En wat als Nederland, ondanks die waarschuwing, Wilders niet tegenhoudt en de film wordt daadwerkelijk vertoont? Wat dan? Haalt Iran dan de schouders op: "dan niet!" of volgen er represailles? En zo ja, welke?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:03 schreef Yildiz het volgende:
Dat doen ze niet, ze waarschuwen slechts.
Ik zal even in mijn glazen veroordeel-bol kijken. Be right back.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:09 schreef Gia het volgende:
[..]
En wat als Nederland, ondanks die waarschuwing, Wilders niet tegenhoudt en de film wordt daadwerkelijk vertoont? Wat dan? Haalt Iran dan de schouders op: "dan niet!" of volgen er represailles? En zo ja, welke?
Vrij vertaald: Yildiz weet niks meer te zeggen....quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:18 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik zal even in mijn glazen veroordeel-bol kijken. Be right back.
Ohja, hier mag een slotje op, we hebben al een centraal topic voor Wilders met zijn film.
Hier: [Centraal] Wilders film topic
Nee, je probeert een beetje te impliceren dat er represailles van Iran zullen volgen bij vertoning van de film. Ik vind dat onzinnig. Iran als de internationale boeman neerzetten is erg afgezaagd.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Vrij vertaald: Yildiz weet niks meer te zeggen....
Wat willen ze dan met die waarschuwing bereiken? Wat is een waarschuwing zonder gevolgen als er niet geluisterd wordt?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:24 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nee, je probeert een beetje te impliceren dat er represailles van Iran zullen volgen bij vertoning van de film. Ik vind dat onzinnig. Iran als de internationale boeman neerzetten is erg afgezaagd.
Dat zal lastig worden.... qua content is het niet te doen om er een ''combined' POL/NWS topic van te maken.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:18 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik zal even in mijn glazen veroordeel-bol kijken. Be right back.
Ohja, hier mag een slotje op, we hebben al een centraal topic voor Wilders met zijn film.
Hier: [Centraal] Wilders film topic
Dat is een héél ander soort waarschuwing.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat willen ze dan met die waarschuwing bereiken? Wat is een waarschuwing zonder gevolgen als er niet geluisterd wordt?
Als ik mijn kinderen waarschuw als ze vervelend zijn, dan moet ik toch ingrijpen wanneer ze, ondanks die waarschuwing nog niet luisteren!!
Dan kun je net zo goed niet waarschuwen.
Wilders maakt geen deel uit van de overheid.....quote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
[..]
Dit is gewoon een oorlogsverklaring.
Salman Rushdie waarschuwden ze ook destijds. Alleen deze situatie is nog wat erger, want niemand leest boeken, een filmpie kijkt lekker weg en deze film wordt gemaakt door een topdog van de overheid.![]()
Is totaal anders, de waarschuwing van de Moefti bijv is meer van: Als je oversteekt kijk je links en rechts en nog een keer, want dan doe je het pas goed.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat willen ze dan met die waarschuwing bereiken? Wat is een waarschuwing zonder gevolgen als er niet geluisterd wordt?
Als ik mijn kinderen waarschuw als ze vervelend zijn, dan moet ik toch ingrijpen wanneer ze, ondanks die waarschuwing nog niet luisteren!!
Dan kun je net zo goed niet waarschuwen.
Staat geen woord Spaans tussen.quote:Iran waarschuwt Den Haag over film Wilders
TEHERAN - Een Iraanse parlementariër heeft de Nederlandse regering maandag gewaarschuwd over de anti-islamfilm van Geert Wilders. Als Den Haag de vertoning niet voorkomt, zal het Iraanse parlement de Iraanse regering oproepen haar betrekkingen met Nederland te heroverwegen.
Dat meldde het Iraanse persbureau IRNA maandag. Volgens de afgevaardigde Alaeddin Boroujerdi, die voorzitter is van de parlementaire commissie voor Nationale Veiligheid en Buitenlands Beleid, kan de film leiden tot ,,uitgebreide negatieve reacties'' van moslims over de hele wereld.
Iran gaat gebukt onder een islamistisch regime.
Nogmaals, als het alleen een waarschuwing is in die zin, dan kunnen wij toch met een gerust hart onze schouders ophalen en verder gaan waar we mee bezig waren!?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:49 schreef Xith het volgende:
[..]
Is totaal anders, de waarschuwing van de Moefti bijv is meer van: Als je oversteekt kijk je links en rechts en nog een keer, want dan doe je het pas goed.
En als je dan overreden wordt tja, hij had ervoor gewaarschuwd, maar hij is niet de aanzetter van de botsing, hij waarschuwde alleen.
EDIT: zie yildiz.
Nou, economische gevolgen dus. Dan leren we weer eens hoe een boycot voelt, die we ook zo graag zonder reden toepassen op anderen. Staat daar soms geweld tussen?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:53 schreef damian5700 het volgende:
De suggestie, dat de waarschuwing uit Iran er een is van zorgzame ongerustheid lijkt me enigszins overdreven.
[..]
Staat geen woord Spaans tussen.
Nee, weer fout, want de waarschuwing "kijk links en rechts bij het oversteken" kan ook niet zomaar genegeerd worden, en als het toch genegeerd wordt betekent dat niet dat je geen botsing krijt bij het oversteken.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:42 schreef Gia het volgende:
Dus de waarschuwing luidt: "Belediging van de Koran zal zwaar worden opgenomen en gerichte haat opleveren tegen een land die toestaat dat deze boodschap verspreid kan worden, aldus Boroujerdi."
En dan kunnen wij gewoon zeggen: "Fijn, who fucking cares!"
En dan gebeurt er vervolgens niets!
Yeah right!
Ik geloof niet dat wij nu zozeer afhankelijk zijn van Iran of welk islamitisch land dan ook.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:56 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nou, economische gevolgen dus. Dan leren we weer eens hoe een boycot voelt, die we ook zo graag zonder reden toepassen op anderen. Staat daar soms geweld tussen?
Inderdaad. Wat moeten wij erom geven dat een land ons haat.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:57 schreef Xith het volgende:
Er komt: gerichte haat tegen de landen die de verspreiding toestonden
Conclusie, de waarschuwing was terecht, en blijkbaar vond NL dat het gevolg van de actie minder belangrijk is dan het uitbrengen van de actie. Dat mag.
Dat staat er niet. Er staat wel, dat deze parlementariër belooft, dat op het moment Balkenende c.s. de uitzending niet voorkomt, hij gaat pleiten voor herziening van de Iraans-Nederlandse betrekkingen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:56 schreef Yildiz het volgende:
-edit- zie Xith.
[..]
Nou, economische gevolgen dus. Dan leren we weer eens hoe een boycot voelt, die we ook zo graag zonder reden toepassen op anderen. Staat daar soms geweld tussen?
Het is niet erg om, als je er écht geen verstand van hebt, gewoon géén mening over te hebben.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat wij nu zozeer afhankelijk zijn van Iran of welk islamitisch land dan ook.
We kunnen prima onszelf bedruipen hier in Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |