Wamsenschede Transport, 1st Sep 2057.sav

    Laatste nightly, en openttdcoop grf pack nodig

    [ Bericht 8% gewijzigd door Jump op 01-03-2008 14:25:45 ]
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
    &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      zaterdag 1 maart 2008 @ 21:50:12 #137
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_57091725
    quote:
    Op zondag 24 februari 2008 18:19 schreef Jump het volgende:
    Mijn volgende doel is om op een map van 512*512 alle industrieėn aan het netwerk te koppelen, en dat enkel met RV. Geen treinen
    Ik heb nu wel een "snelweg" (gewoon 2 wegen naast elkaar met elk eenrichtingsverkeer) parallel aan een spoorweg gelegd. Maar de snelweg is eigenlijk puur cosmetisch, de RVs gebruiken maar 1 weghelft. Wel leuk om te zien als je er eenmaal wat meer RVs hebt rijden, en dan komt de trein voorbij scheuren die meer dan 3 X zo snel is
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_57097380
    http://img530.imageshack.us/my.php?image=tt01ng0.jpg

    300 treinen op een aantal netwerkjes.
      zondag 2 maart 2008 @ 08:17:27 #139
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_57099167
    Jij gebruikt zeker geen realistic acceleration?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_57120339
    quote:
    Op zondag 2 maart 2008 08:17 schreef Merovingian het volgende:
    Jij gebruikt zeker geen realistic acceleration?
    dat zeg je om dat de bochten vaag zitten op dat plaatje?
    Redacted
      maandag 3 maart 2008 @ 17:04:24 #141
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_57130050
    quote:
    Op maandag 3 maart 2008 09:07 schreef cablegunmaster het volgende:

    [..]

    dat zeg je om dat de bochten vaag zitten op dat plaatje?
    Vaag wou ik ze niet noemen, maar ze zijn wel allemaal superscherp. Zo maakte ik het vroeger in de TTO ook altijd, mede dankzij het feit dat er destijds geen autorail was waardoor schuine stukken aardig wat RSI-risico vormden Maar nu met autorail maakt het niet meer uit, en met realistic acceleration ben je eindelijk van die irritante slowdowns op heuvels en tunnels verlost...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 3 maart 2008 @ 19:33:11 #142
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_57133305
    Ja en je kan tegenwoordig gewoon bruggen over schuine rails aanleggen, dat was ook een reden om een stad niet met een schuine rail af te snijden. Nu kan de stad via bruggen gewoon verder aan de andere kant (via tunnels kon het al natuurlijk).
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      Lieve Belg maandag 3 maart 2008 @ 19:35:43 #143
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_57133378
    quote:
    Op maandag 3 maart 2008 19:33 schreef Zero2Nine het volgende:
    Ja en je kan tegenwoordig gewoon bruggen over schuine rails aanleggen, dat was ook een reden om een stad niet met een schuine rail af te snijden. Nu kan de stad via bruggen gewoon verder aan de andere kant (via tunnels kon het al natuurlijk).
    Volgens mij gaat een stad zelf nog geen bruggen bouwen over schuine rails, ik heb het toch nog niet gezien. En ook in mijn savegame die hierboven ergens te vinden is, lopen er schuine sporen langs/door steden.
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
    &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      maandag 3 maart 2008 @ 20:07:19 #144
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_57134237
    quote:
    Op maandag 3 maart 2008 19:35 schreef Jump het volgende:

    [..]

    Volgens mij gaat een stad zelf nog geen bruggen bouwen over schuine rails, ik heb het toch nog niet gezien. En ook in mijn savegame die hierboven ergens te vinden is, lopen er schuine sporen langs/door steden.
    Je moet de stad dan nog wel een handje helpen ja
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      dinsdag 4 maart 2008 @ 21:38:29 #145
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_57159220
    quote:
    [21:29] <@DorpsGek> Commit by peter1138 :: r12338 /tags/0.6.0-beta5 (9 files in 3 dirs) (2008-03-04 20:29:12 UTC)
    [21:29] <@DorpsGek> -Release: 0.6.0-beta5

    Ze gaan veel te snel
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_57160501
    Ik ben de laatste tijd vaker aan het updaten dan aan het spelen
      Lieve Belg dinsdag 4 maart 2008 @ 22:25:55 #147
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_57160714
    Ik update gewoon altijd vlak voor ik het eens speel
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
    &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_57207565
    JUMP wat is je trein graphics :p ze zien er vet uit , ik probeerde je savegame maar hij crashte toen ik hem opende , zelfs met die nightly build. beetje vaag.. maar ik kon hem wel op pauze observeren
    Redacted
      donderdag 6 maart 2008 @ 21:56:36 #149
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_57207795
    quote:
    Op donderdag 6 maart 2008 21:49 schreef cablegunmaster het volgende:
    JUMP wat is je trein graphics :p ze zien er vet uit , ik probeerde je savegame maar hij crashte toen ik hem opende , zelfs met die nightly build. beetje vaag.. maar ik kon hem wel op pauze observeren
    Zonder die treinenset kun je hem inderdaad niet openen, omdat de hele treinen dan niet meer kloppen
    Als het goed is zit hij gewoon in het #openttdcoop grfpack.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      donderdag 6 maart 2008 @ 23:35:29 #150
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_57210852
    Weet iemand trouwens hoe je de goederen van ECS-vectors ook in RVs krijgt? de grfs in het grfpack lijken hier niet voor geschikt, maar het zijn er zoveel dat ik er misschien eentje mis (durf ze niet allemaal aan te zetten vanwege de volgorde en omdat sommige elkaar misschien "tegenspreken").
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      vrijdag 7 maart 2008 @ 07:48:44 #151
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_57214609
    Wat zijn RVs??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')