abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56215553
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 04:38 schreef jpjedi het volgende:
Zal toch duidelijk zijn dat dit als belediging wordt ervaren.
Dat is dan hun probleem,.
quote:
Mijn punt is dat vrijheid van meningsuiting een grens heeft en of die grens bereikt wordt kunnen we pas zeggen als de film er is.
Rare opmerking, wanneer mag een mening niet meer uitgedragen worden? Bedenk goed dat smaad en laster niet voortkomen uit een mening.
quote:
Vrijheid van meningsuiting is in mijn ogen geen vrijbrief om alles te roepen wat je maar wil.
Dat klopt, vrijheid van meningsuiting is geen vrijbrief voor smaad en laster, welke dus ook geen meningen zijn.
Heeft Wilders zich hier aan schuldig gemaakt?
quote:
Cijfers van de vorige rel vanwege de Deense cartoons... totaal enkele honderden doden. Het zal je zoon of dochter maar zijn ongeacht de reden erachter waren ze niet dood geweest als Wilders zijn film niet had uitgebracht.
Vreselijk, maar wie is daar verantwoordelijk voor? Is een vrouw verantwoordelijk voor haar verkrachting als zij pittig gekleed gaat?
quote:
Nu besef ik wel dat een mensenleven in de meeste moslimlanden niet zoveel waard is als bij ons volgens lokale standaard maar een triest gegeven is het wel. Ambassades staan al onder strenge beveiliging op het moment.
Een mensenleven is daar net zoveel waard als dat het de zaak voor islam dient. Is je dat wel eens opgevallen?
quote:
Ik heb het geenszins over Wilders de mond snoeren maar ik vind dat hij wel een beetje voor redelijkheid vatbaar moet blijven gezien de verwachte effecten. Ik woon dan wel niet in een moslimland maar mijn gedachte gaat uit naar al die Nederlanders die in moslimlanden wonen.
Nogmaals, moeten wij rekening houden met de verkrachter bij de kledingkeuze?
En als er geen ontsnappen aan is, evacueren dan maar.
pi_56215603
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 05:01 schreef NDAsilenced het volgende:

[..]

Dat is dan hun probleem,.
[..]

Rare opmerking, wanneer mag een mening niet meer uitgedragen worden? Bedenk goed dat smaad en laster niet voortkomen uit een mening.
[..]

Dat klopt, vrijheid van meningsuiting is geen vrijbrief voor smaad en laster, welke dus ook geen meningen zijn.
Heeft Wilders zich hier aan schuldig gemaakt?
[..]

Vreselijk, maar wie is daar verantwoordelijk voor? Is een vrouw verantwoordelijk voor haar verkrachting als zij pittig gekleed gaat?
[..]

Een mensenleven is daar net zoveel waard als dat het de zaak voor islam dient. Is je dat wel eens opgevallen?
[..]

Nogmaals, moeten wij rekening houden met de verkrachter bij de kledingkeuze?
En als er geen ontsnappen aan is, evacueren dan maar.
yupz hun probleem.
...
Ik zeg nergens dat het niet mag..ik betwijfel of het raadzaam is
...
Daarom stond er ook 'ongeacht de reden erachter' Het blijft een triest gevolg.
...
Heeft imo weinig met religie van doen, mensenleven in India, China etc is ook een stuk minder waard. Sterker nog, ze liggen hier op straat en elke dag rijdt er wel een bus op een groep mensen in per ongeluk. Wat ik bedoelde te zeggen is dat een paar honderd doden in Iran ons niet zoveel zegt als 9 slachtoffers bij een cafébrand. Met andere woorden ik relativeerde het gegeven om appels met appels te vergelijken.
...
ja wij moeten daarmee rekening houden, oordelen mogen we volgens onze normen en waarden maar we moeten ermee rekening houden dat wij de situatie (bijvoorbeeld beledigen) met enig moreel besef moeten benaderen. Kan toch niet de bedoeling zijn om in zijn om vijandigheid jegens moslims goed te praten op basis van het kleuterschool principe: "zij doen het ook dus mag ik het ook terug doen juffrouw"

Nogmaals.. Meningsuiting is erg belangrijk en mag niet in het geding komen maar moeten we daarbij maar ons moreel besef in de kast zetten? Jij hebt jouw mening over deze omstandigheden en ik heb mijn visie.
pi_56215759
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 05:32 schreef jpjedi het volgende:
yupz hun probleem.
...
Ik zeg nergens dat het niet mag..ik betwijfel of het raadzaam is
Op welk moment is het niet raadzaam om je mening uit te dragen? En is dat hier van toepassing?
quote:
...
Daarom stond er ook 'ongeacht de reden erachter' Het blijft een triest gevolg.
Ja, maar jij zegt specifiek "waren ze niet dood geweest als Wilders zijn film niet had uitgebracht."
Als zij geen mafketel geloof hadden gehad, zou het ook niet gebeurd zijn, en zo kan je nog meer dingen aanwijzen. Dit heeft totaal geen zin en je zegt er uiteindelijk niets mee, maar dan toch Wilders benoemen...
quote:
...
ja wij moeten daarmee rekening houden,
Aan het begin van je post zeg je "yupz hun probleem.". Maar nu zeg je dat wij toch rekening moeten houden, oftewel, dus toch ons probleem? Waartegen verdedig jij de 'verkrachter' in mijn analogie? Waarom moeten wij met zijn zwakzinnigheid rekening houden in nadele van de vrijheid van de vrouw?
Alleen in het geval dat wij de verkrachter niet kunnen pakken en dus de vrouw niet kunnen beschermen komt de uitzondering in beeld dat het beter is om goed gekleed op straat te gaan.
Ben jij van mening dat Nederland hierdoor ernstig in gevaar wordt gebracht, en zodanig gevaarlijk dat het recht op meningsuiting opgeschort zou moeten worden?
quote:
oordelen mogen we volgens onze normen en waarden maar we moeten ermee rekening houden dat wij de situatie (bijvoorbeeld beledigen) met enig moreel besef moeten benaderen.
In je vorige post zei je "ik vind dat hij wel een beetje voor redelijkheid vatbaar moet blijven gezien de verwachte effecten/". Ook hier ga je naar mijns inziens weer de mist in, jij zegt hier dat het moord en brandschreeuw gedrag van Iran directe effecten zijn van Wilders' gedrag. Ook hier ontneem je weer het recht van de vrouw om haar eigen kleding te kiezen. Het is belachelijk om te zeggen dat wilders direct effect zou hebben op de actie door Iran en doden bij ambassades. Je gaat voorbij het feit dat het probleem misschien aan hun kant zit.
quote:
Kan toch niet de bedoeling zijn om zijn vijandigheid jegens moslims goed te praten op basis van het kleuterschool principe: "zij doen het ook dus mag ik het ook terug doen juffrouw"
Wat doet Wilders dan 'terug' volgens jou? waarom is dat erg/niet de bedoeling? en is dat hetzelfde als wat 'de moslims' doen?
quote:
Nogmaals.. Meningsuiting is erg belangrijk en mag niet in het geding komen maar moeten we daarbij maar ons moreel besef in de kast zetten? Jij hebt jouw mening over deze omstandigheden en ik heb mijn visie.
Ik zie niet welk moreel besef in deze kwestie hier precies in het geding komt te staan, wanneer is uiting van een mening immoreel?
En ohw nee, het is niet jouw mening tegenover die van mij, zo makkelijk kom je er niet van af.

[ Bericht 13% gewijzigd door NDAsilenced op 22-01-2008 07:08:32 ]
  dinsdag 22 januari 2008 @ 07:29:48 #244
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56215994
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 01:19 schreef LordNemephis het volgende:
Heeft Nederland dan een band met Iran? Nooit geweten...

Maar Iran moet niet zo zeuren voor die film uberhaupt uit is dacht ik zo
Je hebt het over een persoon die elke week in het nieuws probeert te komen door radicaal tegenover de Islam te zijn. Dan weer een hoop mensen het land uit. Dan weer staatssecretarissen schofferen vanwege een 2e paspoort, dan weer de Koran verbieden of verscheuren, dan weer het een en ander fascistisch noemen, dan weer tuig, dan weer beweren dat de mensenrechten voor 'tuig' afgenomen moet worden, dan weer dat ze minder grondrechten verdienen. Dan weer wat ideeën uit Israël zoals een Guantanamo Bay, wat ie dan heel lief 'administratieve detentie' noemt. Ook wel opsluiting zonder proces genoemd. En dat gaat maar door.

Vervolgens gaan Balkenende met Binnenlandse Zaken, NCTb en Wilders zelf dus in overleg over de inhoud, en Balkenende maakt er een issue van. (Dat niemand op Wilders na weet waar het over gaat is dus onzin.)

Nee, inderdaad, we weten totááááál niet waar Wilders mee gaat komen. . Schattig.

Dan zijn er nog een paar die beweren dat we in een vrij land leven, en dat iedereen een film kan maken. Behalve Samir A. met wat debiele teksten of een haatzaaiende Imam natuurlijk, díe moeten dan het land uit, als je een topic verder kijkt. Want dán kun je niet ineens elke mening hebben. Dan is haat ineens bedreiging.

[ Bericht 4% gewijzigd door Yildiz op 22-01-2008 07:35:13 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_56216021
Wat een heisa om een film van 10 minuten. En het onderwerp blijft in het nieuws terugkomen. De media blijft er aandacht aan besteden. Met reden natuurlijk, want sinds de val van de communisme is er een nieuwe vijand.

Hou het volk maar bang. Ja die Moslims zijn eng. Die willen de wereld overnemen. Terwijl de VS inclusief Nederland landen invasies plegen in Afghanistan en Irak.
Wat zijn we daar uberhaubt aan het doen? Wij hebben de Taliban aan de macht geholpen toen het ons uitkwam.

En Wilders maar blijven roepen dat de Islam een gevaar is voor ons, terwijl we daar Moslims aan het platbombarderen zijn. Nee geen wonder dat bepaalde groepen pissig zijn op Nederland. Wij bombarderen ze, misschien dat ze iets terug willen doen.

Nederland moet neutraal worden en uit alle zaken van de VS blijven, want we zorgen gewoon zelf voor al die dreigingen. We betalen met onze mannen, miljarden belastinggeld uitgeven in het buitenland zonder geldige reden, terwijl we genoeg problemen hebben met jongeren die ontsporen hier in Nederland.

Waarom heb ik Wilders hier niets over horen zeggen? We hebben geld voor oorlogen, maar geen geld om leraren beter te betalen. We geven miljarden uit aan het bombarderen van moslims in Afghanistan, terwijl we niets doen met de moslim (marokkaanse) jongeren hier.

Wilders is niet voor een oplossing. Hij is er alleen om de provoceren en echte problemen te verhullen door angst te zaaien. Kijk maar naar Hirsi Ali. Haar werd ook zoveel mediaaandacht geschonken. Heeft verdeeldheid gezaait en Nederland achtergelaten met al haar leugens. Vervolgens wordt ze opgenomen door een Amerikaanse Neo-conservatieve Denktank. Dezelfde stroming in de Amerikaanse politiek waar G.W.Bush en Dick Cheney vandaan komen en verantwoordelijk zijn voor het nu bijna failliet zijn van de VS en tienduizenden onschuldige dode in Irak en Afghanistan.

En wat we vooral moeten bljven doen is nieuwsitems overnemen van fox nieuws. Alsof we niet allang weten dat elk nieuws item dat door hun wordt uitgezonden eigenlijk een propaganda stuk is met doel je voor te liegen. De Neoconservatieven willen graag Iran aanvallen en hebben daar de steun van de bevolking voor nodig. Wij moeten Iran haten. Daarom al deze berichten.

Iran heeft geen nucleaire wapens en zowat als een 'groot muftie' zegt dat hij niet eens is met Wilders of zelfs 'dreigende taal' uitspreekt. Wilders spreekt toch ook 'dreigende taal' uit tegen de islam? Moet Iran zich nu bedreigt voelen door Nederland?
Nee het zijn gewoon twee blaffende honden en dat is hier in Nederland Hoofdpagina nieuws.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 07:46:05 #246
3542 Gia
User under construction
pi_56216115
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 02:31 schreef teamlead het volgende:

[..]

vrijheid van meningsuiting is niet gelijk aan het recht om te beledigen.. dat wil bij sommige mensen maar niet doordringen....
Je beledigd voelen wil nog niet zeggen dat je ook beledigd bent.

Als Wilders een moslim toont die een geit neukt, is dat duidelijk een belediging. Als hij de koran een fascistisch boek noemt is dat zijn mening. Dat mensen zich daardoor beledigd voelen is hun probleem.
pi_56216137
Fijn dat Iran ons gaat vertellen wat we wel en niet mogen in Nederland. Als het Westen dat bij Iran probeert luisteren ze toch ook niet, dus waarom zouden wij dat wel moeten doen?
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  dinsdag 22 januari 2008 @ 07:56:35 #248
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_56216168
Weet al iemand hoe die film er uit gaat zien?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_56216201
quote:
Op maandag 21 januari 2008 23:57 schreef maartena het volgende:

[..]

Maar of jij ook open staat om die deuren eens door te lopen om te kijken (en te vragen) hoe zaken in elkaar zitten? Ga je zelf ook eens kijken?
Wat een onzin zeg, de zaak omdraaien.

Het westen heeft jaar en dag zijn grensdeuren wagenwijd openstaan. Velen moslims kwamen en komen binnen. Zelfs na 30+ jaar rondkijken zijn velen die niet weten hoe de zaken in elkaar zitten en accepteren de heersende cultuur normen en waarden van het westen niet.
pi_56216223
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 01:14 schreef sneakypete het volgende:
kunnen we gelijk zien hoe het nu zit met dat kernprogramma van ze.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 22 januari 2008 @ 08:03:58 #251
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56216232
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 07:50 schreef Aanvoerder het volgende:
Fijn dat Iran ons gaat vertellen wat we wel en niet mogen in Nederland. Als het Westen dat bij Iran probeert luisteren ze toch ook niet, dus waarom zouden wij dat wel moeten doen?
Dat doen ze niet, ze waarschuwen slechts. Ongetwijfeld wordt dat door velen gelezen als een bedreiging. Die mensen voelen zich namelijk bij elke uitspraak van een Moslim bedreigd.
pi_56216247
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 08:03 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat doen ze niet, ze waarschuwen slechts.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 22 januari 2008 @ 08:06:20 #253
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56216249
Achh, natuurlijk. Hoe konden we die waarheid vergeten.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 08:06:50 #254
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_56216252
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 02:24 schreef CARLAK het volgende:

[..]

Zelfs vrouwen zijn er nog niet vrij. Die mogen nog niet eens doen en laten wat ze willen. Auto rijden is voor hen taboe! Maar ik ben het totaal met je eens. Met Wilders niet trouwens.
Vrouwen zijn in Iran inderdaad niet helemaal 100% vrij, qua kledingvoorschriften bijvoorbeeld. Maar verder zijn ze gewoon vrij hoor. En auto rijden voor vrouwen in Iran is geen taboe, integendeel juist. Plus dat de meeste mensen die afgeslaagd zijn aan de universiteit in Iran vrouw zijn.
pi_56216256
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 07:29 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je hebt het over een persoon die elke week in het nieuws probeert te komen door radicaal tegenover de Islam te zijn. Dan weer een hoop mensen het land uit. Dan weer staatssecretarissen schofferen vanwege een 2e paspoort, dan weer de Koran verbieden of verscheuren, dan weer het een en ander fascistisch noemen, dan weer tuig, dan weer beweren dat de mensenrechten voor 'tuig' afgenomen moet worden, dan weer dat ze minder grondrechten verdienen. Dan weer wat ideeën uit Israël zoals een Guantanamo Bay, wat ie dan heel lief 'administratieve detentie' noemt. Ook wel opsluiting zonder proces genoemd. En dat gaat maar door.

Vervolgens gaan Balkenende met Binnenlandse Zaken, NCTb en Wilders zelf dus in overleg over de inhoud, en Balkenende maakt er een issue van. (Dat niemand op Wilders na weet waar het over gaat is dus onzin.)

Nee, inderdaad, we weten totááááál niet waar Wilders mee gaat komen. . Schattig.
boeiend
quote:
Dan zijn er nog een paar die beweren dat we in een vrij land leven, en dat iedereen een film kan maken. Behalve Samir A. met wat debiele teksten of een haatzaaiende Imam natuurlijk, díe moeten dan het land uit, als je een topic verder kijkt. Want dán kun je niet ineens elke mening hebben. Dan is haat ineens bedreiging.
Samir A maakte niet 'zomaar een film'. Hij is veroordeeld voor illegaal wapenbezit, verdachte bij een overval, bewezen terroristische intenties, veroordeeld voor het voorbereiden van moord en het voorbereiden van een terroristische aanslag.
Ja dan is een video met een afscheidsboodschap en een geweer op de achtergrond toch heeeeel wat anders he?? als Wilders een film maakt dan moet Samir A dat ook kunnen, is precies hetzelfde...

En inderdaad Imam Ahmed Salam uit Tilburg is geheel en alleen zijn mening aan het verkondingen:
"breng de Nederlandse staat schade toe, betaal geen belasting' en 'wees bewust dat de ongelovigen de islam iets aan willen doen, handel daar naar".

=edit= Nutteloos.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 22-01-2008 09:48:50 ]
  dinsdag 22 januari 2008 @ 08:08:23 #256
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56216264
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 08:06 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Niet? Zeggen ze:
Wij gaan kernbommen strooieuhhh!!!
of zeggen ze:
We willen alvast waarschuwen dat dit wel eens aan zou kunnen zetten tot wat rumoer. Als jullie vinden dat een Imam met zijn haatspeech medeschuldig is aan de daden van andere mensen, zou je hier ook alvast over na kunnen denken.

Kies maar.

Ah, ik zie je edit al. Dit:
quote:
Belediging van de Koran zal zwaar worden opgenomen en gerichte haat opleveren tegen een land die toestaat dat deze boodschap verspreid kan worden, aldus Boroujerdi.
Is dus een oorlogsverklaring volgens jou. En dan noem je jezelf beschaafd? Dan vind je dat Iran op de tenen getrapt is?
pi_56216269
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 08:06 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Vrouwen zijn in Iran inderdaad niet helemaal 100% vrij, qua kledingvoorschriften bijvoorbeeld. Maar verder zijn ze gewoon vrij hoor. En auto rijden voor vrouwen in Iran is geen taboe, integendeel juist. Plus dat de meeste mensen die afgeslaagd zijn aan de universiteit in Iran vrouw zijn.
Ik denk dat hij in de war is met Saudi Arabie.
pi_56216281
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 08:08 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Niet? Zeggen ze:
Wij gaan kernbommen strooieuhhh!!!
of zeggen ze:
We willen alvast waarschuwen dat dit wel eens aan zou kunnen zetten tot wat rumoer. Als jullie vinden dat een Imam met zijn haatspeech medeschuldig is aan de daden van andere mensen, zou je hier ook alvast over na kunnen denken.

Kies maar.
quote:
Belediging van de Koran zal zwaar worden opgenomen en gerichte haat opleveren tegen een land die toestaat dat deze boodschap verspreid kan worden, aldus Boroujerdi.
Dit is gewoon een oorlogsverklaring.

Salman Rushdie waarschuwden ze ook destijds. Alleen deze situatie is nog wat erger, want niemand leest boeken, een filmpie kijkt lekker weg en deze film wordt gemaakt door een topdog van de overheid.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 08:11:01 #259
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56216289
Je bent nog sneller op je teentjes getrapt dan je beweert dat Iran is.
pi_56216297
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 08:11 schreef Yildiz het volgende:
Je bent nog sneller op je teentjes getrapt dan je beweert dat Iran is.
Mij maakt het allemaal niet uit.
Ik ben wel benieuwd hoe die politici dit proberen op te lossen en wat voor belachelijke dingen ze gaan roepen om deze film recht te praten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')