Dat is dan hun probleem,.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 04:38 schreef jpjedi het volgende:
Zal toch duidelijk zijn dat dit als belediging wordt ervaren.
Rare opmerking, wanneer mag een mening niet meer uitgedragen worden? Bedenk goed dat smaad en laster niet voortkomen uit een mening.quote:Mijn punt is dat vrijheid van meningsuiting een grens heeft en of die grens bereikt wordt kunnen we pas zeggen als de film er is.
Dat klopt, vrijheid van meningsuiting is geen vrijbrief voor smaad en laster, welke dus ook geen meningen zijn.quote:Vrijheid van meningsuiting is in mijn ogen geen vrijbrief om alles te roepen wat je maar wil.
Vreselijk, maar wie is daar verantwoordelijk voor? Is een vrouw verantwoordelijk voor haar verkrachting als zij pittig gekleed gaat?quote:Cijfers van de vorige rel vanwege de Deense cartoons... totaal enkele honderden doden. Het zal je zoon of dochter maar zijn ongeacht de reden erachter waren ze niet dood geweest als Wilders zijn film niet had uitgebracht.
Een mensenleven is daar net zoveel waard als dat het de zaak voor islam dient. Is je dat wel eens opgevallen?quote:Nu besef ik wel dat een mensenleven in de meeste moslimlanden niet zoveel waard is als bij ons volgens lokale standaard maar een triest gegeven is het wel. Ambassades staan al onder strenge beveiliging op het moment.
Nogmaals, moeten wij rekening houden met de verkrachter bij de kledingkeuze?quote:Ik heb het geenszins over Wilders de mond snoeren maar ik vind dat hij wel een beetje voor redelijkheid vatbaar moet blijven gezien de verwachte effecten. Ik woon dan wel niet in een moslimland maar mijn gedachte gaat uit naar al die Nederlanders die in moslimlanden wonen.
yupz hun probleem.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 05:01 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Dat is dan hun probleem,.
[..]
Rare opmerking, wanneer mag een mening niet meer uitgedragen worden? Bedenk goed dat smaad en laster niet voortkomen uit een mening.
[..]
Dat klopt, vrijheid van meningsuiting is geen vrijbrief voor smaad en laster, welke dus ook geen meningen zijn.
Heeft Wilders zich hier aan schuldig gemaakt?
[..]
Vreselijk, maar wie is daar verantwoordelijk voor? Is een vrouw verantwoordelijk voor haar verkrachting als zij pittig gekleed gaat?
[..]
Een mensenleven is daar net zoveel waard als dat het de zaak voor islam dient. Is je dat wel eens opgevallen?
[..]
Nogmaals, moeten wij rekening houden met de verkrachter bij de kledingkeuze?
En als er geen ontsnappen aan is, evacueren dan maar.
Op welk moment is het niet raadzaam om je mening uit te dragen? En is dat hier van toepassing?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 05:32 schreef jpjedi het volgende:
yupz hun probleem.
...
Ik zeg nergens dat het niet mag..ik betwijfel of het raadzaam is
Ja, maar jij zegt specifiek "waren ze niet dood geweest als Wilders zijn film niet had uitgebracht."quote:...
Daarom stond er ook 'ongeacht de reden erachter' Het blijft een triest gevolg.
Aan het begin van je post zeg je "yupz hun probleem.". Maar nu zeg je dat wij toch rekening moeten houden, oftewel, dus toch ons probleem? Waartegen verdedig jij de 'verkrachter' in mijn analogie? Waarom moeten wij met zijn zwakzinnigheid rekening houden in nadele van de vrijheid van de vrouw?quote:...
ja wij moeten daarmee rekening houden,
In je vorige post zei je "ik vind dat hij wel een beetje voor redelijkheid vatbaar moet blijven gezien de verwachte effecten/". Ook hier ga je naar mijns inziens weer de mist in, jij zegt hier dat het moord en brandschreeuw gedrag van Iran directe effecten zijn van Wilders' gedrag. Ook hier ontneem je weer het recht van de vrouw om haar eigen kleding te kiezen. Het is belachelijk om te zeggen dat wilders direct effect zou hebben op de actie door Iran en doden bij ambassades. Je gaat voorbij het feit dat het probleem misschien aan hun kant zit.quote:oordelen mogen we volgens onze normen en waarden maar we moeten ermee rekening houden dat wij de situatie (bijvoorbeeld beledigen) met enig moreel besef moeten benaderen.
Wat doet Wilders dan 'terug' volgens jou? waarom is dat erg/niet de bedoeling? en is dat hetzelfde als wat 'de moslims' doen?quote:Kan toch niet de bedoeling zijn om zijn vijandigheid jegens moslims goed te praten op basis van het kleuterschool principe: "zij doen het ook dus mag ik het ook terug doen juffrouw"
Ik zie niet welk moreel besef in deze kwestie hier precies in het geding komt te staan, wanneer is uiting van een mening immoreel?quote:Nogmaals.. Meningsuiting is erg belangrijk en mag niet in het geding komen maar moeten we daarbij maar ons moreel besef in de kast zetten? Jij hebt jouw mening over deze omstandigheden en ik heb mijn visie.
Je hebt het over een persoon die elke week in het nieuws probeert te komen door radicaal tegenover de Islam te zijn. Dan weer een hoop mensen het land uit. Dan weer staatssecretarissen schofferen vanwege een 2e paspoort, dan weer de Koran verbieden of verscheuren, dan weer het een en ander fascistisch noemen, dan weer tuig, dan weer beweren dat de mensenrechten voor 'tuig' afgenomen moet worden, dan weer dat ze minder grondrechten verdienen. Dan weer wat ideeën uit Israël zoals een Guantanamo Bay, wat ie dan heel lief 'administratieve detentie' noemt. Ook wel opsluiting zonder proces genoemd. En dat gaat maar door.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 01:19 schreef LordNemephis het volgende:
Heeft Nederland dan een band met Iran? Nooit geweten...
Maar Iran moet niet zo zeuren voor die film uberhaupt uit is dacht ik zo
Je beledigd voelen wil nog niet zeggen dat je ook beledigd bent.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 02:31 schreef teamlead het volgende:
[..]
vrijheid van meningsuiting is niet gelijk aan het recht om te beledigen.. dat wil bij sommige mensen maar niet doordringen....
Wat een onzin zeg, de zaak omdraaien.quote:Op maandag 21 januari 2008 23:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar of jij ook open staat om die deuren eens door te lopen om te kijken (en te vragen) hoe zaken in elkaar zitten? Ga je zelf ook eens kijken?
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 01:14 schreef sneakypete het volgende:
kunnen we gelijk zien hoe het nu zit met dat kernprogramma van ze.
Dat doen ze niet, ze waarschuwen slechts. Ongetwijfeld wordt dat door velen gelezen als een bedreiging. Die mensen voelen zich namelijk bij elke uitspraak van een Moslim bedreigd.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 07:50 schreef Aanvoerder het volgende:
Fijn dat Iran ons gaat vertellen wat we wel en niet mogen in Nederland. Als het Westen dat bij Iran probeert luisteren ze toch ook niet, dus waarom zouden wij dat wel moeten doen?
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:03 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat doen ze niet, ze waarschuwen slechts.
Vrouwen zijn in Iran inderdaad niet helemaal 100% vrij, qua kledingvoorschriften bijvoorbeeld. Maar verder zijn ze gewoon vrij hoor. En auto rijden voor vrouwen in Iran is geen taboe, integendeel juist. Plus dat de meeste mensen die afgeslaagd zijn aan de universiteit in Iran vrouw zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 02:24 schreef CARLAK het volgende:
[..]
Zelfs vrouwen zijn er nog niet vrij. Die mogen nog niet eens doen en laten wat ze willen. Auto rijden is voor hen taboe! Maar ik ben het totaal met je eens. Met Wilders niet trouwens.
boeiendquote:Op dinsdag 22 januari 2008 07:29 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je hebt het over een persoon die elke week in het nieuws probeert te komen door radicaal tegenover de Islam te zijn. Dan weer een hoop mensen het land uit. Dan weer staatssecretarissen schofferen vanwege een 2e paspoort, dan weer de Koran verbieden of verscheuren, dan weer het een en ander fascistisch noemen, dan weer tuig, dan weer beweren dat de mensenrechten voor 'tuig' afgenomen moet worden, dan weer dat ze minder grondrechten verdienen. Dan weer wat ideeën uit Israël zoals een Guantanamo Bay, wat ie dan heel lief 'administratieve detentie' noemt. Ook wel opsluiting zonder proces genoemd. En dat gaat maar door.
Vervolgens gaan Balkenende met Binnenlandse Zaken, NCTb en Wilders zelf dus in overleg over de inhoud, en Balkenende maakt er een issue van. (Dat niemand op Wilders na weet waar het over gaat is dus onzin.)
Nee, inderdaad, we weten totááááál niet waar Wilders mee gaat komen.. Schattig.
Samir A maakte niet 'zomaar een film'. Hij is veroordeeld voor illegaal wapenbezit, verdachte bij een overval, bewezen terroristische intenties, veroordeeld voor het voorbereiden van moord en het voorbereiden van een terroristische aanslag.quote:Dan zijn er nog een paar die beweren dat we in een vrij land leven, en dat iedereen een film kan maken. Behalve Samir A. met wat debiele teksten of een haatzaaiende Imam natuurlijk, díe moeten dan het land uit, als je een topic verder kijkt. Want dán kun je niet ineens elke mening hebben. Dan is haat ineens bedreiging.
Niet? Zeggen ze:quote:
Is dus een oorlogsverklaring volgens jou. En dan noem je jezelf beschaafd? Dan vind je dat Iran op de tenen getrapt is?quote:Belediging van de Koran zal zwaar worden opgenomen en gerichte haat opleveren tegen een land die toestaat dat deze boodschap verspreid kan worden, aldus Boroujerdi.
Ik denk dat hij in de war is met Saudi Arabie.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:06 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Vrouwen zijn in Iran inderdaad niet helemaal 100% vrij, qua kledingvoorschriften bijvoorbeeld. Maar verder zijn ze gewoon vrij hoor. En auto rijden voor vrouwen in Iran is geen taboe, integendeel juist. Plus dat de meeste mensen die afgeslaagd zijn aan de universiteit in Iran vrouw zijn.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:08 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Niet? Zeggen ze:Wij gaan kernbommen strooieuhhh!!!
of zeggen ze:We willen alvast waarschuwen dat dit wel eens aan zou kunnen zetten tot wat rumoer. Als jullie vinden dat een Imam met zijn haatspeech medeschuldig is aan de daden van andere mensen, zou je hier ook alvast over na kunnen denken.
Kies maar.
Dit is gewoon een oorlogsverklaring.quote:Belediging van de Koran zal zwaar worden opgenomen en gerichte haat opleveren tegen een land die toestaat dat deze boodschap verspreid kan worden, aldus Boroujerdi.
Mij maakt het allemaal niet uit.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:11 schreef Yildiz het volgende:
Je bent nog sneller op je teentjes getrapt dan je beweert dat Iran is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |