abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:09:51 #281
3542 Gia
User under construction
pi_56219101
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 08:03 schreef Yildiz het volgende:
Dat doen ze niet, ze waarschuwen slechts.
En wat als Nederland, ondanks die waarschuwing, Wilders niet tegenhoudt en de film wordt daadwerkelijk vertoont? Wat dan? Haalt Iran dan de schouders op: "dan niet!" of volgen er represailles? En zo ja, welke?
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:18:25 #282
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56219309
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:09 schreef Gia het volgende:

[..]

En wat als Nederland, ondanks die waarschuwing, Wilders niet tegenhoudt en de film wordt daadwerkelijk vertoont? Wat dan? Haalt Iran dan de schouders op: "dan niet!" of volgen er represailles? En zo ja, welke?
Ik zal even in mijn glazen veroordeel-bol kijken. Be right back.

Ohja, hier mag een slotje op, we hebben al een centraal topic voor Wilders met zijn film.
Hier: [Centraal] Wilders film topic
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:22:47 #283
3542 Gia
User under construction
pi_56219428
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:18 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ohja, hier mag een slotje op, we hebben al een centraal topic voor Wilders met zijn film.
Vrij vertaald: Yildiz weet niks meer te zeggen....
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:24:58 #284
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56219475
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Vrij vertaald: Yildiz weet niks meer te zeggen....
Nee, je probeert een beetje te impliceren dat er represailles van Iran zullen volgen bij vertoning van de film. Ik vind dat onzinnig. Iran als de internationale boeman neerzetten is erg afgezaagd.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:27:59 #285
3542 Gia
User under construction
pi_56219558
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:24 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nee, je probeert een beetje te impliceren dat er represailles van Iran zullen volgen bij vertoning van de film. Ik vind dat onzinnig. Iran als de internationale boeman neerzetten is erg afgezaagd.
Wat willen ze dan met die waarschuwing bereiken? Wat is een waarschuwing zonder gevolgen als er niet geluisterd wordt?

Als ik mijn kinderen waarschuw als ze vervelend zijn, dan moet ik toch ingrijpen wanneer ze, ondanks die waarschuwing nog niet luisteren!!

Dan kun je net zo goed niet waarschuwen.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:29:03 #286
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_56219583
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:18 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat zal lastig worden.... qua content is het niet te doen om er een ''combined' POL/NWS topic van te maken.
Zolang er nieuwsberichten en politieke analyses komen zullen we C-topics wel dubbel moeten draaien.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:33:19 #287
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56219700
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat willen ze dan met die waarschuwing bereiken? Wat is een waarschuwing zonder gevolgen als er niet geluisterd wordt?

Als ik mijn kinderen waarschuw als ze vervelend zijn, dan moet ik toch ingrijpen wanneer ze, ondanks die waarschuwing nog niet luisteren!!

Dat is een héél ander soort waarschuwing.

Als jij je kinderen waarschuwt om niet die hete pan aan te raken, geef je toch ook geen represailles als ze het alsnog doen? De gevolgen heeft het kind ondertussen al ervaren.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:42:15 #288
3542 Gia
User under construction
pi_56219961
Dus de waarschuwing luidt: "Belediging van de Koran zal zwaar worden opgenomen en gerichte haat opleveren tegen een land die toestaat dat deze boodschap verspreid kan worden, aldus Boroujerdi."

En dan kunnen wij gewoon zeggen: "Fijn, who fucking cares!"

En dan gebeurt er vervolgens niets!

Yeah right!
pi_56220061
Die Iraanse parlementariër is ook helemaal niet op de hoogte op welke wijze universele westerse grondrechten de verhouding tussen de staat en haar burgers regelt.
Het is, mijn inziens, een dreigement waar de nodige onnozelheid van afdruipt.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:47:07 #290
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_56220116
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 08:09 schreef JohnDope het volgende:

[..]

[..]

Dit is gewoon een oorlogsverklaring.

Salman Rushdie waarschuwden ze ook destijds. Alleen deze situatie is nog wat erger, want niemand leest boeken, een filmpie kijkt lekker weg en deze film wordt gemaakt door een topdog van de overheid.
Wilders maakt geen deel uit van de overheid.....
Ik weet niet in hoeverre we jouw reacties serieus moeten nemen als je niet eens het onderscheid weet tussen het parlement en de overheid.
Maar ik ben het wel eens dat het een fatwa-verklaring. Oorlog gaat een beetje ver.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_56220172
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Is totaal anders, de waarschuwing van de Moefti bijv is meer van: Als je oversteekt kijk je links en rechts en nog een keer, want dan doe je het pas goed.

En als je dan overreden wordt tja, hij had ervoor gewaarschuwd, maar hij is niet de aanzetter van de botsing, hij waarschuwde alleen.

EDIT: zie yildiz.
pi_56220304
De suggestie, dat de waarschuwing uit Iran er een is van zorgzame ongerustheid lijkt me enigszins overdreven.
quote:
Iran waarschuwt Den Haag over film Wilders

TEHERAN - Een Iraanse parlementariër heeft de Nederlandse regering maandag gewaarschuwd over de anti-islamfilm van Geert Wilders. Als Den Haag de vertoning niet voorkomt, zal het Iraanse parlement de Iraanse regering oproepen haar betrekkingen met Nederland te heroverwegen.

Dat meldde het Iraanse persbureau IRNA maandag. Volgens de afgevaardigde Alaeddin Boroujerdi, die voorzitter is van de parlementaire commissie voor Nationale Veiligheid en Buitenlands Beleid, kan de film leiden tot ,,uitgebreide negatieve reacties'' van moslims over de hele wereld.
Iran gaat gebukt onder een islamistisch regime.
Staat geen woord Spaans tussen.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:56:01 #293
3542 Gia
User under construction
pi_56220365
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:49 schreef Xith het volgende:

[..]

Is totaal anders, de waarschuwing van de Moefti bijv is meer van: Als je oversteekt kijk je links en rechts en nog een keer, want dan doe je het pas goed.

En als je dan overreden wordt tja, hij had ervoor gewaarschuwd, maar hij is niet de aanzetter van de botsing, hij waarschuwde alleen.

EDIT: zie yildiz.
Nogmaals, als het alleen een waarschuwing is in die zin, dan kunnen wij toch met een gerust hart onze schouders ophalen en verder gaan waar we mee bezig waren!?
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:56:33 #294
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56220381
-edit- zie Xith .
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:53 schreef damian5700 het volgende:
De suggestie, dat de waarschuwing uit Iran er een is van zorgzame ongerustheid lijkt me enigszins overdreven.
[..]

Staat geen woord Spaans tussen.
Nou, economische gevolgen dus. Dan leren we weer eens hoe een boycot voelt, die we ook zo graag zonder reden toepassen op anderen. Staat daar soms geweld tussen?

Ga nou niet zeggen dat niemand dit aan voelde komen hè?
pi_56220407
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:42 schreef Gia het volgende:
Dus de waarschuwing luidt: "Belediging van de Koran zal zwaar worden opgenomen en gerichte haat opleveren tegen een land die toestaat dat deze boodschap verspreid kan worden, aldus Boroujerdi."

En dan kunnen wij gewoon zeggen: "Fijn, who fucking cares!"

En dan gebeurt er vervolgens niets!

Yeah right!
Nee, weer fout, want de waarschuwing "kijk links en rechts bij het oversteken" kan ook niet zomaar genegeerd worden, en als het toch genegeerd wordt betekent dat niet dat je geen botsing krijt bij het oversteken.

Waarschuwing: "Belediging van de Koran zal zwaar worden opgenomen en gerichte haat opleveren tegen een land die toestaat dat deze boodschap verspreid kan worden, aldus Boroujerdi."

NL zegt, naja, ik doe het lekker toch!

Er komt: gerichte haat tegen de landen die de verspreiding toestonden

Conclusie, de waarschuwing was terecht, en blijkbaar vond NL dat het gevolg van de actie minder belangrijk is dan het uitbrengen van de actie. Dat mag.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:58:05 #296
3542 Gia
User under construction
pi_56220417
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:56 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nou, economische gevolgen dus. Dan leren we weer eens hoe een boycot voelt, die we ook zo graag zonder reden toepassen op anderen. Staat daar soms geweld tussen?
Ik geloof niet dat wij nu zozeer afhankelijk zijn van Iran of welk islamitisch land dan ook.
We kunnen prima onszelf bedruipen hier in Nederland.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 11:59:27 #297
3542 Gia
User under construction
pi_56220461
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:57 schreef Xith het volgende:

Er komt: gerichte haat tegen de landen die de verspreiding toestonden

Conclusie, de waarschuwing was terecht, en blijkbaar vond NL dat het gevolg van de actie minder belangrijk is dan het uitbrengen van de actie. Dat mag.
Inderdaad. Wat moeten wij erom geven dat een land ons haat.

Daar hebben ze zelf meer last van dan wij.
pi_56220474
Hoe kan je de koran beledigen, een dood iets. Get real zeg.
pi_56220594
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:56 schreef Yildiz het volgende:
-edit- zie Xith .
[..]

Dat staat er niet. Er staat wel, dat deze parlementariër belooft, dat op het moment Balkenende c.s. de uitzending niet voorkomt, hij gaat pleiten voor herziening van de Iraans-Nederlandse betrekkingen.

De tweede zin kan ik niet veel mee. Het is een redenatie in de trant van oog om oog en tand om tand.
Als dat het leidende mechanisme zou zijn, dan is elk bezwaar over Wilder's film volstrekt ongegrond.

Volgens mij kan je lezen. Bovendien is herzien van betrekkingen vrij abstract.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:06:03 #300
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56220603
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat wij nu zozeer afhankelijk zijn van Iran of welk islamitisch land dan ook.
We kunnen prima onszelf bedruipen hier in Nederland.
Het is niet erg om, als je er écht geen verstand van hebt, gewoon géén mening over te hebben. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')